بهترین زمان سفر به بانکوک

0
3299
بهترین زمان سفر به بانکوک
بهترین زمان سفر به بانکوک

آشنایی با بهترین زمان سفر به بانکوک

بانکوک، یکی از زیباترین پایتخت‌های جنوب شرقی آسیاست که سالانه میلیون‌ها گردشگر را به خود جذب می‌نماید. دلایل زیادی وجود دارد که گردشگران این شهر را برای تفریح انتخاب می‌کنند؛ معابد تاریخی و باشکوه، گردش در بازارهای شناور و منحصربه‌فرد تایلندی، گشت و گذار در مراکز خرید لوکس و مدرن پایتخت و ده‌ها چیز دیگر. فرقی نمی‌کند به چه دلیلی عزم سفر به بانکوک کرده‌اید ولی مهم است که پیش از سفر به کشور تایلند و پایتخت آن، از بهترین زمان سفر به بانکوک اطلاع پیدا کنید.

بهترین فصل سفر به بانکوک

شهر بانکوک و به طور کلی کشور تایلند اقلیمی گرمسیری دارد و بنابراین آب و هوای آن میان شرایط گرم، خنک و بارانی متغیر است. در این شهر خبری از تابستان‌های داغ و زمستان‌های برفی و سرد نیست و تنها سه نوع وضعیت آب و هوایی در آن دیده می‌شود؛ فصل بارانی، فصل خنک و فصل گرم. البته باید توجه داشت که بانکوک در تمام طول سال کماکان گرم و شرجی است و باقی وضعیت‌های آب و هوایی را در کنار خود دارد.

گارانتی خرید بلیط ارزان بانکوک

رزرو هتل بانکوک با بهترین قیمت

می تا اکتبر (اردیبهشت تا مهر):

فصل بارانی بانکوک در این ماه‌هاست. در این فصل که آن را با نام فصل موسمی نیز می‌شناسند، گردشگران شاهد بارش شدید و تند باران‌های موسمی هستند. البته با آن که باراش باران در این ماه‌ها رایج است، هوا گرم و شرجی بوده و نیازی به پوشیدن بارانی یا لباس گرم نیست. تنها به همراه داشتن یک چتر کافی است و باید آمادگی لازم برای در آوردن کفش و عبور از حجم بالای آب درون خیابان را داشت!

نوامبر تا آخر فوریه (آبان تا اسفند):

آبان تا اسفند، فصل خنک این شهر محسوب می‌شود. در این زمان، نه خبری از بارش باران و نه دمای بالای هوا است. البته باید توجه داشت که حتی در فصل خنک بانکوک خنکای هوا به قدری نیست که لباس گرم پوشید. هوا هنوز هم شرجی و گرم بوده، اما خنک‌تر از سایر روزهای سال است.

مارس تا می (اسفند تا اردیبهشت):

این ماه‌ها، همان زمانی است که احتمالا هیچ گردشگری نمی‌خواهد به بانکوک سفر کند. ماه‌های اسفند تا اردیبهشت (ابتدای فصل موسمی) گرمترین روزهای شهر هستند و اغلب اوقات گرمای هوا شهروندان را بسیار کلافه می‌کند. میانگین دمای هوا در این زمان به راحتی تا ۴۰ درجه سانتیگراد هم می‌رسد.
بنابراین بهترین زمان سفر به بانکوک در طی ماه‌های آبان تا اسفند و در واقع فصل خنک است.

بیشتر بخوانید:

دیدنی های بانکوک

معرفی هتل های لوکس بانکوک
راهنمای سفر به بانکوک

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید