اگر تحمل هیجان بیش از حد را ندارید، فکر رفتن به قطر را از سرتان بیرون کنید. این جام جهانی قرار است متفاوت‌تر از همیشه باشد. سفر به قطر ، شبیه سفر به آینده، سفر به رویاهایتان و زندگی درون یک سینمای سه‌بعدی است. باورکردنش سخت است؟ با مطالعه بهترین تفریحات قطر در مجله گردشگری فلای تودی نظرتان تغییر خواهد کرد.

حال و هوای فوتبال در هواپیماهای قطر ایرویز

قطر تصمیم گرفته شما را از لحظه آغاز پرواز غافلگیر کند. همین که پایتان را داخل هواپیماهای قطر ایرویز بگذارید، با صحنه منحصربه‌فردی روبرو می‌شوید. کابین‌هایی با حال و هوای فوتبال منتظر شما هستند! شما با  کوسن‌های یادگاری شبیه به توپ، هدفون‌های فوتبالی، منوهای غذای الهام گرفته از فوتبال و پیراهن‌های فوتبالی روبه‌رو می‌شوید. البته تفریحات قطر تازه شروع شده است.

حالا روی صندلی فوتبالی هواپیما نشسته‌اید و فقط یک مورد دیگر کم دارید که باور کنید در حال رفتن به جام جهانی هستید. کافی است نگاهی به مانیتور روبرویتان بیندازید. سیستم سرگرمی درون پروازی قطر ایرویز  بیش‌تر از  ۱۸۰ عنوان مرتبط با فوتبال برایتان آماده کرده است. از پخش زنده مسابقات جام جهانی تا مصاحبه اختصاصی با رئیس فیفا همه‌وهمه را می‌توانید فقط با یک کلیک ساده تماشا کنید.

جام جهانی قطر 2022

کنسرت در قطر با پیراهن فوتبالی

چه موسیقی گوش می‌دهید؟ راک‌اندرول یا پاپ؟ موسیقی کلاسیک دوست دارید یا مدرن؟ هرکدام که باشد، باید کنسرت‌های زنده قطر را در لیست بهترین تفریحات قطر جا بدهید.

شما قرار است به عجیب‌ترین کنسرت خاورمیانه بروید. بعد از چند ساعت تماشای بازی هیجان‌انگیز در حالی که هنوز پیراهن فوتبالی تنتان است، با یک قوطی کوکاکولا پایین سن ایستاده‌اید و  هماهنگ با جمعیت با صدای خوانندگان محبوب خود از فضا لذت ببرید. درست حدس زدید، اسپانسر این برنامه کوکاکولا است.

رویای شما هرچه که باشد فرقی نمی‌کند. چون تمام این هنرمندان مشهور در قطر لایو حضور دارند و  شما را برای لذت بردن از تفریحات در قطر همراهی می‌کنند.

فستیوال های موسیقی قطر برای جام جهانی

دی دریم یک فستیوال موسیقی در قطر نیست. یک بمب است! قطر بزرگ‌ترین دی‌جی‌های جهان و مشهورترین هنرمندان موسیقی الکترونیک را به مدت یک ماه روی یک سن کنار هم قرار داده است. این یعنی آدرنالین تفریحات قطر قرار است به خط مرزی برسد.

برخی از بهترین دی‌جی‌های جهان قرار است شب‌های قطر را در فستیوال دی دریم روشن نگه دارند. پس اگر بازی تیم موردعلاقه‌تان تمام شده، بهترین کار این است که سراغ خواب نروید. چون قطر تمام شب بیدار است. البته هیجان‌زده نشوید. معروف ترین تفریحات قطر هنوز منتظر شما هستند.

جزیره المها | ترکیب ماجراجویی و تجمل در قطر

جزیره المها یک جزیره هزار رنگ است. فرقی نمی‌کند که سفر شما خانوادگی، ماجراجویانه یا کاملا لوکس باشد. این جزیره تازه که به مناسبت جام جهانی قطر راه‌اندازی شده برای تمام سلیقه‌ها سورپرایز دارد. شما می‌توانید ناهارتان را در بهترین رستوران‌های قطر را میل کنید یا از غذاخوری‌های محلی یک ساندویچ ماهی بخرید. شب را در کافه های ساحلی یا کافه‌های لوکس بگذرانید.

اما تفریحات در قطر قرار است که بی‌نهایت باشد. جزیره المها هم از این قاعده خارج نیست. اگر ناهار را خوردید و از آفتاب گرفتن یا کلوپ ساحلی لذت بردید حالا وقت کمی هیجان است. المها درایو  یک پیست رانندگی بی‌نظیر برای تجربه کردن سرعت است. البته به شرطی که رانندگی در یک ماشین سوپراسپرت را دوست داشته باشید.

سرزمین عجایب زمستانی لوسیل

تجربه سرزمین زمستانی لوسیل فقط‌ و فقط در خواب‌هایتان اتفاق می‌افتد. تصور کنید که در ساحل زیر نور آفتاب دراز کشیده‌اید و چند لحظه بعد وارد پیست اسکی می‌شوید، آن هم درحالی‌که به گرم‌ترین شهر خاورمیانه سفر کرده‌اید!

شهر زمستانی لوسیل قرار است جادوی زمستانی را به خاورمیانه بیاورد. این شهر در قلب مرکز تفریحی قطر یعنی جزیره المها واقع‌شده‌ و علاوه بر تجربه یک زمستان جادویی پر از بازی‌های هیجان‌انگیز، سواری، سرگرمی‌های زنده، غذا و نوشیدنی است. اگر به دنبال تجربه‌های متفاوت هستید سرزمین زمستانی لوسیل را در لیست تفریحات دوحه قطر جا نگذارید.

این تفریحات قطر را از دست ندهید

بلوار لوسیل یا شانزه لیزه خاورمیانه

آیا دوست دارید قدم زدن در خیابان شانزه‌ لیزه را تجربه کنید؟ بلوار لوسیل یا شانزه لیزه خاورمیانه را از دست ندهید. بلوار لوسیل با تکنولوژی کنترل آب‌وهوا ساخته شده است. این یعنی مهم نیست در چه فصلی از سال هستید. شما همیشه نسیم خنک شانزلیزه را در این بلوار حس می‌کنید.

البته اگر قصد دارید برای جام جهانی به قطر بروید، با شانزه‌ لیزه‌ای زیباتر از همیشه مواجه می‌شوید. این بلوار قرار است میزبان نمایش‌ ها، کنسرت‌ها و صدها رویداد خیابانی جذاب در طول جام جهانی باشد. پس اگر به قدم زدن و تماشا کردن علاقه دارید، بلوار لوسیل از بهترین تفریحات قطر برای شما است.

این تفریحات قطر را از دست ندهید

بلندترین سرسره جهان در قطر

اگر دلتان برای خانه تنگ می‌شود به جزیره قطایفان بروید! جزیره قطایفان قرار است به مناسب جام جهانی یک جشنواره مردمی جذاب برگزار کند. فستیوال قطایفان بهانه‌ای برای گردآوردن فرهنگ‌ها و اقشار مختلف جهان را  از طریق موسیقی و فوتبال است. اگر عاشق معاشرت با افراد مختلف و آشنایی با جهان هستید و دلتان می‌خواهد ستاره‌های بین‌المللی را از نزدیک ببینید، این فستیوال را از دست ندهید.

جزیره قطایفان به طور کلی ترکیبی از محله‌های متمایز و فرهنگ‌های مختلف است. اما این تنها دلیل شهرت این جزیره نیست. جزیره قطایفان یکی از بزرگ‌ ترین پارک‌ های آبی خاورمیانه را در خود جای داده است. این پارک آبی با داشتن بلندترین سرسره جهان به ارتفاع ۸۵ متر به یکی از معروف ترین تفریحات قطر تبدیل شده است، پس اگر از ارتفاع می‌ترسید بهتر است قید رفتن به پارک آبی دوحه قطر را بزنید.

این تفریحات قطر را از دست ندهید

پارک ۹۰۰ قطر را از دست ندهید

اگر دنبال نزدیک‌ترین مکان تفریحی قطر به استادیوم هستید، پارک ۹۰۰ قطر بهترین انتخاب است. کافی است چند دقیقه از ایستگاه مترو القصار پیاده‌روی کنید، تا چراغ‌های روشن استیج را ببینید. این پارک محل اجرای موزیسین معروف دی جی راج است و همین باعث شده جز تفریحات رایگان قطر باشد. اما این همه ماجرا نیست. پارک ۹۰۰ به اندازه اسمش تفریحات متمایز دارد. انواع غذاها و نوشیدنی‌های بین‌المللی، غرفه‌های عکاسی، بازی‌های عجیب و هیجان‌انگیز و نمایش زنده همه مسابقات فیفا تنها بخش کوچکی از آن چیزی است که می‌توانید در این مجتمع تجربه کنید.

این تفریحات قطر را از دست ندهید

سفر به دور دنیا در دل یک مروارید

فیلم‌های فضایی برایتان جذاب است؟ اگر جوابتان مثبت است بازدید از معروف ترین تفریحات قطر  یعنی دیدنی های جزیره مروارید را از دست ندهید. این جزیره یک کره زمین کوچک و مصنوعی است. جزیره مروراید از ده‌ها جزیره کوچک‌تر و البته مصنوعی ساخته شده است. معماری هرکدام از این جزایر با الهام از یکی از شهرهای جهان انجام شده است. شما در قطر هستید اما هم زمان در فرانسه، ایتالیا، هند و …. قدم می‌زنید.

ساحل شنی مصنوعی، استخرهای شنا و پارک آبی همه‌وهمه در دل این جزیره مصنوعی جای گرفته‌اند تا تفریحات قطر را از جاذبه‌های توریستی معمولی به صحنه‌های باورنکردنی تبدیل کنند.

این تفریحات قطر را از دست ندهید

سینما، تئاتر و جام جهانی قطر

با وجود کنسرت‌ها، فستیوال‌ها و مکان‌های دیدنی قطر هنوز جای یک گزینه در لیست بهترین تفریحات قطر خالی است: تئاتر، نمایش‌های موزیکال، سینما و جذابیت‌های هنری که نباید از دست بدهید. البته قطر به این موضوع فکر کرده است. اگر بعد از ساعت‌ها فریاد زدن در استادیوم به دنبال جایی برای لذت بردن از هنر و فراموش کردن تمام سروصداهای جهان باشید، می‌توانید به منطقه فن هایا و تفریحگاه جنوبی لوسیل بروید و از تماشای باله روی یخ لذت ببرید.

اما اگر تماشای نمایش‌های کلاسیک برایتان خسته‌کننده است می‌توانید خودتان را به یک اجرای تئاتر مدرن و هیجان‌انگیز دعوت کنید. اجرای باورنکردنی Flying Super Kids زیر نظر تیمی از اسکیت‌بازان مشهور جهان، طراحان رقص و آهنگسازان برجسته، کارگردانان، فیلمنامه‌نویسان، طراحان لباس و کارشناسان صحنه و طراحی گرافیک تولید شده است. حرکات آکروباتیک و ژیمناستیک دیوانه‌وار، صدای دلنشین آواز و گاهی حرکات دلهره‌آور  از این نمایش یک شاهکار ساخته است. برای لذت بردن از این دسته تفریحات در قطر می توانید به مرکز خرید قطر بروید.

تجربه اتاق فرار در جام جهانی قطر

تفریحات دسته جمعی در قطر را دوست دارید؟ یک خبر عجیب برایتان داریم. این کشور تصمیم گرفته خیابان‌های دوحه را برای یک روز به اتاق فرار تبدیل کند. درست شبیه به اینکه مثل آلیس مشغول قدم زدن در سرزمین عجایب باشید. خیابان‌های دوحه قرار است در روز شنبه سوم دسامبر ۲۰۲۲ به یک اتاق فرار غول پیکر تبدیل شوند. شما در بین خیابان‌ها می‌گردید و  سرنخ‌ها را حل می‌کنید، چالش‌های دیوانه‌کننده و شیطانی را انجام می‌دهید و یک توطئه تاریک را در قلب سرزمین عجایب کشف می‌کنید.

اگر از این چالش پرهیجان لذت می‌برید و به دنبال بهترین تفریحات قطر هستید، بهتر است همین حالا بلیط اتاق فرار The Alice in Wonderland Experience را خریداری کنید. محل شروع این اتاق فرار بزرگ قرار است دو هفته قبل از این رویداد به شرکت کنندگان اطلاع داده شود.  

این تفریحات قطر را از دست ندهید

مشیرب | مدرن ترین مرکز شهر جهان

دوست دارید بدانید جهان پنجاه سال دیگر چه شکلی خواهد داشت؟ کافی است به مشیرب یا مرکز شهر دوحه بروید. مشیرب اولین پروژه بازآفرینی مرکز شهر در جهان و یکی از هوشمندترین مکان‌های روی زمین است. این منطقه از نظر استراتژیک در قلب دوحه قرار گرفته و تنها چند دقیقه با فرودگاه بین‎ ‌المللی حمد فاصله دارد.

بازدید از مشیرب نه تنها یکی از بهترین تفریحات رایگان قطر  است، بلکه الهام‌بخش جهان برای تشکیل جامعه مدرن و دیجیتال است. تماشای مشیرب به شما اجازه می‌دهد تا درک کنید که محیط زندگی و کار هوشمند در آینده چه شکلی دارد. از این مهم‌تر متوجه می‌شوید که آینده چیزی جز مکانی فوق‌العاده برای کار، خرید، لذت بردن و زندگی نیست. البته اگر شبیه به مشیرب قطر باشد.

اگر به مشیرب و سراغ تفریحات دوحه قطر رفتید بازدید از موزه‌ های مشایرب را فراموش نکنید. این شهر علمی‌ – تخیلی هم مانند تمام نقاط دیگر در تفریحات قطر برای جام جهانی نقش پررنگی دارد. مشیرب برای همراهی با جام جهانی سورپرایزهای هیجان‌انگیزی را آماده کرده است که از میان آن‌ها می‌توانیم  به سفر سه‌بعدی در زندگی فریدا کالو، جشن خیابانی فرهنگ‌ها، نمایشگاه خودروهای عجیب، نمایشگاه فیلم، تلویزیون و تئاتر و از همه هیجان‌انگیزتر نمایشگاه بازی‌های الکترونیکی قطر اشاره کنیم.

سفر به قطر در جام جهانی متفاوت تر از همیشه

اگر خودتان را برای جام جهانی قطر ۲۰۲۲ آماده می‌کنید، در کنار لذت تماشای فوتبال حتما از جاذبه و تفریحات این کشور به ویژه در دوحه پایتخت آن غافل نشوید. با وجود اینکه قطر کشور کوچکی است اما تجربه جام جهانی در کنار تمام جاذبه‌های آن، بدون شک تجربه‌ای متفاوت خواهد بود.

اگر تجربه به سفر به قطر و تفریحات آن را دارید، بهترین تفریح از نظر شما کدام است؟ با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

بهترین تفریح قطر کدام است؟

بسته به سلیقه و علایق افراد بهترین تفریحات قطر متفاوت هستند. فرقی نمی‌کند اهل طبیعت گردی باشید، یا به دنبال کنسرت و هیجان، قطر برای همه تفریح دارد.

آیا تفریح رایگان در قطر وجود دارد؟

بله، پارک ۹۰۰ و مرکز شهر دوحه جزو تفریحات رایگان قطر محسوب می‌شوند.

آیا می‌توان مراکز خرید قطر را در فهرست تفریحات آن قرار داد؟

بله، برخی از مراکز خرید قطر علاوه بر سینما، تئاتر و رستوران، تفریحات متنوعی را به افراد ارائه می‌دهند. حتی گشت و گذار در بازار سوق واقف، قدیمی ترین بازار قطر نیز در میان تفریحات آن قرار دارد.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید