از جاهای دیدنی مسقط که صحبت می‌شود، ممکن است نخستین تصویری که به ذهنتان می‌آید، صحرا و خورشید باشد. اما باید بدانید این شهر دیدنی به‌قدری جاذبه‌ دارد که می‌تواند شما را مجاب کند تا مقصد سفر بعدی‌تان باشد. بی‌شک در سفر به اغلب کشورها، بازدید از پایتخت آن کشور و دیدنی‌هایش در اولویت فهرست مسافران قرار دارد. عمان نیز از این قاعده مستثنی نیست و مسقط، پایتخت آن، میزبان مسافران این کشور است. اگر مشتاقید تا با دیدنی های مسقط بیشتر آشنا شوید، در این مطلب از مجله گردشگری فلای‌ تودی، با ما همراه باشید تا جاهای دیدنی مسقط عمان را بیشتر بشناسید.

آشنایی با جاذبه های تاریخی مسقط

تاریخ هر کشور، بخش مهمی از هویت آن را شکل می‌دهد. پس نخستین واسطه آشنایی گردشگران خارجی با آن کشور، مرور فرهنگ و تاریخ کشور مقصد است. با تماشای مکان‌ها و آثار تاریخی و عمیق‌شدن در آن‌ها تا حدود زیادی می‌توانید با فرهنگ یک کشور اشنا شوید. در سفر به شهر مسقط عمان نیز، برای آشنایی بیشتر با تاریخ عمان، مهم‌ترین اقدام بازدید از جاهای تاریخی و مطالعه درباره آن‌ها است. ما با معرفی مکان‌های تاریخی مسقط در ادامه مطلب، در مسیر آشناشدن با بخشی از تاریخ عمان همراه شما هستیم.

علاوه بر این، اگر مایلید با شهر مسقط و راه‌های سفر به این شهر بیشتر آشنا شوید، راهنمای سفر به مسقط را در مجله فلای تودی مطالعه کنید.

مسجد جامع سلطان قابوس | تماشای معماری زیبا و متفاوت

یکی از جاهای دیدنی مسقط، مسجد جامع سلطان قابوس است که در غرب این شهر قرار دارد. سلطان قابوس در سال ۲۰۰۱ دستور ساخت این مسجد را داد. گنجایش مسجد سلطان قابوس، بزرگ‌ترین مسجد عمان، بیش از ۲۰هزار نمازگزار است. معماری این مسجد که تلفیقی از سبک معماری اسلامی، عمانی و خاورمیانه‌ای است، چشمگیر است و از شگفتی‌های معماری مدرن به شمار می‌رود.

برای ورود به مسجد سلطان قابوس، سر و بدن زنان باید پوشیده باشد و در صورت نیاز، می‌توانند لباس‌های بلند عبایی کرایه کنند. ورود به مسجد با شلوارک ممنوع است. کفش‌ها نیز باید پیش از ورود به محل برگزاری نماز درآورده شوند.

  • ساعت بازدید: شنبه تا پنجشنبه از ساعت ۸ تا ۱۱ صبح.
  • مبلغ بلیت: رایگان
مسجد جامع سلطان قابوس

بازار مطرح | از بازارهای قدیمی جهان عرب

سوق مطرح (Mutrah Souq) از بازارهای قدیمی جهان عرب و از بهترین جاهای دیدنی مسقط است. قدمت فراوان این بازار، شاید یکی از دلایل جذابیت آن باشد. این بازار در میان مردم محلی عمان، به بازار تاریکی معروف است. علت شهرتش به این نام، کوچه‌های باریک و پرپیچ‌وخم آن با سقف چوبی است که در روز، مانع ورود نور آفتاب می‌شوند. به همین دلیل، بازدیدکنندگان برای اینکه ببینند به کجا می‌روند، به چراغ‌های لامپ نیاز دارند.

این بازار همان جایی است که برای خرید سوغات در نظر دارید. با قدم‌زدن در کوچه‌های فراوان و غرفه‌های پرشمار این بازار که به‌طرز شگفت‌آوری معطر هستند، جان تازه‌ای می‌گیرید. کالاهای وارداتی، محصولات محلی، لباس‌های سنتی، روسری، صنایع‌ دستی، سفال، عطر، ادویه، طلا، نقره، جواهرات، عتیقه‌جات، قهوه‌جوش، خنجر و… تعدادی از چیزهایی هستند که در بازار مطرح می‌توانید ببینید و بخرید.

وقتی حسابی از قدم‌زدن در این بازار رنگارنگ لذت بردید و خریدکردن را تا مرحله رضایت انجام دادید، خودتان را برای صرف یک غذای خوشمزه در یکی از رستوران‌ها آماده کنید. رستوران محبوب عمانی به‌ نام Bait Al Luban که «خانه کندر» ترجمه می‌شود، می‌تواند پیشنهاد خوبی باشد تا شووای لذیذ عمانی را امتحان کنید که کباب بره‌ای است که با ادویه‌های عمانی آمیخته شده است.

 بازار مطرح در مسقط

اگر دوست دارید بازار مطرح را در ازدحام کمتری ببینید، بهتر است صبح‌ها و اواخر بعدازظهر را برای بازارگردی انتخاب کنید. پس از ساعت ۶ عصر، شلوغ‌ترین زمانی است که می‌توانید بازار مطرح را تماشا کنید. اگر نخستین باری است که بازدید از بازاری به شلوغی و آشفتگی بازار مطرح را تجربه می‌کنید، در هر تقاطع به‌ سمت راست بپیچید. در صورتی که روز جمعه را برای دیدن بازار مطرح انتخاب کرده‌اید، توجه داشته باشید که این بازار در روزهای جمعه فقط بعدازظهرها باز است.

کورنیش مطرح | تماشای غروب زیبای مسقط

کورنیش به راهی گفته می‌شود که از پایین تپه آغاز می‌شود و تا بالای تپه ادامه پیدا می‌کند. کورنیش مطرح (Mutrah Corniche) گردشگاهی است که ۳ کیلومتر در امتداد اسکله ادامه دارد. انتهای شمالی کورنیش، بازار ماهی و بندرگاه وجود دارد.

بهتر است برای بازدید از کورنیش، صبح زود را انتخاب کنید تا ماهی‌گیران را مشغول کار و هنگامی که با قایق‌های ماهی‌گیری همراه با صید خود برمی‌گردند، ببینید. اگر نمی‌توانید صبح زود به آنجا بروید، پس از ساعت ۴ بعدازظهر که از شدت نور خورشید کم می‌شود، زمان خوبی برای رفتن به کورنیش است. هنگام غروب، منظره پانورامای خورشید که در پس‌زمینه کوه‌ها مشخص می‌شود، بسیار دیدنی است. فراموش نکنید که برای پیاده‌روی دلچسب در کورنیش، کفش راحت بپوشید.

کورنیش مطرح در مسقط

برج دیده بانی سوق | جاذبه ای در حوالی کورنیش

در نزدیکی کورنیش مطرح، برج دیده‌بانی پرتغالی وجود دارد که بازسازی شده است و در دماغه‌ای خارج از دریا قرار دارد. در مسیر رسیدن به برج، شما پله‌های زیادی را بالا می‌روید و هنگامی که می‌رسید، منظره‌ای بسیار زیبا را می‌بینید.

  • مبلغ بلیت: رایگان
برج دیده بانی سوق در مسقط

موزه ملی عمان | گنجینه ای ارزشمند

از جاهای دیدنی مهم مسقط برای علاقه‌مندان به تاریخ، موزه ملی عمان است. این موزه که مکان فرهنگی برجسته‌ای در عمان به شمار می‌آید، میراث‌دار فرهنگ این کشور از اولین شواهد سکونت بشر در شبه‌جزیره عمان تا به امروز است.

موزه ملی که شباهت بسیاری به کاخ دارد، گنجینه بیش از ۷۰۰۰ اثر تاریخی است؛ همچنین ۱۴ گالری دائمی دارد که هر کدام نشان‌دهنده بخشی از میراث فرهنگی عمان هستند. این موزه در نوامبر سال ۲۰۱۳ با فرمان سلطنتی دایر شد.

  • ساعت بازدید: شنبه تا پنجشنبه از ساعت ۱۰ تا ۱۷ و جمعه‌ها از ساعت ۱۴ تا ۱۸٫
  • مبلغ بلیت برای گردشگران خارجی: ۵ ریال عمان
  • مبلغ بلیت برای اتباع: ۱ ریال عمان
  • مبلغ بلیت برای ساکنان: ۲ ریال عمان
موزه ملی عمان در مسقط

کاخ العالم | جلوه ای از شکوه تاریخی

بدون شک در مسیر بازدید از جاهای دیدنی مسقط، کاخ العالم یکی از مقصدهایی است که به هیچ عنوان، نباید آن را از دست بدهید. کاخ العالم که به نام‌های قصر سلطان قابوس و قصر سلطان نیز شناخته می‌شود، قدمتی ۲۰۰ ساله دارد و در سال ۱۹۷۲ بازسازی شده است. این کاخ که یکی از ۶ اقامتگاه سلطنتی سلطان قابوس در شهر مسقط است، معماری جالب توجهی دارد.

ستون‌های طلایی و آبی کاخ، زیبایی خاصی به نمای آن بخشیده است. توجه داشته باشید که بازدیدکنندگان فقط می‌توانند کاخ العالم را از بیرون و از دروازه‌های ورودی خیابان میرانی ببینند و از آن عکاسی کنند. تماشای این کاخ چه در روز که ستون‌هایش در آسمان مشخص است و چه در شب، بسیار لذت‌بخش است.

  • ساعت بازدید: همه‌روزه بدون محدودیت
  • مبلغ بلیت: رایگان
کاخ العالم یا قصر سلطان قابوس در مسقط

خانه اپرای سلطنتی | میزبان هنردوستان

خانه اپرای سلطنتی در مسقط، برترین موسسه فرهنگی عمان و مجموعه‌ای برای علاقه‌مندان به فرهنگ، هنر و موسیقی است. این جاذبه فرهنگی که در سال ۲۰۱۱ تاسیس شده است، سبک معماری مدرن اسلامی و ایتالیایی دارد. خانه اپرای سلطنتی مسقط در حقیقت محلی برای نمایش هنر و غنی‌کردن اندوخته‌های هنری بازدیدکنندگان آن است.

شما می‌توانید ضمن شرکت در اپرا، نمایش‌ها و کنسرت‌ها، از مرکز خرید و غذاخوری شیک این مجموعه لذت ببرید. در بازدید از خانه سلطنتی، توجه داشته باشید که ورود با شلوار جین، تیشرت یا کفش تنیس مجاز نیست.

  • ساعت بازدید: شنبه تا پنجشنبه از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۷:۳۰٫
  • مبلغ بلیت برای بزرگسالان: با توجه به نوع بازدید، بین ۳٫۱۵ تا ۴٫۲ ریال عمان.
  • مبلغ بلیت برای کودکان: با توجه به نوع بازدید، بین ۱٫۰۵ تا ۲٫۱ ریال عمان.
خانه اپرای سلطنتی در مسقط

قلعه الجلالی | زندانی که موزه شد

یکی دیگر از جاهای دیدنی مسقط برای هواداران آثار تاریخی، قلعه الجلالی است. پرتغالی‌ها این قلعه را در قرن شانزدهم ساختند و از آن به‌عنوان زندان و پناهگاهی برای خانواده سلطنتی عمان استفاده می‌کردند. این قلعه اکنون موزه‌ای است که بازدید از آن به مجوز نیاز دارد. برای دریافت مجوز، می‌توانید درخواست خود را در وب‌سایت وزارت میراث ملی ثبت کنید و با رفتن به این مکان تاریخی ارزشمند، درباره تاریخ چندفرهنگی مسقط بیشتر بدانید.

قلعه الجلالی در مسقط عمان

قلعه المیرانی | میراث دار تاریخ مسقط

در برابر قلعه الجلالی، یکی دیگر از دیدنی های مسقط، یعنی قلعه‌ای به‌ نام المیرانی قرار دارد. این قلعه نیز در قرن شانزدهم توسط پرتغالی‌ها و با هدف حفاظت از مسقط در مقابل مهاجمان ساخته شده است. قدم‌زدن در این قلعه‌ها، مانند مرور تاریخ و معماری مسقط است. از طرفی، چشم‌انداز بی‌نظیر آن‌ها به خلیج عمان، لذت تماشای آن‌ها را برای شما دوچندان می‌کند.

جالب است بدانید قلعه المیرانی در سقوط پرتغالی‌ها نقش بسیار موثری داشته است. بسیاری از ابزارهای جنگی باستانی در این قلعه وجود دارند. اگرچه بازدید از قلعه المیرانی برای عموم مجاز نیست؛ اما تماشای قلعه از بیرون هم می‌تواند بسیار جذاب باشد.

قلعه المیرانی در مسقط عمان

موزه بیت الزبیر | آینه دار فرهنگ عمان

موزه بیت الزبیر از دیگر جاهای دیدنی مسقط و یک موزه فرهنگی است که نمایش‌دهنده آثاری از فرهنگ‌های گوناگون عمان است. درهای بیت الزبیر از سال ۱۹۹۸ به روی بازدیدکنندگان باز شده است و به‌عنوان بزرگ‌ترین مجموعه هنری هنرمندان عمانی شناخته می‌شود. این موزه که یک نماد معماری است، از ۵ ساختمان به‌ نام‌های بیت الباغ، بیت الدلیل، بیت العود، بیت النهضه و گالری سارا تشکیل شده است. همچنین یک کافه، یک باغ و یک فروشگاه هدیه نیز در این مجموعه وجود دارند.

شما در بیت الدلیل، می‌توانید ببینید که بیش از ۱۰۰ سال پیش، عمانی‌ها چگونه زندگی می‌کردند. گالری سارا جایی برای فروش آثار هنری هنرمندان بومی عمان و یکی از خانه‌های هنر معاصر این کشور است. بیت الباغ نیز میزبان نمایشگاه‌ها است. آثار باستانی از گذشته نظامی عمان مانند نقشه‌های قدیمی و آثار تاریخی را می‌توانید در بیت العود ببینید. بیت النهضه هم جایی است که به هنر اختصاص داده شده است.

شما می‌توانید در کافه این مجموعه که در یک خانه سنتی جذاب عمانی قرار دارد، ضمن صرف غذاهای محلی و قهوه عربی، با فرهنگ غذایی عمانی‌ها هم آشنا شوید. در فروشگاه هدیه می‌توانید مجموعه‌ای از جواهرات، صنایع‌ دستی، کتاب‌ها، کارت‌پستال‌ها و پوشاک را ببینید.

  • ساعت بازدید: شنبه تا پنجشنبه از ساعت ۰۹:۳۰ تا ۱۸ (در روزهای تعطیل و ماه مبارک رمضان، زمان‎بندی دیگری وجود دارد.)
  • مبلغ بلیت برای بزرگسالان: ۳ ریال عمان
  • مبلغ بلیت برای کودکان ۱۰ تا ۱۵ سال: ۱ ریال عمان
  • مبلغ بلیت برای کودکان کمتر از ۱۰ سال: رایگان
موزه بیت الزبیر در مسقط

مسجد الخور | پایان دل انگیز گشت و گذار

از کهن‌ترین مسجدهای عمان، مسجد الخور است که از جاهای دیدنی مسقط در عمان به شمار می‌آید. پنجره‌های رنگارنگ و سقف خوش‌نویسی‌شده این مسجد همراه با سبک معماری عربی، ایرانی و هندی، آن را به یکی از جاذبه‌های مسقط تبدیل کرده است. این مسجد که در نزدیکی کاخ العالم و قلعه المیرانی قرار دارد، بارها به‌ دستور پادشاهان گوناگون بازسازی شده که آخرین بار در سال ۱۹۸۰ به‌ فرمان سلطان قابوس بوده است.

از آنجا که اعضای ارشد خانواده سلطنتی عمان در این مسجد نماز می‌خوانند، به مسجد خانواده شهرت دارد. در گذشته، این مسجد محل برگزاری نمازهای متعدد میت برای عمانی‌هایی بوده که هنگام دفاع از کشورشان در برابر مهاجمان پرتغالی، جان خود را از دست دادند. از این‌ رو، به مسجد الشهدا نیز مشهور بوده است. اکنون نام رسمی مسجد الخور، برگرفته از نام خلیج‌های داخلی آب است که موقع برخورد امواج جزرومدی به ساحل صخره‌ای مسقط به وجود می‌آیند.

بازدید از این مسجد، می‌تواند پایان خوبی برای گشت‌وگذار مناطق دیدنی اطراف کاخ العالم باشد. توجه داشته باشید که نوع پوشش شما برای ورود به مسجد مناسب باشد.

  • ساعت بازدید برای غیر مسلمانان: شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۸ تا ۱۱ صبح.
مسجد الخور در مسقط

موزه دروازه مسقط | از آب تا آبادانی

یکی دیگر از جاهای دیدنی مسقط، موزه‌ای است به‌ نام موزه دروازه مسقط که در سال ۲۰۰۱ افتتاح شد و در بالای دروازه مدرن مسقط واقع شده است. این موزه که مربوط به تاریخ غنی عمان از دوران نوسنگی تا اکنون است، میزبانی از نمایشگاه‌های متعددی درباره منابع آب مسقط مانند کانال‌های زیرزمینی و چاه‌های باستانی را بر عهده دارد.

با رفتن به موزه دروازه مسقط، علاوه بر اینکه می‌توانید اطلاعاتی درباره سیستم آبیاری فلج و معماری محلی عمان به دست آورید، شاهد منظره‌ای بی‌نظیر از پایتخت عمان هستید. این موزه، شما را به سفری دلچسب در تاریخ عمان می‌برد که مسیر آن از بندری شلوغ، شروع و به پایتختی آباد منتهی می‌شود.

  • ساعت بازدید: یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت ۸ تا ۱۳:۳۰ (روزهای جمعه و شنبه تعطیل)
موزه دروازه مسقط

از ساحل تا وادی در جاهای طبیعی مسقط

تا اینجا درباره جاهای دیدنی مسقط که ارزش تاریخی دارند، صحبت کردیم. خوب است بدانید که علاوه بر آثار تاریخی، طبیعت مسقط نیز جاذبه‌هایی دیدنی دارد؛ از سواحل دلپذیر گرفته تا وادی‌های چشم‌نواز، همه و همه منتظرند تا شما را با زیبایی خود غافلگیر کنند. برای آشنایی با برخی از دیدنی‌های طبیعی مسقط در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

وادی بنی خالد | بهشت کویر مسقط

در زبان عربی، وادی به‌ معنای بهار است. وادی بنی خالد معروف به «بهشت کویر» را می‌توان از وادی‌های برجسته عمان به حساب آورد. علت محبوبیت آن، استخرهای بزرگ آب به‌ رنگ سبز زمردی است که درختان نخل بلند آن را احاطه کرده‌اند. این وادی که در فاصله ۲٫۵ کیلومتری از مسقط قرار دارد، برخلاف وادی‌های دیگر عمان که در فصل تابستان خشک هستند، در طول سال جریان ثابت آب دارد.

استخرهای وادی برای شنا مناسب‌ هستند؛ اما دقت کنید که آب در برخی از نقاط، ممکن است بسیار عمیق باشد و هیچ نرده‌ای در کنار استخرها وجود ندارد. به همین دلیل، توصیه می‌کنیم اگر شنا بلد نیستید، هرگز شناکردن در استخرهای بنی خالد را امتحان نکنید.

وادی بنی خالد در مسقط

در خصوص نوع پوشش برای شنا در استخرها، زمانی که ازدحام کمتری در وادی وجود دارد، پوشیدن مایوی یک‌تکه مجاز است. در غیر این صورت، خانم‌ها باید تیشرت روی مایو بپوشند. مردان نیز برای حضور در استخر، باید پوشش مناسب داشته باشند.

هنگام بازدید از وادی بنی خالد، می‌توانید از غار میقیل (Miqil) که در فاصله کمی از مجموعه دوم استخرها قرار دارد، دیدن کنید. از یاد نبرید علاوه بر پوشیدن کفش راحت، با توجه به تاریکی داخل غار، حتما چراغ‌قوه همراه خود ببرید. از آنجا که این غار به خفاش‌هایش معروف است، اگر از افرادی هستید که دچار فوبیا می‌شوید، این نکته را در نظر بگیرید.

حفره بیماه | بهشت گردشگران

گودال بی‌ماه (Bimmah Sinkhole) که به آن هوایات نجم (ستاره سقوط‌کرده) نیز می‌گویند، به‌صورت طبیعی و به‌ دلیل ریزش صخره‌ای آهک در گذر سال‌ها بر زمین ایجاد شده است. عمق این حفره را تا ۱۰۰ متر تخمین می‌زنند و یکی از مکان‌های عالی برای غواصی صخره‌ای در عمان است.

آب‌های زلال و شفاف هوایات نجم، شرایطی مناسب برای گردشگرانی ایجاد می‌کنند که در راه وادی شاب در پی راهی برای خنک‌شدن هستند. آب زمردی این گودال رویایی، محل زندگی ماهی‌هایی ریز است. برای دیدن این جاذبه طبیعی، روز زمان مناسبی است. بیشتر بازدیدکنندگان در بازه زمانی ۱۰ صبح تا ۴ بعدازظهر به این مکان می‌رسند. حتما خوراکی و آب آشامیدنی همراه داشته باشید و از ارتفاع به داخل حفره نپرید.

حفره بیماه در مسقط

وادی شاب | چشمه ای طبیعتی در میان صخره ها

اگر از حفره بی‌ماه، ۱۰ دقیقه رانندگی کنید، به وادی شاب می‌رسید. وادی شاب، یکی دیگر از جاهای دیدنی مسقط و چشمه‌ای طبیعی است که از کوه‌ها سرازیر می‌شود. دو استخر کوچک و یک استخر بزرگ آب در این وادی وجود دارند. وادی شاب جای خوبی برای غواصی صخره‌ای و شنا است. دیدن این مکان طبیعی که از جاذبه های گردشگری عمان محسوب می شود، تجربه هیجان‌انگیزی برای شما رقم می‌زند.

وادی شاب از جاهای طبیعیه مسقط

ساحل قروم | تجربه تفریحات آبی در مسقط

ساحل قروم با آب‌های تمیز و کم‌عمق، محل مناسبی برای یک بازدید دل‌پذیر خانوادگی است. این ساحل دیدنی در لبه حفاظتگاه طبیعی قروم، به‌ طول ۴ کیلومتر در امتداد خط ساحلی مسقط امتداد دارد. در بخش انتهایی ساحل قروم، در محل آب‌های گرم و کم‌عمق، می‌توانید یک شنای لذت‌بخش را تجربه کنید.

ساحل قروم مسقط

جبل شمس یا کوه خورشید | دومین دره بزرگ جهان

یکی دیگر از جاهای دیدنی مسقط، جبل شمس یا کوه خورشید، با ارتفاع ۳۰۰۰ متر از سطح دریا و بلندترین کوه در شبه‌جزیره عربستان است. این کوه به‌عنوان دره بزرگ عمان و دومین دره بزرگ جهان شناخته می‌شود. برای حضور در جبل شمس، یک پیاده‌روی طولانی در پیش دارید؛ اما ارزشش را دارد.

جبل شمس یا کوه خورشید مسقط

از دیگر جاهای طبیعی مسقط، می‌توان به جزیره دیمانیات، جزیره بندرالخیران، بندر خیران، ساحل رأس الحد، جبل اختر، کویر شنی واهب، ساحل مغسیل، ساحل یتی و ساحل قنطاب اشاره کرد.

با بهترین تفریحات مسقط آشنا شوید

شاید شما از افرادی باشید که تماشای جاذبه‌های تاریخی و طبیعی در سفر را از سرگرم‌شدن مجزا کنید. اگر در سفر به مسقط به دنبال تفریح می‌گردید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا تعدادی از گزینه‌های تفریحی را هم به شما معرفی کنیم.

پارک طبیعی قروم | جایی برای تفریح کودکان و بزرگسالان

یکی دیگر از جاهای دیدنی مسقط که برای تفریح بسیار مناسب است را می‌توان پارک طبیعی قروم دانست. این پارک، باغی بسیار وسیع و سرسبز است که امکاناتی برای بازی و استراحت کودکان نیز دارد. پارک طبیعی قروم، مکانی محبوب برای دورهمی‌های خانوادگی و پیک‌نیک است. همچنین برای پیاده‌روی بسیار مناسب است. پیشنهاد می‌کنیم در سفر به مسقط، تماشای این پارک را از دست ندهید.

پارک طبیعی قروم

مرکز خرید بزرگ مسقط | تفریح پاساژگردان

اگر از هواداران خرید و پاساژگردی باشید، بدون شک رفتن به یک مرکز خرید بزرگ، تفریح لذت‌بخش و دلخواهی برای شما است. مرکز خرید بزرگ مسقط، یکی از مراکز خرید در این شهر و مقصدی مطلوب برای کسانی است که در پی خرید اجناس با برند مطرح هستند. بعد از خرید لوازم، می‌توانید از طعم لذیذ غذا در رستوران‌های این مرکز خرید هم لذت ببرید.

مرکز خرید بزرگ مسقط

آکواریوم عمان | تماشای آبزیان متنوع

اگر از علاقه‌مندان تماشای ماهی‌ها هستید، آکواریوم عمان تفریح مناسب شما است. دیدن منظره جذاب و رنگارنگ حرکت ماهی‌ها، می‌تواند حسابی شما را سر ذوق بیاورد. اگر هم به لاک‌پشت‌ها و آرامش آن‌ها علاقه دارید، بدانید که آکواریوم عمان یک مخزن پر از لاک‌پشت نیز دارد که تماشای آن‌ها تجربه این بازدید را برای شما لذت‌بخش‌تر خواهد کرد.

آکواریوم عمان

سیتی سنتر مسقط | یک تیر با چند نشان

قطعا یکی از بهترین جاها برای خریددوستان در مسقط، سیتی سنتر است. این مرکز خرید که در سال ۲۰۰۸ افتتاح شد، از آن زمان تا به امروز، میزبان گردشگران بسیاری بوده است. سیتی سنتر، بهترین مقصد برای پاسخ‌دادن به نیازهای خرید شماست؛ جایی که شما می‌توانید لباس، کفش، عطر و اکسسوری بخرید، در رستوران‌هایش یک وعده غذای خوشمزه میل کنید، در کافه‌هایش با یک لیوان نوشیدنی، خستگی را به در کنید؛ همچنین می‌توانید تماشای فیلم در سینماهای جذاب را تجربه کنید.

سیتی سنتر مسقط

مرکز خرید اونیوز | تجربه خرید در مسقط

یکی دیگر از جاهای دیدنی مسقط برای دوستداران خرید، مرکز خرید اونیوز است. این مرکز خرید را می‌توان جای محبوب مردم محلی برای خرده‌فروشی و همچنین سپری‌کردن اوقات فراغت دانست. اونیوز با عرضه چندین برند در دسته‌بندی‌های گوناگون، جاذبه‌ای دلخواه در مسقط برای خریددوستان به حساب می‌آید. معماری زیبا و دیدنی مرکز خرید اونیوز، از دیگر ویژگی‌های این مکان تماشایی برای گردشگران است.

مرکز خرید اونیوز

از دیگر گزینه‌ها برای تفریح در مسقط، می‌توان به تفریحات آبی اشاره کرد؛ تفریحاتی مثل قایق‌سواری، غواصی، موج‌سواری، جت اسکی، بنانا، کایاک، کایت سرفینگ و کروزسواری از جمله این تفریحات هستند.

تماشای تاریخ و طبیعت در جاهای دیدنی مسقط

جاهای دیدنی مسقط تنها در یک مطلب خلاصه نمی‌شود و بیش از این می‌توان از دیدنی‌های این شهر باشکوه نوشت. در این مطلب، سعی کردیم تا تنها برخی از مشهور‌ترین دیدنی های مسقط را به شما معرفی کنیم و همراه شما باشیم تا سفری لذت‌بخش‌تر را تجربه کنید. با هدف تفریح عازم این شهر شوید یا با هدف آشنایی با تاریخ و فرهنگ آن، این مطلب می‌تواند برای شما در سفر به مسقط کارآمد باشد. ما منتظر هستیم تا نظرات شما را بخوانیم و از تجربه‌های سودمند شما پس از بازگشت از مسقط استفاده کنیم.

به یاد داشته باشید که برای رزرو بلیط و هتل مسقط با ارزان‌ترین قیمت می‌توانید به فلای تودی مراجعه کنید.

سوالات متداول درباره جاهای دیدنی مسقط

بهترین زمان سفر به مسقط چه زمانی است؟

از ماه اکتبر تا ماه مارس، بهترین زمان برای سفر به مسقط است.

بهترین هتل های مسقط کدام‌ها هستند؟

هتل کمپینسکی، هتل رویال تولیپ، هتل اینترکنتیننتال، هتل دِ چدی، هتل رامادا انکور، هتل ایبیس و هتل هرموز گراند.

معروف ترین جاهای دیدنی مسقط کدام‌ها هستند؟

از مشهورترین دیدنی های مسقط، می‌توان به مسجد جامع سلطان قابوس، خانه اپرای سلطنتی، بازار مطرح، کاخ العالم و موزه ملی عمان اشاره کرد.

مسقط در کجا قرار دارد؟

مسقط، پایتخت عمان است و در قسمت شمالی این کشور قرار دارد.

واحد پول در مسقط چیست؟

واحد پول در مسقط، واحد پول کشور عمان یعنی ریال عمان (OMR) است. ریال عمان معمولا در واحدهای ۵، ۱۰، ۲۰ و ۵۰ وجود دارد. یک OMR معادل حدود ۲.۶ دلار آمریکاست.

امنیت مسقط برای گردشگران چگونه است؟

این شهر از شهرهای امن برای گردشگران محسوب می‌شود؛ اما مثل سفر به شهرهای دیگر، همیشه احتیاط لازم است.

آیا سفر به عمان نیاز به ویزا دارد؟

می‌توانید به مدت ۱۰ روز بدون اخذ ویزا به عمان و شهر مسقط سفر کنید.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید