بهترین زمان سفر به دهلی

0
4606
بهترین زمان سفر به دهلی
بهترین زمان سفر به دهلی

بهترین زمان سفر به دهلی

دهلی با قدمتی ۵ هزار ساله یکی از قدیمی‌ترین شهرها و پایتخت کشور شگفتی‌ها؛ هندوستان است که به «هندوستان کوچک» نیز معروف است. دهلی در طول تاریخ بارها ویران شده ولی دوباره از نو ساخته شد و هم اکنون با وجود اینکه ظاهری مدرن از خود نشان می‌دهد ولی هنوز بافت باستانی خود را با آثار تاریخی و دیدنی حفظ کرده است. با توجه به اینکه دهلی با وجود جاذبه های گردشگری که در دل خود دارد، همچنین برگزاری جشن‌ها و فستیوال‌های مختلف میزبان گردشگران و مسافران بسیاری است، با فلای تودی همراه باشید تا به بررسی بهترین زمان سفر به دهلی بپردازیم.

دهلی در مقایسه با دیگر شهرهای هندوستان، آب و هوایی متفاوت دارد. این شهر با توجه به نزدیک بودن به بیابان‌های راجستان هوایی گرم و خشک و از طرف دیگر سرمای هیمالیا را دارد. هوای دهلی بین ماه‌های فروردین تا تیر گرم و غیرقابل تحمل می‌شود و دمای هوا به بالای ۴۰ درجه سانتیگراد می‌رسد. با شروع فصل تابستان، بارش باران‌های موسمی به ویژه در ماه‌های تیر تا مهر نیز شروع می‌شود که گاهی باعث بوجود آمدن سیل در خیابان‌ها و کوچه‌های دهلی می‌شود. به طور کلی شرایط جوی بین ماه‌های فروردین تا مهر باعث شده تا گشت و گذار در دهلی کمتر شود و سفر گردشگران به این شهر کاهش پیدا کند.

شرایط جدید ویزای الکترونیکی هند

با وجود اینکه زمستان‌های دهلی سرد است و گاهی دمای هوا تا نزدیکی صفر پایین می‌آید اما دیگر از گرمای سوزان خبری نیست و تردد در  خیابان‌های شهر راحت تر می‌شود. به طور کلی بین ماه‌های آبان تا فروردین، آب و هوای دهلی خوب و معتدل می‌شود که مناسب‌ترین و بهترین زمان سفر به دهلی و گشت و گذار در این شهر است. همچنین با شروع فصل بهار و برگزاری فستیوال رنگ هند (Holi) که یکی از مهمترین جشن‌های هندوستان است، سفر گردشگران و مسافرین به شهرهای مختلف این کشور از جمله دهلی به اوج خود می‌رسد.

بیشتر بخوانید:

آشنایی با ۵ هتل از بهترین هتل های دهلی

راهنمای سفر به دهلی

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید