فرودگاه بین‌المللی سووارنابومی (Suvarnabhumi Airport) که به آن فرودگاه بین‌المللی بانکوک نیز می‌گویند، اصلی‌ترین و شلوغترین فرودگاه بانکوک است. فرودگاه سووارنابومی سال ۲۰۰۶ ابتدا برای انجام تعداد محدودی پروازهای داخلی تاسیس شد اما  پس از دو هفته با انجام پروازهای داخلی و خارجی فعالیت خود را به طور رسمی آغاز کرد و هم اکنون نهمین فرودگاه بزرگ در آسیا و دوازدهمین فرودگاه بزرگ در جهان است. فرودگاه بین‌المللی سووارنابومی، قطب اصلی ایرلاین‌های تای ایرویز، تای اسمایل ایرویز و بانکوک ایرویز است.

ترمینال ها و امکانات فرودگاه سووارنابومی

فرودگاه بین‌المللی سووارنابومی، سه ترمینال دارد که از دو ترمینال آن برای پروازهای خارجی و از یک ترمینال برای پروازهای داخلی استفاده می‌شود و بیش از ۸۰ ایرلاین از جمله ایرفرانس، بریتیش ایرویز، هواپیمایی ماهان، لوفتهانزا، عمان ایر، چاینا ساترن ایرلاینز، هواپیمایی امارات، ایران ایر، هواپیمایی اتحاد، کی ال ام، کویت ایرویز و بسیاری ایرلاین دیگر در این فرودگاه فعالیت می‌کنند.

فرودگاه بین‌المللی سووارنابومی بانکوک

از جمله امکانات و خدماتی که فرودگاه بین‌المللی سووارنابومی برای مسافرین در نظر گرفته؛ اینترنت پرسرعت رایگان، نمازخانه، مرکز پزشکی، رستوران‌ها و کافه‌ها، فروشگاه‌‌، فضای مخصوص افراد سیگاری، مرکز ماساژ و زیبایی و … است.

حمل و نقل فرودگاه سووارنابومی

فرودگاه بین‌المللی سووارنابومی در ۲۶ کیلومتری شهر بانکوک قرار دارد و وسایل حمل و نقل متنوعی برای تردد مسافرین وجود دارد که مسافرین در زمان‌هایی غیر از ساعت‌های اوج ترافیک به راحتی می‌توانند از فرودگاه به مرکز شهر بروند.

فرودگاه سووارنابومی بانکوک

سرویس‌های رایگان فرودگاه از ساعت ۵ بامداد تا ۱۲ شب در قسمت خروجی سوم طبقه دوم به مسافران سرویس‌دهی می‌کنند. تاکسی‌های فرودگاه ۲۴ ساعته فعالیت می‌کنند و مجهز به تاکسی متر هستند، برای استفاده از این تاکسی‌ها باید به باجه مخصوص آنها مراجعه کرد. دیگر وسیله حمل و نقل در فرودگاه سووارنابومی اتوبوس‌های عمومی هستند که پایانه آنها در خارج از ساختمان اصلی فرودگاه قرار دارد. از دیگر وسایل حمل و نقل فرودگاه سووارنابومی می‌توان به ون‌ها که نسبت به اتوبوس راحت‌تر بوده و از نظر قیمت تفاوت چندانی با آنها ندارد همچنین خودرو تشریفات آماده خدمت‌رسانی به مسافران VIP اشاره کرد.

دو فرودگاه اصلی بانکوک شامل فرودگاه بین المللی سووارنابومی (BKK) و فرودگاه بین المللی دن موئانگ (DMK) می‌شود. فرودگاه سووارنابومی شلوغ ترین فرودگاه در تایلند محسوب می‌شود که در ۳۰ کیلومتری بانکوک قرار دارد و از طریق تاکسی و اتوبوس به راحتی در دسترس است. برای سفر به کشور تایلند می‌توانید با خرید بلیط هواپیما، رزرو هتل یا خرید تور مسافرتی به هر یک از مقاصد محبوب این کشور شامل بانکوک، پوکت، پاتایا و… سفر کنید.

شما تجربه ورود به این فرودگاه را داشته‌اید؟ نظرات و تجربیات خود را در این رابطه با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول درباره فرودگاه بانکوک

فرودگاه بین‌المللی سووارنابومی چند ترمینال دارد؟

این فرودگاه ۳ ترمینال دارد که از دو ترمینال آن برای پروازهای خارجی و از یک ترمینال برای پروازهای داخلی استفاده می‌شود.

چه امکانات و خدماتی در فرودگاه بین‌المللی سووارنابومی وجود دارد؟

امکاناتی مانند اینترنت پرسرعت رایگان، مرکز پزشکی، رستوران‌ و کافه‌، فروشگاه‌‌، مرکز ماساژ و زیبایی و… در این فرودگاه وجود دارد.

کدام ایرلاین‌ها در این فرودگاه فعالیت می‌کنند؟

بیش از ۸۰ ایرلاین از جمله ایرفرانس، بریتیش ایرویز، هواپیمایی ماهان، لوفتهانزا، عمان ایر، هواپیمایی امارات، ایران ایر و… در این فرودگاه فعالیت می‌کنند.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید