پاییز، دفتر نقاشی فصل‌های خداوند است. از آب و هوای مطبوع پاییز که بگذریم، بوی نم باران و خش‌خش برگ‌ها لذتی وصف‌نشدنی دارد. شاید به همین دلیل است که گردشگران زیادی، پاییز را برای سفر رفتن انتخاب می‌کنند. مقاصد گردشگری ایران در پاییز کم نیستند؛ از جزایر جنوبی گرفته تا شهرهای بزرگ و کویرهای بی‌انتها، همه و همه جز مقاصد گردشگری در پاییز به شمار می‌روند. در این مطلب از مجله گردشگری فلای‌تودی قصد داریم به معرفی بهترین مقاصد گردشگری ایران در پاییز بپردازیم؛ مکان‌هایی که هر کدام زیبایی منحصر به فردی دارند و سفر به آن‌ها اوقات خوشی را برایتان رقم خواهد زد.

در پاییز به کجا سفر کنیم؟

پاییز بهترین زمان برای سفر است. با خنک شدن دما و خلوت شدن شهرها، هزینه‌های سفر به طور چشمگیری کاهش می‌یابند. به هرجای ایران که بخواهید سفر کنید، با زیبایی چشم‌نواز آن مواجه خواهید شد. کافی است، با خرید بلیط هواپیما یا بلیط قطار و رزرو هتل مقصد مورد نظرتان، چمدان‌تان را ببندید و راهی سفر شوید.

جزیره‌‌ های جنوب ایران برای سفر پاییزی

اولین مقصد برای سفرهای پاییزی، جزیره‌های جنوبی ایران هستند؛ جزایری که هرکدام شگفتی خاص خود را دارند. جزیره‌های جنوبی ایران، بهترین مکان برای سفر در پاییز در ایران به حساب می‌آیند. در هر زمان دیگری غیر از پاییز، به این نقاط بخواهید سفر کنید، با گرمای طاقت‌فرسای جنوب مواجه خواهید شد.

جزیره قشم | تجربه طبیعتی منحصر به فرد

جزیره شگفت‌انگیز قشم را باید در فهرست بهترین مقصد سفر در پاییز در ایران معرفی کرد. با پایین آمدن دما و رطوبت هوا، فرصت مناسبی برای سفر به قشم فراهم خواهید داشت. قشم بزرگترین جزیره خلیج فارس محسوب می‌شود. از جاهای دیدنی قشم در پاییز می‌توان به دره ستارگان، غار نمکدان، تنگه چاهکوه، جنگل‌های زیبای حرا، قلعه پرتغالی‌ها و جزایر ناز اشاره کرد.

سفر به قشم در پاییز

فاصله جزیره قشم تا جزیره ناز با ماشین حدود ۴۵ دقیقه است. صدای برخورد آب دریا به صخره‌ها، آرامش خاصی را به‌وجود می‌آورد. امکان اقامت در جزیره ناز به دلیل جزر و مد وجود ندارد، اما برای بازدید از این جزیره، می‌توانید ۳ ساعت بعد از جزر اقدام به رفتن کنید و یک ساعت بعد از مد هم بازگردید.

یکی دیگر از جذابیت‌های سفر به قشم در پاییز می‌توان به وجود مراکز خرید قشم و بندر درگهان اشاره کرد. قیمت اجناس در قشم، به دلیل نزدیکی به آب‌های آزاد مناسب است.

جزیره هرمز | سرزمین خاک سرخ

برای کشف نقاط بکر و منحصر به فرد در پاییز، جزیره هرمز بهترین گزینه به شمار می‌رود. این جزیره به لطف کوه‌های رنگارنگ و خاک سرخش، عنوان جزیره رنگین‌کمان ایران را از آن خود کرده است. از میان جاهای دیدنی هرمز می‌توان به قلعه پرتغالی‌ها، دره مجسمه‌ها، معدن خاک سرخ، ساحل محیط زیست، موزه نادعلیان، دره رنگین کمان، الهه نمک و دره سکوت دارد. برای رفتن به هرمز باید از راه دریایی (قایق‌های موتوری) قشم یا بندرعباس اقدام کنید.

سفر در پاییز به هرمز

جزیره کیش | جزیره مرجان ها

یکی از بهترین مناطق برای سفر در پاییز، جزیره مرجانی کیش است که به نگین خلیج فارس شهرت دارد. این جزیره تعداد زیادی مراکز تجاری و تفریحی دارد که جذابیت سفر به کیش را دوچندان می‌کند. از میان معروفترین جاهای دیدنی کیش در پاییز می‌توان به کشتی یونانی، شهر باستانی حریره، شهر زیزمینی کاریز، پارک ساحلی مرجان، درخت سبز و پارک دلفین‌ها اشاره کرد.

سفر به کیش در پاییز

سفر به کیش در پاییز اگر چه نسبت به باقی از فصول سال گرانتر است اما با خرید بلیط هواپیما کیش و رزرو هتل کیش در فلای تودی سفر خود را ارزانتر کنید.

چابهار | تنها بندر اقیانوسی ایران

بندر چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران شناخته می‌شود که از طریق دریای عمان با اقیانوس هند ارتباط دارد. این جزیره بکر و زیبا علاوه بر موقعیت ویژه‌ تجاری، جاذبه‌های گردشگری و طبیعی فراوانی را در خود جای داده است. ساحل درک، بریس، کوه های مریخی، تالاب لیپار، تماشای گاندوها و جنگل های حرا تنها برخی از جاهای دیدنی چابهار محسوب می‌شود.

چابهار در پاییز

میانگین دمای هوا چابهار در نیمه دوم سال به ۱۹ درجه سانتی‌گراد می‌رسد که بهترین زمان برای سفر به چابهار را فراهم می‌کند. با خرید بلیط هواپیما چابهار و رزرو هتل در این شهر، خودتان را برای سفری متفاوت به جنوب ایران آماده کنید.

کویرهای پاییزی ایران | با شهرتی جهانی

لذت قدم زدن در ماسه‌های نرم و آرامش مطلقی که در کویر وجود دارد، کویر را به یک مقصد جذاب برای کویرنوردان و گردشگران تبدیل کرده است. پاییز بهترین زمان برای کویرنوردی به حساب می‌آید. با شناخت کویرهای پاییزی ایران می‌توانید سفری جذاب به این مقاصد زیبا در پاییز داشته باشید.

کویر مرنجاب | از نزدیکترین کویرها به تهران

کویر مرنجاب در شمال شهر اصفهان، شهرستان آران و بیدگل قرار گرفته است. کویر مرنجاب یکی از نزدیکترین کویرها به تهران به شمار می‌آید. برای گردشگرانی که به دنبال تجربه‌ای بکر و آرام‌بخش هستند، انتخاب کویر مرنجاب به عنوان یکی از کویرهای پاییزی، گزینه مناسبی برای گردش و تفریح است.

کویر مرنجاب در پاییز

قدم زدن در تپه‌های شنی کویر، تماشای دریاچه نمک و گشت و گذار در کاروانسرای تاریخی مرنجاب از جمله تجربه‌های منحصر به فرد در کویر مرنجاب به حساب می‌آید. از تفریحات کویر مرنجاب می‌توان به شترسواری، سافاری، رصد ستارگان و موتور سواری چهارچرخ اشاره کرد.

کویر ورزنه | با بزرگترین سایت تفریحی کویرنوردی

یکی دیگر از کویرهای استان اصفهان، کویر ورزنه نام دارد. این کویر در ۱۰ کیلومتری شهر ورزنه و نزدیک تالاب گاوخونی واقع شده است. وزش‌های متفاوت باد که باعث به‌وجود آمدن فرم‌های دیدنی در تپه‌های هلالی، ماسه‌ای طولی و ماسه‌ای می‌شوند، این کویر را از سایر کویرهای ایران متمایز می‌کند.

کویر ورزنه در پاییز

سایت واحه، بزرگترین سایت تفریحی کویرنوردی، در کویر ورزنه قرار دارد. امکانات تفریحی کویر ورزنه شامل شترسواری، سافاری، رصد ستارگان و موتورسواری چهار‌چرخ، شن سواری، آفرود، زیپ‌لاین و پاراگلایدر می‌شود.

کویر شهداد | گرمترین نقطه زمین

در ادامه معرفی، بهترین مناطق برای سفر در پاییز، به کویر شهداد یا کلوت شهداد می‌رسیم. این کویر گرمترین نقطه زمین به حساب می‌آید. کلوت‌های شهداد به هنگام وزش باد و سایش دانه‌های ماسه به‌وجود می‌آیند. پستی و بلندی‌های کلوت به دلیل جهت وزش باد است؛ طرف رو به باد کلوت‌ها، پرشیب و طرف دیگر آن‌ها کم‌شیب می‌شوند.

کویر شهداد در پاییز

کویر مصر | مورد علاقه طبیعتگردها

کویر مصر یکی از مقاصد پاییزی آشنایی است که توجه طبیعتگردها و گردشگران زیادی را به خود جلب می‌کند. وجود تپه‌های شنی طلایی، تماشای آسمان پرستاره، بازدید از تخت عروس و چال سلنکون از جاذبه های کویر مصر به شمار می‌روند.

کویر مصر در پاییز

کویر مصر در استان اصفهان، روستای مصر، قرار دارد. علت نام‌گذاری کویر مصر، به دلیل وجود چاه آبی بوده که توسط یکی از چوپانان این منطقه زده شده است. به یاد داستان چاه و حضرت یوسف، این منطقه به نام مصر شهرت یافت. از تفریحات کویر مصر می‌توان به سند بوردینگ (شن‌سواری)، شتر سواری، موتورهای چهارچرخ و اجاره خودروهای آفرود نام برد.

کویر ریگ جن | از مناطق مرموز کویری ایران

کویر ریگ جن یکی از مناطق مرموز کویر مرکزی ایران و صعب‌العبورترین منطقه دنیا به شمار می‌رود. کویر ریگ جن در نزدیکی سمنان قرار دارد که دلیل عدم وجود پوشش گیاهی، شکل این کویر بر اثر وزش باد، پیوسته در حال تغییر است.

کویر ریگ جن در پاییز

ریگ جن، از اسرارآمیزترین و ترسناک‌ترین مناطق پاییزی ایران هم محسوب می‌شود. وجود باتلاق‌های شنی افراد زیادی را به کام مرگ کشانده است. به همین دلیل هیچ کس به این کویر سفر نمی‌کرد. در نهایت در سال ۱۹۹۷ علی پارسا و آقای میران زاده برای اولین بار بر فراز کویر ریگ جن پرواز کردند. یک سال بعد هم علی پارسا با ماشین به این کویر سفر کرد؛ پس از آن کویرنوردان زیادی به این منطقه سفر کردند.

طبیعت پاییزی شمال ایران | مقصدی جذاب و رنگارنگ

جذابیت‌های شمال ایران تنها محدود به فصل بهار نمی‌شود؛ با شروع فصل پاییز و زرد و نارنجی شدن برگ‌ها، طبیعت شمال ایران رنگ و بوی دیگری به خود می‌گیرد. طبیعت پاییزی شمال ایران، مقصدی جذاب و رنگارنگ برای گردشگران است. همراه ما باشید تا با هم سری به مناطق پاییزی شمال بزنیم.

ییلاقات ماسال | گیلان

ییلاقات ماسال، یکی از مکان‌های بکر پاییزی در استان گیلان محسوب می‌شود. این ییلاقات به دلیل قرارگیری در ارتفاعات تالش و نزدیکی به دریای خزر، آب و هوایی مطبوع و خنک دارد. ییلاقات اولسبلنگاه واقع در ارتفاعات ماسال، یکی از مقاصد زیبای پاییزی در شمال ایران به حساب می‌آید، زیرا در این فصل امکان مشاهده پدیده دریای ابر وجود دارد.

ماسال در پاییز

رنگ‌آمیزی درختان انبوه در کنار رودخانه‌های خروشان، روح شما را نوازش می‌کند. در هنگام سفر به ماسال در پاییز باید آماده بارش‌های گاه و بی‌گاه باران و مه‌آلود شدن هوا نیز باشید.

سقالسکار گیلان | محبوبترین جای دیدنی رشت

انعکاس آسمان آبی و درختان زرد و نارنجی روی آب زلال دریاچه سقالسکار، تصویری کارت پستالی، از این منظره زیبا به نمایش می‌گذارد. رعایت کامل نظافت در این روستا موجب شده دریاچه سقالسکار، لقب پاک‌ترین دریاچه گیلان را به خود اختصاص دهد.

سقالسکار در پاییز

این روستا در دهستان لاکار، ۱۶ کیلومتری جنوب رشت و در جاده جیرده واقع شده است. با قدم زدن در روستای پاییزی سقالسکار گیلان می‌توانید تمام زیبایی‌های اطراف دریاچه را ببینید.

فیلبند | بام مازندران

فیلبند یکی از جاهای دیدنی مازندران در پاییز به شمار می‌رود؛ این روستا در پاییز پوشیده از ابرهای سفید است. به دلیل قرار گیری در ارتفاع ۲۳۰۰ متری از سطح دریا، به بام مازندران شهرت پیدا کرده است. در سفر به فیلبند حتما از قله اندوار، جنگل چلا، چشمه درمانی لار و روستای سنگچال بازدید کنید.

فاصله نزدیک تهران تا فیلبند، آن را به یکی از مناطق زیبای پاییزی اطراف تهران تبدیل کرده است. شب‌های فیلبند خنک‌تر می‌شود که پیشنهاد می‌کنیم لباس گرم به همراه خود داشته باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید مطلب راهنمای سفر به فیلبند در مجله گردشگری فلای تودی را مطالعه کنید.

آبگرم لاویج | مقصدی گرم در خنکای پاییز!

یکی دیگر از مناطق پاییزی مازندران، آبگرم لاویج نام دارد. لاویج یکی از توابع شهرستان نور به شمار می‌رود که در دامنه کوه‌های البرز قرار گرفته است. چشمه معدنی به همراه گوگرد موجود در این آب، خاصیت فراوانی برای امراض پوستی، دردهای مفصل، کمردرد، پادرد و تمدد اعصاب دارد.

آبگرم لاویج در پاییز

بهترین جنگل های ایران در پاییز

جنگل‌نوردی یکی از جذاب ترین مقاصد پاییزی به حساب می‌آید. با سرد شدن هوا بیشتر حیوانات به خواب زمستانی می‌روند و بهترین فرصت برای کمپ و جنگل‌نوردی است. جنگل‌های زیادی با پوشش گیاهی متنوع در ایران به خصوص در شمال کشور وجود دارند. همراه ما باشید تا به دل این جنگل‌ها سفر کنیم.

اسالم به خلخال | تصویری از بهشت روی زمین!

مسیر اسالم به خلخال یکی از بهترین جاده های پاییزی شمال کشور محسوب می‌شود که گاهی با نام بهشت ایران زمین هم یاد می‌شود. جاده اسالم به خلخال جاده‌ای هفتاد کیلومتری، از شهر اسالم گیلان به خلخال اردبیل است. مسیر مه‌آلود و پیچ در پیچ جاده اسالم به خلخال در پاییز، حال و هوایی خاص دارد.

بهترین جنگل های ایران در پاییز

النگدره گرگان | تجسمی از واقعیت

جنگل النگدره گرگان، بهترین جای شمال برای مسافرت در پاییز محسوب می‌شود. عبور از پیچ و خم‌های جنگل همراه با بوی نم باران پاییزی، لذتی وصف ناپذیر در سفر به این جنگل زیبا و پاییزی دارد. در پارک جنگلی النگدره می‌توانید از ۶ صبح تا ۶ عصر در سکوت جنگل، پیاده روی یا دوچرخه سواری کنید. به هنگام گشت و گذار در این جنگل، سری هم به جاهای دیدنی جنگل النگدره نظیر رودخانه قلاشی و دریاچه النگدره بزنید. بازدید از این جنگل را حتما در فهرست جاهای دیدنی گرگان قرار دهید.

النگدره در فصل پاییز

جاده چالوس | بهترین مقصد پاییز

مناظر و چشم‌اندازهای پاییزی جاده چالوس آن را به یکی مناطق پاییزی کرج برای گشت و گذار تبدیل کرده است. جاده چالوس یا جاده ۵۹ در سال ۱۳۱۲ به بهره برداری رسیده است. به هنگام سفر از جاده چالوس می‌توانید از جاذبه‌های گردشگری و طبیعی این جاده هم بازدید نمایید. سد امیرکبیر، روستای سپهسالار، آبشار خور، شهرستانک، غار یخ مراد و دیزین تنها تعدادی از معروف ترین جاهای دیدنی چالوس به شمار می‌روند.

مقاصد ارزان پاییزی اما پرطرفدار

با شروع پاییز و خنک شدن هوا، فرصت مناسب و ارزانی برای سفر به شهرهای سردسیر فراهم می‌شود. شهرهایی که علاوه بر زیبایی‌های پاییزی، خلوتی شهر را هم به همراه دارند. مهم‌ترین مزیت سفر به این مقاصد ارزان پاییزی، کاهش قیمت خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل است. می توانید بلیط هواپیما خود را از هواپیمایی ماهان ایر خریداری کنید.

تبریز | شهر ستارخان و باقرخان

تبریز، مرکز استان آذربایجان شرقی و سومین شهر بزرگ در ایران به شمار می‌رود. با سرد شدن هوا در تبریز، گردشگران کمتری به این شهر سفر می‌کنند. خلوت شدن شهر و پایین‌ آمدن هزینه‌ها فرصت مناسبی برای سفر به تبریز را فراهم می‌کند.

مقاصد ارزان پاییزی

از جاهای دیدنی تبریز در پاییز می‌توان به بازار تبریز، کلیسای سنت استپانوس، مقبره‌ الشعرا و… اشاره کرد. به هنگام سفر به تبریز در پاییز از خوردن غذاهای محلی آن نظیر کوفته تبریزی و آش ماست غافل نشوید.

یزد | شهر بادگیرها

حتما عبارت، شهر یزد، شهر قنات و قنوت و قناعت به گوشتان خورده است. به‌راستی که بهترین تفسیر از مردمان این شهر محسوب می‌شود. بافت قدیمی و سنتی یزد با وجود بادگیرهای تاریخی، یکی از مقاصد جنوبی پرطرفدار پاییزی به شمار می‌رود.

یزد در فصل پاییز

از مهر تا اسفند که از گرمای هوای کاسته می‌شود، بهترین زمان سفر به یزد است. در این زمان علاوه بر بازدید از جاهای دیدنی یزد نظیر باغ‌ دولت آباد، آتشکده یزد، مسجد جامع یزد، امیر چخماق و… می‌توانید از کویرهای یزد مثل کویر کاراکال هم بازدید کنید.

با خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل یزد با ارزانترین قیمت ممکن، یک سفر داخلی پاییزی متفاوت را تجربه کنید.

کرمان | گنجینه کویری

برای سفر به یکی از زیباترین و جذاب‌ترین مقاصد پاییزی آماده شوید. کرمان با داشتن جاذبه های گردشگری بی‌نظیر نظیر باغ شازده ماهان و کویر لوت یکی از بهترین شهرهای ایران برای سفر پاییزی به شمار می‌رود. به هنگام سفر به کرمان بازدید از مجموعه گنجعلی خان، حمام وکیل، آتشکده آناهیتا، ارگ بم را، حتما در برنامه سفر خود قرار دهید.

کرمان در فصل پاییز

شیراز | شهر بهار نارنج

یکی از زیباترین نقاط پاییزی ایران برای سفر پاییزی، شیراز است. با کاهش دما در پاییز شیراز و خلوت شدن شهر، بهترین فرصت برای بازدید از جاذبه‌های گردشگری فراهم می‌شود. قدم زدن زیر باران در باغ‌های جهان نما و عفیف آباد ‌شیراز در پاییز حال و هوای دیگری دارد.

شیراز در فصل پاییز

اگر قصد سفر به شیراز در پاییز را دارید، بازدید از جاهای دیدنی پاییزی شیراز نظیر مسجد نصیر الملک، بازار وکیل و تخت جمشید را هم در برنامه خود قرار دهید. برای داشتن سفری اقتصادی به شیراز، می‌توانید بلیط هواپیما شیراز یا قطار شیراز خود را از فلای‌تودی با ارزان‌‌ترین نرخ خریداری کنید و برای رزرو هتل های شیراز هم از تخفیف ویژه برخوردار شوید.

اصفهان | پاییز در نصف جهان

پاییز رویایی‌ترین زمان برای سفر به اصفهان به حساب می‌آید. درختان تنومند خیابان چهارباغ با آمدن پاییز، زرد و نارنجی شده‌ و تصویری بینظیر از اصفهان را به نمایش می‌گذارند. با پیاده‌روی در خیابان‌های اصفهان، فرصت خوبی برای گشت و گذار در شهر، بازدید از جاهای دیدنی اصفهان و خوردن غذاهای محلی به شمار می‌رود.

اصفهان در فصل پاییز

برای رسیدن به اصفهان، حدود ۶ ساعت در راه هستید، اما در پاییز که حجم گردشگران کم می‌شود؛ با بلیط هواپیما اصفهان یا قطار اصفهان براحتی و در سریعترین زمان ممکن (۴۰ دقیقه) به این شهر خواهید رسید.

مشهد | شهر سیاحت و زیارت

مشهد یکی از مهمترین و محبوب‌ترین مقاصد گردشگری محسوب می‌شود. به دلیل آب و هوای خشک مشهد، زمستان‌های آن سرد و تابستان‌های گرمی دارد؛ اما با خنک شدن هوا در پاییز شهر خلوت‌تر می‌شود و با خیالی آسوده می‌توانید به زیارت و سیاحت در مشهد بپردازید.

مشهد در فصل پاییز

ارزان شدن نرخ بلیط هواپیما مشهد و بلیط قطار مشهد فرصت خوبی را برای سفری اقتصادی به مشهد مهیا می‌کند. جاهای دیدنی مشهد در پاییز کم نیستند، فقط کافی است با رزرو هتل های مشهد نزدیک حرم، به سایر جاذبه های گردشگری نظیر کوهسنگی، بازار جنت، بازار رضا، آرامگاه نادر شاه و پارک‌های آبی آن دسترسی نزدیکی خواهید داشت.

پاییز کجا سفر کنیم؟

پاییز قشنگ‌ترین فصل برای سفر و گشت و گذار است. مقاصد پاییزی در ایران کم نیستند، از جنوب و شمال گرفته تا جنگل‌های رنگارنگ و کویرهای آن؛ با سفر به هرکدام از این مقاصد گردشگری در پاییز می‌توانید تجربه‌ای فوق‌العاده را تجربه کنید. ما در این مطلب سعی کردم فهرست کاملی از پرطرفدارین و مهمترین مقاصد پاییزی را به شما معرفی کردیم.

شما کدام مقصد را برای سفر پاییزی انتخاب می‌کنید؟ با خوانندگان ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول درباره بهترین مقاصد پاییزی

بهترین جاده های پاییزی شمال کدام است؟

چالوس، دوهزار، اسالم به خلخال و هراز.

بهترین شهرهای شمالی برای سفر پاییزی کدامند؟

رضوانشهر، یوش، کیاشهر، اولسبلنگاه و ماسال.

ارزانترین شهرها برای سفر پاییزی کدامند؟

یزد، شیراز، مشهد، اصفهان و تبریز.

بهترین مناطق پاییزی تهران کجاست؟

روستاهای زرین‌دشت، آهار، کردان، ایگل، دشت لار و منطقه الموت از بهترین مناطق پاییزی تهران هستند. البته بهترین زمان بازدید از دشت لار از ۱۵ خرداد به بعد است، اما اگر کمی اهل سرما باشید، پاییز و زمستان زیبایی را در این منطقه تجربه خواهید کرد.

مهمترین جاذبه های گردشگری قشم در پاییز کدامند؟

دره ستارگان، جزیره ناز، تنگه چاهکوه، جنگل حرا، غار نمکدان، سد گوران، دره تندیس و غار خربس.

فاصله قشم تا جزیره ناز چقدر است؟

فاصله جزیره قشم تا جزیره ناز با ماشین حدود ۴۵ دقیقه است.

در پاییز کویر کجا برویم؟

شهداد، ورزنه، ریگ جن، مصر.

9 نظرات

  1. انقد عکسایی که گذاشتین قشنگه که آدم دلش میخواد پاشه همین الان همه اینارو به ترتیب ببینه لعنتی. واقعا ایران جاهای قشنگ زیاد داره، تو پاییز که دیگه کلا دلبری میکنن فقط

  2. پاییز فقط تهران! یه جوری قشنگ میشه که آدم دلش نمیخواد پاشو از شهر بذاره بیرون. این خونه تاریخی های تهران که فضای باز هم دارن عالین برای گردش. خانه مقدم، کاخ سعدآباد، نگارستان، موزه سینما، .. محشرن تو پاییز، پیشنهاد میکنم حتما اینجاهارو ببینید.

    • سلام حمید جان.
      ممنونیم که نظرتون رو با ما به اشتراک گذاشتین.
      بله دقیقا درست می‌فرمایین
      تهران در فصل پاییز حال و هوای خیلی قشنگی داره.

  3. یه سوال داشتم. جاهای کویری تو پاییز بهتره آدم بره یا زمستون؟ یعنی از نظر اینکه آب و هوای خوب باشه و گرمای روز و سرمای شب اذیت نکنه.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید