قطر یکی از کشورهای عربی منطقه خاورمیانه است که پس از پشت‌سر‌گذاشتن تاریخی پرفراز‌ونشیب، امروزه به کشوری مدرن و مجهز تبدیل شده است. ساحل شنی و تپه‌های ماسه‌ای این کشور در کنار زیرساخت‌های مناسب آن برای گردش و تفریح، روز‌به‌روز به تعداد گردشگران این منطقه افزوده است. اگر قصد سفر به قطر را دارید و به دنبال کسب اطلاعات مفید در زمینه شرایط و هزینه‌های سفر به این کشور هستید، در این مطلب از مجله گردشگری فلای‌تودی، همراه ما باشید. این راهنمای سفر به قطر به شما کمک می‌کند تا برای سفر به این کشور، بهتر و راحت‌تر برنامه‌ریزی کنید.

معرفی کشور قطر | از گذشته تا به امروز

قبل از اینکه کوله‌بار خود برای سفر به قطر را ببندید، بیایید نگاهی به تاریخ این کشور بیندازیم. قطر کشوری کوچک با وسعت ۵۸۱/۱۱ کیلومتر مربع در جنوب‌غربی آسیا و حاشیه خلیج‌فارس است. این کشور عربی در جنوب کشور ایران قرار دارد و تنها مرز مشترک زمینی آن با عربستان صعودی است. قطر در واقع یک شبه‌جزیره محسوب می‌شود که اطراف آن با آب‌های خلیج‌فارس احاطه شده است. پایتخت این کشور عربی، شهر دوحه است و حدود ۸۰% از شهروندان قطر در آن ساکن هستند.

شواهد تاریخی نشان داده‌اند که سابقه سکونت اولیه در کشور قطر به سال‌ها قبل از میلاد مسیح برمی‌گردد. این شبه‌جزیره، سال‌ها تحت سیطره امپراتوری‌های مختلف از جمله سلوکیان، ساسانیان و اشکانیان قرار داشت. در سال ۶۲۸ میلادی، حضرت محمد (ص) فرستاده خود را نزد منذر‌بن‌ساوی فرستاد و پس از پذیرش اسلام توسط او، مناطق تحت سلطه‌اش که قطر نیز در میان آن‌ها قرار داشت، اسلام را پذیرفتند.

معرفی کشور قطر

قطر در قرن هشتم به مرکز تجارت مروارید تبدیل شد و بیشتر شهرت خود را مدیون این صنعت بود. این کشور داستان‌های زیادی را از سر گذراند تا اینکه حکومت آن در قرن نوزدهم میلادی با حمایت بریتانیا به آل ثانی واگذار شد. در دهه ۱۹۴۰ میلادی، نفت باکیفیت در دخان قطر کشف شد و این کشور کوچک را به یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان تبدیل کرد!

درآمد حاصل از نفت و گاز، قطر را با سرعت فراوانی در مسیر پیشرفت قرار داد و درآمدهای حاصل از نفت، باعث پیشرفت اجتماعی و رفاه بیشتر ساکنان شد. در طول دهه‌های ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰ قطر به‌شکل قابل‌ توجهی از این رو، به آن رو و تاریخ مدرن کشور شروع شد. در سال ۱۹۷۱ معاهده قطر با بریتانیا به پایان رسید و این کشور در ۳ سپتامبر همان سال اعلام استقلال کرد.

قطر در سال ۲۰۲۲ نیز میزبان جام‌جهانی شد و سرعت پیشرفت آن، بیش از پیش افزایش پیدا کرد. این مسابقات جهانی برای اولین‌بار به‌ دلیل هوای گرم قطر، در زمستان برگزار شد و قطر حدود ۲۰۰ میلیارد دلار صرف ایجاد زیرساخت مناسب برای ورزشگاه، بزرگراه، هتل، حمل‌ونقل و… کرد. این کشور، به‌عنوان نخستین کشور، شبکه G5 را راه‌اندازی و امکانات فراوانی را برای مشتاقان سفر به قطر فراهم کرد.

معرفی قطر

امروزه می‌توانیم قطر را شهری دیدنی با تفریحات متنوع و مراکز خرید مدرن و سنتی بدانیم که میزبان مسافران زیادی از سراسر جهان است. موزه‌های تاریخی، تپه‌های شنی که می‌توان در آن‌ها سوار شتر شد یا هیجان سافاری را تجربه کرد، سواحل زیبا، قایق‌های سنتی و… تنها بخشی از جاذبه‌های این کشور تماشایی هستند.

اطلاعات ضروری برای سفر به قطر

در این قسمت، قصد داریم برخی از اطلاعات مفید و ضروری که در سفر به قطر به کارتان می‌آیند را با هم بررسی کنیم. قبل از هر چیز، بد نیست نگاهی به زبان رسمی مردم قطر داشته باشیم. زبان رسمی مردمان قطر، عربی است. همچنین معمولا زبان انگلیسی را به‌عنوان زبان دوم خود در این کشور استفاده می‌کنند. افزایش گردشگران و مسافران به قطر در سال‌های اخیر، باعث شده است که بسیاری از ساکنان این کشور به‌خصوص جوانان، از زبان انگلیسی برای تعامل و معاشرت با مسافران و مهاجران استفاده کنند.

موضوع دیگری که برای سفر به قطر باید بدانید، واحد پول این کشور است. واحد پول کشور قطر ریال قطری است که آن را با نماد QAR نشان می‌دهند. اکثر مردم این سرزمین، مسلمان‌اند و حدود ۹۰ درصد آن‌ها سنی و مابقی شیعه هستند.

قطر نیم ساعت با ایران اختلاف زمانی دارد؛ به‌طوری که ایران نیم ساعت از نظر زمانی از قطر جلوتر است. برای مثال، اگر ساعت در ایران ۲۲:۰۰ باشد در قطر ۲۱:۳۰ است. کد کشور قطر ۹۷۴+ و شماره اضطراری آن برای تماس با پلیس، آتش‌نشانی و آمبولانس ۹۹۹ است.  در ادامه، اطلاعات مورد نیاز برای سفر به قطر را به‌طور خلاصه برای شما لیست کرده‌ایم:

  • زبان رسمی: عربی
  • واحد پول قطر: ریال قطر (QAR)
  • کد کشور: ۹۷۴+
  • شماره تلفن ضروری پلیس، آتش‌نشانی و آمبولانس: ۹۹۹
  • مذهب: مسلمان (حدود ۹۰% سنتی و مابقی شیعه)
  • اختلاف ساعت قطر با ایران: ۳۰ دقیقه عقب‌تر از تهران
  • جهت رانندگی: چپ
اطلاعات ضروری برای سفر به قطر

دریافت ویزا برای سفر به قطر

شهروندان بیش از ۹۰ کشور دنیا، برای سفر به قطر به ویزا نیاز ندارند که متاسفانه ایران در میان آن‌ها قرار ندارد. این کشور یکی از جالب‌ترین مکان‌های توریستی جهان محسوب می‌شود و سالانه افراد زیادی، سفر به قطر را در برنامه خود قرار می‌دهند.

مدت‌زمان مجاز اقامت در قطر و اعتبار ویزا برای افراد کشورهای مختلف متفاوت است و به کشور مبدا بستگی دارد. eVisa قطر نوعی ویزای الکترونیکی است که گردشگران از هر جای دنیا، می‌توانند برای دریافت آن اقدام کنند. اعتبار این ویزا از زمان صدور، ۳ ماه است که از این مدت، ۳۰ روز را می‌توان در خاک قطر اقامت داشت.

برای دریافت ویزای قطر، باید از طریق وب‌سایت مخصوص به صدور ویزا، فرم مربوطه را تکمیل و مدارک مورد نیاز را آپلود کنید. این ویزای الکترونیکی را می‌توانید از طریق آژانس‌های مسافرتی یا به‌صورت شخصی دریافت کنید. اگر قصد دارید که خودتان امور مربوط به دریافت ویزا را انجام دهید، نیاز به مستر کارت یا ویزا کارت خواهید داشت.

دریافت ویزا برای سفر به قطر

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای قطر:

  • پاسپورت معتبر؛
  • بلیط رفت‌و‌برگشت؛
  • واچر هتل؛
  • ارائه گواهی واکسیناسیون مورد تایید بهداشت قطر؛
  • گواهی عدم سوء پیشینه؛
  • جواب تست منفی PCR؛
  • یک قطعه عکس؛
  • تمکن مالی و گردش ۳ ماهه حساب.

پس از حدود ۲۴ ساعت از درخواست ویزا و پرداخت هزینه‌ها، طی ایمیلی جواب درخواستتان به شما اطلاع داده می‌شود. هزینه ویزای توریستی برای سفر به قطر برابر با ۱۰۰ ریال قطر (۲۷ دلار) به‌ازای هر فرد است. چنانچه شخصی بیشتر از روزهای مجاز در این کشور اقامت داشته باشد، مجازات می‌شود و مبلغی را به‌عنوان جریمه باید بپردازد.

روش دیگر برای دریافت ویزای توریستی، از طریق ویزای فرودگاهی است. در این روش، پس از ورود به قطر و در داخل فرودگاه این کشور، اقدام به دریافت ویزا می‌کنید که نیاز به ارائه بلیط رفت‌و‌برگشت، حداقل ۱۵۰۰ دلار آمریکا و رسید رزرو هتل است. در حال‌ حاضر، این امکان برای کشور ایران وجود ندارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ویزای قطر، با کارشناسان بخش ویزای فلای تودی تماس بگیرید. همچنین می‌توانید مقاله شرایط دریافت ویزای قطر با دیسکاور قطر را در مجله فلای تودی مطالعه کنید.

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای قطر

فرودگاه های قطر | پروازهای ایران در کدام فرودگاه می نشینند؟

فرودگاه اولین مکانی است که افراد مختلف پس از سفر به قطر با آن مواجه می‌شوند. از این رو، بسیار مهم است که این مکان، محیطی راحت و مناسب با امکانات کافی برای مسافران باشد. فرودگاه بین‌المللی حمد یکی از بهترین فرودگاه‌های جهان است که با فضایی مدرن و امکاناتی عالی از مسافران پذیرایی می‌کند. این فرودگاه، شبیه به یک هتل زیبا با زمین اسکواش، استخر، مرکز خرید، شبیه‌ساز گلف و مرکز تناسب اندام است که مسافران می‌توانند ساعاتی را در آنجا به آرامش سپری کنند.

کارکنان فرودگاه حمد دوحه همواره به‌ دنبال ارائه امکانات خوب به متقاضیان سفر به قطر هستند تا خاطره‌ای شیرین از این مکان برای‌شان ثبت کنند. فرودگاه حمد تنها فرودگاه بین‌المللی قطر است که در پایتخت آن قرار دارد و می‌توان برای سفر به کشورهای دیگر از آن استفاده کرد.

کالاهای غیر مجاز در فرودگاه قطر

کالاهای غیر مجاز در فرودگاه قطر عبارتند از:

  • نوشیدنی الکلی؛
  • مواد مخدر؛
  • سلاح گرم؛
  • بیشتر از ۴۰۰ نخ سیگار؛
  • محصولات غذایی حاوی گوشت خوک؛
  • مواد منفجره؛
  • اشیای تیز با تیغه بلند (بیش از ۶ سانتی‌متر)؛
  • گازهای فشرده؛
  • اقلام قابل اشتعال؛
  • مواد سمی.
فرودگاه های قطر

نحوه خرید سیم کارت در قطر و فعال کردن آن

یکی از دغدغه‌های متقاضیان سفر به قطر و مسافران در سفر خارج از کشور، تهیه سیم‌کارت و برقراری ارتباط با دوستان و آشنایان است. برای خرید سیم‌کارت، شما می‌توانید پس از سفر به قطر در فرودگاه حمد دوحه به مراکز فروش سیم‌کارت مراجعه و برای خرید آن اقدام کنید. فراموش نکنید برای خرید سیم‌کارت توریستی در قطر، پاسپورت خود را به همراه داشته باشید.

اردو (Ooredoo) تنها ارائه‌دهنده سیم‌کارت در فرودگاه بین‌المللی قطر محسوب می‌شود که قیمت آن برای ۷ روز اعتبار و ۱۵۰ مگابایت داده، حدودا QAR 35 است. با پرداخت مبلغ بیشتر، شما می‌توانید از بسته‌های دیگر این اپراتور استفاده کنید. همچنین می‌توانید با همراه‌داشتن مدارک از اپراتورهای سطح شهر نیز سیم‌کارت مورد نظر خود را خریداری کنید. در این صورت، ممکن است بتوانید با هزینه کمتر، سیم‌کارت مناسبی را پیدا کنید.

برای فعال‌سازی سیم‌کارت مراحل را از کارگزار فروش بپرسید یا از او بخواهید سیم‌کارت را برای‌تان فعال کند. از بهترین اپراتورهای کشور قطر، می‌توان به قطر تل (Qatar Tel)، ودافون (Vedafone)، اردو (Ooredoo) و هالا (Hala) اشاره کرد. روش دیگری که مسافران ایرانی پس از سفر به قطر می‌توانند از آن استفاده کنند، رومینگ همراه اول است که هزینه‌های آن با خرید سیم‌کارت تفاوت زیادی ندارد.

نحوه خرید سیم کارت در قطر

اگر سفر شما به قطر، زمان زیادی طول می‌کشد، پیشنهاد ما به شما خرید سیم‌کارت است. اما گاهی اپراتورهای داخلی نیز پیشنهاد خوبی در خدمات رومینگ خود ارائه می‌دهند که ممکن است استفاده از آن‌ها برای شما به‌صرفه‌تر باشد.

پیگیری اشیای گم شده در فرودگاه قطر

اگر در سفر به قطر، چمدان یا هر چیز دیگری را در فرودگاه حمد دوحه گم کرده‌اید، نگران نباشید؛ زیرا تیم خدمات مشتریان فرودگاه حمد، اقلام گم‌شده مربوط به مشتریان را در دفتر اموال گم‌شده نگهداری می‌کنند و پس از استعلام، تحویل مسافران می‌دهند. برای پیگیری اشیای خود چنانچه در فرودگاه هستید، به نزدیک‌ترین کیوسک اطلاعات فرودگاه بروید و اطلاعات دقیق خود اقلام گم‌شده را تکمیل کنید.

این اطلاعات باید شامل نام تجاری اشیا، رنگ، مدل، شماره و تاریخ پرواز، زمان احتمالی گم‌شدن و در صورت امکان، ارائه یک عکس از آن اشیای گم‌شده باشد. همچنین اگر خارج از فرودگاه هستید، می‌توانید از طریق بخش Lost and Found یا ایمیل  fpco@qatarairways∙com∙qa برای پرواز ایرویز قطر و ایمیل llqas@qataraviation∙com برای سایر پرواز‌ها درخواست خود را ثبت کنید.

توجه کنید که اقلام گم‌شده تا ۳۰ روز به‌صورت رایگان در اداره اموال گم‌شده فرودگاه نگهداری می‌شوند و پس از آن، اهدا خواهند شد.

پیگیری اشیای گم شده در فرودگاه قطر

دسترسی از فرودگاه دوحه قطر به مرکز شهر

پس از اینکه به فرودگاه دوحه رسیدید، گزینه‌های مختلفی برای رفتن به مرکز شهر پیش روی شما است. یکی از بهترین انتخاب‌های شما، می‌تواند مترو باشد که مستقیم شما را به مرکز شهر می‌رساند و حدود ۱۵ دقیقه از فرودگاه تا مرکز شهر فاصله دارد.

اگر قصد دارید پس از سفر به قطر از مترو استفاده کنید و خود را به مرکز شهر برسانید، باید خطوط قرمز مسیر Lusail را دنبال کنید تا به مشیرب برسید. سپس خط خود را تغییر دهید و با خط طلایی به مرکز دوحه بروید و در ایستگاه سوق واقف پیاده شوید. هزینه مترو برای بلیط یک‌طرفه ۲ ریال قطر، برای بلیط یک‌روزه ۶ ریال قطر و برای خرید کارت قابل‌ شارژ ۱۰ ریال قطر است.

گزینه بعدی که می‌تواند در سفر به قطر شما را راحت و ارزان از فرودگاه بین‌المللی قطر به دوحه ببرد، اتوبوس است. چندین خط از اتوبوس‌های مواصلات در سمت راست سالن ورودی فرودگاه قرار دارند که با دنبال‌کردن مسیر پاویون اتوبوس می‌توانید به آن برسید یا از کیوسک اطلاعات فرودگاه، نشانی آن را پیدا کنید.

دسترسی از فرودگاه دوحه قطر به مرکز شهر

شما باید با توجه‌ به مقصدی که دارید، از خطوط ۷۷۷ یا ۱۰۹ استفاده کنید. همچنین خط ۷۴۷ نیز هر ۲۰ دقیقه یک‌بار، بین ساعات ۰۴:۴۲ تا ۲۳:۴۲ از فرودگاه به سوی مرکز شهر می‌رود و در ایستگاه‌های مختلف از جمله سوق واقف، توقف می‌کند.

گزینه سریع و راحت دیگر برای رسیدن به دوحه، تاکسی است. تاکسی انتخابی راحت برای رسیدن به مرکز شهر است که با توجه‌ به خستگی پس از سفر به قطر، گزینه خوبی به نظر می‌رسد. تمام تاکسی‌های رسمی فرودگاه، تاکسی‌های شرکت کاروا هستند که توسط شرکت دولتی مواصلات اداره می‌شوند.

شما می‌توانید از قبل، برای رزرو این تاکسی‌ها اقدام یا پس از خروج از سالن از تاکسی‌هایی که در محوطه هستند، استفاده کنید. زمان حدودی سفر شما با این تاکسی‌ها از فرودگاه به شهر، بسته به ترافیک بین ۱۵ تا ۲۵ دقیقه است.

کرایه بر اساس مقصد و مسافت تعیین می‌شود و حداقل آن QAR 25 است. کرایه حدودی از فرودگاه تا مرکز شهر درحدود QAR 5/39 تخمین زده می‌شود. توجه کنید که تنها پول نقد و ارز محلی پذیرفته می‌شود که می‌توانید از خودپردازهای اطراف برای برداشت پول استفاده کنید.

جالب است بدانید فرودگاه حمد دوحه (HIA) خدماتی در زمینه کرایه خودرو نیز ارائه می‌دهد. چنانچه شما مایل باشید، می‌توانید در میان طیف وسیعی از خودروهای معمولی و مدل‌بالا، بسته به بودجه‌ای که دارید، یک خودرو اجاره کنید و در کل مدت‌زمان سفر به قطر دغدغه جابه‌جایی نداشته باشید. در پیش‌خوان‌های فرودگاه، انواع شرکت‌های اجاره خودرو را می‌توانید ببینید و از خدمات آن‌ها استفاده کنید.

دسترسی از فرودگاه قطر به مرکز شهر

بهترین زمان برای سفر به قطر

به‌طور کلی، کشور قطر و شهر دوحه آب‌وهوای گرمی دارد و در تابستان، این گرما به اوج خود می‌رسد. بیشتر روزهای سال در قطر، هوا گرم و آفتابی است و در روزهای گرم تابستان، دمای هوا به بالای ۴۰ درجه سانتی‌گراد نیز می‌رسد!

علاوه‌ بر گرما، شرجی‌بودن هوا و وقوع طوفان‌های شن، ممکن است تجربه‌های ناخوشایندی از سفر به قطر برای‌تان ایجاد کند؛ بنابراین، انتخاب زمان مناسب برای سفر به قطر اهمیت فراوانی دارد. بهترین زمان برای سفر به قطر از اواسط مهر یا اوایل آبان تا اردیبهشت‌ماه است که هوا نسبت به سایر ماه‌های سال، کمی خنک‌تر است.

از آنجا که بارندگی در این کشور زیاد نیست، فصل زمستان می‌تواند بهترین گزینه برای سفر به این مقصد باشد. زمستان‌های قطر با هوای خنک و ملایم، برای سافاری و شترسواری در بیابان بسیار مناسب است.

بهترین زمان برای سفر به قطر

راه های سفر به قطر از ایران

برای سفر به قطر، بهترین، سریع‌ترین و راحت‌ترین راه از ایران، استفاده از هواپیما است که طی حدود ۲ ساعت، شما را از تهران به دوحه قطر می‌رساند. گزینه دوم برای سفر به قطر از ایران، استفاده از کشتی‌های کروز است که از بوشهر حرکت می‌کنند و حدود ۲۰ ساعت در راه هستند تا شما را به قطر برسانند. اگرچه استفاده از این کشتی‌ها زمان بیشتری از شما می‌گیرد، اما تجربه لذت‌بخش و متفاوتی را می‌تواند برای‌تان رقم بزند!

راه های سفر به قطر از ایران

شما همچنین می‌توانید از راه زمینی و با ماشین برای سفر به قطر اقدام کنید که در این صورت، باید از کشورهای مختلف عربی مانند عراق، کویت، بحرین و عربستان عبور کنید که هر کدام از آن‌ها، نیاز به ویزای توریستی دارند. این راه اگرچه ارزان‌ترین روش برای سفر به قطر است، اما دردسرهای بیشتری دارد.

هزینه‌ سفر به قطر چقدر است؟

مسلما یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که در برنامه‌ریزی‌های اولیه سفر به قطر اهمیت زیادی دارد، بحث مالی و هزینه‌های سفر است. اگرچه سفر به کشور مدرن قطر با امکانات پیشرفته، سفری ارزان به شمار نمی‌رود، اما می‌توان با مدیریت هزینه‌ها تا حدودی هزینه سفر به قطر را کاهش داد.

هزینه سفر به این کشور تا حد زیادی به انتخاب‌های شما در این سفر بستگی دارد و برای افراد مختلف، یکسان نیست. بااین‌حال، ما در این راهنمای سفر به قطر، میانگین هزینه‌هایی که نیاز دارید را ارائه داده‌ایم.

هزینه‌ سفر به قطر چقدر است

به‌طور کلی، شما برای سفر به قطر باید روزانه حدود ۷۹۱ ریال قطر معادل ۲۱۷ دلار کنار بگذارید که این عدد، میانگین هزینه‌های روزانه سایر بازدیدکنندگان است. از این مبلغ، حدود QAR 223 (61 دلار) برای غذای یک روز و QAR 84 (23 دلار) برای حمل‌ونقل هزینه می‌شود. همچنین میانگین هزینه هتل برای یک نفر تقریبا QAR 5/434 (119 دلار) است. هزینه کلی سفر به قطر برای یک نفر و به مدت یک هفته با امکانات خوب و تفریحات مناسب، حدود ۵۵۳۹ ریال قطر است.

هزینه‌هایی که بالا ذکر شدند، میانگین هزینه سایر مسافرین هستند. شما می‌توانید با انتخاب گزینه‌های متفاوت، هزینه کمتر یا بیشتری صرف مسافرت خود به قطر کنید. زیرا شرایط سفر به قطر برای همه یکسان نیست. به موارد زیر توجه کنید:

  • هزینه اقامت ارزان سفر به قطر برای یک هفته: ۱۶۰۰ ریال قطر.
  • هزینه اقامت اقتصادی سفر به قطر برای یک هفته: ۲۲۰۰ ریال قطر.
  • هزینه اقامت راحت سفر به قطر برای یک هفته: ۳۴۰۰ ریال قطر.
  • هزینه اقامت لاکچری سفر به قطر برای یک هفته: ۹۵۰۰ ریال قطر.

هزینه بلیط هواپیما برای سفر به قطر

فاصله بین دوحه و تهران ۱۱۲۹ کیلومتر و مدت‌زمان پرواز حدود ۱ ساعت و ۴۵ دقیقه است. خطوط هوایی مختلفی در این مسیر پرواز می‌کنند و مسافران را به مقصد می‌رسانند که معروف‌ترین آن‌ها، قطر ایرویز، فلای‌دبی، سلام‌ایر، ایرعربیا و ترکیش ایرلاین است.

امکان سفر به قطر همه‌روزه از تهران به دوحه فراهم است و در حال‌ حاضر، امکان خرید بلیط خطوط ترکیش ایرلاین، قطر ایرویز، ایران ایر، فلای‌دبی و آنادولوجت برای سفر از تهران به قطر وجود دارد. از این میان، پرواز قطر ایرویز به‌صورت مستقیم از تهران به دوحه انجام می‌شود. علاوه‌ بر تهران، بلیط سفر به قطر را می‌توان از شهرهای تبریز، اصفهان، شیراز و مشهد نیز خریداری کرد.

قیمت بلیط تهران به دوحه به عوامل متعددی مانند خطوط هوایی، تعداد توقف‌ها، کلاس پرواز، زمان مسافرت و… بستگی دارد. برای اطلاع از قیمت بلیط یک‌طرفه یا رفت‌وبرگشت به دوحه و خرید ارزان‌ترین بلیط، می‌توانید به سایت فلای‌ تودی مراجعه کنید. فلای‌ تودی با بهره‌گیری از سیستم مقایسه قیمت پروازهای مختلف، ارزان‌ترین و بهترین گزینه برای خرید بلیط را در اختیار شما قرار می‌دهد.

هزینه بلیط هواپیما برای سفر به قطر

ارزان‌ترین پرواز تهران به قطر از ۷۵/۳۹۰ دلار آغاز می‌شود که در روزهای گرم که مسافران کمتری به این کشور می‌روند، مبلغ آن به میزان قابل‌ توجهی کاهش می‌یابد. سریع‌ترین پرواز سفر به قطر از ایران، از فرودگاه لار شیراز است که میانگین زمان پرواز آن ۱ ساعت و ۵ دقیقه است. همچنین محبوب‌ترین خطوط هوایی برای سفر به قطر، ایران‌ایر و قطر ایرویز هستند و مقاصد منتخب ایرانیان نیز شهرهای دوحه، الخور و ابوسمره است.

برای رزرو ارزان‌ترین بلیط هواپیما به قطر، به فلای تودی مراجعه کنید یا با کارشناسان پشتیبانی فلای تودی در ارتباط باشید.

هزینه رزرو هتل در قطر

هزینه هتل تا حد زیادی به انتخاب شما بستگی دارد و شرایط سفر به قطر را تعیین می‌کند. به‌طور میانگین، هزینه اقامت در قطر ۱۰۳ دلار است. اگر به‌دنبال گزینه‌های ارزان‌قیمت هستید، بهتر است به سراغ هتل‌های ۲ یا ۳ ستاره بروید. میانگین هزینه هتل ۲ ستاره تقریبا ۵۰ دلار و هتل ۳ ستاره ۵۲ دلار است که این میزان با توجه‌ به موقعیت هتل و سایر فاکتورها، می‌تواند کمی بیشتر یا کمتر باشد.

اگر از آن دسته افرادی هستید که کیفیت، تمیزی و راحتی محل اقامت برای‌تان اهمیت زیادی دارد و می‌خواهید هزینه بیشتری صرف آن کنید، هتل‌های ۴ یا ۵ ستاره گزینه خوبی برای شما هستند. قیمت تقریبی هتل ۴ ستاره در قطر حدود ۷۲ دلار و هتل ۵ ستاره ۱۶۳ دلار است.

علاوه‌ بر موارد ذکر‌شده، شما می‌توانید برای اقامت در قطر از هاستل استفاده کنید. هزینه هاستل نزدیک به ۱۶ دلار است که تا حد زیادی هزینه‌های سفر به قطر را کاهش می‌دهد. در ادامه، برخی از بهترین هتل‌های قطر را معرفی خواهیم کرد.

هزینه رزرو هتل در قطر

هتل Al Najada Doha by Tivoli

هتل ۵ ستاره ال‌نجادا یک هتل مجلل و شیک در شهر دوحه است که ۱۳ کیلومتر از فرودگاه حمد و ۲ کیلومتر با موزه ملی قطر فاصله دارد. هتل ال نجادا را می‌توانید با پرداخت ریالی از فلای تودی رزرو کنید.

هتل ۵ ستاره ال‌نجادا در قطر

هتل بست وسترن پلاس

هتل بست وسترن پلاس در شهر دوحه قرار دارد و یک هتل ۴ ستاره با اینترنت رایگان، مینی‌بار، امکاناتی مانند قهوه و چای و… محسوب می‌شود. این هتل، یک کیلومتر تا موزه هنر اسلامی و ۲ کیلومتر تا ایستگاه سوق واقف فاصله دارد. همچنین با ۵ دقیقه پیاده‌روی از آن، می‌توان به تفرجگاه کورنیش دوحه رسید.

هتل بست وسترن پلاس در قطر

هتل گرند رگال قطر

هتل گراند رگال در دوحه قطر و در نزدیکی ایستگاه متروی سوق واقف قرار دارد؛ به‌طوری که با ۱۰ دقیقه پیاده‌روی، می‌توان به آنجا رسید. همچنین فاصله این هتل ۴ ستاره تا فرودگاه حمد قطر حدود ۷ کیلومتر است. هزینه اقامت در این هتل، در حدود ۷۰ دلار به‌ازای هر شب است.

هتل گرند رگال قطر

از سایر هتل‌های معروف قطر، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هتل ازدان دوحه؛
  • هتل هیلتون؛
  • هتل ام گرند؛
  • هتل کرون پلازا؛
  • هتل میلینیوم؛
  • هتل ویکتوریا و…

برای اطلاع بیشتر از هتل‌های قطر و همچنین رزرو آنها، به سایت فلای‌ تودی مراجعه کنید.

حمل و نقل عمومی در قطر

از آنجا که معمولا اکثر افراد در سفر به مقاصد خارجی، ماشین شخصی به همراه ندارند، شناخت سیستم حمل‌ونقل در طول سفر اهمیت بسیاری دارد. شما قرار است در مدتی که در سفر هستید، به مکان‌های دیدنی بروید و دائم در گشت‌وگذار باشید؛ بنابراین، مهم است که وسایل حمل‌ونقل عمومی آنجا را بشناسید. با این تفاسیر، وضعیت حمل‌ونقل در قطر چگونه است و چطور می‌توانیم در سفر به قطر از آن‌ها استفاده کنیم؟ با ما باشید تا در ادامه راهنمای سفر به قطر به این سوال‌ها پاسخ دهیم.

اتوبوس

اگر پس از سفر به قطر به فکر کاهش هزینه‌ها و انتخاب راهی ارزان برای جابه‌جایی هستید، اتوبوس‌ها گزینه مناسبی برای شما هستند. اتوبوس‌های قطر زیر نظر اداره مواصلات قرار دارند. اتوبوس‌های عمومی که به رنگ آبی هستند و در دوحه تردد می‌کنند، کاروا نام دارند. در این اتوبوس‌ها، تهویه مطبوع هوا وجود دارد و مکانی نیز برای قرار‌دادن ویلچر در آن‌ها تعبیه شده است.

برای استفاده از اتوبوس‌های مواصلات، شما می‌توانید بسته به نیاز خود از ۳ کارت هوشمند استفاده کنید. گزینه اول کارت کلاسیک محسوب می‌شود که قیمت آن ۳۰ ریال قطر است و قابلیت شارژ دارد. گزینه دوم کارت محدود است که قیمت آن ۱۰ ریال قطر است و برای ۲ سفر در یک روز استفاده می‌شود. گزینه سوم هم کارت نامحدود است که قیمتی معادل ۲۰ ریال دارد و شما می‌توانید در ۲۴ ساعت از آن به‌صورت نامحدود استفاده کنید.

اتوبوس‌های کاروا فعالیت خود را از ساعت ۴ صبح در سطح شهر دوحه و شهرهای اطراف آغاز و تا ساعت ۱۱ شب در مسیرهای مختلف حرکت می‌کنند.

حمل و نقل عمومی در قطر

تاکسی

یکی دیگر از گزینه‌های موجود در حمل‌ونقل عمومی قطر که شما عزیزان می‌توانید از آن استفاده کنید، تاکسی است. تاکسی‌ها در قطر قیمت نسبتا مناسبی دارند و در نقاط مختلف شهر موجود هستند. کرایه این تاکسی‌های آبی‌رنگ به مسافت، طول سفر و زمان آن بستگی دارد. 

شرکت‌های تاکسی‌رانی مختلفی در دوحه فعالیت می‌کنند که رنگ سقفشان، آن‌ها را از هم متمایز می‌کند. یکی از بهترین شرکت‌های تاکسی‌رانی در قطر «کاروا تاکسی» است که ایمنی و قیمت مناسبی دارد. کرایه تاکسی در قطر از QAR 4 آغاز می‌شود که به ازای هر کیلومتر ۶/۱ ریال به آن اضافه می‌شود. این مبلغ در شب و در حوالی شهر به ۹/۱ ریال قطر افزایش می‌یابد.

حمل و نقل عمومی با تاکسی در قطر

تاکسی‌ها راحت‌ترین راه برای جابه‌جایی بین شهر هنگام سفر به قطر هستند. استفاده از آن‌ها در وقت شما صرفه‌جویی می‌کند و شما را از گرما و شلوغی نجات می‌دهد. اگر بخواهید، می‌توانید کمی بیشتر هزینه کنید و با پرداخت پول بیشتری از ماشین‌هایی که امکانات بالاتر دارند، استفاده کنید.

علاوه بر تاکسی‌هایی که در سطح شهر قرار دارند، تاکسی‌های اینترنتی مانند اوبر نیز در قطر فعال هستند که آن‌ها هم گزینه مناسبی در سفر به قطر محسوب می‌شوند. رانندگان این تاکسی‌ها معمولا‌ افراد آشنا به سطح شهر هستند که دغدغه مسیریابی گردشگران را برطرف می‌کنند. قیمت این تاکسی‌ها تقریبا با تاکسی‌های عمومی برابر است؛ البته نباید مسافت و زمان سفر و سایر فاکتورها را در برآورد هزینه نادیده گرفت.

مترو

یکی دیگر از گزینه‌های حمل‌ونقل عمومی که پس از سفر به قطر می‌توان از آن استفاده کرد، متروی قطر است که فعالیت خود را از سال ۲۰۱۹ در این کشور آغاز کرده است. متروی قطر ۳ خط دارد و ایستگاه‌هایی در نزدیکی برخی از جاذبه‌های شهر نیز در آن وجود دارد.

جالب است بدانید که در کشور قطر، امکانات مورد نیاز برای استفاده افراد کم‌توان از مترو نیز فراهم است و مکانی مخصوص این افراد در نظر گرفته شده است. برای پرداخت کرایه مترو، ۲ گزینه برای مسافران در نظر گرفته شده است. اولی تهیه کارت استاندارد است که برای استفاده معمولی از مترو کاربرد دارد و قیمت آن QAR10 است. گزینه دوم، تهیه گلدکلاب کارت است که از خدمات بهتر و صندلی‌های راحت‌تر برخوردار است و قیمت آن QAR100 در نظر گرفته شده است.

حمل و نقل عمومی با مترو در قطر

هر کدام از این کارت‌های مترو ۵ سال اعتبار و قابلیت شارژ‌کردن دارند. متروهای قطر ۳ واگن استاندارد، گلد و خانوادگی دارند که برای استفاده از واگن‌های گلد به کارت گلدکلاب نیاز است. واگن‌های خانوادگی نیز مخصوص خانواده‌ها و بانوان طراحی شده است. جالب است بدانید در این متروها، شما می‌توانید تا نیم ساعت از اینترنت رایگان استفاده کنید!

  • ساعت کاری مترو دوحه: شنبه تا چهارشنبه ساعت ۶:۰۰ صبح تا ۲۳:۰۰، پنج‌شنبه ساعت ۶:۰۰ صبح تا ۲۴:۰۰ و جمعه از ساعت ۱۴:۰۰ تا ۲۴:۰۰٫

جاذبه های گردشگری قطر | در سفر به قطر کجا برویم؟

از هر چه بگذریم، از جاذبه‌های گردشگری قطر که تلفیقی از تاریخ و تمدن در کنار مدرنیته هستند، نمی‌توان گذشت. آنچه در سفر به قطر توجه مسافران را حسابی به خود جلب می‌کند، تعدد جاذبه‌های گردشگری این کشور است. پیشنهاد ما به شما این است که در مدتی که قصد اقامت در قطر را دارید، با یک برنامه‌ریزی دقیق، سعی کنید تا جایی که می‌توانید از این کشور و جاذبه‌هایش لذت ببرید. با ما همراه باشید تا با هم گشتی میان این مکان‌های دیدنی بزنیم.

موزه هنری اسلامی دوحه

موزه هنر اسلامی دوحه مکانی برای نمایش آثار هنری – اسلامی ۳ قاره است که با معماری خاص خود، مانند نگینی در دوحه می‌درخشد. بازدید از این موزه برای ساکنان کشور قطر رایگان و برای گردشگران، حدود ۵۰ ریال قطر است. البته گردشگری در بخش‌هایی از این موزه رایگان است و با ارائه برخی کارت‌ها، امکان دریافت تخفیف نیز وجود دارد. در سفر به قطر تماشای این موزه بی‌نظیر را از دست ندهید.

موزه هنری اسلامی دوحه

موزه ملی قطر

موزه ملی قطر یکی از ساختمان‌های مدرن و حیرت‌انگیز کشور قطر است که در سال ۲۰۱۹ افتتاح شد. اگر به تاریخ خاورمیانه و آشنایی با فرهنگ قطر علاقه دارید، این موزه گزینه مناسبی برای شماست. هزینه بلیط ورودی این موزه برای بازدیدکنندگان ۵۰ ریال قطر است.

موزه ملی قطر

دهکده فرهنگی کاتارا

در سفر به قطر، یکی از جاهایی که توجه مسافران را جلب می‌کند، دهکده فرهنگی کاتارا است که از خیابان‌های زیبا و سنگ‌فرش‌شده و بازارهای قدیمی و سوق‌ها تشکیل شده است. در این دهکده یک خانه اپرا، آمفی‌تئاتر و مسجد نیز دیده می‌شود. بازدید از این جاذبه فرهنگی رایگان است.

دهکده فرهنگی کاتارادر قطر

خور‌العدید

خورالعدید منطقه‌ای حفاظت‌شده در قطر است که در یونسکو به ثبت رسیده است. هنگام سفر به قطر، این منطقه فرصتی ایجاد می‌کند تا از ساحل زیبای دریا در کنار تپه‌های شنی و ماسه‌ای طلایی لذت ببرید. بازدید از این منطقه رایگان است.

خور‌العدید قطر

ساحل کاتارا

در فاصله کمی از دهکده کاتارا، ساحلی زیبا و تماشایی و لوکس قرار گرفته است که در آن می‌توانید شنا کنید یا از تفریحاتی مانند قایق‌سواری، اسکی، موج‌سواری و پاراسیلینگ استفاده کنید. ورود به این ساحل رایگان است؛ اما برای استفاده از تفریحات آبی آن، باید بلیط تهیه کنید.

ساحل کاتارا قطر

قلعه الزباره

سفر به قطر فرصتی برای تماشای بناهای زیبا و تاریخی است که قلعه الزباره یکی از آن‌هاست. این قلعه در سال ۱۹۳۸ بنا شده و مکانی برای نمایش آثار هنری و تاریخی است که همه‌روزه به‌جز جمعه‌ها از ساعت ۸ امکان بازدید از آن فراهم است.

قلعه الزباره قطر

جزیره مروارید

جزیره مروارید اولین جزیره مصنوعی قطر است که به‌تنهایی یک مقصد کامل برای بازدید محسوب می‌شود. در سفر به قطر، یکی از جاهایی که می‌توانید از آن دیدن کنید و در کنار اسکله‌ها، رستوران‌ها و برج‌های لوکس به خرید و تفریح بپردازید، جزیره مروارید است.

جزیره مروارید قطر

جزیره بنانا

این جزیره نام خود را از شکل ظاهری‌اش که شبیه به موز است، وام گرفته است. جزیره بنانا مکانی آرام و زیبا با تفریحاتی مانند قایق‌سواری، غواصی و شنا است. اگر در سفر به قطر به دنبال مکانی لوکس و شیک برای تفریح هستید، این جزیره را اصلا فراموش نکنید.

جزیره بنانا قطر

کورنیش دوحه

کورنیش به مسیرهایی که در کنار آب قرار دارند، گفته می‌شود. کورنیش دوحه یکی از جاهای دیدنی دوحه است که شامل خیابانی به این نام و پارک و تفرجگاهی برای دویدن و پیاده‌روی است و در خیابان‌های آن، کافه‌ و رستوران‌های زیادی دیده می‌شوند.

کورنیش دوحه

آثار شرق و غرب

قطر در راستای ارتقای فرهنگ و هنر خود، گام‌های موثری برداشته است. آثار شرق و غرب، یکی از این آثار منحصربه‌فرد و جالب است که از ۴ لوح با ارتفاع ۱۵ متر تشکیل شده است. این آثار، مکانی خاص و تماشایی هستند که بد نیست در سفر به قطر سری هم به آن‌ها بزنید.

آثار شرق و غرب قطر

سایر جاذبه‌های دیدنی که در سفر به قطر می‌توان از آن‌ها بازدید کرد، عبارت‌اند از:

  • موزه مشیرب؛
  • موزه متحف؛
  • خانه رادونی؛
  • برج‌های بارزان؛
  • برج الخور؛
  • خانه کمپانی؛
  • کتابخانه ملی قطر؛
  • استادیوم شهر لوسیل؛
  • پارک انگری برد و…

هزینه غذا در سفر به قطر

در سفر به قطر، هزینه غذا نیز جزو آن هزینه‌هایی است که کاملا به انتخاب‌های شما بستگی دارد. قیمت برخی از غذاهای سوپرمارکتی در ادامه آورده شده است:

یک بطری شیرQAR 3/7
یک کیلو پنیر محلیQAR 40
سوسیسQAR 60
یک قرص نان تازهQAR 38/5
یک کیلوگرم برنجQAR 98/6
یک کیلو سیب‌زمینیQAR  ۶۲/۴
یک کیلوگرم سیبQAR 10/7
یک کیلوگرم گوشت گاوQAR 31/40

همچنین هزینه صرف یک وعده غذا به‌طور متوسط برای دو نفر به شرح زیر است:

  • رستوران آسیایی: QAR 215 برای دو نفر.
  • رستوران چینی: QAR 142 برای دو نفر.
  • رستوران فرانسوی: QAR 226 برای دو نفر.
  • رستوران ایتالیایی: QAR 240 برای دو نفر.
  • رستوران ژاپنی: QAR 306 برای دو نفر.
  • رستوران مکزیکی: QAR 189 برای دو نفر.

بهترین رستوران های قطر | در سفر به قطر کجا غذا بخوریم؟

در کشور قطر، انواع رستوران‌ها با غذاهای مختلف دیده می‌شوند؛ بنابراین در سفر به قطر، نیازی نیست نگران ذائقه غذایی خود باشید. در ادامه، برخی از بهترین رستوران‌های کشور قطر را معرفی خواهیم کرد.

  • رستوران آسیایی بازار ادویه؛
  • رستوران آسیایی زعفران؛
  • رستوران چینی هاکاسان؛
  • رستوران چینی لیانگ؛
  • رستوران مکزیکی بورگا دگرا؛
  • رستوران آمریکایی تورو تورو؛
  • رستوران لامار؛
  • رستوران اروپایی ژان ژرژ؛
  • رستوران اسپانیایی بیبو؛
  • رستوران بوهو؛
  • رستورن ژاپنی نوزومی؛
  • رستوران ژاپنی موریموتو؛
  • رستوران خانه استیک قطر؛
  • رستوران ولف گلف؛
  • رستوران سوفرا و…
بهترین رستوران های قطر

غذاهای محلی قطر

غذاهای محلی قطر به کمک ادویه‌های معطر و تکنیک آهسته‌پزی غذا، طعمی عالی و منحصربه‌فرد دارند. توصیه می‌کنیم حتما هنگام سفر به قطر، غذاهای محلی آن را امتحان کنید و لذت این تجربه را از دست ندهید. برخی از این غذاهای محلی محبوب، عبارت‌اند از:

  • مجبوس (برنج با گوشت یا مرغ)؛
  • دلمه برگ مو؛
  • کدوی شکم پر؛
  • سالونا؛
  • لقیمات؛
  • مدروبا؛
  • بلالیت؛
  • پودینگ ساگو؛
  • ام علی؛
  • کنافه؛
  • ثرید.
غذاهای محلی قطر

هزینه خرید در قطر

قطر مراکز مختلفی دارد و بازارگردی و خرید، یکی از تفریحات مورد علاقه گردشگران در سفر به قطر است. البته قیمت‌ها در مراکز خرید کمی گران است؛ اما در بازارهای سنتی مانند بازار سوق، می‌توان محصولات مناسب با قیمت مقطوع پیدا کرد. همچنین جالب است بگوییم که چانه‌زنی، بخشی از فرهنگ بازارهای محلی قطر است.

در سفر به قطر کجا خرید کنیم؟ | معرفی مراکز خرید معروف قطر

قطر پُر از بازارهای سنتی و مدرن زیبا و مختلف است که با توجه‌ به سلیقه و علایق خود، می‌توانید از آن‌ها خرید کنید. خرید در قطر یکی از تجربه‌های لذت‌بخش سفر به قطر است که قطعا فراموشش نخواهید کرد. در این راهنمای سفر به قطر، لیستی از مراکز خرید و بازارهای معروف قطر را برای شما آورده‌ایم.

  • بازار سوق واقف: سوق واقف یکی از قدیمی‌ترین بازارهای قطر است که بافتی سنتی دارد و در آن، فروشگاه‌های گلی و سنتی دیده می‌شود. در این بازار، انواع ادویه، صنایع‌ دستی، جواهر و… وجود دارند و برخی از بهترین رستوران‌های قطر نیز آنجا واقع شده‌اند.
هزینه خرید در قطر
  • فستیوال سیتی دوحه: فستیوال سیتی یا شهر جشنواره، یکی از بزرگ‌ترین مرکز خرید کشور قطر است که چندین واحد تجاری را در خود جای داده است. این مرکز خرید، محبوبیت خوبی در میان مردم بومی این کشور دارد و انواع کالاها و امکانات تفریحی و رفاهی در آن قرار دارد.
  • مال آو قطر: این مرکز خرید نیز یکی از معروف‌ترین و بزرگ‌ترین مراکز خرید قطر است که طرحی نوین و مدرن دارد. مال آو قطر در منطقه الریان قرار گرفته است و طراحی خاص آن و فضای هنرمندانه مجتمع، بسیار جذاب و تماشایی است. در این مجتمع علاوه‌ بر فروشگاه‌های مختلف، چندین مرکز رفاهی و تفریحی نیز قرار گرفته است.
  • ویلاجیو مال: یکی از مراکز خرید جذاب و معروف در قطر، ویلاجیو مال است. در این مجتمع تجاری، انواع فروشگاه‌ها با محصولات داخلی و خارجی قرار دارند. از مراکز تفریحی این مرکز خرید، می‌توان به سالن بولینگ، اسکیت روی یخ، کارتینگ و… اشاره کرد.
  • الخور مال: مرکز خرید الخور مال در شهر الخور قرار گرفته است که در ۲۰۲۲ میزبان جام‌جهانی بوده است. این فروشگاه در کنار پارک الخور و در نزدیکی ساحل الفرکیه قرار دارد و در آن، فروشگاه‌ها و امکانات تفریحی  مختلفی دیده می‌شود.
مراکز خرید در قطر
  • سیتی سنتر دوحه: سیتی سنتر دوحه یکی از مراکز خرید شلوغ و باسابقه در دوحه است که انواع محصولات و کالاها را می‌توان در آن دید. اگر در سفر خود به قطر به دنبال گزینه‌های خرید اقتصادی هستید، سیتی سنتر جای مناسبی برای خرید و همچنین صرف غذا است.
  • لاگونا مال: لاگونا مال نیز مانند سایر مراکز خرید قطر در دوحه قرار دارد و گزینه مناسبی برای خرید است. در این مرکز خرید، انواع محصولات مانند پوشاک، کفش، پوشاک کودکان، لوازم ورزشی، لوازم آرایشی، اسباب‌بازی و… به چشم می‌خورند.

برای آشنایی با مراکز خرید قطر، مقاله‌ای با همین عنوان را در مجله فلای تودی جستجو کنید.

معرفی جشنواره ها و فستیوال های قطر

در قطر جشنواره‌ها و جشن‌های متعددی در فواصل مختلف سال برگزار می‌شوند که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره کرده‌ایم. اگر هنگام سفر به قطر به هر یک از این جشنواره‌ها برخوردید، بازدید از آن‌ها را از دست ندهید.

  • جشنواره بادبادک اسپایر: این جشنواره هر ساله در ماه مارس در دوحه برگزار می‌شود. آسمان دوحه در این جشنواره، سرشار از بادبادک‌های رنگارنگ می‌شود و بادبادک‌بازان از سراسر جهان به قطر می‌آیند.
  • مسابقات شترسواری الشحانیه: شتر‌دوانی یک ورزش رقابتی در قطر است که میلیون‌ها دلار درآمد با خود به همراه می‌آورد. مسابقات هفتگی شتر‌سواری جمعه هر هفته در ماه‌های اکتبر تا فوریه برگزار می‌شود و مسابقه اصلی آن در ماه مارس و آوریل است.
معرفی جشنواره ها و فستیوال های قطر
  • جشنواره بین‌المللی هنر قطر: این جشنواره در اواخر اکتبر و اوایل نوامبر برگزار می‌شود و ۶ روز به طول می‌انجامد. بیش از ۲۰۰ هنرمند در این جشنواره آثار خود را به نمایش می‌گذارند و کارگاه‌های آموزشی برگزار می‌کنند.
  • جشنواره سالانه فیلم آجیال: این جشنواره یک رویداد یک‌هفته‌ای در اواخر نوامبر است که در دهکده کاتارا برگزار می‌شود. در این جشنواره، فیلم‌سازان، هنرمندان و موسیقی‌دانان سراسر جهان حضور می‌یابند. در جشنواره فیلم آجیال در کنار نمایش فیلم، اجرای موسیقی مدرن، مسابقات ویدیویی و فعالیت‌های سرگرمی نیز انجام می‌شود.
  • جشنواره سنتی دوو کاتارا: جشنواره دوو کاتارا در ستایش کشتی قایق‌های بادبانی دوو که قرن‌ها ملوانان را به دریاهای اطراف برده‌اند، برگزار می‌شود. زمان برگزاری این جشنواره ماه دسامبر است و حدود ۷۰ قایق با تزیینات زیبا و طرح‌های سنتی در این فستیوال به نمایش در می‌آیند.
  • جشنواره فرهنگی دوحه: جشنواره فرهنگی دوحه به ریاست شاهزاده قطر، شیخ حمد‌بن‌خلیفه در ماه فوریه یا مارس برگزار می‌شود. در این جشنواره قطر، انواع سنت‌های محلی مانند اجرای موسیقی، رقص، آوازخوانی و… را برگزار می‌کنند و گرامی می‌دارند.
  • عید فطر: رمضان ماهی مقدس در قطر است و پس از یک ماه روزه‌داری، مردم قطر در تعطیلات رسمی عید فطر دور هم جمع می‌شوند و جشن می‌گیرند. تعطیلات عید فطر در این کشور ۳ روز است و سراسر کشور غرق چراغ و رنگ و نور می‌شود.
جشنواره بین‌المللی هنر قطر

نکات مهم سفر به قطر

در ادامه مطلب، به برخی از نکات مهمی که بهتر است قبل از سفر به این کشور، حتما از آن‌ها مطلع باشید، اشاره شده است.

  • قطر کشوری اسلامی است که قوانین خاص خود را در مورد پوشش و حجاب مناسب دارد. رعایت قوانین برای گردشگران در مکان‌های عمومی الزامی است. همچنین هر فردی با هر عقیده، حق توهین به مذهب، پرچم و قومیت قطر را ندارد؛ بنابراین، بهتر است در سفر به قطر به قوانین کشور و اعتقادات مردم احترام بگذارید.
  • امنیت در قطر بسیار بالاست و این کشور جزو امن‌ترین کشورهای جهان است. بنابراین، نیاز نیست در سفر به قطر، نگران امنیت خود و همراهان باشید.
  • قطر یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان است که رتبه سوم را در ذخایر و معادن نفتی و گازی داراست.
  • در قطر هیچ جنگلی دیده نمی‌شود؛ پس در سفر به قطر، به دنبال تفریح و گشت‌وگذار در میان جنگل و درختان نباشید.
  • قطر آفتاب سوزانی دارد؛ پس در سفر به قطر، ضد آفتاب را اصلا فراموش نکنید.
  • در مناطق کویری، پماد دفع حشرات را با خود به همراه داشته باشید و با یک پارچه‌ نازک یا شال از ورود گرد‌و‌غبار به دهان و گوش خود جلوگیری کنید.
  • در سفر به قطر و هنگام گشت‌و‌گذار، همیشه آب یا نوشیدنی همراه خود داشته باشید.
  • ریال قطر تنها پول مورد استفاده در این کشور است. در سفر به قطر، شما می‌توانید از طریق خودپردازهای هتل، مراکز خرید و سایر مکان‌ها، ریال قطر را دریافت کنید.
نکات مهم سفر به قطر

سفر به قطر | تجربه ای متفاوت از تلاقی سنت و مدرنیته

قطر کشوری زیبا و مدرن در خاورمیانه است که تا همین چند سال قبل، کسی آن را نمی‌شناخت. این کشور به لطف ذخایر نفتی و گازی خود، توانست تغییرات اساسی و بنیادی ایجاد و زیرساخت‌های کشوری مدرن و پیشرفته را بنا کند. قطر امروزه یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان است و سفر به قطر در برنامه بسیاری از گردشگران جهان جای گرفته است. در این مطلب، تا جایی که توانستیم، شرایط سفر به قطر را برای‌تان شرح داده‌ایم و تاریخچه، جاذبه‌های دیدنی و نکات مهم در سفر به قطر را بررسی کرده‌ایم. خوشحال خواهیم شد شما نیز در بخش نظرات، تجربه‌ها و نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول درباره سفر به قطر

بهترین فصل برای سفر به قطر کدام است؟

قطر آب‌و‌هوای گرمی دارد و بهترین زمان برای سفر به قطر، مهر تا اردیبهشت است.

آیا سفر به قطر ویزا میخواهد؟

بله، ایرانیان برای ورود به قطر باید ویزا داشته باشند. برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان بخش ویزا فلای تودی تماس بگیرید.

در سفر به قطر چه مقدار پول همراه داشته باشیم؟

●      هزینه سفر ارزان به قطر برای یک نفر به‌مدت یک هفته QAR 1600؛
●      برای یک سفر اقتصادی QAR 2200؛
●      برای یک سفر راحت QAR 3300؛
●      برای یک سفر لاکچری QAR 9500.
با حدود ۵۵۰۰ ریال قطر، می‌توان یک سفر به‌یادماندنی و خاطره‌انگیز را در این کشور تجربه کرد.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید