هر کدام از ما با هدفی مشخص سفر می‌کنیم. بازدید از جاذبه‌های گردشگری، تماشای طبیعت زیبا،  آشنایی با فرهنگ خاص یک منطقه یا هر دلیل ناشناخته دیگری که باعث می‌‎شود، چمدانتان را ببندید. اما دلیل سفرتان هرچه که باشد ایران یکی از بهترین مکان‌ ها برای سفر است. از دریای خزر تا خلیج فارس، تاریخ، فرهنگ و جاذبه‌های طبیعی ایران همه جا گسترده شده است. اما در این میان برخی از نقاط جزو شهرهای توریستی ایران به حساب می آیند. شهرهایی که نسبت به سایر نقاط جذابیت های بیشتری دارند. در این مقاله قصد داریم  تعدادی از بهترین شهرهای توریستی ایران را به شما معرفی می‌کنیم. با مجله گردشگری فلای تودی همراه باشید.

مهمترین شهرهای توریستی ایران

 جاهای دیدنی ایران به مکان های تاریخی یا طبیعت منحصر نمی‌شود. این کشور تاریخ غنی، موقعیت جغرافیایی ویژه و فرهنگ‌های مختلف دارد. این یعنی دیدنی‌ های ایران تمام شدنی نیست! اگر شما نیز قصد سفر به هر یک از شهرهای ایران را دارید با خرید بلیط هواپیما داخلی می‌توانید به مقصد مورد نظر خود سفر کنید. 

شیراز | شهر شعر و ادب

شاید بهترین گزینه برای نمایش قدمت و اصالت این شهر ویرانه های تخت جمشید باشد. شیراز شهر عشق، ادبیات، تاریخ و باغ‌های ایرانی است. این شهر زادگاه دو شاعر بلند آوازه و نامدار ایرانی حافظ و سعدی و مرکز فرمانروایی امپراطوری هخامنشی محسوب می‌شود. شیراز پایتخت کهن ایران و بیش از دو هزار سال قلب فرهنگ ایرانی محسوب می‌شد.

شهرهای توریستی ایران

اگر بخواهیم فقط به بخش کوچکی از دیدنی های شیراز اشاره کنیم، فهرست مان با مکان هایی مثل تخت جمشید، آرامگاه کوروش، آرامگاه حافظ، آرامگاه سعدی، آرامگاه شاه شجاع، آرامگاه خواجوی کرمانی، باغ هفت تنان شیراز، آرامگاه شاه چراغ، بازار وکیل، حمام وکیل، مسجد وکیل، سرای مشیر، باغ جهان نما، باغ ارم شیراز، مسجد عتیق شیراز، مسجد نصیرالملک شیراز، دروازه قرآن شیراز، عمارت دیوانخانه شیراز، عمارت کلاه فرنگی شیراز، ارگ کریمخانی، باغ نارنجستان قوام، خانه زینت الملک و باغ دلگشا پر می‌شود.

جاهای دیدنی شیراز

شیراز یکی از مکان های تفریحی ایران است که در تمامی فصول سال گردشگران بسیاری را به سوی خود می‌کشاند، اما قطعا بهترین فصل سال برای سفر به این شهرِ سراسر زیبایی فصل بهار است. فصلی که شکوفه‌های بهارنارنج‌ زیبایی آن را چندین برابر و عطر آن‌ها مشام‌تان را نوازش می‌کند. اگر به دنبال بهترین مقصد برای تعطیلات نوروز هستید، شیراز یکی از زیباترین شهرهای توریستی ایران در عید است. اگر قصد سفر به شیراز را دارید می‌توانید بلیط هواپیما شیراز یا بلیط قطار شیراز را از همین‌جا با بهترین نرخ و کمترین زمان خریداری کنید.

 مهمترین شهرهای توریستی ایران

اصفهان | سفر به نصف جهان

اصفهان یکی از بهترین شهرهای توریستی‌ ایران و بی‌شک یکی از زیباترین شهرهای جهان است. بی دلیل نیست که لقب« اصفهان، نصف جهان» را به این شهر بی‌همتا داده‌اند. اصفهان سومین شهر بزرگ ایران است. این شهر در زمان صفویه پایتخت ایران بود، بسیاری از بناهای منحصر به فرد اصفهان یادگار همین دوره هستند. معماری خارق‌العاده اصفهان، پل‌ها، مساجد و مناره‌های تاریخی آن و مهم‌تر از همه این‌ها میدان نقش جهان، این شهر را به یکی از مهم ترین شهر های توریستی ایران تبدیل کرده است.

اصفهان سفر به نصف جهان

جاذبه های تاریخی اصفهان کم نیست. در حقیقت در هر قسمتی از این شهر که قدم بزنید حتما ساختمان، باغ یا میدانی نظرتان را جلب می‌کند. اما اگر به دنبال بهترین جاهای دیدنی ایران در اصفهان هستید این فهرست را از دست ندهید:

کاخ چهلستون اصفهان، میدان نقش جهان (میدان امام) اصفهان، بازار قیصریه اصفهان، عمارت عالی قاپو اصفهان، مسجد امام اصفهان، مسجد شیخ لطف‌ اله اصفهان، مسجد جامع اصفهان، کاخ هشت بهشت اصفهان، پل خواجو اصفهان، سی و سه پل اصفهان، کلیسا و موزه وانک اصفهان تنها بخشی از جاهای دیدنی اصفهان هستند.

کاخ چهلستون اصفهان

اصفهان یکی از شهرهای توریستی ایران است که در هر فصلی زیبایی های خودش را دارد. اما اگر به دنبال بهترین شهرهای گردشگری ایران در پاییز هستید، باید گفت که برگ‌‌ریزان پاییز جلوه‌ای تماشایی به این شهر می‌بخشد. خنکی هوا در این فصل، پاییز را به یکی از بهترین فصل‌‌ها برای سفر به اصفهان تبدیل کرده است. اگر شما نیز قصد سفر به اصفهان را دارید می‌توانید بلیط هواپیما اصفهان را از همین‌جا با بهترین نرخ و کمترین زمان خریداری کنید.

تهران | تماشای جاذبه های پایتخت

هر چند تهران به عنوان شهری شلوغ و پرترافیک شناخته می‌شود اما همواره یکی از مهم ترین شهرهای توریستی ایران است. جدا از جاذبه‌های گردشگری و طبیعی تهران، این شهر به دلیل امکانات بالا همواره مورد توجه بسیاری از گردشگران ایرانی و خارجی بوده است. تهران یکی از بهترین شهرها برای لذت بردن از مکان های تفریحی ایران است. این شهر علاوه بر داشتن موزه‌ها و کاخ‌های فراوان، گالری‌های هنری و کافه‌های جذاب زیادی دارد که می‌توانید حسابی در آن‌ها وقت بگذرانید.

 جاذبه های پایتخت

تهران شهر چهار فصل است. روستاهایی مثل روستای زرین دشت، روستای ابنیک، روستای افجه، روستای امامه و آبشار کلوگان تهران را به یکی از جذاب ترین شهرهای گردشگری ایران در تابستان تبدیل کرده است. از سمتی کوه ها و تله سیژ دربند، پیست اسکی دیزین و پیست اسکی شمشک باعث شده تهران یکی از بهترین شهرهای گردشگری ایران در زمستان باشد.

بهترین شهرهای گردشگری ایران

اما همه این زیبایی‌ها در مقابل پاییز تهران بی‌معنا می‌شود. برگریزان این فصل در کاخ های تهران (کاخ موزه گلستان، کاخ سعدآباد، کاخ نیاوران)، پارک آب وآتش، پل طبیعت و باغ فردوس یکی از زیباترین پاییزهای ایران را به تصویر می‌کشد. اگر به دنبال زیباترین شهرهای گردشگری ایران در پاییز هستید، تهران را گزینه اول لیست قرار بدهید.

کاخ های تهران

البته با وجود این زیبایی‌ها تهران شهری است که در تمامی فصول سال شلوغ است. بنابراین بهترین زمان برای سفر به تهران عید نوروز است که این شهر خلوت می‌شود و میزان آلودگی آن به حداقل می‌رسد. در نتیجه می‌توانید شاهد آسمان آبی و زیبای تهران باشید و از تخفیفات عمده‌ای که برای هتل‌های تهران و تفریحات این شهر در نظر گرفته می‌شود نهایت استفاده را ببرید. اگر شما نیز قصد سفر به تهران را دارید می‌توانید بلیط هواپیما تهران را از همین‌جا با بهترین نرخ و کمترین زمان خریداری کنید.

تبریز | از شهرهای تاریخی ایران

تبریز با تاریخی در حدود ۵۰۰۰ سال، یکی از زیباترین شهرهای توریستی ایران است. این شهر قطب علمی، فرهنگی و پایتخت فرش است. علاوه بر جاذبه‌های تاریخی و گردشگری بی‌نظیر شهر تبریز، بازار بزرگ این شهر که بزرگترین بازار سرپوشیده دنیا محسوب می‌شود و در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

تبریز از شهرهای تاریخی ایران

اما آنچه که تبریز را به یکی از مهم ترین شهرهای توریستی ایران تبدیل کرده است فقط فرش‌های ایرانی نیست. تبریز درست مانند فرش هایش رنگارنگ است و فرهنگ ایرانی درست مثل یک فرش دست‌باف در تاروپودش تنیده شده است. بازار تبریز، موزه قاجار، مسجد کبود (مسجد جهانشاه)، ارگ علیشاه (ارگ تبریز)، مسجد جامع تبریز (مسجد جامع کبیری)، و کلیسای سنت استپانوس از زیباترین دیدنی های ایران در تبریز هستند.

مهم ترین شهرهای توریستی ایران

اگر عاشق بوی بهار هستید باید پارک ائل گلی (شاه گلی)، میدان ساعت، روستای کندوان، پارک کوهستانی عون بن علی (عینالی)، کویر قوم تپه تبریز، قبرستان تاریخی پینه شلوار، پارک ملی کنتال و جنگل ارسباران را از نزدیک ببینید.

پارک کوهستانی عون بن علی

اما همان طور که قبل از این اشاره کردیم تبریز جزو شهرهای توریستی شمال ایران است. به همین دلیل زمستان و پاییز خیلی سردی دارد. اگر قصد دارید تبریز را در لیست سفرهایتان قرار بدهید، مراقب باشید که تبریز یکی از شهرهای گردشگری ایران در تابستان است و زمستان های سختی دارد. برای سفر به این شهر، می‌توانید بلیط هواپیما تبریز را از همین‌جا با بهترین نرخ و کمترین زمان خریداری کنید.

یزد | شهر ثبت شده در فهرست جهانی یونسکو

یزد یکی از معروف ترین شهرهای توریستی ایران به شمار می‌آید. شهر یزد معروف به شهر بادگیرها، اولین شهر خشتی جهان محسوب می‌شود. این شهر با تاریخ کهن، غذاهای لذیذ و مردم خونگرم و مهربان یکی از پرترددترین شهرهای توریستی در ایران به شمار می‌رود.

قدمت شهر یزد به زمان ساسانیان برمی‌گردد و مرکز ‌آتشکده‌ها و آیین زرتشتی است. این شهر با معماری منحصر به فرد و البته کویرهای زیبایی که اطرافش را محاصره کرده هر مسافری را به سمت خودش جذب می‌کند. شهرت یزد در بین شهرهای توریستی ایران آنقدر زیاد است که حتی مارکوپولو هم از آن دیدن کرد!

معروف ترین شهرهای توریستی ایران

اگر قصد دارید از جاهای دیدنی یزد دیدن کنید مراقب باشید که این مکان ها از قلم نیفتد: مسجد جامع یزد، میدان وقت الساعت، میدان امیر چخماق، باغ دولت‌ آباد، خانه لاری‌ها، تنها آب انبار شش بادگیر جهان، مدرسه ضیائیه(زندان اسکندر)، ساباط و بادگیر، نخل امیر چخماق، آتشکده ورهرام، برج خاموشان، برج و باروی قدیم شهر، بقعه دوازده امام، موزه آب یزد، عمارت بوستان ناجی، عمارت قصر آینه خانه تهرانی‌ها، بازار و حمام خان، خانه ملک التجار و میدان مارکار.

مسجد جامع یزد

از آن جا که یزد شهری کویری با تابستان های طولانی و گرم است، شاید بهتر باشد سفر به این شهر را به فصل های خنک تر سال موکول کنید. در حقیقت اگر قرار باشد در بین تمام شهرهای توریستی ایران اسمی برای یزد گذاشت، باید گفت یزد یکی از زیباترین شهرهای گردشگری ایران در زمستان است. برای سفر به این شهر، بلیط هواپیما یزد را از همین‌جا با بهترین نرخ و کمترین زمان خریداری کنید.

مشهد | از زیارت تا سیاحت

در میان شهرهای توریستی ایران شهر مشهد پایتخت معنوی کشور محسوب می‌شود. وجود حرم مطهر امام رضا (ع) همواره باعث جذب زوار از اقصی نقاط کشور و شیعیان بسیاری از سراسر جهان به این شهر شده است، اما شهر مشهد جاذبه‌های گردشگری زیادی دارد. جاذبه هایی که علاوه بر بعد مذهبی به این شهر بعد گردشگری نیز می‌دهند.

شهرهای توریستی ایران شهر مشهد

اگرچه وجود حرم امام رضا، این شهر را به یکی از مهم ترین شهرهای توریستی ایران تبدیل کرده، اما اگر قصد دارید به مشهد بروید، برخی از جاذبه‌های آن را از دست ندهید. از میان معروف ترین جاهای دیدنی مشهد می‌توان به دریاچه چشمه سبز، مقبره فردوسی، مجموعه کوهسنگی،‌ آرامگاه نادر شاه افشار، پارک طبیعی هفت حوض، پارک وکیل آباد و باغ گیاه شناسی مشهد اشاره کرد.

یکی از مهم ترین شهرهای توریستی ایران

البته در این گشت و گذارها بند گلستان، غار مغان، باغ ملی مشهد، شاندیز، طرقبه، بازار رضا مشهد، غار بیمار آب، خانه تاریخی ملک، چالیدره، آرامگاه شیخ بهایی، مدرسه علمیه عباسقلی خان شاملو، گنبد سبز، آرامگاه پیر یالاندوز، مسجد گوهرشاد، حمام مهدی قلی بیک، کلیسای مسروپ قدس، موزه نان، خواجه ربیع مشهد، خواجه مراد مشهد، بنای هارونیه مشهد، جاغرق، سد طرق مشهدو شاهان گرماب مشهد را از یاد نبرید.

شهر توریستی ایران

مشهد زمستان های سرد و تابستان های بسیار گرمی دارد. این آب و هوای منحصر این منطقه را به یکی از شهرهای گردشگری ایران در بهار تبدیل کرده است. اگر شما نیز قصد سفر به مشهد را دارید می‌توانید بلیط هواپیما مشهد یا بلیط قطار مشهد را از همین‌جا با بهترین نرخ و کمترین زمان خریداری کنید.

کیش | جزیره محبوب جنوب ایران

کیش یکی از پرترددترین و مهم ترین شهرهای توریستی ایران به شمار می‌رود. این جزیره با جاذبه‌های گردشگری و البته امکانات خاص و مراکز خریدی که دارد، هر ساله میزبان بسیاری از گردشگران است. مراکز خرید لوکس، قدم زدن و شنا در سواحل مرجانی و البته تفریحات مهیج و منحصربه‌فرد، کیش را تبدیل به یکی از لوکس ترین مکان های تفریحی ایران تبدیل می‌کند.

کیش جزیره محبوب جنوب ایران

اگر روزی قصد داشتید از جاهای دیدنی کیش بازدید کنید، به جز آبتنی و لذت بردن از ساحل بازدید از کشتی یونانی، باغ پرندگان و پارک دلفین‌ها، شهر باستانی حریره، شهر زیرزمینی کاریز، اسکله تفریحی کیش، خانه مردم شناسی بومیان کیش، آب انبار دوقلو، بوستان آهوان، جزیره هندورابی، درخت سبز کیش و روستای باغو کیش را فراموش نکنید.

کیش شهری توریستی

به دلیل آب و هوای بسیار گرم این منطقه بهترین زمان سفر به جزیره زیبای کیش اوایل دی ماه تا اواخر فرودین ماه است. کیش معمولا جزو پرطرفدارترین شهرهای توریستی ایران در عید است، چون در فصل تابستان رطوبت هوا در این جزیره به حدی می‌رسد که تحمل هوای کیش طاقت فرسا می‌شود، هرچند که در این فصل هم به دلیل برگزاری جشنواره‌های تابستانی مهیج، این جزیره میزبان بسیاری از گردشگران است. اگر شما نیز قصد سفر به کیش را دارید می‌توانید بلیط هواپیما کیش را از همین‌جا با بهترین نرخ و کمترین زمان خریداری کنید.

پرطرفدارترین شهرهای توریستی ایران

قشم | بزرگترین جزیره ایران

قشم جزیره شگفتی‌ها و عجایب طبیعی، بزرگ‌ترین جزیره خلیج فارس و منطقه آزاد تجاری در استان هرمزگان است. در جزیره زیبای قشم می‌توانید شاهد بسیاری از عجایب طبیعت مثل دره ستارگان، غار نمکدان، جنگل‌های حرا و کوچ پرندگان مهاجر باشید. قشم علاوه بر جاذبه های اسرارآمیز و روستاهای دیدنی مثل لافت و همچنین میراث فرهنگی غنی مثل لنج سازی، با داشتن فرهنگ بومی و لباس‌های محلی منحصربه‌فرد یکی از مهم ترین شهرهای گردشگری جنوب ایران است.

قشم بزرگترین جزیره ایران

اگر شانس این را داشتید که یک روز به قشم سفر کنید حتما غار خربس، دره ستاره‌ها، جزیره ناز، جزیره هنگام، جنگل حرا، تنگه چاهکوه، غار نمکدان، بندر لافت، سد و روستای گوران، دره تندیس‌ها و جزیره هرمز را در فهرست جاهای دیدنی این جزیره قرار دهید.

قشم  جزیره توریستی ایران

واقعیت این است که مقاصد جنوبی یکی از بهترین شهرهای گردشگری ایران در پاییز و زمستان هستند، اما اگر می‌خواهید رویدادهای زیبای جزیره قشم مانند جشن نوروز صیاد، جشن نخل و خرما، و جشن میگو قشم را از دست ندهید بهتر است که به ترتیب در ماه‌های فروردین، دهه آخر شهریور و اواخر آبان ماه به قشم سفر کنید.
اگر شما نیز قصد سفر به قشم را دارید می‌توانید بلیط هواپیما قشم را از همین‌جا با بهترین نرخ و کمترین زمان خریداری کنید.

اهواز | سفر به شهر پل ها

اهواز شهر پل هاست. شهری که پرآب ترین رود ایران از میانه اش می گذرد و نمایی جادویی به آن می دهد. اگر عاشق زندگی شبانه هستید حتما سری به اهواز بزنید. البته شهرهای نزدیک اهواز مثل شوش، شوشتر و دزفول هم همگی با داشتن جاذبه‌های طبیعی نفسگیر و میراث‌های جهانی یونسکو از لحاظ گردشگری شهرهای با ارزشی محسوب می‌شوند.

اهواز سفر به شهر پل ها

اگر به دنبال جذاب ترین شهرهای توریستی ایران در جنوب کشور هستید حتما اهواز را در فهرستتان قرار دهید. کارون، پل هایش، بازار فلافل اهواز (لشکرآباد) و شب های طولانی آن حتما سرذوقتان می آورد. اهواز یکی از شهرهای توریستی ایران به شمار می‌رود که گردشگران بسیاری با اهداف مختلف به آن سفر می کنند. اما با توجه به آب وهوای گرم و طاقت فرسایی که این شهر دارد، بهترین زمان سفر به اهواز اوایل بهار و آغاز سال نو ایرانی است. اگر شما نیز قصد سفر به این شهر را دارید، بلیط هواپیما اهواز را از همین‌جا با بهترین نرخ و کمترین زمان خریداری کنید.

جذاب ترین شهرهای توریستی ایران در جنوب کشور

سفر به زیباترین شهرهای ایران

هریک از شهرهای و حتی روستاهای ایران زیبایی و جاذبه خاص خود را دارند. ایران کشوری سرتاسر زیبایی است و سفر به هر منطقه‌ای تجربه‌ای متفاوت برایتان به همراه خواهد داشت. از میان دیگر شهرهای توریستی ایران می‌توان به کرمان، رشت، ساری، ارومیه، اردبیل، کرمانشاه ایلام، مراغه و… اشاره کرد. فرقی نمی‌کند با خرید بلیط هواپیما و بلیط قطار به این شهرها می‌روید یا با اتومبیل شخصی خود، فهرستی تهیه کرده و از جای‌جای این سرزمین پهناور بازدید کنید.

سوالات متداول درباره شهرهای توریستی ایران

بهترین جاهای دیدنی ایران کجاست؟

کشور ایران شهرهای توریستی، آثار تاریخی و بناهای باستانی زیادی دارد، اما از میان تمام آن ها شاید این چند شهر بیشترین جاهای دیدنی را داشته باشند:
-شهر اصفهان
– شهر شیراز
– شهر یزد
-شهر تهران
-شهر مشهد

بهترین شهر ایران برای زندگی کجاست؟

یونسکو با توجه به در نظر گرفتن معیارهای مختلف شهر تبریز را بهترین شهر ایران برای زندگی در نظر گرفته است.

بهترین شهر ایران از نظر کسب و کار کجاست؟

تهران به عنوان پرچمعیت ترین شهر ایران و پایتخت کشور، بهترین گزینه در این مورد است. از این رو فرصت ها شغلی و اقتصادی بیشتری نسبت به سایر مناطق در آن وجود دارد.

51 نظرات

  1. ازسفیدشهر ((همان نصرآبادکویر))
    در۱۷کیلومتری شمال کاشان وآران وبیدگل بازدید فرمایید

    ۱-آستانه مقدسه بی بی سکینه خاتون (س )واقع درمحله زیارت سفیدشهر

    ۲-آستان مقدس شاهزاده ابراهیم (ع) واقع در دشت های سرسبز جاده سفیدشهر به مشکات

    ۳- آب انبار تاریخی سفیدشهر

    ۴-قلعه های تاریخی سفید، ملک اباد ، رضاآباد ، قاسم اباد و وزیر و امین آباد سفید شهر

    ۵-منطقه تاریخی چاله غم تاریخی در شمال سفیدشهر محل اولیه سکونت مردم سفیدشهر

    ۶-پار ک زیبای زنده یاد باقری ورودی شهر سفیدشهر

    ۷-خانه های تاریخی آقاسیدمحمد، وکیل و ملامحمدنصرآبادی و کدخدافرج اله سفیدشهر

    ۸-شهرزیرزمینی طسمیجان وچهارطاقی سفیدشهردرمحله زیارت

    ۹-مهرکده تاریخی نرسه کلیسای سفیدشهر درمحله قدمگاه

    ۱۰-قدمگاه علی (ع) سفیدشهر درمحله قدمگاه سفیدشهر

    ۱۱-دشت های وسیع و زیبای پنبه و طالبی و زعفران وباغ های پسته سفیدشهر

    ۱۲-دشت های وسیع و زیبای کشت گل محمدی در سفیدشهر

    ۱۳-کمپ جنگلبانی شهید دستغیب (درختان دست کاشت کویری )در شمال سفیدشهر

    ۱۴-ساختمان تاریخی چهل دختران زیارت بی بی سکینه خاتون( س )

    ۱۵-مسجد تاریخی زیارت بی بی سکینه خاتون (س) سفیدشهر

    ۱۶-دکان حلوایی تاریخی سفیدشهر درمحله زیارت

    ۱۷-قلعه و روستای کویری تقی آباد سفیدشهر

    ۱۸-قهوه سنتی طسمیجان سفیدشهر در خیابان شهدای گمنام

    ۱۹-دشت زیبای کویر(بندریگ)سفیدشهر (منطقه ای آرام ودلنواز) جهت تفریح خانواده ها و گردشگران داخلی و خارجی

    ۲۰-موزه آثار تاریخی سفیدشهر درمحل سابق حمام جهاد در خیابان شهید مطهری سفیدشهر

    ۲۱-موزه شهداء سفیدشهر درمنزل شهیدان باقری واقع در خیابان شهیدان باقری سفیدشهر

    ۲۲-تپه های تاریخی بانو در کویر شمال سفیدشهر

    ۲۳-مقبره ملامحمد نصرآبادی و حاج آقا مهدوی نصرآبادی و ملافضلعلی نصرآبادی شاعر نامی و مقبره بقیه علماء شهر جنب گلزار شهدای سفیدشهر

    ۲۴-گلزار شهدای سرافراز ۸سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم سفیدشهر درخیابان شاهد

    ۲۵-گلزار شهدای گمنام سفیدشهر در خیابان شهدای گمنام

    ۲۶-نمایشگاه آثار هنرمند توانمند و معلول و نقاش معروف جهانی سرکار خانم فاطمه حمامی نصرآبادی واقع درخیابان منتظرالمهدی (عج) سفیدشهر

  2. عالـی! اما جای کرمانشـاه و کردستـان خالی بود. در سفری که به اورامانـات داشتم. شاهد طبیعتی بودم که به سختی میشه در مازنداران پیدا کرد.
    شهر کرمانشاه هم که بزرگتیرن اجتماع جمعیتی و اقتصادی غرب ایرانه و فاصله فرودگاه تا پارک کوهستان که از طولانی ترین بلوار جنگلی ایران به اسم طاقبستـان طی میشه. واقعا بی نظیر بود!

    • با سلام خدمت شما
      ممنون از اینکه تجربه سفرتان را با ما به اشتراک گذاشتید. امیدواریم سفرهای لذت‌بخش بیشتری را تجربه کنید.

  3. سلام
    استان گلستان حیفه از قلم بیفته
    برج قابوس بلند ترین برج آجری در جهان
    تالابهای آلاگل و آلماگل
    دریاچه مصنوعی
    بازارروسها
    جنگل گلستان و جنگل تنگه
    ناهارخوران گرگان
    و
    و
    و

    • سلام دوست عزیر
      مرسی از توجه و نکته سنجیتون. قطعا استان گلستان یکی از زیباترین شهرهای ایرانه و ما در مقالات آتیمون حتما به معرفی این شهر دیدنی می پردازیم.

  4. شهر کلیبر در آذربایجان شرقی که قلعه بابک خرمدین و جنگل های ارسباران در این شهر واقع شده است چرا ننوشتید، کلیبر بهشت و نگین شهرهای ایران است

  5. زیباترین ، تمیزترین و با فرهنگ ترین شهر ایران ، بدون شک اصفهان است . تلفیق هنر و معماری و ساختار شهری منظم و زیبا و بهداشت بالای این شهر ، مسلما شهری بی همتا از نصف جهان ساخته

  6. با سلام
    به معنی واقعی کلمه شیراز رو میشه به عنوان زیباترین شهر ایران نامید
    از هر نظر ک نگاه کنیم مقام اول را داره
    از نظر فرهنگی ( کاخ ها و عمارت های بزرگ و زیبا
    از نظر ادبی ( ۲ تن از بزرگ ترین شاعران دنیا حافظ و سعدی
    از نظر مذهبی ( سومین حرم اهل بیت شاهچراغ
    از نظر آب و هوا ( شهری چهار فصل و معروف به گل و بلبل
    از نظر تاریخی ( پایتخت هخامنشیان و زندیان
    از نظر هنری ( باغ ارم باغ عفیف آباد باغ دلگشا و باغ گلها و عمارت های مختلف …

    شیراز .

  7. سلام من اهواز زندگی میکنم و می‌خوام یسری اطلاعات درباره شهرم به شما بدم. من خودم اصالتا دزفولی هستم و اینکه دزفول رو ی شهر پاکیزه و خیلی خیلی خوب می‌دونم . چون که دزفول اول از نظر پاکیزگی محیط شهر بی نقصه دومین خوبی که داره معماری جذاب و متفکرانه خونه هاشه که واقعا زندگی کردن توی اون خونه ها خیلی دلچسبه. حالا میرم سراغ اهواز ، راستشو بخوای اهواز از نظر آب و هوایی اصلا جالب نیست . واقعا تابستون های گرمی داره . ولی خب ما که دیگه عادت کردیم ولی کسایی که از شهر های بالا میان اکثرا نمیتونن هوای تابستونای اهواز رو تحمل کنند. اهواز مردم خیلی خیلی خونگرم و مهمون نوازی داره و اینکه از نظر مذهبی هم جزو فعالترین هاست از نظر مراسمات و اینکه علی ابن مهزیار اهوازی هم که دیگه معروفههه
    از نظر تفریحی باید بگم که خیلی اوکی نیست .
    واینکه من دوست دارم درآینده برم و توی یه شهر خوش آب و هوا زندگی کنم.
    از نظر علمی هم بخوام بگم خب دانشگاه شهید چمران اهواز جزو بهترین دانشگاه های ایران محسوب میشه.
    واینکه اهواز از نظر اقتصادی خیلی خوبه و بازارکارش نسبت به شهر های دیگه خیلی خیلی بهتره
    امیدوارم خوشتون بیاد و به اهواز سر بزنید
    ببخشید طولانی شد🙈

    • سلام دوست عزیز
      خیلی خوشحالیم که این مطلب رو دوست داشتید و ممنون از این که زمان گذاشتید و شهر اهواز و جاذبه هاشو به ما معرفی کردید.. البته ما در مطلب جاهای دیدنی اهواز سعی کردیم چند مورد از مهمترین دیدنی های اهواز و معرفی کنیم، خوشحال میشیم که نظرتون رو درباره این مطلب هم به ما بگید..

  8. اخه کیش چی داره هی تبلیغ میکنیداول تااخر۴تاپاساژداره توان گرمای شرجی ادم میمیره تبریزچی داره اخه شهرهای توریستی ایران خوب معلومه شمال دیگه .

  9. واقعا یکی از استان های ایران که بیشترین تعداد بناهای تاریخی و صنایع دستی و ….. رو داره زنجان رو ننوشتید ای بابا

  10. دوست من بعد از شیراز هیچ جای ایران اندازه کرمانشاه آثار باستانی و جاهای دیدنی نداره. طاقبستان، شکارگاه خسروپرویز، کتیبه بیستون، فرهاد تراش، مجسمه هرکول، کتیبه اشور بانو نی ، مهرداد اشکانی، کتیبه گودرز اشکانی، گوردخمه ماد دکان داود و خیلی جاهای دیگه
    چطور اسمی ازش نیاوردی

  11. دوست من بعد از شیراز هیچ جای ایران اندازه کرمانشاه آثار باستانی و جاهای دیدنی نداره طاقبستان، شکارگاه خسروپرویز، کتیبه بیستون، فرهاد تراش، مجسمه هرکول، کتیبه اشور بانو نی ، مهرداد اشکانی، کتیبه گودرز اشکانی، گوردخمه ماد دکان داود و خیلی جاهای دیگه
    چطور اسمی ازش نیاوردی

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید