دریاچه سبز ؛ پارکی زیرِ آب

0
6557
دریاچه سبز
دریاچه سبز

دریاچه سبز ؛ پارکی زیرِ آب

دریاچه سبز یا گرونر، دریاچه سبز رنگ زیبایی است که نزدیک روستای تراگوس در جنوب غربی اتریش واقع شده است. این دریاچه در ناحیه ای جنگلی در میان قله های برفی کوه های هوسچوآب قرار گرفته است. این منطقه با داشتن مناظر بی نظیر، یکی از بهترین مکان ها برای طبیعت گردی و ماجراجویی در میان کوه هاست.

دریاچه سبز
دریاچه سبز

اما گذشته از همه این ها، مهمترین دلیلی که می خواهیم این مکان منحصر به فرد را به شما معرفی کنیم، دریاچه سبز است که به عنوان یکی از شگفت انگیزترین مکان ها برای غواصی و پدیده ای نادر در سراسر اروپا شناخته می شود.

در طول فصل تابستان، برف قله های این ناحیه شروع به آب شدن می کند و آبِ تازه، دره را پر می کند.

این منطقه برای بسیاری از کسانی که می خواهند به ارتفاع ۲۵۰۰ متری قله ها دست پیدا کنند، نقطه شروع است.

درست در میان کوه های کارستی( کارست به پدیده خوردگی و انحلال توده سنگ ها گفته می شود)، دریاچه سبز تراگوس اتریش واقع شده است که در حالت طبیعی یک متر عمق دارد.

دریاچه سبز
دریاچه سبز

اما در فصل مارس( فروردین) هنگامی که دمای هوا به یکباره افزایش پیدا می کند و برف قله ها آب می شود، سطح آب دریاچه به آرامی شروع به بالا آمدن می کند، و تمام منطقه را می پوشاند.

در ماه ژوئن( تیر)، عمق آب دریاچه به ۱۲ متر می رسد. و درختان بلند، پل، و حتی نیمکت هایی که در حاشیه دریاچه قرار داده شده اند، همگی به زیر آب می روند. در اواخر ماه جولای( مرداد)، دریاچه کوچک و کوچکتر می شود . نمایی زیبا از زیر آب نمایان می شود. و این پدیده نادر فقط یکبار در سال اتفاق می افتد.

دریاچه سبز
دریاچه سبز

اگر می خواهید که به دیدن اتریش و دریاچه گرونر بروید، طوری برنامه ریزی کنید که اواسط ماه می( خرداد) یا ژوئن( تیر) آنجا باشید.

در نگاه اول، با دیدن عکس هایی که از این مکان شگفت انگیز گرفته شده است، به نظرتان می رسد که غواصی سعی داشته است تا به اعماق دنیایی در زیر آب نفوذ کند و آن را کشف کند.

اما اگر با دقت بیشتری نگاه کنید، متوجه وجود یک درخت، یک پل و حتی یک نیمکت می شوید. در واقع این عکس ها، غواصی را در حال عبور از دریاچه سبز در اتریش نشان می دهد.

دریاچه سبز
دریاچه سبز
دریاچه سبز
دریاچه سبز

بیشتر ایام سال، بازدیدکنندگان از این منطقه زیبا، می توانند با فراغت خاطر در کنار این تالاب زیبا حرکت کنند، و روی نیمکت هایی که در حاشیه دریاچه قرار داده شده اند، بنشینند و از مشاهده مناظر زیبای آن لذت ببرند.

آن ها می توانند از چندین مسیر پیاده روی عبور کنند و از روی پل کوچکی بگذرند. اما با بالا آمدن آب دریاچه، هر چیزی که در آن اطراف باشد به زیر آب می رود.

دریاچه سبز

غواص و عکاس معروف سوئیسی، مارک هِنور، در مورد این پدیده طبیعی شنیده بود و خود برای کشف آن، راهی این منطقه شد.

این غواص ۳۹ ساله می گوید: ” وقتی زیر آب رفتم، انگار که قدم به دنیای خارق العاده ای گذاشتم. همه چیز بسیار زیبا بود. شنا در میان چمن های سبز، گل ها، مسیرها، صخره ها و درختان مثل رویا بود.”

دریاچه سبز
دریاچه سبز

” خوش شانس بودیم که نور خورشید این منطقه بی نظیر را برای ما خلق کرده بود. من و همسرم به مدت هفت روز آن جا بودیم و در طول این زمان هر روز ۳ غواص جدید را می دیدیم که برای دیدن این شگفتی آمده است و با آن ها وقت می گذراندیم.”

دریاچه سبز
دریاچه سبز

او همچنین اضافه می کند: “ما زمان کمی برای گرفتن عکس هایی داشتیم که در آن زمان، خورشید در وضعیت مناسبی قرار گرفته باشد. غواصی فقط برای مدت یک ماه در فصل بهار امکان پذیر است. چون در طول سال عمق آب دریاچه بسیار کم است.”

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید