دهلی سرزمین جشنواره‌های رنگی و آیین‌های مختلف است که هرساله توجه زیادی از گردشگران را از سراسر دنیا به خود جلب می‌کند. یکی از نکات جالب در سفر به دهلی هند صلح و آرامش حاکم در آن با وجود مذاهب و آیین‌های گوناگون است. اگر قصد سفر به این شهر توریستی هند را دارید، با راهنمای سفر به دهلی در مجله گردشگری فلای تودی همراه شوید تا با اطلاعات دقیق راهی این مقصد مهیج شوید.

معرفی شهر دهلی | پایتخت هند

قدمت دهلی به پنج هزار سال پیش بازمی‌گردد که به دلیل راه‌های دسترسی و مرکزیت بودن، به دستور جرج پنجم پادشاه بریتانیا، به عنوان پایتخت هند معرفی شد. دهلی با مساحتی حدود ۱۵۰۰ کیلومتر مربع و جمیت ۳۰ میلیون نفره، بزرگترین و محبوب ترین شهر هند محسوب می‌شود. جاذبه های گردشگری دهلی، اماکن تاریخی آن و فستیوال‌های جذاب این شهر، هرساله مورد توجه گردشگران زیادی قرار می‌گیرد.

Dehli copy

اطلاعات ضروری درباره دهلی

ابتدا با برخی از اطلاعات ضروری درباره دهلی را که در ادامه آمده، بیشتر آشنا شوید:

  • زبان: هندی، انگلیسی، اردو
  • واحد پول: روپیه هند(INR)
  • کد کشور: ۹۱+
  • کد شهری: ۱۱+
  • شماره‌های اضطراری: پلیس۱۰۰، آمبولانس ۱۰۲، آتش نشانی ۱۰۱
  • فرودگاه بین المللی: ایندیرا گاندی (Indira Gandhi International Airport)
  • منطقه زمانی: GMT+5:30
  • برق: ۲۳۰ ولت / ۵۰ هرتز
  • اختلاف ساعت با تهران: ۲ ساعت جلوتر از تهران

آب و هوای دهلی

آب و هوای دهلی در فصول مختلف سال تغیر پیدا می‌کند. زمستا‌ن‌ های دهلی سرد است و دمای بین ۵ تا ۲۵ درجه متغیر بوده و در بهار به ۲۵ تا ۴۵ درجه می‌رسد. دهلی در بین ما‌ه‌های جولای تا آگوست، درگیر باران‌های موسمی و سیل‌آسا است.

بهترین زمان سفر به دهلی

فصل‌های پاییز و زمستان که گرما و رطوبت هوا کاهش می‌یابد، بهترین زمان سفر به دهلی محسوب می‌شود. صبح‌ها و عصرهای زمستان در دهلی خنک و بهار و اوایل تابستان آن همراه با باران‌های سیل‌آسا و موسمی است.

برای شرکت در یکی از بزرگترین و محبوب‌ ترین جشنواره‌ های هند، جشنواره دیوالی، می‌توانید از اواخر اکتبر تا اواسط نوامبر (مهر تا آذر) را، برای رفتن به دهلی انتخاب کنید.

Dehli airport

ماه‌های آوریل تا سپتامبر (فروردین تا اوایل مهرماه)، بهترین زمان سفر ارزان به دهلی است. در این ماه‌ها قیمت هتل های دهلی و همچنین بلیط هواپیما کاهش می‌یابد، بنابراین می‌توان سفری ارزان و اقتصادی را به این شهر تجربه کرد.

هزینه سفر به دهلی

هزینه سفر به دهلی، با توجه به زمان سفر و انتخاب پرواز و هتل تغییر پیدا می‌کند. اگر با پرواز لوفتهانزا و اقامت در یکی از هتل‌ های پنج ستاره دهلی راهی این شهر شوید، سفری لوکس و البته گران را به این شهر تجربه خواهید کرد. قیمت غذاها در دهلی برخلاف سایر کشورها ارزان است.

سفر به دهلی با هواپیما

سفر به دهلی با هواپیما، راحت‌ترین و سریع ترین راه به شمار می‌آید. برای سفر به دهلی ایرلاین‌های متفاوتی نظیر فلای دبی، ترکیش، قطر، کویت، ایرعربیا، عمان، امارات و لوفتهانزا وجود دارد. با خرید بلیط هواپیما دهلی از سایت فلای تودی، می‌توانید قیمت‌های هر ایرلاین را در بازه‌های تاریخی متفاوت مقایسه و انتخاب کنید.

در حال حاضر پرواز مستقیم تهران – دهلی فقط از طریق هواپیمایی ماهان انجام می‌شود. سفر به دهلی از طریق دیگر ایرلاین های با یک توقف همراه است. در نظر داشته باشید برای سفر به دهلی با استفاده از ایرلاین های خارجی بهتر است، ابتدا بلیط مقصد اول (محل توقف) را خریداری کرده و سپس از این مقصد، برای دهلی بلیط بخرید. برای مثال، اگر قصد دارید بلیط تهران دهلی را از ایرلاین امارات خریداری کنید، ابتدا بلیط دبی را به صورت جداگانه تهیه کرده و سپس از دبی به مقصد دهلی بلیط هواپیما بخرید. به این ترتیب، قیمت بلیط تهران – دهلی بسیار ارزانتر برایتان تمام خواهد شد.

Dehli airport copy

چطور از فرودگاه به مرکز شهر دهلی برویم؟

سفر به دهلی از فرودگاه ایندیرا گاندی انجام می‌شود. این فرودگاه ۲۰۰۰ هکتاری در ۱۶ کیلومتری شهر دهلی واقع شده است. بعد از رسیدن به فرودگاه از راه‌های متفاوتی می‌توانید خود را به هتل برسانید. اگر ساعت و شماره پروازتان را با هتل هماهنگ کرده باشید، می‌توانید از ترانسفر رایگان هتل استفاده کنید.

برخی از راه های دسترسی به دهلی از فرودگاه عبارتند از:

مترو: با خطوط نانجی متروی دهلی حدود ۲۰ دقیقه تا مرکز شهر فاصله دارید. هزینه سفر با مترو با توجه به مسافتی که می‌پیمایید از ۱۷-۶۰ روپیه خواهد بود.

taxi 2

اتوبوس: ارزانترین راه برای رسیدن به مرکز شهر، اتوبوس‌ های فرودگاه دهلی هستند. این اتوبوس‌ها به صورت ۲۴ ساعته فعالیت دارند و هزینه آن هم با توجه به تعداد ایستگاه‌هایی که می‌گذارنید، تغییر می‌کند.

تاکسی: برای رسیدن به محل اقامتتان می‌توانید از تاکسی‌ های فرودگاه دهلی نیز استفاده کنید. با تاکسی‌های فرودگاه حدود ۳۰ دقیقه تا مرکز شهر فاصله دارید که هزینه آن بین ۴۰۰-۵۰۰ روپیه خواهد شد.

هزینه اقامت در دهلی

رزرو هتل در دهلی یکی از دغدغه‌های مهم مسافران محسوب می‌شود. برای اقامت در دهلی گزینه‌های مختلفی از هاستل تا هتل پنج ستاره را برای رزرو خواهید داشت. اگر می‌خواهید اقامتی لوکس با امکانات رفاهی کامل داشته باشید، از میان بهترین هتل های دهلی می‌توان به هتل‌ های لیلا پلس، رادیسون بلو پلازا و کرون پلازا نیودهلی بهترین اشاره کرد. اقامت در این هتل‌ها از شبی ۱۱ میلیون شروع می‌شود.

Dehli hotel 3

هتل های یک ستاره و هاستل های دهلی نیز برای اقامت ارزان در این شهر در دسترس قرار دارند. در زمان نگارش این مطلب، قیمت هاستل های دهلی از شبی ۲۸۰/۰۰۰ تومان شروع می‌شود. برای رزرو هتل های دهلی از سایت فلای تودی، می‌توانید خرید خود را با مناسب‌ترین قیمت انجام دهید.

هزینه حمل و نقل عمومی در دهلی

برای گشت و گذار در هند، وسایل حمل و نقل عمومی زیادی وجود دارند. استفاده از حمل و نقل عمومی در هند علاوه بر کاهش هزینه‌های سفر، فرصت بودن در میان مردم و آشنا شدن با فرهنگ و آداب و رسوم دهلی را برایتان فراهم خواهد کرد. با تهیه کارت توریستی می‌توانید از تخفیف ۱۰-۲۰ درصدی برای استفاده از حمل و نقل عمومی در هند بهره‌مند شوید.

subways

مترو: دهلی دارای یک سیستم متروی کارآمد است که امکان دسترسی به بیشتر نقاط شهر را فراهم می‌کند. مترو دهلی ۹ خط دارد که تمامی اطلاعات ایستگاه‌ها به دو زبان انگلیسی و هندی برای راحتی مسافران درج شده است. قیمت بلیط مترو دهلی از ۱۰ روپیه شروع می‌شود و هر روز از ساعت ۶-۲۳ فعالیت دارند.

اتوبوس: اتوبوس‌ها یکی دیگر از گزینه‌های رفت و آمد در شهر دهلی هستند. کرایه اتوبوس‌ های دهلی حدود ۱۰ روپیه است به همین دلیل بسیار شلوغ هستند و مسافرانی که مسلط به زبان هندی نیستند؛ ممکن است دچار مشکل شوند.

ریکشا: ریکشا یا سه چرخه، یکی از محبوب ترین و خاص ترین وسایل حمل و نقل در دهلی و حتی هند محسوب می‌شوند. کرایه ریکشا با توجه به مسیر و مسافت موردنظر تغییر پیدا می‌کند و از ۳ روپیه شروع می‌شود. به هنگام ریکشا گرفتن حتما از گرفتن تخفیف و چونه زدن غافل نشوید.

Dehli

تاکسی: یکی از رایج‌ترین و راحت ترین وسایل رفت و آمد در شهر، تاکسی‌ها هستند. هزینه ورودی تاکسی‌ها از ۵۰ روپیه شروع و به ازای هر کیلومتری مبلغی به آن اضافه می‌شود. استفاده از تاکسی اینترنتی اوبر، مرو کبز (Meru Cabs) و اولا کبز (Ola Cabs) نیز در دهلی قابل امکانپذیر است.

هزینه بازدید از جاذبه های گردشگری دهلی

در سفر به دهلی و بازدید از جاهای دیدنی آن می‌توانید تقابل سنت و مدرنیته، قومیت‌ها، فرهنگ‌های مختلف و بناهای تاریخی به جامانده از مغول را تماشا کنید و با تاریخ پنج هزار ساله این شهر بیشتر آشنا شوید. جاذبه های گردشگری دهلی کم نیستند، اما با مطالعه یک راهنما سفر به دهلی می‌توانید تمام اطلاعات لازم را به دست آورید.

هزینه بازدید از قلعه سرخ حدود ۵۰۰ روپیه (۶ دلار)، بازدید از مسجد جامع دهلی و معبد نیلوفر آبی رایگان، بازدید از قطب منار و مقبره همایون نیز حدود ۵۵۰ روپیه (۶٫۷۵ دلار) برای گردشگران خارجی درنظر گرفته شده است.

Hazrat Nizamuddin Aulia Dargah

برخی از مهمترین جاهای دیدنی دهلی عبارتند از:

  • قلعه سرخ
  • مسجد جامع دهلی
  • قطب منار
  • معبد نیلوفر آبی
  • مقبره همایون
  • باغ‌های لودی
  • باغ پنج حس
  • کاخ راشتراپاتی باوان
  • گالری ملی هنر مدرن
  • معبد سری دیگامبار
  • پارک سوندری

خرید در دهلی

یکی از کارهای هیجان‌انگیز و لذت‌بخش در سفر، قدم زدن در بازارها و خرید کردن است. مراکز خرید دهلی وسوسه‌انگیز و جذاب هستند و شما می‌توانید، جریان زندگی را در بازارهای این شهر حس کنید. از میان بهترین مراکز خرید دهلی می‌توان به سلکت سیتی واک ((Select City Walk Mall، فروشگاه زنجیره‌ای پرومناد  (DLF Promenade Mall)، بازار آنسال پلازا  (Ansal Plaza Mall) و.. مراجعه کنید. مراکز خرید Janpath Market  و Dilli Haat، جز مراکز خرید پرطرفدار برای خرید صنایع دستی و سوغاتی های هند محسوب می‌شوند.

Dehli copy 2

بازار پالیکا، یکی از قدیمی‌ ترین و مشهورترین بازارهای دهلی به‌ شمار می‌آید. این بازار زیرزمینی حدود ۳۸۰ غرفه دارد که محصولات متنوعی مانند ساعت، کفش ورزشی، وسایل دکوری و لباس در آن به فروش می‌رسد. برای بازدید از بازارهای قدیمی دهلی می‌توانید از بازار دیلی هات، جانپات، بازار خان، ساروجینی نگر و چاندی چک هم سری بزنید.

قیمت غذا در رستوران های دهلی

دهلی به سرزمین غذاهای تند شهرت دارد. ادویه‌ها و نوع طبخ غذاهای هندی، تند است، اما طرفداران زیادی دارد. یکی از ویژگی‌های جالب سفر به دهلی، ارزان بودن قیمت غذا است. سرو غذا در رستوران‌های ارزان قیمت در دهلی حدود ۴۰۰ روپیه (۵دلار) و این مقدار در رستوران‌های زنجیره‌ای مانند مک دونالد حدود ۳۵۰ روپیه (۴٫۵ دلار) برای هر نفر هزینه خواهد داشت.

Food 2

چای ماسالا ترکیبی از ادویه‌های معطر هندی و یکی از محبوب ترین نوشیدنی‌های هند به شمار می‌آید، که در داخل و خارج از هند طرفداران خاص خود را دارد. برای صرف غذا می‌توانید به محله چاندی چوک بروید. اگر رستورانی با فضای رمانتیک و زیبا مدنظر دارید، رستوران ایستگاه شرق (Orient Express) از بهترین رستوران های دهلی در میان گردشگران به شمار می‌رود. رستوران بخارا و کریم هم جز بهترین رستوران‌ های هند به شمار می‌روند.

تهیه سیم کارت در هند

cellphone

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مسافران، پیدا کردن راه‌ ارتباطی برای تماس و استفاده از اینترنت است. برای تهیه سیم کارت در دهلی می‌توانید به یکی از دفاتر اپراتور در شهر مراجعه کنید. برای خرید سیم کارت در هند باید یک قطعه عکس پاسپورت، ویزای هند، پاسپورت و آدرس محل اقامت یا محل زندگی‌تان را به متصدی ارائه دهید. بهترین اپراتورهای هند شامل اپراتورهای ودافون و ایرتل می‌شوند که در نقاط مختلف دهلی آنتن‌دهی دارند.

معرفی جشنواره‌ ها و فستیوال‌ های دهلی

جشنواره‌ها و فستیوال‌ های دهلی یکی زیباترین و هیجان‌انگیزترین جاذبه های گردشگری هند محسوب می‌شوند. گردهمایی صلح‌جویانه ادیان و فرقه‌های مختلف موجب شده تا بیش از ۴۰ فستیوال و جشنواره در هند و شهرهای مختلف آن برگزار شود.

Dehli copy 7

هر یک از این جشنوراه‌ها داستان‌ و روایت‌های خاصی را دارند. از معروف ترین فستیوال های هند می‌توان به دیوالی (Diwali)، هولی (Holi) جشن رنگ های هند ، دوسه‌را (Dussehra)، ناوراتی (Navratri) و… اشاره کرد که هرساله گردشگران زیادی برای شرکت‌ در آنها به دهلی و یا هند سفر می‌کنند.

نکات ضروری سفر به دهلی

  • در هند ۲۲ زبان رسمی وجود دارد، خوب است پیش از سفر تعدادی از اصطلاحات و یا کلمات پرکاربرد در هند را یاد بگیرید. البته اغلب مردم هندی به زبان انگلیسی مسلط‌ هستند و شما می‌توانید از این طریق با مردم دهلی ارتباط برقرار کنید.
  • برای خرید یا پرداخت کرایه‌ها پول نقد به همراه خود داشته باشید.
  • قبل از سفر آب و هوای دهلی را بررسی کنید و متناسب با آن لباس بردارید؛ حتی‌الامکان سبک سفر کنید.
  • پیش از سوار شدن به تاکسی یا ریکشا حتما کرایه را با راننده طی و برسر مبلغ آن چانه بزنید.
  • برای خرید سوغاتی در هند حتی اگر قیمت کالایی به نظرتان ارزان بود، باز هم از فروشنده تخفیف بگیرید.
  • دهلی دومین شهر پرجمعیت جهان محسوب می‌شود، پس اگر جمعیت زیادی در مترو یا اتوبوس دیدید نترسید. با کمک نقشه و یا راهنمای سفر، می‌توانید مسیر درست را پیدا کنید.
  • اگر پول نقد و یا شی با ارزشی را همراه خود دارید، مراقب جیب‌برها باشید و از رفتن به جاهای شلوغ خودداری کنید.

سفر به دهلی را از دست ندهید!

اگر به دنبال ماجراجویی هستید و از آشنا شدن با فرهنگ‌ها و اقلیت‌های مختلف لذت می‌برید، سفر به هند، کشور ۷۲ ملت، می‌تواند تجربه هیجان‌انگیزی را برایتان رقم بزند. ما در راهنمای سفر به دهلی تلاش کردیم تا نکات ضروری سفر به این مقصد جذاب، هزینه‌ها و جاذبه های گردشگری مهم آن را به شما معرفی کنیم.

اگر شما هم تجربه‌ای از سفر به دهلی دارید؛ با ما و خوانندگان مجله گردشگری فلای تودی به اشتراک بگذارید.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید