شاید در نگاه اول قطر یک کشور کوچک به نظر برسد، اما این جغرافیای کوچک جاذبه‌های گردشگری متنوعی را جای داده است. اگرچه تا چند سال گذشته صحبتی از این کشور به عنوان یک مقصد گردشگری به میان نمی‌آمد، اما جاهای دیدنی قطر در حال حاضر به مقاصد گردشگری بین المللی تبدیل شده‌اند. قطر کشوری با تاریخ و قدمت فراوان است، به همین دلیل جاذبه های گردشگری قطر تلفیقی از دنیای مدرن و سنتی هستند. در این مقاله از مجله گردشگری فلای تودی قصد داریم تعدادی از معروف ترین مکان های دیدنی قطر را معرفی کنیم.

 

موزه هنر اسلامی دوحه | Museum of Islamic Art

این موزه مجموعه‌ای بزرگ از آثار هنری اسلامی است که از سه قاره مختلف جمع‌آوری شده و آن را به یک جواهر تبدیل کرده‌اند. پیش از اینکه بخواهید به موزه هنر اسلامی دوحه وارد شوید، معماری خاص و جذاب این موزه که شبیه به یک قلعه پست مدرن است، نظرتان را به خود جلب خواهد کرد. این ظاهر متفاوت و جذاب با انعکاسی که در آب‌های اطراف خود ایجاد می‌کند، جذابیت بازدید از این موزه هنری را دوچندان می‌سازد و آن را به یکی از جاهای دیدنی قطر به خصوص برای دوستداران هنر تبدیل می‌کند.

1 5

نکته جالب اینجاست، معماری که این ظاهر خارق‌العاده را برای این موزه طراحی کرده، همان معمار موزه لوور است. بنابراین می‌توان تصور کرد چه چیزهای خاصی داخل این موزه انتظارتان را می‌کشد. ورودی موزه با درختان نخل بلند تزیین شده که شاید تماشای آن‌ها حتی به اندازه تماشای آثار خاص داخل موزه هنر اسلامی دوحه جذاب باشد.

این موزه شامل سه طبقه می‌شود که در طبقه اول و دوم آن یک کلکسیون دائمی از آثار هنری سرامیک، شیشه و پارچه برای بازدید قرار گرفته است. در پایین‌ترین طبقه یک کافه قرار گرفته و در بالاترین طبقه یک رستوران وجود دارد که بازدیدکنندگان پس از تماشای آثار هنر اسلامی می‌توانند در هر یک از آنها به استراحت و نوشیدن یک فنجان قهوه بپردازند. در نظر داشته باشید برای ورود به موزه هنر اسلامی دوحه باید از پوشیدن لباس نامناسب بپرهیزید. این موزه یکی از بهترین مناطق گردشگری قطر به خصوص برای هنرمندان و علاقه‌مندان به تاریخ است.     

New Project 2 شرایط دریافت ویزای قطر با دیسکاور قطر

موزه ملی قطر | National Museum of Qatar

موزه ملی قطر یکی از جدیدترین جاهای دیدنی قطر محسوب می‌شود که در مارچ ۲۰۱۹ از آن رونمایی شد. این موزه نیز پیش از ورود همه را با ظاهر شگفت‌انگیز خود متحیر خواهد کرد. ظاهری جذاب و تماشایی که توسط یک طراح و معمار فرانسوی به نام Jean Nouvel طراحی شده است. آنچه این طراحی را خاص‌تر می‌کند، الهام گرفتن از گل رز صحرا (کریستال نیز نامیده می‌شوند) است.

 داخل موزه ملی قطر تصویری از تاریخ کشور قطر و میراث باقیمانده از آن وجود دارد. این موزه در حقیقت گذشته، حال و آینده این کشور کوچک را در ۱۱ گالری مختلف به نمایش می‌گذارد. بازدید از موزه ملی قطر بیشتر یک تجربه آموزشی درباره کشوری است که شاید اغلب گردشگران اطلاعات بسیار کمی درباره آن دارند. علاوه بر این، این موزه یکی از دیدنی های قطر برای گردشگرانی محسوب می‌شود که به کندوکاو در تاریخ خاورمیانه علاقه دارند.

2 3

مرکز خرید ویلاجیو | Villaggio Mall

اگر قرار باشد در سفر به قطر از یک مرکز خرید لوکس و دیدنی خرید کنید، باید مرکز خرید ویلاجیو را در صدر قرار دهید. ویلاجیو نه تنها یک مرکز خرید لوکس است، بلکه یکی از بهترین جاذبه های گردشگری قطر نیز به حساب می آید. مرکز خرید ویلاجیو، به عنوان بزرگترین و معروف‌ترین مرکز خرید دوحه، ونیز را در قلب قطر برایتان زنده خواهد کرد.

حتی اگر خرید هم نکنید، گشت و گذار در این مرکز خرید قطر برایتان بسیار جذاب و خاص خواهد بود. از وسط مرکز خرید ویلاجیو که به سبک ایتالیایی طراحی شده یک کانال آب مصنوعی عبور می‌کند و برای اینکه بیشتر تداعی کننده ونیز باشد، قایق‌هایی روی آب در رفت و آمد هستند. قایق سواری از تفریحات این مرکز خرید محسوب می‌شود.

3 2

مرکز خرید ویلاجیو بیش از ۲۰۰ فروشگاه دارد که اغلب آنها برندهای مطرح بین‌المللی هستند و برخی از آنها نیز به برندهای مرتبط با تولیدات قطر اختصاص یافته است. علاوه بر این‌ها رستوران، تفریحات مختلف برای کودکان و یک سینمای لوکس، یک زمین بازی اسکیت روی یخ و هاکی روی یخ، یک مرکز برای بازی بولینگ و تفریحات مهیج دیگر نیز در این مجموعه وسیع به چشم می‌خورد.

احتمالا گشتن در این مرکز خرید چند ساعت از وقتتان را به خود اختصاص دهد. اگر به دنبال آن دسته از مکان های دیدنی قطر هستید که در کنار جذابیت، بتوانید سایر فعالیت ها مثل خرید، تفریح و رستوران گردی را هم تجربه کنید، ویلاجیو یکی از بهترین جاهای دیدنی قطر برای شما است.

برای آشنایی بیشتر پیشنهاد می‌کنیم لیست کامل مراکز خرید قطر در مجله گردشگری فلای تودی مطالعه کنید.

دهکده فرهنگی کاتارا | Katara Cultural Village

از جمله جاهای دیدنی قطر که برای بسیاری از گردشگران جذاب است، دهکده فرهنگی کاتارا نام دارد. این دهکده از خیابان های سنگ فرش شده‌ای تشکیل شده که یک هزارتوی مرموز و زیبا را تشکیل داده‌اند. در ساخت دهکده فرهنگی کاتارا سعی شده تا از سوق‌ها یا بازارهای قدیمی و سنتی ایده گرفته شود. دهکده فرهنگی کاتارا یک خانه اپرا، یک آمفی تئاتر فضای باز با ظرفیت ۵۰۰۰ نفر و یک مسجد که به سبک مساجد عثمانی ساخته شده را در خود دارد. همین موضوع این دهکده را همزمان به یکی از جاذبه های گردشگری قطر، یکی از جاهای تفریحی قطر و محلی برای لذت بردن تبدیل کرده است.

به طورکلی دهکده فرهنگی کاتارا به عنوان یکی از بهترین مکان‌های دیدنی قطر برای بازدید از آثار هنری موجود در این کشور و ملاقات افراد خلاق در این زمینه شناخته می‌شود. این جاذبه دیدنی قطر ۸ کیلومتر از مرکز شهر فاصله دارد و دسترسی به آن از طریق مترو به راحتی ممکن است.  

4 3

ساحل کاتارا | Katara Beach

در فاصله کمی از دهکده فرهنگی کاتارا ساحل اختصاصی آن قرار گرفته است. این ساحل به تنهایی یکی از جاهای دیدنی قطر به حساب می‌آید. ساحلی لوکس به وسعت ۱٫۵ کیلومتر که اغلب بازدیدکنندگان دهکده به آن مراجعه می‌کنند. در این ساحل فعالیت‌ها و تفریحات آبی مختلف از جمله شنا کردن، قایق سواری، اسکی روی آب، پاراسیلینگ و موج سواری انجام می‌شود.

علاوه بر بخش اصلی ساحل که برای بزرگسالان آماده شده، برای تفریح کودکان نیز محوطه مجزایی اختصاص یافته که استفاده از آن رایگان خواهد بود. اما در نظر داشته باشید برای استفاده از تفریحات آبی ساحل کاتارا نیاز به خرید بلیط دارید. اگر به دنبال آن دسته از جاهای گردشگری قطر هستید که در کنار زیبایی طیف وسیعی از تفریحات را هم پوشش بدهد، ساحل کاتارا یکی از بهترین جاهای دیدنی قطر برای شما است.

5 3

پارک اسپایر | Aspire Park

با فاصله ۱۰ کیلومتر از مرکز شهر دوحه، بزرگترین فضای سبز این شهر با نام پارک اسپایر قرار دارد. یکی از معروف ترین دیدنی های قطر یعنی برج تورچ (Torch Tower) در این پارک قرار دارد. علاوه بر این پارک بسیاری از رویدادهای ورزشی از جمله بازی های آسیایی ۲۰۰۶ و جام جهانی ۲۰۲۲ در این پارک برگزار شده است. البته جذابیت های این پارک به این گزینه ها محدود نمی شود. یکی دیگر از مناطق گردشگری قطر که دورن اسپایر قرار دارد، تنها دریاچه دوحه است.

در این دریاچه می‌توانید تصاویر زیبایی از پرندگان و غازهایی را ببینید که از گرمای صحرا به سوی این دریاچه به پرواز درمی‌آیند. در تمام قسمت‌های این پارک اینترنت Wi-Fi به صورت رایگان در دسترس قرار دارد و دسترسی به این پارک از طریق مترو Al-Aziziyah ممکن است. اگر قصدتان از سفر به قطر بیشتر از هرچیزی تفریح و هیجان است، بهتر است پارک اسپایر را در فهرست جاهای تفریحی قطر قرار دهید.

6 3

جزیره مروارید | Pearl Island

جزیره مروارید به تنهایی یکی از بهترین جاهای دیدنی قطر به حساب می‌آید. مکانی که اقامت در آن می‌تواند تجربه شگفت انگیزی از سفر به قطر را برایتان رقم بزند. قطر چندین جزیره دارد که محبوب‌ترین آن‌ها جزایر مروارید و بنانا هستند که در اغلب مواقع گردشگران چه برای بازدید و لذت بردن از ساحل چه اقامت به آن‌ها مراجعه می‌کنند.

جزیره مروارید قطر جایی شبیه به جزیره پالم جمیرای دبی است، یک جزیره مصنوعی که شامل ۱۲ منطقه مختلف می‌شود. مناطقی که هرکدام به شکل جداگانه به منطقه مسکونی، تجاری و تفریحی تقسیم شده‌اند. در این جزیره، هتل‌های لوکس بسیاری برای اقامت وجود دارد که مسافران قطر می‌توانند به عنوان اقامتگاه خود انتخاب کنند و تعطیلات‌شان را در کنار دریا سپری کنند.

7 3

جزیره مروارید را بهشت خرید نیز می‌دانند، چرا که بسیاری از برندهای لوکس فشن و جواهرات پرزرق و برق در این جزیره موجود هستند. دسترسی به جزیره مروارید از مرکز شهر دوحه ۲۰ دقیقه خواهد بود که به راحتی با تاکسی در دسترس است.

البته تمام این ویژگی‌ها همچنان دلیل تبدیل شدن جزیره مروارید به یکی از جذاب ترین مکان های دیدنی قطر نیست!شما در جزیره مروارید اجازه استفاده از پلاستیک را ندارید. در حقیقت استفاده از هر نوع پلاستیک در این جزیره ممنوع است، بنابراین با در نظر گرفتن این نکته از همراه داشتن هر چیز پلاستیکی هنگام بازدید از جزیره مروارید خودداری کنید.

جزیره بنانا | Banana Island

اگر تصویر این جزیره مصنوعی را از بالا ببینید بسیار شبیه به یک موز است، به همین دلیل نام آن را بنانا گذاشته‌اند. این جزیره یک پناهگاه آرام و ساکت در خلیج فارس محسوب می‌شود که دسترسی به آن با قایق از مرکز شهر دوحه به راحتی ممکن امکان‌پذیر می‌شود. این مسیر ۳۰ دقیقه طول می‌کشد، بنابراین می‌توان این جزیره را یک روزه دید و به شهر دوحه بازگشت. اما اگر تمایل داشته باشید می‌توانید در ویلاهای لوکس و زیبای این جزیره که چشم‌اندازی زیبا به دریا دارند، اقامت داشته باشید.

تفریحات آبی از جمله غواصی، قایق‌سواری و شیرجه در آب نیز از جمله تفریحات پرطرفدار جزیره محسوب می‌شوند. برای رفتن به این جزیره باید از کورنیش دوحه قایق سوار شوید. جزیره بنانا یکی از بهترین جاهای تفریحی قطر است و برای طرفداران مکان های لوکس یکی از بهترین جاذبه های گردشگری قطر به حساب می‌آید.

8 3

سوق واقف | Souq Waqif

یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی قطر که نباید بازدید از آن را از دست بدهید، سوق واقف، قدیمی‌ ترین بازار در قطر، محسوب می‌شود. قدمت این بازار به ۲۵۰ سال قبل باز می‌گردد و سبک معماری سنتی قطری دارد. این بازار در سال ۲۰۰۶ بازسازی شد، با این حال ظاهر آن تغییر چندانی نداشته است.

9 3

این بازار قدیمی نزد گردشگران بسیار محبوب است و از جمله جاهای گردشگری قطر محسوب می‌شود که می‌تواند برای یک گشت و گذار عصرگاهی خانوادگی مناسب باشد. در کنار بازارها و فروشگاه‌های موجود در سوق واقف می‌توانید از کافه و رستوران‌های آن نیز بازدید کنید.در طول سال فستیوال‌ها و جشن‌های مختلفی که در این بازار برگزار می‌شود و محوطه سوق واقف به مکانی برای اجرای نمایش یا حرکات آکروباتیک تبدیل می‌گردد.

کورنیش دوحه | Corniche

کورنیش به مسیرهای کنار آب گفته می‌شود که در بسیاری از شهرهای کنار آب از جمله بمبئی و دبی وجود دارد. کورنیش دوحه از جمله جاهای دیدنی قطر است که شامل یک مسیر ۷ کیلومتری در کنار آب‌های خلیج فارس که مکانی مناسب برای قدم زدن کنار آب محسوب می‌شود. این مسیر پیاده روی از هتل شرایتون دوحه در وست بی (West Bay) آغاز شده و به موزه هنر اسلامی و پارک میا در سمت دیگر این شهر می‌رسد.

در طول این مسیر جاذبه‌های متعدد و چشم‌اندازهای زیبا و خارق‌العاده‌ای وجود دارد که گردشگران را سرگرم خود خواهند کرد، به طوری که احتمالا متوجه گذر زمان نخواهید شد.  اگر به دنبال محلی برای پیاده روی و تماشای زیبایی های قطر هستید، کورنیس دوحه یکی از بهترین مکان های دیدنی قطر برای این کار است.

10 2

 

New Project 7 بهترین تفریحات قطر

قطر، از سنتی ترین بازارها تا لوکس ترین جزایر جهان

در طی سالهای اخیر در کشور قطر تحولاتی پیرامون گردشگری رخ داده و موجب شده جاهای دیدنی قطر بسیار مدرن و با معماری خارق‌العاده در گوشه و کنار شهر دوحه شکل بگیرند. اما واقعیت این است که جاذبه های گردشگری قطر به جزایر لوکس و مراکز خرید مدرن خلاصه نمی‌شود. موزه‌ها، بازارهای سنتی و محله‌های قدیمی قطر، بخش مهمی از تاریخ و فرهنگ این منطقه از خاورمیانه را در خود جای داده‌اند. اگر به فکر سفر به قطر هستید، در کنار لذت بردن از جاهای تفریحی و جاذبه های لوکس و مدرن بد نیست نگاهی به تاریخ و فرهنگ بومی این کشور نیز داشته باشید.

در نهایت اگر تصمیم دارید به این کشور سفر کنید، می توانید برای خرید بلیط ارزان هواپیما و رزرو هتل از سایت فلای تودی استفاده کنید.

سوالات متداول درباره جاهای دیدنی قطر

آیا برای سفر به قطر باید ویزا گرفت؟

در حال حاضر مسافران ایرانی می‌توانند با ویزا فرودگاهی به قطر سفر کنند. برای آگاهی از شرایط همین حالا با شماره ۴۲۴۰۵۰۰۰ داخلی ۳ تماس بگیرید.

معروف ترین جاهای دیدنی قطر کدام است؟

سوق واقف، موزه ملی قطر، دهکده فرهنگی کاتارا، موزه هنر اسلامی، کتابخانه ملی قطر، کورنیش دوحه، مرکز خرید سیتی سنتر و پارک اکسیژن از معروف ترین جاهای دیدنی قطر هستند.

بهترین زمان سفر به قطر کدام است؟

زمستان بهترین زمان سفر به قطر است. دمای هوا در این فقط بین ۲۱ تا ۲۴ درجه متغیر است و مسافران می توانند از گشت و گذار در حاشیه خلیج فارس لذت ببرند.

1 نظر

  1. بازدید از جاهای دیدنی قطر از جمله غافلگیرکننده‌ترین بخش‌های سفر به این کشور است

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید