سفر به یزد، یک سفر از جنس کوچه‌ها و خانه‌های خشتی و بناهای قدیمی است. سفری که رنگ و بوی سفر به گذشته را دارد و برای مدتی شما را از زندگی مدرن و شلوغ امروزی و آسمان‌خراش‌های فلزی دور می‌کند و به دنیای ساده و آرام شهرهای قدیمی می‌برد. برای لمس فرهنگ و زندگی در یزد، علاوه بر بازدید از جاذبه های گردشگری یزد باید اقامت در هتل‌ها و اقامتگاه‌ های سنتی این شهر را نیز تجربه کرد. به لطف وجود خانه‌ها و بناهای قدیمی چند صدساله در یزد، اقامتگاه‌ها و بوتیک هتل‌های بسیاری در این شهر در دسترس مسافران قرار دارند. اگر نمی‌دانید بهترین اقامتگاه های سنتی یزد کدامند و در کجا باید اقامت کنید، با این مقاله از مجله گردشگری فلای تودی همراه شوید.

بهترین اقامتگاه های سنتی یزد

با رزرو یکی از اقامتگاه های سنتی شهر یزد، می‌توانید به دل تاریخ سفر کنید و لذت زندگی در فضای دنج و صمیمی خانه‌های خشت و گلی را تجربه کنید. بهترین خانه های سنتی یزد برای اقامت عبارتند از:

اقامتگاه سنتی خوان سالار

در شهر قدیمی یزد، خیابان امام، کوچه ۴۳، خانه‌ای با قدمت ۲۵۰ سال با معماری خشت و گلی و حیاط حوض‌دار پذیرای مهمانان شهر خشتی یزد است. اقامتگاه خوان سالار سال ۱۳۹۸ بازسازی شده و در فهرست بهترین اقامتگاه های سنتی یزد قرار دارد.

اقامتگاه سنتی خوان سالار در مجموع ۱۰ اتاق، از اتاق‌های یک تخته گرفته تا اتاق‌های پنج تخته دارد که در دو طبقه این اقامتگاه قرار گرفته‌اند. اتاق‌ها مجهز به حمام، سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی، سیستم سرمایشی و گرمایشی هستند.

در حیاط این اقامتگاه، مهمانان می‌توانند در تخت‌های سنتی استراحت کنند و از غذاهای سنتی رستوران لذت ببرند. خدمات تور، تاکسی سرویس، پارکینگ و خشکشویی از دیگر امکانات اقامتگاه سنتی خوان سالار یزد است.

بهترین اقامتگاه های سنتی یزد | اقامت در دل خانه های قدیمی

مهمترین ویژگی این اقامتگاه، قیمت مقرون به صرفه و دسترسی خوب آن به جاهای دیدنی مهم یزد است. از این اقامتگاه به فاصله ۱۵ تا ۲۰ دقیقه پیاده‌روی می‌توانید به بافت سنتی شهر و بازدید از مسجد جامع یزد، خانه لاری‌ها، زندان اسکندر و مجموعه امیر چخماق بروید. برای رزرو اقامتگاه سنتی خوان سالار یزد با بهترین قیمت، از طریق فلای تودی اقدام کنید.

اقامتگاه پارسیک یزد

در بافت قدیمی شهر یزد، در خیابان سید گلسرخ، کوچه لرد کیوان، خانه‌ای با قدمت صد ساله برای دوستداران هتل های سنتی قرار گرفته است تا در فضایی آرام و دلنشین، اقامتی خاطره‌انگیز را تجربه کنند.

هتل پارسیک یزد از سال ۱۳۹۸ به بهره‌برداری رسیده و ۱۶ اتاق مجهز به اینترنت، یخچال، تلویزیون، سشوار و … برای اقامت ۴۳ مهمان ارائه می‌دهد. اتاق‌ها دورتادور حیاط اندرونی و مرکزی قرار گرفته‌اند و با معماری اصیل یزدی، شما را به قلب تاریخ می‌برد. آشپزخانه مرکزی با امکانات کامل، پارکینگ، کافه و رستوران از امکانات این اقامتگاه سنتی به شمار می‌رود.

بهترین اقامتگاه های سنتی یزد؛ اقامتگاه پارسیک یزد

فاصله نزدیک اقامتگاه پارسیک تا مهمترین دیدنی های یزد از مزایای اقامت در این هتل سنتی است. فاصله اقامتگاه پارسیک تا بازار خان و مجموعه خان تنها ۲ دقیقه، تا مسجد امیر چخماق ۴ دقیقه و تا رودخانه قدیم یزد، ۶ دقیقه با خودرو است. فلای تودی امکان رزرو اقامتگاه پارسیک یزد با قیمت ارزان را فراهم کرده است.

اقامتگاه سنتی مالمیر یزد

اقامتگاه سنتی مالمیر یکی دیگر از بهترین اقامتگاه های سنتی یزد است که قدمتی دیرینه دارد و با معماری و دکوراسیون سنتی، فضای خانه‌ های قدیمی یزد را بازسازی کرده تا تجربه‌ای متفاوت برای مهمانان ایجاد کند. این اقامتگاه بیش از ۴ قرن قدمت دارد، اما فعالیتش به عنوان اقامتگاه گردشگری از سال ۱۳۹۹ آغاز شده است.

بهترین اقامتگاه های سنتی یزد؛ اقامتگاه سنتی مالمیر یزد

اقامتگاه مالمیر ۲۰ اتاق با ظرفیت در مجموع ۵۸ نفر دارد. از امکانات این اقامتگاه سنتی در یزد می‌توان به کافی شاپ، سالن صبحانه خوری، پارکینگ و روم سرویس اشاره کرد. به علاوه، جاذبه‌ های یزد مانند بازار خان، مسجد حظیره، موزه آب و پاساژ کویتی‌ ها در نزدیکی این اقامتگاه قرار دارند.

هتل کاروانسرای مشیر

هتل کاروانسرای مشیر یزد واقع در بلوار امامزاده جعفر، در بازارچه مشیرالممالک، با معماری قاجاری خود، فضای سنتی و خاصی برای اقامت مهمانان یزد فراهم کرده است. این هتل که زمانی کاروانسرایی برای استراحت مسافران بوده، حال به یک هتل بوتیک تبدیل شده که علاوه بر حفظ معماری قدیمی خود، امکانات رفاهی مدرن و مناسبی را در اختیار مهمانان قرار می‌دهد.

هتل کاروانسرای مشیر

این هتل دارای یک حیاط مرکزی، ۱۹ واحد اقامتی شامل اتاق و سوئیت است. علاوه بر تجربه لذت‌بخش استراحت در اتاق‌ها و واحدهای زیبای هتل با دکوارسیون جذابش، امکان صرف غذاهای سنتی و لذیذ در رستوران هتل کاروانسرای مشیر یزد و صرف زمانی برای گپ و گفت در فضای دلنشین کافی شاپ در اختیار مهمانان قرار می‌گیرد.

موقعیت مناسب و دسترسی خوب این هتل، امکان این را فراهم می‌کند تا با پیاده‌روی بتوانید در مدت کوتاهی خود را به جاذبه‌ های گردشگری یزد شامل مجموعه امیر چخماق، موزه آب، بازار سنتی پنجه علی، بازار مسگری، خانه لاری‌ها، مسجد جامع یزد، زندان اسکندر و … برسانید.

اقامتگاه سنتی هومان

هتل بوتیک هومان یزد نیز در فهرست بهترین اقامتگاه های سنتی یزد با معماری سنتی قرار می‌گیرد. اقامت در این هتل هم برای ثبت خاطرات به یادماندنی از اقامت در یزد و هم عکاسی از لوکیشن‌های زیبای هتل، انتخاب ایده‌آلی محسوب می‌شود. این هتل ۱۵۰ سال قدمت دارد و در سال ۱۳۹۸ مورد مرمت و بازسازی قرار گرفت.

اقامتگاه سنتی هومان

نورپردازی‌های جذاب، حیاط باصفا با گل و گیاهان، حوض فیروزه و ساختمان خشتی این هتل هم مانند سایر بوتیک هتل های سنتی یزد، فضای سنتی را برای دوستداران خانه‌ های قدیمی بازآفرینی کرده است. رستوران ایرانی و کافی شاپ فضای باز این هتل، فضای دنج و فرح‌بخشی برای صرف غذا و نوشیدنی در اختیار مهمانان قرار می‌دهد.

از امکانات هتی بوتیک هومان یزد می‌توان به خدمات خانه‌داری، خشکشویی، کرایه اتومبیل، اینترنت رایگان، پارکینگ و خدمات تهیه بلیط که در این هتل به مهمانان ارائه می‌شود، اشاره کرد. قرار گرفتن این هتل در خیابان قیام یزد، سبب شده تا بتوانید با ۱۰ تا ۱۵ دقیقه پیاده‌روی، خود را به مجموعه امیر چخماق، حمام و بازار خان، خانه لاری‌ها و مسجد جامع یزد برسانید.

اقامتگاه شعرباف

اقامتگاه شعرباف یزد از بناهای دوره قاجار است که در فهرست آثار ملی و یونسکو ثبت شده است. این اقامتگاه سنتی دو محوطه مجزا دارد، در حیاط کوچکتر آن اتاق‌های نیلوفر، ارکیده و نسترن قرار گرفته‌اند و بقیه اتاق‌ها هم در حیاط بزرگتر این اقامتگاه قرار دارند. حیاط بزرگتر، یک ایوان بزرگ دارد که فضای خوبی برای صرف غذای مهمانان است.

اقامتگاه شعرباف یزد

مهمانان اقامتگاه شعرباف برای لذت بردن از چشم‌انداز یزد و استراحت در فضایی آرام، می‌توانند از فضای پشت بام خانه که تخت‌های سنتی به همین منظور در آن چیده شده، استفاده کنند. از ویژگی‌های جالب این اقامتگاه، چیدمان اتاق‌ها مطابق با سرما و گرما به همان روش قدیمی است. بدین صورت که تابستان خانه شامل اتاق‌های سه دری و پنج دری می‌شوند که در قسمت جنوبی خانه قرار دارند و زمستان خانه، شامل اتاق‌های روبروی تابستان خانه هستند.

اقامتگاه شعرباف به جاهای دیدنی یزد مانند مجموعه امیر چخماق، خانه لاری‌ ها، مسجد جامع و آتشکده زرتشتیان نزدیک است. رزرو اقامتگاه شعرباف را هم در زمان دلخواه خود برای سفر به یزد، در فلای تودی انجام دهید.

اقامتگاه بومگردی خانه سه نیک

اقامتگاه خانه سه نیک از جمله بهترین اقامتگاه های سنتی یزد است که مورد توجه بسیاری از مسافران قرار دارد. معماری خاص و ویژه این اقامتگاه، که علاوه بر ساختمان شامل اتاق‌ها هم می‌شود، طوری که هر اتاق هویت خاص خود را دارد، جذابیت خاصی به این اقامتگاه می‌دهد.

اقامتگاه خانه سه نیک یزد

محوطه هتل شامل حیاط بیرونی، حیاط اندرونی و نارنجستان می‌شود و زیرزمین آن به گالری اختصاص دارد. این اقامتگاه ۲۰۰ سال قدمت دارد که در ابتدا متعلق به یک خانواده زرتشتی بوده است. هر یک از اتاق‌ های اقامتگاه سنتی خانه سه نیک نام یکی از شخصیت‌های شاهنامه مانند رودابه، آناهیتا، گیو، اسفندیار و … را دارد. از امکانات اقامتگاه بومگردی خانه سه نیک یزد می‌توان به پارکینگ، خدمات بلیط، روم سرویس و چایخانه سنتی اشاره کرد.

اقامتگاه شاه ابوالقاسم

خانه تاریخی ملک‌زاده در سال ۱۳۹۸ تحت عنوان اقامتگاه شاه ابوالقاسم، به صورت یک اقامتگاه سنتی در اختیار مسافران قرار گرفت. این اقامتگاه با پنجره‌های رنگی، نقش و نگارهای سنتی روی دیوارها، حیاط و حوضچه، همان حال و هوای خانه‌های سنتی را حفظ کرده است.

اقامتگاه شاه ابوالقاسم یزد

رستوران، کافی شاپ، خدمات خانه‌داری و چایخانه سنتی از امکانات خانه تاریخی ملک زاده یزد هستند. با ۱۰ تا ۱۵ دقیقه پیاده‌روی از این اقامتگاه سنتی می‌توانید خود را به جاذبه های معروف یزد مانند میدان امیر چخماق، زندان اسکندر، مسجد جامع یزد، موزه آب و خانه لاری‌ها برسانید.

اقامتگاه سنتی گیتی

اقامتگاه سنتی گیتی واقع در خیابان امام خمینی یزد، از جمله خانه‌ های قدیمی ثبت شده در فهرست آثار ملی ایران است. این اقامتگاه به عنوان یکی از بهترین اقامتگاه های سنتی یزد به دوران قاجاری و پهلوی تعلق دارد. این اقامتگاه دو حیاط بیرونی و اندرونی و ۱۱ اتاق و امکاناتی مانند چایخانه سنتی، کافی شاپ، خدمات خانه‌داری و روم سرویس را در اختیار مهمانان قرار می‌دهد.

اقامتگاه سنتی گیتی یزد

اقامتگاه بومگردی کهن پایاب

برای تجربه زندگی در خانه‌ های سنتی با حال و هوای قدیم، اقامتگاه بومگردی کهن پایاب، علاوه بر اتاق‌های معمولی خود، ۲ اتاق بدون حمام، یخچال و سرویس بهداشتی دارد. برای بسیاری از افراد که دوست دارند در خانه قدیمی و تمیز با دکوراسیون و معماری قدیمی، تجربه‌ای ناب داشته باشند، اقامت در این هتل گزینه‌ای ایده‌آل است.

اقامتگاه بومگردی کهن پایاب

این اقامتگاه بومگردی یزد هم متعلق به دوران قاجار است. از پشت بام این خانه می‌توانید باغ دولت‌آباد را به تماشا بنشینید. در حیاط این اقامتگاه نیز فضای دلنشینی در کنار حوض آب فراهم شده تا کمی روی تخت‌های سنتی استراحت کنید.

راهنمای تور، سیستم سرمایشی و گرمایشی، پرسنل مسلط به زبان انگلیسی و کافی شاپ، از امکانات اقامتگاه بومگردی کهن پایاب به شمار می‌رود. به علاوه این اقامتگاه در خیابان فهادان یزد قرار دارد؛ محله‌ای که دسترسی ایده‌آلی به جاهای دیدنی شهر مانند خانه لاری‌ها، مسجد جامع یزد و میدان امیر چخماق دارد. برای رزرو اقامتگاه کهن پایاب یزد با قیمت مناسب از طریق فلای تودی اقدام کنید.

بهترین هتل های سنتی یزد

اگرچه یزد شهری خشت و گلی با معماری سنتی است، این شهر هتل‌های مجهز و ستاره‌دار نیز دارد. هتل‌هایی که شاید در ظاهر با بافت شهر یکدست باشند اما با استانداردهای هتل‌های چند ستاره ساخته شده‌اند و خدمات ارائه می‌دهند. بهترین هتل‌های سنتی یزد عبارتند از:

تجربه زندگی در گذشته در اقامتگاه های سنتی یزد

شهر تاریخی یزد با بناها و خانه‌های قدیمی بیشماری که دارد، تعداد زیادی اقامتگاه سنتی دارد و فهرست آنها بسیار طولانی است. اما ما در این مطلب ۱۲ مورد از بهترین اقامتگاه های سنتی یزد معرفی کردیم. پیش‌تر، بهترین هتل های یزد از دید مسافران را نیز معرفی کرده بودیم که خواندن آن هم خالی از لطف نیست. با سفر به یزد و رزرو اقامتگاه های سنتی این شهر می‌توانید برای چند روز هم که شده تجربه زندگی در گذشته را کسب کنید و با حسی متفاوت به شهر خود بازگردید.

اگر تجربه اقامت در اقامتگاه های سنتی یزد را داشته‌اید که در این فهرست نیامده، حتما در قسمت نظرات آن را معرفی کرده و از تجربه خود برای ما بگویید.

سوالات متداول درباره اقامتگاه های سنتی یزد

محبوبترین اقامتگاه های سنتی یزد از نظر مردم کدامند؟

اقامتگاه سنتی خوان سالار، پارسیک، مالمیر و کاروانسرای مشیر جزو محبوب‌ترین اقامتگاه‌های سنتی یزد هستند.

بهترین اقامتگاه های بوم گردی یزد کدامند؟

اقامتگاه بومگردی دوستانه و هتل کاروانسرای مشیر از بهترین اقامتگاه های بوم گردی یزد هستند.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید