شهر مقدس مشهد با وجود بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) عنوان پایتخت مذهبی ایران را به خود اختصاص داده است اما جاهای دیدنی مشهد تنها به حرم مطهر محدود نمی‌شوند. این شهر محبوب دارای جاذبه‌های توریستی و دیدنی بسیاری است و در سال‌های اخیر، مراکز تفریحی متعدد و متنوعی هم در آن شکل گرفته تا بهتر از قبل از گردشگران و زائران، میزبانی کند.

در این مطلب از مجله گردشگری فلای تودی قصد داریم مراکز تفریحی مشهد را به صورت کامل مورد بررسی قرار دهیم؛ پس تا انتها با ما همراه باشید.

پارک های آبی مشهد

سرزمین موج‌ های آبی

سرزمین موج‌های آبی به عنوان یکی از بزرگ‌ترین و اولین پارک‌های آبی ایران و خاورمیانه شناخته می‌شود. شروع فعالیت این پارک آبی به سال ۱۳۸۶ برمی‌گردد و در زمینی به مساحت ۸۴۶۰ احداث شده است. این پارک تا سال ۲۰۰۸ لقب بزرگ‌ترین پارک آبی قاره آسیا را داشت.

سرزمین موج‌های آبی دارای دو مجموعه مجزا برای بانوان و آقایان است؛ از این رو به صورت همزمان هم آقایان و هم بانوان می‌توانند به سرگرمی و تفریح بپردازند. از امکانات و تفریحات سرزمین موج‌های آبی می‌توان به استخر برکه، رودخانه آرام، سقوط آزاد، رودخانه خروشان، چاله فضایی، سرسره تویستر، سرسره تورنادو، سرسره تاپسی توروی، سرسره جت موج (طولانی ترین سرسره)، سرسره‌های آهسته، سرسره پیچشی، حمام ترکی، سونا و جکوزی، فروشگاه لوازم ورزشی و رستوران کافی شاپ اشاره کرد.

پارک های آبی مشهد از مراکز تفریحی مشهد

آدرس سرزمین موج‌های آبی در گوگل مپ

آدرس: مشهد، قاسم آباد، بلوار اندیشه، نبش اندیشه ۸۳

سرزمین موج های خروشان

سرزمین موج‌های خروشان یکی دیگر از پارک‌های آبی مشهد است. این پارک آبی در منطقه خوش آب و هوای شاندیز قرار دارد و در سال‌های اخیر توانسته توجه افراد زیادی را به خود جلب کند.

این مجموعه آبی دارای بیش از ۶۰ سرسره آبی متنوع و متعدد است که از دیگر تفریحات آن می‌توان به سقوط آزاد، زیپ لاین، طولانی‌ترین رودخانه موج در میان پارک‌های آبی ایران، غار نمک، استخر شنا، سالن مجهز ایروبیک، فیش اسپا و… اشاره کرد. توجه داشته باشید که سرزمین موج‌های خروشان امکان استفاده همزمان برای آقایان و خانم‌ها را فراهم کرده است.

سرزمین موج های خروشان

آدرس سرزمین موج‌های خروشان در گوگل مپ

آدرس: مشهد، ابتدای جاده شاندیز، سرزمین موجهای خروشان

پارک ساحلی آفتاب مشهد

یکی از مراکز تفریحی آبی شهر مشهد، پارک ساحلی آفتاب است که شروع فعالیت آن به سال ۱۳۹۰ برمی‌گردد. این مجموعه هفت طبقه دارد و خود را به عنوان بزرگ‌ترین پارک آبی طبقاتی جهان معرفی می‌کند.

پارک ساحلی آفتاب دارای سه بخش مجزا شامل بانوان، آقایان و VIP است. از امکانات و تفریحات این مجموعه می‌توان به انواع سرسره‌های آبی مثل سرسره پیچ، سرسره آهسته و سرسره دوقلو، چاله فضایی، استخر موج، غار نمک، استخر نمک دریایی، حمام آفتاب برای بانوان، حمام سنتی و ترکی، مجموعه آبدرمانی و…اشاره کرد.

پارک ساحلی آفتاب مشهد

پارک ساحلی آفتاب یک مجموعه آبدرمانی مجهز هم دارد که با خدماتی مثل آروماتراپی، فیش اسپا، مرکز توانبخشی در آب، ماساژ، کلاس یوگا، هیدروتراپی، سونای خشک و بخار و… به ارائه خدمات درمانی مشغول است.

آدرس پارک آفتاب مشهد در گوگل مپ

آدرس: مشهد، انتهای بلوار خیام شمالی، میدان بهارستان، جنب الماس شرق

پارک آبی ایرانیان مشهد

پارک آبی ایرانیان مشهد توسط شرکت باسابقه و معتبر کانادایی طراحی و ساخته شده است و تفریحات هیجان‌انگیزی در خود دارد. از تفریحات و امکانات این پارک آبی می‌توان به شاتل فضایی، سورتمه وحشت، انواع سرسره‌های آهسته و سرعتی، رودخانه خروشان، اتاق ماساژ و… اشاره کرد. یکی از تفریحات پارک آبی ایرانیان، که شاید در سایر پار‌ک‌های آبی مشهد پیدا نشود، موج سواری با تخته است که می‌توان آن را در استخر موج بزرگی با موج‌هایی به ارتفاع سه متر تجربه کرد.

پارک آبی ایرانیان مشهد

آدرس پارک آبی ایرانیان در گوگل مپ

آدرس: خراسان رضوی، مشهد، بلوار حجاب، نبش حجاب ۸ 

سرزمن عجایب مشهد

یکی از شهربازی‌های سرپوشیده مشهد شهربازی سرزمین عجایب است که با بهره‌گیری از امکانات روز و استانداردهای بین‌المللی و ضریب ایمنی بالا در سال ۱۳۸۶ فعالیت خود را آغاز کرد. این مجموعه که در طبقه سوم و چهارم مجتمع تجاری الماس شرق واقع شده با وسایل بازی مدرن و دیجیتال، گیم‌نت‌های متنوع، بازی‌های رومیزی، سینما ۵ بعدی، سالن بولینگ، غرفه عکاسی و گریم، فست‌فود و غرفه بستنی و… همواره آماده میزبانی از مشتاقان است.

سرزمین عجایب مشهد از جاهای تفریحی مشهد

آدرس سرزمین عجایب در گوگل مپ

آدرس: استان خراسان رضوی، مشهد، خیام شمالی، مجتمع الماس شرق، طبقه سوم و چهارم

باغ پرندگان مشهد

باغ پرندگان مشهد تنها باغ پرندگان بزرگ شرق کشور است که فعالیت خود را در سال ۱۳۹۳ آغاز کرد. این باغ میزبان گونه‌های متعدد و متنوعی از پرندگان کمیاب ایرانی، آفریقایی و آسیایی است.

باغ پرندگان مشهد با وجود محوطه سرسبز و پوشش گیاهی مناسب، آبشارهای مصنوعی، خیابان‌های سنگفرش، پل‌های چوبی و… به بهترین شکل از مسافرین پذیرایی می‌کند.

باغ پرندگان مشهد

آدرس باغ پرندگان مشهد در گوگل مپ

آدرس: مشهد، میدان خیام، مرکز تفریحی سپاد، جنب مجتمع تجاری الماس شرق

باغ وحش وکیل آباد

باغ وحش وکیل آباد تنها باغ وحش شهر مشهد است که در جوار پارک جنگلی وکیل آباد قرار دارد. این باغ وحش با مساحت ۴۰ هزار مترمربع یکی از وسیع‌ترین باغ‌وحش‌های ایران محسوب می‌شود و میزبان حیوانات متعدد و متنوعی است. باغ وحش وکیل‌آباد ۱۲۵ گونه مختلف جانوری را در خود دارد که شامل ۴۹ گونه پرنده، ۱۲۵ گونه جانوری پستاندار، ۱۰ گونه آبزی، ۵ گونه خزنده و… می‌شوند. یکی از گونه‌های حیوانی جالب این باغ وحش، تایگون‌ها هستند که از پیوند شیر و ببر به وجود می‌آیند.

باغ وحش وکیل آباد در مشهد

آدرس باغ وحش وکیل آباد در گوگل مپ

آدرس: استان خراسان رضوی، شهر مشهد، انتهای بلوار وکیل آباد، جنب بوستان وکیل آباد

چالیدره

یکی از مراکز تفریحی و گردشگری مشهد، چالیدره است که در شهرستان طرقبه مشهد قرار دارد. مجموعه تفریحی چالیدره با وجود دریاچه زیبا، پوشش گیاهی مناسب و آب و هوای بسیار مطلوب، به یکی از اصلی‌ترین مراکز گردشگری مشهد تبدیل شده است و بیشتر افراد در سفرشان به مشهد حتما سری به آنجا می‌زنند.

چالیدره مشهد از جاهای تفریحی مشهد

بهترین زمان بازدید از این مجموعه نیمه اول سال است. مجموعه چالیدره امکانات و تفریحات متنوعی را در خود جای داده که از میان آنها می‌توان به رستوران، چایخانه سنتی، کافی‌شاپ، قایق‌سواری، تله‌کابین، تله‌سیژ، بانجی جامپینگ، زیپ لاین، تفریحات دریاچه مثل قایق پدالی، قایق پارویی، قایق موتوری، کشتی شناور تفریحی و ماهی‌گیری، برج گردان چالیدره و … اشاره کرد.

آدرس چالیدره در گوگل مپ

آدرس: مشهد، طرقبه، کیلومتر ۲ جاده نقندر، چالیدره

پارک ملت مشهد

پارک ملت یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین پارک‌های مشهد محسوب می‌شود که در غرب این شهر واقع شده است. این بوستان قدیمی با بیش از ۳۵ هزار درخت‌ بلند، میزبان بسیار خوبی برای عزیزانی است که می‌خواهند لحظاتی دلنشین و لذت‌بخش را در کنار دوستان و خانواده سپری کنند.

یکی از اصلی‌ترین دلایل محبوبیت پارک ملت، شهربازی بزرگ و مجهز آن می‌تواند باشد. این شهر بازی که اولین شهربازی مشهد نیز به حساب می‌آید، یکی از بلند‌ترین چرخ و فلک‌های خاورمیانه با ارتفاع ۸۵ متر را دارد. از سایر وسایل بازی مهیج این پارک می‌توان به ترن هوایی، آکروجت فضایی، اسکیت بورد، تاپ اسپین، تاپ گردان، سورتمه، کشتی دوقلو، گردباد و غیره اشاره کرد.

پارک ملت مشهد

آدرس پارک ملت در گوگل مپ

آدرس: مشهد، میدان آزادی (فلکه پارک)، ابتدای بلوار وکیل آباد

پارک کوهسنگی

یکی از مکان‌های تفریحی و دیدنی مشهد پارک کوهسنگی بوده که بعد از پارک ملت، دومین پارک بزرگ شهر محسوب می‌شود. این پارک چشم‌اندازی زیبا به رشته کوه بینالود دارد و علاقه‌مندان می‌توانند از طریق مسیر پلکانی این پارک به بالای کوه، دسترسی پیدا کنند. در قسمت جنوب پارک کوهسنگی، دریاچه‌ای مصنوعی ساخته شده که حس و حال دوست‌داشتنی به محیط بخشیده است.

کوهسنگی مشهد

در ورودی این پارک، دو مجسمه شیر قرار دارد که به نماد پارک تبدیل شده‌اند. پارک کوهستانی دارای مجموعه فرهنگی-تفریحی با نام بازار هنر مشهد است که توجه گردشگران زیادی را به خود جلب می‌کند.

آدرس پارک کوهسنگی در گوگل مپ

آدرس: مشهد، بزرگراه کلانتری، پارک کوهسنگی

پارک علمی پروفسور بازیما

یکی از جاذبه‌های گردشگری و تفریحی متفاوت مشهد پارک علمی پروفسور بازیما است که در مجموعه گردشگری سپاد قرار دارد. پارک پروفسور بازیما فعالیت خود را در سال ۱۳۹۵ برپایه موضوعات نجوم، زیست‌شناسی و زمین‌شناسی آغاز کرد. از این پارک به عنوان اولین پارک موضوعی علمی ایران و سومین پارک موضوعی سفر به درون بدن انسان یاد می‌شود.

پارک علمی پروفسور بازیما

این پارک علمی از بخش‌های مختلف و هیجان‌انگیزی مثل بدن انسان و انسان‌شناسی، شبیه‌ساز پرواز، دیرینه شناسی، فرار از لیزر ماز، جانور شناسی، افلاک‌نما، بازی‌های تعاملی، عصب‌سنج، واقعیت مجازی، شبیه‌ساز زمین‌لرزه، ماشین زمان و زمین‌شناسی تشکیل شده است. این مجموعه با بازی‌های هیجان‌انگیز و روش‌های آموزشی مدرن، لحظاتی سرگرم کننده و آموزنده را برای خانواده‌ها و کودکانشان به ارمغان می‌آورد.

آدرس پارک علمی پروفسور بازیما در گوگل مپ

آدرس: مشهد، انتهای بلوار خیام شمالی، مجتمع تجاری وصال، طبقه +۴

بوستان مینیاتوری مشهد

یکی از مراکز تفریحی مشهد بوستان مینیاتوری است که در منطقه‌ای خوش آب و هوا و آرام قرار دارد. این پارک بزرگ میزبان ماکت‌های بسیار ظریف و زیبا از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و گردشگری شهرهای مختلف ایران است و جذابیت زیادی برای بازدیدکنندگان دارد. این جاذبه‌های زیبا در ابعاد کوچک ساخته شده‌اند و شامل باغ شازده کرمان، سد کارون، تخت جمشید، آرامگاه عطار نیشابوری، روستای کندوان، آرامگاه فردوسی، پل خواجو اصفهان، ارگ بم و… هستند.

فضای سرسبز بوستان مینیاتوری مشهد با وسعت دوهزار مترمربع، گونه‌های متنوع و متعدد گیاهی را شامل می‌شود که در کنار دریاچه مصنوعی فضایی آرام، خاص و جذاب را ایجاد کرده‌اند.

بوستان مینیاتوری مشهد

آدرس بوستان مینیاتوری مشهد در گوگل مپ

آدرس: مشهد، بزرگراه میثاق، بلوار الهیه، بلوار سجادیه، سجادیه ۲۶

کلام آخر

همانطور که با هم بررسی کردیم، مشهد درکنار جاذبه‌های مذهبی و دیدنی خود، دارای مراکز تفریحی متعددی است که در این مقاله سعی کردیم تعداد زیادی از آن‌ها را به شما معرفی کنیم.

شما از کدام مراکز تفریحی مشهد بازدید کرده‌اید؟ به نظر شما جای کدام تفریح و سرگرمی مشهد در لیست ما خالی است؟ خوشحال می‌شویم تجربه‌تان را در این باره با ما به اشتراک بگذارید.

هر زمان که قصد سفر به این شهر مقدس را داشتید، فلای تودی با ارائه امکان خرید آنلاین بلیط هواپیما مشهد و خرید بلیط قطار مشهد در کنارتان است و امکاناتی را برای رزرو ارزان ترین هتل های مشهد هم به شما ارائه می‌کند.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید