با نزدیک شدن به ایام جام جهانی ۲۰۲۲ قطر توجه بسیاری از مردم و فوتبال دوستان به این کشور جلب شده است. بسیاری که امکان حضور در ورزشگاه‌ها را به هر دلیلی ندارند از خانه خود تماشاگر مسابقات هستند و عده‌ای دیگر در حال برنامه ریزی برای سفر به قطر برای جام جهانی و تماشای مسابقات از نزدیک هستند. در کنار تماشای مسابقات از تفریحات قطر و رفتن به پارک‌ها و شهربازی‌های آن غافل نشوید. این تفریحات هم برای کودکان و هم بزرگسالان جذاب است. در این مطلب از مجله گردشگری فلای تودی قصد داریم با تعدادی از بهترین پارک ها و شهربازی های قطر آشنا شویم.

معرفی شهربازی های قطر

قطر کشور کوچکی است اما تعداد قابل توجهی شهربازی و پارک برای تفریح و خوشگذرانی مردم و مسافران در این کشور ساخته شده است. در ادامه با برخی از معروف ترین و بهترین پارک ها و شهربازی های قطر بیشتر آشنا شوید.

شهربازی جوندولینیا | Gondolania Theme Park

یکی از معروف‌ ترین مراکز خرید قطر که در شهر دوحه قرار دارد مرکز خرید ویلاجیو است. شهربازی جوندولینیا در این مرکز خرید قرار دارد. می‌توانید در حالی که کوچک‌ترها را برای بازی و استفاده از وسایل سرگرمی در این شهربازی گذاشتید، خودتان به سراغ مغازه‌های پر زرق و برق این مرکز خرید بروید و مشغول گشت و گذار در آن شوید.

همچنین می‌توانید در کنار بچه‌ها از کنار تفریحات مهیجی که در این شهربازی برای بزرگسالان در نظر گرفته شده است، لذت ببرید. تعدادی از این تفریحات شامل قایق سواری، هاکی و اسکی روی یخ، جنگ لیزری، بولینگ، سینمای چهار بعدی و کارتینگ می‌شود.

شهربازی جوندولینیا

دنیای انگری بردز قطر | Angry Birds World in Qatar

در سال ۲۰۱۷ یک مرکز تفریحی در قطر افتتاح شد که حال و هوای بازی «پرندگان خشمگین» را داشت. این مرکز به سرعت باعث تقویت گردشگری قطر در این زمینه شد. در این شهربازی تفریحات مختلفی برای سنین گوناگون وجود دارد و شما در هر سنی که باشید، دست کم از یکی از این تفریحات لذت خواهید برد و برای شما جذاب خواهند بود.

دنیای انگری بردز قطر

پارک تپه های برفی | Snow Dune Park

این مرکز تفریحی یکی از خاص‌ترین مراکز تفریحی ساخته شده در این کشور است. پارک تپه های برفی در مرکز خرید فستیوال قرار دارد که همواره گردشگران بسیار زیادی را به خود جذب می‌کند. دمای داخلی این مجموعه توسط دستگاه‌هایی مخصوص، همواره در محدوده ۴- درجه سانتی گراد ثابت است و شما می‌تواند در دل کویر و گرمای طاقت فرسای آن، از متنوع‌ترین و سرگرم کننده‌ترین تفریحات برفی لذت ببرید.

تفریحاتی که می‌توانید در این پارک از آن‌ها لذت ببرید، شامل موارد زیر می‌شوند:

  • دون دش | Dune Dash: یک سرسره بسیار بلند است که ارتفاع آن به ۵۰ متر می‌رسد.
  • طوفان برفی | Snow Storm: در این قسمت می‌توانید تجربه حضور در یک طوفان برفی را داشته باشید.
  • اسنو اسلاید | Snow Slide: نوعی سرسره برفی است که می‌توانید با یک نفر دیگر روی آن به رقابت بپردازید و مسابقه دهید.
  • اسنو موشن | Snow Motion: در این بخش با وسایل و بازی‌های هیجان انگیز سرگرم خواهید شد.
  • تپه‌های سفید | White Dunes: نوعی شبیه سازی از تپه‌های برفی است.
  • کوه برفی | Snowy Mountain: نوعی شبیه سازی از صخره‌های برفی که صعود از آن‌ها می‌تواند برای کسانی که به هیجان علاقه دارند، بسیار جذاب باشد.

این موارد و بسیاری موارد دیگر باعث شده تا این پارک یکی از هیجان انگیزترین شهربازی های قطر باشد که در کشور قطر ساخته شده است.

پارک تپه های برفی

شهربازی کیدزموندو | Kidzmondo

این پارک از نظر اتفاقاتی که در آن روی می‌دهد، بسیار متفاوت با موارد قبلی است و همین مسئله آن را به یکی از بهترین پارک ها و شهربازی های قطر تبدیل می‌کند. کیدزموندو، بازسازی یک شهر است که قوانین خاص خودش را دارد و توسط کودکان اداره می‌شود. این پارک حتی پول مخصوص به خود را دارد و چیزی در حدود ۸۰ نقش مختلف برای کودکان در آن تعریف خواهد شد.

بازی‌ها، چالش‌ها و تمام فعالیت‌ها در این پارک به شکلی برنامه ریزی شده‌اند که کودکان در حین بازی با مهارت‌های زندگی آشنا خواهند شد و تعاملات اجتماعی آینده را فرا خواهند گرفت. این پارک برای کودکان ۲ تا ۱۴ سال مکان بسیار مناسبی برای یادگیری و تفریح به شمار می‌آید.

شهربازی کیدزموندو

کیدزانیا | Kidzania

کیدزانیا را نیز در فهرست بهترین پارک ها و شهربازی های قطر قرار دهید. در این شهربازی نیز کودکان در کنار سرگرمی مشغول انجام فعالیت‌هایی می‌شوند که برای زندگی آینده آن‌ها بسیار مفید خواهد بود. بسیاری از مشاغلی که ممکن است یک نفر در بزرگسالی به آن‌ها مشغول شود، در این مرکز شبیه سازی شده و کودکان می‌توانند با به عهده گرفتن هر یک از آن‌ها سرگرم شوند، بازی کنند، اشتباه کنند و یاد بگیرند.

کیدزانیا

پارک آبی قطر | Aqua Park Qatar

این پارک، تنها پارک آبی قطر است و در دوحه قرار دارد. در این پارک آبی دوحه انواع تفریحات برای تمام سنین وجود دارد و می‌تواند در گرمای طاقت فرسای تابستان، از خنکای آب لذت ببرید و ساعاتی را به استراحت و تفریح بپردازید.

پارک آبی قطر

آکادمی پرش | Bounce Freestyle Academy

این مورد یکی از بهترین پارک ها و شهربازی های قطر است که ۷۰ ترامپولین به هم پیوسته دارد. بزرگسال باشید یا کودک تفاوتی ندارد؛ تنها کافی است یک دست لباس راحت بپوشید و اولین پرش را انجام دهید. با اولین پرش، چند ساعت مشغول پریدن و بازی خواهید بود.

آکادمی پرش

شهر مجازی | Virtuocity

شهر مجازی، یکی از جاهای تفریحی قطر برای طرفداران بازی‌های ویدیویی است. این مجموعه با بیش از ۷۰۰ پلتفرم آموزشی و واقعیت مجازی، فرصتی فراهم کرده که ساعت‌ها در دنیای مجازی بازی‌های الکترونیکی غرق شوید. علاوه‌ بر این بازی‌های دیگری مثل اتاق فرار هم برای شما در دسترس است که در آن، ۶۰ دقیقه وقت دارید تا با حل معماهای اسرارآمیز از اتاق خارج شوید.

تا اینجا درباره مراکز تفریحی قطر صحبت کردیم. علاوه بر این مراکز، می‌توانید از پارک‌هایی که در این کشور ساخته و تجهیز شده است نیز استفاده کنید. در ادامه با تعدادی از این پارک‌ها آشنا خواهیم شد.

شهر مجازی

معرفی بهترین پارک های قطر

اگر می‌خواهید در سفر به قطر ساعاتی را در آرامش سپری کنید و در فضای سبز و زیبا قدم بزنید و از هیاهوی مسابقات فارغ شوید، حتما سری به پارک های این کشور بزنید.

پارک هتل شرایتون | Hotel Park

این پارک از بزرگ‌ترین پارک‌های تزیین شده خاورمیانه است. پارک دارای یک پارکینگ چهار طبقه زیرزمینی، دسترسی مناسب به اسکله، هتل شرایتون، خیابان کورنیش و منطقه اقتصادی است به همین دلیل به یکی از مکان‌هایی تبدیل شده که بسیاری از افراد از هر گروهی در آن حضور دارند، برای گذراندن اوقات خود به آن‌جا خواهند آمد و از آن عبور خواهند کرد.

این پارک دارای امکانات متنوعی نظیر استخرهای شنا، قایق سواری، زمین‌های بازی، مکان‌های پر از رستوران، کافه، باغ‌های واحه و مکان‌های مناسب برای پیک نیک است.

پارک هتل شرایتون

پارک المپیک برزان | Barzan Olympic Park

پارک المپیک برزان یکی از معروف‌ ترین پارک‌ های قطر و بهشتی برای همه ورزش دوستان است. از امکانات این پارک می‌توان به زمین‌های فوتبال، بسکتبال، تنیس، شطرنج روی زمین، مسیرهای دوچرخه‌سواری، امکان اجاره دوچرخه و کافه تریا اشاره کرد.

شما می‌توانید نسخه مینیاتوری نقاط دیدنی قطر مانند ساختمان دانشگاه قطر، برج برزان، برج ساعت، میا و موارد دیگر را در این پارک مشاهده کنید که یکی دیگر از جاذبه‌های این مکان به شمار می‌آید.

پارک المپیک برزان

بهترین پارک ها و شهربازی های قطر را از دست ندهید!

قطر علاوه بر مراکز خرید بسیار و استادیوم‌هایی که برای جام جهانی ساخته است، تفریحات متنوعی نیز دارد تا جوابگوی همه سلیقه‌ها باشد. به این ترتیب، هرکسی با هر سن و جنسیت و سلیقه‌ای می‌تواند از حضور در این کشور لذت ببرد و سفری خاطره‌انگیز برای خود بسازد.

ما در این مقاله سعی کردیم بهترین پارک ها و شهربازی های قطر را به شما معرفی کنیم. اگر تجربه سفر به قطر و انجام تفریحات آن را دارید، پیشنهادات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

شهربازی مخصوص بزرگسالان نیز در قطر وجود دارد؟

بله پارک تپه های برفی، شهر مجازی و آکادمی پرش برای بزرگسالان نیز بسیار مناسب است.

قطر پارک آبی دارد؟

تنها پارک آبی قطر در دوحه قرار دارد.

متفاوت ترین شهربازی قطر کدام مورد است؟

شهربازی کیدزموندو و کیدزانیا از نظر تجربه‌ای که بچه‌ها در آن‌ها کسب می‌کنند بسیار متفاوت‌تر از موارد دیگر هستند.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید