بدون شک، یکی از بهترین مقاصد سفر برای ما ایرانی‌ها، مناطق شمالی ایران است. در این میان، جاهای دیدنی مازندران چهره‌ای دیگر از زیبایی‌های این منطقه دوست‌داشتنی را به تصویر می‌کشند. حدس می‌زنیم شهرت محبوبیت مازندران از لحاظ دارا بودن جاذبه‌های گردشگری به گوش شما هم رسیده باشد. در عین‌ حال، اگر زیبایی‌های طبیعت بکر و تماشایی این استان زیبا را از نزدیک لمس نکرده‌اید، با ما در این مطلب از مجله گردشگری فلای‌ تودی، همراه شوید تا با معرفی بهترین جاهای دیدنی مازندران در فصول مختلف سال، اسباب سفری خوش و خاطره‌انگیز را برای شما در آینده فراهم کنیم. آماده سفر به بهترین قطب گردشگری شمال ایران هستید؟

بهترین جاهای دیدنی مازندران برای مسافرت

بسیاری از مواقع، برنامه ما برای سفر به استان‌های شمالی، خالی از هیجان و تکاپو است. گذر از جاده‌های همیشگی و انتخاب مقصدی واحد را هم می‌توان دو عامل کلیدی در یکنواختی این نوع از سفرها دانست. برای افزودن چاشنی بیشتر به سفرها، لازم است آغوش خود را به روی راه‌های جدید و مکان‌های تازه باز بگذاریم.

بهترین جاهای دیدنی مازندران برای مسافرت

مازندران یکی از آن جاهای دیدنی شمال است که شهرت آن، تنها محدود به داشتن جنگل‌های سرسبز و درختان سربه‌فلک کشیده نیست. این استان زیبا، تلفیق خلاقانه و هنرمندانه‌ای از تاریخ، طبیعت، معماری و هنر است که تماشای هر کدام از آن‌ها، موجب حیرت و شگفتی گردشگران می‌شود. حیف است در چنین منطقه بکر و زیبایی با سکونت در منطقه‌ای واحد، خود را از لذت تماشای بهترین دیدنی های مازندران محروم کنیم. شاید بد نباشد وصف جذابیت‌های بصری استان مازندران را از طبیعت زیبای آن آغاز کنیم.

چشمه باداب سورت | از بهترین جاذبههای گردشگری مازندران

یکی از جاهای دیدنی مازندران در بهار، چشمه باداب سورت است که بهتر است حتما به تماشای آن بروید. این چشمه‌ زیبا و منحصربه‌فرد در اثر چین‌خوردگی‌های زمین، حالت پلکانی به‌ خود گرفته است. همین امر هم جذابیت بصری این چشمه را دوچندان کرده است. حوضچه‌های رنگی موجود در این چشمه به همراه درختچه‌های زرشک و جنگل‌های سوزنی برگ در ارتفاعات آن، تصویری کاملا رویایی را از چشمه باداب سورت به نمایش گذاشته‌اند. اگر مایلید درباره این جاذبه طبیعی بیشتر بدانید، مقاله‌ای با عنوان چشمه های رنگی باداب سورت را در مجله فلای تودی جستجو کنید.

 بهترین جاذبه‌های گردشگری مازندران
  • آدرس: مازندران، شهرستان ساری، بخش چهاردانگه، دهستان پشت کوه، روستای سورت
  • ساعت بازدید: همه‌روزه از ساعت ۶ صبح تا ۹ شب
  • هزینه ورودی: ۱۵۰۰۰ تومان

دشت شقایق لار | شکوهی به وسعت دامنه دماوند

تماشای دشت شقایق، همیشه لطف و لذت خاص خودش را دارد؛ اما این بار دشت شقایق لار در دامنه کوه دماوند قطعا شما را شگفت‌زده خواهد کرد. این منظره بکر و چشم‌نواز به دلیل برخورداری از گونه‌های خاص جانوری، امروزه به پارک ملی کاملا حفاظت‌شده تبدیل شده است.

  • آدرس: مازندران، شهرستان آمل، بخش لاریجان

آلاشت | از دیدنیهای مازندران

اگر قرار است از گرمای تابستان به خنکی هوای شمال پناه ببرید، روستای ییلاقی آلاشت بهترین انتخاب برای شما خواهد بود؛ روستایی با جاذبه‌های تاریخی متنوع و جذابیت‌های بصری چشم‌نواز که شما را برای همیشه شیفته خود خواهد کرد. جالب است بدانید که این روستا، بزرگ‌ترین و مرتفع‌ترین رصدخانه ایران را در دل خود جای داده است. اصلا نام آلاشت که در گویش مازندرانی به آشیانه عقاب معروف است، اشاره به همین موضوع دارد. قطعا گذر از راه‌های پلکانی برای رسیدن به این بنای تاریخی، لحظاتی ناب از سفر به مازندران را برای شما رقم خواهد زد.

دیدنی‌های مازندران
  • آدرس: مازندران، واقع در حدفاصل بین شهرستان سوادکوه و پل ورسک

روستای فیلبند | اقیانوس ابرها

یکی از زیباترین جاهای دیدنی مازندران در تابستان، روستای فیلبند است. فیلبند، روستایی ییلاقی بر بالای ابرهاست که می‌تواند لحظاتی بی‌نظیر را در شب‌های گرم تابستان به شما هدیه دهد. تماشای آسمان پرستاره و استشمام هوایی خنک و مطبوع در شب‌های این روستا، تجربه‌ای تازه از سفر به مازندران را در خاطرات شما به یادگار خواهد گذاشت.

  • آدرس: مازندران، شهرستان بابل

هفت آبشار | طبیعتی چشمنواز و فراموشنشدنی

از دیگر دیدنی های مازندران در فصل تابستان، هفت آبشار است. عنوان این آبشار، به‌خوبی گویای تصویر رویایی آن در دل استان مازندران است؛ هفت آبشار در کنار هم که هم‌جواری آن‌ها با جنگل‌های انبوه و سرسبز، صحنه‌ای کاملا دیدنی و باشکوه را مقابل چشمان گردشگران به نمایش گذاشته است.

بهترین دیدنی‌های مازندران
  • آدرس: مازندران، ۴۲ کیلومتری جنوب شهرستان بابل و ۳۵ کیلومتری غرب سوادکوه

جنگل راش سنگده | جواهری در دل طبیعت

برخلاف تصور عموم که همیشه بهار و تابستان را بهترین زمان برای سفر به مناطق شمالی ایران می‌دانند، باید بگوییم دیدن رنگ‌های زرد و طلایی پاییز در دل جنگل‌های مازندران، به‌قدری زیباست که هوش را از سر هر گردشگری می‌برد.

جنگل راش سنگده، یکی از بهترین جاهای دیدنی مازندران در پاییز است. سنگده به جنگلی که سکوتش هیچ‌زمانی شکسته نمی‌شود، شهرت دارد. حال تصور کنید که تماشای زیبایی رنگ‌ها در سکوت مطلق این جنگل رویایی، چه لذت وصف‌نشدنی دارد. اگر اهل پیاده‌روی و قدم‌زدن هم باشید، می‌توانید با گذر از میان درختان راش، ضمن استشمام هوای مطبوع این جنگل، از لذت شنیدن صدای زیبای پرندگان و خش‌خش برگ‌های پاییزی هم بهره ببرید.

جنگل راش سنگده از جاهای دیدنی مازندران
  • آدرس: مازندران، شهرستان ساری، بخش دودانگه

دریاچه شورمست | نگینی پنهان در قلب کوه

اگر از جنگل راش سنگده دیدن کردید، سری هم به دریاچه شورمست بزنید. دریاچه شورمست، از بهترین جاهای دیدنی مازندران برای چادر زدن است. این دریاچه که در نزدیکی سنگده قرار دارد، صحنه‌ای واقعی از تصاویر کارت‌پستالی را مقابل چشمان گردشگران به‌ نمایش می‌گذارد. شورمست زیبا در دل کوه، مجموعه‌ای عظیم و متنوع از تفریحات نشاط‌انگیز را برای مسافران فراهم کرده است؛ از ماهیگیری در دریاچه گرفته تا اسب‌سواری و دوچرخه‌سواری در اطراف آن که بی‌شک تجربه هر کدام، لطف و لذت خاص خودش را دارد.

دریاچه شورمست
  • آدرس: مازندران، جنوب غربی شهرستان سوادکوه، واقع در ۶ کیلومتری غرب شهر پل سفید

تالاب میانکاله | از شگفتانگیزترین دیدنی های مازندران

شاید تصور کنید شمال ایران در فصل زمستان، چیزی برای عرضه ندارد. برخلاف این تصور، باید بگوییم یکی از بهترین جاهای دیدنی مازندران در زمستان، تالاب میانکاله است. این تالاب زیبا درست در فصل زمستان می‌تواند مکانی دیدنی برای معاشرت با کمیاب‌ترین پرندگان دنیا باشد. میانکاله، گوشه‌ای امن برای پرندگان مهاجری است که مسافتی طولانی را طی کرده‌اند تا زمستان خود را در اینجا سپری کنند.

شنیدن نغمه‌سرایی زیبای پرندگان مهاجر در زیر سایه درختان انارترش و تمشک، آن‌ هم به هنگام طلوع یا غروب خورشید، تجربه‌ای خارق‌العاده را در سفر برای شما خلق می‌کند.

 شگفت‌انگیزترین دیدنی های مازندران
  • آدرس: مازندران، ۱۲ کیلومتری شهر بهشهر

فریدونکنار | پناهگاه پرندگان مهاجر

اگر لذت تماشای پرندگان مهاجر در میانکاله را از دست داده‌اید، نگران نباشید؛ مازندران همیشه گزینه‌ای جایگزین برای شما دارد. تالاب فریدون‌کنار یکی از همین گزینه‌هاست که به شما فرصتی دوباره برای تماشای قوهای فریادکش می‌دهد. مشاهده جزئیات رفتاری این میهمانان مهاجر و دوست‌داشتنی تالاب به‌وقت زمستان، دیدنی است.

  • آدرس: مازندران، شهرستان بابلسر، واقع در جنوب شرقی شهر فریدونکنار

روستای لاویج | ییلاقی با جاذبههای گردشگری و تاریخی

از دیگر جاذبههای گردشگری مازندران، روستای قدیمی لاویج است؛ روستایی ییلاقی که به دلیل برخورداری از چشمه‌های آبگرم، هر ساله هزاران گردشگر را مجذوب خود می‌کند. با سفر به روستای لاویج، ضمن اینکه می‌توانید دردهای به‌جای‌مانده در جسم خود را در آب گرم این چشمه‌ها تسکین دهید، فرصت چشیدن طعم واقعی عسل را هم پیدا خواهید کرد.  

جاذبه‌ گردشگری مازندران
  • آدرس: مازندران، شهرستان نور، واقع در ۲۰ کیلومتری جنوب غربی چمستان

میدان ساعت ساری | نماد شهر ساری

از دیگر جاهای دیدنی مازندران، ساری است. شهر ساری را عموما با نارنج‌های آن و میدان ساعتی که در دل خود جای داده است، می‌شناسند. تلفیق معماری ایرانی و اروپایی، از برج ساعت، جاذبه‌ای دیدنی و توریستی ساخته است. جالب است بدانید که با تغییر ساعت، صدایی ناقوس‌مانند در شهر می‌پیچد که در نوع خودش بی‌نظیر است.

میدان ساعت ساری
  • آدرس: مازندران، شهرستان ساری، محله اصفهانی

باغ تاریخی عباسآباد بهشهر | یادگار دوره صفویه

از ساری که به سمت بهشهر حرکت کنید، احتمالا در میانه راه، تابلوی عباس‌آباد را مشاهده خواهید کرد. همین‌جا کمی مکث کنید و مقصد را به سمت عباس‌آباد تغییر دهید. مجموعه تاریخی عباس‌آباد، از بهترین دیدنی های مازندران است که جاذبه‌های تفریحی و تاریخی موجود در آن، شما را قطعا غافلگیر خواهد کرد. این مجموعه تاریخی، یادگاری از دوران صفویه است. مشاهده دریاچه، سد، حمام، برج‌های آجری، آسیاب‌های آبی و گرمخانه، تنها گوشه‌ای از جاذبه‌های تفریحی و تاریخی این باغ دل‌انگیز است.

  • آدرس: مازندران، ۹ کیلومتری بهشهر
  • ساعت بازدید: ۸ تا ۱۸ شب
  • هزینه ورودی: ۵۰۰۰ تومان برای گردشگران ایرانی و ۵۰۰۰۰ تومان برای گردشگران خارجی

باغ گیاهشناسی نوشهر | خانه گیاهان کمیاب

اگر به مقوله گیاه‌شناسی علاقه داشته باشید، باغ گیاه‌شناسی نوشهر می‌تواند لحظاتی خوش را برای شما رقم بزند. در این باغ، ضمن اینکه بسیاری از گونه‌های گیاهی نادر و کمیاب را از نزدیک مشاهده می‌کنید، می‌توانید از فرصت‌های آموزشی موجود در آن هم جهت ارتقای دانش گیاه‌شناسی خود بهره‌مند شوید.

باغ گیاه‌شناسی نوشهر
  • آدرس: مازندران، شهرستان نوشهر، محله باغ اکوبیولوژی، میدان لنگرگاه، بلوار امام رضا
  • ساعت بازدید: همه‌روزه از ۸ صبح تا ۶ شب

سد سلیمان تنگه | دهکدهای آرام در قلب طبیعت مازندران

قطعا یکی از سدهای زیبای خاورمیانه، سد سلیمان تنگه است که از آن می‌توان به‌عنوان یکی از بهترین جاهای دیدنی مازندران هم یاد کرد. آرامش مطلق موجود در حوالی این سد، لقب دهکده آرامش را به آن داده است. بنابراین اگر تصمیم دارید با سفر به شمال ایران، اوقاتی را با خود خلوت کنید، سد سلیمان تنگه، بهترین گزینه برای شما است.

  • آدرس: مازندران، ۴۵ کیلومتری جنوب غربی ساری، نزدیک روستای افراچال

دریاچه ولشت | جادوی طبیعت مازندران

در مکانی بین چالوس و کلاردشت، یکی دیگر از جاذبههای گردشگری مازندران با عنوان دریاچه ولشت واقع شده است. این دریاچه را می‌توان نگینی فیروزه‌ای‌رنگ بر فراز قله کوه دانست که چشم‌اندازی بسیار زیبا و باشکوه از طبیعت را مقابل چشمان شما به نمایش می‌گذارد. امکانات تفریحی و رفاهی موجود در این دریاچه، همه‌چیز را برای داشتن اقامتی کوتاه اما خاطره‌انگیز فراهم کرده است.

طبیعت مازندران
  • آدرس: مازندران، ۲۵ کیلومتری جاده چالوس در نزدیکی شهر مرزن‌آباد واقع در شهرستان چالوس

غار کمیشان | رازآلود و هیجانانگیز

از آنجایی که غارها، اولین و قدیمی‌ترین زیستگاه بشری بوده‌اند، تماشای آن‌ها می‌تواند هیجان و جذابیت خاصی را چاشنی اوقات سفر شما کند. غار کمیشان، یکی از بهترین نوع این غارها است که شما را سوار بر قطار زمان و جایی حوالی هزار سال پیش پیاده می‌کند. در این غار، آثاری باستانی از دوره‌های میان‌سنگی و فراپایان‌سنگی یافت می‌شود که دیدن آن‌ها خالی از لطف نیست.

  • آدرس: مازندران، جنب جاده ساری به گرگان، واقع در روستای کمیشان

تفرجگاه ساحلی نمکآبرود | تفریح و هیجان

از دیگر دیدنی های مازندران، تفرجگاه ساحلی نمک‌آبرود است. در این تفرجگاه تفریحی، مجموعه‌ای غنی از تفریحات آبی برای گردشگران در نظر گرفته شده است. بنابراین، اگر از سفر به مناطق شمالی ایران، چیزی به‌جز تماشای سرسبزی جنگل و آبی دریا را انتظار دارید، این تفرجگاه، گزینه‌ای بسیار عالی به‌ حساب می‌آید. برای آشنایی بیشتر مقاله جاهای دیدنی نمک آبرود را مطالعه کنید.

تفرجگاه ساحلی نمک‌آبرود
  • آدرس: مازندران، شهر چالوس، شهرک تفریحی نمک‌آبرود
  • ساعات بازدید: همه‌روزه ۹:۳۰ صبح تا ۸ شب
  • هزینه ورودی: ۱۰۰۰۰ تومان

مجموعه تفریحی تلهکابین رامسر | تماشای شهر از ارتفاعات

تله‌کابین رامسر، قطعا یکی دیگر از بهترین و معروف‌ترین جاهای دیدنی مازندران است که در آن، می‌توانید طبیعت پویا و بکر رامسر را از میان توده‌ای ابر تماشا کنید. جذابیت‌های بصری این مجموعه تفریحی به همینجا ختم نمی‌شود. تماشای غروب دریای خزر و بهره‌بردن از مجموعه‌ای متنوع از تفریحات آبی، از دیگر جاذبه‌های گردشگری این تفرجگاه است.

  • آدرس: مازندران، ۵ کیلومتری جاده رامسر- رودسر

چورت | دریاچهای متولدشده از دل زلزله

قطعا یکی دیگر از ناب‌ترین جاهای دیدنی مازندران، دریاچه چورت است. دریاچه‌ای زیبا که به‌خوبی نمایانگر طبیعت بکر و باطراوت مازندران است. تماشای این دریاچه در یک صبح بهاری در حالی‌ که مه رقیق، سطح روی آب را پوشانده است و از دوردست صدای آواز پرندگان به گوش می‌رسد، لطف دیگری دارد.

ناب‌ترین جاهای دیدنی مازندران
  • آدرس: مازندران، شهر ساری، بخش چهاردانگه، جاده کیاسر-ساری، واقع در ۱۰ کیلومتری روستای چورت

روستای کندلوس | دور از شلوغی شهر

اگر از شلوغی و ازدحام شهرنشینی خسته شده‌اید، احتمالا داشتن اقامتی کوتاه در روستای کندلوس، می‌تواند برای شما دلپذیر باشد. این روستای قدیمی که از بهترین جاذبههای گردشگری مازندران است، قدمتی چندین هزارساله دارد. بنابراین، تردید نداشته باشید که با قدم‌گذاشتن در آن، می‌توانید آثار تمدن‌های قدیمی را در بناهای تاریخی آن به‌خوبی پیدا کنید.

روستای کندلوس

پیاده‌روی در کوچه‌های سنگ‌فرش‌شده این روستا و تماشای خانه‌های قدیمی با نمای چوبی و دیوارهای کاه‌گلی، شما را برای لحظاتی هرچند کوتاه، به ایام قدیم می‌برد. برای رفتن به روستای کندلوس، کافی است خود را به ۲۵ کیلومتری چالوس برسانید و از آنجا به سمت کجور حرکت کنید.

در ادامه، تابلوهای راهنما شما را تا رسیدن به این روستای شگفت‌انگیز همراهی خواهند کرد. اگر تماشای این صحنه خارق‌العاده را در بهار از دست دادید، فصل پاییز، زمانی که این دریاچه به یک تابلوی نقاشی رنگارنگ تبدیل می‌شود، بهترین فرصت برای بازدید از آن خواهد بود.

●     آدرس: مازندران، شهر نوشهر، بخش کجور، دهستان زانوس رستاق، روستای کندلوس

روستای مازیچال | شاهکار طبیعت

اگر قرار باشد یکی دیگر از زیباترین جاذبههای گردشگری مازندران را به شما معرفی کنیم، بی‌تعلل از روستای مازیچال یاد خواهیم کرد. در همین ابتدا باید اعتراف کنیم، مازیچال از بهترین جاهای دیدنی مازندران برای عکاسی است؛ روستایی سرسبز و ییلاقی که گوشه‌گوشه آن، برای شما دیدنی‌ است؛ از جنگل‌های بلوط گرفته تا کلبه‌های چوبی و گیاهان دارویی.

بدون شک، یک روز اقامت شما در این روستا، بیدارشدنتان با آواز خروس‌های سحرخیز و امتحان کردن لبنیات دلچسب و محلی روستا، شما را برای همیشه شیفته این منطقه خواهد کرد. لذت آفرودسواری در جنگل‌های کهنسال این روستا هم از دیگر تجربه‌هایی است که نباید از کنار آن ساده عبور کنید.

روستای مازیچال
  • آدرس: مازندران، واقع در ۴۸ کیلومتری چالوس، نزدیک کلاردشت

روستای جنت | لذت اقامت در خانه‌های محلی

از دیگر جاهای دیدنی مازندران، روستای جنت است. روستایی رازآلود، که جایی در قلب کوه‌ها، میان مه و ابر پنهان شده است. برای گشت‌وگذار در این روستای شگفت‌انگیز، کمی روحیه ماجراجویانه لازم است. قطعا، وجود آبشارهای متعدد و گذر رودخانه از این روستا به جذابیت‌های بصری آن افزوده است.

داستان این روستا جذاب‌تر هم می‌شود زمانی که بدانید، امکان اقامت در خانه‌های روستایی و اقامتگاه‌های بوم‌گردی برای شما فراهم شده است. در این فضاهای محلی، می‌توانید ضمن آشنایی بیشتر با اهالی روستا، لذت پوشیدن لباس‌های محلی و به‌ثبت‌رساندن قاب‌های زیبا از خودتان را هم تجربه کنید.

  • آدرس: مازندران، شهر رامسر، جاده ییلاق جنت رودبار

روستای کلاردشت | بهشت گمشده ایران

کلاردشت را بهشت گمشده ایران می‌دانند! با همین تعریف کوتاه، اجازه دهید این روستا را به‌عنوان یکی از شگفت‌انگیزترین دیدنی های مازندران به شما معرفی کنیم. شکوه و زیبایی این روستا از همان ابتدای مسیر، جایی که شما قدم در جاده کلاردشت می‌گذارید، آغاز می‌شود. بنابراین توصیه می‌کنیم، کمی آهسته‌تر بروید تا از خنکای هوای مطبوع و سرسبزی و طراوت جاده کلاردشت، لذت بیشتری ببرید.

روستای کلاردشت
  • آدرس: واقع در غرب استان مازندران، روستای کلاردشت

روستای خوشواش | با چشم انداز تماشایی

جاهای دیدنی مازندران کم نیستند. یکی دیگر از آن‌ها، روستای خوشواش است. روستایی با چشم‌انداز فوق‌العاده زیبا که به دلیل تنوع بالای آب‌وهوایی، هر لحظه شما را غافلگیر خواهد کرد. توصیه می‌کنیم در هر فصلی از سال که به این روستا سفر کردید، لباس گرم همراه خود داشته باشید.

  • آدرس: مازندران، ۲۲ کیلومتری شهر آمل

روستای گرسماسر | از جاهای دیدنی مازندران

آخرین روستا که در فهرست جاهای دیدنی مازندران جای دارد و آن را می‌توان به‌نوعی شاهکار خلقت دانست، روستای گرسماسر است. در این روستا، کوهی به نام دزکول قرار دارد که اگر اهل کوهنوردی باشید، می‌توانید با صعود به قله آن به تماشای رامسر و دیدنی های تنکابن بنشینید.

جاهای دیدنی مازندران
  • آدرس: مازندران، شهر رامسر، مسیر رامسر به کتالم

سیسنگان | تلاقی چشمنوازی از جنگل و دریا

هم‌جواری دریا و جنگل، می‌تواند مهم‌ترین و اصلی‌ترین آرزوی هر فردی باشد که قصد سفر به شمال ایران را دارد. این خواسته به‌ بهترین شکل در سی‌سنگان اجابت شده است. این منطقه زیبا که از پرطرفدارترین جاهای دیدنی مازندران است، در شهر نوشهر قرار دارد.

  • آدرس: مازندران، ۲۷ کیلومتری جاده نوشهر به نور، پارک جنگلی سی‌سنگان

سواحل بابلسر | انعکاس نور و رنگ

یکی از منحصربه‌فردترین جاهای دیدنی مازندران در شب، سواحل بابلسر است. بابلسر را با پل‌های زیبای آن می‌شناسند. انعکاس نور و رنگ این پل‌ها در شب، صحنه‌ای دیدنی و باشکوه را مقابل چشمان شما به نمایش می‌گذارد.

سواحل بابلسر
  • آدرس: مازندران، شهر بابلسر، ساحل

جنگل دوهزار و سههزار مازندران | طبیعت بکر

اگر برای رسیدن به جاهای دیدنی مازندران، جاده چالوس را انتخاب کرده‌اید، آهسته‌تر برانید! در این جاده، جنگل دوهزار با طبیعتی بکر و خارق‌العاده‌ را خواهید دید. قطعا دیدن ارتفاعات سرسبز پنهان‌شده در مه همراه با شنیدن صدای آواز خوش پرندگان، برای شما جالب توجه خواهد بود.

  • آدرس: مازندران، تنکابن، جاده دوهزار

دریاچه ارواح | از جذابترین جاهای دیدنی مازندران

دریاچه ارواح از دیگر جاذبههای گردشگری مازندران است که احتمالا شنیدن نامش، کمی ترس و دلهره را به‌ جانتان می‌اندازد؛ اما نگران نباشید، اینجا خبری از ارواح و اجنه نیست. فقط شاید سکوت مطلق این فضا به همراه تصویر درختانی که تنه‌شان از آب بیرون زده است، کمی شما را هیجان‌زده کند. دریاچه ارواح چندان امکانات رفاهی برای گردشگران ندارد؛ بنابراین، اگر قصد سفر به آنجا را داشتید، مجهز بروید.

جذاب‌ترین جاهای دیدنی مازندران
  • آدرس: مازندران، حد فاصل شهرهای نور و نوشهر، ۴۷ کیلومتری جنوب شرقی نوشهر

آبشار اوبن | باشکوه و تماشایی

بهترین و باشکوه‌ترین تصویری که در ذهن خود از یک آبشار زیبا مجسم می‌کنید چیست؟ همان تصویر بدون هیچ‌ کم‌وکاستی در آبشار اوبن قابل دیدن است. این آبشار زیبا، در عمق جنگل‌های دودانگه واقع شده است. پوشش گیاهی و جانوری نادری که اطراف این آبشار را احاطه کرده، نمایی خاص و جذاب به آن بخشیده است.

  • آدرس: استان مازندران، ۱۰۷ کیلومتری شهر ساری، واقع در منطقه حفاظت‌شده دودانگه

آبشار آبپری | از جاهای دیدنی مازندران برای عکاسی

آبشار آب‌پری از دیگر جاهای دیدنی مازندران است که تماشای آن برای هر گردشگری لذت‌بخش است. همچنین مناظر زیبای اطراف آبشار برای عکاسی مناسب هستند. به علاوه، این آبشار فاصله بسیار کمی با زادگاه نیما یوشیج دارد. بنابراین، سفر به آنجا می‌تواند به‌مثابه یک تیر و دو نشان باشد!

جاهای دیدنی مازندران برای عکاسی
  • آدرس: مازندران، ۵ کیلومتری شهر نور، واقع‌شده در نزدیکی رویان

الیمالات | دریاچهای فیروزهایرنگ در دل طبیعت

یکی از ویژگی‌های متمایزکننده جاهای دیدنی مازندران، بی‌همتابودن آن‌ها است. دریاچه الیمالات هم از بهترین دیدنی های مازندران است که نظیر آن را در کمتر جایی دیده‌اید. طبیعت سرسبز و زیبایی که دریاچه در آن قرار دارد، موجب خلق صحنه‌ای حیرت‌انگیز شده است. 

  • آدرس: مازندران، ۸ کیلومتری مسیر نور به چمستان
  • ساعت بازدید: همه‌روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۰ شب
  • هزینه ورودی: ۸۰۰۰ تومان

پارک جنگلی چالدره | از جاهای دیدنی مازندران

اگر قرار است در فضایی آرام و دوست‌داشتنی استراحت کنید، به پارک جنگلی چالدره سر بزنید. طبیعت چشم‌نواز و بکر چالدره به همراه درختان بلندقامت و انبوهش، لحظاتی خاطره‌انگیز را برای شما رقم می‌زند. همچنین، کلبه‌های جنگلی موجود در چالدره، همه‌چیز را برای یک اقامت بی‌دردسر و رویایی فراهم کرده‌اند.

جاهای دیدنی مازندران
  • آدرس: مازندران، واقع در ۱۸ کیلومتری جاده تنکابن به سمت دوهزار

دشت دریاسر | تماشایی در همه فصول

از دیگر جاهای دیدنی مازندران که نباید از سفر به آن غفلت کرد، دشت دریاسر است. دشتی محصورشده میان ۴ کوه مرتفع که به‌ همراه یخچال‌های طبیعی و چشمه‌های جوشیده از دل زمین، تصویری باشکوه از طبیعت را به نگاه گردشگران هدیه می‌کند. در هر فصلی از سال که به این دشت زیبا سفر کنید، از مناظر بکر و خیره‌کننده آن لذت خواهید برد؛ در بهار با چشمه‌ها و گل‌های زردرنگش، در تابستان با موج‌های شهاب‌باران در آسمان، در پاییز با سمفونی رنگ‌ها و در زمستان با کوه‌های پوشیده از برف منظره‌ای تماشایی را خواهید دید.

دشت دریاسر
  • آدرس: مازندران، جنوب غربی تنکابن، منطقه دوهزار

پل ورسک | جادویی تاریخی در طبیعت مازندران

پل ورسک یا پل پیروزی، عنوانی که چرچیل به این پل داده است، می‌تواند اولین مقصد رویایی شما در مازندران باشد. عظمت و زیبایی این پل تاریخی، قطعا شما را متحیر و شگفت‌زده خواهد کرد. پل ورسک در مسیر راه‌آهن و با هدف تردد قطار احداث شد که در حال حاضر، از آن برای عبور قطار مسافربری تهران-گرگان و تهران- ساری استفاده می‌شود.

  • آدرس: استان مازندران، روستای ورسک، واقع در ۴۵ کیلومتری جنوب شهر زیرآب و ۸۵ کیلومتری شهر قائمشهر

موزه تاریخ ساری | متشکل از سه بنای تاریخی

موزه‌ها همیشه بهترین جا برای سرک‌کشیدن در تاریخ و مواجه‌شدن با شکل واقعی فرهنگ و تمدن هر منطقه هستند. موزه تاریخ ساری از این حیث، جامع‌ترین مرجع برای شما خواهد بود. سه بنای تاریخی با نام‌های خانه کلبادی ساری، خانه نظری و حمام وزیری، تشکیل‌دهنده این موزه هستند. در این میان، شکوه و جذابیت این موزه را بایستی متعلق به حمام وزیری آن دانست؛ حمامی سنتی با معماری هوشمندانه که بی‌تردید تماشای هر بخش از آن، برای شما جذاب خواهد بود.

موزه تاریخ ساری
  • آدرس: استان مازندران، شهر ساری، خیابان انقلاب، محله آب انبار نو، کوچه چهارراه برق
  • ساعت بازدید: همه‌روزه از ساعت ۸ صبح تا ۵ بعدظهر
  • هزینه ورودی: برای گردشگران ایرانی ۳۰۰۰ تومان و برای گردشگران خارجی ۱۵۰۰۰ تومان

موزه تاریخی آمل | نمایش تاریخ و فرهنگ مازندران

یک باغ کوچک با معماری کاملا غربی، معرفی کوتاهی از یکی دیگر از جاهای دیدنی مازندران، یعنی موزه تاریخی آمل است. این موزه، دارای دو بخش مردم‌شناسی و باستان‌شناسی است. در بخش اول، گردشگران با زیر‌و‌بم فرهنگ مازندرانی آشنا می‌شوند و بخش دوم آن، به رونمایی از هدایای به‌جای‌مانده از دوران هخامنشی تعلق دارد.

  • آدرس: استان مازندران، شهر آمل، خیابان امام رضا (ع)، شرق رودخانه هراز، جنب پل دوازده چشمه و پل معلق
  • ساعت بازدید: همه‌روزه از ۸ صبح تا ۲ بعدازظهر
  • هزینه ورودی: ۵۰۰۰ تومان

موزه نیما یوشیج | خانه پدر شعر نو ایران

نیما یوشیج نیازی به معرفی ندارد؛ شاعری که لقب پدر شعر نو ایران را از آن خود کرده است. آثار به جا مانده از نیما، خانه او را به موزه‌ای قدیمی تبدیل کرده است. دوستداران شعر و ادب، می‌توانند با بازدید از این مکان دیدنی و گشت‌وگذار میان کتاب‌ها و نامه‌های نیما، حسابی سرگرم شوند و لذت ببرند.

موزه نیما یوشیج
  • آدرس: استان مازندران، شهرستان نور، بخش بلده، روستای یوش
  • ساعت بازدید: همه‌روزه از ساعت ۹ صبح تا ۶:۳۰ بعدظهر
  • هزینه ورودی: برای گردشگران ایرانی ۴۰۰۰ تومان و برای گردشگران خارجی ۳۰۰۰۰ تومان

موزه بابل | نمایش تمدن ساسانی

هنوز دیدنیهای مازندران در بخش تاریخ و فرهنگ تمام نشده است. موزه بابل، یکی دیگر از بناهای تاریخی است که شما را به دوران ساسانی و تمدن آن روزگار می‌برد. در این موزه، بیش از هر چیز، معماری فرنگی و اروپایی آن، توجه شما را به خودش جلب می‌کند.

  • آدرس: استان مازندران، شهر بابل، خیابان مدرس، چهارراه شهرداری کنونی
  • ساعت بازدید: همه‌روزه ۹ صبح تا ۷ بعدازظهر
  • هزینه ورودی: ۴۰۰۰ تومان

آتشکده آمل | یادگار ساسانیان

یکی دیگر از جاذبههای گردشگری مازندران، آتشکده آمل، یادگاری از دوران ساسانی است. این آتشکده، به‌صورت چهارگوشه با گنبدی مخروطی‌شکل است که در قسمت فوقانی آن، مقرنس‌های تزیینی به چشم می‌خورند. این بنای تاریخی، آرامگاه یکی از پزشکان مشهور ایرانی با نام شمس‌الدین محمد بن محمود آملی است.

آتشکده آمل
  • آدرس: مازندران، شهر آمل، محله چاک‌سر، میدان هفت تیر، خیابان بهشتی، خیابان اندیشه چهل و نهم

برای داشتن سفری رویایی به استان مازندران آماده هستید؟

خطه‌ سرسبز شمال، همیشه میعادگاهی دوست‌داشتنی و محبوب برای دوستداران طبیعت بوده است. در این میان، جاهای دیدنی مازندران را باید جدا از دیگر استان‌های شمالی دانست. در شهر به شهر این استان، همه‌چیز از طبیعت بکر آن گرفته تا چشمه و رود، رنگی واقعی‌تر به خود می‌گیرند. باید خود را به اقامتی کوتاه در این استان دعوت کنید تا از نزدیک، شاهد زیبایی‌های آن باشید. در این مسیر، مجله گردشگری فلای‌ تودی شما را تنها نخواهد گذاشت. راهنمای جاهای دیدنی مازندران را در مجله گردشگری فلای تودی بخوانید و برای رزرو بلیط هواپیما و همچنین رزرو بهترین هتل های مازندران به فلای تودی سر بزنید.

تجربه شما از سفر به استان زیبای مازندران چیست؟ می‌توانید آن را با ما به اشتراک بگذارید

سوالات متداول درباره جاهای دیدنی مازندران

بهترین زمان سفر به مازندران چه زمانی است؟

مازندران استانی چهار‌فصل است که تماشای آن در هر فصل سال، لطف خاص خودش را دارد. بااین‌حال، بهترین زمان برای تماشای سرسبزی و نشاط طبیعت این استان، بهار و تابستان است.

بهترین رستورانهای مازندران کدامند؟

رستوران سنتی یاقوت در شهر ایزدشهر، رستوران اکبرجوجه رامسر، رستوران کشتی رامسر، رستوران امیرشاهان شاندیز مازندران، رستوران مارشوی ساری و رستوران حسن رشتی نوشهر از بهترین رستوران‌های این استان هستند.

بهترین شهرها در استان مازندران که دارای بیشترین جاذبه گردشگری هستند، کدامند؟

ساری، رامسر، نوشهر، بهشهر، سوادکوه، آمل، بابل و چالوس، از بیشترین جاذبه‌های گردشگری در استان مازندران برخوردار هستند.

5 نظرات

  1. مازندران بهشت ایران که تمام آفریده های خداوند در آنجا یک جا جمع شده اند از دریا و دریاچه کوه وجنگل آبشارها که از تمامی این نعمات دریک سفر میتوان استفاده ولذت برد

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید