چند جزیره در جهان می شناسید؟ در ایران، کیش و در اندونزی جزیره بالی، در اکوادور، گالاپاگوس و جزایر زیاد دیگری در سرتاسر جهان وجود دارند. اما آیا تا به حال نام جزیره مروارید قطر را شنیده‌اید؟ جزیره مروارید، یک جزیره مصنوعی و جاذبه دست ساز بشر در حاشیه قطر و در خلیج فارس است. شاید یاد جزایر مصنوعی و نخلی دبی افتاده باشید، اما صبر کنید! جزیره مروارید قطر کمی متفاوت‌تر محسوب می‌شود، جزیره‌ای که مخصوص میلیاردرها جهان ساخته شده است! اگر برای شما هم جالب شد تا درباره یکی از بزرگترین جزایر دست ساز بشر بدانید، در ادامه با مجله گردشگری فلای تودی همراه باشید.

جزیره مروارید قطر کجاست؟

جزیره مروارید قطر در ساحل غربی دوحه ساخته شد. درست جایی که در گذشته، غواصان اقدام به صید مروارید می‌کردند؛ علت نام‌گذاری این جزیره نیز به همین دلیل است. این جزیره ۴۰۰ هکتار مساحت دارد و حدود ۲۲ کیلومتر به ساحل شهر دوحه افزوده است.

قطر یکی از ثروتمندترین کشورهای حاشیه خلیج فارس محسوب می‌شود. پادشاه این کشور ثروتمند در سال ۲۰۰۴ دستور ساخت یک جزیره در ساحل شهر دوحه را صادر کرد. ساخت این جزیره نزدیک به ۱۴ سال طول کشید و در نهایت به عنوان قطب گردشگری قطر به جهان معرفی شد. جزیره‌ای مخصوص میلیاردرها!

جزیره مصنوعی مروارید از ۱۳ جزیره کوچک و بزرگ تشکیل شده و طراحی و ساخت آن برعهده شرکت معماری کالیسون انجام بوده است. جزیره‌ای متفاوت و مدرن که ۱۵ هزار واحد مسکونی دارد و توجه میلیاردرهای جهان را به خود جلب کرده است. هتل های پنج ستاره، رستوران‌ های لوکس، مراکز تفریحی بزرگ و مراکز خرید لوکس تنها بخشی از دیدنی های جزیره مروارید قطر هستند.

جزیره مروارید قطر | جاذبه دست ساز بشر

جاهای دیدنی جزیره مروارید قطر

در سفر به قطر حتما سری به جزیره مروارید بزنید و خودتان را برای تماشای چهره‌ای مدرن از این کشور با جاذبه های دیدنی آماده کنید. جزیره مصنوعی مروارید قطر با ۱۳ جزیره که در فاصله‌ای نزدیک با شهر دوحه واقع شده، با لوکس‌ترین امکانات تفریحی و اقامتی، به یکی از لوکس‌ترین اماکن دنیا تبدیل شده است. در ادامه با برخی از جاذبه های دیدنی جزیره مروارید قطر آشنا شوید.

۱- پورتو عربیا

اگر مایلید تا در یکی از بهترین هتل‌ های جزیره مروارید قطر اقامت کنید، به ساحل پورتا عربیا سر بزنید. ساحلی که مهمترین اسکله جزیره در آن قرار دارد. در قسمت‌هایی از این منطقه، گذرگاه‌های آبی می‌بینید که تصاویری از ونیز ایتالیا را در ذهن شما تداعی می‌کند. سفر به قطر بدون قایق سواری در ساحل پورتو عربیا، سفر کاملی نیست!

جزیره مروارید قطر | جاذبه دست ساز بشر

۲- باغ فلورستا

باغ فلورستا یکی دیگر از دیدنی های جزیره مروارید قطر است که باید به آن سر بزنید. باغ فلورستا حدود ۱۵ هکتار از مساحت کل جزیره را تشکیل داده و ۵ هزار نفر در آن سکونت دارند. این منطقه چندین برج، ساختمان ویلایی و یک مرکز خرید بزرگ دارد. همچنین زمین بازی بزرگی در باغ فلورستا وجود دارد که برای چند ساعت تفریح، گزینه مناسبی است.

جزیره مروارید قطر | جاذبه دست ساز بشر

۳- مدینا سنترال

اگر به جزیره مروارید سفر کرده‌اید، حتما سری به مرکز شهر یعنی مدینا سنترال بزنید. مدینا سنترال یکی از شلوغ‌ترین مناطق جزیره است که لذت قدم زدن در خیابان‌های پرهیاهو را برای شما به همراه خواهد داشت. با قدم زدن در مدینا سنترال جزیره مصنوعی مروارید، حسی شبیه به قدم زدن در شهرهای ساحلی مدیترانه‌ای به شما دست می‌دهد.

البته جاهای دیدنی جزیره مروارید قطر تنها محدود به این ۳ مورد نیست، بلکه محله ابرج، کوستا ملاز، باغ پرلیتا، محله قنات، ویوا بحریا از دیگر جاذبه‌های آن محسوب می‌شوند.

دیدنی های جزیره مروارید قطر

تفریحات جزیره مروارید قطر

جزیره مروارید یک مقصد تمام عیار برای تجربه یک سفر لوکس و هیجان‌انگیز است. در این جزیره می‌توانید انواع و اقسام تفریحات آبی را نیز تجربه کنید. سینما، شهربازی، پارک‌ های کودک و رستوران‌های متنوع تنها بخشی از تفریحاتی هستند که می‌توانید در جزیره مروارید تجربه کنید. در ادامه با برخی از بهترین تفریحات جزیره مروارید قطر بیشتر آشنا شوید.

۱- سالن یخی سابزیرو

سالن یخی سابزیرو، یکی از جالب‌ ترین تفریحات جزیره مروارید قطر است. تصورش را بکنید در کشوری گرم و کویری مانند قطر در یک سالن بزرگ شبیه قطب جنوب، با مجسمه‌های یخی در دمای ۹- درجه وقت بگذارنید! سالن یخی سابزیرو تجربه متفاوتی خواهد بود که اوقات خوشی برای شما به همراه دارد.

تفریحات جزیره مروارید قطر

۲- پله های پیانویی

جزیره مصنوعی مروارید قطر فرصتی برای تجربه‌های جدید و متفاوت است. شهری فوق مدرن که حتی توریست‌های خارجی را هم به خود جذب می‌کند. پله های پیانویی یکی از جاذبه های محبوب این جزیره محسوب می‌شود. این پله‌ها مشابه کلاویه های پیانو طراحی شده‌اند و جالب اینجاست که با قدم زدن روی آنها، می‌توانید یک ملودی بسازید!

تفریحات جزیره مروارید قطر

۳- کریو سیتی

کریو سیتی یک زمین بازی بزرگ با انواع بازی‌های هیجان‌انگیز برای کودکان تا سن ۱۲ سال محسوب می‌شود. در کریو سیتی بازی‌های هیجان‌انگیز و تجربه‌گرا طراحی شده که علاوه بر سرگرمی، با آموزش‌هایی نیز برای کودکان همراه است.

بهترین هتل های جزیره مروارید

برای اقامت در جزیره مروارید، گزینه‌های زیادی پیش رو دارید که شاید انتخاب را برای شما سخت کند. هتل های جزیره مصنوعی مروارید همگی پنج ستاره و لوکس هستند. هتل هیلتون یکی بهترین هتل های دوحه است که در محله ابرج قرار دارد. از امکانات این هتل می‌توان به استخر، سالن ریلکس، سالن ماساژ، پارکینگ اشاره کرد. البته نزدیک بودن به جاذبه های دیدنی جزیره، از مزایای اقامت در این هتل لوکس قطر است.

هتل کمپینسکی یکی دیگر از هتل های پنج ستاره در جزیره مروارید قطر است. از امکانات این هتل باید به ساحل اختصاصی، سرویس لیموزین، رستوران، زمین تنیس و انواع ورزش‌ های آبی اشاره کرد. این هتل در یکی از مناطق آرام و به دور از شلوغی جزیره واقع شده و از این نظر، توجه گردشگران را به خود جلب می‌کند.

هتل های جزیره مروارید قطر

بهترین رستوران های جزیره مروارید قطر

پیشنهاد می‌کنیم اگر به جزیره دست ساز مروارید قطر سفر کردید، حتما سری به رستوران شکسپیر و شرکا (Shakespeare and Company) بزنید! شکسپیر و شرکا نام یکی از کتاب فروشی‌ های معروف پاریس با شهرت جهانی است. قطر نیز از این شهرت جهانی برای نامگذاری رستوران و جلب گردشگران بهره می‌برد.

کافه رستوران عربیسک یکی دیگر از رستوران های معروف جزیره مروارید قطر است. بعد از گشت و گذار و تفریح در ساحل پورتا عربیا، به این رستوران بروید و طعم لذیذ غذاهای قطری را تجربه کنید. از غذاهای معروف قطر می‌توان به شاورما، سالاد تبوله، مناکیش و کباب کفتا اشاره کرد که باید حتما یک بار تجربه کنید.

چگونه به جزیره مصنوعی مروارید قطر برویم؟

قطر میزبان مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ است و به زودی شاهد حضور هزاران علاقمند به فوتبال از سرتاسر جهان خواهد بود. اگر برای جام جهانی ۲۰۲۲ به قطر سفر کردید، بازدید از جزیره دست ساز مروارید را حتما در برنامه خود قرار دهید. برای رفتن به جزیره مروارید قطر می‌توانید از با استفاده از مترو دوحه و ایستگاه لقطیفیه، با کمترین هزینه خودتان را به مکان دیدنی برسانید.

جزیره مروارید تنها ۲۰ دقیقه با فرودگاه بین‌ المللی قطر فاصله دارد. همچنین تاکسی‌های سطح شهر و تاکسی‌ های اینترنتی مانند اوبر نیز شما را به جزیره مروارید می‌رسانند. از آنجایی که دسترسی به این جزیره بسیار ساده‌ است، پس از آن را به راحتی از دست ندهید. اگر قصد سفر به قطر را دارید، راهنمای سفر به جام جهانی قطر را از دست ندهید.

جزیره مروارید قطر | جاذبه دست ساز بشر

آدرس جزیره مروارید قطر روی نقشه گوگل

جزیره مروارید قطر، سفری به آینده

شاید سفر به آینده ممکن نباشد، اما با بازدید از جزیره مروارید قطر، تصویری از آینده را می‌بینید. این جزیره را می‌توان یکی از بهترین جاهای دیدنی قطر با وجود آسمانخراش‌های لوکس، هتل های چند ستاره، تفریحات و ورزش‌های آبی جذاب معرفی کرد. مناظری که نمونه آن را در لوکس ترین شهرهای جهان خواهید دید. اگر منتظر یک فرصت برای تجربه یک سفر متفاوت هستید، همین حالا بلیط هواپیما دوحه را با بهترین قیمت رزرو کنید.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید