کمتر از یک دهه پیش، هیچ توریستی نام دوحه را به عنوان یک مقصد گردشگری به زبان نمی‌آورد. این شبه جزیره کوچک، در قلب خلیج فارس جا خوش کرده بود. اما از سال ۲۰۰۴، دوحه، به لطف ثروت عظیم نفتی و برنامه‌ریزی‌های دقیق دستخوش تغییرات بزرگی شده است. آسمان‌خراش‌های نورانی، هتل‌های مجلل و مراکز خرید فوق‌العاده، جایگزین بخش‌ بزرگی از بیابان‌های این شهر شدند؛ بیابان‌هایی که زمانی چشم‌انداز شهر را پوشانده بودند. دوحه، شهری است که باید به آن سفر کنید. برای درک بهتر شرایط سفر به دوحه، در این راهنمای سفر به دوحه با مجله گردشگری فلای تودی همراه باشید.

معرفی شهر دوحه

شهر دوحه، در ساحل شرقی شبه جزیره قطر در خلیج فارس قرار دارد. دوحه، مرکز سیاسی و اقتصادی کشور قطر محسوب می‌شود.  اقتصاد دوحه، بر پایه درآمد صنایع نفت و گاز طبیعی است. این شهر درحال‌حاضر، نزدیک به ۲ میلیون نفر جمعیت دارد. پایتخت قطر، ترکیبی جذاب از شگفتی‌های مدرن و سنت‌های باستانی عربی است و همین موضوع این شهر را به یک مقصد جذاب برای جهانگردها و توریست‌ها تبدیل می‌کند. در ادامه راهنمای سفر به دوحه بیشتر با این شهر و فرهنگ آن آشنا می‌شویم.

سفر به دوحه

اطلاعات کلی سفر به دوحه

کشور: قطر

زبان مردم دوحه: عربی

اقلیم آب و هوایی دوحه: گرم و خشک

مساحت شهر دوحه: ۱۳۲ کیلومتر مربع

جمعیت شهر دوحه: ۲٫۳۸۲٫۰۰۰ نفر

مدت زمان پرواز تهران دوحه: ۱ ساعت و ۴۵ دقیقه

کد تماس دوحه: ۹۷۴+

واحد پول شهر دوحه: ریال قطر

اختلاف زمانی تهران و دوحه: ۳۰ دقیقه عقب‌تر

راهنمای سفر به دوحه

جاهای دیدنی دوحه | شهر مساجد و ساختمان های مدرن

شهر دوحه، با آسمان‌خراش‌ها، بازارهای سنتی و هتل‌های مجلل در حال تبدیل شدن به یکی از جذاب‌ترین مقاصد خاورمیانه است. اما چرا به دوحه سفر کنیم؟ فرقی نمی کند با چه قصد و چه سلیقه‌ای به این شهر سفر می‌کنید، در هر صورت، این دسته از جاهای دیدنی دوحه را نباید از دست بدهید. به خصوص اگر اولین باری است که سفر به دوحه را تجربه می‌کنید.

3 5

موزه هنرهای اسلامی دوحه

موزه هنرهای اسلامی، مجموعه‌ای از آثار هنری نشات گرفته از فرهنگ اسلامی است که بیش از ۱۴۰۰ سال قدمت دارند. جالب است بدانید، طراحی موزه هنرهای اسلامی، توسط همان معماری انجام شده است که هرم شیشه‌ای موزه لوور را طراحی کرده است. در موزه هنرهای اسلامی می‌توانید، گردنبند الماس و زمرد پادشاه هند و ۱۰ اثر عجیب دیگر را از نزدیک مشاهده کنید. از همه مهم‌تر، فراموش نکنید که بازدید از موزه هنرهای اسلامی دوحه رایگان است.

بازار سوق واقف

بازدید از سوق واقف، درست مثل سفری به گذشته است؛ به زمانی که آسمان‌خراش‌ها و هتل‌های فوق مدرن هنوز در دوحه ساخته نشده بودند. سوق واقف که به معنای بازار ایستاده است، بازاری قدیمی در محله بادیه نشینان دوحه محسوب می‌شود. این بازار، نه تنها در فهرست مراکز خرید معروف قطر قرار می‌گیرد، بلکه گنجینه بی‌نظیری از پارچه‌های زیبا، ادویه‌های عربی و زیورآلات قطری است. در اطراف سوق واقف، شما می‌توانید حیواناتی مثل شتر و شاهین اهلی را از نزدیک مشاهده کنید. علاوه‌براین، بازار سوق واقف مکان خوبی برای امتحان کردن غذاهای محلی دوحه است. اگر حتی برای یک روز در دوحه هستید، سوق واقف را در فهرست جاهای دیدنی دوحه از قلم نیندازید.

بازار واقف

کورنیش دوحه

کورنیش دوحه، یک تفرجگاه ساحلی به طول ۴ مایل است که در امتداد خلیج دوحه قرار گرفته است. این تفرجگاه، به شکل نعل اسب ساخته شده و یکی از بهترین تفریحات قطر هم برای محلی ها و هم گردشگران است. چه بخواهید در حاشیه ساحل دوچرخه‌سواری کنید و چه بخواهید خودتان را به یک پیاده‌روی طولانی دعوت کنید، کورنیش، بهترین نقطه برای آشنایی با فرهنگ دوحه محسوب می‌شود. اما بیشتر از همه این‌ها، آنچه کورنیش را به یکی از جاهای دیدنی دوحه تبدیل کرده، قایق‌های چوبی و لنج هایی است که در کنار خلیج قرار گرفته‌اند و منظره فوق العاده زیبایی را ساخته‌اند. 

کورنیش

جزیره مروارید قطر 

برای معرفی جزیره مروارید قطر باید بگوییم که جزیره ای دست ساز با اسکله های تفریحی پر از قایق بادبانی، برج های مسکونی لوکس و رستوارن های بین المللی است که در ساحل غربی دوحه قرار دارد. اگر به جزیره مروارید رفتید؛ حتما از قسمت قنات دیدن کنید. این منطقه، با الهام از شهر ونیز ساخته شده و نمای خیره‌کننده‌ایی دارد. پیشنهاد می‌کنیم، در صورتی که بیشتر از دو روز برای سفر به دوحه زمان دارید، بازدید از جزیره مروارید را به عنوان یکی از لوکس‌ترین جاهای دیدنی دوحه از دست ندهید.

پاساژها و مراکز خرید دوحه

مهم نیست قصد خرید چه کالایی را داشته باشید، مراکز خرید دوحه یکی از متنوع‌ترین مجموعه‌ها را برای خرید هر کالایی دارد. اگر به دنبال برند مشخص یا محصول کمیابی هستید، پاساژها و مراکز خرید دوحه بهترین انتخاب هستند. اگرچه دوحه مجموعه بی شماری از مراکز خرید لوکس قطر را در خود جای داده است، در این راهنمای سفر به دوحه سعی کردیم، چند مورد از بهترین مراکز خرید این شهر را به شما معرفی کنیم.   

مراکز خرید

مرکز خرید قطر

مرکز خرید قطر، چیزی فراتر از یک مقصد برای خرید است. این مرکز خرید دوحه، در سال ۲۰۱۶ افتتاح شده است و با مساحت ۱۲۴ هکتار، بیش از ۵۰۰ واحد فروش مختلف را در خود جای داده است که شامل مغازه‌ها، مراکز غذایی و سایر مناطق تفریحی می‌شود. در این مرکز خرید می‌توانید از فروشگاه‌های آدیداس، آلدو، برشکا و بسیاری از برندهای معروف دنیا دیدن کنید.

سیتی سنتر دوحه

سیتی سنتر دوحه، بهترین مرکز خرید دوحه برای خرید برندهای بین المللی است. این مرکز خرید، با حدود ۷۰ هزار بازدیدکننده در ایام تعطیل، یکی از جاذبه های دوحه برای مردم محلی و گردشگران است. در پنج طبقه این مرکز خرید، همه چیز از برندهای عربی گرفته تا مارک‌های بین‌المللی وجود دارد. این مرکز خرید دوحه، مجموعه کاملی از پوشاک، دکوراسیون منزل، مجموعه ورزشی و لوازم خانگی است. علاوه بر این، در سیتی سنتر دوحه می‌توانید از مرکز بولینگ، سینما و پیست اسکی روی یخ استفاده کنید. سیتی سنتر دوحه با ۱۴ سینما و ۳۸ رستوران، یکی از بهترین تفریحات دوحه برای خانواده‌ها است.

لاگونا مال دوحه

لاگونا مال، در یکی از دیدنی‌ترین مناطق دوحه واقع شده است. لاگونا مال به عنوان یکی از بهترین مراکز خرید دوحه، تعداد زیادی فروشگاه دارد و تقریباً هر کالایی را ارائه می‌دهد. از اکسسوری و پوشاک برند گرفته تا دکوراسیون منزل و موارد دیگر، می‌توان طیف وسیعی از کالاها را در این مرکز خرید مشاهده کرد. ویژگی قابل توجه لاگونا مال دوحه، معماری آن و استفاده از فناوری پیشرفته است. فضای داخلی این مرکز خرید دوحه با کمک طراحی درجه یک، نورپردازی‌های بدیع و سقف‌های درخشان به زیبایی دکور شده است.

مرکز خرید

بهترین رستوران های دوحه

غذاهای دوحه و به طور کلی کشور قطر، نماینگر ذائقه عربی و خاورمیانه‌ای هستند. البته با گشت کوتاهی در رستوران های دوحه شما می‌توانید تمام ذائقه‌های اصلی جهان را پیدا کنید. از غذاهای ایتالیایی گرفته تا چینی و مدیترانه‌ایی! تنوع رستوران‌ها در دوحه زیاد است. این شهر، طیف وسیعی از رستوران‌های لوکس تا غذاخوری‌های محلی و کافه‌های جذاب دارد. اگر برایتان سوال است که در دوحه کجا غذا بخوریم، بد نیست در ادامه این راهنمای سفر به دوحه با ما همراه باشید.

رستوران ایدام دوحه | IDAM

این رستوران، در موزه هنرهای اسلامی دوحه قرار دارد و یکی از بهترین رستوران های قطر در شهر دوحه محسوب می‌شود. با صرف غذا در رستوران ایدام، شما می‌توانید هنگام غذا خوردن منظره فوق‌العاده‌ ساحل را تماشا کنید و از طعم غذاهای مدیترانه‌ای با ادویه عربی لذت ببرید.

رستوران 1

رستوارن نوبو دوحه | Nobu

رستوران نوبو، محلی است که شما می‌توانید طعم غذاهای سنتی ژاپن را در دوحه امتحان کنید. جالب است بدانید که تعداد انگشت شماری از شعبه های رستوران نوبو در سرتاسر جهان وجود دارد و رستوران نوبو دوحه، بزرگ‌ترین شعبه است. اگر زمانی به دوحه سفر کردید، شانس غذا خوردن در این رستوران را از دست ندهید.

رستوران اسمات دوحه | SMAT

اگر می‌خواهید غذاهای پرطرفدار دوحه را با بهترین طعم امتحان کنید، به این رستوران دوحه بروید. آن چه که اسمات را از سایر رستوران های دوحه جدا می‌کند، غذاهای خاص، مواد تشکیل دهنده، ادویه‌ها، بافت‌ها و طعم‌های منحصربه‌فردی است که در جای دیگری از دوحه نظیرشان را پیدا نمی‌کنید.

55 2

غذاهای پرطرفدار دوحه

صبحانه، در فرهنگ غذایی مردم دوحه یک وعده غذایی سبک است که شامل ماست، پنیر، زیتون و قهوه می‌شود، درحالی‌که ناهار، وعده اصلی و شامل غذاهایی مانند خورش گوشت بره یا مرغ می‌شود. شام در دوحه، معمولا یک میان وعده سبک محسوب می شود، مگر در ماه رمضان یا مناسبت‌های خاص که غذاهای دیگری نیز سرو می‌شود. به‌طورکلی، غذاهای محلی دوحه متنوع و با تأثیرات بین المللی است. در این قسمت از راهنمای سفر به دوحه می‌توانید فهرست غذاهای سنتی قطر را که باید امتحان کنید، به طور مختصر مطالعه کنید.

سالونا: سالونا، تکه‌های گوشت تند همراه با آب گوشت است که با سبزیجات ترکیب می‌شود. این غذا به جز گوشت، حاوی گوجه فرنگی، بادمجان، هویج و سیب زمینی است. مردم دوحه آن را به تنهایی یا با برنج می‌خورند.

مچبوس: مچبوس، یکی از غذاهای پرطرفدار دوحه در تمام خانه‌های این شهر است. مچبوس در اصل برنجی است که با ادویه‌های خوشمزه و هر نوع گوشتی مثل مرغ، بره، میگو، شتر یا ماهی پخته می‌شود و کمی به بریانی شباهت دارد.

مدروبا: مدروبا یکی از بهترین غذاهای دوحه به خصوص در ماه رمضان است. این غذا که طعمی شبیه به فرنی دارد ترکیبی از برنج، شیر، کره و هل است که با هم پخته می‌شود تا حالت خمیری پیدا کند. در بعضی از قسمت‌ها مدروبا را با مرغ و انواع دیگر گوشت همراه با لوبیا له شده درست می کنند.

غذا 1

حمل و نقل عمومی در دوحه

حمل و نقل عمومی در دوحه و یا به طورکلی در کشور قطر موضوع متداولی نیست؛ چرا که مردم دوحه معمولا با خودروی شخصی رانندگی می‌کنند. با این وجود، دوحه یکی از جدیدترین و توسعه یافته ترین متروهای دنیا را دارد. همچنین، شما می‌توانید در تمام قسمت‌های این شهر از اتوبوس استفاده کنید. البته در نهایت بد نیست بدانید تاکسی‌ها ساده‌ترین راه برای رفت و آمد در دوحه هستند.

حمل و نقل عمومی

اتوبوس های دوحه

شبکه اتوبوس های دوحه تمام  قسمت‌های شهر را پوشش می‌دهد. اتوبوس‌های این شهر، دارای تهویه مطبوع هستند و معمولاً هر روز از ساعت پنج صبح تا نیمه‌شب کار می‌کنند. بهترین راه برای پرداخت هزینه سفر با اتوبوس در دوحه استفاده از  کارت هوشمند کاروا (Karwa) است. این کارت را می‌توانید در فرودگاه خریداری کنید. کرایه اتوبوس معمولی در دوحه ۳ تا ۴ ریال قطر است.

مترو دوحه

مترو دوحه، کاملاً هوشمند و بدون راننده است و از چهار خط قرمز، طلایی، سبز و آبی تشکیل شده است. مترو دوحه حدود ۳۰۰ کیلومتر است و ۱۰۰ ایستگاه را پوشش می‌دهد. همه مسافران، برای استفاده از مترو دوحه باید کارت سفر خریداری کنند. کارت مترو دوحه سه نوع مختلف دارد که عبارتند از کارت کاغذی، کارت سفر استاندارد و کارت طلایی که هر کدام قابلیت مختلفی دارند. هزینه کارت کاغذی، حدود ۲ ریال برای یک سفر است. کارت سفر استاندارد، یک کارت پلاستیکی قابل استفاده مجدد با قیمت حدود ۱۰ ریال است. کارت سفر طلایی، یک کارت قابل استفاده مجدد با قیمت حدود ۱۰۰ ریال است که امکان دسترسی به بخش های خاصی از مترو را فراهم می‌کند. به طور کلی، نسبت به تاکسی و لیموزین، قیمت کارت مترو زیاد نیست.

مترو

آب و هوای دوحه

آب و هوای دوحه، خشک و نیمه گرمسیری است. به همین دلیل، بهار و تابستان دوحه به شدت گرم و سوزان است. علاوه بر این، رطوبت هوا در این فصل به حداکثر مقدار خود می‌رسد و گشت و گذار در این شهر را غیرممکن می کند.  واقعیت این است که نمی‌شود از شهر دوحه انتظار هوای بسیار سرد یا یخ بندان را داشت. حتی در ماه‌های سرد زمستان، دمای هوای دوحه به ندرت به زیر ۱۴ درجه می‌رسد. جالب است بدانید حداکثر میزان بارندگی در دوحه چهار اینچ در سال است.

بهترین فصل برای سفر به دوحه

اواسط پاییز تا اواخر زمستان، بهترین زمان برای سفر به دوحه است. روزهای آفتابی، رطوبت مناسب و هوای مطبوع همه آن چیزی است که برای لذت بردن از شهر دوحه نیاز دارید. میانگین هوا در زمستان دوحه، بین ۱۵ تا ۲۱ درجه است. البته در اوایل پاییز و اواخر زمستان که آب و هوای دوحه کمی گرم می‌شود، ممکن است دمای هوا تا ۳۰ درجه نیز افزایش پیدا کند.

بهترین فصل دوحه

بهترین هتل های دوحه برای اقامت

قطر یکی از لوکس‌ترین کشورهای جهان است، اما این به آن معنا نیست که شما نمی‌توانید اقامتگاه هایی مناسب با بودجه خودتان در آن پیدا کنید. از هتل‌های پنج ستاره گرفته تا بوتیک‌هتل‌های تاریخی، دوحه دارای اقامتگاه‌هایی است که با هر سلیقه‌ای مطابقت دارد و می‌توانید آنها را از فلای تودی رزرو کنید. در این قسمت از راهنمای سفر به دوحه، قصد داریم بهترین هتل های پایتخت قطر را معرفی می‌کنیم.

هتل سارای کورنیش دوحه

هتل سرایا کورنیش در نزدیکی یکی از بهترین جاهای دیدنی دوحه یعنی تفرجگاه کورنیش قرار دارد. این هتل پنج ستاره، یکی از بهترین هتل های دوحه است و به طور کلی دسترسی خوبی به قسمت‌های مختلف شهر دارد. هتل سارای کورنیش، ۲۱۶ اتاق دارد که همگی آن‌ها دارای تهویه مطبوع، مینی‌بار، تلویزیون ال‌ای‌دی، اینترنت بی سیم و سرویس‌خواب و حمام‌های لوکس هستند. در این هتل پنج ستاره دوحه، شما می‌توانید از خدمات اسپا و باشگاه ورزشی استفاده کنید. از دیگر امکانات هتل سارای می‌توان به اینترنت بی‌سیم رایگان، خدمات دربان و نگهداری از کودکان (با هزینه اضافی) اشاره کرد. علاوه‌براین، برای صرف غذا می‌توانید به رستوران بین‌المللی این هتل لوکس و پنج ستاره بروید. هتل سارای کورنیش فقط ۴ دقیقه تا کورنیش دوحه فاصله دارد. فاصله این هتل تا موزه هنر اسلامی ۱۰ دقیقه پیاده‌روی است و از سایر جاهای دیدنی دوحه نیز فاصله زیادی ندارد.

هتل سارای کورنیش

هتل بست وسترن پلاس دوحه

بست وسترن پلاس نسبت به هتل های لوکس دوحه، قیمت مناسب‌تری دارد، البته با توجه به کلاس اقامتی باید گفت این هتل چهار ستاره، جزو هتل های ارزان دوحه به حساب نمی‌آید. هتل بست وسترن پلاس، ۲۱۱ اتاق مجهز با تمامی امکانات دارد. اتاق های این هتل مجهز به تهویه مطبوع، تلویزیون صفحه‌تخت، اینترنت بی سیم رایگان و … است.

با اقامت در این هتل دوحه، شما می‌توانید از خدمات اسپا استفاده کنید. همچنین، می‌توانید از امکانات تفریحی مانند کلوپ شبانه، کلوپ سلامت ۲۴ ساعته و استخر سرپوشیده نیز بهره‌مند شوید. علاوه‌براین، باید گفت که هتل بست وسترن پلاس دوحه، دو رستوران بین‌المللی دارد که در آنجا می‌توانید با کیفیت‌ترین غذاهای دوحه و همچنین غذاهای مختلف بین‌المللی را امتحان کنید. هتل بست وسترن پلاس دوحه، در قلب شهر دوحه قرار گرفته است. با اقامت در این هتل، شما فقط چند دقیقه پیاده‌روی تا کورنیش دوحه و  پارک MIA فاصله دارید. این هتل ۴ ستاره دوحه، تا مرکز خرید سیتی سنتر، ۷ کیلومتر و تا ساحل کاتارا، حدود ۱۰ کیلومتر فاصله دارد.

بست وسترن

هتل هیلتون دوحه

مهم نیست که قصد بازدید از کدام قسمت دوحه را داشته باشید، هتل هیلتون به تمام جاهای دیدنی دوحه نزدیک است. این هتل دوحه، فقط یک دقیقه با کورنیش فاصله دارد. از سمتی فاصله هتل هیلتون تا دهکده فرهنگی کاتارا، گالری هنری سوق واقف و ساحل کاتارا کمتر از ۱۰ دقیقه است. هتل هیلتون دوحه، ۳۰۹ واحد اقامتی با بهترین امکانات رفاهی برای اقامت دارد. هتل هیلتون علاوه‌بر ساحل اختصاصی، استخر روباز و استخر سرپوشیده هم دارد. البته اگر می‌خواهید از آرامش دوحه لذت ببرید، پیشنهاد می‌کنیم اسپا و ماساژ این هتل را از دست ندهید. هتل هیلتون چند رستوران بین‌المللی و چند کافه ساحلی با کیفیت عالی نیز دارد. اگر به یک هتل خوب در دوحه فکر می‌کنید و هزینه سفر به دوحه برایتان اهمیت چندانی ندارد، هتل هیلتون را جزو گزینه های سفر قرار دهید.

هتل دوحه هیلتون

شرایط دریافت ویزای قطر از ایران

یکی از نکات مهم سفر به دوحه، دریافت ویزای قطر است. برای دریافت ویزای قطر شما نیازی به تمکن مالی یا مصاحبه با سفارت ندارید. هرکسی به راحتی می‌تواند ویزای توریستی قطر را دریافت کند. البته این ویزا تنها ۳ ماه اعتبار دارد و شما با داشتن آن می‌توانید به مدت یک ماه در دوحه یا هر قسمت دیگری از کشور قطر اقامت داشته باشید. جالب است بدانید که ویزای قطر را نه تنها از طریق آژانس‌های هواپیمایی بلکه حتی از فرودگاه قطر نیز می‌توانید دریافت کنید. مدارک لازم برای دریافت ویزای قطر از فرودگاه عبارت است از:

  • بلیط رفت و برگشت قطر
  •  واچر هتل قطر
  • حداقل ۱۵۰۰ دلار آمریکا (یا معادل آن به ریال )

راه های سفر به دوحه

قطر، یکی از کشورهای همسایه ایران است. کشوری در قلب خاورمیانه با امکانات و ویژگی‌های منحصربه‌فرد که سفر را برای بسیاری از ایرانی‌ها جذاب می‌کند. با توجه به نزدیکی دوحه به ایران، راه های سفر به دوحه، تنها به سفر هوایی و خرید بلیط هواپیما دوحه خلاصه نمی‌شود و از راه زمینی و دریایی نیز می‌توانید به دوحه سفر کنید.

سفر هوایی به دوحه

درحال حاضر، شما می‌توانید به راحتی و از پایتخت یا بسیاری از شهرهای ایران با پرواز مستقیم به دوحه سفر کنید. پرواز دوحه به نسبت بسیاری از پرواز های بین المللی زمان نسبتا کوتاهی دارد و آسان است. در حال حاضر، هواپیمایی قطر ایرویز و هواپیمایی سلام ایر در مسیر تهران دوحه مشغول فعالیت هستند.

سفر هوایی 1

سفر زمینی به دوحه

برای سفر زمینی به دوحه، شما باید ابتدا به جنوب غربی و مرز عراق بروید. در کشور عراق باید به سمت شهر بصره حرکت کنید و از آنجا به سمت مرز و کشور کویت حرکت کنید، سپس در حاشیه خلیج‌فارس قرار می‌گیرید و با عبور از کشورهای عربستان و بحرین به کشور قطر و شهر دوحه می‌رسید. توجه داشته باشید که، برای سفر به عراق با خودرو شخصی، شما نیازی به دریافت ویزا ندارید، اما سایر کشورهایی که در مسیر قطر قرار دارند، نیاز به ویزا دارند، علاوه‌براین، باید هزینه سوخت و کاپوتاژ ماشین را هم در نظر داشته باشید. به‌طورکلی، با توجه به هزینه‌ها و پیچیدگی‌های سفر زمینی به دوحه بهتر است سایر راه‌ها مثل مسیر هوایی و دریایی را امتحان کنید.

سفر دریایی به دوحه

سفر به دوحه با کشتی، تنها از شهر بوشهر امکان‌پذیر است. البته برای خرید بلیط کشتی دوحه و اطلاع از زمان حرکت و وجود کشتی قبل از تصمیم به سفر دریایی حتما باید سایت های مربوطه را چک کنید. دقت داشته باشید که در حال حاضر، امکان سفر دریایی از کیش به دوحه یا حتی بندرعباس برای گردشگران وجود ندارد و سفر دریایی به دوحه از هر شهری به جز بوشهر کاملا جنبه تجاری دارد و برای مسافران عادی امکان پذیر نیست.

66

فرودگاه‌ های دوحه

درحال‌حاضر، فرودگاه دوحه یکی از مجهزترین و لوکس‌ترین فرودگاه‌های جهان است. این فرودگاه که با نام فرودگاه بین‌المللی حمد شناخته می‌شود، مرکز اصلی یکی از بهترین شرکت‌های هواپیمایی دنیا، یعنی قطر ایرویز است. اکنون، تمام پروازهای خارجی دوحه از این فرودگاه انجام می‌شود.

88 1

چرا به دوحه سفر کنیم؟

قطر، یکی از کشورهای لوکس حاشیه خلیج فارس است. شهر دوحه به عنوان پایتخت این کشور، با داشتن جاذبه‌های گردشگری و آسمان‌خراش‌های لوکس، بهترین نقطه برای سفر به قطر است. اگر دوست دارید با هزینه‌ای کمتر از دبی به یکی از کشورهای لوکس عربی سفر کنید، یا اگر مایلید از نزدیک با فرهنگ مردم حاشیه خلیج فارس آشنا شوید و همچنین یک سفر بین‌المللی جذاب داشته باشید، شهر دوحه انتخاب خوبی است. برای رزرو هتل و بلیط دوحه می‌توانید به فلای تودی مراجعه کنید یا با پشتیبانی ۲۴ ساعته فلای تودی در تماس باشید.

سوالات متداول درباره سفر به دوحه

آیا قطر از دبی ثروتمندتر است؟

قطر چهارمین کشور ثروتمند جهان است. در واقع قطر اولین کشور عربی است که در بین چهار کشور ثروتمند برتر قرار دارد. سایر کشورهای عربی مانند امارات، بحرین، عربستان سعودی، کویت و عمان در رتبه‌بندی ثروت بعد از قطر قرار می‌گیرند.

آیا قیمت طلا در دوحه ارزان تر است؟

بله، قیمت طلا در قطر نسبتا ارزانتر تمام می شود، زیرا معاف از مالیات است. علاوه بر این طلای قطر کیفیت بهتری نسبت به سایر طلاهای موجود دارد.

پردرآمدترین شغل در دوحه چیست؟

پزشکان و جراحان در صدر فهرست پردرآمدترین مشاغل قطر قرار دارند.

بهترین زمان سفر به دوحه چه فصلی است؟

اواسط پاییز تا اواخر زمستان، بهترین زمان برای سفر به دوحه است. روزهای آفتابی، رطوبت مناسب و هوای مطبوع همه آن چیزی است که برای لذت بردن از شهر دوحه نیاز دارید.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید