سفر بهترین راه‌ برای آشنایی با قومیت‌های مختلف است، همانطور که از قدیم هم گفتند «بسیار سفر باید تا پخته شود خامی». کشور هند هم به عنوان یکی از مقاصد محبوب گردشگری شناخته می‌شود که به دلیل آیین‌های گوناگون و جاذبه های گردشگری زیادی که دارد، باعث آشنایی هرچه بیشتر گردشگران با فرهنگ غنی این کشور می‌شود. جاهای دیدنی در هند کم نیستند، ما در این مطلب از مقاله گردشگری فلای تودی، فهرستی از مهم ترین جاهای دیدنی هند که باید در زندگی‌تان ببینید را معرفی خواهیم کرد تا به هنگام سفر به این کشور ۷۲ ملت دچار سردرگرمی نشوید.

راجستان | Rajasthan

راجستان که به سرزمین پادشاهان شهرت دارد، در شمال غربی هند قرار گرفته است. راجستان مجموعه‌ای از جاذبه های طبیعی هند، دریاچه‌های زیبا، حیات وحش غنی و کاخ‌ها و معابدی است که آن را به یک مقصد توریستی جذاب در هند تبدیل کرده است.

راجستان (Rajasthan)

پایتخت ایالت راجستان، شهر جیپور نام دارد که مکانی شگفت انگیز برای شروع سفر در راجستان است. نوامبر تا فوریه (آذر تا اسفند) بهترین زمان سفر به راجستان محسوب می‌شود. بهترین مکان های دیدنی در راجستان که حتما در برنامه سفر خود به راجستان باید قرار دهید، شامل شهر جیپور، شهر اودایپور، کوه ابو (Mount Abu)، پارک ملی رانتامبو (Ranthambore National Park)، پارک ملی کیولادئو (Keoladeo National Park) می‌شود. به هنگام سفر به راجستان فارغ از هر چیزی از رقص‌های محلی لذت ببرید، از جشنواره شتر بیکانر (مسابقه زیبایی شترها) بازدید کنید، در جشنواره‌ی فیل‌ها و موسیقی شرکت کنید و با خوردن غذاهای محلی راجستان طعم جدیدی از غذاها را بچشید.

آگرا | Agra

آگرا (Agra)

تاج محل اولین تصویری است که با شنیدن نام هند در ذهنمان نقش می‌بندد. بنای تاریخی تاج محل که از آثار به جامانده از قرن ۱۷ به شمار می‌رود، میعادگاه عاشقانی است که هرساله به هند سفر می‌کنند. آگرا یکی از مکان های معروف هند به حساب می‌آید که بیشترین تعداد گردشگر را در جهان به خود اختصاس داده است.

بمبئی | Mumbai

بمبئی (Mumbai)

با سفر به شهر بمبئی (Mumbai)، نمایی دیگر از کشور هند را مشاهده خواهید کرد. ثروتمندان و بازیگران بالیوودی زیادی در شهر بمبئی زندگی می‌کنند. معماری و فرهنگ این شهر ترکیبی از مدرنتینه و سنت است. جاهای دیدنی بمبئی کم نیستند و برای بازدید از آنها به حداقل ۴ روز زمان نیاز خواهید داشت. دروازه‌ هند، درگاه حاجی علی، کلیسای مونت مری (Mount Mary)، موزه‌ Dr. Bhau Daji Lad، غارهای الفانتا (Elephanta)، شور بازار و… از مهم ترین جاذبه های گردشگری هند در بمبئی به شمار می‌آیند.

کرالا | Kerala

کرالا (Kerala)
۱۰ منطقه بی نظیر از هند

کرالا، یکی از سرسبز ترین مناطق گردشگری هند به شمار می‌رود. بازدید از کرالای هند، این امکان را برای گردشگران به وجود می‌آورد تا در کنار درختان نخل و سواحل شنی سفید آرامش منحصر به فردی را تجربه کنند. از جذابیت های گردشگری کرالا می‌توان به مرداب های زیبا، قایق های خانه‌ای و جشن های معابدی که در این منطقه برگزار می‌شود، اشاره کرد. مرکز شهر کرالا، کوچی نام دارد که با گذشت زمان (اتمام دوره استعمار) کماکان صنعت ماهیگیری در این شهر رونق دارد.

بنارس | Varanasi

در کناره رود گنگ شهر بنارس واقع شده است. شهری که به عنوان پایتخت معنوی هند در جهان شناخته می شود. پیشینه تاریخی این شهر به بیش از ۳۰۰۰ سال قبل برمی گردد که از آن به عنوان قدیمی ترین شهر جهان یاد می‌شود. معابد، مهمترین جاذبه گردشگری بنارس هستند. بنابراین حتما در برنامه خود به مسجد عالمگیر، معبد شری وشونات مِندر ( Shri Vishwanath Mandir) و سنکت موچن (Sankat Mochan) که پر از میمون است، سری بزنید.

بنارس (Varanasi)

طلوع خورشید را از کنار رود گنگ تماشا کنید. هر روز بیش از ۶۰۰۰ نفر از مردم، در داخل رودخانه شنا می کنند، آنها عقیده دارند که با غسل در این آب، گناهانشان پاک می‌شود. ماه نوامبر تا فوریه (آذر تا بهمن) بهترین زمان برای سفر به بنارس محسوب می‌شود.

آندامان | Andaman

آندامان (Andaman)

جزیره آندامان، بیشتر شبیه کارت پستالی است که ترکیبی از سواحل شنی سفید، آب‌های فیروزه‌ای و جنگل‌های ساحلی را در کنار هم دارد، این شهر یکی از جاهای دیدنی و تفریحی هند به شمار می‌آید که حدود ۱۴۰۰ کیلومتر از مرکز هند فاصله دارد و گردشگران از طریق فرودگاه یا کشتی می‌توانند خود را به این شهر برسانند. جزایر نیل (Neil) و هاولاک (Havelock) به دلیل امکان غواصی و سواحل شنی سفید، از محبوبیت خاصی در میان گردشگران برخوردار است.

دهلی | Delhi

برای کشف ناشناخته‌های هند سفر به دهلی را نباید از دست داد. این شهری بزرگ، جاذبه های گردشگری زیادی را در خود جای داده است. شما می‌توانید از دروازه لاهور عبور کنید، به بازار سنتی دهلی بروید، آرامگاه همایون را ببینید و با تماشای قلعه سرخ شگفت زده شوید.

دهلی (Delhi)

برای سفر به دهلی حداقل ۳-۴ روز زمان نیاز دارید تا از جاهای دیدنی دهلی نظیر قطب منار، معبد نیلوفر آبی، معبد آکشاردهام (Akshardham Temple)، پورانا کیلا (Purana Qila)، جانتار مانتار (Jantar Mantar)، گورودوارا بانگلا صاحب جی (Gurudwara Bangla Sahib Ji)، پارک نهرو (Nehru Park) و بازار جانپات (Janpath Market) بازدید کنید. از اکتبر تا مارس (آبان تا اسفند) بهترین زمان سفر به دهلی است.

سواحل گوا | Goa Beaches

شهر گوا به سواحل بکر، سبک زندگی متفاوت و جشن‌های پرجنب و جوش شهرت دارد. فرهنگ این شهر متاثر از فرهنگ هندی و پرتغالی است، به همین دلیل حال و هوای متفاوتی نسبت به سایر شهرهای هند دارد. شلوغ ترین و محبوب ترین ساحل گوا، کاندولیم (Candolim) نام دارد. گردشگران از اقصی نقاط جهان به این ساحل سفر می‌کنند تا لذت شنا در دریا را تجربه کنند.

سواحل گوا (Goa Beaches)

اگر چه ساحل آنجونا (Anjuna) نسبت به ساحل کاندولیم خلوت‌تر است اما این ساحل مکان بی‌نظیری برای پیاده روی محسوب می‌شود. از قلعه چوپرا که در امتداد خط ساحلی شنی قرار گرفته، منظره فوق العاده‌ای از ساحل آنجونا را در برابر چشمانتان قرار می‌دهد . ساحل پالولم (Palolem) یکی دیگر از جاهای دیدنی گوا به حساب می‌آید و با داشتن خلیجی طبیعی که توسط زمین های مرتفع احاطه شده، به عنوان یکی از زیباترین سواحل گوا شناخته می شود.

لداخ | Ladakh

لداخ (Ladakh)

در شمال هند، در ناحیه کشمیر، شهر لداخ در میان رشته کوه‌های کاراکوم و زانسکار قرار گرفته است. لداخ یکی دیگر از شهرهای دیدنی هند است که جاذبه‌هایی مانند کاخ پادشاهی لداخ، صومعه‌ها و معابد بودایی را دارد. گردشگران از سال ۱۹۷۴ اجازه ورود به این شهر را پیدا کردند. این منطقه به دلیل صعب العبور بودن و انزوای طولانی، فرهنگ دست نخورده و سنتی بودایی دارد.

امریتسار | Amritsar

امریتسار (Amritsar)

امریستار یا آمریستار در شمال استان پنجاب هند قرار دارد که درمیان پیروان مذهب سیک، شهر مقدسی محسوب می‌شود. معبد طلایی با قدمتی ۴۰۰ ساله، مهم ترین جاذبه گردشگری این شهر است. بازدید از این معبد آداب خاصی دارد که از جمله آن می‌توان به پوشاندن موی سر و درآوردن کفش‌ها در فضای داخلی معبد، اشاره کرد. بد نیست که در برنامه سفر خود به امریستار حتما طعم لذیذ غذاهای پنجابی را هم امتحان کنید.

میسور | Mysore

میسور (Mysore)
۱۰ منطقه بی نظیر از هند

شهرهای جنوبی هند نیز به اندازه شهرهای شمالی از جذابیت‎‌های ویژه‌ای برخودارند. شهر میسور (Mysore) یکی از مناطق دیدنی در هند محسوب می‌شود که زمانی پایتخت سلطنت خاندان وادیار بوده است. از سنت‌های قدیمی این شهر، می‌توان به سنت نقاشی، معابد و کاخ‌ها با استفاده از اقاقیا و عاج اشاره کرد. برای خرید صنایع دستی میسور نظیر چای ماسالا و محصولات ساخته شده از چوب صندل، را هم می‌توانید سری به بازار دواراجا (Devaraja) بزنید.

هند، سفری متفاوت به سرزمین ۷۲ ملت

هند تنها یک مقصد برای سفر نیست، با سفر به این کشور می‌توانید با آیین‌های مختلفی در جهان آشنا شوید، لحظات هیجان انگیزی را تجربه کنید و با دیدن جاذبه های گردشگری هند شگفت‌زده شوید. این کشور به حدی زیباست که قطعا پرداخت هزینه سفر به هند ارزش آن را خواهد داشت. در هند بیش از ۱۰۰ مقصد زیبا برای بازدید وجود دارند که ما تنها تعدادی از مهم ترین جاهای دیدنی هند را به شما معرفی کردیم. شما با بازدید از کدام جاذبه‌های هند شگفت زده شدید؟ خوشحال می‌شویم نظرات خود را با ما و خوانندگانمان به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول درباره جاهای دیدنی هند

محبوب ترین تفریحات هند کدامند؟

شتر سواری، فیل سواری، بالون سواری و… از پرطرفدارترین تفریحات هند به شمار می‌آیند.

زیباترین جاهای دیدنی شهر هند کدامند؟

آگرا، گوا و کرالا در میان زیباترین جاهای دیدنی شهر هند قرار دارند.

گرانترین شهر هند چه نام دارد؟

بمبئی گرانترین شهر هند محسوب می‌شود.

 

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید