اوپارک تهران | جادویی از هیجان و سرگرمی

9
42916

اگر در سفرهای خود، همیشه شمال و جنوب ایران را به دلیل داشتن دریا گلچین می‌کنید، لذت تفریح در مجموعه اوپارک تهران را از دست ندهید. این مجموعه تفریحی که با هدف ایجاد نشاط و شادی طراحی و اجرا شده، جزو برترین پارک‌های آبی سرپوشیده در خاورمیانه است. خیلی هم تفاوتی ندارد فرد چند‌ساله باشد؛ کودکی ۵ ساله یا پدری ۵۰ ساله؛ در هر حال، هر شخصی از حضور در این جاذبه تفریحی، لذتی خواهد برد.

اگر پایتخت‌نشین هستید، پیشنهاد می‌کنیم آخر هفته خود را به بازی و تفریح در این مجموعه اختصاص دهید تا خستگی یک هفته شلوغ کاری را از بین ببرید. اگر هم ساکن تهران نیستید، در اولین فرصت، برنامه سفری چند‌روزه را به پایتخت بچینید و در آن، جایی برای بازی‌های هیجان‌انگیز اوپارک خالی بگذارید. اما قبل از هر برنامه‌ای، این مطلب از مجله گردشگری فلای‌ تودی را دنبال کنید تا با امکانات تفریحی و رفاهی مجموعه اوپارک تهران به‌خوبی آشنا شوید.

مشخصات اوپارک (Opark) تهران

تهران غالبا با پارک‌های دل‌انگیز و مفرحی که دارد، شناخته می‌شود؛ پارک نهج البلاغه، پارک ساعی ، پارک جمشیدیه و… از معروف‌ترین این پارک‌ها هستند که شاید نام آن‌ها به گوشتان خورده باشد. در این‌ میان، مجموعه آبی اوپارک را می‌توان یکی از بهترین و جذاب‌ترین پارک‌های تهران معرفی کرد.

اوپارک تهران بهترین جاذبه تفریحی برای آن دسته از افرادی است که علاقه‌مندند آخر هفته‌های خود را در شنا و تفریحات آبی سپری کنند. این مجموعه در سال ۱۳۹۶ و با ایده‌پردازی‌های خالقان بزرگ‌ترین پارک‌ آبی در دنیا، یعنی کانادایی‌ها احداث شد. کار طراحی و اجرای آن هم توسط یک شرکت کانادایی تحت عنوان White water انجام پذیرفت. اگر از مهارت‌های کانادایی‌ها در ساخت پارک‌های آبی چیزی به گوشتان خورده باشد، احتمالا می‌توانید حدس بزنید که اوپارک تهران چه مجموعه دلپذیر و هیجان‌انگیزی خواهد بود.

مشخصات اوپارک (Opark) تهران

پارک آبی تهران اوپارک که مجموعه‌ای کامل از امکانات رفاهی و تفریحی هیجان‌انگیز را در دل خود جای داده است، ۵۵ هزار متر مربع مساحت دارد. در این مجموعه تفریحی، هر نوع بازی آبی که فکرش را بکنید، وجود دارد؛ از رودخانه خروشان و استخر موج سونامی گرفته تا سرسره‌های مهیجی که آدرنالین بدنتان را در کسری از ثانیه افزایش می‌دهند. در ساخت جزئیات او پارک تهران اصول و استانداردهای ایمنی تمام‌وکمال رعایت شده‌اند. بنابراین، خیالتان از بابت امنیت وسایل بازی در این مجموعه کاملا آسوده باشد. در وصف دیگر خوبی‌های این مجموعه هم باید به وسعت و گستردگی آن اشاره کنیم که در هر نوبت، آماده میزبانی از ۳۰۰۰ نفر به‌طور همزمان است.

اگر مایلید درباره بهترین پارک های آبی ایران بیشتر بدانید، مقاله‌ای با همین عنوان در مجله فلای‌تودی وجود دارد که می‌توانید مطالعه کنید.

امکانات رفاهی مجموعه آبی اوپارک تهران

یکی از ویژگی‌های برجسته او پارک تهران در مقایسه با سایر پارک‌های آبی، تنوع موجود در امکانات رفاهی این مجموعه است. همین قابلیت هم موجب شده است تا این پارک آبی در کوتاه‌ترین زمان ممکن به یکی از برترین جاذبه‌های تفریحی تهران تبدیل شود.

وجود تیم حرفه‌ای عکاسی را نیز می‌توانیم از منحصربه‌فردترین خدمات رفاهی اوپارک تهران بدانیم. با وجود این تیم، می‌توانید تمام لحظات خاطره‌انگیز خود در این جاذبه تفریحی را با بالاترین کیفیت به‌ ثبت برسانید. ضمن اینکه این تیم حرفه‌ای شما را در برپایی خاص‌ترین جشن تولد هم همراهی خواهند کرد.

امکانات رفاهی مجموعه آبی اوپارک تهران

از دیگر امکانات رفاهی موجود در او پارک تهران، باید به یک فروشگاه بزرگ ورزشی اشاره کرد که دسترسی شما را به تمام وسایل بازی امکان‌پذیر کرده است. در شرح امکانات رفاهی او پارک تهران، نباید سالن ماساژ و میز فوتبال‌دستی آن که موجب لذت بیشتر مهمانان می‌شوند را از قلم انداخت. سایر امکانات رفاهی این جاذبه تفریحی هم عبارتند از:

  • پارکینگ اختصاصی؛
  • سرویس بهداشتی؛
  • صندوق امانات؛
  • وجود ۳۰۰۰ لاکر یا قفسه‌های نگهدارنده لوازم شخصی برای کاربران
  • کمک های اولیه؛
  • خروج اضطراری؛
  • اتاق مادر و کودک؛
  • سیستم هوشمند میکروب‌زدایی آب؛
  • سیستم تصفیه آب؛
  • نمازخانه؛
  • دوش و رختکن مجزا برای بانوان و آقایان.

امکانات آبی اوپارک تهران چه هستند؟

شاید در هیچ‌کجای خاورمیانه نتوانید مجموعه تفریحی مانند او پارک تهران را بیابید. دلیل آن هم کاملا واضح است؛ در این پارک لوکس و هیجان‌انگیز، هر نوع بازی مهیجی که شما را سر ذوق و نشاط بیاورد، وجود دارد. رودخانه‌های خروشان، استخرهای گوناگون، سرسره‌های متعدد، جکوزی و مجموعه الوپیا از بخش‌های هیجان‌آور این مجموعه هستند. در ادامه، همراه ما باشید تا نگاهی به تفریحات متنوع این پارک مدرن داشته باشیم.

امکانات آبی اوپارک تهران

سرسره ابیس

اوج لذت و هیجان را در سرسره ابیس اوپارک تهران می‌توانید تجربه کنید! این سرسره که به‌عنوان مهیج‌ترین و بزرگ‌ترین سرسره این مجموعه تفریحی شناخته می‌شود، بدون شک برای شما خاطره‌ای فراموش‌نشدنی را رقم خواهد زد. شما می‌توانید هیجان و لذت سرخوردن از پیچ‌وتاب‌های این سرسره را در تیوپ‌های مخصوص کنار دوستان و عزیزانتان تجربه کنید. در نهایت هم با سقوط از ارتفاع ۱۸و نیم متری، این خاطره لذت‌بخش را برای همیشه گوشه ذهنتان نگاه دارید.

رالی شیب

اگر اهل رقابت هستید و در بازی‌های آبی ترس به دل خود راه نمی‌دهید، حتما رالی‌شیب را در مجموعه او پارک تهران تجربه کنید. این بازی که فرصت یک رقابت دوستانه را برای شما فراهم می‌کند، شامل ۶ سرسره مجزاست. شما به همراه ۵ نفر دیگر، باید از مسیرهای پیچ‌درپیچ این سرسره‌‌ها با ترفند خاصی به سمت پایین سر بخورید تا برنده میدان شما باشید. حواستان باشد که در این رقابت، هر چه از شجاعت و سرعت در چنته دارید، رو کنید تا اولین نفری باشید که به خط پایان بازی می‌رسد.

امکانات اوپارک تهران

سرسره ابر شیب

آیا سقوط از ارتفاع برای شما مهیج است؟ سرسره ابرشیب همان‌طور که از نام آن پیداست، تندترین شیب را در میان سایر سرسره‌ها دارد. آنچه موجب تمایز این سرسره از دیگر بازی‌های ورزشی می‌شود، لذتی است که در نتیجه سقوط از ارتفاع به مهمانان هدیه می‌کند. بنابراین، اگر فوبیای ارتفاع ندارید، ابرشیب را حتما امتحان کنید.

سرسره‌های اوپیچ

یکی دیگر از سرسره‌های او پارک تهران اوپیچ است که لذت یک سفر کوتاه در تونل‌هایی مرموز و طولانی را برای شما فراهم می‌کند. اوپیچ که جزو سرسره‌های روباز این مجموعه تفریحی است، حدود ۲۰ متر ارتفاع دارد. شما در حین‌ سرخوردن از سرسره اوپیچ، می‌توانید نیم‌نگاهی هم به تمامی بخش‌های مهیج اوپارک تهران داشته باشید.

سرسره‌های اورنگ

پیچ‌وتاب‌خوردن از سرسره‌های روباز را بیشتر دوست دارید یا نوع سرپوشیده آن؟ سرسره اورنگ یکی دیگر از سرسره‌های آبی اوپارک تهران است که به شما از میان دو سرسره روباز و سرپوشیده، حق انتخاب می‌دهد.

سرسره آکوالوپ

هر چه تجربه از سقوط آزاد داشته‌اید را دور بریزید و معنای دیگری از این واژه را در سرسره آکوالوپ او پارک تهران تجربه کنید. پیچ‌وتاب‌خوردن‌های ۳۶۰ درجه‌ای که منتهی به سقوط از ارتفاع ۱۵ متری در کسری از ثانیه می‌شوند، بهترین توصیف ما از این سرسره است. بعد از سقوط آزاد از سرسره آکوالوپ، یادتان باشد به مدت ۱ دقیقه نفس عمیق بکشید تا آدرنالین اضافی موجود در بدن، برای‌تان مشکلی به وجود نیاورد.

سرسره های اوپارک

سرسره بومرنگ

از دیگر بازی‌های دسته‌جمعی در او پارک تهران، سرسره بومرنگ است. شما می‌توانید با دعوت از دوستان و سرخوردن در این سرسره، خاطره‌ای به‌یادماندنی از تفریحات دوستانه را برای خود رقم بزنید.

سرسره گردالوپ

عنوان طولانی‌ترین سرسره اوپارک تهران هم به سرسره گردالوپ آن تعلق می‌گیرد. فریب نام گول‌زننده این سرسره را نخورید؛ در کل خاورمیانه، شهرت تونل‌های طویل و طولانی این سرسره پخش شده است! از آنجایی که مسیر طولانی این سرسره به‌شکل دایره‌دایره روی هم قرار گرفته است، به آن گردالوپ می‌گویند.

سرسره گردالوپ در اوپارک

سرسره گوگولیا

مجموعه او پارک تهران در طراحی سرسره‌های آبی، کودکان خردسال زیر ۶ سال را از یاد نبرده است. سرسره گوگولیا که شامل ۲ سرسره مجزاست، شور و هیجان را برای این گروه سنی هم رقم می‌زند. البته والدین نیز این امکان را دارند که با همراهی‌کردن کودک خود، خاطره شیرین این لحظه را برای او دوچندان کنند.

جزیره الوپیا

نمی‌شود در بزرگ‌ترین پارک آبی خاورمیانه جایی برای تفریح و سرگرمی کودکان زیر ۱۶ سال وجود نداشته باشد. جزیره الوپیا به‌منظور ایجاد نشاط و شادی در این گروه سنی طراحی و ساخته شده است. در این جزیره جذاب، می‌توانید سرسره‌ها و آبفشان‌هایی با طراحی کاملا کودکانه، اما خلاق را مشاهده کنید. جذابیتی که این مجموعه برای کودکان دارد، باعث می‌شود تا آن‌ها مشغول ساعت‌ها تفریح و بازی با همسالان خود شوند.

جزیره الوپیا در اوپارک

جکوزی

جکوزی‌ها هم که پای ثابت پارک‌های آبی هستند و در واقع، اصلا بدون آن‌ها تفریحات آبی معنا ندارد. در جکوزی او پارک تهران می‌توانید بعد از تجربه تمام بازی‌های مهیج، بدنتان را به کمی آرامش و سکوت دعوت کنید.

رودخانه خروشان

پیشنهاد می‌کنیم ساعات پایانی حضور خود در مجموعه او پارک تهران را به شنا و تفریح در رودخانه خروشان آن اختصاص دهید. این رودخانه، هم فضایی امن برای تیوپ‌سواری و شنا است و هم می‌تواند مکانی دنج برای رفع خستگی باشد.

رودخانه خروشان اوپارک

ساعت استفاده مجموعه آبی اپارک

ساعت کاری اوپارک تهران به‌صورت سانس‌هایی مجزا برای بانوان و آقایان در روزهای مختلف هفته تعریف شده است. در ادامه، همراه ما باشید تا به شرح کامل ساعات کاری هر سانس بپردازیم.

سانس ویژه بانوان:

  • روزهای شنبه و دوشنبه از ساعت ۹ صبح تا ۱۰ شب.
  • روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه از ساعت ۸ صبح تا ۳:۳۰ بعدازظهر.

سانس ویژه آقایان:

  • روزهای یکشنبه و سه‌شنبه از ساعت ۹ صبح تا ۱۰ شب.
  • روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه از ساعت ۵ بعدازظهر تا ۱۲ شب.
  • روزهای جمعه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۱ شب.

بهترین زمان رفتن به اوپارک

برنامه اوپارک تهران در تمام روزهای سال، حتی ایام تعطیل فعال است. بنابراین، شما هر زمان که هوس آب‌تنی به سرتان زد، می‌توانید این پارک مهیج را میان گزینه‌های انتخابی‌تان داشته باشید. ضمن اینکه همه ما خوب می‌دانیم که بازی‌های آبی در دل تابستان و هوای گرم، لذت دیگری دارند. البته این را هم در نظر داشته باشید که این مجموعه تفریحی در ایام تعطیل سال مانند اعیاد، میزبان گردشگران بیشتری خواهد بود. بنابراین، اگر می‌خواهید در ایام خلوتی‌ به این مجموعه تفریحی بروید، اواخر بهار و تابستان بهترین زمان خواهد بود.

ساعت استفاده مجموعه آبی اپارک

قیمت بلیط اوپارک تهران چقدر است؟

بلیط اوپارک تهران در ۲ نوع ویژه خردسالان و بزرگسالان به‌ فروش می‌رسد. شایان ذکر است که ملاک خردسال‌بودن در این مجموعه، قد زیر ۱۲۰ سانت است. طبیعتا افرادی با قد بیشتر از ۱۲۰ جزو بزرگسالان محسوب خواهند شد. قیمت بلیط اوپارک تهران هم طبق آخرین آپدیت جدید این مجموعه در روزهای تعطیل ۵۵۰ هزار تومان و در روزهای عادی ۴۷۵ هزار تومان محاسبه می‌شود. قیمت بلیط اوپارک تهران برای خردسالان (افرادی با قد زیر ۱۲۰ سانت) نیز ۲۷۵ هزار تومان است.

لازم به ذکر است که امکان رزرو بلیط اوپارک تهران به‌صورت اینترنتی هم برای کاربران وجود دارد. کافی‌ست به سامانه اینترنتی این پارک به آدرس  www.opark.ir مراجعه و بلیط خود را در سانس مورد نظرتان رزرو کنید. یادتان باشد با مراجعه به این سامانه، می‌توانید خرید بلیط پارک آبی اوپارک را با تخفیف بیشتر انجام دهید.

قوانین مهم اوپارک تهران که باید بدانید

اوپارک آبی تهران نیز مانند هر مجموعه تفریحی دیگر، قوانین خاص خودش را دارد. قاعدتا این قوانین به‌منظور ایجاد نظم و امنیت بیشتر برای افراد تدوین و اجرا می‌شوند. بنابراین، توصیه می‌کنیم قبل از ورود به این مجموعه، نگاهی به قوانین آن بیندازید تا در نهایت آرامش و امنیت، هیجان را تجربه کنید. قوانین مهم این مجموعه عبارتند از:

  • در پارک آبی اپارک تهران استفاده از مایو برای تمامی افراد حاضر، از خردسال گرفته تا بزرگسال، الزامی خواهد بود. دلیل این امر هم پیشگیری از بروز آسیب فیزیکی به گردشگران است.
  • در او پارک تهران، کودکان زیر ۱۲ سال بدون داشتن همراه، اجازه ورود به این مجموعه را نخواهند داشت.
  • امکان استفاده از تمامی سرسره‌های این مجموعه برای کودکان خردسال وجود ندارد. تشخیص این امر هم بر عهده اپراتورهایی است که در کنار هر وسیله بازی قرار دارند.
  • پارک آبی اوپارک هیچ مسئولیتی در قبال اشیای قیمتی و باارزش شما ندارد. بنابراین، قبل از ورودتان به سالن بازی، بهتر است اگر شی باقیمتی همراه خود دارید، آن را تحویل صندوق امانات بدهید.
  • ورود هرگونه وسیله فیلم‌برداری، عکاسی یا گوشی موبایل به داخل این مجموعه، کاملا ممنوع است. در صورت مشاهده این وسایل، مسئولان با شخص برخورد خواهند کرد.
  • ورود هرگونه خوراکی به داخل سالن بازی ممنوع است.
  • افرادی که مشروبات الکلی یا مواد مخدر مصرف کرده‌اند، اجازه ورود به اوپارک آبی تهران را ندارند.
  • برای آن دسته از افرادی که صاحب موهای بلند هستند، داشتن کلاه کاملا الزامی خواهد بود.
قیمت بلیط اوپارک تهران

آدرس اوپارک تهران

اوپارک آبی تهران درست در اتوبان تهران-کرج قرار دارد. این پارک آبی را با نام اوپارک چیتگر تهران هم می‌شناسند. دلیل آن هم قرارگیری این مجموعه در ورودی چیتگر اتوبان تهران-کرج است. برای رفتن به این پارک هیجان‌انگیز، می‌توانید از طریق خودروی شخصی به آن دسترسی پیدا کنید؛ همچنین می‌توانید با استفاده از خط ۵ مترو تهران در یکی از ایستگاه‌های چیتگر یا ایران‌خودرو پیاده شوید. تمامی ایستگاه‌های ذکر‌شده، دسترسی شما را به یکی از درب‌های مجموعه اوپارک تهران امکان‌پذیر می‌کنند.

آدرس اوپارک تهران
  • آدرس اوپارک تهران: تهران، اتوبان کرج، بعد از بزرگراه آزادگان، خروجی شهرک گلستان، بلوار کوهک، انتهای خیابان شمیم، مجموعه آبی اوپارک.
  • شماره تلفن اوپارک تهران: ۰۲۱۴۹۲۴۶

برای گشت و گذار در پایتخت و بازدید از جاهای دیدنی تهران، بیشتر از یک روز زمان نیاز دارید. بنا به سلیقه و بودجه خود می‌توانید از میان هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها و اقامتگاه‌های تهران یک گزینه را برای اقامت چند روزه خود انتخاب کنید. برای رزرو هتل در تهران، به سایت یا اپلیکیشن فلای‌تودی مراجعه کنید و هتل خود را با ارزان‌ترین قیمت رزرو کنید.

اوپارک آبی تهران | سرزمینی رویایی برای بالابردن آدرنالین خون

همیشه جاذبه‌های گردشگری را برای ما با توصیف مناظری بکر و طبیعتی دیدنی به تصویر کشیده‌اند. اما گاهی یک پارک آبی نیز می‌تواند در فهرست بهترین جاذبه‌های گردشگری دنیا قرار گیرد. مجموعه اوپارک تهران یکی از همین پارک‌های بسیار دیدنی و جذاب است که با تدارک مهیج‌ترین بازی‌ها، اوقات بسیار خوشی را برای افراد رقم می‌زند. البته توصیفات ما از این مجموعه، نمی‌تواند به‌خوبی حق مطلب را درباره این پارک آبی مهیج ادا کند.

توصیه می‌کنیم در اولین تعطیلی پیش‌ رو، برنامه یک سرگرمی تکرارنشدنی و جذاب را در این پارک آبی به همراه اعضای خانواده یا دوستانتان بچینید. هیجان بازی‌های اوپارک آنقدر زیاد است که شما را تا مدت‌ها سرزنده و قبراق نگه می‌دارد!

اگر تجربه بازدید از این تفریح مهیج در تهران را دارید، با خوانندگان ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول درباره اوپارک تهران

پارک آبی اوپارک تهران در کدام خیابان قرار دارد؟

این مجموعه در اتوبان تهران-کرج و در انتهای خیابان شمیم واقع شده است.

چه خدمات رفاهی در پارک آبی تهران وجود دارد؟

رستوران، فروشگاه، سالن ماساژ، میز فوتبال‌دستی، پارکینگ اختصاصی و یک تیم حرفه‌ای عکاسی از مهم‌ترین امکانات رفاهی این مجموعه هستند.

در مجموعه اوپارک آبی تهران چه بازی‌هایی وجود دارند؟

رودخانه‌های خروشان، جکوزی، سرسره‌های آبی و استخرهای متعدد از بازی‌های مهیج این مجموعه هستند.

شماره تماس اوپارک تهران چند است؟

۰۲۱۴۹۲۴۶

قیمت بلیط اوپارک تهران چقدر است؟

قیمت بلیط اوپارک تهران برای بزرگسالان ۴۷۵ و برای خردسالان ۲۷۵ هزار تومان است. قیمت این بلیط در ایام تعطیل سال نیز ۵۵۰ هزار تومان محاسبه می‌شود.

آیا امکان رزرو اینترنتی بلیط اوپارک وجود دارد؟

بله، کاربران می‌توانند با مراجعه به سامانه www.opark.ir بلیط این مجموعه را رزرو کنند.

برای دسترسی به مجموعه تفریحی اوپارک تهران چه راه‌هایی وجود دارد؟

مترو و خودروی شخصی دو راه دسترسی به این مجموعه هستند. برای استفاده از مترو خط ۵ را سوار شده و در یکی از ایستگاه‌های چیتگر یا ایران‌خودرو پیاده شوید. برای استفاده از خودروی شخصی نیز، بزرگراه همت مسیر کم‌ترافیک‌تری برای رسیدن به این مجموعه خواهد بود.

9 نظرات

  1. رودخانه خروشانش تنها چیزی که نداره خروشان بودنه.باید با پا خودتو هل بدی.وقتی وارد مجموعه می شی هم فکر می کنی می تونی از تمام وسایل استفاده کنی چون یه ورودی درست و حسابی دادی ولی در کمال تعجب می بینی بعضی جاها ازت ورودی مجدد می خوان که در نوع خودش خیلی جالبه!
    کسی که خارج از کشور پارک آبی رفته باشه می فهمه این مجموعه بیشتر به شوخی شبیهه تا پارک آبی!!

  2. آخه این قیمت برای ی کارگر پول دوروز کارکردش است حالا اگر دوتا بچه هم داشته باشه باهزینه کرایه ماشین وخورد خوراک ۳میلیون تومن بعد میشه پول چندروز کارکردنش.ازاین بهترشو تومشهد داره با۱۲۰هزارتومن این معقول هستش نه ۵۵۰هزارتومن.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید