برج ایفل درهای خود را به روی گردشگران باز کرد

0
2602
بازگشایی برج ایفل
بازگشایی برج ایفل

 

بازگشایی برج ایفل پس از نه ماه وقفه

سرانجام برج ایفل پس از هشت ماه و نیم، بار دیگر درهای خود را به روی گردشگران باز کرد. این بازگشایی در حالی انجام شده که دولت فرانسه در هفته جاری قوانین جدیدی را با هدف کنترل گونه دلتای کرونا وضع کرده است.

روز جمعه ۱۶ جولای ۲۰۲۱  برابر با ۲۵ تیر ۱۴۰۰ مسئولین دولت فرانسه از بازگشایی برج ایفل خبر دادند. این برج که یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری جهان است و هر ساله پذیرای بازکنندگان بسیاری از سراسر کره خاکی است در پی اعمال مقررات بهداشتی، به دلیل شیوع بیماری کرونا درهای خود را از ماه اکتبر به روی گردشگران بست. این درحالی بود که پیش از اعمال محدودیت و قرنطینه، برج ایفل روزانه پذیرای ۳۰ هزار بازدید کننده بود.

خرید بلیط هواپیما پاریس با تخفیف ویژه

برج ایفل در این مدت، طولانی‌ترین زمان منع ورود گردشگران را پس از جنگ جهانی دوم، سپری کرد.

با شروع واکسیناسیون کرونا، امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه، اذعان داشت: “بازدیدکنندگان، از این پس با ارائه گواهی واکسیناسیون می‌توانند از برج ایفل دیدن کنند.” همچنین بر اساس اعلام رئیس جمهوری فرانسه برای ورود به مکان‌هایی که بیش از ۵۰ نفر در آنجا حضور دارند، ارائه گواهی سلامت ضروری است.

بر اساس قوانینی که برای ورود به برج ایفل وضع شده است، تعداد دیدارکنندگان روزانه از این برج با کاهش ۵۰ درصدی به ۱۳ هزار نفر در روز محدود شده است. این تصمیم به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی کرونا حتی در آسانسورها نیز اتخاذ شده است.

پاتریک برانکو مدیر اجرایی برج ایفل اظهار داشت: “تا پیش از پاندمی کرونا ۸۰% بازدیدکنندگان برج ایفل را گردشگران خارجی و ۲۰% آن را فرانسوی‌ها تشکیل می‌دادند. سال گذشته عکس این قضیه صادق بود و تنها ۲۰% بازدیدکنندگان برج ایفل را خارجی‌ها تشکیل می‌دادند، اما امسال شاهد بازگشت گردشگران خارجی به برج ایفل بودیم و تعداد آن‌ها به میزان ۵۰% با افزایش همراه بود.”

با توجه به بازگشایی برج ایفل، بلیط‌های این برج از ماه ژوئن پیش فروش شده است و تاکنون ۷۰ هزار بلیط به فروش رسیده است. گفته شده که نیمی از خریداران فرانسوی و نیم دیگر از کشورهای اروپایی و آمریکایی هستند.

 

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید