کلیسای نوتردام که یکی از نمادین‌ترین جاذبه های گردشگری اروپا است، تا سال ۲۰۲۴ بازگشایی خواهد شد. بازسازی کلیسای نوتردام پاریس تقریبا ۴ سال پس از آتش‌سوزی مهیبی که مناره معروف این بنا و بخش زیادی از سقف آن را از بین برد، همچنان در حال انجام است.

کلیسای نوتردام | از آتش سوزی تا بازسازی

به گزارش آسوشیتدپرس به نقل از مجله گردشگری فلای تودی، پس از آتش‌سوزی کلیسا نوتردام در آوریل ۲۰۱۹، بازسازی آن آغاز شد و مقامات در تلاش هستند که این بنای تاریخی گوتیکی را به حالت قبل خود بازگردانند. طی این بازسازی، قرار است مناره ۹۶ متری کلیسا که طی این حادثه تا حد زیادی تخریب شده بود، بازسازی شود.

مدیر پروژه بازسازی نوتردام به آسوشیتد پرس گفت: «اینکه مناره کلیسا در آسمان پاریس مجددا قدم علم کند، نشان‌دهنده این است که ما در نبرد نوتردام پیروز شده‌ایم! در حال حاضر، من مسئولیت دارم که خودم را برای بازگشایی مجد این کلیسا در سال ۲۰۲۴ آماده کنم. من و تیمم هر روز برای رسیدن به این هدف می‌جنگیم و در مسیر خوبی برای دستیابی به آن قرار داریم. در حال حاضر بزرگ‌ترین چالش ما این است که دقیقا طبق همان برنامه‌ریزی‌هایی که داشته‌ایم عمل کنیم و تمامی کارهایی را که برای بازسازی مناره لازم است (ساخت چارچوب، نقاشی، بازسازی طاق، ویترای، سنگ‌کاری و..)، به‌خوبی انجام دهیم.»

بازسازی کلیسای نوتردام

اگر چه قرار است کلیسای نوتردام تا پایان سال آینده پذیرای گردشگران باشد، اما کار بازسازی آن تا سال ۲۰۲۵ ادامه خواهد داشت. همچنین، در نمایشگاهی هم که در ماه جاری به‌نام «در قلب بازسازی نوتردام» در بخش تاسیسات زیرزمینی (روبه‌روی کلیسا) برگزار شد، جزئیات عملیات بازسازی این بنا برای عموم به نمایش درآمد و بازدیدکنندگان می‌توانستند بعضی از بقایای آتش‌سوزی و آثار هنری کلیسا را از نزدیک مشاهده کنند.  

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید