تجربه سفر به قطر تجربه‌ای منحصر به فرد و به یادماندنی خواهد شد، به شرطی که جاذبه‌ها و تفریحات آن را بشناسید. پارک آبی دوحه یکی از تفریحات جذاب قطر است که فضایی جذاب و هیجان‌انگیز برای خانواده‌ها و به خصوص کودکان برای تجربه بازی‌های آبی فراهم می‌کند. اگر قصد سفر به قطر به ویژه برای جام جهانی ۲۰۲۲ را دارید، این مطلب مجله گردشگری فلای تودی درباره پارک آبی دوحه قطر از دست ندهید!

معرفی پارک آبی قطر | تجربه هیجان با خانواده

در مدتی که در قطر هستید، فرصتی است تا علاوه بر بازدید از جاهای دیدنی قطر از تفریحات جذاب این کشور را هم تجربه کنید. پارک آبی قطر، پارکی با تم تفریحات آبی است که لحظات به یاد ماندنی برای خانواده‌ها و فرزندانشان می‌سازد.

پارک آبی قطر در دوحه جایی است که علاوه بر گردشگران، بسیاری از مردم محلی هم برای گذراندن اوقات فراغت خود انتخاب می‌کنند تا علاوه بر فرار از گرمای قطر، برای لحظاتی بازی‌های هیجان‌انگیز را تجربه کنند.

سرسره های رنگی در پارک آبی قطر

پارک آبی قطر از پارک‌های موضوعی است که در آن تعداد زیادی وسایل بازی و سرگرمی‌هایی است که عاشقان آب و تفریحات آبی را مجذوب خود می‌کند. علاوه بر این، رستوران‌ها، فروشگاه‌ها، استخرها و … در این مجموعه، سبب شده تا تفریحات و سرگرمی‌های فوق‌العاده‌ای برای گردشگران فراهم شود. اگر بلیط دوحه را خریداری کرده‌اید و جام جهانی ۲۰۲۲ قطر آماده کرده‌اید، بهتر است پارک آبی دوحه را پیش از سفر بشناسید.

آدرس پارک آبی دوحه قطر روی نقشه گوگل:

بخش ‌های مختلف پارک آبی قطر

در گوشه‌ای از پارک، دهکده آفریقایی با یک کابین شاه و ملکه قرار گرفته است. این روستا با یک پل چوبی به بقیه قسمت‌های پارک متصل می‌شود. صندلی‌های چوبی که برای استراحت در این روستا چیده شده، جایی است تا ضمن استراحت، بچه‌ها را حین بازی تماشا کنید. در این بخش برای کودکان چندین سرسره با شکل حیوانات برای بازی کودکان وجود دارد.

در قسمت دیگری از پارک، تونل شیشه‌ای برای سقوط آزاد با تم قایق‌های فضایی قرار گرفته است که ۱۵۰ متر طول دارد و به یک حوضچه آبی بزرگ می‌ریزد. حتما در پارک آبی قطر از این قسمت دیدن کنید. به تازگی نیز قایق دو نفره به آن اضافه شده که امکان قایق سواری برای دو نفر فراهم باشد. قبل از افتادن در حوضچه، از حلقه‌های رنگی عبور می‌کنید.

یک اتاق بازی با تم دزدان دریایی هم در پارک آبی دوحه برای بازی کودکان هست. در این قسمت کودکان در سرسره‌های رنگارنگ و یک سطل آبی بزرگ که چند لیتر آب در آن پر می‌شود، بازی می‌کنند. استخر موج، قسمت دیگری از این پارک آبی در دوحه قطر است که محبوبیت زیادی دارد. در این استخر موج‌هایی در ۶ حالت و شدت مختلف ایجاد می‌شود که بسیار هیجان‌انگیز است.

تالاب پارک آبی قطر دارای صندلی‌‌های متنوع به همراه یک رستوران و آبمیوه فروشی است. شما می‌توانید روی صندلی‌ها استراحت کنید یا روی قایق‌های شناور در تالاب دراز بکشید. آب این تالاب راکد است، بنابراین خطری برای کودکان ندارد.

برج سرسره، سه طبقه سرسره دارد و یک تجربه هیجان‌انگیز از سر خوردن از سرسره‌هایی با فراز و نشیب‌های مختلف خواهد بود. با سرسره بومرنگ به ارتفاع ۲۰ متر، یک آدرنالین فوق‌العاده را تجربه خواهید کرد.

بازی های پارک آبی قطر

پارک آبی دوحه با مساحت ۵۰۰۰۰ متر مربع، تنها پارک آبی در قطر است و ماجراجویی‌های بسیاری برای گردشگران به ارمغان می‌آورد. این پارک موضوعی با بازی‌های هیجان‌انگیزش، تا کنون میلیون‌ها گردشگر را به خود جذب کرده است. بیش از ۱۵ تفریح آبی شامل استخر، رودخانه، ترن هوایی و سواری‌های مختلف در این پارک برای سرگرمی خانواده‌ها و کودکان وجود دارد. تعدادی از بهترین تفریحات این پارک شامل موارد زیر است:

  • استخر تالاب، یک فضای پویا و در عین حال آرام برای استراحت کردن به شمار می‌رود. این استخر فضای خانوادگی دارد که در اطراف آن کافه‌های بسیاری برای استفاده افراد قرار گرفته است.
  • غار جکوزی هم یک مکان آرام برای کسانی است که می‌خواهند در آب گرم و در آرامش استراحت کنند. می‌توانید روی تیوب‌ها بنشینید و از شناور شدن روی امواج آب لذت ببرید.
  • بومرنگ از بهترین سرسره‌‎ های پارک آبی دوحه است؛ یک هیجان تمام عیار از پیچ و خم‌های این سرسره هیجان‌انگیز که در نهایت به یک استخر بزرگ منتهی می‌شود.
  • لاین مسابقه‌ای در پارک آبی دوحه امکانی برای افراد فراهم کرده تا در کنار هیجان تفریحات آبی، هیجان مسابقه را هم تجربه کنند. البته برد و باخت در اینجا اهمیتی ندارد، اما لحظات خوبی است تا افراد لذت سرعت در پیچ و خم‌های سرسره‌ها را تجربه کنند.
  • تجربه موج سواری در یک دیوار منحنی ۹۰ درجه‌ای که اولین موج سواری بدین شکل در دنیاست.
  • سوار شدن روی تیوب و پایین آمدن از ارتفاع ۲۰ متری که در آخر شما را در یک وان بزرگ می‌اندازد. قسمت هیجان‌انگیز دیگر آن، این است که پس از افتادن در وان بزرگ، از شما با یک آبپاش بزرگ استقبال می‌شود.
  • قایق‌های ضربه‌گیر و رنگی برای کودکان در این پارک تعبیه شده تا کودکان بتوانند قایق خود را داشته باشند و با یکدیگر رقابت کنند.
  • در پارک آبی دوحه یک مدرسه رانندگی هم وجود دارد تا کودکان رانندگی با هر وسیله نقلیه‌ای که می‌خواهند را تحت نظارت کارشناس یاد بگیرند. علاوه بر این، قوانین و روش‌های رانندگی ایمن هم به کودکان آموزش داده می‌شود.
بازی های پارک آبی قطر

ویژگی ها و امکانات پارک آبی دوحه

پارک آبی دوحه از بهترین جاذبه های قطر است. تفریحات و سرگرمی‌هایی که در این پارک وجود دارد، یک روز هیجان‌انگیز و به یادماندنی را برای خانواده‌ها و فرزاندانشان می‌سازد. برخی ویژگی‌ها و امکاناتی که در این پارک به گردشگران ارائه می‌شود، عبارتند از:

امکانات رفاهی پارک آبی دوحه

از جمله امکاناتی که در پارک آبی دوحه ارائه می‌شود، می‌توان به سرویس بهداشتی، فروشگاه، رستوران و غذاخوری اشاره کرد. آکوا پارک قطر یک فودکورت با بهترین رستوران‌ها و کیوسک‌ها دارد. می‌توانید برای میان وعده از نوشیدنی‌ها و آبمیوه‌هایی که در این پارک به فروش می‌رسد، استفاده کنید. هر چه بخواهید در این پارک آبی از پیتزا گرفته تا انواع نوشیدنی و تنقلات در دسترس است.

علاوه بر این، اگر بخواهید برای کودکانتان اسباب بازی یا لباس بخرید، در همین پارک مغازه‌هایی در دسترس شماست. گردشگران می‌توانند از سرویس بهداشتی و کمدهایی برای تعویض لباس استفاده کنند. مجموعا ۴۰۰ قفسه برای نگهداری اشیای قیمتی در نظر گرفته شده است.

برگزاری مراسم در پارک آبی قطر

پارک آبی دوحه فضای مناسبی برای برگزاری جشن‌ها و تولدهاست. علاوه بر این، این پارک برای مناسبت‌هایی چون روز زن و روز خانواده هم تخفیف‌های خوبی ارائه می‌دهد. برای اطلاع از این رویدادها و تخفیف‌ها، می‌توانید از مدیریت پارک اطلاعات را کسب کنید.

قیمت بلیط پارک آبی دوحه قطر

قیمت بلیط پارک آبی دوحه برای افراد مختلف، متفاوت است. برای راحتی بیشتر، می‌توانید بلیط های پارک آبی دوحه را به صورت اینترنتی خریداری کنید. زمانبندی فروش بلیط‌ها به شرح زیر است:

  • یکشنبه تا چهارشنبه: ۱۰ صبح تا ۸ شب
  • جمعه: ۱۰ صبح تا ۱۰ شب
  • شنبه‌ها (روز خانواده): ۱۰ صبح تا ۸ شب
  • پنجشنبه‌ها (روز بانوان): ۱۱ صبح تا ۹ شب

پارک آبی دوحه قطر، دوشنبه‌ها تعطیل است.

قیمت بلیط پارک آبی دوحه:

  • برای کودکان: ۱۲۰ ریال قطر
  • برای بزرگسالان: ۱۸۰ ریال قطر
  • پکیج خانواده با ۲ بزرگسال و ۳ فرزند: ۶۰۰ ریال قطر
تیوب سواری در پارک آبی قطر

قوانین و ملاحظات ایمنی پارک آبی قطر

پارک آبی بزرگ دوحه به عنوان یک مکان تفریحی و عمومی، قوانین خاص خود را برای حفظ ایمنی افراد دارد. این قوانین باید توسط گردشگران رعایت شود تا ارک آبی دوحه فضایی امن برای بازی و سرگرمی افراد باشد. علاوه بر این، تمهیداتی توسط مدیریت پارک اجرا شده تا مشکل و خطری برای گردشگران ایجاد نشود.

  • ۵۰ ناجی، ۱۲ نگهبان و ۲۰ کارمند نظافتی در این پارک کار می‌کنند.
  • هر یک از بازی‌ها و سواری‌های پارک آبی قطر محدودیت سنی خود را دارد.
  • افراد باید مایو به تن داشته باشند. پوشیدن لباس و تیشرت مجاز نیست.
  • افراد زیر سن قانونی باید همراه بزرگسالان باشند.
  • پارک آبی دوحه جهت تعمیرات یا تعطیلات زمستانی تعطیل می‌شود؛ بنابراین باید پیش از رفتن، از باز بودن پارک اطمینان حاصل کنید.
  • قفسه‌ها و کمدها در پارک برای نگهداری اشیای قیمتی، گوشی موبایل، دوربین و … اختصاص داده شده‌اند.

تفریح و هیجان پارک آبی دوحه را در سفر به قطر تجربه کنید

در این مطلب شما را با یکی از بهترین تفریحات قطر آشنا کردیم. جام جهانی قطر ۲۰۲۲ بهانه خوبی است تا علاوه بر شرکت در این رویداد، از جاذبه های قطر هم دیدن کنید و تفریحات جذاب آن را تجربه کنید. به فاصله ۱۶ کیلومتر از دوحه همراه با خانواده به این پارک موضوعی بروید و خود را برای بمب آدرنالین آماده کنید. اگر قصد تماشای مسابقات فوتبال را دارید، بد نیست نکات مهم سفر به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را هم بخوانید.

آیا تجربه سفر به قطر را داشته‌اید؟ با خوانندگان ما به اشتراک بگذارید.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید