با معرفی میدان تکسیم و خیابان استقلال با یکی از محبوب ترین محله های استانبول در میان گردشگران آشنا شوید. میدان تقسیم استانبول، یک مرکز ارتباطی بسیار مهم در شهر استانبول و منطقه تجاری و تفریحی بسیار مهمی برای ساکنین استانبول و گردشگران به شمار می‌رود. علاوه بر این، میدان تکسیم مکان محبوبی برای پیاده‌روی و کشف زیبایی‌ های استانبول است. در مطلب حاضر به معرفی میدان تکسیم و خیابان استقلال پرداخته‌ایم. برای آنکه با این میدان تاریخی و جاذبه‌های اطراف آن بیشتر آشنا شوید، تا انتهای مطلب حاضر با مجله گردشگری فلای تودی همراه باشید.

معرفی میدان تکسیم استانبول

میدان تکسیم یا تقسیم، یکی از مهمترین مکان‌ های شهر تاریخی استانبول است و برای گردشگران داخلی و خارجی به یک اندازه جذابیت دارد. تکسیم که در قلب استانبول و بخش اروپایی این شهر واقع شده، سنت و مدرنیته را هم‌زمان به مسافران عرضه می‌کند. در واقع، بخش مهمی از جذابیت استانبول، وجود بناهای تاریخی در کنار ساختمان‌های مدرنی است که متناسب نیازها و سلیقه انسان مدرن ساخته شده‌اند. علاوه بر این، مراکز خرید نزدیک میدان تکسیم و خیابان استقلال و فروشگاه‌هایی که اجناس برندهای مطرح در سطح جهان را به فروش می‌رساند، جنب‌وجوش را در این منطقه افزایش داده است. در واقع، این مکان را می‌توان به رودخانه‌ای روان از گردشگران، خریدارها و بازدیدکنندگان تشبیه کرد؛ رودخانه‌ای که هرگز خالی یا متوقف نمی‌شود!

تاریخچه میدان تکسیم استانبول

میدان تکسیم یکی از محبوب‌ ترین اماکن گردشگری استانبول برای مردم محلی و گردشگران است. تکسیم میدانی در منطقه بی‌اوغلو ترکیه و یکی از محبوب‌ترین مکان‌ها برای مردم محلی و گردشگران است. این محبوبیت مربوط به امروز و دیروز نیست، بلکه تاریخچه‌ای طولانی پشت آن نهفته و قدمت آن به قرن هجده میلادی بازمی‌گردد. در سال ۱۷۳۲ امپراتوری عثمانی – سلطان محمود اول – دستور داد که مخزن آبی در این منطقه بسازند. در آن زمان، شهر استانبول به آب نیاز مبرمی داشت و قرار بود با استفاده از این مخزن، آب به سایر نواحی استانبول برده شود. این مخزن ( آب انبار) اولین بنای این منطقه است.

میدان تکسیم در استانبول

تا اوایل دهه ۱۹۰۰، این ناحیه هنوز در شرایطی نبود که بتوان آن را میدان نامید؛ اما پس از اعلام جمهوری ترکیه و ساخت بنای یادبود جمهوریت در سال ۱۹۲۸، این مکان در نهایت به میدان شهر استانبول تبدیل شد. از آن زمان تاکنون، مراکز تفریحی، تجاری و گرشگری زیادی در میدان تکسیم و خیابان استقلال ساخته شده و حسابی رونق پیدا کرده است.

علت نامگذاری میدان تکسیم استانبول

همانطور که می‌دانید تقسیم به معنای توزیع و بخش‌کردن است. با توجه به اینکه میدان تکسیم در ابتدا محلی بود که خطوط اصلی آب از شمال استانبول جمع‌آوری و به سایر نقاط شهر منشعب می‌شد، این میدان تکسیم یا تقسیم نام گرفته است. همان‌طور که در بخش قبلی گفته شد، در زمان سلطان محمود اول بود که آب انباری در این منطقه برای توزیع آب ساخته شد.

معرفی میدان تکسیم و خیابان استقلال

میدان تکسیم کجاست و چگونه می‌توان به آن دسترسی پیدا کرد؟

میدان تکسیم استانبول در بخش اروپایی این شهر و در منطقه بی‌اغلو واقع شده است. خوشبختانه در نزدیکی این میدان ایستگاه‌های اتوبوس و مترو وجود دارد و مسافران به‌راحتی می‌توانند خودشان را به تکسیم برسانند. البته باید توجه داشته باشید که عبور خودرو از این میدان ممنوع است و فقط تراموای قدیمی شهر می‌تواند از آن عبور کند.

راه های دسترسی به میدان تکسیم

نحوه دسترسی به میدان تکسیم با وسایل حمل و نقل عمومی

  • تاکسی: در صورتی که بخواهید با تاکسی به میدان تکسیم بروید، باید تاکسی‌های خط تکسیم – آکسرای (Taksim – Aksaray) و شیشلی – امینونو (Sisli – Eminonu) را سوار شوید. این تاکسی‌ها مسافران خود را در ایستگاه و ۱۳۰ متری میدان تکسیم پیاده می‌کنند؛ از این رو، تاکسی راحت‌ترین روش برای رفتن به میدان تکسیم است.
  • مترو: برای رفتن به میدان تکسیم با مترو، باید خودتان را به ایستگاه پایانه ینی‌کاپی (Yenikapı) برسانید و پس از آن قطارهای خط M2 را سوار شوید؛ پس از عبور از ۴ ایستگاه به میدان تکسیم خواهید رسید.
  • اتوبوس: اگر اتوبوس را برای تردد و جابه‌جایی در استانبول ترجیح می‌دهید، باید در ایستگاه اتوبوسی که کمی بالاتر از خیابان جمهوریت قرار گرفته و تنها ۱۵۰ متر با شمال میدان فاصله دارد، پیاده شوید. همچنین، اگر بخواهید مستقیم از فرودگاه استانبول به میدان تکسیم بروید، باید سوار اتوبوس‌های لوکسی به نام HAVAIST شوید که مسافران را بین فرودگاه استانبول و میدان تکسیم جابه‌جا می‌کنند.
  • تراموا و قطار کابلی: اگر در محله سلطان احمد ساکن هستید و یا دوست دارید پس از گشت‌وگذار در این منطقه به میدان تکسیم بروید، تراموا و قطار کابلی بهترین گزینه است. برای رفتن از محله سلطان احمد به میدان تقسیم، در این حالت، باید در ایستگاه سلطان احمد در خط T1 سوار شده و در نهایت در ایستگاه Fındıklı Mimar Sinan Universitesi پیاده شوید؛ پس از یک کیلومتر پیاده‌روی، میدان تکسیم در نزدیکی شما قرار خواهد داشت. همچنین، می‌توانید پس از سوارشدن بر تراموا در ایستگاه پیاده شده و در ایستگاه فونیکولار خط F1، سوار قطار کابلی شوید تا بعد از ۲ دقیقه و ۲۵۰ متر پیاده‌روی، به میدان تکسیم برسید.

آدرس میدان تقسیم روی نقشه گوگل:

معرفی خیابان استقلال در میدان تکسیم

خیابان استقلال که یکی از معروف‌ ترین خیابان‌ های استانبول است، از میدان تکسیم آغاز می‌شود و تا منطقه کاراکوی امتداد دارد. تراموای قرمز و معروف استانبول که بیش از ۱۰۰ سال قدمت دارد، از این خیابان عبور می‌کند و مسافران خود را از میدان تکسیم به خیابان استقلال می‌آورد. این خیابان، محل تلاقی سنت و مدرنیته است و در آن علاوه بر بناهای تاریخی و قدیمی مانند کلیسای گنبدی و مسجد حسین آقا، بناهای دیدنی مدرنی مانند موزه مادام توسو که تقریبا ۶ سال از افتتاح آن می‌گذرد، دیده می‌شود.

علاوه بر برج گالاتا که به دلیل ساختمان و معماری متمایز خود مشهور است و روزگاری بلندترین برج شهر استانبول بوده، این خیابان شامل مراکز دیپلماتیک و کنسول‌گری‌های چندین کشور از جمله روسیه و رستوران‌ها و هتل‌های بسیار لوکسی است که تعدادی از مهم‌ترین کنفرانس‌های بین‌المللی در آن‌ها برگزار می‌شود. در ادامه معرفی میدان تکسیم و خیابان استقلال، به معرفی رستوران‌ها، جاذبه‌های دیدنی و بهترین هتل‌ های نزدیک به میدان تکسیم و خیابان استقلال خواهیم پرداخت.

هتل های نزدیک میدان تکسیم و خیابان استقلال

میدان تکسیم و خیابان استقلال یکی از بهترین مناطق برای اقامت در استانبول به شمار می‌روند. هتل های میدان تکسیم و خیابان استقلال، برای کسانی که عاشق هیاهو و جنب‌وجوش زندگی شهری هستند، گزینه بسیار مناسبی برای اقامت محسوب می‌شوند. همچنین، با اقامت در هتل های نزدیک میدان تکسیم راحت‌تر می‌توانید از زندگی شبانه استانبول که زبانزد خاص و عام است لذت ببرید. در ادامه، با برخی از بهترین هتل های خیابان استقلال و میدان تکسیم آشنا شوید.

بهترین هتل های ۵ ستاره تکسیم استانبول

در صورتی که هتل‌های ۵ ستاره استانبول در میدان تکسیم را ترجیح می‌دهید، هتل‌های زیر گزینه‌های مناسبی برای شما خواهند بود:

  • هتل گزی بسفور
  • هتل سی وی پارک بسفر
  • هتل مرمره تکسیم
  • هتل توم توم

هتل های میدان تکسیم و خیابان استقلال

بهترین هتل های ۴ ستاره تکسیم استانبول

در صورتی که فکر می‌کنید اقامت در هتل‌ های ۵ ستاره بسیار هزینه‌بر است، اما همچنان دنبال تجربه اقامتی مجلل در این شهر هستید، هتل های ۴ ستاره استانبول در میدان تکسیم پیشنهاد ما به شماست:

  • هتل آوانگارد
  • هتل میدتاون
  • هتل تایتانیک
  • هتل آدا کاراکوی

بهترین هتل های ۳ ستاره تکسیم استانبول

هتل‌ های ۳ ستاره استانبول در میدان تکسیم انتخاب کسانی است که به دنبال اقامت ارزانتر در این شهر هستند. اگر می‌خواهید بودجه خود را بیشتر صرف جاذبه ها و تفریحات استانبول کنید، هتل‌های ۳ ستاره زیر را حتما امتحان کنید:

  • هتل سام تایمز
  • هتل کرنر هات
  • هتل استی گالاتا
  • هتل اوی تکسیم

نزدیک ترین ساحل به میدان تکسیم

نزدیک ترین ساحل ها نزدیک میدان تکسیم

یکی از چیزهایی که مسافران را به شهرهای ترکیه می‌کشاند، سواحل زیبای آن است. اگر قصد دارید در یکی از هتل‌ های اطراف میدان تکسیم یا خیابان استقلال سکونت داشته باشید، خبرهای خوبی برای شما داریم. خوشبختانه فاصله میدان تکسیم تا دریا تقریبا کم است و تعداد زیادی از سواحل استانبول در نزدیکی میدان تقسیم و خیابان استانبول قرار گرفته‌اند؛ در نتیجه از میدان تکسیم، به‌راحتی می‌توانید به سواحل دسترسی داشته باشید. سواحل کیلیوس و فلوریا بهترین سواحل نزدیک به میدان تکسیم هستند. هر چند سواحل دیگری هم در نزدیکی میدان تکسیم وجود دارند، اما این دو ساحل از نظر امنیت، زیبایی، خلوتی و…. بهترین گزینه‌ها هستند.

جاذبه های میدان تکسیم و خیابان استقلال

اگر از مسافران شهر استانبول بپرسید که جذاب‌ترین بخش سفرشان چه بوده است، در معرفی میدان تکسیم و خیابان استقلال به‌عنوان لذت‌بخش‌ترین تفریحی که در استانبول تجربه کرده‌اند، هیچ تردیدی نخواهند داشت. علاوه بر فروشگاه‌های تجاری و جنب‌وجوش تمامی‌نشدنی آن، جاذبه های میدان تکسیم و خیابان استقلال نیز بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی را به قلب استانبول می‌کشاند. در ادامه با بهترین دیدنی های میدان تقسیم و خیابان استقلال آشنا شوید:

یادبود جمهوریت

یادبود جمهوریت، اصلی‌ترین و مهم‌ترین بنایی است که هنگام سفر به استانبول و بازدید از میدان تکسیم باید از آن دیدن کنید. تندیس جمهوریت، مصطفی کمال آتاتورک – بنیان‌گذار جمهوری ترکیه – را درکنار چند سرباز که پرچم ترکیه را در دست دارند، نشان می‌دهد. پیترو کانونیا – مجسمه‌ساز ایتالیایی – این مجسمه را که نماد آزادسازی ترکیه است، در سال ۱۹۲۸ ساخت.

یادبود جمهوریت در میدان تکسیم

پارک تکسیم گزی

هر چند تکسیم گزی پارک بسیار کوچکی در شهر استانبول است، اما وقتی شهرداری اعلام کرد که می‌خواهد این پارک برای ساخت چند فروشگاه تجاری جدید تخریب کند، با اعتراض شدید مردم محلی روبه‌رو شد. به هر حال، پس از گشت‌وگذار در میدان تکسیم، می‌توانید در فضای دنج و سرسبز این پارک تجدید قوا کنید و گردش‌تان را از سر بگیرید.

خیابان فرانسوی

خیانبان فرانسوی بدون تردید یکی از جذاب‌ ترین دیدنی‌ های میدان تکسیم و خیابان استانبول است. از آنجایی که این خیابان با الهام از خیابان‌ های فرانسه ساخته شده و بناهای آن معماری فرانسوی دارند، با قدم‌زدن در آن خودتان را در قلب پاریس احساس خواهید کرد. در فصل تابستان موسیقی زنده در خیابان فرانسوی میدان تکسیم اجرا می‌شود و جذابیت خیابان را چندین برابر می‌کند.

بازار بزرگ استانبول

بازار بزرگ استانبول یکی از قدیمی ترین جاهای دیدنی خیابان استقلال استانبول و میدان تکسیم است. این بازار از آجر و چوب ساخته شده و قدمت آن به سال ۱۴۵۵ میلادی بازمی‌گردد. علاوه بر خرید صنایع دستی، جواهرات و سایر اجناس از این بازار که لذت خاص خود را دارد، قدم زدن در بازار بزرگ استانبول و مشاهده گچ‌کاری‌های باشکوه آن بسیار لذت‌بخش است.

کاخ دلمه باغچه

این بنای تاریخی را حتی می‌توانید در گردش یک روزه در استانبول نیز جای بدهید. دلما باغچه یکی از بهترین جاهای دیدنی نزدیک میدان تکسیم استانبول است که نباید بازدید از آن را از دست بدهید. این کاخ با مساحتی بالغ بر ۲۵ هزار متر مربع و زیربنای ۱۱ هزار متر مربع، شکوهی بی‌مثال دارد و معماری چشم‌نواز آن تا مدت‌ها از خاطرتان نخواهد رفت. از میدان تکسیم تا دلما باغچه تنها به‌اندازه ۲۰ دقیقه پیاده‌روی فاصله دارد و زیبایی و عظمت مثال‌زدنی‌اش کاملا ارزش آن را دارد که چند ساعتی از روزتان را به بازدید از این کاخ اختصاص دهید.

کاخ دلمه باغچه استانبول

موزه پرا

این موزه میدان تکسیم، یکی از مهم‌ترین و دیدنی‌ترین موزه های استانبول است. در این موزه نقاشی‌هایی بسیار قدیمی و گرانبها نگهداری می‌شود که قدمت بیشتر آن‌ها به قرن ۱۹ بازمی‌گردد. علاوه بر این، کاشی‌ها و سرامیک‌هایی در موزه پرا نگهداری می‌شود که زیبایی نقوش آن‌ها هوش از سرتان خواهد برد. اگر اهل فرهنگ و هنر هستید، بازدید از موزه پرا تکسیم را از دست ندهید.

مرکز فرهنگی آتاتورک

مرکز فرهنگی آتاتورک – از دیگر دیدنی های میدان تکسیم استانبول – مکانی است که بسیاری از گردشگران را برای تماشای موسیقی محلی و اپرا به خود می‌خواند. هر ساله در این بنای فرهنگی جشن‌های متعددی برگزار می‌شود و محلی برای برگزاری کنسرت، نمایش و فستیوال‌های شهر استانبول است.

تفریحات میدان تکسیم و خیابان استقلال

اولین چیزی که بیشتر مردم درباره میدان تکسیم به یاد می‌آورند، زندگی شهری پویای آن محسوب می‌شود. در این مکان شگفت‌انگیز، تفریحات زیادی وجود دارد، حتی افرادی که به مدت طولانی در این منطقه زندگی کرده‌اند نیز ممکن است مکان جدیدی برای کشف پیدا کنند.

یکی از اولین تفریحات میدان تکسیم باید انجام دهید، گشت‌وگذار در پارک گزی است. این پارک زیبا و سرسبز، یکی از بهترین دیدنی‌ های میدان تکسیم بوده و بهانه‌ای عالی‌ست برای آنکه از هوای مطبوع استانبول لذت ببرید و در طول سفر کمی استراحت کنید. 

تفریحات میدان تکسیم

این میدان محل گذر تراموای نوستالژیک و قدیمی استانبول است که پس از تراموای لندن، قدیمی‌ ترین تراموا در جهان است. اگر گذرتان به استانبول و میدان تکسیم افتاد، لذت سواری با این تراموای ۱۶۰ ساله را از دست ندهید. این تراموا مسافران را از میدان تکسیم به خیابان استقلال می‌برد.

خیابان استقلال از دیگر دیدنی های میدان تقسیم است که بدون بازدید از آن نباید استانبول و میدان تکسیم را ترک کنید.  بسیاری از بهترین کافه ها و رستوران های استانبول در این خیابان ۲ متری واقع شده‌اند و حین قدم‌زدن، فروشگاه بسیاری از برندهای معتبر در زمینه پوشاک، لوازم آرایشی و… را هم در این خیابان مشاهده خواهید کرد.

علاوه بر این، بسیاری از بناهای دیدنی استانبول در میدان تکسیم و اطراف خیابان استانبول واقع شده‌اند و بازدید از آن‌ها یکی از لذت‌بخش‌ترین چیزهایی است که هنگام سفر به استانبول می‌توانید تجربه کنید. همچنین، زندگی شبانه در تکسیم جنب و جوش عجیبی دارد و پیاده‌روی در حوالی میدان تکسیم و خیابان استانبول ساده‌ترین و در عین حال لذت‌بخش‌ترین تفریحی است که می‌توانید در میدان تکسیم تجربه کنید.

مراکز خرید نزدیک میدان تکسیم استانبول

مراکز خرید نزدیک میدان تکسیم

یکی از لذت‌بخش‌ترین تفریحاتی که هنگام سفر به استانبول و بازدید از میدان تکسیم می‌توان تجربه کرد، خرید از فروشگاه‌ها و مراکز خرید آن است. به طور کلی، تعداد زیادی از بهترین مراکز خرید استانبول واقع شده‌اند و بسیاری از آن‌ها حتی اجناس برندهای بین‌المللی مشهور را نیز به فروش می‌رسانند.

در میان مراکز خرید نزدیک میدان تقسیم استانبول، مرکز خرید فروم معروف‌ترین آن‌ها است. فروم یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید در بخش اروپایی استانبول است و در آن، بالغ بر ۳۰۰ برند داخلی و خارجی مشغول به کار هستند. همچنین، سالانه بیش از ۲۰ میلیون نفر از آن بازدید می‌کنند. از این فروشگاه می‌توانید اجناس برندهایی مثل زارا، ام اند اس و… را خریداری کنید و علاوه بر خرید، از امکانات تفریحی دیگر آن مانند پارک ژوراسیک، سالن بولینگ، اسکی روی یخ و… هم بهره ببرید.

در صورتی که بودجه زیادی برای خرید در استانبول کنار نگذاشته‌اید، مرکز خرید بی‌اغلوایش گزینه بسیار مناسبی برای خرید خواهد بود. در این فروشگاه بسیاری از اجناس برند با قیمت ارزان‌تر به فروش می‌رسند. این اجناس را حتی به صورت عمده نیز می‌توانید از این فروشگاه خریداری کنید. از دیگر مراکز خرید ارزان در ترکیه می‌توان به مرکز خرید ترکوز پاساژ اشاره کرد.

مرکز خرید جواهر، از دیگر مراکز خرید میدان تکسیم و خیابان استقلال است و بیش از ۲۲۰ فروشگاه در آن، اجناس خود را به مشتریان می‌فروشند. تعداد زیادی از نمایندگان برندهای معروفی مثل آدیداس، ریبوک، اسپریت، ماسیمودوتی و… در این مرکز خرید حضور دارند و می‌توانید اجناس آن‌ها را به‌عنوان یادگاری برای خودتانو عزیزانتان خریداری کنید.

رستوران های میدان تکسیم استانبول و خیابان استقلال

پس از پیاده‌روی و گشت‌وگذار حسابی در میدان تکسیم و خیابان استقلال، غذاخوردن در یکی از رستوران های میدان تکسیم استانبول و خیابان استقلال، لذت شما را تکمیل خواهد کرد. با توجه به رونق گردشگری در این منطقه از استانبول، فست‌فودها و رستوران‌های بین‌المللی زیادی در آن وجود دارد.

رستوران ۳۶۰ یکی از بهترین رستوران های اطراف میدان تکسیم و خیابان استانبول است و در آن انواع غذاهای محلی ترکی، بین‌المللی و اروپایی سرو می‌شود. این رستوران در بام ساختمانی متعلق به قرن نوزدهم قرار دارد و از آنجایی که منظره‌ای خیره‌کننده و ۳۶۰ درجه از استانبول از فراز آن مشاهده می‌شود، ۳۶۰ نام گرفته است.

رستوران المدینه تکسیم از دیگر رستوران های معروف میدان تکسیم و خیابان استقلال است. با توجه به اینکه در این رستوران انواع غذاهای لبنانی و ترکی سرو می‌شود، المدینه برای اعراب جذابیت بسیار زیادی دارد. رستوران تکسیم سوتیس (Taksim Sotis) رستوران دیگری است که انواع غذاهای ترکی و شرقی و نوشیدنی تازه را به مشتریان خود عرضه می‌کند.

رستوران های میدان تکسیم و خیابان استقلال

علاوه بر این‌ها، اگر دوست دارید در رستورانی بسیار باکیفیت و زیبا صبحانه بخورید و هم‌زمان چشم‎‌اندازی خیره‌کننده و بسیار زیبا از تنگه بسفر را پیش روی خود داشته باشد، حتما به رستوران Bazlama Kahfalti استانبول سر بزنید. رستورانم مادو از دیگر رستوران‌ های معروف اطراف میدان تکسیم است که علاوه بر کباب‌ها و غذاهای ترکی بسیار باکیفیت و خوشمزه، به شیرینی‌های لذیذ و خوشمزه‌اش معروف است.

رستوران میکلا (Mikla) که در آخرین طبقه هتل مارمارا پرا (The Marmara Pera) قرار گرفته، یکی از شیک‌ترین و باکلاس‌ترین رستوران‌ های اطراف میدان تکسیم و خیابان استقلال است. با توجه به موقعیت مکانی هتل، مناظری بسیاری زیبا و چشم‌نواز از شهر استانبول را حین غذا خوردن در این رستوران مشاهده خواهید کرد.

دیدنی های میدان تکسیم و خیابان استقلال برای همه!

هیچ گردشگری بدون بازدید از میدان تکسیم و خیابان استقلال استانبول را ترک نمی‌کند. جذابیت‌های این منطقه از استانبول در شب و روز به‌اندازه‌ای زیاد است که هم گردشگران خارجی و هم مردم محلی استانبول عاشق میدان تکسیم و خیابان استانبول هستند. در مطلب حاضر به معرفی میدان تکسیم و خیابان استقلال پرداختیم و اطلاعات لازم برای گردش در قلب شهر استانبول را در اختیار شما قرار دادیم.

آیا تابه‌حال از میدان تکسیم و خیابان استانبول بازدید کرده‌اید؟ تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

 

 

 

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید