مگر کسی هم پیدا می‌شود که از تماشای مراتع سرسبز و دامنه‌های سبز طبیعت به عمیق‌ترین ژرفای لذت زندگانی‌اش نرسد؟ اگر شما جزء طبیعت‌دوستان سرسخت هستید حتما جاهای دیدنی آلاشت برایتان جالب‌توجه خواهد بود. این منطقه به‌دلیل قرارگیری در ارتفاع شرایطی دارد که می‌توانید تصویری اعجازانگیز از اقیانوس ابرهای بی‌پایان را به نظاره بنشینید و از راه‌رفتن روی ابرها لذت ببرید. در این مطلب از مجله گردشگری فلای تودی به سراغ این شهر جان‌دار و زیبا رفته‌ایم. اگر می‌خواهید دلتان را راهی شمال کشور کنید حتما در ادامه همراه ما باشید و از مرور مکان های دیدنی آلاشت لذت ببرید.

آلاشت کجاست؟

آلاشت یکی از مناطق سوادکوه در استان مازندران است که فاصله کمی با تهران دارد؛ به همین دلیل آخر هفته‌ها ازمسافران تهرانی بسیاری میزبانی می‌کند. این شهر که به عنوان بهشت مازندران شناخته می‌شود، یکی از مناطق ییلاقی شمال ایران محسوب می‌شود و مقصد بی‌نظیری برای فصول گرم سال است.

جاهای دیدنی آلاشت

تاریخچه آلاشت | روستای محبوب سوادکوه

آلاشت در ابتدا روستا بوده که در سال ۱۳۵۲ به شهر تبدیل می‌شود. این شهر کوچک از چند محله تشکیل شده و اهالی ساکن در آنجا عمدتا نام محله را در ادامه نام‌خانوادگی‌شان حمل می‌کنند. جالب است بدانید که نام شهر آلاشت در تیرماه ۱۳۴۸ به خاطر دارا بودن شاخصه‌های معماری بومی در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

اگر به دنبال خواهرخوانده بابل باشید، باید به سراغ آلاشت بروید. ترکیب زندگی مدرن و سنتی در دل دامنه کوه و زیر آن سقف‌های شیروانی تجربه‌ای کم‌نظیر از هیجان و آرامش توامان است که با سفر به این شهر همیشه سبز تجربه خواهید کرد. برای مثال رصدخانه آلاشت به‌عنوان بهشت ستاره شناسان شناخته می‌شود و این بنای مدرن در کنار کوچه‌های تنگ قهر و آشتی قدیمی، بافتی متفاوت از معماری شهری را در آلاشت پدید آورده است.

از آنجایی که آلاشت زادگاه رضا پهلوی بود، در گذشته شهرت پیدا کرد. در این شهر هتلی نیمه‌مخروبه وجود دارد که در آن زمان، محل اقامت موقت دربار و خانواده سلطنتی بوده است. امروزه این هتل کاربری عمومی ندارد.

کلمه آلاشت از زبان مازنی گرفته شده و به معنای آشیانه عقاب است. علت نام‌گذاری این منطقه به آلاشت نیز همین امر بوده و به آشیانه عقاب‌هایی که در بالای کوهستان‌های این منطقه خانه دارند، بازمی‌گردد. پوشش گیاهی و جانوری این منطقه بخش مهمی از جاذبه های دیدنی آلاشت را تشکیل داده‌اند.

جاذبه های گردشگری آلاشت

آب و هوای آلاشت | مقصد تابستانی خنک

آلاشت نیز همانند مابقی شهرهای شمالی کشور از آب‌وهوایی بسیار دلپذیر برخوردار است. همانطور که گفته شد آلاشت یک منطقه ییلاقی است، درنتیجه در تابستان نیز هوایی خنک دارد که با هر وزش باد در اعماق جانتان نفوذ می‌کند. نمی‌توان از رطوبت هوای آلاشت چشم پوشید و با سفر به این شهر باید انتظار هوای مه‌گرفته را هم داشته باشید.

پوشش گیاهی و جانوری

آلاشت جایی است که می‌توانید انواع درختان میوه ازجمله گیلاس، زالزالک، ازگیل، آلوچه، آلو، سیب، گلابی، آلبالو، زردآلو، شاه‌توت و هلو را ببینید و از ثمره خوشمزه آن‌ها نوش جان کنید. همچنین با کمی قدم‌زدن در طبیعت آلاشت پوشش گیاهی متراکم و درختان فندق و گردو در کنار درختان ترنج، ممرز، مرس، تلکا، زرشت و صنوبر و غیره نیز توجهتان را جلب می‌کند.

جانوران و پرندگان زیادی در منطقه آلاشت زیست می‌کنند که می‌توان از کبک، قرقاول، عقاب، کبوتر وحشی، کلاغ سیاه و شلکوم نام برد. همچنین وجود گوزن، بز کوهی، روباه، پلنگ، ببر، گرگ و خرگوش، آلاشت را به منطقه‌ حفاظت‌شده حیات‌وحش شمال ایران تبدیل کرده است. درنتیجه می‌توان این منطقه را یکی از جاذبه های دیدنی آلاشت نامید.

مسیرهای دسترسی به جاذبه های آلاشت

مسیرهای دسترسی به روستای آلاشت

برای سفر به این شهر باید وسیله نقلیه مناسبی انتخاب کنید. به‌طور کلی شهر آلاشت در جاده فیروزکوه قرار گرفته است. با گذشتن از شهر پل سفید، وارد دوراهی آلاشت خواهید شد، در سمت چپ جاده، یک راه فرعی وجود دارد که با عبور از پیچ و خم‌هایش و حدود ۴۵ دقیقه رانندگی شما را به آلاشت می‌رساند. اگر می‌خواهید با هواپیما به این شهر بروید باید ابتدا به فرودگاه ساری بروید، چون این شهر فرودگاه مستقلی ندارد. از آنجا می‌توانید با قطار یا خودرو به سوی سرزمین بهشتی آلاشت رهسپار شوید.

جاهای دیدنی آلاشت | کجا برویم؟

شاید شهر آلاشت مساحت زیادی نداشته باشد، اما جاذبه‌های طبیعی این شهر به‌قدری گسترده و متنوع است که می‌تواند تا مدت‌ها شما را از سفر به هرجای دیگری سیراب کند. کافیست یکبار مهمان این منطقه شوید تا از طبیعت زیبایش لذت ببرید.

از جاهای دیدنی آلاشت می‌توان به موزه مردم شناسی، رصدخانه، محوطه تاریخی، معبد دختر پاک، مسجد امام حسین (ع) و خانه صنایع دستی اشاره کرد. البته جاذبه های دیدنی آلاشت تنها به همین موارد ختم نمی‌شود. جایی که آن را بهشت زمین نامیده‌اند قطعا زیباتر از آن چیزی است که در وصف بگنجد.

مناطق گردشگری آلاشت

موزه مردم‌ شناسی آلاشت | نمودی از زندگی به سبک گذشتگان!

یک عمارت خشتی با قدمتی ۲۰۰ را تصور کنید که در در محله «پاهلونی خیل» یا «پهلوان خیل» شهر آلاشت قرار دارد. این خانه که در گذشته متعلق به پدربزرگ رضاشاه بوده است، در سال ۱۳۴۸ توسط وزارت فرهنگ و هنر وقت خریداری شد و در سال ۱۳۴۹ به‌عنوان مکانی فرهنگی و موزه احیا می‌شود و تا سال ۱۳۵۳ با همان کاربری ادامه می‌دهد.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی این بنا به مدت یک سال محل تحصیل دانش‌آموزان دبیرستان روستا بود، سپس به کتابخانه تبدیل شد و درنهایت شهرداری آلاشت و اهالی محله این خانه را مرمت کردند و در سال ۱۳۸۷ آن را با کاربری جدید «موزه مردم شناسی شهر آلاشت» افتتاح نمودند.

در این موزه انواع اشیا و آثار مرتبط با سبک زندگی مردم آلاشت به نمایش گذاشته شده است. با رفتن به این مکان می‌توانید ابزارهای ریسندگی، ظروف فلزی و چوبی، پراغ‌های نفتی، ترازو و چرتکه، داس و تبر را از نزدیک ببینید. دو اثر مهم موزه مردم شناسی آلاشت نیز گهواره‌ای قدیمی و یک جفت چکمه نظامی است. به گفته اهالی محل این احتمال وجود دارد که گهواره متعلق به رضاشاه و چکمه‌ها برای سرتیپ همت‌الله پهلوان، پسرعموی رضاشاه بوده باشد.

  • آدرس: استان مازندران، بین سوادکوه و پل ورسک، آلاشت
موزه مردم شناسی آلاشت مازندران

رصدخانه آلاشت | ستاره‌ چینی از آسمان شب

از آنجایی که هیچ آلودگی نوری در آلاشت وجود ندارد، این منطقه یکی از بهترین مکان‌های برای تماشای آسمان شب و ستاره‌هاست. رصدخانه آلاشت نیز به‌عنوانی مرتفع‌ترین رصدخانه کشور یکی از جاهای دیدنی آلاشت است و پاتوق ستاره‌شناسان محسوب می‌شود. این رصدخانه شمالی را با نام رصدخانه آیت‌الله صالحی مازندرانی نیز می‌شناسند.

برای رسیدن به رصدخانه آلاشت باید از پلکان طولانی در ارتفاعات بالا بروید، این رصدخانه از سه ظرف باز بوده و از سمت دیگر به احاطه کوه درآمده است. با سفر به این مکان درواقع ۱۸۰۰ متر از سطح دریا فاصله می‌گیرید و می‌توانید از آسمان صاف شب، ستاره بچینید. این مجموعه پنجشنبه شب‌ها برای بازدید عموم باز است، اما پیشنهاد می‌کنیم قبل از رفتن به آنجا با شهرداری آلاشت تماس بگیرید و از ساعت کاری مجموعه مطلع شوید.

  • آدرس: مازندران، ورودی آلاشت، محله‌ای کاربار
رصد خانه آلاشت مازندران

معبد دختر پاک | ورود آقایان ممنوع!

معبد دختر پاک در جنوب شرقی آلاشت و روستای گلیان قرار دارد. فقط بانوان می‌توانند از آن بازدید کنند و رفتن به آنجا برای آقایان ممنوع است! درباره اینکه این معبد متعلق به چه کسی است چند روایت تاریخی وجود دارد. یکی از روایت‌ها معبد را متعلق به بانویی پاکدامن می‌داند و دیگری آن را به یکی از دو خواهر ساسانی که مقام دینی بالایی داشتند منتسب می‌کند. البته عده‌ای هم معتقدند که این معبد بازمانده بقایای معبد آناهیتا (الهه آب) است. دلیل آن را هم وجود سه مشخصه نزدیکی به رودخانه، قرارگرفتن در بالای تپه و پلان مستطیلی ساختمان معبد می‌دانند.

  • آدرس: استان مازندران، جنوب شرقی آلاشت، روستای گلیان
معبد دختر پاک آلاشت

مسجد امام حسین (ع) | به تماشای گلدسته‌ها

مسجد امام حسین (ع) را می‌توان یکی از متفاوت‌ترین مساجد ایران نامید، چراکه به‌خوبی با بافت جنگلی آلاشت ترکیب شده و با رفتن به آنجا به‌هیچ‌عنوان احساس نمی‌کنید که وصله ناهمگونی در میان طبیعت باشد. این مسجد سنگی در زمان پهلوی دوم ساخته شده و به‌دلیل داشتن گلدسته‌های زیبا و بلند، طاق‌نمای جناغی، پلان درون‌گرا و پنبد ۱۲ وجهی زبانزد مسافران شده است.

  • آدرس: استان مازندران، شهرستان سوادکوه، شهر آلاشت
مسجد امام حسین آلاشت

جاهای دیدنی اطراف آلاشت

اگر برای سفر به آلاشت برنامه‌ریزی می‌کنید به شما توصیه می‌کنیم به تماشای جاذبه های دیدنی آلاشت اکتفا نکنید و به سراغ مکان‌های ناشناخته و بکر اطراف آن هم بروید. روستاهای کناری شهر آلاشت هرکدام برای خودشان یک روایت متفاوت دارد.

روستای سرین | مقصدی بی‌ نظیر برای کوهنوردی

نام روستای سرین برای طبیعت‌گردان بسیار آشناست و اگر مسافر آلاشت شوید محال است بتوانید از دیدن این مکان بگذرید. این روستا در چهار کیلومتری آلاشت قرار دارد و با جاذبه‌هایی همچون امامزاده ابراهیم، دره سرین، چند آبشار، چشمه و تپه آشپال شناخته می‌شود. به‌ محض ورود به این روستا طبیعت جنگلی که با نام استل شناخته می‌شود چشمان شما را سبز خواهد کرد.

خوب است بدانید که با ۱۵ دقیقه پیاده‌روی از راه میان‌بر می‌توانید خودتان را از آلاشت به این روستا برسانید. ناگفته نماند که جنگل پرتاس در شمال روستای سرین از بکرترین مناطق سوادکوه است و کوهنوردان زیادی به این منطقه سفر می‌کنند. با قدم زدن در این روستا می‌توانید از دل طبیعت گیاهان دارویی مانند گل‌گاوزبان، پونه، کاسنی، گزنه و نعنا بچینید و از میوه‌های زالزالک، ازگیل، تمشک، آلوچه و گلابی وحشی نوش جان کنید.

  • فاصله تا آلاشت: چهار کیلومتر
  • آدرس: استان مازندران، شهرستان سوادکوه، دهستان ولوپی
روستای سرین مازندران

روستای لیند | لذت کایت‌ سواری بر فراز جنگل

روستای لیند یکی از جاهای دیدنی سوادکوه است که در نزدیکی آلاشت قرار دارد. شهرت این روستا به جنگل‌های هیرکانی با قدمت ۴۰ میلیون سال باز می‌گردد. مقصدی که برای طبیعت‌گردان و شیفتگان کمپینگ تجربه‌ای هیجان‌انگیز خواهد ساخت. این روستا در دهستان ولوپی قرار پفته و آب و هوای سرد و کوهستانی دارد. از مکان‌های دیدنی این روستا در بخش «تاب کرسر» دیواری سنگی به ارتفاع بیش از ۱۰۰ متر است که آن را به محلی برای صخره‌نوردی در دل طبیعت تبدیل می‌کند. روستای لیند با برخورداری از یک آبشار نیمه‌مصنوعی و پایگاه پاراگلایدر و کایت، در میان مسافرانی که به‌دنبال تفریحات مدرن هستند نیز محبوب است.

  • فاصله تا آلاشت: هفت کیلومتر
  • آدرس: استان مازندران، شهرستان سوادکوه، دهستان ولوپی
روستای لیند مازندران

روستای لرزنه | روستای ۲۰۰ ساله مازندران

اگر به‌د نبال تفرجگاهی تابستانی هستید باید به سراغ روستای لرزنه در نزدیکی آلاشت بروید. برای رسیدن به این روستا باید از مسیر جاده‌ای جنگلی عبور کنید و خودتان را در ارتفاعاتی بالاتر از آلاشت و شیرگاه به روستا برسانید. آب و هوای کوهستانی لرزنه آن را به یکی از جاهای دیدنی مازندران تبدیل می‌کند. ترکیب اقیانوس ابرها با کلبه‌های جنگلی در روستای لرزنه تصویری رویایی از سفر به نقاشی‌های رئال را تصویرسازی می‌کند و نقش ماندگاری در خاطرتان می‌سازد. به پفته اهالی روستا قدمت لرزنه به بیش از ۲۰۰ سال می‌رسد؛ درنتیجه علاوه بر ارزش طبیعی، این روستا ارزش تاریخی نیز دارد.

  • فاصله تا آلاشت: هشت کیلومتر
  • آدرس: استان مازندران، شهرستان سوادکوه، دهستان ولوپی
روستای لرزنه نزدیک روستای آلاشت سوادکوه

روستای لاکوم | اقامت در دشت گل‌ها

لاکوم هم یکی دیگر از روستاهای اطراف آلاشت است که با طبیعت خیره‌کننده خود میزبان گردشگران مازندران می‌شود. هوای خنک و وزش بادهای پی‌درپی باعث شده روستای لاکوم از مکان های دیدنی آلاشت برای مسافرانی باشد که می‌خواهند چند ساعتی از هیاهوی شهر دور شوند. با اقامت در این روستا هر صبح چشمانتان با طلوع صبحگاهی در چمن‌زارهای سبز و گل‌های رنگارنگ آغاز خواهد شد و در سکوت شب، به تماشای پناه خورشید در پشت کوه خواهید رفت.

  • فاصله تا آلاشت: ۱۰ کیلومتر
  • آدرس: استان مازندران، شهرستان سوادکوه، دهستان ولوپی
روستای لاکوم آلاشت

آبشار گزو | آب‌تنی در حوضچه همیشه سبز!

برای جاهای دیدنی سوادکوه هیچ نقطه پایانی نیست. به هر گوشه این سرزمین سبز که بروید، جلوه‌ای جدید از بازی طبیعت را خواهید دید. آبشار گزو در دل جنگل‌های هیرکانی لفور قرار گرفته و با هوای کوهستانی و خنکش میزبان مسافران است. مسیر رسیدن به این آبشار کمی سخت و دشوار است، اما این سختی‌ها به صفا و سرسبزی مسیر می‌ارزد. دیدن درختان هیرکانی، شما را یاد جنگل ابر شاهرود می‌اندازد.

درنهایت شما به حوضچه‌ای می‌رسید که آبشار از بالای صخره‌های پوشیده‌شده با خزه چشمانتان را سیراب می‌کند. آبشار گزو از دو آبشار تشکیل شده که اولی ۵ متر ارتفاع و آبشار دوم حدود ۴۳ متر ارتفاع دارد. حوضچه پایین این آبشار بهترین مکان برای گذران تابستان و آب‌تنی در هوای بهار است.

  • فاصله تا آلاشت: ۲۸ کیلومتر (حدود یک ساعت)
  • آدرس: استان مازندران، شهرستان سوادکوه، ۲۵ کیلومتری شهر زیرآب
آبشار گزو آلاشت

امامزاده گزو | هم سیاحت، هم زیارت!

امامزاده گزو از جاهای دیدنی مازندران است که در مسیر آبشار گزو و ۲۸ کیلومتری آلاشت قرار دارد. این امامزاده با دو نام «امامزاده برداران» و «سه بزرگوار گزو» نیز شناخته می‌شود. اگر به این منطقه رفتید، پس از تفریح در آبشار و لذت بردن از طبیعت می‌توانید در امامزاده گزو اسکان داشته باشید و کمی خستگی در کنید.

  • فاصله تا آلاشت: ۲۸ کیلومتر (حدود یک ساعت)
  • آدرس: استان مازندران، شهرستان سوادکوه، ۲۵ کیلومتری شهر زیرآب
امام زاده گزو آلاشت

دریاچه و سد لفور | قایق‌ سواری با طعم تماشای اسب‌ های وحشی!

رفتن به دریاچه و سد لفور مساوی است با متفاوت‌ترین تجربه‌ای که می‌توانید از جاذبه های دیدنی آلاشت داشته باشید. اگر نقاشی‌های باب راس را دیده باشید، به‌راحتی می‌توانید تصویری از جنگل‌های محصول آلاشت با درختان سبز پررنگ بلندش را در ذهنتان تصور کنید که اسب‌های وحشی در کنار دریاچه‌اش درحال دویدن هستند.

این سد و دریاچه که به نام سد البرز و پاشاکلا هم معروف است، در فصول بهار و تابستان مقصدی بی‌نظیر برای سفر محسوب شده و در فصل پاییز نیز دیدنی‌های خاص خودش را دارد. قایق‌سواری و ماهیگیری در دریاچه ازجمله تفریحات منحصربه‌فردی است که می‌توانید در حاشیه سفرتان به آلاشت تجربه کنید.

  • فاصله تا آلاشت: ۹۰ کیلومتر (حدود دو ساعت)
  • آدرس: استان مازندران، شهرستان سوادکوه، ۲۵ کیلومتری شهر زیرآب
دریاچه و سد لفور آلاشت

بهترین زمان و فصل سفر به روستا آلاشت

آلاشت آب و هوایی کوهستانی دارد؛ درنتیجه بهترین زمان سفر به آنجا از اواسط فصل بهار تا پایان تابستان است. در این زمان هوایی بسیار مطبوع و خنک در انتظار شماست و طبیعت در سبزترین حالت خودش قرار دارد. البته پیشنهاد می‌کنیم برای شب‌های آلاشت حتما یک لباس گرم همراهتان باشد چون درجه دما کاهش محسوسی خواهد داشت.

اگر به‌دنبال تماشای نقاشی طبیعت هستید، به‌هیچ‌عنوان پاییز آلاشت را از دست ندهید. درست است که در این فصل درجه هوا کاهش زیادی خواهد داشت، اما جلوه پاییزی طبیعت چنان شگفت‌انگیز و زیباست که شاید در کمتر مکان و دوره‌ای از زندگی‌تان با چنین آفرینشی روبرو شوید.

زمستان‌ها نیز پوشش برفی آلاشت، منظره‌ای سپید خواهد ساخت؛ البته ممکن است تحمل سرمای این فصل برای همه آسان نباشد، درنتیجه پیشنهاد می‌کنیم برای سفر در فصل پاییز و زمستان حتما لباس بسیار گرم و تجهیزات کامل به همراه داشته باشید.

بهترین زمان سفر به آلاشت

سوغات روستای آلاشت

از سوغات آلاشت می‌توان به صنایع‌دستی این شهر اشاره کرد که البته به ثبت ملی هم رسیده است. جاجیم که در آلاشت توسط مردم محلی تولید شده و به فروش می‌رسد، از بهترین سوغاتی های آلاشت محسوب می شود. در حین سفر به این شهر می‌توانید به خانه صنایع‌دستی آلاشت بروید و یادگاری تهیه کنید. البته سوغات آلاشت به جاجیم محدود نیست و می‌توانید انواع محصولات محلی ازجمله لبنیات یا شیرینی‌های شمالی را بخرید تا دست خالی به خانه بازنگردید.

سوغات روستای آلاشت

اقامت در روستای آلاشت | کجا بمانیم؟

هرچند آلاشت انتخاب بسیار مناسبی برای سفر در تعطیلات و غیرتعطیلات خواهد بود، اما ذکر این نکته ضروری است که درحال حاضر در این شهر هتل یا مسافرخانه وجود ندارد. البته چند اقامتگاه بومگردی، کلبه و ویلا در آلاشت فعالیت می‌کنند، منتها ظرفیت زیادی ندارند و باید حتما از مدت‌ها قبل از اینکه به آنجا بروید با تماس تلفنی برای خودتان اتاق رزرو کنید. اگر هم به کمپینگ و اسکان در چادرهای مسافری علاقمند هستید، می‌توانید با خودتان وسایل موردنیاز و چادر مسافرتی ببرید و در دل طبیعت و جنگل‌های سرسبز شهر آلاشت ساکن شوید.

اقامت در روستای آلاشت

رستوران در آلاشت | کجا غذا بخوریم؟

آلاشت چندان بزرگ نیست، با این وجود رستوران‌های محبوبی در این شهر فعالیت می‌کنند که برای شکم‌گردی مناسب است. رستوران فرهادی، رستوران اساره سو و رستوران حاج علی از غذاخوری‌های مشهور آلاشت هستند که می‌توانید با پیاده‌روی در کوچه‌پس‌کوچه‌های آلاشت به آن‌ها برسید. اگر پیشنهاد ما را می‌خواهید فرصت خوردن غذاهای محلی آلاشت را از دست ندهید!

در رستوران‌های آلاشت حتما به سراغ دیس کباب بروید و از ترکیب خوش‌طعم گوشت کباب بره تازه با گردو و آلو بچشید. اگر هم دنبال غذای متفاوت‌تری هستید می‌توانید شش‌انداز را سفارش دهید. این غذا شبیه به فسنجان است با این تفاوت که با دانه انار، رب ازگیل و تخم‌مرغ درست می‌شود. کئی پلا هم غذای گیاهی و خوش‌رنگ آلاشت است که در آن کدوحلوایی ریزشده را با برنج و شکر سرو می‌کنند. اگر تا آلاشت رفتید حتما سبزی‌پلو با گردو را نوش جان کنید و از طعم سبزی تازه کوهی لذت ببرید.

رستوران های سنتی در آلاشت

آلاشت، تصویر یک نقاشی از طبیعت

برای سفر به شمال ایران، همیشه گزینه‌های متعددی پیش روی شماست؛ اما اگر به دنبال یک مکان متفاوت هستید مستقیم به سراغ آلاشت بروید. این شهر که چندسالی است در میان گردشکران محبوب شده، هنوز جزو مناطق بکر و دست‌نخورده از جاهای دیدنی مازندران محسوب می‌شود و مسافران زیادی خودشان را به شمال ایران می‌رسانند و با اندکی مسافرت جاده‌ای به بهشتی‌ترین نقطه سوادکوه می‌رسند.

اگر تجربه سفر به این شهر را داشته‌اید یا ساکن آلاشت هستید، برای ما از جاهای دیدنی آلاشت بگویید تا همسفر خاطرات شما شویم.

سوالات متداول درباره جاهای دیدنی آلاشت

آلاشت کجاست؟

آلاشت یکی از جاهای دیدنی سوادکوه در استان مازندران است که به بهشت ایران شهرت دارد.

بهترین زمان سفر به آلاشت چه زمانی است؟

نیمه‌های فصل بهار تا آخر تابستان بهترین زمان سفر به آلاشت است. در این زمان هوای مطبوع و خنکی را تجربه خواهید کرد. پاییز نیز فصل زیبایی در آلاشت محسوب می‌شود، اما دمای هوا در این فصل کاهش شدیدی خواهد داتش.

برای اقامت در آلاشت کجا می‌توان هتل گرفت؟

در آلاشت هتل یا مسافرخانه وجود ندارد؛ اما چند اقامتگاه بومگردی، کلبه و ویلا برای اجاره و رزرو اتاق مسافران فعالیت می‌کنند.

جاهای دیدنی آلاشت کجاست؟

موزه مردم‌شناسی، رصدخانه، معبد دختر پاک، مسجد امام حسین(ع) و… از مکان های دیدنی آلاشت هستند.

3 نظرات

  1. اینجا ها فقط دیدنی هست.نه ک باغ ویلا درست کنن.دور تا دور تهران شده شهرک و خونه ،فضای سبز نیست.این گرما و آلودگی راکد هوا در زمستان برا اینه که یک توده شده تهران

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید