اگر نام تله کابین را بشنوید، ناخوداگاه اولین تصویری که در ذهنتان نقش می‌بندد، تله کابین نمک آبرود است. شهر توریستی نمک آبرود که در خطه سبز شمال قرار گرفته، یکی از پرطرفدارترین مقاصد داخلی به شمار می‌آید. این شهر با چالوس ۱۲ کیلومتر فاصله دارد و همین موضوع باعث شده تا گردشگران پس از عبور جاده پرپیچ و خم و البته زیبای چالوس، این شهر را برای اقامت چند روزه خود انتخاب کنند. جالب است بدانید که تله کابین، تنها بخش کوچکی از جاذبه های گردشگری نمک آبرود به حساب می‌آید. به همین خاطر ما هم تصمیم گرفتیم این مطلب از مجله گردشگری فلای تودی را به معرفی جاهای دیدنی نمک آبرود اختصاص دهیم. پس همراه ما باشید.

نمک آبرود کجاست؟

پیش از شروع معرفی جاذبه های نمک آبرود، ابتدا کمی با شهر نمک آبرود آشنا شویم. شهر نمک آبرود یکی از شهرهای مازندران به حساب می‌آید که حد فاصل شهر چالوس و تنکابن قرار گرفته است. از جذابیت های نمک آبرود می‌توان به موقعیت این شهر که مابین دریا و جنگل قرار دارد، اشاره کرد. ویلاها و شهرک‌هایی که در نمک آبرود ساخته شده، آنرا به شهرک توریستی تبدیل کرده که امکانات رفاهی کاملی اعم از مرکز خرید و جاذبه های تفریحی کم ندارد.

جاهای دیدنی نمک آبرود

جاذبه های طبیعی نمک آبرود که باید ببینید

نمک آبرود مانند هر شهر دیگری، بواسطه طبیعت بینظیری که دارد، جاذبه های زیادی برای گشت و گذار دارد. برای بازدید از جاهای دیدنی نمک آبرود نیاز به یک لیست کاملی دارید، که چیزی از قلمتان نیافتد و محبوب ترین جاهای دیدنی ایران را شامل می شود.

۱- پارک جنگلی نمک آبرود

پارک جنگلی نمک آبرود اولین جاذبه از فهرست جاهای دیدنی نمک آبرود است. این پارک جنگلی با مساحتی بالغ بر ۲۰۰ هکتار توانسته اسم خود در لیست زیباترین جنگل های ایران ثبت کند. درختان شمشاد ۷۰۰ ساله این پارک جنگلی، سر به فلک کشیده‌اند.

پارک جنگلی نمک آبرود

اگر به پیاده روی و جنگل نوردی علاقه دارید، پارک جنگلی نمک آبرود یکی از بهترین مقاصد، برای شما خواهد بود. حتی اگر بخواهید، می‌توانید در آلاچیق‌های این پارک پیک نیک کنید و از آب و هوای این جنگل زیبا لذت ببرید. یکی از جاذبه های جنگل نمک آبرود عبور تله کابین از دل این جنگل است که برای رفتن ارتفاعات جنگل، کافی است بلیط تله کابین را خریداری کنید.

۲- ساحل نمک آبرود

شنیدن صدای دلنواز دریا، ناخواسته آرامش خاصی را به آدم می‌بخشد. ساحل نمک آبرود یکی از دیدنی‌ترین نقاط این شهر محسوب می‌شود که علاوه بر چشم انداز بینظیر به دریا امکانات تفریحی نظیر قایق سواری، شنا، جت اسکی، شاتل و…وجود دارد.

جاهای دیدنی نمک آبرود

در تابستان نیز طرح سالم سازی دریا برپا می‌گردد تا افرادی که می‌خواهند شنا کنند بتوانند در محیط امنی زیرنظر غریق نجات از شنا در دریای خزر لذت ببرند. برخی از ساحل های نمک آبرود به دلیل خدماتی که ارائه می‌دهند، از گردشگران ورودی می‌گیرند، همچنین در برخی از آنها اقامتگاه‌هایی برای مسافران فراهم شده است.

۳- قله دیوحمام

قله دیوحمام که در ارتفاع ۷۰۰ متری از دنیا قرار دارد، یک پدیده زمین شناسی خارق العاده‌ای محسوب می‌شود که پیشنهاد می‌کنیم حتما از آن بازدید کنید. این قله دارای چاله‌ای عمیق با دیواره‌های صاف و عمودی است که برخی از محلیان معتقدند این چاله به نوعی خزینه حمام برای دیوان بوده است. جالب است بدانید زمین شناسان علت بوجود آمدن آنرا فرسایش زمین نمی‌دانند و دلایل دیگری را به آن نسبت می‌دهند.

قله دیوحمام نمک آبرود

جاذبه های تفریحی نمک آبرود

برای کسب تجربه های هیجان انگیز، نمک آبرود کلی تفریحات و جاذبه های هیجان انگیز دارد که می‌تواند سفرتان را خاطره انگیزتر کند. در ادامه جاذبه های تفریحی نمک آبرود را به شما معرفی می‌کنیم.

۱- پل معلق نمک آبرود

اگر فوبیای ارتفاع ندارید و به دنبال هیجان هستید، پل معلق نمک آبرود را به شما پیشنهاد می‌کنیم. پل معلق نمک آبرود به طول ۱۵۰ متر در ارتفاع ۴۵ متری از زمین قرار گرفته است. این پل هیجان انگیز که از دل جنگل می‌گذرد و برای عبور از آن، باید شاخه‌ها و برگ‌های درختان را کنار بزنید تا مسیر را پیدا کنید.

پل معلق نمک آبرود

این پل که میان دو قله دیوحمام و مدوبن قرار گرفته با فضای مه آلود خود، بر جذابیت و هیجان پل می‌افزاید. راستی دوربین عکاسی‌تان را فراموش نکنید که مناظر بینظیری را می‌توانید، عکاسی کنید.

۲- تله کابین نمک آبرود

تله کابین نمک آبرود، بی‌شک نوستالژی ترین خاطره ما از سفر به نمک آبرود است. این تله کابین که در سال ۱۳۷۲ افتتاح شده، مسافران به دو قله مدوبن و دیوحمام جابه جا می‌کند. مناظر پانورامایی که از بالای این قله‌ها، مشاهده می‌کنید، بی‌شک تکرارنشدنی و فراموش نشدنی هستند.

تله کابین نمک آبرود

تله کابین نمک آبرود دارای دو خط است که خط اول به سمت قله مدوبن با ۴۲ کابین، ۴ نفره، مسیر ۲۱۰۰ متری را در مدت زمان ۱۵ دقیقه طی می‌کند. خط دوم تله کابین نمک آبرود هم، مسیری به طول ۱۷۰۰ متر را تا قله دیوحمام می‌پیماید. خط ۲ به دلیل ارتفاع بیشتر، آب و هوای خنک‌تری دارد. در هر دو خط تله کابین می‌توانید از امکانات رفاهی نظیر رستوران‌، کافی شاپ و سرویس بهداشتی استفاده کنید.

۳- فرودگاه تفریحی نمک آبرود

اگر شما هم سودای خلبان شدن دارید، پروازهای فرودگاه تفریحی نمک آبرود را حتما تجربه کنید. مجتمع پروازی نمک آبرود با مربیان حرفه‌ای در کنار شما هستند تا پروازی به یاد ماندنی را تجربه کنید. چتر، کایت، پاراگلایدر و بالگرد از امکانات فرودگاه به حساب می‌آیند که با توجه به سلیقه خودتان می‌توانید هرکدام را که می‌خواهید تجربه کنید. سفر بر فراز آسمان نمک آبرود مناظر فوق العاده‌ای از این شهر را در اختیارتان می‌گذارد.

فرودگاه تفریحی نمک آبرود

۴- زیپ لاین نمک آبرود

با زیپ لاین نمک آبرود حسی توام با معلق بودن و پرواز کردن را خواهید داشت. زیپ لاین یکی از بازی های هیجان انگیز است که در این چند سال اخیر طرفداران خاص خودش را پیدا کرده است. زیپ لاین نمک آبرود که در ارتفاعات آن قرار گرفته، مسیر دو قله مدوبن و دیوحمام را طی می‌کند.

زیپ لاین نمک آبرود

اگر ترس از ارتفاع دارید، زیپ لاین نمی‌تواند گزینه خوبی برایتان باشد. برای استفاده از زیپ لاین باید با خط دو به قله دیوحمام بروید و سپس با پوشیدن تجهیزات لازم، سوار زیپ لاین شوید.

۵- کارتینگ

اگر عشق سرعت و رقابت هستید، کارتینگ یک گزینه عالی به حساب می‌آید. در کنار امکانات تفریحی شهرک توریستی نمک آبرود، کارتینگ هم وجود دارد تا افرادی که به دنبال هیجان هستند و عشق رانندگی دارند، لحظات خوبی را تجربه کنند. برای کارتینگ، باید به بخش جنوبی مجموعه بروید. قبل از تهیه بلیط پیست کارتینگ به این نکته توجه داشته باشید که سن کودکان باید بیشتر از ۸ سال و قدشان نیز بالاتر از ۱۳۰ سانتی متر باشد.

کارتینگ نمک آبرود

۶- سورتمه نمک آبرود

طولانی ترین مسیر زیپ لاین در نمک آبرود قرار دارد که مسیر آن در از پارک جنگلی نمک آبرود می‌گذرد. طول مسیر زیپ لاین حدود ۱۲۰۰ متر مسیر است که آدرنالین خونتان را بالا می‌برد. کودکان ۵-۱۰ سال باید همراه یک فرد بزرگسال سوار شوند.

زیپ لاین نمک آبرود

بیشترین سرعتی که می‌توانید با سورتمه تجربه کنید، ۲۵ کیلومتر است که با ترمز کنار دستتان می‌توانید سرعت خود را کنترل کنید. برای سورتمه سواری نیاز نیست تله کابین سوار شوید، ایستگاه آن در همان پایین دهکده قرار دارد.

۷- باشگاه تیراندازی

باشگاه تیراندازی نمک آبرود، فرصت خوبی است برای کسانی که به این ورزش علاقه دارند و یا حتی می‌‌خواهند برای اولین آنرا تجربه کنند. این پیست که یکی از پیست های مجهز تیراندازی در کشور به حساب می‌آید، دارای پنج سکو برای تیراندازی دارد که هم می‌توانید با تفنگ و هم با تیرکمان، هدفتان را نشانه بگیرید. همچنین اگر دوست دارید، مسابقه دهید هم این امکان برایتان وجود دارد که با دیگران به رقابت بپردازید و خودتان را محک بزنید.

باشگاه تیراندازی نمک آبرود

۸- پیست دوچرخه‌سواری بانوان

پیست دوچرخه سواری بانوان نمک آبرود، محیطی امن و راحت برای بانوان است تا با هر پوششی که می‌خواهند بتوانند دوچرخه سوای کنند. این پیست در نیمه سال اول فعالیت دارد و در تعطیلات رسمی نیز، بسته خواهد بود.

پیست دوچرخه‌سواری بانوان نمک آبرود

موزه نمک آبرود

در کنار سایر جاهای دیدنی نمک آبرود، موزه هم در نمک آبرود وجود دارد، که می‌توانید لیست دیدنی های شهر نمک آبرود را تکمیل کنید.

موزه خودروهای تاریخی ایران

موزه خودروهای تاریخی ایران، مهم ترین موزه نمک آبرود محسوب می‌شود، کلکسیونی از ماشین های قدیمی و آنتیک دارد که بازدید از آنها شما را به دوره‌های زمانی مختلف می‌برد. رولز رویس، فانتوم، مرسدس بنز و لامبورگینی بخش‌هایی از ۲۵ مدل خودرویی که هستند که در این موزه برای بازدید وجود دارند.

موزه خودروهای تاریخی نمک آبرود

در کنار خودروهای آنتیک، کالسکه های قدیمی از زمان قاجار در این موزه قابل بازدید هستند که می‌توانید با آنها عکس یادگاری بگیرید.

نمک آبرود بهترین مکان برای گشت و گذاری کوتاه در شمال

نمک آبرود، یکی از جاهای دیدنی مازندران به شمار می‌آید. این شهر فاصله ۴-۵ ساعته تا تهران دارد که یک مقصد عالی برای برای سفرهای چند روزه و کوتاه محسوب می‌شود. این شهر جاذبه های گردشگری خوبی دارد که ما در این مطلب تلاش کردیم جاهای دیدنی آنرا به شما معرفی کنیم.

فراموش نکنید هتل های فوق العادهای در نمک آبرود وجود دارند که با ارائه امکانات بینظیر خود، لحظات به یاد ماندنی را برایتان به ارمغان می‌آورند. هتل ونوس پلاس چالوس و هتل پارسیان خزر چالوس چشم انداز منحصر به فردی به جنگل نمک آبرود دارند که می‌توانید آنها با بهترین قیمت در فلای تودی رزرو کنید. برای تجربه‌ی یک سفر راحت و دلنشین به این شهر زیبا، می‌توانید از خدمات بلیط قطار در شهرهای مجاور بهره‌مند شوید. با خرید بلیط قطار، سفر شما به نمک آبرود تبدیل به یک تجربه‌ی جذاب‌تر خواهد شد. این امکان به شما ارائه می‌شود تا در آسایش و راحتی از مناظر زیبای طبیعت، به دیدن جاهای دیدنی نمک آبرود بپردازید و لحظاتی خاطره‌انگیز را در این شهر فراموش‌نشدنی سپری کنید.

ما در این مطلب دیدنی ترین نقاط نمک آبرود را به شما معرفی کردیم، خوشحال می‌شویم اگر شما جاذبه های دیگری را که در نمک آبرود می‌شناسید خوشحال می‌شویم آنها را با ما و خوانندگانمان به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول درباره جاهای دیدنی نمک آبرود

نمک آبرود چه امکانات تفریحی دارد؟

تله کابین، پیست دوچرخه‌سواری، زمین اسکیت، زمین تنیس، شهربازی کودکان، زیپ لاین، پینت بال، موتور چهار چرخ، پرواز با هواپیمای دو نفره و.. از جمله امکانات تفریحی نمک آبرو به شمار می‌روند.

چه جاذبه های طبیعی در نمک آبرود وجود دارد؟

ساحل دریا، پارک جنگلی نمک آبرود، قله دیوحمام جز جاذبه های طبیعی نمک آبرود هستند.

فاصله تهران تا نمک آبرود چقدر است؟

تهران تا نمک آبرود حدود ۱۷۰ کیلومتر فاصله دارد.

بهترین هتل های نمک آبرود کدامند؟

هتل ونوس چالوس و هتل پارسیان خزر جز بهترین هتل های نمک آبرود محسوب می‌شوند.

بهترین رستوران های نمک آبرود کدامند؟

رستوران آبادگران، رستوان سنتی خاتون، باغ سنتی ملورین، رستوران کلبه گیلانه و آیلار جز بهترین رستوران های نمک آبرود به حساب می‌آیند.

سورتمه نمک آبرود چند کیلومتر است؟

سورتمه نمک آبرود به عنوان طولانی‌ترین پیست سورتمه در ایران، مسیری ۱۲۵۰ متری را با سرعت ۲۵ کیلومتر بر ساعت طی می‌کند.

مدت ز مان استفاده از کارتینگ نمک آبرود چقدر است؟

پیست کارتینگ نمک آبرود، به عنوان یک مرکز تفریحی، ورزشی و آموزشی محسوب می‌شود که شرکت کنندگان کارتینگ به مدت ۶ دقیقه می‌توانند از آن استفاده کنند.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید