در هر سفر هوایی، اولین چیزی که از مقصد مشاهده می‌کنیم، فرودگاه آنجاست. مهم است که فرودگاه، فضای گرم و آرامی داشته باشد تا تصویر خوبی از مقصد برای گردشگران بسازد. قطر هم مانند هر کشور دیگری، فرودگاه‌ های متفاوت و مجهزی دارد که در چند ماه اخیر به‌طور ویژه‌ای برای جام جهانی آماده شده‌اند. اگر قصد سفر به قطر را دارید، حال چه برای شرکت در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و چه برای گردش، بد نیست با فرودگاه های قطر آشنا شوید. در این مطلب از مجله گردشگری فلای تودی قصد داریم به معرفی فرودگاه های قطر برپدازیم و شما را با ۳ فرودگاه مهم این کشور آشنا کنیم. همراه ما باشید.

معرفی فرودگاه های قطر

با فرودگاه های قطر آشنا شوید

قطر با آسمانخراش‌ها، ساختمان‌های مدرن و مناظر شگفت‌انگیزش، یکی از بهترین مقاصد بین‌المللی در منطقه خلیج فارس است. در سفر به قطر، تفریحات گوناگونی اعم از سافاری در بیابان‌ها، تجربه غذاهای جدید و گشت‌وگذار در موزه‌ها و… در انتظار مسافران قرار دارد. به منظور استقبال بهتر و بیشتر از گردشگران فرودگاه های قطر به امکانات و تسهیلات مدرن و پیشرفته‌ای مجهز شده‌اند تا مسافران سفری دلپذیر را به این شهر تجربه کنند. قطر در مجموع چهار فرودگاه دارد که سه تای آنها غیرنظامی و یکی نظامی است. فرودگاه بین‌ المللی حمد (Hamad)، تنها فرودگاه بین‌ المللی در قطر است. اگر ویزای قطر را دریافت کرده‌اید و قصد سفر به این کشور کوچک خاورمیانه را دارید، در ادامه با فرودگاه‌های آن بیشتر آشنا خواهید شد.

فرودگاه بین‌ المللی حمد قطر | Hamad International Airport

فرودگاه بین‌ المللی حمد در قطر، شلوغ‌ ترین فرودگاه در خاورمیانه است و اصلی‌ ترین فرودگاه قطر در شهر دوحه محسوب می‌شود. این فرودگاه با داشتن امکانات پیشرفته و ایجاد تجربه سفری راحت، باعث شده است که قطر به‌عنوان بزرگترین دروازه ترانزیت برای مسافران خارجی در خاورمیانه شناخته شود. این فرودگاه هم برای مسافران ورودی و هم خروجی قطر، استانداردهای بالایی برای راحتی سفر ارائه می‌دهد.

ویژگی خاص دیگر فرودگاه بین‌المللی حمد (HIA)، برخورداری از هتل و امکان خرید بدون پرداخت مالیات برای مسافران است. مسافرانی که وارد این فرودگاه می‌شوند، هم می‌توانند تجربه خریدی لذتبخش داشته باشند و هم در غذاخوری‌های فرودگاه، خوشمزه‌ترین و باکفیت‌ترین غذاها را بخورند. فرودگاه حمد قرار است نقش بزرگی در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر داشته باشد و سفری آسان برای مسافران این رویداد بزرگ فراهم کند.

ویژگی‌ ها و امکانات فرودگاه بین‌ المللی حمد

فرودگاه بین المللی حمد قطر

فرودگاه بین‌ المللی حمد میزبان پروازهای بین‌ المللی و داخلی قطر است. این فرودگاه که در سال ۲۰۱۴ آغاز به کار کرده، معماری و فضای داخلی بسیار زیبایی دارد. طراحی جذاب در کنار امکانات استراحت و آرامش برای مسافران، این فرودگاه را از سایر فرودگاه های قطر متمایز می‌کند. پروازهای ایران قطر بیشتر به همین فرودگاه انجام می‌شود.

ارائه خدمات پنج ستاره در فرودگاه بین المللی حمد

فرودگاه حمد که به فرودگاه بین‌ المللی دوحه جدید هم معروف است، یک فرودگاه پنج ستاره محسوب می‌شود که یک هتل پنج ستاره با سقف و کف و معماری بسیار زیبا و لوکس دارد. این فرودگاه، سالانه از بیش از ۱۲ میلیون مسافر پذیرایی می‌کند. از نظر ارزیابی کیفیت نیز این فرودگاه امتیاز پنج ستاره را دریافت کرده است.

معماری لوکس و بی نظیر فرودگاه حمد

فرودگاه بین‌ المللی حمد با ظاهر و معماری شیک و مجلل، حس خوبی از قدم زدن در سالن‌های فرودگاه و نشستن در سالن انتظار برای مسافران ایجاد می‌کند. طراحی داخلی و معماری این فرودگاه، توسط بهترین شرکت معماری (HOK) انجام شده است. فرودگاه به صورت منحنی ساخته شده که نماد امواج دریا و تپه‌های شنی این کشور است. سقف زیبا، دکورهای شیشه‌ای، طراحی داخلی زیبا و فانتزی، توجه هر مسافری را به خود جلب می‌کند.

فرودگاه حمد قطر
غذا در فرودگاه حمد

اگر جزء آن دسته از افراد هستید که در فرودگاه خرید می‌کنند یا فقط دوست دارند از مغازه‌ها دیدن کنند، در فرودگاه حمد می‌توانید از مشاهده و خرید مغازه‌های لوکس و فانتزی برندهایی چون گوچی، بربری، ویکتوریا سیکرت و سوارووسکی لذت ببرید.

رستوران های فرودگاه حمد

تا به حال تجربه خوردن غذا در یک رستوران شیک در فرودگاه را داشته‌اید؟ در رستوران‌ های فرودگاه حمد می‌توانید بهترین و خوشمزه‌ترین غذاهای بین‌المللی را نوش‌جان کنید.

امکانات رفاهی فرودگاه حمد دوحه

در فرودگاه بین‌ المللی حمد می‌توانید از امکانات پیشرفته و مدرن برای استراحت برخوردار شوید. از جمله این امکانات، می‌توان به سالن‌های بیزنس و فرست کلاس برای استراحت اشاره کرد. اتاق‌های استراحت در این سالن‌ها، امکان استفاده از اینترنت پرسرعت وای فای، دوش حمام و اتاق سیگار را در اختیار مسافران قرار می‌دهد تا خستگی پرواز طولانی مدت را از تن به در کنند.

در هتلی که در فرودگاه در دسترس مسافران قرار گرفته، آنها می‌توانند از غذاخوری و مرکز تناسب اندام نیز استفاده کنند. اتاق‌ های هتل، مجهز به امکانات اقامتی و تخت‌های جادار و راحت است. همچنین اگر بین دو پرواز، توقف طولانی مدت در قطر دارید و به دنبال رزرو هتل دوحه هستید، اقامت در این هتل را پیشنهاد می‌دهیم.

برای آشنایی بیشتر مسافران با فرهنگ و تمدن قطر، فرودگاه حمد یک گالری هنری دارد که مسافران می‌توانند از آن دیدن کنند. گردشگران می‌توانند در کافه فرودگاه، یک فنجان چای بنوشند، از مغازه‌ها سوغاتی بخرند و از غذاهای بین‌المللی و خاورمیانه‌ای لذت ببرند. مسافران برای کسب آرامش پیش از پرواز، می‌توانند در اتاق سکوت، از صندلی‌های ماساژ استفاده کنند، کتاب بخوانند و چرتی بزنند.

فرودگاه الخور | Al Khor Airport

فرودگاه الخور قطر

در فهرست فرودگاه های قطر، فرودگاه الخور عمدتا برای فعالیت‌های غیرتجاری و نمایش‌های هوایی که در آن برگزار می‌شود شهرت دارد. رویداد Al Khor fly که در این فرودگاه برگزار می‌شود، طرفداران بسیاری از سرتاسر دنیا دارد و بازدید از این نمایش، به مدت ۲ روز برای عموم آزاد است.

این رویداد از سال ۲۰۰۸ هر سال برگزار می‌شود و شرکت‌کنندگان آن با آخرین تکنولوژی‌های صنعت هوانوردی آشنا می‌شوند، می‌توانند با خلبانان تعامل داشته باشند و یک سفر هوایی جذاب را با آنان را تجربه کنند. این رویداد هم اطلاعات مفیدی در اختیار شرکت‌کنندگان قرار می‌دهد و هم در نوع خود، تجربه‌ای منحصربه‌فرد و هیجان‌انگیز است.

فرودگاه الخور در جنوب شهر الخور در قطر قرار گرفته است و جاذبه‌های گردشگری بسیاری در نزدیکی مانند پارک الخور، جزیره ارغوانی و … در این فرودگاه قرار دارند. باید اضافه کنیم یکی از استادیوم های قطر که میزبان تعدادی از بازی‌ های جام جهانی ۲۰۲۲ خواهد بود، در الخور قرار گرفته است.

فرودگاه دوحه

با فرودگاه های قطر آشنا شوید

پیش از احداث فرودگاه بین‌المللی حمد در سال ۲۰۱۴، تمامی پروازهای داخلی و خارجی قطر در فرودگاه بین‌ المللی دوحه انجام می‌شد. اما پس از بهره‌برداری از فرودگاه حمد، فرودگاه دوحه که تنها ۵ کیلومتر با آن فاصله دارد، در اختیار نیروی مسلح هوایی قطر قرار گرفت و در حال حاضر از آن به‌عنوان سکوی پرواز بالگرهای نظامی و تجاری و جت‌های شخصی استفاده می‌شود.

انتظار شیرین در فرودگاه های قطر

با نگاهی به عکس های فرودگاه قطر متوجه می‌شوید که چه امکاناتی در انتظارتان است. همان‌طور که گفته شد، از فهرست فرودگاه های قطر، در حال حاضر فرودگاه حمد تنها فرودگاه بین‌ المللی آن است که با آغاز جام جهانی ۲۰۲۲، به‌زود شاهد فرود پروازهای دوستداران فوتبال از اقصی نقاط جهان خواهد بود. اگر بلیط قطر را خریداری کرده‌اید و پروازتان در فرودگاه حمد می‌نشیند، حتما لحظاتی را به استراحت در اتاق‌های استراحت فرودگاه بگذرانید و از امکاناتی که در اختیار مسافران قرار گرفته است، استفاده کنید.

آیا تجربه سفر به قطر را داشته‌اید؟ نظرتان درباره فرودگاه های این کشور چیست؟

پاسخ به سوالات متداول

۱. فرودگاه دوحه کجاست؟

فرودگاه حمد که تنها فرودگاه دوحه برای پروازهای بین‌المللی است، با طول باند ۴۹۰۰ متر در جنوب این شهر واقع شده است.

۲. پروازهای جام جهانی قطر به کدام فرودگاه دوحه انجام می‌شود؟

فرودگاه بین‌ المللی حمد، تنها فرودگاهی است که برای پروازهای جام جهانی در نظر گرفته شده است. با توجه به اینکه پروازهای بسیار مهمی از سراسرجهان به این فرودگاه انجام خواهد شد، حمد به امکانات فوق لوکس و پنج ستاره مجهز شده است.

۳. فرودگاه بین المللی دوحه قطر از چه امکاناتی برخوردار است؟

انواع خدمات ۵ ستاره نظیر هتل لوکس، رستوران‌های مجلل با غذاهای خوشمزه و باکیفیت، سالن استراحت و… از جمله امکانات و خدمات فرودگاه دوحه هستند.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید