برای دیدن جاذبه‌ های گردشگری عمان باید بدانید که با کشوری با پیشینه تاریخی بالا، ثروتمند و صلح طلب طرف هستید. شبه جزیره‌ای ثروتمند در شرق عربستان و کشوری با حکومت پادشاهی، که البته نقش بسیار پررنگی در جذب گردشگر به خاورمیانه دارد. این کشور یکی از قدیمی‌ ترین سکونتگاه‌ های بشر با قدمتی بیش از ۱۰۰ هزار سال است، بنابراین نباید به راحتی جاهای دیدنی عمان را از دست داد. با مجله گردشگری فلای تودی همراه شوید.

معرفی بهترین جاذبه های گردشگری عمان

پادشاهی عمان، اگرچه پیوندی سیاسی و نظامی با بریتانیا دارد، اما سیاست خارجه کاملا متفاوتی در پیش می گیرد. این سرزمین، در طول تاریخ چند هزار ساله‌اش، نام های متفاوتی داشته و اومان و اومانا از مشهورترین نام‌هایی است که در متون تاریخی وجود دارد. به هر ترتیب، این شبه جزیره هم اکنون عمان نامیده می‌شود، شبه جزیره ای با عجایب و شگفتی‌های زیاد که حتما باید به آن سفر کنید تا با جاذبه های گردشگری عمان آشنا شوید.

عمان سرزمین پهناوری است، کشوری مدرن و پیشرفته با درصد رفاه بالا، هرچند هنوز خیلی‌ها تصور می‌کنند که با کشوری بیابانی و بی‌آب و علف سروکار دارند! اما این تصور با اختلاف غلط است! اگر قصد سفر به عمان دارید، خودتان را برای جاذبه‌های طبیعی، جاذبه‌های تاریخی و مدرن آماده کنید. برای یک سفر کوتاه توریستی ۱۰ روزه نیازی به اخذ ویزای عمان ندارید.

۱- مسقط | نمایشگاهی از جاذبه های دیدنی عمان

مسقط بزرگترین شهر و البته پایتخت کشور عمان است. شهری که با گذر در آن می‌توانید مجموعه کاملی از جا‌های دیدنی عمان را تجربه کنید. از مساجد و قلعه‌ها گرفته تا خانه‌های خاص به سبک شرقی و یا ساختمان‌های مدرن که پایتخت عمان را به شهری زیبا تبدیل کرده‌اند. شهر مسقط، ترکیبی از معماری و حس آرامشی عجیب است که در هیچ کجای دیگر آن را تجربه نخواهید کرد.

مسجد بزرگ و باشکوه سلطان قابوس یکی از مهمترین جاذبه‌ های دیدنی عمان در شهر مسقط محسوب می‌شود. این مسجد، دارای معماری بسیار زیبایی به همراه تزئینات کاشی کاری نفیسی است که چشم هر بیننده‌ای را به خود مجذوب می‌کند. نکته جالب اینجاست که دومین فرش دستباف ایرانی بزرگ جهان با طول ۶۰۰ متر، در این مسجد قرار دارد.


مسجد جامع سلطان قابوس ساختمانی عظیم و منحصر به فرد است که به عنوان نمادی از کشور عمان از مکان‌ های دیدنی مسقط است. پیشنهاد می‌کنیم حتما به این جاذبه دیدنی خاص عمان سر بزنید.

جاهای دیدنی مسقط عمان

کاخ اپرا رویال عمان نیز یکی دیگر از جاذبه‌ های دیدنی مسقط است. این ساختمان باشکوه و زیبا در سال ۲۰۱۱ و به دستور سلطان عمان ساخته شد. در اپرای رویال می‌توانید هم‌آمیزی زیبای معماری سنتی عمان و معماری مدرن را به رایگان تماشا کنید. اگر به شبگردی و تنفس هوای گرم و سحر‌انگیز شب‌های ساحلی جنوب علاقه دارید، می‌توانید تا دیر وقت، در اطراف اپرا از غذا‌های لذیذ عربی بچشید.همچنین برای یک شبگردی دلپذیر دیگر نیز می‌توانید به بازار سنتی مسقط بروید. به شما اطمینان می‌دهیم که با مشاهده عکس‌ های شهر مسقط عمان وسوسه شوید تا به این کشور سفر کنید. راهنمای جامع سفر به مسقط نیز مسیر را به شما نشان خواهد داد.

۲- جزیره مصیره | Masirah Island

جاذبه های دیدنی طبیعی عمان بسیار متنوع هستند. اگر به شهرهای ساحلی و تفریحات آبی علاقه دارید، در سفر به عمان حتما به جزیره مصیره سر بزنید. مصیره بزرگترین جزیره عمان است که در دریای عرب واقع شده و طبیعی بسیار بکر و زیبا دارد. اگر شانس آن را داشته باشید که در زمان تخم ریزی لاک پشت‌ها یا مهاجرت نهنگ‌های گوژپشت، به آن سر بزنید، سفری متفاوت را تجربه خواهید کرد

جزیره مصیره یکی از زیست بوم های آبی ارزشمند در جهان است. اگر دلتان هوای آفتابی گرم، آب‌های آبی و شفاف، هوای پاک و مطبوع و مناظر زیبا کرده، در سفر به عمان حتما به جزیره مصیره سر بزنید.

مصیره عمان

۳- صلاله زیباترین جاذبه دیدنی عمان

اغراق نیست اگر بگوییم صلاله زیباترین شهر خاورمیانه است. شهری در جنوب کشور عمان که با تنوع اقلیمی بی‌نظیر، به بهشت گمشده عمان شهرت دارد. کوهستان‌های خشک شمالی، نواحی ساحلی شرقی و نواحی سرسبز جنوبی، در کنار هم مناظر و طبیعت بسیار زیبایی را در این کشور به وجود آورده است. در کنار جاذبه‌ های طبیعی عمان، قصر‌های بسیار زیبایی نیز از دوره خاندان سلطان قابوس در این شهر به جا مانده که دیدن آن‌ها خالی از لطف نیست.
در کنار جا‌های دیدنی صلاله عمان جالب است بدانید که در فصل پاییز، جشنواره‌ خریف الصلاله در این شهر برگزار می‌شود که گردشگران زیادی را از سراسر جهان به خود جذب می‌کند. این جشنواره هر سال از ماه ژوئن آغاز شده و گاه تا ماه دسامبر برگزار می‌شود. اگر در این ایام به عمان سفر کنید، شانس دیدن فستیوال‌ها، جشن‌های سنتی، جشنواره‌ های غذا را خواهید داشت.

صلاله عمان

۴- تجربه کویرنوردی در وهیبه عمان

عمان کشور شگفتی‌ها است، از شرق تا غرب، شمال تا جنوب، جاذبه‌ های دیدنی متنوعی وجود دارد. اگر به تجربه یک کویر نوردی جذاب علاقه دارید، در سفر به عمان، بازدید از وهیبه را از دست ندهید. امکانات تفریحی و طبیعت بکر بیابان‌ های وهیبه، موجب شده تا بسیاری از گردشگران آن را از بهترین جاذبه‌ های گردشگری عمان بدانند.اگر مایلید تا شبی آرام در دل کویر به تماشای ستاره‌ها بنشینید، وهیبه یکی از مکان‌ های دیدنی عمان است. از تفریحات وهیبه می‌توان به شترسواری، اسکی روی شن، مسابقات رالی کویری و کمپ‌های شبانه به استقبال شما نشسته است. در سفر به عمان حتما شبی را به دور از تکنولوژی و هیاهوی شهر در وهیبه عمان سپری کنید.

مکان های دیدنی عمان

۵- جبل اخدار از مناطق سرسبز عمان

یکی از زیباترین مناطق سرسبز عمان که در سفر به این کشور باید به آن سر بزنید، جبل اخدار است. این منطقه که به جبل أخضَر یا کوه سبز نیز شهرت دارد، یکی از بکرترین جاذبه‌ های طبیعی عمان است. اگر به طبیعت علاقه دارید، حتما در سفر به عمان به این منطقه نیز سر بزنید. کوه سبز در واقع مرتفع‌ترین قله رشته کوه حجر است.کوه سبز، دمای مناسب و بارندگی خوبی در طی سال دارد، به همین دلیل خاک آن برای کشاورزی مناسب بوده و پوشش مناسبی از باغ و درخت‌های میوه دارد. جبل اخدار از بزرگترین مناطق تفریحی عمان با آبشار‌های متعدد و زیبایی‌های طبیعی است که عاشقان طبیعت را مجذوب خود می‌کند.

دیدنی های عمان

۶- راس الجینز بهشتی از سواحل عمان

اگر به ترکیب شگفت‌انگیز شب، ماسه و دریا علاقه دارید و دوست دارید تا یک تجربه بی نظیر کنار ساحل داشته باشید، در سفر به عمان بازدید از جزیره راس الجینز را از دست ندهید. این جاذبه در واقع شرقی‌ترین جزیره عمان است که زیستگاه لاک پشت‌های دریایی زیبایی به شمار می‌رود.

سالانه افراد زیادی با تورهای متنوع از مسقط به مقصد این جزیره می روند که می‌توانید با آنها همراه شوید. البته به شما اطمینان می‌دهیم که بعد از دیدن این جزیره، تمایل دارید تا دست کم یک روز بیشتر در این جزیره بمانید.

جاذبه های گردشگری عمان

۷- نیزوا از خاص ترین جاذبه های دیدنی عمان

نیزوا (Nizwa) یکی از خاص‌ ترین جاذبه‌ های دیدنی عمان محسوب می‌شود که روزگاری پایتخت عمان بوده است. شهری در ۲۵۰ کیلومتری مسقط که زمستان‌های سردی دارد. اگر به فضا‌های تاریخی علاقه دارید، حتما بازدید از نیزوا عمان نظر شما را جلب خواهد کرد. یکی از معروف‌ ترین مکان‌ های دیدنی نیزوا عمان می‌توان به قلعه موزه تاریخی سلطان بن سیف اشاره کرد که برج و بارو‌های منحصر به فردی دارد.

از دیگر مکان‌ های دیدنی عمان در نیزوا، بازار‌های سنتی و با محیط باز است که فضا‌های جالبی دارند. تجربه تماشای مردم شهر که مشغول روزمرگی‌های خود هستند، صفای دیگری دارد. از معروف‌ ترین بازار‌های نیزوا که در سفر به عمان حتما باید ببینید، بازار سوک، بازار احشام و بازار روز است.

نیزوا

۸- فلات موساندام از مکان های دیدنی عمان

اگر نگاهی به عکس مکان های دیدنی عمان انداخته باشید، بی‌شک، لات موساندام به چشم شما آشنا است. این منطقه در شمالی‌ترین بحش کشور عمان و در استان مسندم واقع شده است. این استان شباهت‌های فرهنگی زیادی با استان‌ های جنوبی ایران دارد. شاید برای شما جالب باشد که بدانید مردم این منطقه به گویش کمزاری که یک گویش ایرانی است، صحبت می‌کنند. طبیعت بکر و زیبا و برخورداری از تنوع جانوری بالا از مهمترین جاذبه های دیدنی فلات موساندام است. 

موساندام

۹- بهلا از شهرهای کویری عمان

اگر به اقلیم گرم و بیابانی علاقه دارید، در سفر به عمان باید به بهلا سر بزنید. این شهر، بیش از ۱۵۰۰ سال قدمت داشته و در ابتدا یک کاروانسرای بیابانی بوده است. برای رسیدن به این جاذبه دیدنی باید از مناطق سرسبز عمان گذر کنید تا به این شهر زیبا و قلعه تاریخی آن برسید. قلعه‌ای که از آثار ثبت شده عمان در فهرست میراث جهانی یونسکو است.

علاوه بر این قلعه، دیوار محافط این شهر که حدود ۱۲ کیلومتر طول دارد، از مشهورترین جاذبه های دیدنی عمان محسوب می‌شود. در سفر به بهلا عمان فراموش نکنید که از سفال های پرآوزه این شهر که شهرت جهانی دارند، خرید کنید.

موساندام

۱۰- مراکز خرید عمان

خرید، بخش مورد علاقه هر شخصی در سفر است. خصوصا اگر به یکی از کشور‌های مرفه حاشیه خلیج فارس سفر کرده باشید، جایی که به انواع برند‌های بین‌المللی و اجناس با کیفیت دسترسی دارید. از این رو مراکز خرید خود از جاذبه‌ های مهم عمان محسوب می‌شوند. مرکز خرید مسقط یکی از مهمترین مراکز خرید عمان است که بیش از ۱۴۷ مغازه و بوتیک دارد.در این مرکز خرید انواع برند‌های بین‌المللی را خواهید یافت، از روز شنبه تا چهارشنبه هر هفته ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب می‌توانید در این مرکز خرید، خرید‌های خود را انجام داده و یک ناهار یا شام دلچسب نیز در رستوران‌های آن صرف کنید.

عمان اونیو مال نیز یکی دیگر از مراکز خرید عمان است که در مدت کم، شهرت بالایی پیدا کرد. این مرکز خرید در عمان ۷۲۰۰۰ متر مربع وسعت داشته و علاوه بر بوتیک و مغازه‌های مختلف، سینما، بوفه، رستوران و مرکز بازی کودکان نیز دارد. از دیگر مراکز خرید معروف عمان باید به موترا سوگ عمان، موترا سوگ عمان و سفیر مال اشاره کرد.

 

مراکز خرید عمان

سخن آخر

بازدید و سفر به کشور‌های عربی حاشیه خلیج فارس، به دلیل شباهت‌های فرهنگی زیادی که با کشور ایران دارند، تجربه متفاوتی است. دین رایج اسلام و زبان رسمی آن‌ها عربی است، زبانی که شاید بیشتر از زبان‌های دیگر به گوش ما ایرانی‌ها آشنا باشد. عمان نیز به دلیل اقتصاد رو به رشد و رفاه بالا، از کشور‌های مدرن عربی است که برای ما ایرانی‌ها جذابیت‌های بالایی دارد.
عمان سرزمینی از عجایب و شگفتی‌های اقلیمی است، تنوع بالای جاذبه‌ های دیدنی عمان بالا است و یک سفر‌ یه یاد ماندنی برای شما خواهد بود. اگر قصد دارید تا یک سفر خارجی تجربه کنید، سفر به عمان را فراموش نکنید. با خرید بلیط هواپیما عمان از فلای تودی، بهترین هتل های مسقط را رزرو کنید و هزینه‌های سفر خود را کاهش دهید. 
آیا تا به حال به عمان سفر کرده‌اید؟ کدام جاذبه عمان را بیشتر دوست داشتید؟

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید