وقتی در خیابان شانزلیزه قدم می‌زنید یا مسحور زیبایی خیره‌کننده گالری لافایت شده‌اید، مقاومت در برابر خرید بسیار دشوار خواهد بود. حتی ممکن است به خودتان بیایید و ببینید که همه پولتان را برای خرید یک تیشرت سفید ساده خرج کرده‌اید! بله؛ خرید در پاریس که پایتخت مد در جهان لقب گرفته، سخت و نگران‌کننده است. اگر دوست دارید در دام زرق و برق تمام‌شدنی مراکز خرید لوکس پاریس گرفتار نشوید، توصیه می‌کنیم قبل از سفر فهرستی از بهترین اوت لت های ارزان پاریس تهیه کنید. خواندن این مطلب در مجله گردشگری فلای تودی نیز شما را با راهکارهای خرید ارزان در پاریس آشنا می‌کند.

معرفی بهترین فروشگاه های پاریس برای خرید ارزان

مراکز خرید را می‌توان بخش مهمی از جاهای دیدنی پاریس معرفی کرد. اما اگر بدانید که سراغ چه فروشگاه‌هایی باید بروید، خرید در پاریس همیشه هم گران نیست! مواردی که در ادامه معرفی شده‌اند، اجناس خود را با قیمت معقول و مناسبی به فروش می‌رسانند و گزینه‌ای عالی برای خرید کردن در پاریس هستند. این مطلب می‌تواند راهنمای خرید ارزان در پایتخت مد جهان باشد! بازدید و خرید از بهترین مراکز خرید این شهر در تور پاریس فلای‌تودی امکان‌پذیر است.

۱- فروشگاه لی BHV/ ماریس | Le BHV/Marais

لی BHV/ماریس که مردم محلی به اختصار آن را BHV می‌نامند، یکی از محبوب ترین فروشگاه های مقرون‌به‌صرفه در کل پاریس است. این هتل در کنار میدان معروف هتل د ویل قرار دارد، ساختمانی چند طبقه است که در آن همه چیز اعم از لباس، کیف، کفش و… با قیمت‌هایی شگفت‌انگیز به فروش می‌رسند. اجناس فروشگاه BHV تنها به پوشاک و لباس خلاصه نمی‌شود و در آن لوازم خانه و انواع غذاهای بین‌المللی نیز به فروش می‌رسد.

فروشگاه لی BHV/ ماریس  در پاریس
  • آدرس  شعبه اصلی: ۵۲ Rue de Rivoli, 75004 Paris
  • ساعت کاری: دوشنبه تا شنبه، از ساعت ۱۰ صبح تا ۸ شب؛ یکشنبه‌ها از ساعت ۱۱ صبح تا ۷ شب
  • دسترسی: برای رفتن به این فروشگاه، باید در ایستگاه مترو Hôtel de Ville در خط ۱ و ۱۱ پیاده شوید. از خطوط اتوبوس‌رانی ۶۷، ۷۶، ۹۶، N11 یا N16 نیز باید به ایستگاه اتوبوس Hôtel de Ville بروید.

آدرس فروشگاه لی BHV/ ماریس روی نقشه گوگل

۲- فروشگاه ناف ناف | Naf Naf

ناف ناف از دیگر فروشگاه‌های محبوب برای خرید در پاریس با بهترین قیمت است. در این فروشگاه منحصرا لباس‌های زنانه به فروش می‌رسد که در کنار قیمت مناسب، کیفیت بسیار خوبی هم دارند و تنوع و زرق‌وبرق بی‌حدوحصر آن‌ها هوش از سر خریداران می‌پراند. فروشگاه ناف ناف، برای هر سلیقه‌ای و بودجه‌ای گزینه‌ای ارائه می‌کند و کمتر پیش می‌آید که کسی دست خالی از آن بیرون بیاید. اجناس این فروشگاه مقرون‌به‌صرفه و قیمت مناسب هستند که در آن لباس‌های زنانه به فروش می‌رسد. در این فروشگاه، رنگارنگ‌ترین و پرزرق‌وبرق‌ترین لباس‌های عمرتان را خواهید دید.

  • آدرس شعبه مرکزی: ۶۳ Rue de Rivoli, 75001 Paris
  • ساعت کاری: دوشنبه تا شنبه از ساعت ۱۰ صبح تا ۸ شب؛ یکشنبه از ساعت ۱۱ صبح تا ۷ شب.
  • دسترسی: برای دسترسی به این فروشگاه، باید به ایستگاه Châtelet در خط ۱، ۴، ۷، ۱۱ یا ۱۴ مترو بروید. خطوط اتوبوس‌رانی ۲۱، ۶۹، ۷۲، N11 یا N24 از ایستگاه Rivoli – Pont Neuf نیز به فروشگاه ناف ناف دسترسی دارند.

آدرس فروشگاه ناف ناف روی نقشه گوگل

۳- فروشگاه سی یو سون | See U Soon

اگر دوست دارید که به سبک پاریسی‌ها لباس بپوشید و در عین حال نمی‌توانید بودجه زیادی را برای خرید لباس‌های گران‌قیمت صرف کنید، در سفر به پاریس حتما به فروشگاه سی یو سون سری بزنید. در این فروشگاه لباس‌هایی غیر رسمی به فروش می‌رسند که هم برای استفاده روزانه بسیار مناسب هستند و هم رنگ و بویی پاریسی به استایل شما می‌بخشند.

سی یو سون، فروشگاهی برای خرید ارزان در پاریس
  • آدرس: ۳۸b Rue de Rivoli, 75004 Paris
  • ساعت کاری: همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۸ شب؛ یکشنبه و سه‌شنبه از ساعت ۱۱ صبح تا ۷ بعدازظهر
  • دسترسی: برای خرید از این فروشگاه، باید با اتوبوس ۶۷ یا ۷۲ به خیابان Vieille du Temple – Mairie du 4e بروید.

آدرس فروشگاه سی یو سون روی نقشه گوگل

۴- فروشگاه پیم‌ کی | Pimkie

بسیاری از مسافران و حتی خود مردم پاریس، پیم‌کی را نسخه اروپایی Forever 21 آمریکا می‌دانند. در این فروشگاه که تاریخچه افتتاح آن به سال ۱۹۷۱ بازمی‌گردد، انواع پوشاک برای استفاده روزمره به فروش می‌رسد و اگر خیلی خوش‌شانس باشید، می‌توانید لباس شبی بسیار شیک اما قیمت مناسب برای جشن‌ها و مراسم‌های مهم خود پیدا کنید. از دیگر مزیت‌هایی که بسیاری از مسافران را به خرید از فروشگاه پیم‌کی وسوسه می‌کند، تنوع گسترده شلوارهای جین و لباس‌های طرح‌دار آن است.

  • آدرس: Forum des Halles, 101 Rue Berger, 75001 Paris
  • ساعت کاری: دوشنبه تا شنبه از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۰:۳۰ شب؛ یکشنبه از ساعت ۱۱ صبح تا ۷ شب
  • دسترسی: با خطر مترو ۴، خودتان را به ایستگاه Les Halles برسانید.

آدرس فروشگاه پیم‌کی روی نقشه گوگل

۵- فروشگاه مونوپریکس | Monoprix

برای خرید کردن در پاریس و به ویژه خریدن سوغاتی‌هایی خاص و تکرارنشدنی برای دوستان و اعضای خانواده‌ خود، فروشگاه مونوپریکس را از دست ندهید. در این فروشگاه علاوه بر انواع لباس‌های شیک، کت، تاپ و شلوار که قیمت بسیار مناسب و مقرون‌به‌صرفه‌ای دارند، انواع خوراکی‌های خوشمزه فرانسوی، اسباب‌بازی و حتی لوازم خانه به فروش می‌رسد. همین مسئله هم آن را به یکی از بهترین گزینه‌ها برای تجربه خرید ارزان در پاریس تبدیل کرده است.

فروشگاه مونوپریکس در پاریس
  • آدرس: ۱۶۴ Rue du Temple, 75003 Paris
  • ساعت کاری: دوشنبه تا شنبه، از ساعت ۸ صبح تا ۱۱ شب؛ یکشنبه از ساعت ۹ صبح تا ۷:۳۰ شب
  • دسترسی: در خط ۳ مترو، به ایستگاه Temple بروید یا در خط اتوبوس ۲۰، ۷۵، N12 یا N23، از ایستگاه Turbigo – République پیاده شوید.

آدرس فروشگاه مونوپریکس روی نقشه گوگل

۶- فروشگاه ایتام | Etam

اگر چه ایتام در وهله اول یک فروشگاه لباس زیر است، اما در آن پوشاک دیگری اعم از پیراهن، شلوار جین و ژاکت هم به فروش می‌رسد که در کنار برخورداری از قیمت مناسب، بسیار شکیل و زیبا هستند. جالب است بدانید که بسیاری از مردم این فروشگاه را ویکتوریا سکرت پاریس می‌دانند و اجناسی را که در آن به فروش می‌رسند، در کمتر جایی پیدا خواهید کرد. فروشگاه ایتام در پاریس چند شعبه دارد و در هر نقطه از این شهر که اقامت داشته باشید، به‌راحتی می‌توانید یکی از شعب آن را پیدا کنید.

  • آدرس: Forum des Halles, CENTRE COMMERCIAL, 75045 Paris
  • ساعت کاری: دوشنبه تا شنبه از ساعت ۱۰ صبح تا ۸:۳۰ شب، یکشبنه از ساعت ۱۱ صبح تا ۷ شب
  • دسترسی: از خط ۴ مترو و ایستگاه Les Halles، می‌توانید به این فروشگاه دسترسی داشته باشید.

آدرس فروشگاه ایتام روی نقشه گوگل

۷- فروشگاه پرومود | Promod

فروشگاه خانوادگی پرومود در اولین روزهای افتتاح خود، هرگز فکرش را نمی‌کرد که به چنین سطحی از موفقیت دست پیدا کند و روزی صدها شعبه در سراسر جهان داشته باشد. البته با توجه به لباس‌های خاص و منحصربه‌فردی که در پرومود به فروش می‌رسد، چنین چیزی چندان هم دور از انتظار نیست. به هر حال، اینجا یکی از بهترین مراکز برای خرید ارزان پاریس است و در آن انواع لباس‌های خوش‌دوخت با قیمت مناسب به فروش می‌رسد که با کیفیت عالی‌شان، گزینه‌های بسیار مناسبی برای استفاده روزمره محسوب می‌شوند.

پرومود از بهترین فروشگاه های پاریس
  • آدرس: Forum des Halles, CENTRE COMMERCIAL 75001 Paris
  • ساعت کاری: دوشنبه تا شنبه، از ساعت ۱۰ صبح تا ۸۰:۳۰ شب؛ یکشنبه‌ها از ساعت ۱۱ صبح تا ۷ شب
  • دسترسی: از خط ۴ مترو و ایستگاه Les Halles، می‌توانید به این فروشگاه دسترسی داشته باشید.

آدرس فروشگاه پرومود روی نقشه گوگل

۸- فروشگاه سلیو | Celio

در فهرستی که تا اینجای کار به شما معرفی شد، سلیو تنها فروشگاهی است که در آن فقط پوشاک مردانه به فروش می‌رسد. این فروشگاه در سال ۱۹۸۵ و توسط دو برادر فرانسوی تاسیس شد، اما در حال حاضر در تمامی نقاط جهان شعبه دارد و طی نزدیک به ۴۰ دهه فعالیت در زمینه مد و پوشاک، شهرت بسیار خوبی برای خود رقم زده است. در فروشگاه سلیو همه چیز اعم از شلوار جین، تی‌شرت و کت‌وشلوار به فروش می‌رسد که همه آن‌ها مطابق مد روز دوخته شده‌اند و در کنار قیمت مناسب، کیفیت بسیار خوبی هم دارند.

  • آدرس: Forum des Halles, Rue Rambuteau Rue de l’Equerre CC Forum des Halles, Niveau 3, 75001 Paris
  • ساعت کاری: دوشنبه تا شنبه از ساعت ۱۰ صبح تا ۸:۳۰ شب؛ یکشنبه‌ها از ساعت ۱۱ صبح تا ۷ شب
  • دسترسی: از خط ۴ مترو و ایستگاه Les Halles، می‌توانید به این فروشگاه دسترسی داشته باشید.

آدرس فروشگاه سلیو روی نقشه گوگل

معرفی بهترین خیابان های پاریس برای خرید

اگر چه خرید در پاریس آن هم از خیابان‌هایی که در ادامه از آن‌ها اسم برده شده چندان ارزان نیست، اما قدم‌زدن در آن‌ها بسیار لذت‌بخش است و بدون تجربه این لذت نباید پاریس را ترک کنید:

  • خیابان شانزه لیزه: بدون شک، شانزه لیزه که روزی میزبان برندهای بسیار لوکسی مانند لویی ویتون و کارتیه بود، معروف ترین خیابان پاریس برای خرید است و در آن انواع لباس‌های گران‌قیمت، اکسسوری و جواهر به فروش می‌رسد. برای آنکه دست خالی از شانزه لیزه برنگردید، توصیه می‌کنیم حتما در زمان جشنواره‌های تابستانی و زمستانی به پاریس بروید. در این جشنواره‌ها، اجناس فروشگاه‌ها گاه تا ۷۰ درصد هم تخفیف می‌خورند.
  • خیابان سن ژرمن (Saint-Germain-des-Prés): سن ژرمن از دیگر خیابان های مشهور خرید در پاریس است. علاوه بر فروشگاه‌های لوکس و فروش اجناس برند و گران‌قیمت، وجود قدیمی‌ترین کلیسای شهر و رستوران‌هایی که در تمام جهان و پاریس نظیر ندارند، بسیاری از مسافران را در زمان سفر به این خیابان می‌کشاند.  
شانزه لیزه، از بهترین مکان ها برای خرید کردن در پاریس
  • رو سنت اونوره (Rue Saint-Honoré): سنت اونوره، یکی از طولانی‌ترین مسیرهای پاریس برای خرید است که از کاخ رویال شروع می‌شود و تا میدان واندوم امتداد پیدا می‌کند. در فروشگاه‌های این خیابان لباس‌های گران‌قیمت، جواهرات و انواع اکسسوری به فروش می‌رسد و تعدادی از مجلل‌ترین هتل های پاریس نیز در سنت اونوره قرار دارند.  
  • رو د فرانس بورژوئیس (Rue des Francs Bourgeois): این خیابان، محل خرید مردم محلی است و منطقه‌ای عالی برای گردش و ماجراجویی محسوب می‌شود. در فروشگاه‌های این خیابان اقلامی مثل انواع عطر، پوشاک و اکسسوری به فروش می‌رسد و در بوتیک‌های کوچک آن می‌توانید منحصربه‌فردترین لباس‌های پاریسی را پیدا کنید.  
  • بلوار هاوسمان (Boulevard Haussmann): هر چیزی را که از دنیای مد و پوشاک انتظار دارید، در بلوار هاوسمان یکجا پیدا خواهید کرد. این بلوار تعدادی از بهترین مراکز خرید گران قیمت پاریس را در خود جای داده است؛ به همین دلیل، می‌توانید بدون خستگی روزها در هاوسمان قدم بزنید و اجناس برند و بسیار شیک بخرید.

برندهای ارزان پاریسی

یکی از راهکارهای خرید در پاریس آن هم با کمترین قیمت، رفتن سراغ برندهای ارزانتر است. شاید شما هم مثل خیلی‌ها فکر کنید که برای اضافه کردن چند تکه لباس از برندهای پاریسی به کمدتان، به بودجه هنگفتی نیاز دارید. در این صورت، حتما ادامه مطلب را مطالعه کنید تا با چند مورد از برندهای ارزان پاریسی که با قیمت کم، استایل شما را پاریسی می‌کنند آشنا شوید.

بهترین برندها برای خرید ارزان در پاریس

برند Sézane

اگرچه تاریخ ایجاد این برند به سال ۲۰۱۳ بازمی‌گردد، اما در همین مدت هم شهرت بسیار خوبی به‌هم زده و به یکی از محبوب ترین برندهای پاریسی تبدیل شده است. این برند در حال حاضر در بسیاری از شهرهای مهم جهان مانند لندن و نیویورک فروشگاه دارد و اجناس بسیار منحصربه‌فرد، شیک و باکیفیت آن از بهترین چیزهایی هستند که می‌توانید از پاریس به‌عنوان سوغاتی به خانه ببرید.  

برند سنت جیمز | Saint James

بیش از ۱۲۰ سال از تولد سنت جیمز در شهر نورماندی فرانسه می‌گذرد و این برند همچنان با قدرت در صحنه مد و پوشاک پاریس فعالیت می‌کند. علاوه بر مارینی‌یرهای جذاب و شیک پاریسی (لباس‌های آستین بلند راه‌راه)، از این برند می‌توانید انواع لباس‌های زنانه و مردانه را با کیفیت بالا و قیمت مناسب خریداری کنید.

برند پرنسس تام تام | Princesse Tam-Tam

پرنسس تام‌تام از بهترین برندهای تولید لباس زیر در فرانسه است و در فروشگاه‌های آن باکیفیت‌ترین و بهترین لباس‌های زیر به فروش می‌رسد. از آنجایی که اجناس برند تام تام را در هیچ کجای جهان پیدا نخواهید کرد، توصیه می‌کنیم بدون خرید از این برند پاریس را ترک نکنید.

برند بابیز | Bobbies

برند بابیز به‌طور اختصاصی در زمینه تولید کفش‌های زنانه و مردانه فعال است و کفش‌های بسیار باکیفیتی به سبک کلاسیک به بازار عرضه می‌کند. کفش‌های این برند هم مطابق با مد روز اروپا تولید می‌شود و هم بسیار ماندگار و راحت هستند؛ حتی اگر هر روز ساعت‌ها با آن راه بروید، تا چندین سال قابل استفاده خواهند بود.

بابیز، بهترین برند برای خرید کفش در پاریس

برند جوناک | Jonak

برند جوناک نیز از برندهای فعال در زمینه تولید کفش است و با توجه به اینکه در هر فصلی، بیش از ۴۰۰ مدل کفش مختلف در این برند تولید می‌شود، حتی سخت‌پسندترین افراد هم چیزی باب میلشان پیدا خواهند کرد. جوناک، از برندهای ارزان و مقرون‌به‌صرفه برای خرید کفش‌های کلاسیک و شیک پاریسی به شمار می‌رود.

مراکز خرید لوکس و میان رده پاریس

به جز جاهای دیدنی پاریس مانند برج ایفل و کاخ نوتردام، به‌جرات می‌توان مراکز خرید این شهر نیز از بهترین جاهای دیدنی این شهر دانست؛ به‌ویژه اگر پای مراکز خرید لوکس آن مانند گالری لافایت، بن مارشه، بوگرنل، کاروسل دو لوور، بازار هتل شهر و… وسط باشد. این مراکز خرید، سوای اجناس گران‌قیمت و بسیار زیبایی که برق از سرتان می‌پرانند، معماری بسیار زیبایی دارند و با توجه به امکانات رفاهی و تفریحی‌شان، بیشتر به یک مرکز تفریحی شبیه هستند تا مرکز خرید! به همین دلیل، حتی اگر قصد خرید ندارید، در سفر به پاریس نباید بازدید از آن‌ها را از دست دهید.

علاوه بر این، در پاریس مراکز خرید میان‌رده‌ و ارزان‌تری مانند فروم دِ هال، ایتالی ۲، آئرُویدر و… هم وجود دارد که قیمت اجناس آن‌ها در مقایسه با مراکز خرید لوکس پاریس مناسب‌تر است و گاه با ۷۰-۳۰ درصد تخفیف به فروش می‌رسند. به‌علاوه، اوت لت های مشهور پاریس مانند لا واله ویلاژ و اوزین سنتر نیز مکان‌های بسیار مناسبی برای خرید ارزان در پاریس هستند.

خرید در پاریس بخشی از سفر است!

پاریس که سال‌هاست در کنار میلان از پایتخت های مد و زیبایی در جهان شناخته می‌شود، برای هر کسی با هر میزان بودجه و سلیقه‌ای چیزی برای ارائه‌ کردن دارد و کمتر مسافری دست خالی از این شهر برمی‌گردد. در این مطلب، راهنمای کامل خرید ارزان در پاریس را در اختیار شما قرار دادیم و تعدادی از فروشگاه‌ها و اوت لت های این شهر را که جنس‌هایی باکیفیت اما مقرون‌به‌صرفه را به فروش می‌رسانند، معرفی کردیم.

شما چه تجربه‌ای از خرید در پاریس دارید؟ به نظر شما کدام مرکز خرید و فروشگاه در پاریس برای خرید سوغاتی مناسب‌تر است؟

سوالات متداول درباره خرید در پاریس

ارزان ترین مرکز خرید پاریس کدام است؟

فروشگاه‌هایی که در این مطلب معرفی شده‌اند و اوت لت های پاریس مانند لاواله ویلاژ و وان نیشن پاریس اجناس خود را با قیمت مقرون‌به‌صرفه‌تری به فروش می‌رسانند و برای خرید ارزان در پاریس می‌توانید روی آن حساب کنید.

بهترین خیابان های پاریس برای خرید کردن کدامند؟

شانزه لیزه، سن ژرمن، بلوار هاوسمان و… از جمله خیابان‌هایی هستند که مکانی عالی برای خرید در پاریس محسوب می‌شوند.

گران ترین مرکز خرید پاریس چه نام دارد؟

گالری لافایت، با معماری خیره‌کننده و اجناس بسیار لوکس خود، عنوان گران ترین و لوکس ترین مرکز خرید پاریس را یدک می‌کشد.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید