هزینه سفر به مشهد چقدر است؟

0
3190
هزینه سفر به مشهد
هزینه سفر به مشهد

هزینه سفر به مشهد

شهر مشهد به خاطر وجود بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) یکی از محبوب‌ترین مقاصد سفر نزد ایرانیان است و از این رو مشهد به عنوان پایتخت معنوی ایران شناخته می‌شود. می‌توان گفت تقریبا در تمام طول سال رفت و آمد زائرین و مسافران در این شهر زیاد است. مسافرینی که به مشهد سفر می‌کنند در کنار زیارت حرم مطهر امام رضا (ع) می‌توانند از سایر جاذبه های فرهنگی، گردشگری و طبیعی این شهر بازدید کنند و خاطرات شیرینی را برای خود رقم بزنند. قبل از شروع هر سفر، یکی از مهم ترین پرسش‌هایی که ذهنمان را درگیر می‌کند هزینه‌های تقریبی آن سفر است. شهر مشهد نیز از این قاعده مستثنی نیست، پس بهتر است قبل از شروع سفر، هزینه سفر به مشهد را برآورد کنید تا با خیالی آسوده، سفری برنامه‌ریزی شده و خاطره انگیز را تجربه کنید.

خرید ارزانترین بلیط هواپیما مشهد

هزینه سفر به مشهد

هزینه سفر به مشهد با انواع وسایل نقلیه

در این مقاله از مجله گردشگری فلای تودی، قصد داریم اطلاعات کاملی از هزینه‌ های سفر به مشهد را در اختیارتان قرار دهیم تا شما بتوانید با آگاهی کامل نسبت به هزینه‌های احتمالی سفر، از هزینه رفت و آمد گرفته تا اقامت و تفریحات، بهترین تصمیمات را متناسب با بودجه‌ی مورد نظرتان بگیرید. پس با ما همراه باشید.

هزینه سفر به مشهد با هواپیما

هزینه سفر به مشهد با هواپیما

استفاده از هواپیما یکی از راحت‌ترین گزینه‌ها برای سفر به مشهد است، اما نسبت به بقیه روش‌ها، پر هزینه‌تر می‌باشد. با این حال اگر با برنامه‌ریزی دقیقی پیش بروید می‌توانید از میان بلیط‌ های چارتری و تخفیف دار، بلیطی با قیمت مناسب تهیه نمایید. قیمت بلیط هواپیمای مشهد با توجه به اینکه از کدام شهر ایران و چه ایرلاین و کلاس پروازی خرید خود را انجام می دهید، متفاوت است. در ادامه هزینه بلیط هواپیما از چند شهر مختلف به مشهد (مسیر یک طرفه) برای شما آورده شده است.

این قیمت‌ها حداقل می‌باشند و رو به بالا متغیر خواهند بود.

قیمت بلیط هواپیما تهران مشهد: ۶۴۰ هزار تومان

قیمت بلیط هواپیما شیراز مشهد: ۷۰۰ هزار تومان

قیمت بلیط هواپیما اصفهان مشهد: ۶۶۰ هزار تومان

قیمت بلیط هواپیما بندرعباس مشهد: ۶۴۰ هزار تومان

قیمت بلیط هواپیما اهواز مشهد: ۸۱۰ هزار تومان

قیمت بلیط هواپیما تبریز مشهد: ۹۱۰ هزار تومان

قیمت بلیط هواپیما کیش مشهد: ۶۰۰ هزار تومان

Link1 1  راهنمای سفر به مشهد

هزینه سفر به مشهد با قطار

هزینه سفر به مشهد با قطار

سفر به مشهد با قطار هم تجربه هیجان‌انگیزی خواهد بود. قیمت بلیط قطار مشهد نسبت به هواپیما به صرفه‌تر و ارزان‌تر است اما باید این نکته را هم در نظر داشته باشید که اگر برای سفر به مشهد از قطار استفاده نمایید، زمان زیادی از سفر را در راه هدر خواهید داد و اگر زمان سفر شما کوتاه باشد، نمی‌توانید از سفر خود لذت چندانی ببرید. هزینه‌های بلیط قطار به مشهد نیز نسبت به مبدایی که در آن قرار دارید و نوع قطار متغیر هستند. در ادامه هزینه بلیط قطار از چند شهر مختلف به مشهد (مسیر یک طرفه) برای شما آورده شده است.

این قیمت‌ها حداقل می‌باشند و رو به بالا متغیر خواهند بود.

قیمت بلیط قطار تهران مشهد: ۱۲۵ هزار تومان

قیمت بلیط قطار اصفهان مشهد: ۲۸۳ هزار تومان

قیمت بلیط قطار بندرعباس مشهد: ۲۷۳ هزار تومان

قیمت بلیط قطار اهواز مشهد: ۲۸۲ هزار تومان

قیمت بلیط قطار تبریز مشهد: ۲۷۵ هزار تومان

قیمت بلیط قطار قم مشهد: ۱۶۷ هزار تومان

هزینه سفر به مشهد با اتوبوس:

هزینه سفر به مشهد با اتوبوس

ارزان‌ترین راه رسیدن به مشهد، استفاده از اتوبوس است که مسافران از اکثر شهرها به راحتی می‌توانند به وسیله اتوبوس خود را به مشهد برسانند. در ادامه هزینه بلیط اتوبوس از چند شهر مختلف به مشهد (مسیر یک طرفه) برای شما آورده شده است.

این قیمت‌ها حداقل می‌باشند و رو به بالا متغیر خواهند بود.

قیمت بلیط اتوبوس تهران مشهد: ۱۹۰ هزار تومان

قیمت بلیط اتوبوس شیراز مشهد: ۱۶۳ هزار تومان

قیمت بلیط اتوبوس اصفهان مشهد: ۱۴۵ هزار تومان

قیمت بلیط اتوبوس بندرعباس مشهد: ۱۶۰ هزار تومان

قیمت بلیط اتوبوس تبریز مشهد: ۲۶۴ هزار تومان

قیمت بلیط اتوبوس یزد مشهد: ۱۱۵ هزار تومان

Link2 1 آشنایی با جاذبه های گردشگری مشهد

هزینه سفر به مشهد با ماشین شخصی

هزینه سفر به مشهد با ماشین شخصی

استفاده از ماشین شخصی برای سفر به مشهد آخرین و محبوب‌ترین روش بین ایرانیان است، چرا که در سفر با ماشین شخصی، مدیریت زمان با خودتان است و می‌توانید هرطور که تمایل دارید، برای سفر برنامه‌ریزی کنید. عمده هزینه این روش هزینه سوخت وسیله نقلیه می‌باشد و بدین ترتیب هزینه سفر به مشهد را کاهش می‌دهد. اما در این نوع از سفر هم مانند سفر با اتوبوس و قطار، زمان زیادی در راه تلف خواهد شد. فراموش نکنید که قبل از سفر، حتما چکاپ خودرو انجام شود تا سفر بی‌دغدغه‌ و با آسودگی خیال داشته باشید.

هزینه اقامت در مشهد

هزینه اقامت در مشهد

بعد از دغدغه‌ی انتخاب وسیله نقلیه برای رسیدن به مشهد، هزینه اقامت شما در این شهر، مهم‌ترین هزینه سفر به مشهد را شامل می‌شود. گزینه‌های متعددی برای اقامت در مشهد وجود دارد که شما می‌توانید با توجه به شرایط و بودجه‌ی خود، گران‌ترین یا ارزان‌ترین مورد را انتخاب نمایید. در ادامه انواع اقامت در مشهد را به صورت خلاصه توضیح خواهیم داد.

Link3 آشنایی با غذاهای سنتی مشهد

برای اقامت در مشهد گزینه‌هایی همچون هتل‌ها ( ۵ ستاره، ۴ ستاره، ۳ ستاره و..)، هتل آپارتمان، مهمان‌پذیر، سوئیت، خانه مسافر و یا حسینه‌ها را پیش روی خود دارید.

اگر قصد دارید که محل اقامتتان در نزدیکی حرم مطهر امام رضا (ع) باشد، باید این را هم در نظر داشته باشید که اقامتگاه‌‎ها در اطراف حرم قیمت بالاتری نسبت به سایر مکان‌های مشهد دارند اما باید بدانید هتل های نزدیک حرم بسیار با کیفیت و امکانات بهتری دارند. در محدوده‌ی خیابان امام رضا (ع) انواع اقامتگاه‌ها نظیر هتل های لوکس ۵ ستاره مشهد، هتل های ۴ ستاره مشهد و سایر گزینه‌ها مثل هتل آپارتمان و مسافرخانه و هتل‌های معمولی تر قرار دارد.  ‌اگر هم قصد انتخاب هتل یا اقامتگاه‌ با فاصله‌ی بیشتری از حرم را دارید، نگران نباشید چرا که اکثر هتل‌ها برای رفت و برگشت مسافران و زائرین سرویس‌هایی در نظر می‌گیرند.

هزینه های سفر در مشهد

هزینه هرشب اقامت در بهترین هتل‌ های مشهد رده بالا و لوکس، حدود ۳۵۰ الی ۵۵۰ هزار تومان می‌باشد. هزینه هرشب اقامت در هتل‌های ۲ ستاره و ۳ ستاره مشهد ۱۵۰ الی ۳۳۰ هزار تومان است. در نهایت برای اقامت در هتل‌های یک ستاره و سایر اقامتگاه‌ها مثل مسافرخانه و مهمان‌پذیرهای مشهد، حدود ۸۰ الی ۱۵۰ هزار تومن باید بپردازید.

هزینه غذا و رستوران های مشهد

هزینه غذا و رستوران های مشهد

پس از هزینه حمل و نقل و اقامت در مشهد، هزینه‌های خورد و خوراک بخش مهمی از هزینه سفر به مشهد را شامل می‌شود. از آنجایی که مشهد میزبان مسافران فراوانی از قشرهای مختلف جامعه است، یکی از مزیت‌های این شهر، تنوع بالای رستوران‌ها و غذاخوری ها است. در نتیجه شما برای مدیریت هزینه‌های خورد و خوراک خود در سفر به مشهد گزینه‌های زیادی برای انتخاب دارید.

رستوران معین درباری، باغ زیتون، پدیده شاندیز، لیو و باباقدرت از بهترین رستوران های مشهد هستند.

هزینه تفریح و گردشگری در مشهد

هزینه تفریح و گردشگری در مشهد

مشهد مقدس که به عنوان بزرگ‌ترین شهر زیارتی ایران شناخته می‌شود، علاوه بر اماکن مذهبی، جاذبه‌های تفریحی توریستی فراوانی دارد که مسافران عزیز می‌توانند با سفر به این شهر در کنار زیارت، به سیاحت نیز بپردازند. پارک ‌های آبی مشهد، شهربازی پارک ملت مشهد، پارک جنگلی وکیل آباد، مجموعه تفریحی و گردشگری چالیدره، باغ موزه نادری، آرامگاه فردوسی و موزه آستان قدسی رضوی از مراکز تفریحی معروف این شهر به حساب می‌آیند که گران‌ترین هزینه سفر به مشهد برای تفریح مربوط به پارک‌های آبی و حدود ۷۰ هزار تومان است.

در آخر اینکه، اولویت بندی افراد در سفر متفاوت است. بعضی‌ها ترجیح می‌دهند برای اقامت در هتلی لوکس و یا پرواز درجه یک هزینه کنند، برخی به تفریحات و خورد و خوراکشان در سفر اهمیت بیشتری می‌دهند و عده‌ای هم در تلاشند که با کمترین هزینه بیشترین لذت را ببرند. امید است که مطالعه مقاله هزینه سفر به مشهد، برای شما موثر بوده و این اطلاعات بتواند شما را در تصمیم‌گیری بهتر برای سفر به این شهر یاری دهد.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید