جاهای دیدنی بانکوک، بیشتر از هر شهر دیگری در جهان برای توریست‌ها جذاب است، اگر به بانکوک سفر کرده باشید دلیل این موضوع را می دانید. بانکوک شهر هزار رنگ است، جایی که هیچ نقطه‌ای از آن به نقطه دیگرش شباهتی ندارد. لحظه‌ای از دیدن معابد بزرگ شگفت‌زده می‌شوید و ساعتی بعد سوار بر یک سه چرخه به سمت محله چینی‌ها حرکت می کنید. ممکن است برای چند ساعت در یک پاساژ لوکس باشید و با رسیدن غروب برای رفتن به بازار شناور سوار یک قایق چوبی شوید.

شاید صبحانه را در یکی از رستوران‌های لوکس بخورید و برای نهار به یکی از غرفه‌های خیابانی فروش غذاهای محلی بروید و برای شام خودتان را به یک غذای تند در رستوران‌های رمانتیک روی پشت‌بام دعوت کنید. مکان های دیدنی بانکوک از معابد و کاخ‌های باشکوه آغاز می‌شود و کم کم به بازارهای شلوغ و شناور و زندگی شبانه پرجنب‌وجوش می‌رسد. اگر برای یک سفر کوتاه به زیباترین شهر جنوب شرقی آسیا آماده هستید، در این مطلب از مجله گردشگری فلای‌تودی شما را با بهترین جاهای دیدنی بانکوک آشنا می کنیم، با ما همراه باشید.

سفر به بانکوک | مقصدی که شبیه هیچ کجا نیست!

بانکوک شهری است که هرلحظه شما را سورپرایز می‌کند. شاید ساختمان‌های مرتفع، ترافیک سنگین و  گرمای هوا در بدو ورود به بانکوک ذوق شما را کور کند، اما زمان زیادی نمی‌گذرد تا متوجه شوید که در یکی از بین‌المللی‌ترین شهرهای آسیا هستید. در ویدئوی زیر می‌توانید در مدت زمانی کوتاه به تماشای بهترین جاذبه های گردشگری بانکوک بنشینید.

 
 
 

تفریحات شبانه بانکوک

سفر به بانکوک بدون لذت بردن از تفریحات شبانه این شهر کامل نمی‌شود. کافه‌های روی پشت‌بام، بازارهای شبانه و قدم زدن در محله چینی‌ها به شما اجازه نمی‌دهد، شب‌ های بانکوک را در خواب سپری کنید. تفریحات شبانه بانکوک به اندازه خود شهر پر رونق و متنوع است.

تفریحات شبانه بانکوک

شب‌های بانکوک با کافه ها و موسیقی‌های زنده در خیابان گرفته تا تئاترهای جذاب از محبوب‌ترین بخش‌های سفر به این شهر محسوب می‌شوند! بانکوک شهری است که تمام شب بیدار است! بهترین جاهای دیدنی بانکوک در شب را در ادامه معرفی می کنیم.

سرگیجه و ماه بانکوک | Vertigo Grill and Moon Bar

سرگیجه و ماه بانکوک یکی از معروف‌ترین رستوران‌ها و کافه‌ها نه تنها در بانکوک و تایلند بلکه در تمامی جهان هستند. این کافه و رستوران در پشت‌بام یک آسمان‌خراش قرار دارند. شما در پشت‌بام یک آسمان خراش ۶۱ طبقه هستید و از بالاترین نقطه به تایلند نگاه می‌کنید.

سرگیجه و ماه بانکوک

البته باید گفت که نوشیدنی‌ها و غذاهای سرگیجه و ماه درست به اندازه چشم‌اندازهایی که از بالا می‌بینید، شما را شگفت‌زده می‌کند. اگر می‌خواهید بهترین جاهای دیدنی بانکوک را تماشا کنید، پیشنهاد می‌کنیم غروب آفتاب به این مکان بروید و به روشن شدن چراغ های بانکوک چشم بدوزید.  

محله چینی ها بانکوک | Chinatown

منظره‌، صدا و بوهای محله چینی های بانکوک، حس‌هایی متفاوت از آن چیزی است که تا امروز تجربه کردید، برایتان به همراه خواهد داشت. گشت و گذار در میان بازار و فروشندگان غذاهای خیابانی برای هرکسی که اهل ماجراجویی باشد یک روز به یاد ماندنی در بانکوک می سازد. ترکیب فرهنگ تایلند و چین این بخش از بانکوک را منحصربه فرد و جذاب کرده؛ تا جایی که این محله به یکی از بهترین بهترین جاهای دیدنی بانکوک تبدیل شده است.

به ویژه برای کسانی که عاشق عکاسی و سر زدن به معابد عجیب، امتحان کردن غذاهای خیابانی متفاوت و تماشای فرهنگ عامیانه مردم هستند. محله چینی ها قدیمی ترین محله بانکوک به شمار می‌رود و اگرچه روزهایش جذاب است، اما بیشتر به شب هایش شهرت دارد.

محله چینی ها بانکوک

با وجود اینکه محله چینی ها بانکوک در طول روز پر از چرخ‌دستی‌ها و دست فروش‌های غذای محلی است، اما اگر حقیقت را بخواهید باید گفت بازار واقعی شب‌ها بیدار می‌شود. این محله به خاطر سرو کردن منحصربه فردترین غذاهای تایلند معروف است. اگر روزی به بازار چینی‌های بانکوک رفتید حتما سالاد میوه عجیب و غریب و املت صدف را امتحان کنید. البته اگر کمی بگردید می‌توانید از خوردن یک سوپ ماهی خوشمزه و بستنی خانگی هم لذت ببرید. برای بازدید از بازاهای شبانه بانکوک بهتر است قبل از انتخاب تاریخ سفر، بهترین فصل سفر به بانکوک را بشناسید؛ چرا که تابستان های گرم و استوایی بانکوک زمان خوبی برای گشت و گذار های شبانه نیست.

بازار شبانه پات پونگ | Patpong Night Market

بازار شبانه پاتپونگ یکی از معروف ترین بازارهای شبانه بانکوک به شمار می‌رود. بازاری که به جز دست‌فروش‌ها و مغازه‌های حراجی، پر از کافه‌های شبانه است. پات پونگ بازار شبانه واقعی به سبک تایلندی نیست و در واقع برای توریست‌ها و گردشگران طراحی شده است. بازارهای شبانه تایلند پر از غرفه های غذای خیابانی هستند، زیرا خوردن تنقلات تایلندی در حال خرید بخش بزرگی از فرهنگ خرید تایلند را شکل می‌دهد.

بازار شبانه پات پونگ

اما بازار شبانه پات پونگ جایی برای امتحان کردن غذاهای خیابانی نیست. اگر می خواهید سوغاتی های تایلندی یا لباس‌های فیک بخرید، اگر می خواهید خرید در نیمه‌های شب درحالی‌که صدای موسیقی از کافه‌های شبانه به گوش می‌رسد را امتحان کنید، بازار پات پونگ بانکوک انتخاب خوبی است. اما اگر می‌خواهید با فرهنگ مردم محلی بانکوک آشنا شوید، پات پونگ انتخاب خوبی نیست، بیشتر تایلندی‌هایی که در این بازار می بینید، فروشندگان و رانندگان توک توک هستند. به طور کلی بازار شبانه پات پونگ، بیش از آنکه بازار باشد یکی از تفریحات شبانه بانکوک است. این بازار از بهترین جاهای دیدنی بانکوک است که دیدن از آن ضروری است.

خیابان خائوسان | Khaosan Road

تنها موردی که ممکن است در خیابان خائوسان با آن مشکل پیدا کنید، انتخاب کردن بهترین تفریح شبانه است. خیابان خائوسان در سال‌های گذشته به عنوان یک توقفگاه برای مسافران کوله گردی که می‌خواستند آسیا را ببینند شناخته می‌شد، جایی که حال و هوای بی‌دغدغه‌اش در بین مردم محلی محبوب بود و به هتل ها و هاستل های ارزانقیمت شهرت داشت.

خیابان خائوسان

اما خائوسان امروز شباهتی با آن خیابان قدیمی ندارد. خائوسان حالا یکی از افسانه‌ای‌ترین خیابان های تایلند به شمار می‌رود. جایی که تمام شب بیدار است، از نوازندگان خیابانی گرفته تا لوکس‌ترین کافه‌ها برای اجرای موسیقی جاز و راک و بلوز، خائوسان تمام روز با صدای بلند آواز می‌خواند. اگر می‌خواهید تفریحات شبانه بانکوک را در هیجان‌انگیزترین شکلش تجربه کنید، خیابان خائوسان، یکی از بهترین جاهای دیدنی بانکوک برای این کار است.

شهربازی های بانکوک

شهربازی های بانکوک، بهترین مکان برای استراحت و تفریح در کنار بچه‌ها و خانواده هستند. چند مورد از شهربازی‌های این شهر جزو بهترین‌ها در جهان هستند. مهم نیست در چه سنی و با چه روحیه‌ای به شهربازی های بانکوک می‌روید، شهربازی‌های این شهر هرکسی را هیجان‌زده و سرگرم می‌کند، پارک هایی رنگارنگ و جادویی که جزو بهترین جاهای دیدنی بانکوک به حساب می‌آیند.

شهربازی دریم ورلد بانکوک | Dream World amusement

دریم ورلد بانکوک، یکی از رویایی ترین سرزمین‌هایی محسوب می‌شود که هر کودکی می‌تواند به آن پا بگذارد. بیشتر جاذبه های این پارک برای کودکان طراحی شده است. دریم ورلد بانکوک قسمت های جالبی مثل میدان سرزمین رویا، باغ رویایی،  سرزمین ماجراجویی و شهر برفی دارد.

شهربازی دریم ورلد بانکوک

علاوه بر این شما در این شهربازی بانکوک، می‌توانید نسخه کوچکی از دیزنی لند را ببینید. جایی که می توانید کنار سیندرلا، سوپرمن، جیمز باند و مشهورترین شخصیت های دنیای کودکان باستیدی و عکس بگیرید. اگر با کودکان سفر می‌کنید دریم ورلد یکی از بهترین جاهای دیدنی بانکوک برای شما است.

اماکن مذهبی و معابد بانکوک

معابد بانکوک بخش منحصربه‌فردی از روح پایتخت هستند. بازدید از بهترین جاهای دیدنی بانکوک بدون دیدن اماکن مذهبی و معابد بانکوک کامل نمی‌شود. معماری معابد بانکوک الهام بخش هستند. فقط باید هزاران شیشه رنگی و سفال تزئین شده با ساختارهای پیچیده و طلاکاری شده را تصور کنید. این چیزی نیست که بتوانید بارها در زندگی ببینید. البته فراموش نکنید که این معابد فقط بخشی از مکان های دیدنی بانکوک نیستند، این بناها نقش مهمی در سنت‌های بودایی دارند.

اماکن مذهبی و معابد بانکوک

معبد وات فو یا بودای خوابیده | Wat Pho

یکی از مهم‌ترین و قدیمی‌ترین معابد تایلند که از بهترین جاهای دیدنی بانکوک نیز به شمار می‌رود، معبد وات فو است. وجود مجسمه بزرگ بودا که به صورت خوابیده در این مکان قرار گرفته، علت اصلی شهرت این معبد محسوب می‌شود . این مجسمه بزرگ ۴۶ متر طول و ۱۵ متر ارتفاع دارد و در تزیین پای آن تعداد ۱۰۸ مروارید به کار رفته است.

معبد وات فو یا بودای خوابیده

ین مجموعه قسمت‌های مختلفی مانند سالن دعا و نیایش و آموزش و هنر را داراست. در این معبد همچنین می‌توانید بهترین ماساژهای دنیا را تجربه کنید و خستگی سفر را از تن به در کنید. دقت کنید که برای ورود به این معبد به نشانه احترام باید لباسی بلند به تن کرده و کفش‌هایتان را از پا در بیاورید.

معبد وات آرون | Wat Arun

یکی از زیباترین معابد جهان و از بهترین جاهای دیدنی بانکوک معبد وات آرون (معبد سپیده دم) است که معماری منحصر به فرد و خاص آن در کنار رود چائو فریا چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند. معماری این مجموعه از کوه مرو الهام گرفته شده و مرکز عرفان بودایی محسوب می‌شود.

معبد وات آرون

ارتفاع این معبد را بیش از ۷۰ متر تخمین زده‌اند. در چهار طرف این معبد پله‌هایی وجود دارد که با بالا رفتن از آن‌ها می‌توانید منظره‌ بی‌نظیری از شهر بانکوک، رودخانه چائوفریا، معبد وات فو و کاخ بزرگ را ببینید. این راه‌پله‌ها مسیر ورود به سالن اصلی معبد هستند که در مسیر آن می‌توانید مجسمه‌های مختلفی را ببینید. روی دیوارهای معبد نیز نقاشی‌های چشم‌نوازی دیده می‌شود.

معبد وات پرا کائو | Wat Phra Kaew

معبد وات پرا کائو مهمترین معبد بودایی تایلند و از بهترین جاهای دیدنی بانکوک محسوب می‌شود. البته باید دقت کنید که وات پرا کائو یک صومعه بودایی نیست. در حقیقت نه راهبان و نه راهبه ها از این معبد به عنوان محل سکونت یا عبادتشان استفاده نمی‌کنند. وات پرا کائو در واقع معبد خصوصی پادشاهان تایلند و اعضای دربار بود. این معبد درحال‌حاضر در کاخ بزرگ بانکوک قرار دارد. یکی از مهمترین مواردی که در معبد وات پرا کائو می‌توانید ببیند مجسمه بودای خوابیده است.

معبد وات پرا کائو

مجسمه بودای زمردین | Emerald Buddha

یکی از معروفترین و نامدارترین مجسمه های بانکوک که بیشتر گردشگران را به سوی خود می‌کشاند «مجسمه بودای زمردین» در معبد وات پراکائو است. این اثر در مجموعه قصر پالاس در محوطه کاخ پادشاهی واقع شده و از مقدس ترین مجسمه های بودا در کشور تایلند به شمار می‌رود. این بودای نشسته ۴۵ سانتی‌متری از جنس یشم سبز ساخته شده و با لباس زرین زیبا روی آن پوشیده شده است.

مجسمه بودای زمردین

این بودای زمردین تاریخچه ای طولانی دارد و آن  را طی سال های مختلف در کشورهای متفاوت جا به جا کرده‌اند؛ از جمله این کشورها می توان به هند اشاره کرد. این مجسمه ارزشمند پس از دوره‌ای گشت و گذار و در مراسمی با شکوه در سال ۱۷۸۴ به این کاخ در بانکوک کنونی منتقل شد. این بودای معروف سه لباس از جنس زرین و براق دارد که لباس ها بر حسب تغییر فصول به دست پادشاه تایلند طی مراسمی خاص تعویض می‌شوند و دو لباس دیگر در مجموعه کاخ به نمایش بازدید کنندگان گذاشته می‌شود. مجسمه بودای طلایی به تنهایی جزو بهترین جاهای دیدنی بانکوک به حساب می‎‌آید.

مکان های تفریحی و پارک های بانکوک

بانکوک، پایتخت تایلند، یکی از بزرگترین و پر جنب و جوش ترین شهرهای جنوب شرقی آسیاست، اما حتی در چنین شهر شلوغی هم می‌توانید نقاط آرامی و جذابی برای تفریح و استراحت پیدا کنید. اگر به دنبال تفریحات خانوادگی بانکوک هستید، می‌توانید از پارک ها و باغ وحش های بانکوک شروع کنید. فقط باید نگاهی به فهرست مکان های تفریحی و پارک های بانکوک بیندازید تا متوجه شوید که پایتخت تایلند فقط یک شهر بزرگ پر از آسمانخراش‌ها، مراکز خرید و ترافیک نیست. فضاهای زیبای زیادی در بانکوک وجود دارد که می توانید در کمال آرامش از آن ها لذت ببرید.

پارک لومفینی | Lumpini Park

یکی از بهترین جاهای دیدنی بانکوک پارک لومفینی است که آرامشی مثال نزدنی را در شلوغی شهر پر جنب و جوش بانکوک با شما هدیه می‌دهد. مساحت این پارک ۵۸ هکتار است که تمامی آن را فضای سبز تشکیل داده و به نوعی قلب تپنده بانکوک به شمار می‌رود. در این پارک می‌توانید به فعالیت‌های مختلفی مانند دوچرخه سواری، پیاده‌روی، ورزش هوازی و… مشغول شوید. در وسط پارک همچنین دریاچه‌ کوچکی قرار دارد که امکان قایق سواری را برای گردشگران عزیز فراهم آورده است.

پارک لومفینی

شهر سوخته آیوتایا | Historic City of Ayutthaya

شهر تاریخی آیوتایا که در زمان خود یکی از بزرگ‌ترین شهرهای دنیا محسوب می‌شد، بیش از چهار قرن پایتخت کشور تایلند بود. این شهر روی جزیره‌ای قرار گرفته که به وسیله سه رودخانه شهر به دریا متصل شده است. شهر آیوتایا که به ثبت میراث جهانی یونسکو نیز رسیده، یکی از افتخارات کشور تایلند و از بهترین جاهای دیدنی بانکوک محسوب می‌شود که تا به حال ۳۳ پادشاه مختلف بر آن حکومت کرده‌اند. این شهر در گذشته بیش از ۴۰۰ معبد زیبا در خود داشت که با حمله مردم برمه‌ای به تایلند تا حدود زیادی تخریب شدند و متاسفانه امروز تنها ویرانه‌ای از آن‌ها باقی مانده است.

شهر سوخته آیوتایا

کاخ بزرگ بانکوک | The Grand Palace

مجموعه گراند پالاس یا کاخ شاهی واقع در منطقه قدیمی شهر بانکوک یکی از بهترین جاهای دیدنی بانکوک است. کاخ بزرگ از جاذبه‌های تاریخی و دیدنی این شهر است که معروف‌ترین نماد شهر بانکوک نیز به شمار می‌رود. مجسمه‌ بودایی که در این مجموعه قرار دارد یکی از مقدس‌ترین مجسمه‌های بودا در تایلند به شمار می‌رود. گراند پالاس در طول ۲۰۰ سال به دست پادشاهان مختلف توسعه یافته، از این رو معماری آن سبکی نامتقارن دارد. این کاخ از چندین تالار، ساختمان، باغ، عمارت کلاه فرنگی و حیاط‌های متعدد تشکیل شده و مجسمه‌های جالب و تماشایی زیادی در آن قرار گرفته است.

کاخ بزرگ بانکوک

مزرعه کروکودیل و باغ وحش ساموت پراکان | Samut Prakan Crocodile Farm and Zoo

مزرعه کروکودیل بانکوک، بزرگترین مزرعه کروکودیل جهان است. جای که ۶۰ هزار کروکودیل در اندازه های مختلف زندگی می‌کنند. تمساح های بانکوک از گونه های مختلف آب شور و آب شیرین هستند. در باغ وحش و  مزرعه کروکودیل ساموت پراکان می‌توانید نمایش تمساح‌ها و فیل‌ها را از نزدیک ببینید. باغ‌وحش ساموت پراکان بانکوک خانه‌ای برای ببرها، شامپانزه‌ها، لاک‌پشت‌ها، مارها، پرندگان، شترها، اسب آبی، گوزن‌ها و ماهی‌ها نیز هست.

مزرعه کروکودیل و باغ وحش ساموت پراکان

علاوه بر این در این باغ وحش بانکوک یک موزه دایناسور وجود دارد که در آن اسکلت‌ها و مدل‌های دایناسورها به نمایش گذاشته می‌شود. مزرعه و باغ وحش تمساح ها یکی از جالب ترین جاهای دیدنی بانکوک است که در بازدید از این شهر نباید آن را از دست بدهید.

پارک آبی فانتازیا لاگون | Fantasia Lagoon Waterpark

فانتازیلا لاگون بیشتر از آنکه در دسته پارک های بانکوک قرار بگیرد، یک مکان تفریحی یا حتی یک شهربازی آبی است. پارک آبی فانتازیا لاگون بانکوک چند منطقه مختلف دارد که هرکدام از این بخش‌ها برای گروه سنی خاصی طراحی شد. فواره فانتزی برای کودکان مکان مناسبی به شمار می‌رود. پناهگاه ساحلی دزدان دریایی و برج لغزنده مناسب کودکان بزرگ‌تر و نوجوانان و از بهترین جاهای دیدنی بانکوک است.

پارک آبی فانتازیا لاگون

قسمت‌های جنگل جادویی، جزیره رازآلود و اقیانوس ۱۰ برای تمام سنین جذاب و مناسب است. ده‌ها فعالیت آبی و بازی برای سرگرمی و بالا بردن آدرنالین شما در این پارک آبی بانکوک وجود دارد. البته اگر به دنبال آرامش هستید، می‌توانید در رودخانه کوچکی که در این پارک وجود دارد، روی یک لوله بادی حرکت کرده و از  آرامش آب لذت ببرید. اگر دوست دارید ساعت‌ها شنا، آب‌پاشیدن و سر خوردن را تجربه کنید، پارک آبی فانتازیا لاگون یکی از هیجان انگیزترین مکان های دیدنی بانکوک برای شما است.

باغ گل رز بانکوک | bangkok rose garden

در بانکوک در فاصله ۳۰ کیلومتری شهر یکی از قشنگترین و پر بیننده ترین دیدنی ها به نام «باغ گل رز بانکوک» دیده می‌شود. این باغ که در کنار دریاچه  زیبایی قرار گرفته چشم هر بیننده‌ای را با تمام جذابیتش مدهوش و شیفته خود می‌کند.

باغ گل رز بانکوک

بیشترین جاذبه باغ در اجرای نمایش های فرهنگی هنری تایلند است که شامل  رقص سنتی این کشور، مراسم عروسی تایلندی، بوکس تایلندی، شمشیر بازی و نمایش بازی و رقص فیل ها است. در باغ گل رز صنایع دستی و محلی  شهر بانکوک وجود دارد و روش‌ها و مراحل ساخت آنها را نیز برای گردشگران این باغ بی‌نظیر به  نمایش می‌گذارند.

کانال‌های آب بانکوک | Bangkok canals

شاید عجیب باشد، اما کانال های آب یکی از جاذبه های دیدنی بانکوک هستند. این کانال ها از مکان های دیدنی بانکوک در فصول مختلف سال است. در بانکوک شما می‌توانید در کانال‌ها، به وسیله قایق‌های محلی بلند و نازک که در انتهای آنها موتورهایی وجود دارد، گردش کنید. شما همچنین می‌توانید برای گردش در کل شهر و بازارهای آن از این قایق‌های  پر سروصدا اما جذاب استفاده کنید.

کانال های آب بانکوک

مناظر شهر احتمالا شما را به یاد شهر تاریخی «ونیز در ایتالیا» و مسیرهای آبی آن که فقط با قایق قابل تردد هستند خواهد انداخت. عموم مردم و گردشگران با ذوق از آن استفاده می‌کنند و معمولا می‌توانند هر چیزی را از این بازارهای شناور و فروشندگان آن تهیه کنند. این کانال‌ها به عنوان یکی از شاخصه‌های بارز و البته از بهترین جاهای دیدنی بانکوک محسوب می‌گردند.

موزه های بانکوک

وقتی از پایتخت تایلند حرف می‌زنیم اولین چیزی که به ذهنمان می‌رسد، معابد، غرفه‌های شلوغ غذای خیابانی، توک‌توک‌ها و کافه‌های شیک روی پشت‌بام است. اما موزه های بانکوک یکی دیگر از جاذبه های دیدنی بانکوک هستند که نمی‌توان از آن غافل شد. از خانه‌های سنتی تایلندی تا موزه‌های ملی و گالری‌های معاصر، بانکوک برای تمامی سلیقه‌ها موزه دارد. اگر می‌خواهید درباره فرهنگ تایلند بیشتر بدانید یا حتی برای چند ساعتی از آفتاب داغ بانکوک فرار کنید، بازدید از موزه های بانکوک را از دست ندهید.  اگر به دنبال دیدن بهترین جاهای دیدنی بانکوک از نوع سازه ها و بناهای تاریخی هستید، موزه های بانکوک انتخابی عالی است.

موزه ملی بانکوک | Bangkok National Museum

موزه ملی بانکوک، اولین موزه ملی تایلند محسوب می‌شود که در سال ۱۸۵۹ افتتاح شد. این موزه بزرگ‌ترین موزه در تمام آسیای شرقی است. از هنرهای ماقبل‌تاریخ تا نقاشی‌های دیواری روی غارها و نقاشی‌های خیابانی مدرن همه‌چیز را می‌توانید در موزه ملی بانکوک ببینید. البته این موزه فقط متعلق به بانکوک و تایلند نیست، بخش‌های مختلفی از این موزه به سایر کشورهای آسیایی اختصاص دارد.

موزه ملی بانکوک

یکی از جالب ترین بخش های موزه ملی بانکوک قسمت کالسکه‌های تشریفاتی است. کالسکه‌هایی که برای مراسم سوزاندن اجساد خانواده سلطنتی در گذشته از آن‌ها استفاده می‌شد. اگر به تاریخ، هنر، باستان‌شناسی یا مردم‌شناسی علاقه دارید، موزه ملی بانکوک یکی از بهترین جاهای دیدنی بانکوک برای شماست.

موزه خانه جیم تامپسون | Jim Thompson House

جیم تامپسون، یکی از افسرهای آمریکایی سازمان سیا در تایلند و در طول جنگ جهانی دوم بود. پس از پایان جنگ در تایلند ماند تا روی طرح تجاری جدیدش کار کند. او در سال ۱۹۴۷ تعدادی از دست‌بافت‌های ابریشمی تایلند را به بزرگترین کارخانه‌های مد و لباس آمریکا فرستاد. زمان زیادی نگذشت که سفارش ابریشم از کارخانه‌های لباس معروف در سراسر ایالات‌متحده به سمت تایلند سرازیر شد. جیم تامپسون صنعت ابریشم تایلندی که تقریبا از بین رفته بود را دوباره احیا کرد و به مردی ثروتمند تبدیل شد.

موزه خانه جیم تامپسون

او با ثروتی که به دست آورده بود تعداد زیادی عتیقه‌، آثار هنری و مذهبی برای خانه جدیدش خرید. خانه جیم تامپسون!خانه‌ای ساخته شده از چوب ساج در کنار یک کانال آب که توسط یک باغ سبز با درختان گرمسیری تایلندی احاطه شده است. کل سازه این خانه بدون میخ ساخته شده و امروز کاربری موزه دارد و در کنارش نمایشگاهی از آثار هنر معاصر نیز ساخته شده است. نمایشگاهی که هنر مدرن از سراسر جهان را به نمایش می‌گذارد.

در موزه خانه جیم تامپسون شما مجموعه‌ای کوچک اما زیبا از اشیایی می‌بینید که با ذکاوت تمام کنار هم چیده شده‌اند. آویزهای دیواری معبد که زندگی بودا را به تصویر می‌کشند، میزهای فال ماهجونگ در اتاق ناهارخوری، یک بودای زیبا ایستاده و مجموعه‌ای بی‌نظیر از ظرف‌های چینی را می‌توانید در این خانه مشاهده کنید. اگر به ماجراجویی و شنیدن داستان‌های تازه علاقه دارید، موزه خانه جیم تامپسون از آن بهترین جاهای دیدنی بانکوک است که به راحتی فراموش نمی‌کنید.

موزه پزشکی بانکوک | Siriraj Medical Museum

اگر به راحتی می‌ترسید و وحشت‌زده می‌شوید، اگر روحیه حساسی دارید، موزه سیریراج جزو مکان های دیدنی بانکوک برای شما نخواهد بود. اما اگر تمام جاهای دیدنی بانکوک را زیر پا گذاشته‌اید و به دنبال موزه‌ای هستید که احتمالا در جاهای دیگر جهان وجود ندارد، از موزه پزشکی بانکوک دیدن کنید.

موزه پزشکی بانکوک

موزه پزشکی سیریراج، که به آن موزه مرگ بانکوک هم می‌گویند، در محوطه بیمارستان سیریراج، قدیمی‌ترین بیمارستان بانکوک واقع شده است. این موزه از شش موزه پزشکی کوچک تشکیل شامل موزه تاریخ پزشکی تایلند، موزه پاتولوژی الیس، موزه تشریحی کانگدون، موزه و آزمایشگاه پیش‌ از تاریخ سود سانگویچین، موزه انگل شناسی و موزه پزشکی قانونی تشکیل می‌شود. اگر به دنبال تجربه متفاوتی در پایتخت تایلند هستید، موزه پزشکی سیریراج یکی از عجیب ترین مکان های دیدنی بانکوک است.

مراکز خرید در بانکوک

بانکوک متناسب با تمام سبک‌های زندگی و بودجه‌ها مرکز خرید دارد. مراکز خرید بانکوک با امکاناتی مثل فودکورت، سوپرمارکت‌، سینما و سالن‌های بازی می‌توانند یک روز کامل شما را سرگرم کنند، پس می توانید روی آن به عنوان بهترین جاهای دیدنی بانکوک حساب کنید. مراکز خرید بانکوک جایی است که با آخرین روندهای مد آشنا می‌شوید، جدیدترین فیلم‌ها را تماشا می‌کنید یا با امتحان کردن تعدادی از خوشمزه‌ترین غذاهای بانکوک تجربه فراموش‌نشدنی برای خودتان می‌سازید. بانکوک را پیش از هر چیزی به خاطر مراکز خریدش می‌شناسند، این یعنی هیچ‌کس بدون یک خرید خوب و به‌صرفه از تایلند و به خصوص بانکوک بیرون نمی‌آید.

بازار چاتوچاک | Chatuchak Market

یکی از بزرگ‌ترین و متنوع‌ترین بازارهای هفتگی بانکوک بازار آخر هفته چاتوچاک است که بسیار مورد استقبال گردشگران این شهر واقع می‌شود. این بازار سرپوشیده بیش از ۱۵۰۰۰ مغازه دارد که بیشتر آن‌ها در روزهای شنبه و یکشنبه باز می‌شوند. در این بازار تقریبا هر کالایی را با قیمت مناسب پیدا خواهید کرد. اگر به دنبال خرید سوغاتی در بانکوک هستید، این بازار از بهترین جاهای دیدنی بانکوک برای گردش و خرید محسوب می‌شود.

بازار چاتوچاک

بازارهای شناور بانکوک

یکی از جالب‌ترین و قدیمی‌ترین بازارهای بانکوک، بازارهای شناور این شهر است که محبوبیت ویژه‌ای میان گردشگران دارد، چرا که بازدید از این بازار فرصت بسیار مناسبی برای لمس فرهنگ و زندگی مردم محلی این کشور را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد. در بانکوک بیش از ۱۰ بازار شناور روی رودخانه و کانال‌های مختلف این شهر وجود دارد که در آن‌ها مایحتاج روزانه مانند محصولات کشاورزی، میوه‌های استوایی، سبزیجات تازه و مواد غذایی‌های رنگارنگ با قیمت‌های مناسب به فروش می‌رسد. خوشبختانه دسترسی به این بازارها کار سختی نیست و گردشگران می‌توانند با تاکسی یا موتورهای سه چرخ (توک توک) به راحتی به آنها دسترسی داشته باشند.

بازارهای شناور بانکوک

مرکز خرید سیام پاراگون | Siam Paragon

سیام پاراگون یکی از محبوب‌ترین مراکز خرید بانکوک به شمار می‌رود که مجموعه‌ای از برندهای بین‌المللی، بزرگترین آکواریوم آسیای جنوب شرقی و گروهی از رستوران های لوکس را در خود جای داده است. مرکز خرید سیام پراگون در نزدیکی ایستگاه مترو و اتوبوس و در واقع در مرکز بانکوک و قلب این شهر قرار دارد. مرکز خرید سیام پراگون بیشتر از ۲۵۰ فروشپاه دارد. این مرکز خرید جای مناسبی برای خریدهای لوکس چه برای تایلندنی‌ها و چه برای بازدیدکنندگان بین‌المللی است. اگر به دنبال یک کالای خاص از هر نوعی هستید، به احتمال زیاد می‌توانید در مرکز خرید سیام پراگون آن را پیدا کنید.

مرکز خرید سیام پاراگون

مرکز خرید ام بی کا | MBK shopping center

مرکز خرید MBK بانکوک درست شبیه به یک کندوی زنبور عسل است، مکانی شلوغ، به‌خصوص در آخر هفته‌ها، یعنی زمانی که نیمی از مردم بانکوک برای خرید ارزان به آنجا هجوم می‌آورند. اگرچه مرکز خرید ام بی کی به اندازه سیام دیسکاوری، سیام سنتر یا سیام پاراگون پر زرق و برق، شیک یا مجلل نیست، اما تنوع زیادی از کالاها را ارائه می‌دهد، مساحتی بالغ بر ۸۹۰۰۰ متر مربع دارد و قیمت کالاهای آن بسیار کمتر است. در مرکز خرید MBK، با ۸ طبقه و ۲۰۰۰ مغازه، همه‌چیز از لباس، کیف دستی، محصولات چرمی و چمدان گرفته تا مبلمان، تلفن همراه، لوازم الکتریکی، دوربین و  لوازم التحریر به فروش می‌رسد.

مرکز خرید ام بی کا

بانکوک، پایتخت متفاوت تایلند!

بانکوک یکی از شرقی‌ترین پایتخت‌های جهان است. شهر بانکوک به عنوان پایتخت تایلند هر ساله بیشترین تعداد توریست را به این کشور می‌آورد. اما چیزی که خیلی از گردشگران در سفر به تایلند و بانکوک به آن دقت نمی‌کنند توجه به فرهنگ شرقی و تاریخ این شهر است. بانکوک خانه زیباترین معابد و خواستگاه عمیق‌ترین سنت‌های شرقی به شمار می‌رود. علاوه بر بانکوک، سفر به پوکت و پاتایا نیز در میان گردشگران از محبوبیت زیادی برخوردار است. شما می‌توانید با رزرو تور به راحتی از چندین مقصد در تایلند بازدید کنید.

شما بازدید از کدام جاذبه های بانکوک را به خوانندگان ما پیشنهاد می‌کنید.

سوالات متداول درباره جاهای دیدنی بانکوک

آیا مردم تایلند به زبان انگلیسی صحبت می کنند؟

اگرچه زبان رسمی مردم تایلند انگلیسی نیست، اما بسیاری از مردم در بانکوک و همچنین سایر نقاط مهم توریستی در سراسر کشور تایلند به این زبان صحبت می‌کنند.

گرانترین شهر تایلند کدام است؟

شهر بانکوک کمی گرانتر از سایر نقاط تایلند است.

بهترین زمان سفر به بانکوک چه زمانی است؟

زمستان به دلیل آب و هوای معتدل بهترین زمان برای سفر به بانکوک است.

بهترین جاهای دیدنی بانکوک کدام است؟

از بهترین جاهای دیدنی بانکوک می توان به مکان های تفریحی و پارک های بانکوک، موزه ها، آثار تاریخی و بازارهای آن اشاره کرد.

در تور بانکوک فلای تودی از کدام جاهای دیدنی این شهر دیدن می کنید؟

شهربازی و پارک آبی سیام، باغ‌وحش و پارک سافاری ورلد بانکوک، بازار شناور کوان ریام، کانچانابوری، پایتخت باستانی سیام، تماشای آکواریوم بانکوک و معبد ترایمیت از جمله برنامه های پیشنهادی است.

1 نظر

  1. جالبه که چند روز توی بانکوک بودم و فقط یکی از این جاها (MBK) را دیدم!
    بقیه روزهامون به دیدن باغ وحش بانکوک و گردش روی رودخانه چائوپرایا و بازارهای محلی گذشت.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید