برای تجربه هیجان و بالابردن آدرنالین، پارک آبی بهترین انتخاب هستند. پارک های آبی از تفریحاتی به شمار می‌آیند که در هر فصلی از سال می‌توانید آنها را تجربه کنید، سرمای سخت زمستان باشد یا گرمای سوزان تابستان، فرقی ندارد، پارک های آبی بهترین گزینه خواهند بود. ما هم قصد داریم در این مقاله از مجله گردشگری فلای تودی به معرفی بهترین پارک های آبی ایران بپردازیم، پس همراه ما باشید.

بلیط هواپیما

 اوپارک تهران

یکی از لوکس‌ترین، مدرن‌ترین و بزرگترین پارک های آبی ایران و خاورمیانه، پارک آبی اوپارک تهران نام دارد. این مجموعه در سال ۹۶ افتتاح شد و بعد از پارک موج‌های آبی مشهد، بزرگ‌ترین پارک آبی ایران به شمار می‌رود که ظرفیت ۳۰۰۰ نفر را به صورت همزمان دارد. اگر آلودگی آب و حساسیت‌های بعد از آن از دغدغه‌های شما بوده در این پارک آبی دیگر نیازی نیست که هیچ‌گونه نگرانی داشته باشید چرا که سیستم‌های میکروب‌زدایی و تصفیه آب آن به قدری هوشمندانه طراحی شده که از استانداردهای جهانی نیز بالاتر است. می‌توان گفت تصفیه آب آن نیز ۴ برابر بهتر از استاندارد سیستم‌های جهانی عمل می‌کند.

همچنین، از لحاظ امنیت و ایمنی وسایل بازی اوپارک خیالیان راحت باشد، چرا که تمامی سرسره‌ها و وسیله‌های بازی در این پارک آبی توسط شرکت کانادایی white water که پیشرو در ارائه تجهیزات ویژه این نوع پارک‌هاست، طراحی شده و دارای سطح بالایی از استانداردهاست. این پارک ۱۴ سرسره مهیج دارد و بلندترین سرسره پارک آبی سرپوشیده در خاورمیانه با ارتفاع ۱۹.۵ متر در اُپارک تهران قرار گرفته است.

 اوپارک ( اُپارک)، تهران

تم پارک آبی اوشن کیش

تم‌ پارک آبی اوشن کیش به مساحت ۵.۶ هکتار اولین پارک آبی روباز کشور و نیز اولین تم‌ پارک آبی ایران محسوب می‌شود. از آنجایی که تمامی تم پارک‌ها بر اساس یک داستان طراحی می‌شوند، پارک آبی اوشن نیز بر اساس داستان هیجان‌انگیز «راز قلعه خورشید» طراحی و ساخته شده است.

از نکات حائز اهمیت تم پارک آبی اوشن این است که در منطقه پرواز ممنوع واقع شده و هیچ سازه‌ بلندی در اطراف این پارک وجود ندارد، بنابراین تنها پارک آبی روباز ایران به شمار می‌رود که امکان استفاده برای بانوان را نیز فراهم کرده است. بابت امنیت بازی‌های این پارک هم خیالتان راحت راحت! چرا که تمامی وسایل پارک آبی اوشن هم مانند اوپارک تهران توسط معتبرترین شرکت‌های کانادایی White Water West طراحی و ساخته شده‌اند.

تم پارک آبی اوشن، کیش

لازم به ذکر است که تم پارک آبی اوشن یکی از بزرگترین پارک های آبی ایران محسوب می‌شود که روزانه گنجایش ۳۳۰۰ نفر را به صورت همزمان دارد. مجموعه پارک آبی اوشن تنها پارک آبی ایران به شمار می‌رود که شبیه‌ساز موج‌سواری مصنوعی دارد و تجربه مهیجی را برای علاقه‌مندان به این تفریح فراهم می‌کند. این پارک آبی به دلیل اهمیت بالایی که به تمیزی و نظافت می‌دهد، زبانزد است.

دهکده آبی پارس تهران

دهکده آبی پارس، اولین پارک از پارک های آبی ایران با استانداردهای بین‌المللی به حساب می‌آید و یکی از جاهای دیدنی تهران است. دهکده آبی و تفریحی پارس، مجموعه‌ای مناسب برای چهارفصل است و بانوان و آقایان می‌توانند به صورت همزمان از امکانات این پارک به صورت مجزا بهره ببرند. از لذت‌بخش‌ترین و مهمترین بخش‌های این پارک آبی می‌توان به استخر و امکانات آن از قبیل رودخانه خروشان، دریاچه موج، سرسره‌های سرعتی، چاله فضایی، حمام ترکی، سرسره‌های یو، سرسره‌های پیچ پیچی، سیاه چاله و…. اشاره کرد.

دهکده آبی پارس، تهران

همچنین در قسمت بانوان دهکده آبی پارس، استخر کوچک مخصوص کودکان و مهد کودک نیز وجود دارد. دهکده آبی پارس تهران سه قسمت مجزای پارک آبی، پارک آبی وی آی پی و مرکز خرید دارد. قسمت VIP دهکده آبی پارس مناسب افرادی است که برای ورزش به این مجموعه مراجعه می‌کنند و خدماتی نظیر سالن بدنسازی، اتاق برف، سونای بخار، جکوزی، سونای خشک و استخر ره ارائه می‌دهد.

پارک آبی اهواز

در میان گرمای اهواز، پارک آبی گزینه خوبی برای رهایی از گرمای جنوب به حساب می‌آید. این پارک آبی که چند سالی است، فعالیت دارد در مدت کمی توانسته به یکی از مهیج ترین تفریحات اهواز تبدیل شود. پارک آبی اهواز محدودیت سنی ندارد و کودکان نیز می‌توانند از بازی در این مجموعه آبی لذت ببرند. از امکانات پارک آبی اهواز می‌توان به سرسره‌های مهیج و مارپیچ سرعتی، سرسره اژدها، سرسره U، رودخانه آرام، استخر موج و مخصوص کودکان، سالن انتظار، رختکن، پارکینگ، رستوران و کافی شاپ اشاره کرد.

پارک آبی اهواز

پارک آبی آریا موج البرز

یکی از تفریحاتی که در البرز می‌توانید آن را تجربه کنید، پارک آبی آریا موج البرز نام دارد. این پارک با فراهم آوردن وسایل بازی و سرگرمی آبی، موجب شده تا افراد در هر فصلی از سال بتوانند لحظات شاد و مهیجی را تجربه کنند. ظرفیت پارک آبی کرج حدود ۲۰۰ نفر است که آقایان و بانوان در سانس‌های مختلفی از آن استفاده کنند. امکانات تفریحی پارک آبی کرج شامل استخر، استخر کودکان، جکوزی سرد و گرم، سونا، سرسره آبی، رودخانه مواج، اتاق ماساژ، غار نمک، تونل مه و… می‌شود.

پیش از رفتن به پارک آبی آریا موج خوب است به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • کودکان زیر ۵ سال در این مجموعه پذیرش نمی‎‌شوند.
  • حداقل قد مجاز برای استفاده از سرسره‌ها ۹۰ سانتی‌متر است.
  • از ورود افراد مبتلا به بیماری‌های پوستی، زخم‌ باز و افراد سرماخورده جلوگیری می‌شود.
پارک آبی آریا موج البرز

پارک آبی آب و تاب قم

شهر قم، یکی از شهرهای مهم مذهبی به شمار می‌رود که سالانه از گردشگران زیادی پذیرایی می‌کند، به همین دلیل با فراهم آوردن امکانات و خدمات تفریحی و رفاهی سعی دارد، خاطره‌ای خوش برای مهمانان خود به وجود می‌آورد. یکی از امکاناتی که در قم می‌توانید آن را تجربه کنید، پارک آبی آب و تاب قم است. پارک آبی آب و تاب قم در سال ۱۳۹۵ افتتاح شد و ظرف مدت کوتاهی توانست به یکی از محبوب ترین تفریحات قم تبدیل شود. این مجموعه حدود ۳ هکتار مساحت دارد و از به روزترین تجهیزات تصفیه آب برای آب مجموعه استفاده می‌کند.

با سوار شدن سرسره‌های سقوط آزاد، مارپیچ، استخر موج، تیوب سواری در رودخانه آرام می‌توانید اوج هیجان را در پارک آبی آب و تاب تجربه کنید. از دیگر امکانات پارک آبی قم می‌توان به ماساژ تایلندی و سوئدی، رستوران و کافه، غرفه آبمیوه و بستنی، نمازخانه و فروشگاه‌های فروش لوازم شنا اشاره کرد.

پارک آبی آب و تاب قم

قوانین استفاده از پارک آبی آب و تاب قم

  • ممانعت از ورود افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی و عصبی، صرع و بیماری‌های پوستی
  • افرادی که به تازگی جراحی داشتند.
  • افراد زیر ۳ سال پذیرش نمی‌شوند.
  • ورود کودک پسر در سانس بانوان ممنوع است.
  • ممنوعیت ورود برای بانوان باردار.
  • افراد بیشتر از ۱۲۰ کیلوگرم مجاز به استفاده از سرسره‌ها نیستند.
  • ورود افراد با طلا و زیورآلات ممنوع است.

بهترین پارک های آبی مشهد

مشهد مقصد محبوبی برای هر سن و سلیقه‌ به حساب می‌آید، اگر قصد زیارت یا سیاحت دارید، مشهد با دارا بودن امکانات رفاهی و تفریحی توانسته در صدر مقاصد گردشگری قرار گیرد. از بهترین تفریحات مشهد می‌توانید آن را تجربه کنید، پارک های آبی آن هستند. مشهد با دارا بودن چهار پارک آبی، یکی از بهترین شهرها برای تجربه پارک های آبی محسوب می‌شود. همراه ما باشید تا بیشتر شما را با بهترین پارک های آبی مشهد آشنا کنیم.

سرزمین موج های آبی مشهد

امروزه دیگر همه با اسم سرزمین موج‌های آبی مشهد آشنا هستیم، چرا که سرزمین موج‌های آبی اولین پارک آبی ایران و همچنین اولین پارک سرپوشیده در سطح خاورمیانه محسوب می‌شود. از نقاط قوت سرزمین موج‌های آبی این است که این پارک بزرگ دو قسمت مجزا دارد و همزمان می‌تواند هم به بانوان و هم به آقایان خدمات رسانی کند. تا سال ۲۰۰۸ این پارک بزرگ‌ترین پارک آبی قاره آسیا بود.

سرزمین موج های آبی، مشهد

جالب است بدانید سرسره «تاپسی توروی» سرزمین موج‌های آبی، سال ۲۰۱۰ برنده بهترین سرسره آبی از طرف انجمن پارک‌های آبی جهان شد. برخی از سرگرمی‌ها و امکانات مجموعه سرزمین موج‌های آبی شامل سرسره تاپسی توروی، سرسره تویستر، سرسره تورنادو، سرسره جت موج (طولانی ترین سرسره)، سرسره پیچشی، سرسره‌های آهسته، رودخانه خروشان، رودخانه آرام، سقوط آزاد، چاله فضایی، استخرِ برکه، جکوزی سرد و گرم، محل بازی کودکان، سونای خشک و بخار، سالن ماساژ، حمام ترکی، فروشگاه لوازم ورزشی، رستوران و کافی شاپ می‌شود.

پارک آبی ایرانیان

پارک آبی ایرانیان، یکی از مجهزترین پارک های آبی مشهد، به حساب می‌رود که مطابق با بالاترین استانداردها ساخته شده است. این هتل در منطقه قاسم آباد مشهد قرار گرفته و دسترسی راحتی با وسایل حمل و نقل عمومی مشهد نظیر اتوبوس و مترو دارد. آقایان و بانوان در روزهای مختلف می‌توانند از استخر استفاده کنند. تفریحات پارک آبی ایرانیان شامل سرسره چاله فضایی، سرسره سقوط آزاد، رودخانه خروشان، استخر و محل بازی کودکان، سونا و جکوزی، حمام ترکی و ماساژ ‌می‌شوند. پس از بازی هم می‌توانید برای صرف غذا از رستوران و کافی شاپ مجموعه استفاده کنید.

پارک آبی ایرانیان مشهد

شرایط و قوانین پارک آبی ایرانیان مشهد

  • ممنوعیت ورود بانوان باردار
  • ممنوعیت ورود تلفن همراه، طلا و زیورآلات
  • همراه داشتن تجهیزات اولیه شنا مانند مایو و کلاه الزامی است.

پارک ساحلی آفتاب

بهداشت و تمیزی پارک های آبی، یکی از مهم ترین معیارها برای انتخاب پارک آبی به شمار می‌روند. پارک ساحلی آفتاب با رعایت دستورالعمل‌ها و رویه‌های مهم در حوزه بهداشت محیط، امکانات و آب مجموعه، به عنوان یکی از بهداشتی ترین پارک های آبی در سطح ملی شناخته می‌شود. بزرگترین مزیت پارک ساحلی آفتاب، استفاده همزمان بانوان و آقایان است.

بخش بانوان در دو طبقه و به طول ۲۵ متر ساخته شده که برای گندزدایی آن از سیستم ازن استفاده می‌شود. سرسره تونلی، سرسره U، سرسره مارپیچ، سونا و جکوزی از دیگر امکانات پارک ساحلی آفتاب به حساب می‌آید. مجموعه آبی آقایان با فضایی منحصر به فرد دارای بزرگترین سرسره قایق فضایی، سقوط آزاد، استخر مخصوص غواصی و سرسره پیچ برای تجربه یک روز پرهیجان است.

پارک ساحلی آفتاب

سرزمین موج های خروشان مشهد

سرزمین موج های خروشان مشهد، یکی از تازه تاسیس ترین، پارک های آبی مشهد به شمار می‌آید که در مساحتی بالغ بر ۶۰۰۰۰ مترمربع تاسیس شده است. این پارک آبی در ۲ کیلومتری جاده شاندیز قرار گرفته و استفاده همزمان برای بانوان و آقایان را فراهم می‌کند. پارک آبی خروشان حدود ۶۳ سرسره مطابق با استانداردهای جهانی دارد که لذت یک روز مهیج را برایتان مهیا می‌کند.

سرزمین موج های خروشان مشهد

این مجموعه به عنوان بزرگترین پارک آبی سرپوشیده و دارا بودن بلندترین سرسره سرعتی، یکی از محبوب ترین تفریحات مشهد به حساب می‌آید. این مجموعه هرروزه از ساعت ۱۱ صبح تا ۹ شب فعالیت دارد. از دیگر امکانات سرزمین موج های خروشان که می‌توانید از آنها بهره‌مند شوید، عبارتند از: فست فود، رستوران سنتی، کافی شاپ و پارکینگ.

پارک آبی بسار اصفهان

اگرچه شهرت اصفهان بیشتر به جاهای دیدنی و آثار باستانی آن باز می‌گردد، اما این شهر در کنار تمام جاذبه های گردشگری، امکانات تفریحی را هم برای لذت بردن از یک سفر خوب فراهم کرده است. پارک آبی بسار اصفهان، یکی از این اماکن تفریحی به حساب می‌آید که توجه افراد زیادی از کودکان تا بزرگسالان را به خود جلب می‌کند. پارک آبی اصفهان مجموعه بینظیری از امکانات ورزشی، تفریحی و اقامتی را در محیطی مدرن و متفاوت مهیا کرده است.

پارک آبی بسار اصفهان

این مجموعه آب دو فاز دارد، در فاز اول می‌توانید از امکانات تفریحی نظیر استخر، رختکن، استخر شیرجه و استخر کودکان، سونا خشک و بخار آن استفاده کنید. فاز دوم با مساحت ۱۲۰۰۰مترمربع به وسایل بازی آبی با ۱۳ سرسره روباز و تونلی، محوطه باز، دریاچه آبی، رستوران، حمام ترکی، فوتبال صابونی اختصاص دارد.

پارک آبی تبریز

در میان تمام پارک های آبی ایران که به شما معرفی کردیم، شاید آشنایی با تنها پارک آبی زیرزمینی برایتان جالب باشد. پارک آبی تبریز، تنها پارک آبی زیرزمینی ایران محسوب می‌شود که فعالیت خود را به طور رسمی در سال ۱۳۸۸ آغاز کرد. طراحی خاص این مجموعه با حمایت و سرمایه گذاری بخش خصوصی صورت پذیرفت که مطابق با آخرین تکنولوژی و رعایت استانداردهای بین المللی فعالیت می‌کند.

پارک آبی تبریز

از امکانات پارک آبی تبریز می‌توان به چاله فضایی، سرسره آرام و مارپیچ، سرسرع سرعتی، موج، ران اوت تونلی، سرسره مخصوص کودکان، استخر موج و فرود، سونا و جکوزی، فست فود و کافی شاپ اشاره کرد. خوب است بدانید از ورود افراد بیمار که دچار آسیب دیدگی کمر و ستون فقرات هستند، افراد کم توان، بانوان باردار، افرادی که به تازگی جراحی داشتند و کودکان زیر ۳سال و یا قد کمتر از ۹۵ سانتی متر ممانعت به عمل می‌آید.

پارک آبی هلیا

در انتهای مطلب می‌خواهیم شما را به یکی دیگر از پارک های آبی تبریز، پارک آبی هلیا، دعوت کنیم. این پارک آبی که لقب بزرگترین پارک آبی شمال غرب ایران را به خود اخصاص داده، با مساحتی حدود ۱۷۰۰۰ مترمربع قابلیت استفاده همزمان اقایان و بانوان را باهم فراهم کرده است. امکانات متنوع پارک آبی هلیا موجب شده تا افراد لحظات شاد و پرهیجانی را تجربه کنند.

پارک آبی هلیا

پارک آبی هلیا تبریز، دارای دو موتورخانه مجزا برای فیلترینگ آب هر دو بخش است که خیال افراد را بابت تمیزی و گندزدایی آب راحت می‌کند. این مجموعه آبی ۱۳ سرسره آبی، سرسره U، چیلر هوا، رودخانه، استخر کودک، جکوزی، اتاق ماساژ، رستوران و کافی شاپ دارد.

لذت تجربه اوج هیجان در پارک های آبی در سراسر ایران

برای تجربه هیجان، نیازی نیست راه های دوری بروید، در اکثر شهرهای ایران تفریحات مهیجی وجود دارند که پارک های آبی بخشی از این تفریجات محسوب می‌شوند. این پارک های آبی علاوه بر ساختن یک روز هیجان انگیز، موجب آرامش اعصاب و روح و روان هم می‌شوند، علاوه بر این می‌توانید با دوستان و یا خانواده‌تان یک روز خوب و پرخاطره‌ای را تجربه کنید.

ما در این مطلب تلاش کردیم تا شما را پارک با بهترین پارک های آبی ایران آشنا کنیم، خوشحال می‌شویم اگر شما تجربه یا نکته‌ای در مورد هر یک از پارک های آبی دارید، با ما و خوانندگانمان به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول درباره پارک های آبی ایران

بهترین پارک آبی های تهران کدامند؟

اپارک و دهکده آبی پارس جز پارک های آبی تهران به حساب می‌آیند.

کدام شهر ها پارک آبی روباز دارند؟

در حال حاضر، تم پارک آبی اوشن کیش تنها پارک آبی روباز در ایران محسوب می‌شود.

کدام شهرهای ایران پارک آبی دارند؟

تهران، کرج، قم، تبریز، اصفهان، مشهد و کیش دارای پارک آبی هستند.

بهترین پارک های آبی ایران کجا هستند؟

در همین مقاله «بهترین پارک های آبی ایران را بشناسید» در مجله فلای تودی می‌توانید با بهترین پارک های آبی ایران آشنا شوید.

1 نظر

  1. فقط پارک های آبی مشهد هم تعدادش بالاست و هم بزرگی و جذابیتش شهرهای دیگه اصلا در برابر موج های آبی و موح های خروشان مشهد عددی نیستن نمیشه اونارو گفت پارک ابی…

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید