اگر قرار باشد توصیفی کامل و بی‌نقص از زیباترین جاهای دیدنی کلاردشت را برای شما به تصویر بکشیم، این‌گونه خواهیم گفت؛ کلاردشت شهری پوشیده از کوه‌ها و جنگل‌های انبوه و رودخانه‌های جاری در دل یک دشت وسیع است که تنفس در هوای دل‌انگیز آن، آرامش و سلامتی را به ریه‌های شما هدیه می‌دهد. اگرچه در این شهر رویایی سرسبز، جای دریای آبی خالی است؛ بااین‌حال، آنقدر جای دیدنی دارد که با تماشای آن‌ها، بتوانید خوش‌ترین خاطره سفرتان از شمال را به‌ یادگار بگذارید. از شما دعوت می‌کنیم برای آشنایی بیشتر با جاهای دیدنی کلاردشت، مطالعه این مطلب از مجله گردشگری فلای‌ تودی را از دست ندهید.

بهترین جای کلاردشت کجاست؟

برای شناخت بهترین جاهای دیدنی کلاردشت، لازم است ابتدا نگاهی کوتاه به تاریخچه این شهر داشته باشیم. کلاردشت شهری باستانی با قدمت ۴۰۰۰ ساله است که از دل خاک آن، اشیایی قیمتی و گرانبها کشف و روانه موزه ایران باستان شده است. بنابراین، اینکه جاذبه‌های تاریخی را بخشی از دیدنی های کلاردشت بدانیم، چندان دور از ذهن نیست.

کلاردشت از جمله بهترین و مرتفع‌ترین شهرهای زیبای استان مازندران است که در ۵۴ کیلومتری جاده چالوس و در ارتفاع ۱۲۵۰ متری از سطح دریای خزر قرار دارد. این شهر رویایی ۳۰ محله معروف را در دل خود جای داده است که از این تعداد، تنها ۶ مورد از آن‌ها، درون شهر کلاردشت قرار دارند. از مابقی محله‌ها، باید به‌عنوان روستاهای چشم‌نواز اطراف کلاردشت یاد کرد. جالب است بدانید که از کلاردشت به‌عنوان بهترین تولیدکننده گل‌وگیاه در کشور هم یاد می‌کنند.

جاهای دیدنی کلاردشت 2

کلاردشت یکی از خوش‌آب‌وهواترین مناطق سرسبز شمالی است که گردشگران در هر ماهی از سال که به آن سفر کنند، می‌توانند لذت نفس‌کشیدن در این آب‌وهوای پاک و دلپذیر را با تمام وجود لمس کنند. با این‌حال، این اصلی‌ترین دلیل ما برای سفر به کلاردشت نیست. مزیت منحصربه‌فرد این شهر، غیر شرجی‌بودن آن است؛ قابلیتی که در کمتر شهر شمالی می‌توان آن را پیدا کرد.

به این مزیت، طبیعت بکر و زیبا، مردمان بی‌آزار و مهمان‌نواز و آسمان همیشه مهم‌آلود را هم اضافه کنید که لذت سفر به کلاردشت را چندین برابر کرده‌اند و در ادامه این مطلب، به معرفی مهم‌ترین جاذبه‌های کلاردشت می‌پردازیم.

اگر مایلید درباره جاهای دیدنی مازندران بیشتر بدانید، مقاله‌ای با همین عنوان در مجله فلای تودی وجود دارد که می‌توانید مطالعه کنید.

کاخ اجابیت | عمارتی تاریخی در دل سبزترین شهر شمالی

بگذارید معرفی دیدنی های کلاردشت را با مشهورترین جاذبه تاریخی این شهر، یعنی کاخ اجابیت آغاز کنیم. اجابیت کاخی شاهانه از دوران حکومت پهلوی است که با الهام از معماری اروپایی ساخته شده است. برای نسل ما که تجربه زندگی در چنین کاخی، آن هم در دل طبیعت سرسبز شمال را نداشته‌ایم، دیدن این عمارت زیبا قطعا خالی لطف نخواهد بود.

جاهای دیدنی کلاردشت 18

شگفتی‌های کاخ اجابیت کم نیست؛ از تزیینات لوکس داخلی نظیر لوسترهای آلمانی و میزهای فرانسوی گرفته تا محوطه دلباز و سرسبز آن که پر از درختان قدیمی سربه‌فلک‌کشیده است. همه این زیبایی‌ها در کنار هم، لحظاتی به‌یادماندنی و جذاب را برای بازدیدکنندگان کاخ اجابیت رقم می‌زنند.

  • آدرس: شهر کلاردشت، روستای اجابیت، کاخ اجابیت.

دهکده مازیچال | جایی فراتر از ابرها

مازیچال یکی از بهترین جاهای دیدنی کلاردشت است که به دلیل قرارگرفتن در ارتفاعات، در بسیاری از اوقات سال با اقیانوسی از ابر به استقبال گردشگران می‌رود. تعداد زیاد درختان بلوط، شاید اصلی‌ترین عاملی باشد که موجب جذابیت این دهکده زیبا شده‌ است؛ اما تنها عامل نیست. کافی است شب‌های دل‌انگیز این دهکده را در چادر به صبح برسانید تا با استشمام بوی نان داغ محلی و شنیدن صدای زیبای پرندگان، پی به راز و رمز جذابیت‌های این دهکده بکر و زیبا ببرید.

لازم است بدانید که در دهکده مازیچال از هتل‌های لوکس یا اقامتگاه‌های بوم‌گردی هیچ خبری نیست؛ بنابراین، اگر اهل کمپ نیستید، بهتر است شب را در یکی از بهترین هتل های مازندران استراحت کنید و روز را به گشت‌وگذار در این دهکده رویایی اختصاص دهید.

جاهای دیدنی کلاردشت 5

از طرفی، مازیچال یکی از بهترین جاهای دیدنی کلاردشت در بهار است که فرصت تماشای گله‌های گاو و گوسفند را به شما می‌دهد. سفر به این دهکده در فصول سرد سال هم لطف خاص خودش را دارد؛ مشروط بر اینکه گردشگران ضمن برخورداری از روحیه بالای گردشگری، تاب‌و‌تحمل روبه‌شدن با حیوانات وحشی نظیر خرس و گراز را هم داشته باشند! اگر قصد بازدید از مازیچال را داشتید، یادتان باشد با تجهیزات کامل و لباس گرم عازم این دهکده رویایی شوید.

  • آدرس: کلاردشت، واقع‌شده در ۴۸ کیلومتری چالوس.

پارک جنگلی رودبارک | از بهترین جاهای دیدنی کلاردشت در تابستان

یکی از بهترین جاهای تفریحی کلاردشت که در آن، می‌توانید ساعت‌ها کنار رودخانه چادر بزنید و از هوای مطبوع آن لذت ببرید، پارک جنگلی رودبارک است. وجود آلاچیق و اتاقک‌های اجاره‌ای در این مکان تفریحی، همه‌چیز را برای یک اقامت لذت‌بخش و بی‌دردسر فراهم کرده است.

از امکانات رفاهی این مجتمع، می‌توان به وجود سرویس بهداشتی، کافی‌شاپ، هتل، دریاچه ماهی‌گیری و وسایل بازی اشاره کرد که مجموع آن‌ها در کنار هم، لحظاتی بسیار خوش را برای گردشگران رقم زده است.

  • آدرس: مازندران، شهر کلاردشت، خیابان فرهود جوادی‌.

جنگل مجل | گل سرسبد جنگل های انبوه کلاردشت

کلاردشت را عموما با جنگل‌های انبوه و سرسبز آن می‌شناسند. جنگل مجل هم گل سرسبد جنگل‌های این شهر زیباست. چشمه‌های آب سرد و ماهی‌های قزل‌آلای شناور در آن، راز جذابیت و تمایز این جنگل زیبا از سایر مناطق سرسبز و کوهستانی کلاردشت است. در ورودی این جنگل، ویلاهایی مجلل و زیبا به چشم می‌خورند که گویا از آن‌ها به‌عنوان مکانی امن و مجهز برای پذیرایی از گردشگران استفاده می‌شود.

احتمالا بهترین زمانی که برای بازدید از جنگل مجلل می‌توان انتخاب کرد، فصل پاییز است. در این فصل، هم می‌توان نمایی زیبا از درختان سربه‌فلک‌کشیده این جنگل را مشاهده کرد و هم از نعمت پرآبی رودخانه‌ها بهره‌مند شد. جنگل مجل را یکی از زیباترین جاهای دیدنی کلاردشت می‌دانند.

جاهای دیدنی کلاردشت 4
  • آدرس: شهر کلاردشت، روستای مجل.

دریاچه ولشت | جواهری فیروزه ای در دل کلاردشت

از بهترین جاهای دیدنی کلاردشت، دریاچه ولشت است که برای بازدید از آن، باید خود را به نقطه شمال‌شرقی این شهر برسانید. دریاچه ولشت یکی از برترین چشمه‌های آب شیرین در کشور است که به‌نوعی، آن را می‌توان ارزنده‌ترین سرمایه ملی ایران دانست. آب این دریاچه از باران‌های زمستانی و چشمه‌های زیرزمینی تامین می‌شود.

جاهای دیدنی کلاردشت 9

دریاچه ولشت زیستگاهی امن برای گونه‌های متنوعی از جانوران دریایی است که تماشای هر یک از آن‌ها، می‌تواند موجب تقویت روحیه زیست‌شناسانه گردشگران شود. برای رفتن به دریاچه ولشت، دو راه پیش روی شماست؛ یا گذرکردن از جاده‌های پرپیچ‌وخم جاده چالوس یا انتخاب جاده کلاردشت که اگر اهل دوچرخه‌سواری هستید، ما راه دوم را به شما پیشنهاد می‌کنیم. از امکانات تفریحی و رفاهی دریاچه ولشت، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قایق‌رانی؛
  • جت‌اسکی؛
  • بیگ‌بال؛
  • ماهی‌گیری؛
  • کافه‌رستوران؛
  • زمین والیبال؛
  • سوییت اقامتی؛
  • اسکله؛
  • نمازخانه ؛
  • سرویس بهداشتی.

می‌توانیم بگوییم بهترین زمان بازدید از دریاچه ولشت، فصل بهار و تابستان است؛ زمانی که آب‌وهوای این منطقه، دلپذیر و خنک است. اگر اهل سفر در زمستان باشید هم می‌توانید لذت کامل را از زیبایی این دریاچه ببرید. فقط لازم است خود را برای مواجهه با سرمای شدید و تصویر یخ‌زده آب دریاچه آماده کنید.

جاهای دیدنی کلاردشت 19
  • آدرس: استان مازندران، شمال‌شرقی منطقه کلاردشت و جنوب‌غربی چالوس، در مجاورت با مرزن‌آباد.

علم کوه | از شگفت انگیزترین جاهای دیدنی کلاردشت در مازندران

دیدنی های کلاردشت کم نیستند؛ یکی از بهترین آن‌ها، علم‌کوه، مرتفع‌ترین قله ایران بعد از دماوند است که صعود به آن، تنها کار صخره‌نوردان حرفه‌ای و توانمند است. مدال افتخار صعود به این قله برای اولین‌بار به برن مولر، گیاه‌شناس آلمانی اهدا شد. بعد از آن نیز ایرانی‌های زیادی به قله بلند و مرتفع علم‌کوه صعود کردند که تاریخ اولین صعود آن‌ها در حوالی سال ۱۳۱۵ بود.

جالب است بدانید که در طول مسیر صعب‌العبور و دشوار صعود به علم‌کوه، ۳ پناهگاه تحت عنوان خرسان، سرچال و سیاه‌سنگ وجود دارند. این ۳ پناهگاه به‌ترتیب در ارتفاع ۴۷۰۰، ۳۸۰۰ و ۴۳۰۰ متری قرار دارند و در زمستان پوشیده از برف هستند. آنچه موجب شگفتی علم‌کوه شده، نه ارتفاع بلند و نه وجود این ۳ پناهگاه است؛ بلکه وجود تخته‌سنگی صعودی لابه‌‎لای علم‌کوه با عنوان سنگ سماور است که تماشای آن برای گردشگران غیر حرفه‌ای هم می‌تواند جذاب باشد.

قرارگیری این تخته‌سنگ در علم‌کوه، تصویری جالب به آن بخشیده است اما مسیر کوه‌پیمایی و صعود به قله را نیز دشوارتر کرده است. علم کوه یکی از زیباترین جاهای دیدنی کلاردشت است که اگر اهل کوهنوردی هستید حتما از تماشای آن لذت خواهید برد.

جاهای دیدنی کلاردشت 8
  • آدرس: استان مازندران، شهر کلاردشت، منطقه تخت سلیمان.

مرداب دیوک | طبیعت دیدنی و رمزآلود در کلاردشت

یکی دیگر از دیدنی های کلاردشت، مرداب دیوک است؛ مردابی رمزآلود و وهمناک که در مجاورت با روستای پیمبور قرار دارد. اگرچه این مرداب در میان درختان پرشاخ‌وبرگ جنگل کلاردشت محصور و پنهان شده است؛ اما کمتر کسی است که از شهرت این مرداب اسرارآمیز بی‌خبر باشد. مسیر راهپیمایی رسیدن به این مرداب از دل جنگل‌های انبوه کلاردشت می‌گذرد. بنابراین، اگر قصد بازدید از این منطقه زیبا را داشتید، باید برای حدود ۱ تا ۲ ساعت جنگل‌نوردی آماده باشید.

مرداب دیوک را درختان متنوع و تنومندی احاطه کرده‌اند که بزرگ‌ترین آن‌ها به دل این مرداب راه پیدا کرده و زیباترین قاب را برای گردشگران عکاس ایجاد کرده است. بهترین تصویر این مرداب را زمانی می‌توان مشاهده کرد که مه موجود در آسمان، روی آن سایه می‌اندازد و چهره‌ای خارق‌العاده از آن را خلق می‌کند. از ملزومات مهم سفر به این مرداب، کفش ورزشی مناسب، کوله‌پشتی مجهز به آب و غذا و داشتن تجهیزات کامل برای کمپ است.

جاهای دیدنی کلاردشت 7
  • آدرس: استان مازندران، شهر کلاردشت، نزدیک روستای پیمبور.

جنگل آزو | زیباترین قاب از تصاویر شهر کلاردشت

اگر اهل گشت‌وگذار در جنگل‌های تودرتو و سرسبز شمال باشید، احتمالا جنگل آزو برای‌تان از بهترین جاهای دیدنی کلاردشت خواهد بود. طبیعت خارق‌العاده و بکر آزو، تنها یک چشمه از زیبایی‌های این جنگل است. اوج جذابیت‌های بصری آن را می‌توان در جاذبه‌های دیگرش همچون کوه گرگ، دشت جوپشت، عسلک و مازیگاسر مشاهده کرد.

جنگل آزو سوای سرسبزی و طراوت خاصی که دارد، سرشار از گونه‌های جانوری متنوع است. گرگ، خرس، پلنگ و خوک از جمله جانورانی هستند که احتمال دارد گردشگران با آنها مواجه شوند.

  • آدرس: استان مازندران، شهر کلاردشت، واقع در ۱ کیلومتری غرب حسن‌کیف.

تپه کلار | جاذبه ای قدیمی از دوره قبل از میلاد مسیح

از دیگر دیدنی های کلاردشت که در قسمت شرقی این شهر خودنمایی می‌کند، تپه کلار است. تپه کلار نیز همچون کاخ اجابیت از جاذبه‌های تاریخی کلاردشت به‌ شمار می‌رود. با این‌ تفاوت که با حفاری‌های انجام‌شده در تپه کلار، قدمت این منطقه حدود ۶۰۰۰ سال قبل تخمین زده شده است.

در قسمت جنوب‌غربی این منطقه، تپه‌ای کوچک با عنوان گل کمبه یا گنبد گلی به چشم می‌خورد که گویا بقایای به‌جامانده از یک قصر قدیمی است. تپه کلار یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی کلاردشت است و برای گردشگرانی که علاقه‌مند به تلاقی تاریخ با طبیعت بکر و زیبا هستند، تپه کلار یک دیدنی بسیار جذاب و شگفت‌انگیز خواهد بود.

جاهای دیدنی کلاردشت 20
  • آدرس: استان مازندران، شهر کلاردشت، روستای لاهو.

امامزاده سه تن کلاردشت | از جاهای دیدنی کلاردشت

از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری کلاردشت که بگذریم، نوبت به معرفی مکان‌های مذهبی این شهر می‌رسد. امامزاده سه تن هم یکی از بهترین این مکان‌هاست که حال‌و‌هوای معنوی خاصی را برای گردشگران رقم می‌زند. در این مکان مذهبی، می‌توان قبر سه تن از نوادگان امام موسی کاظم (ع) با نام‌های سید حسن، سید حسین و سیده خیرالنسا را مشاهده کرد. برای گردشگرانی که قصد زیارت از این امامزاده را داشته باشند، امکانات متعددی نظیر سرویس بهداشتی و زائرسرا تدارک دیده شده است.

  • آدرس: استان مازندران، شهرستان چالوس، بخش کلاردشت، روستای والت.

حصارچال | مرتفع ترین دریاچه کلاردشت

یکی دیگر از جاهای دیدنی کلاردشت، دریاچه حصارچال است که در ارتفاع ۳ هزار و ۸۰۰ متری قله علم‌کوه واقع شده است. آب این دریاچه از ذوب‌شدن برف‌های زمستان تامین می‌شود. بنابراین، هر فصلی از سال که از این دریاچه دیدن کنید، سردی و خنکی بیش‌ از اندازه آب را احساس خواهید کرد. قرارگیری این دریاچه در ارتفاعات بلند علم‌کوه، آب‌وهوایی بسیار سرد را برای این منطقه رقم زده است. بنابراین، بدون داشتن لباس گرم از دریاچه حصارچال دیدن نکنید.

جاهای دیدنی کلاردشت 6
  • آدرس: استان مازندران، شهر کلاردشت، واقع در ضلع شرقی قله علم‌کوه.

آبشار هریجان | از جاهای دیدنی کلاردشت و چالوس

آبشار هریجان از دیگر جاهای دیدنی کلاردشت است که در روستایی با همین نام واقع شده است. این آبشار که از بالای کوهی بلند در روستای هریجان جاری می‌شود، فاصله بسیار کمی با جاده چالوس دارد. بنابراین، با خودروی شخصی‌تان به‌راحتی می‌توانید خود را به این آبشار زیبا و دیدنی برسانید.

برای دسترسی به این آبشار، کافی است وارد جاده چالوس شوید و به سمت سیاه‌بیشه حرکت کنید. ۴ کیلومتر بعد از سیاه‌بیشه، درست در اولین پیچ سمت راست، تابلوی یک رستوران را مشاهده خواهید کرد. با دیدن این تابلو، وارد جاده فرعی آن به سمت روستای هریجان شوید. بعد از گذشت ۱۵ دقیقه رانندگی در این جاده خاکی، به روستای هریجان خواهید رسید. محلی‌های این روستا، شما را تا رسیدن به این آبشار زیبا همراهی خواهند کرد. 

  • آدرس: استان مازندران، شهرستان چالوس، بخش کلاردشت، روستای هریجان.

آبشار اکاپل | از جاهای دیدنی کلاردشت در زمستان

یکی دیگر از دیدنی های کلاردشت که همه گردشگران آن را با فضای دنج و آرامی که دارد، می‌شناسند، آبشار اکاپل است. این آبشار زیبا در مسیر جاده‌ زیبای چالوس و کلاردشت و در مجاورت با دریاچه ولشت قرار دارد. ارتفاع این آبشار، حدود ۲۰ متر است. بهترین قاب زیبای آبشار اکاپل را در فصل بهار و تابستان مشاهده خواهید کرد. بااین‌حال، اگر اهل یخ‌نوردی باشید، می‌توانید از لذت دیدن این آبشار یخ‌زده در فصل زمستان هم بهره‌مند شوید.

جاهای دیدنی کلاردشت 16
  • آدرس: استان مازندران، شهر کلاردشت، جنگل کوهستانی سردی‌چال.

جاده کلاردشت به عباس‌‌آباد

یکی از جذاب‌ترین بخش‌های سفر به کلاردشت، لذت رانندگی در جاده کلاردشت به عباس‌آباد است. عبور از این جاده، احتمالا مرزهای خیال و واقعیت را در ذهن هر گردشگری جابه‌جا می‌کند. اما چرا این جاده جزو جاهای دیدنی کلاردشت است؟

جاده‌ای پرپیچ‌وخم را تصور کنید که هر دو طرف آن را جنگل‌های پر از درختان بلندقامت و چشمه‌های پرآب احاطه کرده‌اند. این تصویر را ما تنها در پوسترهای نقاشی مشاهده کرده‌ایم. اما حالا می‌توانیم با سفر به جاده کلاردشت، این قاب خیالی را در واقعیت ببینیم! پیشنهاد می‌کنیم اگر گذرتان به این جاده افتاد، پایتان را از روی پدال گاز بردارید و لذت توقف در این جاده جنگلی را به خودتان هدیه دهید.

قطعا خوردن میوه‌های جنگلی همچون آلوچه و تمشک، آن هم در هوای دل‌انگیز این جاده، لطف دیگری دارد. این را به‌ خاطر داشته باشید که یکی از بهترین جاهای دیدنی عباس‌آباد کلاردشت همین جاده سرسبز و رویایی است.

جاهای دیدنی کلاردشت 10
  • آدرس: استان مازندران، عباس‌آباد به سمت شهر کلاردشت.

پنجشنبه بازار کلاردشت | تصویری زنده و حقیقی از کلاردشت

سفر به کلاردشت زیبا را با گشت‌وگذار در پنج‌شنبه‌بازار آن به انتها برسانید. به شما قول می‌دهیم دیدن صنایع دستی و محصولات محلی این شهر در این بازار، جانی دوباره به شما می‌بخشد. پنج‌شنبه‌بازار کلاردشت هر صبح زود، میعادگاه تمام محلی‌هایی است که دستی در هنر دارند یا تولیدکننده خوراکی‌های اعلای سنتی هستند.

هیاهوی مردم برای خرید محصولات متنوع این بازار، عطر‌و‌بوی سبزی محلی و نسیم خنکی که هر لحظه افراد را مورد لطف و نوازش قرار می‌دهد، چکیده‌ای زیبا و دلچسب از گشت‌وگذار در این بازار است.

جاهای دیدنی کلاردشت 17
  • آدرس: استان مازندران، مرزن‌آباد، شهر کلاردشت، نرسیده به ارشک.

روستاهای کلاردشت | تجربه ای ناب از زیستن اصیل و واقعی

بخش زیادی از زیبایی‌های کلاردشت، به دلیل روستای اطراف این شهر است. اگر شما هم از جمله گردشگران شهرنشین هستید، احتمالا بهترین جایی که می‌توانید در آن از هیاهوی شهر به‌دور باشید، روستاهای سرسبز کلاردشت هستند که جزو جاهای دیدنی کلاردشت محسوب می‌شوند. در ادامه، همراه ما باشید تا گلچینی از بهترین روستاهای کلاردشت را به شما معرفی کنیم.

جاهای دیدنی کلاردشت 3

روستای کردیچال | از بهترین جاهای دیدنی و توریستی کلاردشت

اگر حال‌و‌هوای انیمیشن هایدی در کوه آلپ را دوست داشته باشید، احتمالا از قدم‌زدن در روستای کردیچال خسته نمی‌شوید. کردیچال روستایی سرسبز و باطراوت در نزدیکی چالوس است که در میان گردشگران، لقب مروارید کلاردشت را دارد. این روستا همچون کلاردشت در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده است. به همین دلیل هم در اکثر فصول سال، آب‌وهوایی سرد و خنک دارد. بهترین زمان بازدید از این روستا، اردبیهشت‌ماه است. در این ماه هم آب‌وهوای کردیچال مطبوع و دل‌انگیز است و هم زیبایی طبیعت این روستا به اوج خودش می‌رسد.

جاهای دیدنی کلاردشت 15
  • آدرس: استان مازندران، جاده مرزن‌آباد به سمت کلاردشت، روستای کردیچال.

روستای رودبارک | از بهترین جاهای کلاردشت

یکی دیگر از جاهای دیدنی کلاردشت که آن را باید محل گذر کوهنوردان قله علم‌کوه دانست، روستای ییلاقی رودبارک است. در این روستا، می‌توان تلفیق دلچسب رودخانه خروشان با سرسبزی جنگل را به‌خوبی مشاهده کرد. همین تلاقی هم تصویری ناب و منحصربه‌فرد از رودبارک را برای گردشگران ایجاد کرده است. اقامت‌های پنهان‌شده این روستا در هوای مه‌آلود آن، جذابیت اقامت در رودبارک را چندین برابر کرده‌اند.

جاذبه‌های گردشگری روستای رودبارک فراوان است. این جاذبه‌ها از ۴۳ قله مرتفع با ارتفاع ۴۰۰۰ متری آغاز و به دریاچه ولشت، آبشار اکاپل و رودخانه سردآبرود منتهی می‌شوند. بنابراین، بازدید از رودبارک را می‌توان به‌مثابه یک تیر و چند نشان دانست.

  • آدرس: استان مازندران، شهر کلاردشت، واقع در ۴۸ کیلومتری چالوس.

روستای طویدره | برترین روستای گردشگری

از دیگر توابع شهر کلاردشت که از آن می‌توان به‌عنوان برترین روستای گردشگری یاد کرد، روستای طویدره است. عموما گردشگران این روستا را با غذاهای لذیذ و خوشمزه محلی آن می‌شناسند. بنابراین، اگر هوس سروکردن غذاهای محلی کلاردشت به سرتان زد، یکی از بهترین جاهایی که می‌توانید در آن این لذت را تجربه کنید، همین روستای طویدره است.

قالی‌بافی، مجسمه‌سازی و دوخت انواع کیف چرمی از جمله هنرهای اصیل افراد این روستا است که دیدن آن برای مسافران خالی از لطف و هیجان نیست. به همین دلیل است که این روستا را جزو جاهای دیدنی کلاردشت می‌دانند.

جاهای دیدنی کلاردشت 13

جالب است بدانید یکی از ویژگی‌های خاص این روستا، برپایی بساط جشن و پایکوبی به بهانه‌های مختلف است. به‌عبارتی، هر زمان که خبری خوش به گوش اهالی این روستا برسد، جشن و سرور روستا را فرامی‌گیرد.

  • آدرس: استان مازندران، شهر کلاردشت، روستای طویدره.

روستای مکارود

از دیگر جاهای دیدنی کلاردشت که نباید آن را از قلم انداخت، روستای زیبای مکارود است. اگر در جست‌وجوی مکانی امن برای تجربه ناب زندگی روستای باشید، روستای مکارود بهترین گزینه برای شما خواهد بود. این روستا پر از خانه‌های روستایی قدیمی است که برای گردشگران، فضایی اصیل و واقعی از زندگی روستایی را برای لحظاتی هرچند اندک به تصویر می‌کشند. چشم‌انداز خارق‌العاده این روستا به دشت‌های سرسبز و کوه‌های پوشیده از برف، بخش دیگری از جذابیت‌های این روستا را تشکیل می‌دهد.

جاهای دیدنی کلاردشت 14
  • آدرس: استان مازندران، شهر کلاردشت، واقع در فاصله‌ ۸ کیلومتری حسنکیف به عباس‌آباد.

روستای سیاه بیشه | از منحصر به فردترین دیدنی های کلاردشت

اگر از دود و دم تهران و شلوغی‌های این شهر خسته و کلافه شده‌اید، بار و بندیل خود را جمع کنید و راهی یکی از بهترین جاهای دیدنی کلاردشت، یعنی روستای سیاه‌بیشه شوید. نام این روستا از مه غلظ سیاه‌رنگی که در تمام فصول سال بر آن سایه انداخته، الهام گرفته شده است. از جاذبه‌های گردشگری این روستا، می‌توان به ارتفاعات نقره‌سر، آبشار هریجان، جنگل هیرکانی، دره کمجل و چهارباغ اشاره کرد. روستای سیاه‌بیشه، خود می‌تواند یک مقصد گردشگری خاص به‌ حساب آید که بازدید از هر جاذبه آن، ساعت‌ها زمان می‌برد.

جاهای دیدنی کلاردشت 12
  • آدرس: استان مازندران، ۴۰ کیلومتری چالوس، واقع در قسمت جنوبی مرزن‌آباد.

روستای هریجان | روستایی بکر و آرام در کلاردشت

یکی دیگر از بهترین جاهای دیدنی کلاردشت، روستای هریجان است که اگر نام آن را ریشه‌یابی کنیم، به عبارت سرزمین آریایی می‌رسیم. روستای هریجان یکی از خوش‌آب‌وهواترین روستاهای اطراف کلاردشت است که تنفس در هوای پاک آن، آثار خستگی و دلمردگی را از جان گردشگران پاک می‌کند. از این روستا، می‌توان به‌عنوان یکی از بهترین جاهای دیدنی چالوس مازندران هم یاد کرد.

اولین و شاید مهم‌ترین مزیت این روستا، جمعیت بسیار کم ساکن در آن است. بنابراین، آرامش و خلوتی این روستا را در هیچ‌کجای دیگری از کلاردشت تجربه نخواهید کرد. علفزارهای وسیع، آبشارهای باریک و مرتفع، گل‌های وحشی و دشت‌های سرسبز نیز از دیگر جاذبه‌های این روستای بکر و دست‌نخورده هستند.

  • آدرس: استان مازندران، شهرستان چالوس، بخش کلاردشت، روستای هریجان.

کلاردشت | زمردی قیمتی در دل خطه‌ شمال ایران

اگر قرار باشد یکی از مهم‌ترین مقاصد خطه شمال را برای سفری کوتاه و لذت‌بخش به شما معرفی کنیم، بی‌تامل دست روی کلاردشت می‌گذاریم. کلاردشت شهری دل‌انگیز با جاذبه های گردشگری بسیار است که اگر ماه‌ها زمان بگذارید، باز هم به‌خوبی از پس تماشای تمامی آن‌ها برنخواهید آمد. کافی است عکس جاهای دیدنی کلاردشت را در گوگل جست‌وجو کنید تا با ما هم‌نظر و هم‌عقیده شوید.

ما در این مطلب، تلاش کردیم راهنمایی جامع از بهترین جاهای دیدنی کلاردشت را با شما به اشتراک بگذاریم. قاعدتا زیبایی‌های کلاردشت به همین چند جاذبه تفریحی و تاریخی محدود نمی‌شود. باید راهی این شهر رویایی شوید تا از نزدیک، شاهد جذابیت‌های بسیار آن باشید.

اگر تجربه یا نظری در خصوص سفر به کلاردشت دارید، آن را در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول درباره جاهای دیدنی کلاردشت

از بهترین هتل های مازندران که در شهر کلاردشت واقع شده، کدام است؟

هتل باران سبز، هتل توکل، هتل پارسیان، هتل آپارتمان تخت‌جمشید، هتل پانیذ، هتل مارال، هتل باغ چمن و…

از دیدنی های کلاردشت در فصل پاییز و زمستان کدام است؟

از بهترین جاهای دیدنی کلاردشت در فصول سرد سال، می‌توان به آبشار اکاپل، روستای مکارود و منطقه شکارممنوع سیاه‌بیشه اشاره کرد.

بهترین زمان سفر به کلاردشت چه موقع است؟

بهترین زمان سفر به کلاردشت، فصل بهار و تابستان است؛ زمانی که روزها هوا معتدل است و در شب خنکی دلپذیری پیدا می‌کند.

از جاهای دیدنی آلاشت کدامند؟

روستای لیند، معبد دختر پاک، رصدخانه آلاشت و آبشار گزو از بهترین جاهای دیدنی آلاشت در استان مازندران هستند.

5 نظرات

  1. کلاردشت واقعا زیباست.ولی کاخ اجابیت بسته و اجازه ورودنمیدن.
    روستای مازیچال هم اگرباماشین سواری برید ماشین داغون میشه حتمابایدشاسی بلندداشته باشید
    ولی کلابسیارخوش اب وهواست.تیرماه امسال رفتیم شبهاسردبود.

  2. کلاردشت واقعا زیباست واگر سرمایه گذاری خوبی انجام گیرد ( از قبیل راه و هتل و رسیدگی خوب به اقامتگاهها ) و رفع ترافیک حسنکیف و راههای روستایی سیستم فاضلاب و…. بهترین استراحتگاه خواهد بود

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید