در سفرهای خارجی، به خصوص اگر قصد اقامت طولانی مدت‌تر داشته باشید، بهتر است سیم کارت کشور مقصد را خریداری کنید تا برقراری ارتباط و خرید بسته‌های اینترنت برای شما مقرون به صرفه‌تر تمام شود. البته می‌توانید از خدمات رومینگ نیز در کشورهای خارجی نیز استفاده کنید، اما خرید سیم کارت کشور مقصد بهتر است. برای مثال هزینه خرید سیم کارت قطر به نسبت پرداخت هزینه‌های رومینگ، ارزان‌تر است. اگر شما هم برای دیدن بازی‌ های جام جهانی قصد سفر به قطر را دارید، در این مطلب از مجله گردشگری فلای تودی همراه ما باشید تا همه نکات برای خرید سیم کارت در قطر را به شما یاداور شویم.

اپراتورهای معتبر برای خرید سیم کارت در قطر

کد کشوری تلفن همراه در قطر ۹۷۱ است، قطر نیز همچون سایر کشورها، چندین اپراتور ارائه دهنده خدمات تلفن همراه دارد. برای خرید سیم کارت قطر می‌توانید از میان هر یکی از این اپراتورها که در بعضی موارد نظیر قیمت و خدمات تفاوت دارند، انتخاب کنید. قیمت سیم کارت قطر نیز به اپراتوری که انتخاب کرده‌اید، بستگی دارد. علاوه بر آن برای خرید سیم کارت بین المللی قطر به مدارکی نیز نیاز دارید که در تمامی اپراتورها مشترک است.

خرید سیم کارت قطر

۱- قطر تل | Qatar tel

یکی از بهترین اپراتورهای سیم کارت در قطر، قطر تل نام دارد. این اپراتور کیفیت آنتن دهی بسیار بالایی در سراسر قطر داشته و یکی از مهمترین ویژگی های آن، قرارداد با شرکت همراه اول است! طبق قرارداری که شرکت همراه اول با قطر تل منعقد کرده، در سفر به قطر از طریق فعالسازی رومینگ همراه اول می‌توانید از سیم کارت اعتباری خود استفاده کرده و هزینه‌های خود را مدیریت کنید.

با توجه به این قرارداد، آنتن دهی این اپراتور کیفیت بالایی داشته و به راحتی می‌توانید تماس های بین المللی خود را انجام دهید. در این حالت نیازی به خرید سیم کارت قطر ندارید و سیم کارت همراه اول کافی است.

۲- سیم کارت ودافون (Vodafone)

یکی دیگر از اپراتورهای فعال برای خرید سیم کارت در قطر ودافون نام دارد. جالب است بدانید که ودافون یک شرکت مخابراتی چند ملیتی بریتانیایی است که در کشور قطر نیز نمایندگی دارد. برای خرید سیم کارت در قطر می‌توانید از سیم کارت های اعتباری این اپراتور استفاده کنید. قیمت سیم کارت قطر در اپراتور ودافون به بسته اعتباری و اینترنت همراه بستگی دارد.

۳- سیم کارت اردو (Ooredoo)

یکی دیگر از اپراتور های سیم کارت در قطر اردو نام دارد. این شرکت نیز یکی از پیشنهادات برای خرید سیم کارت قطر است و کیفیت آنتن دهی بالایی دارد. سیم کارت قطر را می‌توانید در تمامی شعبه‌های فروش سیم کارت در دوحه خریداری کنید.

در زمان خرید، برای اطلاع از قیمت سیم کارت قطر نوع سیم کارت و بسته مورد نظر خود را مشخص کنید. تجربه ثابت کرده که برای خرید سیم کارت توریستی قطر اپراتور اردو گزینه‌ها و پیشنهادات جذابی به مسافران ارائه می‌دهد.

سیم کارت قطر

۴- سیم کارت هالا (Hala)

دیگر اپراتور مطرح برای خرید سیم کارت در قطر ، هالا نام دارد. قیمت سیم کارت قطر هالا، بستگی به بسته اینترنت و مکالمه فعال شده روی سیم کارت دارد و در زمان خرید می‌توانید این موضوع را از فروشنده سوال کنید. در سفر به قطر برای جام جهانی می‌توانید بعد از رسیدن به فرودگاه حمد قطر، به یکی از شعب فروش سیم کارت قطر مراجعه کنید.

از کجا سیم کارت قطر بخریم؟

فرودگاه‌ های قطر معمولا شعب نمایندگی فروش سیم کارت دارند. برای خرید سیم کارت بین المللی قطر نیز می توانید به فرودگاه حمد دوحه بروید. البته طبق تجربه، قیمت سیم کارت قطر در فرودگاه نسبت به سیم کارت های سطح شهر بالاتر است.

پیشنهاد می شود برای خرید سیم کارت با در دست داشتن مدارک به شعب نمایندگی اپراتور در سطح شهر بروید تا بتوانید سیم کارت قطر را با قیمت واقعی خریداری کنید. آدرس شعب نمایندگی فروش سیم کارت در قطر را می توانید با روشن کردن لوکیشن موبایل خود در گوگل مپ پیدا کنید.

مدارک مورد نیاز برای خرید سیم کارت در قطر

برای خرید سیم کارت توریستی قطر باید به یکی از شعب نمایندگی فروش سیم کارت مراجعه کنید. فراموش نکنید که پاسپورت خود را به همراه داشته باشید. در نمایندگی به شما یک فرم تحویل داده می‌شود که باید اطلاعات مورد نیاز در فرم را پر کنید تا سیم کارت اعتباری شما صادر شود. توجه داشته باشید که سیم کارت‌ های توریستی برای مدت زمان محدودی اعتبار دارند. برای فعال سازی سیم کارت قطر نیز می‌توانید از کارگزار فروش سیم کارت بخواهید تا پروسه فعال سازی را برای شما توضیح داده و یا سیم کارت را برای شما فعال کند.

6 696x468

 بسته رومینگ همراه اول ویژه جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

همانطور که در ابتدا عنوان کردیم می‌توانید به جای خرید سیم کارت در قطر از رومینگ همراه اول استفاده کنید. جالب است بدانید که همراه اول بسته‌های رومینگ جذابی برای جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در نظر گرفته است. در طرح جام جهانی، شرکت همراه اول با اپراتور‌های Ooredoo و Vodafone قرارداد داشته و زمان استفاده از این طرح از تاریخ ۱۵ آبان ماه ۱۴۰۱ آغاز شده است. استفاده از طرح رومینگ همراه اول ویژه جام جهانی ۲۰۲۲ از طریق کد دستوری USSD و فروشگاه همراه اول امکان‌پذیر است. اگر قصد سفر به قطر دارید می‌توانید از طرح رومینگ ویژه جام جهانی قطر بهره‌مند شوید.

سیم کارت یا رومینگ؟ انتخاب با شماست!

در این مطلب در خصوص اپراتورهای معتبر خرید سیم کارت قطر صحبت کردیم. به طور کلی اگر قصد اقامت‌های بیشتر از ۱۰ روز در یک کشور خارجی دارید، خرید سیم کارت گزینه خوبی است. اما گاهی اپراتورهای داخلی مانند همراه اول یا رومینگ ایرانسل نیز پیشنهادات خوبی برای استفاده از سرویس رومینگ همراه ارائه می‌کنند که مقرون به صرفه تر است.

آیا شما تجربه استفاده از سیم کارت توریستی دارید؟ با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول خرید سیم کارت قطر

بهترین اپراتور خرید سیم کارت در قطر چیست؟

قطر تل بهترین اپراتور خرید سیم کارت در قطر است.

از کجا سیم کارت قطر بگیریم؟

برای خرید سیم کارت در قطر می‌توانید به شعب نمایندگی فروش سیم کارت در فرودگاه و یا شهر مراجعه کنید.

آیا سیم کارت های قطر در ایران آنتن می‌دهند؟

خیر سیم کارت های قطر در ایران قابل استفاده نیستند.

 

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید