وجود قوانین و مقررات در هر فضا و محیطی، موجب جاری شدن نظم و آرامش برای افراد می‌شود. فرودگاه عمان نیز برای راحتی و آسودگی خیال مسافران خود و همچنین جلوگیری از هرج و مرج، قوانین و مقررات خاص خود را دارند، که پیش از سفر نیاز است تا با آنها آشنا شوید. از این رو ما تصمیم گرفتیم این مطلب از مجله گردشگری فلای تودی را به مقررات فرودگاهی عمان اختصاص دهیم، تا مسافران از این بابت به مشکلی برنخورند. پس همراه ما باشید.

نکات مهم ورود و خروج از فرودگاه عمان

قوانین فرودگاهی عمان، قوانینی هستند که برای نظارت بر بار و ارز همراه مسافر تدوین و به اجرا درآمده‌اند. این قوانین دارای اهمیت زیادی هستند و مسافران باید در مورد آنها اطلاعات داشته باشند. در ادامه شما را با قوانین فرودگاهی عمان آشنا می‌کنیم.

قوانین گمرک کشور عمان

فرودگاه عمان برای امنیت مسافران خود، چمدان‌ها و بارهای آنها را بررسی وچک می‌کند. بارهای مسافران در همان ابتدای ورود، بازرسی و ترخیص می‌شود. همچنین وسایل الکتریکی مانند لپ تاپ، تلفن، دوربین عکسبرداری و دستگاه‌های بازی ممکن است تحت بررسی بیشتری قرار بگیرند. مسافران ترانزیت به مقصد خارج از عمان از این قانون مستثنا هستند.

قوانین ورود لوازم مسافر به عمان

در زمان ورود به عمان، می‌توانید موارد زیر را با خود حمل و به کشور عمان وارد کنید؛ بدون آنکه نیاز به مجوز یا پرداخت هزینه داشته باشید.

  • حداکثر ۴۰۰ نخ سیگار
  • مایعات و ژل با حجم ۱۰۰ میلی لیتر یا کمتر (باید در ظروف شفاف پلاستیکی قرار بگیرند)
  • عطر حداکثر ۱۰۰ میلی لیتر
  • حداکثر ۱۰ دی‌وی‌دی برای استفاده شخصی
  • گوشت و فرآورده‌های گوشتی با رعایت مقررات مشابه برای حیوانات خانگی (که در ادامه آمده است) و ارائه گواهی ذبح اسلامی
مقررات فرودگاهی عمان | اطلاعاتی که باید بدانید
قوانین ورود لوازم مسافر به عمان

ورود کدام کالاها در فرودگاه عمان ممنوع است

پیش از سوار شدن به هواپیما، باید هرگونه مواد ممنوعه‌ای را که همراه خود دارید، تحویل دهید. در غیر اینصورت، فرودگاه و شرکت هواپیمایی هیچگونه تعهدی بابت نگهداری و یا بازگرداندن اقلام مصادره شده به شما را ندارند.

مقررات فرودگاهی عمان | اطلاعاتی که باید بدانید

ورود موارد زیر به همراه مسافر به عمان ممنوع است:

  •  زنبورها (مگر اینکه دارای مجوز وزارت کشاورزی و شیلات باشند)
  • خرما و نارگیل و شاخه‌های نخل خرما و نخل نارگیل و نخل‌های زینتی
  • مواد غذایی غیرکنسروی شامل سبزیجات، میوه‌ها، نوشیدنی‌های غیر الکلی و … از کشورهای دارای مناطق آلوده به وبا (مگر اینکه مجوز وزارت کشاورزی و شیلات را داشته باشند)
  • اقلام شکننده با بسته بندی نامناسب
  • سرامیک
  • تجهیزات کامپیوتری
  • چوب هاکی

به یاد داشته باشید که حمل مواد غذایی و مواد خوراکی نظیر سوپ، مربا، بطری آب و مایعات در ساک دستی ممنوع است. همچنین اجازه حمل لوازم آرایشی بهداشتی از جمله کرم و لوسیون، عطر، اسپری در ساک دستی را به هنگام سوار شدن هواپیما نخواهید داشت.

لیست داروهای ممنوعه در فرودگاه عمان

در عمان ورود داروهای مخدر و روانگردانی که بر روی سیستم عصبی مرکزی تاثیر می‌گذارند، ممنوع است. همچنین اگر داروی خاصی مصرف می‌کنید، حتما نسخه پزشکی آن را همراه خود داشته باشید، تا دچار مشکل نشوید.

در این ویدیو نکات جذاب جهت آشنایی بیشتر با ایرلاین سلام ایر برای شما آماده کرده ایم:

 
هواپیمایی سلام ایر، ایرلاین کشور عمان است که در سال ۲۰۱۶ تاسیس شد و اولین پروازش را در ژانویه ۲۰۱۷ انجام داده است. اکنون این هواپیمایی، به بیش از ۲۷ مقصد در ۱۸ کشور دنیا خدمات پروازی ارائه می دهد. پروازهای هواپیمایی سلام ایر را می توانید با قیمت بسیار مناسب تهیه کنید و با خیال راحت سوار ناوگان هواپیمایی جدید و ایمن شوید.

قوانین ورود سلاح و مهمات به عمان

مسافران حق ورود هیچگونه سلاح و مهمات گرم نظیر تپانچه و تفنگ تقلبی که شبیه اسلحه‌های واقعی به نظر برسند، را همراه خود به فرودگاه عمان ندارند. همچنین حمل تیر و کمان، تفنگ‌ها و نیزه‌های شکاری، تیر و کمان اسباب بازی، دستگاه‌های برقی که موجب بی‌حسی یا بیهوشی افراد می‌شود نظیر شوکر، مواد و گازهایی که سبب فلجی می‌شوند مانند اسپری فلفل، سلاح سرد و نوک تیز مانند تبر و قمه، قیچی و تیغ‌هایی با طول بیش از ۶ سانتی متر ممنوع است. به طور کلی هر ماده یا وسیله‌ای که به امنیت و سلامت شهروندان آسیب برساند، ممنوع خواهد بود.

قوانین فرودگاهی عمان

حمل اضافه‌ بار مسافری

مقدار بار مجاز برای هر مسافر در فرودگاه عمان، حداکثر ۳۲ کیلوگرم با ابعاد ۱۵۸ سانتی متر است. به ازای هر کیلوگرم بار اضافی، با توجه به ایرلاین، مبلغی از شما دریافت خواهد شد.

قوانین ورود حیوانات خانگی به عمان

برای حمل حیوان خانگی خود به عمان باید یکسری مدارک را به هنگام ورود همراه خود داشته باشید. حیوانات خانگی در ساک‌های مخصوص مانند چمدان، به قسمت باری ایرلاین تحویل داده می‌شوند.

برای ورود حیوانات خانگی به عمان باید مدارک زیر را به همراه داشته باشید:

  • مجوز واردات از وزارت کشاورزی و شیلات
  • گواهی سلامت تایید شده توسط مقامات و کارشناسان معتبر کشور مبدا
  •  گواهی واکسیناسیون هاری که نشان دهد حداقل یک و حداکثر شش ماه از زمان واکسیناسیون گذشته است.
  • پرندگان (طوطی‌ها) علاوه بر گواهی‌های ذکر شده، به گواهی خروج پرنده از مقامات کشور مبدا نیز نیاز دارند.
قوانین فرودگاهی عمان
قوانین ورود حیوانات خانگی به عمان

حیوانات خانگی در شرایط زیر قرنطینه خواهند شد:

  • سگ‌ها و گربه‌هایی که از مناطق آلوده به هاری وارد عمان می‌شوند به مدت ۶ ماه در قرنطینه خواهند بود.
  •  هرگونه حیوان زنده یا پرنده که فاقد مدارک ذکر شده باشد مشمول قرنطینه یا سایر اقدامات مناسب خواهد شد.

قوانین ورود و خروج ارز از عمان

ورود و خروج ریال عمانی، ارزهای خارجی، فلزات، سنگ های قیمتی یا هر موردی مانند چک، حواله و… که پول غیر نقد به حساب آید، تا سقف ۶۰۰۰ ریال عمان مجاز است و رقم بالاتر از این باید حتما به مسئولان اعلام شود. حتما به این نکته توجه داشته باشید که ورود و خروج واحد پول اسرائیل در فرودگاه‌ های عمان ممنوع است.

قوانین فرودگاهی عمان
قوانین ورود و خروج ارز از عمان

دانستن قوانین فرودگاهی مسقط

فرودگاه های عمان با برقراری قوانین و مقررات، تلاش خود را می‌کنند تا لحظات خوبی را برای مسافران به ارمغان آورند. در این مطلب اطلاعاتی درباره قوانین فرودگاه مسقط مطرح کردیم، تا پیش از سفر با دانستن آنها، سفر خوبی را تجربه کنید و دچار مشکل نشوید. به یاد داشته باشید که برای سفر هوایی به عمان می‌توانید با چند کلیک، بلیط هواپیما مسقط را با ارزانترین قیمت در فلای تودی خریداری کنید.

اگر شما به هنگام سفر به عمان به قانون و مقرراتی برخوردید که در متن بالا نبود، با ما و خوانندگانمان به اشتراک بگذارید.

2 نظرات

  1. سلام خسته نباشید چرا باید رقم بالای ۶۰۰۰ ریال را به مسئولان گزارش بدیم اگه بیشتر از این مقدار باشه از ما مالیات میگیرن

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید