انتخاب بهترین هتل های یزد در بین هتل‌های مدرن و اقامتگاه‌های سنتی این شهر کار ساده‌ای نیست و نیاز به بررسی موارد مختلفی دارد. از میان شمار زیادی از هتل های یزد، تعدادی از آن‌ها موفق شده‌اند رضایت مسافران جلب کنند و بین گردشگران محبوب شوند. در این مقاله از مجله گردشگری فلای‌تودی قصد داریم تعدادی از بهترین هتل‌ های یزد را که توانسته‌اند امتیاز بالایی در میان مسافران کسب کنند، به شما معرفی کنیم تا هنگام انتخاب محل اقامت در  شهر خشتی یزد دچار سردرگمی نشوید.

در این مطلب از فلای تودی می‌خوانید... پنهان

بهترین هتل ‌های ۵ ستاره یزد

هتل‌های یزد برای حفظ بافت شهر معمولا نمای بیرونی خشت و گل سنتی دارند. حتی بهترین هتل های پنج ستاره یزد از این قاعده خارج نیستند. با این حال خدمات و استاندارهای آنها خارج از چهارچوب هتل‌های ستاره‌دار نیست. بهترین هتل یزد پنج ستاره عبارتند از:

هتل پارسیان صفائیه یزد | تنها هتل پنج ستاره یزد

هتل پارسیان صفائیه، تنها هتل پنج ستاره شهر یزد است که در یکی از خوش آب و هواترین مناطق این شهر قرار دارد. این هتل نمونه‌ای زیبا از هتل‌های کلاسیک با تلفیقی از سبک ایرانی اصیل و مدرن به شمار می‌رود. هتل صفائیه از سه قسمت هتل باغ، هتل جدید و بخش فاز یک و دو تشکیل شده است.

هتل صفائیه یزد

هتل قدیم یا هتل باغ، اولین ساختمان این هتل محسوب می‌شود که دلیل نام‌گذاری آن قرارگیری ساختمان در وسط باغی باصفا است. هتل باغ در سال ۱۳۳۵ با ۴۶ ویلای لوکس آغاز به فعالیت کرد. هتل جدید نیز با رعایت تمامی استانداردهای معماری مدرن، با ۱۰۵ باب واحد اقامتی در سال ۱۳۸۶ ساخته شد که در فاصله ۵ دقیقه‌ای از هتل باغ قرار دارد. فاز یک و دو این هتل نیز با فضایی جذاب و دلپذیر در حدفاصل هتل جدید و هتل باغ واقع شده که هرکدام دارای ۲۲ واحد اقامتی دور تا دور حیاط مرکزی دایره‌ای شکل هستند.

هتل صفائیه با امکانات و خدمات باکیفیتی که در اختیار میهمانان خود قرار می‌دهد و همچنین رعایت پروتکل‌های بهداشتی به بهترین نحو، در شمار بهترین هتل های یزد از نظر مسافران و حتی بهترین هتل های ایران قرار دارد.

آدرس: یزد، خیابان تیمسار فلاحی، میدان امام حسن (ع)، هتل پارسیان صفائیه

Map

بهترین هتل های ۴ ستاره یزد

شهر یزد، با معماری منحصر به فرد و جاذبه‌های تاریخی فراوان، هر ساله میزبان گردشگران بسیاری از سراسر ایران و جهان است. مقاله راهنمای سفر به یزد در مجله گرشگری فلای‌تودی شما را با این شهر خشتی زیبا بیشتر آشنا می‌کند. برای اقامتی خاطره‌انگیز در این شهر، هتل‌های ۴ ستاره یزد با ارائه امکانات رفاهی مناسب و قیمت‌های مقرون به صرفه، گزینه‌های ایده‌آلی هستند. در ادامه به معرفی آنها خواهیم پرداخت.

هتل داد یزد | پرطرفدارترین هتل یزد در میان گردشگران

هتل داد یکی از بهترین هتل‌ های چهار ستاره یزد به شمار می‌رود که در قلب بافت تاریخی شهر قرار دارد و یک ساختمان تاریخی به سبک ایرانی-یزدی اصیل است. این هتل مناسب گردشگرانی است که به دنبال تجربه‌ای متفاوت از سبک و سیاق قدیم یزد هستند، چرا که در معماری بی‌نظیر این مجموعه از قدیمی‌ترین مصالح ساختمان‌سازی مانند آجر و کاهگل بهره گرفته شده است. وجود نورگیرهای زیبا قوس‌ها و طاق‌نماهای قدیمی در جای جای مجموعه، جلوه‌ای آن را باشکوه‌تر می‌کند.

هتل داد یزد

هتل داد یزد با داشتن بهترین امکانات رفاهی و ارائه خدمات بسیار عالی توسط پرسنل میهمان‌نواز و مجرب، در لیست بهترین هتل های یزد جای دارد. این هتل به دلیل مشتری‌مداری موفق به کسب جایزه ۲۰۰۹ studiosus آلمان شده است.

آدرس: یزد، میدان شهید بهشتی، خیابان دهم فروردین، پلاک ۲۱۴

Map

هتل باغ مشیرالممالک یزد | نخستین هتل باغ ایرانی

هتل باغ مشیرالممالک یزد باغی یادگاری از دوران قاجار است و مسافران با اقامت در آن گویی سفری در گذشته را تجربه می‌کنند. این هتل به عنوان نخستین هتل باغ ایرانی با معماری سنتی در سال ۱۳۸۲ مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

از لحاظ اهمیت و زیبایی این هتل، همین بس که در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. از زیبایی‌های هتل باغ مشیرالممالک می‌توان به محوطه‌ سرسبز، نهر آب جاری در باغ، درختان کهن و بلند قامت محوطه، حوض‌های آب و معماری کم‌نظیر ساختمان هتل اشاره کرد.

هتل باغ مشیرالممالک یزد

مسافران با اقامت در این هتل با یکی از خاص‌ترین خوش‌آمدگویی‌ها روبه‌رو می‌شوند؛ چرا که در بدو ورودشان دو مرد با لباس سنتی یکی با قامتی کوتاه و دیگری بسیار قوی جثه به همراه دو طوطی آفریقایی آبی و قرمز رنگ مقدم مهمانان را گرامی می‌دارند. هتل مشیرالممالک با رعایت معیارهای بین‌المللی صنعت هتلداری و همچنین برنامه‌ریزی عالی برای بهداشت و نظافت محیط، رضایت گردشگران را به خوبی کسب کرده است.

آدرس: یزد، خیابان انقلاب، بلوار مشیر

Map

هتل ارگ جدید یزد | ۴ ستاره و باکیفیت

هتل ارگ جدید یکی از هتل‌های چهار ستاره و باکیفیت شهر یزد است که سال ۱۳۹۳ در منطقه‌ای خوش آب و هوا به بهره‌برداری رسید. این هتل با تلفیق هنرمندانه مدرنیته و سنتی توانسته است فضایی دلنشین را برای مسافران این شهر ایجاد کند. هتل ارگ جدید یزد در نزدیکی یکی از مشهورترین جاذبه‌ های گردشگری این شهر، گور دخمه زرتشتیان واقع شده است و دسترسی آسانی به سایر جاذبه‌های تاریخی شهر یزد دارد.

بهترین هتل های یزد

هتل ارگ جدید با پرسنل مجرب و امکانات رفاهی بی‌نظیرش میزبانی شایسته برای مسافران یزد است. از امکانات و خدمات این هتل می‌توان به سالن‌های اختصاصی جشن تولد و عروسی، غرفه صنایع دستی، فضای ورزشی مجهز، رستوران و کافی‌شاپ‌های مجموعه و روم سرویس ۲۴ ساعته اشاره کرد.

آدرس: یزد، صفائیه، بلوار شهیدان اشرف، انتهای بلوار مناجات، جنب پارک مهرآوران

Map

هتل دربار یزد | هتل سنتی در یزد

هتل سنتی دربار یزد متعلق به دوره قاجار و پهلوی است و از سال ۱۴۰۰ فعالیت خود را شروع کرد. این هتل دو طبقه و ۱۶ اتاق دارد. در حیاط هتل، تخت‌های چوبی دور یک حوض فیروزه‌ای چیده شده‌اند و فضایی دوستانه به آن داده‌اند. سالن رستوران هتل با کاشی‌های رنگارنگ و چیدمان سنتی و انواع غذاهای ایرانی و فرنگی پذیرای شما خواهند بود. همچنین سفره‌خانه معروف هتل مکان دنجی برای برای صرف نوشیدنی فراهم کرده است.

هتل های سنتی یزد

این هتل، جنب آب انبار رستم گیوه قرار گرفته است و دسترسی خوبی به اماکن تاریخی مثل زندان اسکندر، هتل موزه فهادان، خانه لاری ها و آسیاب آبی دارد.

آدرس: یزد،  بلوار بسیج، جنب آب انبار رستم گیوه

Map

بهترین هتل‌های اقتصادی یزد

رزرو هتل های اقتصادی و ارزان در یزد می‌تواند تا حد قابل توجهی روی هزینه سفر به این شهر تاثیرگذار باشد. اگر می‌خواهید هتل های ارزان یزد را رزرو کنید، می‌توانید گزینه‌های زیر را در فهرست خود قرار دهید:

هتل خوان دو حد یزد | اقامتگاه سنتی یزد

هتل سنتی خوان دو حد، در واقع خانه‌ای قدیمی در بافت تاریخی یزد است که بخشی از آن یادگار دوران صفویه بوده و قدمت بخشی دیگر از بنا به دوره قاجاریه بازمی‌گردد. این خانه در سال ۱۳۹۴ به صورت کامل مورد بازسازی و مرمت قرار گرفت تا به عنوان یک هتل از گردشگران میزبانی کند.

هتل خوان دو حد یزد ۲۹ واحد اقامتی دارد که در طبقات همکف و زیرزمین واقع شده‌اند. این هتل دو حیاط باصفا با حوضچه‌های کوچک، تخت‌های چوبی و گلدان‌های زیبا دارد و فضایی دلپذیر هتل، میهمانان را از دغدغه‌های روزمره زندگی دور کرده است.

هتل ارزان یزد

رستوران خوان دو حد با غذاهای سنتی و اصیل ایرانی به همراه موسیقی زنده همه روزه پذیرای میهمانان هتل و گردشگران شهر تاریخی یزد است. هتل خوان دو حد با قرارگیری در بافت سنتی یزد، دسترسی بسیار راحتی به جاذبه‌‌های گردشگری یزد از جمله مجموعه امیرچخماق، موزه آب، بازار سنتی یزد، مسجد جامع و… دارد.

آدرس: یزد، چهارراه بسیج، بلوار شهید عاصی زاده، کوچه سنگ ریزه

Map

هتل فاضلی یزد | از بهترین هتل های سنتی یزد

هتل فاضلی یکی از بهترین هتل های ۳ ستاره یزد است. این هتل، در بافت سنتی یزد قرار دارد و خانه‌ای متعلق به دوره صفویه است. هتل فاضلی، در سال ۱۳۹۵ پس از مرمت و بازسازی ساختمان تاریخی، فعالیت خود را آغاز کرد. هتل فاضلی یزد دارای ۱۶ باب واحد اقامتی است که در دو طبقه دور تا دور حیاط مرکزی واقع شده‌اند.

هتل فاضلی یزد

رستوران این هتل با غذاهای متنوع از جمله فست‌فود، غذاهای اصیل ایرانی و غذاهای گیاهی به عنوان یکی از بهترین رستوران‌ های شهر یزد شناخته می‌شود. هتل فاضلی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و برنامه‌ریزی موثر برای نظافت واحدهای اقامتی خود، رضایت میهمانان را به خوبی کسب کرده‌ است.

از دیگر مزایای این هتل که باعث رضایت هرچه بیشتر میهمانان می‌شود، دسترسی آسان آن به جاذبه های تاریخی یزد است. مسافران تنها با چند دقیقه پیاده‌روی می‌توانند خود را به مراکز دیدنی همچون مسجد جامع یزد، میدان امیرچخماق، بازار خان و موزه آب برسانند.

آدرس: یزد، خیابان امام، خیابان مسجد جامع، میدان وقت الساعت

Map

هتل فیروزه یزد | از بهترین هتل های یزد

یکی دیگر از هتل های شهر کویری یزد با معماری اصیل ایرانی، هتل فیروزه است که در سال ۱۳۹۵ با بازسازی بنایی قدیمی فعالیت خود را شروع کرد. اتاق‌های این هتل در دو طبقه و دور تا دور حیاط مرکزی قرار گرفته‌اند و میهمانان در آنها از چشم‌انداز زیبای این حیاط بهره می‌برند. قدمت ساختمان این هتل به حدود یک قرن پیش برمی‌گردد و حس و حال زندگی سنتی قدیم را برای میهمانان خود تداعی می‌کند.

هتل فیروزه یزد

هتل فیروزه یزد با فراهم آوردن آرامشی بی‌نظیر در قلب تپنده این شهر تاریخی در تلاش است تا اقامتی خاطره‌انگیز را به گردشگران این شهر خشتی هدیه دهد. این هتل از نظر رعایت نظافت و تمیزی واحدهای اقامتی به خوبی توانسته رضایت میهمانان خود را به دست آورد.

آدرس: یزد، چهارراه مسجد جامع، خیابان مهد، جنب بانک رفاه

Map

هتل لاله یزد | یادگاری از دوره قاجار

هتل لاله یزد، هتلی سه ستاره در دل شهر تاریخی و ثبت جهانی شده یزد است. این هتل در واقع خانه تاریخی گلشن نام دارد که قدمت آن به دوران قاجار بازمی‌گردد. پس از مرمت و بازسازی، این بنای تاریخی از سال ۱۳۸۲ به عنوان هتل لاله یزد، پذیرای گردشگران از سراسر دنیا شده است.

۴۲ واحد اقامتی هتل لاله یزد در فضایی سنتی و دلنشین، دور تا دور حیاطی باصفا قرار گرفته‌اند. معماری و دکوراسیون جذاب این واحدها، شما را به سفری در تاریخ می‌برد. تنوع واحدهای اقامتی هتل لاله یزد شامل اتاق‌های یک تخته تا چهار تخته و سوییت‌های مختلف می‌شود که در طبقات همکف و زیرزمین جانمایی شده‌اند.

2

هتل لاله یزد در موقعیتی عالی قرار گرفته است و به بسیاری از جاذبه‌های گردشگری شهر یزد، مانند موزه آب، میدان امیرچخماق، آب انبار رستم گیو و زورخانه صاحل‌الزمان، به راحتی و با چند دقیقه پیاده‌روی قابل دسترسی است. همچنین، از این هتل به محله فهادان و دیگر جاذبه‌های تاریخی مهم شهر یزد نیز دسترسی آسانی خواهید داشت.

آدرس: یزد، بلوار بسیج، جنب آب انبار تاریخی گلشن

Map

 هتل جهانگردی یزد

هتل جهانگردی یزد، از سال ۱۳۶۴ تا کنون، به عنوان عضوی از گروه هتل‌های ایرانگردی و جهانگردی، پذیرای گردشگران و مسافران شهر کویری یزد بوده است. این هتل در سال ۱۳۹۸ با هدف ارتقای سطح کیفیت خدمات و رفاه حال مسافران، مورد بازسازی کامل قرار گرفت.

۴۱ باب واحد اقامتی هتل جهانگردی یزد، شامل اتاق‌های دو تخته و سه تخته، و سوئیت‌های سه تخته و چهار تخته، امکان انتخابی ایده‌آل را برای مسافران با تعداد نفرات مختلف فراهم می‌کند. هزینه رزرو هر واحد اقامتی با توجه به نوع آن متفاوت بوده و با در نظر گرفتن خدمات و امکانات ارائه شده، در سطح متوسط رو به بالا قرار دارد.

1

موقعیت هتل جهانگردی یزد، دسترسی آسان به بسیاری از جاذبه‌های گردشگری شهر را امکان‌پذیر می‌کند. آتشکده در فاصله ۲ کیلومتری، مجموعه امیر چخماق و موزه آب در ۴ کیلومتری، مسجد جامع یزد در ۵ کیلومتری، باغ دولت آباد در ۶ کیلومتری، و زندان اسکندر و خانه لاری‌ها در ۷ کیلومتری هتل واقع شده‌اند.

آدرس: ، میدان امام حسین، بلوار دانشجو، جنب اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی

Map

هتل زنبق یزد | هتلی در نزدیکی فرودگاه یزد

در نزدیکی فرودگاه یزد، در منطقه‌ای سرسبز و آرام، هتل زنبق یزد قرار گرفته است. این هتل سه ستاره است و در دو طبقه، ۳۱ واحد اقامتی در خود جای داده است. از امکانات رفاهی این هتل، می‌توان به رستوران، پارکینگ روباز و اینترنت wifi داخل اتاق اشاره کرد. قبل از رزرو این هتل دقت داشته باشید این هتل تا مرکز شهر و بناهای تاریخی و دیدنی حدود ۲۰ دقیقه فاصله دارد.

بهترین هتل های یزد

آدرس: یزد، بلوار جمهوری اسلامی، خیابان پروین اعتصامی

Map

هتل پارسیان یزد | از بزرگترین هتل های شهر یزد

هتل پارسیان یزد، یکی از بزرگ‌ترین هتل‌های شهر تاریخی یزد، از سال ۱۳۵۲ تاکنون در حال خدمت‌رسانی به مسافران این شهر است. این مجموعه در سال ۱۳۹۶ در راستای ارتقای کیفیت و خدمات، برای آخرین بار مورد بازسازی قرار گرفت.

میهمانان برای رزرو هتل پارسیان یزد و اقامت در آن می‌توانند از بین ۳۲ باب واحد اقامتی این مجموعه با ظرفیت‌های دو نفره و سه نفره متناسب با نوع نیازشان انتخاب کنند. یکی از نکاتی که باعث محبوبیت بیشتر این هتل نزد گردشگران شده، قرارگیری آن در دل باغی باصفا و سرسبز است.

بهترین و تمیزترین اقامتگاه های سنتی یزد

اگر به خانه های تاریخی علاقه دارید، بهترین گزینه برای رزرو محل اقامت در این شهر خشتی، رزرو اقامتگاه های سنتی یزد است. برخی از هتل های سنتی یزد عبارتند از:

اقامتگاه سنتی جنگل یزد | در محله قدیمی فهادان یزد

اقامتگاه سنتی جنگل در سال ۱۳۹۵ در محله قدیمی فهادان و روبه‌روی موزه سکه و مردم‌شناسی تاسیس شده است. یکی از جذاب‌ترین قسمت‌های اقامتگاه جنگل، پشت‌بام آن است که به نوعی مرتفع‌ترین پشت بام منطقه به شمار می‌رود. این پشت بام با فضایی کاملا سنتی مانند یک چایخانه طراحی شده که میهمانان می‌توانند ساعاتی از روز را در آن سپری کنند. افراد می‌توانند در کنار نوشیدن چای و صرف صبحانه، از منظره‌ بافت قدیمی شهر هم لذت ببرند.

اقامتگاه سنتی جنگل یزد

شاید برایتان جالب باشد که بدانید این هتل دارای سه اتاق با سقف شیشه‌ای است و مسافران با رزرو این هتل می‌توانند شب هنگام از چشم‌نداز آسمان پرستاره نهایت لذت را ببرند. پرسنل آموزش‌دیده‌ی اقامتگاه سنتی جنگل یزد همواره با رویی گشاده آماده پذیرایی از میهمانان هستند.

آدرس: یزد، خیابان امام، خیابان فهادان، روبه روی موزه سکه

Map

اقامتگاه سنتی پارس یزد | با دسترسی خوب به جاهای دیدنی یزد

اقامتگاه پارس فعالیت خود را در سال ۱۳۹۶ و پس از مرمت ساختمانی قاجاری آغاز کرد. ساختمان این اقامتگاه، بیش از ۲ قرن قدمت دارد و  عمر دیوارهای آن به حدود ۸۰۰ سال می‌رسد. 

اقامتگاه سنتی پارس یزد دارای ۱۸ اتاق با معماری اصیل ایرانی است که دورتادور حیاط مرکزی واقع شده‌اند. محوطه دلنشین حیاط اقامتگاه با تخت‌‌های چوبی و سنتی، محل بسیار مناسبی برای استراحت و صرف نوشیدنی و غذا محسوب می‌شود. قرارگیری این اقامتگاه در محله قدیمی فهادان باعث دسترسی آسان به جاهای دیدنی یزد مانند زندان اسکندر، خانه لاری‌ها، مسجد جامع و بافت سنتی یزد شده است.

بهترین هتلهای یزد 7

آدرس: یزد، خیابان فهادان، جنب درمانگاه قائم

Map

بوتیک هتل هومان یزد | اقامتگاهی نوساز با دسترسی خوب

یکی از نوسازترین اقامتگاه‌ های شهر یزد بوتیک هتل هومان است. این هتل پس از بازسازی و مرمت خانه‌ای اعیانی و قدیمی، در سال ۱۳۹۸ به بهره‌برداری رسید. این خانه با متراژی بالغ بر ۲۰۰۰ متر، متعلق به اولین تاجر طلای یزد بوده است. معماری منحصربه‌فرد و سنتی این اقامتگاه در کنار تجهیزات مدرنی که در اختیار میهمانان قرار می‌دهد، باعث خلق تجربه‌ای فراموش نشدنی برای آنان می‌شود.

بوتیک هتل هومان یزد

نزدیکی به بازار یزد و بافت تاریخی شهر بادگیرها، نزدیکی به اماکن تاریخی مانند مسجد جامع، موزه آب و مجموعه امیر چخماق این اقامتگاه را از نظر مکانی نیز در شرایط منحصر به فردی قرار می‌دهد.

آدرس: یزد، خیابان قیام، کوچه لب خندق، کوچه ریسمانیان

Map

اقامتگاه سنتی آرا یزد | از بهترین اقامتگاه های سنتی یزد

اقامتگاه سنتی آرا از اقامتگاه‌های باکیفیت شهر تاریخی یزد به شمار می‌رود و با مرمت و بازسازی بنایی با قدمت بیش از ۲ قرن در سال ۱۳۹۷ به بهره‌برداری رسیده است. این اقامتگاه  ۱۰ باب اتاق دارد که در دو طبقه همکف و اول و دورتادور حیاط مرکزی ساختمان قرار گرفته‌اند.

بهترین هتلهای یزد 13

اقامتگاه سنتی آرا یزد با فراهم آوردن فضایی دلنشین و امکانات رفاهی و خدماتی خوب قصد دارد، اقامتی فراموش‌نشدنی را به گردشگران هدیه دهد. از جاذبه‌های نزدیک به اقامتگاه می‌توان به برج ساعت، موزه وزیری، مسجد جامع یزد، بازار سنتی یزد اشاره کرد.

آدرس: یزد، خیابان مهدی، جنب بانک رفاه، کوچه سید

Map

بهترین هتل آپارتمان های یزد

شهر یزد به جز هتل‌های چند ستاره و لوکس و اقامتگاه‌های خشتی و سنتی، هتل آپارتمان‎‌های مناسب و باکیفیتی برای اقامت مسافران دارد. از میان آنها می‌توان هتل آپارتمان باران، رادینا و هزار و یک شب را نام برد. اگر قصد سفر به این شهر را دارید پیشنهاد می کنیم مطلب مرتبط با سوغات یزد از مجله گردشگری فلای‌تودی را مطالعه کنید تا با سوغاتی های این شهر تاریخی نیز آشنا شوید.

سفر به یزد، تجربه اقامت در خانه های خشتی

در این مقاله سعی کردیم تعدادی از بهترین هتل های یزد را با توجه به نظرات مسافران معرفی کنیم. اگر تجربه‌ سفر به شهر بادگیرها را داشته‌اید، خوشحال می‌شویم نظرتان را در مورد محل اقامت با ما به اشتراک بگذارید. بهترین و تمیزترین هتل یزد از نظر شما کدام است؟

سوالات متداول درباره بهترین هتل های یزد

بهترین هتل یزد کدام است؟

هتل پارسیان صفائیه یزد بهترین هتل یزد ۵ ستاره است.

هتل های ارزان یزد کدام است؟

هتل سنتی خوان دو حد، هتل فاضلی و هتل فیروزه ضمن ارائه خدمات مناسب جزو هتل‌های اقتصادی یزد هستند.

لوکس ترین هتل های یزد کدامند؟

هتل پارسیان صفائیه، هتل داد، هتل باغ مشیرالممالک و هتل ارگ جدید جزو هتل‌های لوکس یزد هستند.

بهترین اقامتگاه سنتی یزد کدام است؟

اقامتگاه سنتی آرا، اقامتگاه پارس و بوتیک هتل هومان

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید