اگر چه سفر به شیراز به خودی خود تجربه‌ای کاملا منحصربه‌فرد را برای شما رقم خواهد زد، اما اگر اقامتگاه های سنتی شیراز را برای ماندن در شهر شعر و ادب انتخاب کنید، سفر دلچسب‌تر و تکرارنشدنی‌تری را تجربه خواهید کرد. امروزه که بیشتر ما در زندگی شهری و شهرهای مدرن و آپارتمان‌های کوچک و بزرگ می‌گذرد، سکونت در هتل‌ های سنتی شیراز خستگی ذهنی و روانی ناشی از هیاهوی زندگی شهری مدرن را کم می‌کند. اگر قصد دارید در آینده نزدیک به شیراز سفر کنید، تا انتهای مطلب حاضر با مجله گردشگری فلای تودی همراه باشید تا با ۱۲ مورد از بهترین اقامتگاه های بومگردی شیراز آشنا شوید.

بهترین اقامتگاه سنتی شیراز کدام است؟

سبک زندگی شهری مدرن، ما را از تجربه خیلی چیزها محروم کرده است و بسیار از ما حتی شاید تصور واضحی از خانه‌های حیاط‌دار با یک حوض فیروزه‌ای در وسط آنها نداشته باشیم. شیراز همواره جزو مقاصد محبوب گردشگران در فصول مختلف و حتی جزو بهترین مقاصد داخلی برای سفرهای پاییزی به شمار می‌رود. اگر به حس و حال سفر به گذشته می‌گردید، رزرو هتل های سنتی شیراز را از دست ندهید و در غیر این صورت بهترین هتل های شیراز را انتخاب کنید که فضای مدرن و لوکسی دارند. در ادامه با تعدادی از بهترین اقامتگاه های سنتی شیراز آشنا شوید.

۱- اقامتگاه سنتی بی بی شیراز

بی بی، یک اقامتگاه سنتی در شیراز است که با حیاط باصفا و اتاق‌هایی با دکوراسیون کلاسیک و پنجره‌های رنگی، آماده پذیرایی از مسافران و مهمانان عزیز شهر شیراز است. این اقامتگاه در سه راه نمازی شیراز قرار دارد و با توجه به نزدیکی به حرم مطهر شاه چراغ، برای دوستداران خاندان اهل بیت گزینه بسیار مناسبی محسوب می‌شود. در صورتی که مایل به رزرو این اقامتگاه هستید، این نکته را مد نظر داشته باشید که اتاق‌های این اقامتگاه مستر نیستند و باید از حمام و سرویس بهداشتی مشترکی که در حیاط قرار دارد، استفاده کنید.

اقامتگاه سنتی بی بی شیراز
  • آدرس: سه راه نمازی، خیابان دستغیب، کوچه سنگ سیاه، انتهای کوچه
  • شماره تماس: ۰۷۱۳۲۲۴۸۶۹۸، ۰۹۳۳۵۹۹۰۰۸۵
  • جاذبه‌ های شیراز نزدیک به اقامتگاه سنتی بی بی: حرم شاه چراغ، نارنجستان قوام، ارگ کریم خانی و خانه زینت‌الملک از جمله جاذبه‌هایی هستند که کمتر از ۲ کیلومتر با این اقامتگاه فاصله دارند.
  • محدوده قیمت: متوسط

آدرس اقامتگاه سنتی بی بی شیراز روی نقشه گوگل:

۲- اقامتگاه سنتی فروغ مهر شیراز

این اقامتگاه بوم گردی شیراز از دیگر هتل‌ها و اقامتگاه‌ های نزدیک شاه چراغ است. علاوه بر این، بنای دیدنی و مشهور خانه فروغ‌ الملک نیز در نزدیکی این اقامتگاه قرار دارد. اقامتگاه سنتی فروغ مهر شیراز ۱۸ واحد اقامتی دارد که با دکوراسیون جذاب و امکانات رفاهی عالی‌شان، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی از سفر به شیراز را برای شما رقم خواهند زد. تمامی اتاق‌های این اقامتگاه دارای حمام و توالت فرنگی اختصاص هستند، اما مسافران برای استفاده از سرویس بهداشتی ایرانی باید به حیاط اقامتگاه مراجعه کنند.

بلیط هواپیما

اقامتگاه سنتی فروغ مهر شیراز
  • آدرس: شیراز، سه راه نمازی، ابتدای بلوار دستغیب، کوچه ۴، گذر تاریخی سنگ سیاه، انتهای کوچه سمت راست، جنب خانه فروغ الملک
  • شماره تماس: ۰۷۱۳۲۲۴۳۰۱۵، ۰۹۰۱۱۱۱۵۳۹۰
  • جاذبه‌ های شیراز نزدیک به اقامتگاه سنتی فروغ: خانه فروغ‌ الملک و شاه چراغ از جمله جاذبه‌های نزدیک اقامتگاه سنتی فروغ مهر است.
  • محدوده قیمت: متوسط

آدرس اقامتگاه سنتی فروغ مهر شیراز روی نقشه گوگل:

۳- اقامتگاه ایرانمهر شیراز

اقامتگاه ایرانمهر، هتلی واقع در نزدیکی بازار وکیل شیراز است. این اقامتگاه که بیش از ۲ قرن قدمت دارد و در بعضی از رخدادهای تاریخی مهم شیراز حضور داشته است، به‌تازگی به اقامتگاه تغییر کاربری داده و به مسافران شهر شیراز خدمت‌رسانی می‌کند. علاوه بر اینکه حیاط اقامتگاه سنتی ایران مهر شیراز بسیار زیبا و چشم‌نواز است و اتاق‌های آن نیز دکوراسیون بسیار زیبا و دلنشینی دارند. به همین دلیل، خاطره اقامت در این هتل هرگز از یادتان خواهد رفت.

اقامتگاه ایرانمهر شیراز
  • آدرس: شیراز، پشت بازار وکیل، کوچه ۱/۲۵، بن بست توتونچی
  • شماره تماس: ۰۹۱۳۲۲۲۰۱۷۳، ۰۹۱۷۹۲۴۸۰۰۱
  • جاذبه‌ های شیراز نزدیک به اقامتگاه ایرانمهر: بازار وکیل، حمام وکیل و مدرسه خان از جمله جاذبه‌های نزدیک به اقامتگاه ستی ایران مهر شیراز هستند.
  • محدوده قیمت: گران

آدرس اقامتگاه ایرانمهر شیراز روی نقشه گوگل:

۴- اقامتگاه سنتی سپهری شیراز

این اقامتگاه یکی از معدود اقامتگاه‌ های سنتی شیراز است که آشپزخانه‌ای مجهز را به صورت مشترک در اختیار مسافران خود قرار می‌دهد. این اقامتگاه سنتی و بسیار دنج، ۷ واحد اقامتی دارد که تمامی آن‌ها به امکاناتی نظیر توالت فرنگی و حمام اختصاصی، یخچال، کتری برقی و… مجهز شده‌اند و اقامتی راحت و بی‌دغدغه را برای شما رقم خواهند زد. این اقامتگاه فاقد سرویس ایرانی در اتاق‌ها است و در صورت لزوم مسافران باید از سرویس بهداشتی موجود در حیاط استفاده کنند.

اقامتگاه سنتی سپهری شیراز
  • آدرس: خیابان شهید دستغیب، روبروی آرامگاه بی بی دختران، نبش کوچه ۴ پلاک ۲
  • جاذبه‌ های شیراز نزدیک به اقامتگاه سنتی سپهری: شاه چراغ و آرامگاه بی‌ بی دختران، از جمله بناهایی هستند که با چند دقیقه پیاده‌روی از اقامتگاه می‌توانید به آن‌ها دسترسی داشته باشید. حافظیه، باغ جهان‌نما و باغ ارم، از دیگر جاهای دیدنی شیراز نزدیک به اقامتگاه سپهری هستند.
  • محدوده قیمت: متوسط

آدرس اقامتگاه سنتی سپهری شیراز روی نقشه گوگل:

۵- اقامتگاه سنتی سهراب شیراز

اقامتگاه سنتی سهراب شیراز نزدیک به ۲ قرن قدمت دارد و معماری سنتی در کنار حیاط باصفا و زیبای آن لحظاتی خاطره‌انگیز و به‌یادماندنی را برای شما رقم خواهند زد. این هتل دارای ۹ واحد اقامتی است که بعضی از آن‌ها فاقد حمام و سرویس بهداشتی اختصاصی هستند؛ بنابراین هنگام رزرو اتاق در اقامتگاه بومگردی سهراب حتما این مسئله را مد نظر قرار دهید.

اقامتگاه سنتی سهراب شیراز
  • آدرس: دروازه کازرون، کوچه ماهی فروشاها، محله سنگ سیاه، بن بست عظیم السلطنه
  • شماره تماس: ۰۹۱۷۳۳۳۰۴۸۱
  • جاذبه‌ های شیراز نزدیک به اقامتگاه سنتی سهراب: مسجد جامع عتیق، مسجد و بازار وکیل، نارنجستان قوام و خانه زینت‌ الملک، از جمله بناهای نزدیک به این اقامتگاه هستند.
  • محدوده قیمت: متوسط

آدرس اقامتگاه سنتی سهراب شیراز روی نقشه گوگل:

۶- اقامتگاه ترنجستان شیراز

اقامتگاه ترنجستان، بنایی متعلق به اواخر دوره قاجار و اوایل پهلوی است و نزدیک به ۱۵۰ سال قدمت دارد. این خانه سنتی در شیراز، با ۷ واحد اقامتی از سال ۱۳۹۷ به هتل تغییر کاربری داد و در همین مدت کم هم توجه گردشگران زیادی را به خود جلب کرده است. اقامتگاه ترنجستان شیراز یک کافی‌شاپ در حیاط خود دارد که در آن انواع غذاهای سنتی و محلی شیراز سرو می‌شود.

اقامتگاه ترنجستان شیراز
  • آدرس: شیراز شیراز، خیابان لطفعلی خان زند، کوچه نارنجستان قوام
  • جاذبه‌ های شیراز نزدیک به اقامتگاه ترنجستان: نارنجستان قوام، خانه زینت‌الملک و مسجد نصیرالملک از جمله جاذبه‌های نزدیک به این اقامتگاه هستند و تنها با ۵ دقیقه پیاده‌روی می‌توانید از این بناها بازدید کنید.
  • محدوده قیمت: متوسط

آدرس اقامتگاه ترنجستان شیراز روی نقشه گوگل:

۷- اقامتگاه پنج دری شیراز

اقامتگاه پنج دری شیراز یکی از هتل های سنتی شیراز است که قدمت آن به ۱۲۰ سال قبل و اواخر دوره قاجاریه بازمی‌گردد. این اقامتگاه از سال ۱۳۹۸ در فهرست هتل های شیراز قرار گرفت و با امکانات رفاهی بسیار خوبی که در اختیار آنان قرار می‌دهد، رضایت افراد زیادی را جلب کرده است. اتاق‌هایی با امکانات رفاهی مناسب، دکوراسیون زیبا و معماری سنتی و… دست به دست هم داده‌اند تا سکونت در اقامتگاه پنج دری شیراز به تجربه‌ای فراموش‌نشدنی تبدیل شود.

اقامتگاه پنج دری شیراز
  • آدرس: شیراز، خیابان ۹ دی، شاهچراغ، روبروی پارکینگ عمومی شاهچراغ، داخل کوچه هفت پیچ
  • شماره تماس: ۰۷۱۳۷۳۹۵۲۱۴، ۰۷۱۳۷۳۹۶۸۸۴
  • جاذبه‌ های شیراز نزدیک به اقامتگاه پنج دری: از هتل پنج دری شیراز تا جاذبه‌هایی مثل نارنجستان قوام، خانه زینت‌ الملک، مسجد نصیر، شاه چراغ و… بین ۱۰-۵ دقیقه فاصله است.
  • محدوده قیمت: متوسط

آدرس اقامتگاه پنج دری شیراز روی نقشه گوگل:

۸- اقامتگاه سنتی گلشن شیراز

اقامتگاه گلشن شیراز، در بنایی با قدمت ۲۰۰ ساله واقع شده و با توجه به موقعیت مکانی عالی خود، یکی از بهترین گزینه‌ها برای اقامت در شهر شیراز محسوب می‌شود. این اقامتگاه سنتی در خیابان زند شیراز قرار دارد و دسترسی از آن به بسیاری از جاذبه های دیدنی شیراز بسیار راحت است. اقامتگاه سنتی گلشن شیراز ۸ واحد اقامتی دارد که از امکانات رفاهی خیلی خوبی برخوردار هستند و اقامتی دلنشین و به‌یادماندنی را برای شما رقم خواهند زد.

اقامتگاه سنتی گلشن شیراز
  • آدرس: خیابان لطفعلی خان زند، کوچه ۳۸، پلاک ۱۵
  • شماره تماس: ۰۷۱۳۲۲۲۰۷۱۵
  • جاذبه‌ های شیراز نزدیک به اقامتگاه سنتی گلشن: مجموعه وکیل، نارنجستان قوام، خانه زینت‌الملک و مسجد نصیرالملک، از جمله جاذبه‌هایی هستند که در شعاع یک کیلومتری این اقامتگاه قرار گرفته‌اند.
  • محدوده قیمت: ارزان

آدرس اقامتگاه سنتی گلشن شیراز روی نقشه گوگل:

۹- اقامتگاه بومگردی ماه منیر شیراز

ماه منیر از دیگر اقامتگاه های سنتی شیراز است که در قلب شهر شیراز و خیابان زند قرار دارد. قدمت این بنا به ۱۲۰ سال پیش و اواخر دوره قاجار بازمی‌گردد و از سال ۱۳۹۷ به‌عنوان یک اقامتگاه بوم گردی در شیراز مشغول به کار است. اقامتگاه سنتی ماه منیر ۶ واحد اقامتی در همکف و طبقه اول داشته و یک اتاق آن با ظرفیت ۸ نفر به سفرهای خانوادگی اختصاص دارد. این اقامتگاه یک کافی شاپ و رستوران هم دارد که در آن‌ها می‌توانید انواع نوشیدنی‌ها و غذاهای محلی شیراز را میل کنید.

ماه منیر، از بهترین اقامتگاه های سنتی شیراز
  • آدرس: خیابان لطفعلی خان زند، کوچه نارنجستان قوام
  • شماره تماس: ۰۷۱۶۸۰۰۰۱۰
  • جاذبه‌ های شیراز نزدیک به اقامتگاه سنتی ماه منیر: نارنجستان قوام، خانه زینت‌الملک و مسجد نصیرالملک در شعاع ۱۵۰-۱۰۰ کیلومتری اقامتگاه واقع شده‌اند. علاوه بر این، مجموعه وکیل، مسجد جامع عتیق و ارگ کریم‌خانی نیز با ماشین کمتر از ۱۰ دقیقه با این اقامتگاه فاصله دارند.
  • محدوده قیمت: متوسط

آدرس اقامتگاه بومگردی ماه منیر شیراز روی نقشه گوگل:

بهترین اقامتگاه سنتی ارزان در شیراز کدام است؟

اگر ترجیح می‌دهید اقامتی ارزان و اقتصادی را در زمان سفر به شیراز تجربه کنید، اقامتگاه‌هایی که در ادامه از آن‌ها نام برده شده است، گزینه‌هایی بسیار مناسبی برای شما خواهد بود:

اقامتگاه سی راه شیراز

اقامتگاه سی راه یکی از بوم گردی های شیراز است که در سه راه نمازی و در نزدیکی حرم مطهر شاه چراغ قرار دارد. قدمت این بنا به دوره پهلوی بازمی‌گردد و در سال ۱۳۹۶ پس از یک بازسازی اساسی به‌عنوان هتل و اقامتگاه تغییر کاربری داد. اقامتگاه سی راه شیراز دارای ۸ واحد اقامتی است که همه آن‌ها حمام و سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی مجزا دارند. در صورتی که کودک یا سالمند همراه خود دارید، به این نکته توجه کنید که بخش ورودی اقامتگاه و اتاق‌های طبقه اول تعدادی پله دارند.

اقامتگاه سی راه شیراز
  • آدرس: شیراز، سه راه نمازی، گذر تاریخی سنگ سیاه، پشت آرامگاه بی بی دختران، کوچه موزه مشکین فام
  • جاذبه‌ های شیراز نزدیک به اقامتگاه سی راه: حرم شاه چرغ، مسجد و بازار وکیل و ارگ کریم خانی از جمله جاذبه‌های نزدیک به این اقامتگاه هستند و با صرف کمتر از ۱۰ دقیقه پیاده‌روی می‌توانید خودتان را به این اماکن برسانید.
  • محدوده قیمت: ارزان

آدرس اقامتگاه سی راه شیراز روی نقشه گوگل:

۲- خانه باغ ایرانی شیراز

خانه باغ ایرانی شیراز با بیش از ۱۰۰ سال قدمت، از سال ۱۳۹۵ تغییر کاربری داده و امروزه به‌عنوان یک اقامتگاه سنتی شیراز از مسافران این شهر پذیرایی می‌کند. خانه باغ ایرانی موقعیت مکانی بسیار خوبی دارد و دسترسی از آن به بسیاری از جاهای دیدنی شیراز راحت است. یکی از مهمترین جذابیت‌های این اقامتگاه رستوران آن است که در فضای باغ قرار گرفته و با توجه به وسعت ۲۰۰۰ متری باغ، غذاخوردن در آن بی‌نهایت دلچسب و لذت‌بخش است.

خانه باغ ایرانی شیراز
  • آدرس: چهارراه گمرک، خیابان مشیر شرقی، کوچه ۱۸، پلاک ۳۸
  • شماره تماس: ۰۷۱۳۲۳۲۵۰۵۴، ۰۹۳۳۲۳۲۱۵۰۰
  • جاذبه‌ های شیراز نزدیک به خانه باغ ایرانی: ارگ کریم خان و باغ ارم از جمله جاذبه‌های نزدیک به این اقامتگاه هستند و با خودرو تنها ۵ دقیقه در راه خواهید بود.
  • محدوده قیمت: ارزان

آدرس خانه باغ ایرانی شیراز روی نقشه گوگل:

۳- اقامتگاه ماه سلطان شیراز

اقامتگاه ماه‌سلطان، اقامتگاهی کوچک و دنج در بافت تاریخی شیراز است. این اقامتگاه ۵ واحد اقامتی دارد که بعضی از آن‌ها مستر و بعضی از آن‌ها فاقد سرویس بهداشتی و حمام اختصاصی هستند. یکی از لذت‌های اقامت در ماه سلطان این است که وعده‌های غذایی در حیاط اقامتگاه سرو می‌شود و با توجه به زیبایی خیره‌کننده و چشم‌نواز حیاط، لذت آن تا ابد فراموشتان نخواهد شد.

اقامتگاه ماه سلطان شیراز
  • آدرس: خیابان دروازه سعدی، خیابان لطف علی خان زند، کوچه ۱۰/۷
  • شماره تماس: ۰۹۱۳۲۲۴۳۷۸۸، ۰۹۱۲۹۱۷۳۵۱۸
  • جاذبه‌ های شیراز نزدیک به اقامتگاه ماه سلطان: نارنجستان قوام، خانه زینت‌الملک و مسجد نصیرالملک از جمله جاذبه‌های نزدیک به این اقامتگاه هستند و تنها با ۵ دقیقه پیاده‌روی می‌توانید از این بناها بازدید کنید.
  • محدوده قیمت: ارزان

آدرس اقامتگاه ماه سلطان شیراز روی نقشه گوگل:

۴- اقامتگاه سنتی گلشن شیراز

اقامتگاه گلشن شیراز، در بنایی با قدمت ۲۰۰ ساله واقع شده و با توجه به موقعیت مکانی عالی خود، یکی از بهترین گزینه‌ها برای اقامت در شهر شیراز محسوب می‌شود. این اقامتگاه سنتی در خیابان زند شیراز قرار دارد و دسترسی از آن به بسیاری از جاذبه های دیدنی شیراز بسیار راحت است. اقامتگاه سنتی گلشن شیراز ۸ واحد اقامتی دارد که از امکانات رفاهی خیلی خوبی برخوردار هستند و اقامتی دلنشین و به‌یادماندنی را برای شما رقم خواهند زد.

اقامتگاه سنتی گلشن شیراز
  • آدرس: خیابان لطفعلی خان زند، کوچه ۳۸، پلاک ۱۵
  • شماره تماس: ۰۷۱۳۲۲۲۰۷۱۵
  • جاذبه‌ های شیراز نزدیک به اقامتگاه سنتی گلشن: مجموعه وکیل، نارنجستان قوام، خانه زینت‌الملک و مسجد نصیرالملک، از جمله جاذبه‌هایی هستند که در شعاع یک کیلومتری این اقامتگاه قرار گرفته‌اند.
  • محدوده قیمت: ارزان

آدرس اقامتگاه سنتی گلشن شیراز روی نقشه گوگل:

سفر به شیراز را با اقامتگاه های بومگردی تجربه کنید

با توجه به رونق گردشگری در شیراز، هتل‌های متنوعی با امکانات رفاهی و قیمت‌های گوناگون در این شهر ساخته شده است. با این حال، در چند سال اخیر تمایل مسافران به سکونت در اقامتگاه های سنتی شیراز افزایش چشمگیری داشته‌اند و بسیاری از آنان تمایل دارند که برای فرار از زندگی شهری مدرن، در خانه‌های سنتی و قدیمی اقامت کنند. در مطلب حاضر به معرفی بهترین اقامتگاه های سنتی شیراز پرداختیم و اطلاعات ضروری آن‌ها را در اختیارتان قرار دادیم و برای سفر به این شهر می توانید از بلیط هواپیما شیراز استفاده کنید.

شما چه نوع اقامتگاهی را هنگام سفر به شیراز و سایر شهرهای ایران بیشتر ترجیح می‌دهید: هتل یا اقامتگاه بومگردی؟ اگر اقامتگاه دیگری را می‌شناسید، آن را به فهرست ما اضافه کنید.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید