دور از واقعیت نیست اگر بگوییم هیچ کشوری به اندازه قطر در سال ۲۰۲۲ فرصت برای پیشرفت ندارد. قطر کشوریست که امسال بیش از هر کشور دیگری بر سر زبانها افتاده و مورد توجه است. بنابراین نمایشگاه‌ها و رویدادهایی که در این کشور برگزار می‎‌شود نیز از اهمیت بالاتری برخوردار هستند. از جمله آن‎ها نمایشگاه گردشگری، هتلداری و صنایع وابسته به آن است که از ۲۱ جون تا ۲۳ جون (۳۱ خرداد الی ۲ تیر) برگزار می‌شود.برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره با مجله گردشگری فلای تودی همراه شوید.

نمایشگاه گردشگری، مکانی برای معرفی کسب و کارهای مختلف

صنعت گردشگری در دوره کرونا بیشترین آسیب را دید و حالا فرصتی برای شرکت‎‌ها، هتل‌ها و فعالان این صنعت است که با شرکت در این نمایشگاه خودی نشان داده و دوباره صنعت گردشگری را زنده کنند. علاوه بر اینها، رقابت در این صنعت نیز رو به افزایش است، بنابراین بسیاری از شرکت کنندگان در این نمایشگاه برای اینکه یک قدم از رقبای خود جلوتر باشند در این رویداد مهم شرکت می‌کنند.

این نمایشگاه اگرچه بازدیدکنندگان عمومی دارد اما در بسیاری از مواقع مکانی برای معرفی کسب و کارهای مختلف در این زمینه به یکدیگر است. بسیاری از شرکت کنندگان در نمایشگاه، افراد مهمی را برای بازدید به این رویداد دعوت می‌کنند تا خودشان را در زمینه خاصی در صنعت گردشگری مطرح کنند.

این رویداد فقط یک نمایشگاه نیست، بلکه شامل برنامه‌های مختلف از جمله کنفرانس‌ها و برنامه‌های آموزشی می‌شود که شرکت در آن‌ها می‌تواند برای هر فردی مفید باشد.

نمایشگاه گردشگری، هتلداری و صنایع وابسته قطر

نمایشگاه گردشگری، هتلداری و صنایع وابسته به آن کجا برگزار می‌شود؟

محل برگزاری نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته به آن در مرکز نمایشگاهی شهر دوحه (Doha Exhibition & Convention Center) است. این مرکز نمایشگاه که در منطقه وست بی (West Bey) شهر دوحه قرار گرفته و یک نمایشگاه به وسعت ۴۷ متر مربع است که شامل چندین سالن نمایشگاهی مختلف، سالن کنفرانس با مدرن‌ترین امکانات و سوییت‌های VIP برای اقامت افراد و میهمانان مهم مجموعه می‌شود.

معماری این سالن نمایشگاهی طوری در نظر گرفته شده که نور طبیعی از طریق ۳۳۰ پنجره شیشه‌ای که در سقف کار شده به داخل بتابد و به همین جهت تلاش شده تا در این مجموعه تا جای ممکن از پایداری انرژی و جلوگیری از آسیب به محیط زیست استفاده شود.

در این نمایشگاه چه چیزهایی به نمایش گذاشته می‌شوند؟

صاحبان هتل‌ها، ارائه‌کنندگان امکانات و تجهیزات هتلداری و شرکت‌هایی که در زمینه فناوری و تکنولوژی مرتبط با هتلداری فعالیت دارند از جمله اصلی‌ترین شرکت کنندگان در این نمایشگاه هستند. بنابراین در این نمایشگاه می‌توان انتظار داشت جدیدترین امکانات در زمینه راحتی مسافران، از جمله مبلمان، تجهیزات خواب و اثاثیه چیده شده در یک اتاق هتل معرفی شود. علاوه بر اینها، شرکت‌هایی که در زمینه ایمنی، اپلیکیشن‌های موبایل، هوشمند سازی امکانات هتل‌ها و تجهیزات کافه و رستوران‌های هتل‌ها فعالیت دارند نیز راهکارهای خود را در این زمینه ارائه می‌دهند.

آنچه امروزه در زمینه هتلداری و راه اندازی خدمات اقامتی برای مسافران بیش از پیش مطرح است، پرداختن به طبیعت و جلوگیری از آسیب دیدن آن است. بنابراین مفهوم هتلداری سبز و هتلداری پایدار از جمله مفاهیم مهمی است که در این نمایشگاه به آن پرداخته خواهد شد.

نمایشگاه گردشگری، هتلداری و صنایع وابسته قطر

نمایشگاه‌های همزمان

همزمان با نمایشگاه گردشگری قطر- در تاریخ ۳۰ خرداد الی ۲ تیر- نمایشگاه‌های دیگری نیز برگزار می‌شود که می‌توانید حین بازدید از نمایشگاه گردشگری به آن‌ها هم سر بزنید:

نمایشگاه صنایع غذایی قطر | Foodex

نمایشگاه صنایع غذایی تا حدودی مرتبط با نمایشگاه گردشگری است چرا که صنعت غذا نیز همگام با صنعت گردشگری قدم بر می‎دارد. نمایشگاه صنایع غذایی قطر محلی برای امتحان کردن غذاهای متنوع، معرفی تکنولوژی‌های مختلف در زمینه تهیه غذا، بخصوص در هتل ها و رستوران‌های بزرگ، و معرفی شرکت‌های مطرح در این زمینه است.

نمایشگاه گردشگری، هتلداری و صنایع وابسته قطر

نمایشگاه و کنفرانس سرمایه گزاری و املاک قطر | Cityscape

دیگر نمایشگاهی که در همین تاریخ و همین مکان برگزار می‌شود نمایشگاهی با نام سیتی اسکیپ است که با نام نمایشگاه سرمایه گزاری و املاک قطر شناخته شده است. توسعه دهندگان املاک، از جمله مشاوران، معماران و طراحان مختلف در این نمایشگاه شرکت می‌کنند. مهم‌تر از نمایشگاه، کنفرانسی است که در آن برگزار می‌شود و برای علاقه مندان به سرمایه گذاری در زمینه املاک در قطر مفید خواهد بود.

نمایشگاه سیتی اسکیپ قطر

سخن پایانی

سال ۲۰۲۲ را می‌توان سال سفر به قطر دانست. برگزاری رویداد مهمی همانند جام جهانی قطر موجب شده نام این کشور بیش از پیش در زمینه گردشگری مطرح شود. رویدادها و نمایشگاه‌هایی که در این سال در قطر برگزار می‌شوند از جمله مهم‌ترین رویدادهایی هستند که می‌توانید برای ارتقا کسب و کار خود در آن شرکت کنید. جهت حضور در نمایشگاه‌ها و رویدادهای مهم قطر می‌توانید ارزانترین بلیط هواپیمای قطر را از فلای تودی خریداری کرده و از طریق همین سایت نسبت به رزرو هتل در دوحه نیز اقدام کنید.

اگر تجربه شرکت‌ در نمایشگاه‌ های گردشگری را دارید، با ما در میان بگذارید.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید