در میان تنوع آب‌وهوایی موجود در ایران، این خطه سرسبز شمال است که همیشه اولین مقصد برای سفرهای گاه‌و‌بی‌گاه ما محسوب می‌شود. در این میان، چالوس را باید با شگفتی‌های بی‌نظیری که دارد، بهشت گمشده ایران دانست. جاهای دیدنی چالوس از طبیعت بکر تا آبشارهای حیرت‌انگیز آن، همگی مسافران خوش‌ذوق را به سمت خود فرامی‌خوانند. ما در این مطلب از مجله گردشگری فلای‌ تودی، قصد داریم نگاهی تخصصی به جاهای دیدنی چالوس داشته باشیم تا راز محبوبیت این شهر شمالی را بیشتر دریابیم. به شما نیز برای داشتن سفری رویایی، پیشنهاد می‌کنیم تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

بهترین جاهای دیدنی جاده چالوس

استان مازندران شهرهای توریستی زیادی دارد. از رامسر عروس شهرهای مازندران گرفته تا ساری، نوشهر، کلاردشت، سوادکوه، چالوس و… که هر کدام زیبایی های منحصر به فردی دارند. جاده چالوس را عروس جاده‌‌های شمالی ایران می‌نامند؛ جاده‌ای زیبا و حیرت‌انگیز، اما پرپیچ‌وخم که در پس هر پیچش آن، می‌توانید شاهد دنیایی از شگفتی و زیبایی باشید. جالب است بدانید که این جاده در عین زیبایی، جزو پرترافیک‌ترین جاده‌های ایران است؛ اما این موضوع، چیزی از ارزش‌ها و محبوبیت‌های جاده چالوس کم نمی‌کند. بسیاری از گردشگران، رنج ساعت‌ها بودن در ترافیک را به‌ جان می‌خرند تا از تماشاگران زیبایی‌های این جاده رویایی باشند.اگر قصد سفر به شهر رامسر را دارید مقاله جاهای دیدنی رامسر را از دست ندهید.

بهترین جاهای دیدنی جاده چالوس

نقطه آغازین سفر به این جاده دیدنی، شهر کرج در استان البرز است. ضمن اینکه راه‌های دیگری هم برای دسترسی به جاده چالوس از سمت تهران تعریف شده‌اند که بهترین آن‌ها، بزرگراه شهید لشکری و اتوبان همت است. پای خود را در جاده چالوس که بگذارید، باید تمام هوش و حواستان را به‌ کار بگیرید تا حتی اندکی از زیبایی‌های این جاده را از دست ندهید. ما در این مطلب از فلای‌ تودی، کار شما را راحت کرده‌ایم؛ کافی است در ادامه، همراه ما باشید تا با دیدنی های چالوس و جاده زیبای آن بیشتر آشنا شوید.

%D9%85%D8%A7%D8%B2%D9%86%D8%AF%D8%B1%D8%A7%D9%86 لیست کامل جاهای دیدنی مازندران

سد امیرکبیر | اولین دیدنی جاده چالوس

سد زیبای کرج، تحت عنوان سد امیرکبیر، اولین چشم‌انداز از جاهای دیدنی جاده چالوس است که مقابل چشمان گردشگران خودنمایی می‌کند. این سد زیبا در ۲۵ کیلومتری جاده چالوس واقع شده است؛ سدی با آب زلال و درخشان، آسمانی صاف و مناظری شگفت‌انگیز که دور تا دور این سد را احاطه کرده‌اند. برای دیدن این سد زیبا، پیشنهاد می‌کنیم در مسیر کمی توقف کنید و عظمت و شگفتی این سد را تماشا کنید.

ماهیگیری در فضایی دل‌انگیز و گشت‌وگذار به جزیره‌ای دوردست با عنوان روستای واریان که در اطراف این دریاچه وجود دارد، از جمله تفریحات هیجان‌انگیز این بخش از سفر شماست. به‌ثبت‌رساندن لحظات ناب حضور در فضای نشاط‌انگیز این دریاچه هم که از دیگر علایق ثابت هر مسافر و گردشگر خوش‌ذوق است.

اولین دیدنی جاده چالوس
  • آدرس: استان البرز، شهرستان کرج، کیلومتر ۲۵ جاده کرج-چالوس

غار تاریخی یخ مراد | اعجاز یخ‌ها در طبیعت

از جمله جاذبه‌های گردشگری چالوس که به‌نوعی، از قدیمی‌ترین آن‌ها محسوب می‌شود، غار تاریخی یخ مراد است. دلیل این امر هم قدمت ۵۰ میلیون ساله‌ای است که این غار حیرت‌انگیز دارد. این غار از دل زمین سر برآورده و به‌عنوان اثری ملی به ثبت رسیده است.

غار یخ مراد در ۷۰ کیلومتری جاده چالوس، جایی در حوالی روستای کهنه‌ده واقع شده است. فضای هیجان‌انگیز این غار ملو از قندیل‌ها، استالاگمیت‌ها و یخ‌های بلورینی است که بی‌شباهت به کریستال‌های شفاف نیستند. گذر از میان تالارها، دریاچه‌ها و ستون‌های یخی این غار، لطف و هیجان خاص خودش را دارد. پس اگر قصد سفر به این غار تاریخی را داشتید، خود را برای کمی ماجراجویی آماده کنید.

  • آدرس: استان البرز، جاده چالوس، گچسر، روستای کهنه ده

دریاچه ولشت | زیبا و بکر

۳۰ کیلومتر مانده به شهر زیبای چالوس، دریاچه‌ای وجود دارد که از نظر زیبایی و شگفتی نظیر ندارد. این دریاچه که با عنوان دریاچه ولشت معروف است، برای داشتن اقامتی کوتاه اما نشاط‌انگیز بسیار مناسب است. این دریاچه خالی از جوش‌و‌خروش رودخانه است؛ اما در عین حال، سکوت و آرامش موجود در آن، هر گردشگری را به سمت خود جذب می‌کند. حضور پرندگان مهاجر و اسب‌های رامی که در گوشه‌گوشه این دریاچه به چرا مشغول هستند، ارزش تماشای این مکان دیدنی را چندین برابر کرده است.

دریاچه ولشت
  • آدرس: مازندران، جنوب غربی چالوس، شمال شرقی منطقه کلاردشت، نزدیکی مرزن‌آباد

دیزین | تفرجگاهی برای علاقمندان به ورزش

یکی از بهترین جاهای دیدنی چالوس در زمستان، دیزین است. اگر اهل ورزش باشید، در این مکان دیدنی می‌توانید اوقات بسیار خوشی را سپری کنید. دیزین، عنوان مشهورترین پیست اسکی در خاورمیانه را دارد که مجموعه‌ای عظیم از جاذبه‌های ورزشی را در دل خود جای داده است. این مجموعه توریستی، شامل ۴ تله‌کابین، ۲۳ پیست اسکی، ۲ تله‌سیژ، پیست چمن و ۷ تله‌اسکی بشقابی است. دهکده توریستی دیزین، سال‌هاست افتخار میزبانی از مسابقات جهانی پیست‌اسکی روی چمن را دارد. بنابراین، در تابستان هم می‌توانید روی تفریحات جذاب و هیجان‌انگیز این منطقه دیدنی حساب کنید.

بهترین جاهای دیدنی چالوس در زمستان
  • آدرس: استان البرز، ۷۴ کیلومتری کرج، دهکده توریستی دیزین
  • ساعت بازدید: همه‌روزه از ساعت ۸ صبح الی ۳ بعدازظهر
  • هزینه ورودی: برای هر نفر ۱۸۰۰۰۰ تومان

شهرستانک | از جذابترین جاهای دیدنی چالوس

از دیگر دیدنی های چالوس که سفر به آن، اسباب شادی و نشاط روان را فراهم می‌کند، روستای شهرستانک است؛ روستایی خوش‌آب‌وهوا و سرسبز که تفرجگاه بسیاری از شاهان از جمله ناصرالدین شاه بوده و حالا به دیدنی‌ترین مکان در جاده چالوس تبدیل شده است. صنوبرهای بلند این روستا به همراه باغ‌های گردو، زردآلو، سیب و توتی که در اطراف آن به چشم می‌خورند، هوش از سر هر گردشگری می‌برند. عبور رودخانه از دل روستای شهرستانک، وجود قلعه دزدبند و تپه شنستون هم از دیگر جاذبه‌های گردشگری این روستاست. 

  • آدرس: کیلومتر ۴۴ جاده چالوس، بعد از روستای آسارا، روستای شهرستانک

روستای سپهسالار | مکانی دیدنی از صخره‌ های گریان

بخش اعظمی از محبوبیت بهشت ایران را بایستی متعلق به روستاهای باصفا و سرسبز آن دانست. روستای سپهسالار یکی از همین روستاهاست که ضمن داشتن فضای معنوی بسیار زیبا، از طبیعتی بکر و دیدنی هم بهره‌مند است.

در روستای سپهسالار، مقبره امام‌زاده ابراهیم قرار دارد که گوشه‌گوشه آن، پر از زیبایی است. عجایب این روستا از قرارگیری همین مقبره در دل غار آغاز می‌شود. اما مهم‌ترین شگفتی روستای سپهسالار را می‌توان صخره‌های گریان واقع‌شده در پشت ساختمان امام‌زاده دانست؛ صخره‌هایی با قطرات آب فراوان که در آن‌ها هر چه کاوش کنید، ردپایی از هیچ چشمه یا منبع آبی نخواهید یافت.

جذابترین جاهای دیدنی چالوس
  • آدرس: استان البرز، جاده چالوس، ۴۳ کیلومتری شمال شهر کرج

ارنگه | شگفتی طبیعت زیبای چالوس

یکی از جاهای دیدنی چالوس که زمان زیادی را بایدبرای بازدید از آن اختصاص دهید، روستای ارنگه است. ارنگه عنوانی برگرفته از چند روستا با نام‌های خور، سیجان، گوراب، ابهرک و جی است که در کنار هم، مجموعه‌ای انبوه از دیدنی‌ها را در مقابل چشم گردشگران به نمایش می‌گذارند.

به روستای ارنگه که سفر کردید، ابتدا به زیارت امام‌زاده حسین بروید و از کهن‌سال‌ترین چنار موجود در حیاط امام‌زاده دیدن کنید. شاید نام قبرستان، کمی حزن و دلگیری را به قلبتان راه دهد؛ اما توصیه می‌کنیم در برنامه گردشگری خود، جایی برای بازدید از قبرستان ارنگه هم خالی بگذارید. دیدن سنگ قبرهایی با قدمت چند‌صد‌ساله، شاید برای‌تان جالب باشد.

در نهایت، اوقات باقی‌مانده از سفرتان به این روستا را به یک گشت‌وگذار ۳۰ دقیقه‌ای میان صخره‌ها و باغ‌های میوه اختصاص دهید. در پایان این راه‌پیمایی ۳۰ دقیقه‌ای، با آبشاری شگفت‌انگیز و خیره‌کننده تحت عنوان آبشار هفت چشمه مواجه خواهید شد؛ آبشاری به ارتفاع ۹۰ متر که آن را در ردیف زیباترین آبشارهای ایران قرار داده‌اند.

طبیعت زیبای چالوس
  • آدرس: استان البرز، ۱۸ کیلومتری جاده چالوس، از توابع بخش آسارا

جنگل سرپوش تنگه | برای طرفداران جنگل پیمایی

جایی میان چالوس و مرزن‌آباد، جنگلی با نام جنگل سرپوش تنگه واقع شده که محلی دیدنی و اعجاب‌انگیز برای دوستداران جنگل‌پیمایی است. عنوان انتخاب‌شده برای این جنگل، حکایت از طبیعت بکر و منحصربه‌فرد آن دارد. این جنگل مجموعه‌ای از تنگه‌هایی است که هر تنگه را درختان بلندقامت پوشانده‌اند. از همین رو هم به آن سرپوش تنگه می‌گویند. در تنگه اول با زیبایی درختان بلند مواجه خواهید شد. این اعجاب و شگفتی در تنگه دوم، به چشمه‌های آب و مناظر چشم‌نواز موجود در اطراف آن منتهی می‌شود.

  • آدرس: مازندران، انتهای جاده چالوس، نرسیده به پلیس راه چالوس، جاده جنگلی منتهی به سمت تنگه‌ خزه بسته

بهترین جاهای دیدنی شهر چالوس

زبیایی‌های جاده چالوس را که پشت سر بگذارید، به بهشت گمشده ایران یعنی شهر زیبای چالوس می‌رسید؛ شهری با جاذبه‌های طبیعی فراوان که تماشای یک‌ بار آن، کافی است تا برای همیشه، شیفته این شهر رویایی شوید. در ادامه، همراه ما باشید تا مروری کوتاه بر بهترین جاهای دیدنی چالوس داشته باشیم.

آبشار آکاپل | یکی از بکرترین جاهای دیدنی چالوس

از جاذبه‌های گردشگری چالوس آکاپل، آبشاری در دل جنگل‌های کوهستانی است؛ آبشاری زیبا و حیرت‌انگیز که می‌تواند انتخابی هوشمندانه و بی‌نقص برای گردشگران باشد. خیلی هم تفاوتی ندارد قصدتان از سفر، گشت‌وگذاری کوتاه و چند‌ساعته باشد یا داشتن کمپی چندروزه؛ در هر حال، دیدن این آبشار زیبا، برای شما لحظات بسیار خوشی را خواهد ساخت. 

بکرترین جاهای دیدنی چالوس

آبشار آکاپل در ابتدای ارتفاعات البرز و در تلاقی با شهر سرسبز و باصفای کلاردشت واقع شده است. در اطراف این آبشار هم حیات جانوری خاص، پوشش گیاهی دست‌نخورده، رودهای فصلی کوچک و ارتفاعات سرسبزی قرار دارند که همگی از جذابیت‌های بصری این مکان دیدنی هستند. اگر اهل سفر در زمستان باشید، باز هم می‌توانید از زیبایی‌های بی‌حدوحصر این منطقه دیدنی نهایت لذت را ببرید. هوای سرد زمستان از این آبشار منظره‌ای چشم‌نواز می‌سازد که می‌توانید از آن، برای داشتن یک تجربه هیجان‌انگیز غارنوردی یا یخ‌نوردی بهره ببرید.

  • آدرس: مازندران، ۵۰ کیلومتری چالوس، شهر کلاردشت، جنگل کوهستانی سردی چال

آبشار سواسره | از مهمترین جاهای دیدنی چالوس

قطعا از مهمترین جاذبه‌ های گردشگری چالوس، آبشارهای آن است که زندگی دوباره به طبیعت آنجا می‌بخشد. سواسره هم یکی از جذاب‌ترین این آبشارهاست که با داشتن ۱۰۰ متر ارتفاع، جلوه‌ای فوق‌العاده زیبا را مقابل چشمان گردشگران به‌ نمایش می‌گذارد. در حوالی این آبشار، جایی برای اقامت گردشگران وجود ندارد. بااین‌حال، مسافران می‌توانند با رفتن به روستاهای اطراف، لذت یک شب زندگی در روستا را تجربه کنند.

  • آدرس: ۵۵ کیلومتری جاده چالوس، نردیکی روستای بلده

آبشار هریجان | صدرنشین فهرست جاهای دیدنی از چالوس تا رامسر

یکی از جاهایی که با سفر به آن، می‌توانید تابستانی خاطره‌انگیز را در عمر خود تجربه کنید، آبشار هریجان است. صدای زیبای آبشار به‌ همراه دشت‌های گلی که اطراف این آبشار را احاطه کرده‌اند، فضایی فوق‌العاده دل‌انگیز به آن بخشیده است. برای رسیدن به آبشار هریجان، چندین جاده فرعی وجود دارد که گذر از هر کدام این جاده‌ها، شما را با طبیعتی بکر و حیرت‌انگیز مواجه می‌کند.

جاهای دیدنی از چالوس تا رامسر
  • آدرس: مازندران، چالوس، شهرستان کلاردشت، روستای هریجان

پارک جنگلی فین چالوس | بهترین شاهکار طبیعت چالوس

یکی از بهترین شاهکارهای طبیعت، دیدن جنگل و دریا با هم است که نوع بی‌نظیر آن را می‌توانید در پارک جنگلی فین چالوس ببینید. در این پارک جنگلی، همه‌چیز برای داشتن یک اقامت رویایی مهیا شده است؛ از کلبه‌ها و بوم‌گردی‌های سنتی گرفته تا رستوران و زمین بازی که همگی فضایی مفرح را برای گردشگران فراهم می‌کنند. شنیدن صدای پرندگان به همراه نیلوفران مردابی که از دوردست‌ها به‌ چشم می‌خورند، صحنه‌ای به‌یادماندنی را برای بازدید گردشگران خلق می‌کند.

  • آدرس: مازندران، واقع‌شده در ۷ کیلومتری جاده چالوس به تهران

دریاچه سد دریوک | خانه پرندگان مهاجر

از دیگر جاهای دیدنی چالوس که می‌توانید با سرزدن به آن، لحظاتی ناب و آرامش‌بخش را در دل طبیعت تجربه کنید، دریاچه سد دریوک است. این دریاچه، مساحتی یک‌هکتاری دارد و جایی در دامنه کوه دال کمر، درست روبه‌روی دره ولی‌آباد هزارچم قرار گرفته است. اقلیم مناسب، چشم‌اندازهای زیبا، مرغ‌زارهای وسیع و پرندگان مهاجری که به این دریاچه پناه آورده‌اند، همگی از جذابیت‌های بصری سد دریوک هستند. بهترین زمانی که می‌توانید برای بازدید از این دریاچه انتخاب کنید، زمستان است. بااین‌حال، اگر عاشق سرسبزی و طراوت مناطق شمالی هستید، بهار و تابستان هم می‌تواند زمانی مناسب برای گشت‌وگذار در اطراف این دریاچه باشد.

دریاچه سد دریوک
  • آدرس: مازندران، شهرستان چالوس، روبه‌روی دره ولی‌آباد هزارچم، واقع‌شده در دامنه کوه دال کمر

دریاچه حصارچال | طبیعتی ناب برای گردشگران کوهنورد

اگر مایلید برف و بهمن به‌جای‌مانده از زمستان را در گرم‌ترین ماه سال یعنی مرداد تماشا کنید، دیدن از دریاچه حصارچال را در صدر اولویت‌های گردشگری خود قرار دهید. این دریاچه از بهترین دیدنی های چالوس است و می‌تواند فرصتی برای یک تجربه به‌یادماندنی از کوهنوردی در میان فضایی سرسبز با مناظر خارق‌العاده باشد.

  • آدرس: چالوس، شهرستان کلاردشت، دشت حصارچال

مرداب کندوچال | طبیعتی بکر و ناشناخته در چالوس

از جمله جاهای دیدنی چالوس که در عین زیبایی، چندان شناخته‌شده نیست و محبوبیت آن هنوز جهانی نشده، مرداب کندوچال است؛ مردابی با وسعت یک هکتار که آب آن از چمشه‌های شیرین موجود در اطراف مرداب تامین می‌شود. از همین رو هم می‌توانید شاهد حضور پرندگان مهاجری باشید که برای گشت‌وگذار کوتاه‌مدت خود، این مرداب زیبا را انتخاب کرده‌اند. درختان بلند سرسبز، این مرداب را احاطه کرده‌‌اند و نشستن زیر سایه آن‌ها، می‌تواند برای لحظاتی، شما را از این دنیای پرمشغله رها کند.

  • آدرس: مازندران، چالوس، جنگل فین

مرداب هسل | جادویی از رنگ‌ها در دل طبیعت چالوس

یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری چالوس که فضایی کاملا جادویی و سحرآمیز دارد، مرداب هسل است؛ مردابی واقع‌شده در دل جنگل که برای رسیدن به آن، باید رنج یک پیاده‌روی نسبتا طولانی اما هیجان‌انگیز را از میان درختان بلند جنگل به‌ جان بخرید. شگفتی این مرداب را می‌توان در جلبک‌های ریز سبزرنگی دانست که تمام سطح مرداب را پوشانده‌اند. این شگفتی در پاییز، زمانی که جلبک‌ها رنگی صورتی به خود می‌گیرند، به اوج خودش می‌رسد.

مرداب هسل
  • آدرس: استان مازندران، ۱۰ کیلومتری جنوب غربی چالوس و ۱۵ کیلومتری شمال غربی مرزن‌آباد، در مجاورت روستای سینوا و جنگل طلاجو

ساحل رادیو دریا | از جاهای دیدنی چالوس با تفریحات آبی

نوبتی هم که باشد، نوبت معرفی یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی چالوس یعنی ساحل رادیو دریاست. سواحل، همیشه میزبانی برای گردشگرانی بود‌ه‌اند که از هیاهوی سرسام‌آور شهر به سکوت و آرامش دریا پناه آورده‌اند. در این‌ میان، ساحل رادیو دریا حال‌و‌هوای بهتری دارد. محیط پاکیزه و وجود انواع تفریحات آبی از جمله جت‌اسکی و قایق‌سواری، از این ساحل فضایی دنج و در عین‌ حال مفرح ساخته است.

ساحل رادیو دریا
  • آدرس: مازندران، چالوس، بلوار رادیو دریا

منطقه شکار ممنوع سیاه‌بیشه | بهشتی در مه

اگر در میان جاهای دیدنی چالوس، قصد گشت‌وگذار در دل طبیعت و جنگل را دارید، منطقه شکار ممنوع سیاه‌بیشه بهترین پیشنهاد ما به شماست. این منطقه دیدنی که در نزدیکی جاهای دیدنی کلاردشت واقع شده، همواره در تمام سال پوشیده از مه غلیظ و تیره‌رنگی است که جذابیت حضور در آن را برای گردشگران دوچندان می‌کند. نام سیاه‌بیشه هم اشاره به همین موضوع دارد. از دیگر جذابیت‌های طبیعی این منطقه، آب‌وهوای بسیار مطبوع و دل‌انگیز آن است که روحیه گردشگران را تازه می‌کند.

  • آدرس: چالوس، شهرستان کلاردشت، روستای سیاه بیشه

جنگل‌ های چهارباغ مرزن‌ آباد | در نزدیکی حیات وحش

از جاهای دیدنی چالوس مازندران، جنگل‌ های چهارباغ مرزن‌آباد است. جنگل‌ های مرزن‌ آباد بیشتر از آنکه با طبیعت بکرش شناخته شود، به دلیل داشتن پوشش گیاهی و جانوری خاصی که دارد، شهرت پیدا کرده است. بنابراین، اگر میانه خوبی با دنیای حیات وحش داشته باشید، بدون شک این جنگل زیبا، مکانی تماشایی و هیجان‌انگیز برای‌تان خواهد بود. حضور انواع حیوانات و پرندگان نظیر خرس، پلنگ، روباه، مرال، پاژن، شوکا، کبک و عقاب، لحظاتی جذاب را در سفر برای شما به‌ ارمغان می‌آورد.

جنگل‌ های چهارباغ مرزن‌ آباد
  • آدرس: مازندران، شهرستان چالوس، مرزن‌آباد

پل زغال | منظره ای فراموش نشدنی

با بازدید از پل زغال، فراموش‌نشدنی‌ترین لحظات را در سفر به جاهای دیدنی چالوس رقم خواهید زد. کلید آغاز به ساخت این پل قدیمی در دوران پهلوی و با هدف سرعت‌بخشیدن به عبورومرور زده شد. حال اما به دلیل مناظر بکر و چشم‌نوازی که اطراف این پل را احاطه کرده‌اند، پل زغال به یکی از بهترین دیدنی های چالوس تبدیل شده است.

پل زغال در چالوس
  • آدرس: مازندران، شهر چالوس، جاده کندوان، واقع‌شده روی رودخانه چالوس

کاخ اجابت | تاریخ در دل طبیعت

دیدن تاریخ در دل طبیعت، همیشه طرفداران خاص خودش را داشته است. یکی از جاهایی که در آن، می‌توان تاریخ روزگاران گذشته را به‌خوبی زیر و‌ رو کرد، کاخ‌ها هستند. کاخ اجابت یکی از همین دیدنی‌هاست که در روستایی با همین‌ نام قرار دارد. کاخ اجابت، سوای جذابیت‌هایی که برای تاریخ‌دوستان دارد، با قرارگرفتن در خوش‌آب‌وهواترین منطقه ییلاقی مازندران، ارزشی صدچندان پیدا کرده است.

  • آدرس: مازندران، چالوس، شهرستان کلاردشت، واقع‌شده در ارتفاعات روستای اجابت

کاخ چایخوران | یادگاری قدیمی از دوران پهلوی

در برهه‌ای از زمان که زرق‌وبرق و تجملات، بخش اعظمی از دنیای ما را به خود اختصاص داده‌اند، دیدن کاخ ساده و بی‌آلایش چایخوران خالی از لطف نیست. این کاخ زیبا که یادگاری از دوران پهلوی است، در عین سادگی، جلوه‌های دیدنی بسیاری دارد. بالکن‌های دلباز، گچ‌بری‌های چشم‌نواز، کاشی‌کاری‌های اصیل و سرستون‌های تاریخی و هنرمندانه که در جای‌جای این کاخ به‌ چشم می‌خورند، از چای‌خوران مکانی دلنشین ساخته‌اند.

کاخ چایخوران
  • آدرس: مازندران، شهر چالوس، میدان معلم
  • ساعات بازدید: ۲۴ ساعته
  • هزینه ورودی: رایگان

دبستان پروین اعتصامی | از مرکزی نظامی تا محل تحصیل

یکی از جاهای دیدنی چالوس که در آن می‌توان ردپای تاریخ را جست‌وجو کرد، دبستان پروین اعتصامی است. این مدرسه در دوران پهلوی و همزمان با احداث کارخانه حریربافی ساخته شد. این مکان تاریخی، ابتدا با هدف کاربری رستوران کارخانه احداث شد. سپس، به مرکز فرماندهی ارتش شوروی سابق تغییر کاربری دارد. بعد از خروج متفقین از ایران هم، این مدرسه به دبیرستان شاپور و در نهایت به مدرسه پروین اعتصامی تبدیل شد.

  • آدرس: چالوس، خیابان امام خمینی (ره)، روبه‌روی کلانتری شماره ۱۱

کاروانسرای سنگی پای قله کندوان | با معماری تماشایی

آن دسته از جاهای دیدنی چالوس که یاد و خاطره ایام قدیم را در دل ما زنده می‌کنند، هنوز تمام نشده‌اند. کاروانسرای سنگی پای قله کندوان را باید از دیگر جاذبه‌های تاریخی چالوس دانست که در ۲۰۰ متری تونل کندوان واقع شده است و دیدن آن خالی از لطف نیست. این کاروانسرا هم نظیر سایر کاروانسراها، از معماری گنبدی‌شکل با نورگیرهای فراوان برخوردار است که همگی فضایی زیبا و سنتی در آن ایجاد کرده‌اند.

  • آدرس: استان مازندران، ۲۰۰ متری شمال تونل کندوان

موزه خودروهای تاریخی ایران | از دیدنی های چالوس برای ماشین‌ بازها

اگر علاقه‌مند به ماشین‌ها باشید، احتمالا بهترین جایی که می‌توانید سیاحت کنید، موزه خودروهای تاریخی ایران است. در این موزه قدیمی، می‌توانید ضمن گشت‌وگذار در تونل تاریخ، از لذت تماشای ۲۵ خودروی آنتیک هم بهره‌مند شوید. جالب است بدانید که هر خودروی عتیقه در این موزه، داستانی دارد که اگر وقت بیشتری را برای بازدید از آن اختصاص دهید، می‌توانید دانستنی‌های جالبی را به دانش خودروشناسی خود اضافه کنید. در انتها هم توصیه می‌کنیم از عکس‌گرفتن و به‌ثبت‌رساندن لحظات جذاب خود در کنار خودروهای آنتیک و عتیقه غافل نشوید. بعدها مرور همین آلبوم‌های عکس، می‌تواند لحظاتی دوست‌داشتنی را به شما هدیه دهد.

موزه خودروهای تاریخی ایران
  • آدرس: مازندران، شهرستان چالوس، نمک‌آبرود
  • ساعت بازدید: همه‌روزه از ساعت ۹ صبح تا ۴ بعدظهر
  • هزینه ورودی: ۵۰۰۰ تومان

سد و جنگل زوات چالوس | تجربه بکرترین طبیعت چالوس

یکی از جاهای دیدنی چالوس که کامل‌ترین ترکیب از طبیعت را در دل خود دارد، جنگل زوات است. لازمه رسیدن به این مکان دیدنی، عبور از مسیری نسبتا دشوار و پرزحمت است. بااین‌حال، دیدن بکرترین طبیعت چالوس، چیزی نیست که بتوان به‌ بهانه سختی راه از دیدن آن صرف‌نظر کرد. در اطراف این جنگل هم چندین فروشگاه، سفره‌خانه و آلاچیق وجود دارند که شرایط را برای یک پیک‌نیک چندساعته یا کمپ چندروزه شما فراهم کرده‌اند.

  • آدرس: مازندران، شهرستان چالوس، روستای زوات

راما اسپا | از متفاوت ترین جاهای دیدنی چالوس

در انتهای این مطلب، می‌خواهیم یکی از متفاوت‌ترین جاهای دیدنی چالوس را به شما معرفی کنیم که تقریبا در ایران نظیر ندارد. مرکز راما اسپا، مکانی امن و آرامش‌بخش است که با ارائه خدمات متنوعی نظیر ماساژدرمانی، تجربه‌ای عالی از سفر به چالوس را برای شما رقم می‌زند. در این مکان، کادری مجرب و متخصص مشغول‌ به‌ کار هستند که در حوزه تخصصی خود، کاملا حرفه‌ای عمل می‌کنند. اگر شما هم از دوستداران ماساژ هستید و مایلید آرامش روحی و جسمی را همزمان با هم تجربه کنید، حتما سری به این مرکز ماساژدرمانی در چالوس بزنید. مرکز راما اسپا، فعالیتی ۲۴ ساعته دارد که این ویژگی را می‌توان امتیاز بزرگ این مرکز دانست.

●      آدرس: مازندران، شهرستان چالوس، محله گلستان چالوس، خیابان هتل کوروش

چالوس و جاده ای که برای همه خاطره انگیز است

مقصد سفر ما در این مطلب از مجله گردشگری فلای‌ تودی، جاهای دیدنی چالوس بود. تردید نداریم که بعد از مطالعه هر بخش از این مطلب، علاقه بیشتری برای سفر به این شهر زیبا پیدا خواهید کرد. ناگفته پیداست که جاذبه‌های گردشگری چالوس به موارد ذکرشده محدود نمی‌شود. ما در این مطلب سعی کردیم تا فهرست کاملی از جاهای دیدنی چالوس را به شما معرفی کنیم. اگر قصد سفر به چالوس را دارید، می‌توانید از طریق راه‌های زمینی، هوایی یا ریلی به این شهر سفر کنید. قطارهای تهران ساری یا سوادکوه از نزدیکی چالوس می‌گذرد، اما این شهر دارای ایستگاه قطار نیست. بنابراین، برای سفر به چالوس با قطار، باید بلیط قطار خود را به مقصد ساری یا شهرهای اطراف آن تهیه کنید.

شما چه جاذبه ای را به فهرست ما اضافه می‌کنید؟ تجربیات و اطلاعات خود را با خوانندگان فلای تودی به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول درباره جاهای دیدنی چالوس

بهترین زمان سفر به چالوس چه زمانی است؟

سفر به چالوس در هر فصلی همراه زیبای‌های خاص خودش را دارد. بااین‌حال، بهار بهترین زمان سفر به چالوس محسوب می شود؛ زمانی که آب‌وهوا، بسیار مطبوع و خنک، چشمه‌ها و رودها، پرخروش و جوشان و طبیعت در اوج زیبایی خودش است.

معروف ترین هتل های چالوس کدام‌ها هستند؟

از بهترین هتل‌های چالوس که می توانید در سایت فلای تودی رزرو کنید می توان به موارد زیر اشاره کرد:
-هتل پارسیان آزادی خزر
-هتل ونوس پلاس
-هتل کوروش
-هتل سه‌ستاره چالوس
-هتل ملک چالوس

5 نظرات

  1. ایران از نظر زیبایی معرکه هست،بی نظیره،اگه بخوای همه جای ایران رو با لذت و وقت گذاشتن بگردی یک سال هم کمه،ایران یه کشور چهار فصله

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید