انگیزه اصلی سفر به مشهد همیشه زیارت بارگاه امام هشتم است، اما این شهر جاذبه‌های تفریحی و گردشگری متعددی هم دارد که در کنار زیارت، سفر به یادماندنی‌تری را برایتان خلق خواهد کرد. سرزمین موج های آبی مشهد از بهترین جاذبه های تفریحی این شهر است که یکی از بزرگ‌ ترین پارک های آبی ایران نیز به شمار می‌رود. اگر قصد سفر به این شهر زیارتی را دارید، سرزمین موج های آبی را به عنوان یکی از بهترین تفریحات مشهد در برنامه سفر خود قرار دهید. با مجله گردشگری فلای تودی همراه باشید تا اطلاعات لازم را درباره قیمت، ساعت کار و تفریحات یکی از بهترین پارک های آبی مشهد کسب کنید.

معرفی مجموعه تفریحی سرزمین موج های آبی مشهد

سرزمین موج های آبی مشهد

سرزمین موج‌ های آبی مشهد، یکی از بزرگ‌ ترین پارک های آبی ایران است که در سال ۱۳۸۶ و در محله قاسم‌ آباد مشهد افتتاح شد. این مجموعه تفریحی در زمینی با مساحتی بالغ بر ۲۳ هزار متر مربع و زیربنایی معادل ۸۵۰۰ متر مربع ساخته شده و در آن بهترین تفریحات آبی برای تجربه لحظاتی هیجان‌انگیز، لذت‌بخش و به‌یادماندنی فراهم شده است.

به منظور رفاه بیشتر مسافران، در سال ۱۳۹۷ فاز دوم این پارک آبی به بهره‌برداری رسید که برای استفاده بانوان طراحی و ساخته شده است. با توجه به اینکه در مجموعه حاضر بخشی هم جداگانه به تفریح کودکان اختصاص پیدا کرده است، رفتن به موج های آبی مشهد، یک تفریح خانوادگی تمام‌عیار محسوب می‌شود. اگر بلیط هواپیما مشهد یا بلیط قطار مشهد را خریده‌اید و عازم این شهر هستید، حتما سری به این جاذبه تفریحی هم بزنید.

انواع تفریحات سرزمین موج های آبی

موج های آبی یکی از بهترین جاهای دیدنی مشهد است که در آن همه چیز برای گذراندن یک روز شاد و تجربه تفریحات آبی مهیج برای شما فراهم می‌شود. در ادامه، تفریحات هیجان‌ انگیز سرزمین موج‌های آبی را بیشتر بشناسید.

۱٫ سرسره‌ های هیجان‌ انگیز

بدون اغراق، هیجان‌انگیزترین بخش سرزمین موجهای آبی را سرسره‌های آن تشکیل می‌دهند. با این سرسره‌ها، انفجار آدرنالین را تجربه خواهید کرد. از انواع سرسره‌هایی که در سرزمین موج‌ های آبی ساخته شده‌اند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

سرسره تورنادو | Tornado

با سرسره تورنادو، هیجانی توام با ترس را تجربه خواهید کرد. این سرسره ۱۴ متر ارتفاع و ۱۳۰ متر طول دارد و یکی از تفریحات گروه موج های آبی مشهد است. برای استفاده از سرسره تورنادو، باید همراه با چند نفر سوار یک تیوب شوید که همین مسئله هم لذت این تفریح را دو چندان می‌کند.

معرفی امکانات موج های آبی مشهد

سرسره آهسته

شاید چون کلمه آهسته در کنار سرسره قرار گرفته، فکر کنید که این سرسره هیجان چندانی ندارد و نباید سراغش بروید. اشتباه نکنید؛ همان‌طور که شاهنامه آخرش خوش است، سرسره آهسته هم آخرش هیجان‌انگیز و لذت‌بخش خواهد بود و این هیجان حداقل یکبار تجربه می‌ارزد.

سرسره موج

سرسره موج، یکی از هیجان‌ انگیزترین تفریحاتی است که در عمرتان تجربه خواهید کرد. این سرسره که بلندترین سرسره سرزمین موج های آبی مشهد محسوب می‌شود، ۳۰۰ متر طول و ۱۴ متر ارتفاع دارد. برای آنکه بتوانید از این سرسره استفاده کنید، باید سوار تیوب شوید که همین مسئله هم هیجان سرسره موج را صدچندان می‌کند.

سرسره سوپر لوپ | Super Loop

در سرسره سوپر لوپ، در حالی که در آب شناور هستید، مسیری با ارتفاع ۱۴ و طول ۱۲۰ متر را طی خواهید کرد. تصور کنید در یکی از روزهای گرم تابستان، در حال غوطه‌خوردن در این سرسره تصور کنید. هیجان‌انگیز است، نه؟

انواع تفریحات سرزمین موج های آبی

سرسره سرعتی

اگر از طرفداران سرعت هستید، بلافاصله پس از ورود به پارک آبی مشهد سراغ سرسره سرعتی آن بروید تا لحظاتی توام با هیجان و لذت را تجریه کنید. این سرسره ۱۱ متری، سریع‌ ترین سرسره آبی سرزمین موج های آبی مشهد است.

چاله فضایی

این تفریح نیز مناسب طرفداران سرعت است. در چاله فضایی با سرعتی زیاد دور خودتان می‌چرخید و همزمان به تونلی فرستاده می‌شوید که معلوم نیست کی از آن بیرون بیایید!

سرسره جت با موج

در سرسره جت با موج نیز سرعت اصلی‌ترین عامل ایجاد هیجان است و شما را با سرعت بالا به سمت یک استخر هدایت می‌کند.

سرسره سقوط آزاد | freefall

سرسره سقوط آزاد، از دیگر تفریحات پارک آبی مشهد است که همزمان هیجان و ترس را به شما القا می‌کند. ارتفاع این سرسره ۱۴ متر است. برای استفاده از این سرسره باید طبق دستورالعمل‌ها و با حالت بدنی خاص، درون یک محفظه قرار بگیرید؛ پس از آنکه متصدی مربوطه دکمه را فشار دهد، سقوط آزاد را همراه با آدرنالین فراوان تجربه خواهید کرد.

تفریحات پارک آبی مشهد

سرسره تویستر

تویستر، سرسره‌ای ۱۱ متری به طول ۱۰۰ متر است که به پیچ و خم‌های ۳۶۰ درجه‌ای خود شهرت دارد و از نظر هیجان، چیزی از دیگر امکانات سرزمین موجهای آبی کم ندارد.

سرسره تاپسی توروی

تاپسی توری یک سرسره ۱۱ متری است که طراحی قیف‌مانندی دارد و در نهایت یه یک تونل ۱۱ متری ختم می‌شود.

استخر سرزمین موج های آبی مشهد

سرزمین موج های آبی مشهد، استخرهای متنوعی دارد، اما از بین آن‌ها استخر موج از همه معروف‌تر و محبوب‌تر است. این استخر که چیزی حدود ۴۰ متر طول دارد، دقیقا مشابه سواحل طبیعی درست شده و با استفاده از دستگاه‌های پیشرفته در آن امواج مصنوعی ایجاد می‌شود. همین مسئله هم هیجان و لذت استفاده از آن را چند برابر کرده است.

آکوآپلی | پارک مخصوص کودکان

اگر قصد داشته باشید که همراه با خانواده به سرزمین موج‌ های آبی بروید، خیالتان بابت اینکه همه اعضا لحظات لذت‌بخشی را تجربه خواهند کرد، راحت باشد. علاوه بر ساختمان‌های مجزایی که برای استفاده آقایان و بانوان ساخته شده است، بخش آکوآپلی هم برای تفریح کودکان در نظر گرفته شده است. این بخش پر از بازی‌های هیجان‌انگیز و جذاب است و فرزندانتان لحظات لذت‌بخش و خاطره‌انگیزی را تجربه خواهند کرد.  

استخر کودکان سرزمین موج های آبی مشهد

جکوزی و سونا

حتی اگر چندان هم اهل هیجان باشید، موج های آبی مشهد امکانات دیگری نیز برای شما در نظر دارد. زیرزمین سرزمین موج‌ های آبی یک سونای بخار، ۳ سونای خشک و یک جکوزی دارد که در صورت تمایل می‌توانید از آنها استفاده کنید.

رودخانه

در موجهای آبی مشهد، چند رودخانه هم ساخته شده‌اند که برای تیوب‌سواری مناسب هستند. طول این رودخانه‌ها تقریبا ۲۲۰ متر است و بازی و تیوب‌سواری در رودخانه‌های واقعی را برای شما تداعی خواهند کرد.

ساعت کاری، آدرس و اطلاعات تماس سرزمین موجهای آبی

در صورتی که تمایل داشته باشید در نیمه اول سال به سرزمین موج‌های آبی سر بزنید، از ساعت ۹ صبح تا ۱۲ شب می‌توانید به پارک آبی مشهد بروید و از تفریحات بی‌نظیر و هیجان‌انگیز آن لذت ببرید. در فصل پاییز و زمستان ساعت کاری پارک به ۹ صبح تا ۹ شب تغییر پیدا می‌کند. از آنجایی که در موجهای آبی مشهد دو بخش مجزا برای تفریح آقایان و بانوان در نظر گرفته شده است، سانس استفاده آقایان و بانوان هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارد.

اطلاعات تماس سرزمین موج‌های آبی مشهد به شرح زیر است:

  • شماره تماس: ۳۶۰۰۸-۰۵۱
  • آدرس سایت: www.wwlpark.com
  • آدرس پارک آبی مشهد: مشهد، قاسم‌آباد، بلوار اندیشه، نبش اندیشه ۸۳
آدرس پارک آبی مشهد

قوانین تفریح در پارک آبی مشهد

پارک آبی مشهد قوانین خاص خود را دارد و احترام به این قوانین، به شما کمک می‌کند که از تفریح در آن لذت بیشتری ببرید:

  • اگر قصد دارید به موجهای آبی مشهد بروید، باید بدانید که عکاسی و فیلم‌برداری در آن ممنوع است. علاوه بر این، باید اشیا قیمتی خود (اعم از کیف پول، دوربین، و… ) خود را همراه با تلفن همراهتان به بخش امانات تحویل دهید.
  • بانوان موظف هستند پیش از ورود به پارک آرایش خود را پاک کنند.
  • کودکان پسر نمی‌توانند به پارک مخصوص بانوان وارد شوند. به همین ترتیب، ورود کودکان دختر نیز به پارک مخصوص آقایان ممنوع است.
  • اگر موهایتان بلند است، به‌خاطر مسائل ایمنی حتما از کلاه شنا استفاده کنید.
  • از آوردن کودکان ۴ ساله به پارک آبی خودداری کنید. از آنجایی که این کودکان پذیرش نمی‌شوند، ممکن است شرایط ناخوشایندی را تجربه کنید.
  • بردن مواد غذایی و خوراکی به داخل پارک ممنوع است. در صورت نیاز، باید از کافی‌شاپ و رستوران پارک غذا و خوراکی بخرید.
  • اگر دچار بیماری قلبی، آنفولانزا، سرماخوردگی، زخم و… هستید، لطفا از مراجعه به پارک آبی خودداری کنید.
  • افراد زیر ۱۵ سال مجاز به استفاده از سونا نیستند.
  • استفاده از انواع زیورآلات در پارک آبی مشهد ممنوع است.
  • ورود بانوان باردار به پارک ممنوعیت دارد.
  • هنگام خرید بلیط، حتما به‌اندازه کافی دقت کنید؛ امکان استفاده از بلیط بانوان در پارک آقایان و بالعکس وجود ندارد.
  • پس از خرید بلیط، امکان کنسل‌کردن و استرداد آن وجود ندارد.
  • ورود کودکانی که قدشان از ۹۰ سانتی‌متر کمتر است، به پارک آبی ممنوع است.
قیمت بلیط پارک آبی مشهد

روش خرید و قیمت بلیط موج های آبی مشهد

در صورتی که تمایل به تفریح در پارک آبی مشهد را دارید، از سه طریق می‌توانید بلیط آن را خریداری کنید:

خرید اینترنتی بلیط موج های آبی

بهترین و ساده‌ترین راه برای خرید بلیط پارک آبی مشهد، سایت رسمی آن است. علاوه بر اینکه در زمانتان صرفه‌جویی می‌شود و مجبور نیستید در صف بایستید، مشمول تخفیف هم خواهید شد.

خرید حضوری از متصدیان

در این روش، باید به باجه‌های صدور بلیط مراجعه کرده و از متصدیان مربوطه، بلیط مجموعه و سانس مورد نظرتان را خریداری کنید.

خرید حضوری از طریق کیوسک‌های صدور بلیط

و در روش آخر، باید به کیوسک‌های مخصوصی که برای خرید بلیط در نظر گرفته شده‌اند مراجعه کنید و با انتخاب گزینه «خرید بلیط» و انجام مراحل مرتبط، بلیط موردنظرتان را خریداری کنید. پس از پرداخت هزینه بلیط، بلیط چاپ‌شده در اختیارتان قرار خواهد گرفت. توجه داشته باشید که قیت بلیط موج های آبی مشهد برای هر نفر ۱۵۰ هزار تومان است.

روش های خرید و قیمت بلیط موج های آبی مشهد

دسترسی به سرزمین موجهای آبی مشهد

سرزمین موج‌های آبی در محله قاسم ‎آباد مشهد واقع شده است و تقریبا ۲۰ کیلومتر با حرم امام رضا فاصله دارد. به طور متوسط، با توجه به وضعیت ترافیک و شلوغی خیابان‌های شهر، ۲۵ تا ۴۰ دقیقه طول می‌کشد تا خودتان را به پارک آبی مشهد برسانید و اگر هتل مشهد را در منطقه ای خارج از مرکز شهر می توانید از مترو استفاده کنید.

برای رفتن به این پارک آبی، می‌توانید تاکسی بگیرید و از آنجایی که این پارک مسیر دسترسی راحتی دارد، با ماشین شخصی‌تان هم می‌توانید به آنجا بروید. در صورتی که هتل های مشهد در نزدیکی حرم امام رضا (ع) را رزرو کرده‌اید و از آنجا می‌خواهید به این پارک آبی بروید، باید خودتان را به بلوار شیراز برسانید. مسیر دسترسی به پارک آبی مشهد از بزرگراه میثاق هم امکانپذیر است.

خوشبختانه برای رفتن به موجهای آبی مشهد از مترو هم می‌توانید استفاده کنید. ایستگاه پارک ملت متروی مشهد که در ابتدای بلوار امامت قرار دارد، نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به موج‌های آبی مشهد است. باید در این ایستگاه پیاده شوید و سپس با تاکسی به قاسم‌آباد و پارک آبی مشهد بروید.

آدرس سرزمین موج های آبی مشهد روی نقشه گوگل

موج هیجان در سرزمین موج های آبی مشهد

اگر چه تفریحات مشهد متنوع هستند، اما سرزمین موج های آبی بهترین و محبوب‌ترین آنها به شمار می‌رود. در این پارک آبی همه چیز برای تجربه یک روز لذت‌بخش و خلق لحظاتی خاطره‌انگیز از سفر به مشهد برای شما فراهم است. در مطلب حاضر با شما درباره سیر تا پیاز تفریح در این مجموعه آبی صحبت کردیم و اطلاعاتی را که برای رفتن به پارک آبی مشهد را در اختیارتان قرار دادیم.

شما هم می‌توانید تجربه تفریح در سرزمین موج های آبی مشهد را با ما به اشتراک بگذارید.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید