بهترین منطقه استانبول برای اقامت و رزرو هتل کجاست؟ اگر قصد سفر به ترکیه دارید، قطعا تمایل دارید بهترین منطقه استانبول را برای اقامت انتخاب کنید تا سفر شما بیش از پیش به یادماندنی باشد. استانبول بزرگ‌ترین شهر ترکیه و مرکز فرهنگی و تاریخی این کشور است. در واقع استانبول با داشتن تاریخی غنی، مشهورترین شهر ترکیه است که توسط تنگه بسفر به دو بخش اروپایی و آسیایی تقسیم می‌شود. اگر سفر به استانبول را در برنامه دارید، باید به دنبال مکانی برای محل اقامت خود باشید. اما قبل از انتخاب محل اقامت خود بهتر است با بهترین محله های استانبول برای رزرو هتل آشنایی داشته باشید و با توجه به نیاز خود، بهترین گزینه را انتخاب کنید. در این مطلب از مجله گردشگری فلای‌تودی قصد داریم شما را با بهترین منطقه استانبول برای رزرو هتل آشنا شوید.

بهترین منطقه استانبول برای اقامت کجاست؟ | معرفی بهترین محله های استانبول

قطعا کسانی که برای بار اول به استانبول سفر می کنند و یا قصد اقامت دائم یا مدت طولانی در این شهر دارند، باید زمان زیادی را صرف کنند تا بهترین منطقه برای اقامت در استانبول را پیدا کنند. اما این مطلب برگرفته از تجربه‌های مسافرانی است که بارها به این شهر سفر کرده‌اند و با بهترین مناطق مسکونی استانبول آشنایی کامل دارند. در این مطلب با بهترین محله های استانبول برای اقامت و رزرو هتل آشنا شوید.

در کدام منطقه استانبول هتل بگیریم؟

قبل از هر اقدامی می‌توانید تمام محله‌ های استانبول را که قصد داریم به شما معرفی کنیم، در نقشه زیر مشاهده کنید.

بهترین منطقه استانبول برای رزرو هتل کجاست؟

همانطور که پیش‌تر هم گفتیم، استانبول شهر بسیار بزرگی است و محله‌های بسیاری برای اقامت در این شهر وجود دارد که هر کدام مزایای خود را دارند. در لیست زیر می‌توانید با توجه به هدف خود از سفر به استانبول یکی از مناطق استانبول را برای سفر انتخاب کنید:

  • بهترین منطقه استانبول برای زندگی و اقامت در هتل‌های لوکس: منطقه تکسیم (تقسیم) و بشیکتاش
  • بهترین منطقه استانبول برای اقامت در هتل‌‌های خانوادگی: منطقه گرند بازار
  • بهترین منطقه استانبول برای اقامت در هتل‌‌های ارزان: منطقه کاراکوی
  • بهترین منطقه استانبول برای اقامت در نزدیکی مراکز خرید: منطقه گرند بازار
  • بهترین منطقه استانبول برای اقامت دوستداران تفریحات شبانه: منطقه گالاتا و بشیکتاش

۱. اقامت در منطقه سلطان احمد | یکی از بهترین مناطق استانبول

منطقه سلطان احمد معروف‌ترین و بهترین منطقه برای هتل در استانبول است. این محله قلب تاریخی و فرهنگی استانبول و بهترین منطقه استانبول برای اقامت دوستداران جاذبه‌ های فرهنگی و تاریخی محسوب می‌شود؛ چرا که بسیاری از بهترین جاهای دیدنی استانبول در منطقه سلطان احمد قرار دارند.

در کدام منطقه استانبول هتل بگیریم؟

اگر برای اولین بار است که به استانبول سفر می‌کنید و می‌خواهید که از مهم ترین جاذبه‌های گردشگری آن مانند موزه و مسجد ایاصوفیه، مسجد آبی، کاخ توپکاپی، باسیلیکا سیسترن و … دیدن کنید، حتما در یکی از هتل‌های منطقه سلطان احمد اقامت کنید. منطقه سلطان احمد به بازار بزرگ استانبول و بازار ادویه فروشان نیز نزدیک است. بنابراین با اقامت در این محله علاوه بر اینکه به جاذبه‌ های گردشگری استانبول دسترسی بسیار راحتی دارید، مغازه‌ها، رستوران‌ها و کافه‌های بسیاری هم در اطرافتان وجود دارد.

هتل های منطقه سلطان احمد استانبول

اما باید بگوییم منطقه سلطان احمد برای اقامت کسانی که دوستدار تفریحات شبانه هستند، منطقه مناسبی نیست و بعد از غروب آفتاب در آرامش و سکوت فرو می‌رود. البته این سکوت برای کسانی که آرامش را دوست دارند یکی از مزایای اقامت در محله سلطان احمد محسوب می‌شود.

بهترین هتل‌ ها برای اقامت در منطقه سلطان احمد استانبول

بهترین منطقه استانبول برای هتل جایی است که به چند جاذبه مهم گردشگری دسترسی خوبی داشته باشید. در منطقه سلطان احمد استانبول هتل‌ های بسیاری برای اقامت وجود دارد که در زیر می توانید آن ها را با توجه به قیمت مشاهده کنید:

بهترین هتل های لوکس منطقه سلطان احمد استانبول:
بهترین هتل ها با هزینه متوسط منطقه سلطان احمد استانبول:
بهترین هتل های ارزان منطقه سلطان احمد استانبول:

۲. اقامت در منطقه گرند بازار استانبول | کاپالی چارشی

حتما تا به حال درباره بازار بزرگ استانبول (یکی از قدیمی‌ ترین بازارهای جهان) شنیده‌اید! بازار بزرگ استانبول علاوه بر اینکه یکی از جاذبه‌های گردشگری این شهر است که در سفر به استانبول حتما باید از آن دیدن کنید، با داشتن مغازه های متنوع و فراوان برای خرید شیرینی ترکی، چای، لباس، سوغاتی و فروشنده‌هایی که آماده چانه زدن با شما هستند، مهم ترین مرکز خرید استانبول نیز به شمار می‌رود.

منطقه گرند بازار استانبول

بنابراین اگر برای خرید به استانبول سفر می‌کنید، پیشنهاد ما به شما اقامت در این منطقه استانبول است. علاوه بر این منطقه گرند بازار همچنین بهترین منطقه برای زندگی در استانبول نیز محسوب می‌شود و جای خوبی برای آشنایی با زندگی روزمره مردم ترکیه به شمار می‌رود.

بهترین هتل‌ ها برای اقامت در منطقه گرند بازار استانبول

در منطقه گرند بازار استانبول هتل‌های بسیاری برای اقامت هر نوع مسافری وجود دارد. از بهترین هتل‌ های منطقه گرند بازار استانبول می توان به موارد زیر اشاره کرد:

بهترین هتل های لوکس منطقه گرند بازار استانبول:
بهترین هتل ها با هزینه متوسط منطقه گرند بازار استانبول:
بهترین هتل های ارزان منطقه گرند بازار استانبول:

۳. گالاتا از بهترین محله های استانبول برای اقامت

اگر در اینترنت جستجو کرده باشید که استانبول کجا هتل بگیریم؟ قطعا با نام بی‌اوئلو (Beyoğlu) مواجه شده‌اید. بی‌اوئلو در حقیقت منطقه بسیار وسیعی در استانبول محسوب می‌شود که شامل مناطق کوچکتری مثل گالاتا (Galata)، کاراکوی (Karaköy) و تکسیم (Taksim) می‌شود. در ادامه به بررسی جداگانه این مناطق می‌پردازیم، چرا که هر یک از این مناطق خود به اندازه کافی بزرگ هستند تا جداگانه در موردشان صحبت کنیم.

منطقه گالاتا استانبول

گالاتا منطقه‌ای از استانبول است که می توانید در میان خیابان‌های سنگفرش آن قدم بزنید و از دیدن ساختمان های زیبا و تفریحات شبانه آن لذت ببرید. مهم‌ترین نقطه برجسته این محله، برج گالاتا است. گالاتا همچنین از بهترین مناطق استانبول برای خرید آپارتمان نیز محسوب می‌شود.

اطراف برج گالاتا استانبول انواع رستوران‌ها، انواع مغازه‌ها از جمله مغازه‌های سوغاتی فروشی، آبمیوه فروشی و بسیاری مغازه‌های دیگر به چشم می‌خورد. علاوه بر این از محله گالاتا تا خیابان معروف تکسیم و پل گالاتا تنها به اندازه چند دقیقه پیاده‌روی فاصله است. مطمئن باشید اگر به این منطقه از استانبول بروید به اندازه کافی سرگرمی خواهید داشت.

هتل های منطقه گالاتا استانبول

بهترین هتل‌ها برای اقامت در منطقه گالاتا استانبول

در منطقه گالاتا استانبول بهترین هتل‌‌ های استانبول را می‌توانید پیدا کنید. از بهترین هتل‌ های منطقه گالاتا استانبول می توان به موارد زیر اشاره کرد:

بهترین هتل های لوکس منطقه گالاتا استانبول:
بهترین هتل ها با هزینه متوسط منطقه گالاتا استانبول:
بهترین هتل های ارزان منطقه گالاتا استانبول:
  • هتل مستو گالاتا استانبول (Mesto Galata)

۴. کاراکوی | بهترین منطقه بخش آسیایی استانبول

منطقه کاراکوی استانبول هم در همسایگی بی‌اوئلو قرار دارد و یکی از مناطق خوب استانبول برای هتل است. این منطقه مملو از کافه‌ها، تراس‌های روباز و مغازه‌های کوچک است. کاراکوی زمانی یکی از مهم‌ترین بنادر استانبول محسوب می‌شد، منطقه‌ای که درست در نزدیکی گلدن هورن استانبول قرار دارد. از این بندر می‌توانید سوار کشتی شوید و به منطقه آسیایی استانبول سفر کنید، بنابراین حتی اگر نتوانید در بهترین مناطق آسیایی استانبول اقامت کنید، کاراکوی بهترین انتخاب برای شما است.

همچنین در این منطقه رستوران‌های متعدد ترکی و بین المللی وجود دارد که در آن ها انواع غذاها سرو می‌شود. اگر با بودجه کم سفر می‌کنید و دوست دارید سفرتان به استانبول کم هزینه باشد کاراکوی بهترین منطقه استانبول برای اقامت است. می‌توانید ارزانترین هتل های استانبول و هاستل های استانبول را در منطقه کاراکوی پیدا کنید.

منطقه کاراکوی استانبول

البته نگران نباشید اگر به دنبال هتل‌های لوکس و یا با هزینه متوسط در منطقه کاراکوی باشید هم با مشکل مواجه نخواهید شد. در این منطقه انواع هتل‌ها را می توانید پیدا کنید. اگر به منطقه کاراکوی رفتید و یا در این منطقه اقامت کردید، بازدید از موزه هنر مدرن استانبول را فراموش نکنید!

هتل های منطقه کاراکوی استانبول

بهترین هتل‌ها برای اقامت در منطقه کاراکوی استانبول

اگر فکر می‌کنید با توجه به هدفی که از سفر به استانبول دارید، منطقه کاراکوی بهترین منطقه استانبول برای اقامت شما محسوب می‌شود پیشنهاد ما به شما اقامت در یکی از هتل‌های زیر است:

بهترین هتل های لوکس منطقه کاراکوی استانبول:
بهترین هتل ها با هزینه متوسط منطقه کاراکوی استانبول:
  • هتل آدا کاراکوی استانبول (Ada Karaköy)
  • هتل رویال توپخانه استانبول (Royal Tophane)
بهترین هتل های ارزان منطقه کاراکوی استانبول:

۵. اقامت در منطقه تکسیم استانبول

این بخش را که بیشتر مردم ایران آن را با نام «تکسیم» و «تقسیم» می‌شناسند، بهترین منطقه استانبول برای گرفتن هتل از میان طرفداران سفرهای لوکس و پر هزینه است. البته این بدان معنی نیست که با وجود هتل‌های زنجیره‌ای و مشهوری مانند هتل حیات یا هتل هیلتون در منطقه تکسیم استانبول ، کسانی که با بودجه کمتر سفر می‌کنند نمی‌توانند در این منطقه اقامت داشته باشند.

منطقه تکسیم استانبول

یکی دیگر از نقاطی که در منطقه تکسیم استانبول اهمیت دارد، خیابان استقلال است که همه آن را با عنوان شلوغ‌ترین و پر جنب و جوش‌ترین خیابان استانبول می‌شناسند. یکی از بهترین ویژگی‌های منطقه تکسیم استانبول، دسترسی سریع و آسان آن به مناطق دیگر استانبول است و بهترین منطقه ویلایی استانبول محسوب می‌شود. با اقامت در هتل های استانبول در میدان تقسیم، برای دیدن جاذبه‌های شهر استانبول، با تراموا و وسایل نقلیه عمومی می‌توانید خود را به راحتی به محله سلطان احمد برسانید.

هتل های منطقه تکسیم استانبول

بهترین هتل‌ ها برای اقامت در منطقه تکسیم استانبول

اگر مانند بسیاری دیگر از گردشگران در سفر به استانبول می‌خواهید در منطقه تکسیم اقامت داشته باشید، پیشنهاد ما به شما اقامت در یکی از هتل‌های زیر است:

بهترین هتل های لوکس منطقه تکسیم استانبول:
بهترین هتل ها با هزینه متوسط منطقه تکسیم استانبول:
  • هتل پرادیز استانبول (Peradays)
  • هتل سامتایمز تکسیم استانبول (Sometimes Hotel)
بهترین هتل های ارزان منطقه کاراکوی استانبول:

۶. اقامت در منطقه بشیکتاش و شیشلی استانبول

منطقه بشیکتاش استانبول بخشی از منطقه بزرگ‌تری به نام شیشلی در استانبول است که در فاصله نزدیکی از تنگه بسفر قرار گرفته است. بنابراین می توانید از پیاده روی در کنار آب‌ لذت ببرید و یک آبمیوه لذیذ خیابانی میل کنید.

منطقه بشیکتاش

علاوه بر این برای بازدید از کاخ دلما باغچه در بخش آسیایی استانبول می‌توانید در بشیکتاش سوار کشتی شوید و خود را به سرعت به آنجا برسانید. همه نوع رستوران، دکه‌های مواد غذایی خیابانی، کافه و حتی بازار ماهی فروشان در این منطقه وجود دارد. خلاصه بگوییم که با قدم زدن در خیابان‌های کوچک بشیکتاش و امتحان کردن غذاها و شیرینی‌های این منطقه، به هیچ وجه احساس خستگی نخواهید کرد.

هتل های منطقه بشیکتاش استانبول

بهترین هتل‌ ها برای اقامت در منطقه بشیکتاش استانبول

علاوه بر مواردی که گفته شد، بشیکتاش به دلیل داشتن هتل‌ های لوکس متعدد و مشهور، بسیار شناخته شده است. در سفر به استانبول اگر تصمیم دارید در این محله اقامت داشته باشید، پیشنهاد ما به شما اقامت در یکی از هتل‌های زیر است:

بهترین هتل های لوکس منطقه بشیکتاش استانبول:
بهترین هتل ها با هزینه متوسط منطقه بشیکتاش استانبول:
بهترین هتل های ارزان منطقه بشیکتاش استانبول:
  • هتل لیندن هاوسس استانبول (Linden Houses)
  • هتل هات بوجت استانبول (Hot Budget)

بهترین مناطق استانبول برای خرید آپارتمان

اگر از آن دسته افرادی هستید که در سفر هم دوست دارید، جایی که اقامت دارید حس و حال خانه خودتان را داشته باشد و یا به صورت گروهی و یا با خانواده سفر می‌کنید، جستجوی هتل آپارتمان در استانبول می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای اقامت در این شهر باشد.

هتل آپارتمان‌های استانبول

خوشبختانه استانبول از آن دسته شهرهایی است که انواع هتل آپارتمان را می‌توانید در آن پیدا کنید. در ادامه بهترین هتل آپارتمان‌ های استانبول را به شما معرفی می‌کنیم:

بهترین هتل آپارتمان‌ های لوکس استانبول:
  • هتل کیو سوئیت این اولد سیتی استانبول (Q Suite in Old City Istanbul)
  • هتل فرانت آف سی ویو آپارتمنتز سلطان احمد استانبول (Front of SEA View Apartments Sultanahmet)
بهترین هتل آپارتمان های استانبول با هزینه متوسط:
بهترین هتل آپارتمان‌ های ارزان استانبول:
  • هتل بیازیت کوارتر استانبول (Beyazit Quarter House)
  • پرایویت هتل روم استانبول (Private Hotel Room)

بهترین محله استانبول برای رزرو هتل را انتخاب کنید!

در این مطلب تعدادی از بهترین هتل‌ های استانبول و تعدادی از بهترین مناطق آن را برای اقامت شما در این شهر زیبا معرفی کردیم. بهترین منطقه اسیایی استانبول یا بهترین مناطق بخش اروپایی استانبول را بشناسید و در زمان سفر، در بهترین مناطق استانبول اقامت داشته باشید. البته به شما اطمینان می‌دهیم که اگر از میان هتل ها و آپارتمان هایی که در این مطلب معرفی کردیم، انتخاب کنید، پشیمان نخواهید شد.

ارزانترین راه سفر به استانبول با رزرو تور

اگر قصد سفر به شهر استانبول را دارید، بد نیست بدانید که یکی از بهترین و ارزانترین راه‌های سفر به این شهر، از طریق رزرو تور است. با رزرو تور استانبول خدماتی مانند بلیط هواپیما، هتل، ترانسفر فرودگاهی، بیمه مسافرتی و… را به صورت یک‌جا دریافت می‌کنید. برای رزرو هتل در شهر استانبول با توجه به هدفی که از سفر دارید، می‌توانید بهترین مناطق را از بین مواردی که در این مطلب معرفی شد انتخاب کنید.

سوالات متداول درباره بهترین منطقه استانبول برای رزرو هتل

از کجا هتل استانبول بگیریم؟

برای رزرو متنوع‌ترین هتل های استانبول از لوکس تا اقتصادی و ارزان به سایت و اپلیکیشن فلای‌تودی مراجعه کنید.

بهترین محله استانبول کجاست؟

محله تکسیم استانبول یکی از بهترین محله های استانبول برای زندگی و رزرو هتل است.

لوکس ترین هتل استانبول کجاست؟

هتل چراغان پالاس یکی از بهترین هتل های استانبول است که در یک کاخ عثمانی و در نزدیکی تنگه بسفر قرار دارد.

برای سفر به استانبول نیاز به دریافت ویزا است؟

خیر، برای سفر به استانبول نیازی به دریافت ویزا نیست.

1 نظر

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید