شرایط سفر به اتریش؛ شهری خیالی با جاذبه‌های فراوان

0
3883
شرایط سفر به اتریش در کرونا
شرایط سفر به اتریش در کرونا

سفر به اتریش مانند سفر به اعماق نقاشی‌هاست. اتریش با هنر و تاریخ عجین شده و طبیعت بکر آن در کنار جاذبه های گردشگری و تفریحی فراوانش، توجه گردشگران زیادی را به خود جلب می‌کند. اگر شما هم قصد دارید به این کشور اروپایی دیدنی و جذاب سفر کنید، تا انتهای این مطلب با مجله گردشگری فلای تودی همراه باشید تا با جاذبه های اتریش بیشتر آشنا شوید.

خرید بلیط هواپیما اتریش

تمپلیت عکس بلاگ تکی 9

درباره کشور اتریش

اتریش یک کشور زیبا و تاریخی در قلب اروپاست که با تنوع طبیعتی، شهرهای تاریخی، معماری خیره‌کننده و فرهنگ غنی مشهور است. البته این کشور فقط برای دوست‌داران آثار تاریخی و طبیعی تماشایی نیست و با معماری مدرن ساختمان‌هایش، تالارهای برگزاری کنسرت و فستیوال‌های مختلف به پاتوقی برای جوانان تبدیل شده است.

هرچند اتریش کشوری بسیار کوچک روی نقشه است، اما جاذبه‌های اروپایی زیادی در دل این کشور قرار گرفته‌اند. با سفر به اتریش علاوه بر اینکه می‌توانید در مراتع سرسبز قدم بزنید، لذت کوهنوردی و بازدید از یخچال‌های طبیعی را هم تجربه خواهید کرد.

آشنایی با کشور اتریش را از بناها و کلیساهای تاریخی به سبک گوتیک و باروک این شهر آغاز می‌کنیم و به جشنواره‌های متعدد موسیقی در شهر می‌رسیم. خوردنی‌های لذیذ اتریش نیز موجب رونق گرفتن گردشگری خوراک در این کشور شده است.

تمپلیت عکس بلاگ تکی 8

زبان مردم اتریش

مردم اتریش به زبان آلمانی صحبت می‌کنند اما در کنار آن در برخی مناطق اتریش به زبان‌های کروات، مجارستانی و اسلوونیایی نیز صحبت می‌کنند. انگلیسی نیز زبان دومی است که عمده مسافران از طریق این زبان با مردم اتریش ارتباط برقرار می‌کنند.

آب و هوای اتریش

اتریش آب و هوای معتدل اقیانوسی دارد؛ به خاطر همین حتی در تابستان (ماه‌های ژوئن تا اواسط سپتامبر) هم ممکن است بارندگی داشته باشد. از آنجایی که این کشور کوهستانی است در زمستان‌ هوایی بسیار سرد و ناملایم در ارتفاعات دارد. زمستان‌های اتریش عمدتا از دسامبر تا مارس را شامل می‌شود اما گاهی برودت هوا و سرما بیش از این زمان طول می‌کشد.

در مناطق کوهستانی و آلپی اتریش شب‌های بسیاری سردی حاکم است به طوریکه حتی در تابستان هم شرایط جوی این منطقه با نوسانات زیادی روبه‌رو می‌شود. جالب است بدانید آب و هوای این ناحیه رطوبت بیشتری دارد و قسمت جنوب شرقی اتریش هوا گرم‌تر و خشک‌تر از سایر مناطق است.

رزرو هتل اتریش

تمپلیت عکس بلاگ تکی 7

بهترین زمان سفر به اتریش

برای آنکه سفری بی‌دغدغه را در اتریش تجربه کنید، بهتر است قبل از حرکت و برنامه ریزی سفر هدفتان را مشخص کنید. اگر می‌خواهید به مناطق کوهستانی، روستایی و طبیعت‌گردی بروید، بیشتر مسافران در فصل زمستان و تابستان به اتریش سفر می‌کنند؛ در زمستان برای برف بازی و اسکی و در تابستان برای دوچرخه‌سواری در دشت.

اگر می‌خواهید در فضاهای شهری و فستیوال‌ها بچرخید و شرکت کنید بهتر است زمانی را انتخاب کنید که مسافران کمتری به اتریش می‌رود. در راهنمای سفر به اتریش آمده است که در فصل‌های بهار و پاییز عمده اماکن تفریحی اتریش بسته است، اما بسیاری از جشنواره‌ها در همین زمان برگزار می‌شود که خود یک جاذبه گردشگری منحصربه‌فرد محسوب می‌شود.

از آوریل تا اکتبر آب و هوای اتریش نسبتا گرم است و زمان خوبی برای مسافرت به این شهر خواهد بود. از نوامبر تا آوریل هم بهترین زمان برای اسکی در اتریش است و در کریسمس، ژوئیه و اوت گردشگران بسیار زیادی به اتریش می‌آیند تا در جشنواره‌ها شرکت کنند.

مدارک لازم برای سفر به اتریش

تمپلیت عکس بلاگ تکی 6

اتریش عضو اتحادیه‌ شینگن است؛ به خاطر همین برای سفر به این کشور باید ویزای اتریش یا همان ویزای شینگن را بگیرید. طبق قوانین سفر به اتریش، ویزاهای این کشور به چهار دسته تقسیم می‌شود و شما بنا بر نیاز و هدف سفرتان باید یکی از آن‌ها را دریافت کنید.

  • ویزای نوع A یا ترانزیت هوایی:

این ویزا برای حمل و نقل هوایی در اتریش صادر می‌شود. اگر شما شهروند یکی از کشورهای عضو اتحادیه شینگن هستید و با هواپیما اتریش سفر می‌کنید و برای مدت کوتاهی در این شهر توقف دارید و قرار نیست از فرودگاه خارج شوید به این ویزا نیازی نخواهید داشت. اما اگر شهروند هیچکدام از کشورهای شینگن نیستید در هر صورت باید این ویزا را دریافت کنید.

  • ویزای نوع B یا حمل و نقل:

اگر عضو هیچ یک از شهرهای اتحادیه شینگن نیستید، با استفاده از این ویزا می‌توانید بین شهرهای شینگن سفر زمینی داشته باشید. مدت زمان ویزای حمل و نقل اتریش پنج روز است و به همین دلیل به آن، ویزای کوتاه مدت هم می‌گویند.

  • ویزای نوع C یا توریستی:

اگر هدفتان از رفتن به اتریش یک سفر تفریحی است باید به سراغ این ویزا بروید. ویزای نوع C اتریش به ویزای توریستی و ویزای مسافرتی نیز گفته می‌شود. مدت اعتبار این ویزا ۹۰ روز است و هیچ مسافری نمی‌تواند بیش از این مدت در اتریش یا هریک از کشورهای عضو شینگن بماند. ویزای توریستی اتریش برحسب نیاز و تعداد روزهای سفر گردشگران به چند دسته یک ورودی(یکبار ورود به اتریش و سایر کشورهای شینگن حتی درصورتیکه مدت اعتبار ویزا باقی مانده باشد)، دو ورودی (اجازه دو بار ورود به اتریش و سایر کشورهای شینگن در طول مدت اعتبار ویزا) و چند ورودی (صدور ویزا به صورت ۱ساله، ۳ ساله و ۵ ساله با اجازه خروج چندباره شخص درطول اعتبار ویزا از اتریش و سایر کشورهای شینگن) تقسیم می‌شود. توجه داشته باشید که پس از یکبار دریافت این ویزا و اتمام دوره زمانی اعتبار آن باید حداقل ۹۰ روز صبر کنید تا بتوانید مجدد درخواست ویزای اتریش بدهید. درغیراین‌صورت درخواست شما تایید نخواهد شد.

  • ویزای نوع D یا ویزای اقامتی:

ویزای اقامتی اتریش که به ویزای ملی هم معروف است با هدف کار، سرمایه گذاری، تحصیل و غیره صادر می‌شود. مدت زمان این نوع اقامت بیش از ۹۰ روز تا ۶ ماه است و در برخی مواقع تا ۱۲ ماه و کمتر از ۹۰ روز نیز اعتبار دارد. با داشتن این نوع ویزا می‌توان در طول مدت اقامت، به تمام کشورهای عضو اتحادیه شینگن سفر کرد.

جاهای دیدنی اتریش

تمپلیت عکس بلاگ تکی 5

اگر قصدتان از سفر به اتریش یک تفریح جانانه است بهتر است حتما قبل از حرکت راهنمای سفر به اتریش را مطالعه کنید تا همه جای این کشور زیبا را ببینید. قصر هافبرگ با معماری باشکوه و خیره‌کننده‌اش، شهر زالتسبورگ به عنوان موزه‌شهر زادگاه موتسارت، کلیسای گوتیگ Hofkirche و موزه ماکسیمیلیان یکم، دیر بندیکیتی به عنوان مشهورترین بنای مذهبی دنیا و قلعه‌ قرون‌وسطایی Hochosterwitz تنها بخش کوچکی از دیدنی‌های اتریش است.

هال اشتات که شهری کوچک و ثبت شده در یونسکو است و زیباترین منظره طبیعی را به چشمان شما هدیه می‌کند. خانه اپرا نیز از مکا‌ن‌های مشهور وین است که هم معماری نفس‌گیر خود را در تلفیق با زیباترین اصوات به نظاره گذاشته است.

حمل و نقل عمومی اتریش

تمپلیت عکس بلاگ تکی 4

وین به‌عنوان پایتخت اتریش یکی از مجهزترین سیستم‌های حمل و نقل عمومی را دارد که شامل شامل اتوبوس، مترو، قطارهای سبک شهری و ترامواست. اکثر مسیرهای این شهر کرایه ثابتی دارند و مسافران می‌توانند با خرید بلیت‌های چندسفره یا پیش خرید کارت سفر در شهر تردد کنند. همچنین با داشتن کارت Vienna Card نیز می‌توانید برای ۴۸ تا ۷۲ ساعت به‌طور نامحدود از حمل و نقل عمومی اتریش استفاده کنید. علاوه بر این دارندگان Vienna Card از برخی اماکن تاریخی، موزه و فروشگاه‌ها نیز تخفیف دریافت می‌کنند.

کالسکه سواری نیز از دیگر وسایل تفریحی و جالب اتریش است که می‌توانید با توافق سر مبلغ کرایه، سوار شوید و دور تا دور شهر را به سبک قدیمیان بچرخید و بازدید کنید. برای تردد بین شهری نیز می‌توان از حمل‌ونقل ریلی استفاده کرد.

مهمترین غذاهای اتریش

تمپلیت عکس بلاگ تکی 3

مگر می‌شود به اتریش سفر کرد و از غذاها و دسرهای خوشمزه‍اش نخورد؟! آشپزی مردم اتریش تحت تاثیر مردم جنوب شرقی اروپاست به همین دلیل انواع خوراکی‌های رنگارنگ و خوش‌طعم در این شهر پیدا می‌شود. علاقه زیاد اتریشی‌ها به سرو دسر باعث شده است که انواع شیرینی، کیک و تارت با دستورپخت‌های متنوعی در این شهر وجود داشته باشد.

گولاش، تافل اسپیتز، پالاچینکن، اشترودل سیب، شنیتسل وینی، سوسیس وینی، کوفته سیب‌زمینی، تافه اشپیتز، گراستل تیرول، بوختن، زاخاتورته، تاپفن‌تاشل و اشپارگه تنها بخش کوچکی از غذاهای سنتی، مدرن و دسرهای لذیذ اتریش است که نباید در سفر به اتریش خوردناشان را از دست بدهید.

هتل های معروف اتریش

هتل

برای سفر به این شهر پرآوازه و تماشایی اروپا می‌توانید به راحتی بلیط سفر به اتریش را از سایت فلای تودی خریداری کنید. همچنین نگران محل اقامتتان نباشید، با نگاهی به فهرست هتل های اتریش می‌توانید انواع هتل و اقامتگاه را مشاهده و متناسب با سلیقه و بودجه سفرتان یکی را انتخاب و رزرو کنید.

برای اقامت در اتریش می‌توانید هتل‌های ستاره‌دار، ریزورت، هتل آپارتمان، هتل بی اند بی، هتل کپسولی، مهمانسرا، پانسیون و هاستل را انتخاب کنید و سفری خوش در این شهر داشته باشید. ملیا وینا، امباسادور هتل، گرند فردیناند وینا، دی ام اند اپارتمانت و اسپیس هوم هاستل از بهترین هتل‌های پنج ستاره و هتل متفاوت کپسولی در اتریش هستند.

آیا تابه‌حال به اتریش سفر کرده‌اید؟ تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

آیا برای سفر به اتریش باید ویزا گرفت؟

بله. اتریش جزء کشورهای عضو شینگن است و برای سفر به این شهر باید ویزای توریستی یا سایر انواع ویزا را دریافت کنید.

بهترین زمان سفر به اتریش چه فصلی است؟

اگر برای اسکی و دوچرخه‌سواری در طبیعت به اتریش سفر می‌کنید بهترین زمان فصل زمستان و تابستان است، اما اگر برای جشنواره و فستیوال‌های موسیقی به این شهر می‌روید کریسمس و ماه‌های ژوئیه و اوت بهترین زمان سفر به اتریش است.

مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری اتریش کدام است؟

اتریش جاذبه‌های گردشگری زیادی ازجمله کاخ و قصر، مناطق طبیعی، موزه، کوه و غیره دارد. قصر هافبرگ، شهر زالتسبورگ، کلیسای گوتیک، کوه آلپ، هال اشتات و دیر بندیکیتی بخشی از جاهای دیدنی اتریش هستند.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید