قوانین سفر به دبی

12
14387
قوانین سفر به دبی
قوانین سفر به دبی

با مقررات و قوانین سفر به دبی آشنا شویم

دبی شهری ثروتمند و جهانی در منطقه خاورمیانه است که با درخشش خود در خلیج فارس، میزبان میلیون‌ها گردشگر از سراسر جهان است. در حقیقت رونق اقصاد دبی مدیون صنعت گردشگری آن است. اما در عین حال که این شهر زیبا با گرمی از مهمانان خود پذیرایی می‌کند قوانین سخت گیرانه‌ای را هم برای ورود گردشگران در نظر گرفته است. بی دلیل نیست که امارات در رده ۶۱ امن‌ترین کشورهای جهان قرار گرفته است. اگر شما هم قصد سفر به دبی را دارید لازم است تا با قوانین این شهر و کشور امارات مانند هر جای دیگری که عزم سفر می‌کنید آشنایی داشته باشید تا در هنگام سفر به آن دچار مشکل نشوید و از سفر خود نهایت لذت را ببرید. در ادامه قبل از بستن چمدان‌هایتان می‌توانید با فلای تودی همراه شوید تا با مهم‌ترین قوانین سفر به دبی آشنا شوید.

خرید ارزانترین بلیط هواپیما دبی

قوانین فرودگاه دبی

قوانین فرودگاه دبی
قوانین فرودگاه دبی

دروازه ورود به هر کشوری، فرودگاه آن کشور است. پس بهتر است ابتدا در رابطه با قوانین فرودگاه دبی که قوانین سخت گیرانه‌ای هم هستند آشنا شوید تا از همان لحظه ورود به دبی با مشکل مواجه نشوید.

دبی هم مانند تمامی فرودگاه‌های جهان قوانین خاص خود را برای ورود مسافران دارد، اما بهتر است بگوییم که این قوانین در سفر به دبی بسیار بیشتر هستند، پس بهتر است با دانستن این قوانین خود را به دردسر نیندازید.

حمل کیف در فرودگاه دبی

حتما توجه داشته باشید کیفی که در فرودگاه همراه خود دارید، سطحی صاف داشته باشد. چرا که چک – این فرودگاه دبی کیف‌های گرد و با شکل‌های نامتعارف که بندی بلند هم داشته باشند را نمی‌پذیرد.

حمل چمدان در فرودگاه دبی

حمل چمدان در فرودگاه دبی
حمل چمدان در فرودگاه دبی

طبق قوانین فرودگاه دبی، تمامی مسافران بین المللی اجازه حمل حداکثر دو چمدان را دارند که وزن آن‌ها نباید بیشتر از ۳۲ کیلوگرم باشد. همچنین چمدان‌های با ابعاد بزرگتر از ۹۰*۷۵*۶۰ که سطحی صاف ندارند هم در چک این فرودگاه دبی پذیرفته نمی‌شوند.

حمل کیف دستی در فرودگاه دبی
حمل کیف دستی در فرودگاه دبی

در سفر به دبی می‌توانید حداکثر دو کیف دستی مثل کیف پول، کیف لپ تاپ، کوله پشتی و یا هر کیف دستی دیگری همراه داشته باشید. البته دقت کنید که ابعاد کیف دستی شما نباید از ۵۶*۴۵*۲۵ بیشتر باشد.

حمل مایعات در فرودگاه دبی

حمل مایعات در فرودگاه دبی
حمل مایعات در فرودگاه دبی

به طور کلی حمل مایعات در تمام فرودگاه‌های جهان با محدودیت‌هایی همراه است اما این قوانین از فرودگاهی به فرودگاه دیگر ممکن است تغییر کنید. در فرودگاه دبی اگر می‌خواهید مایعات را در کیف دستی خود حمل کنید حتما باید در کیسه پلاستیکی زیپ دار و شفافی قرار دهید. همچنین وزن هر یک از اقلام نباید بیشتر از ۱۰۰ میلی لیتر و وزن مجموع آن‌ها نباید بیشتر از یک لیتر باشد. البته حمل مایعاتی مثل دارو، شیر کودک و مواد غذایی مایع از این قاعده مستثنی است.

اما اگر می‌خواهید مایعات را داخل چمدان خود بسته بندی کنید، محدودی برای حمل آن‌ها ندارید، تنها باید مایعات را در چمدان خود طوری بسته بندی کنید تا به ماموران فرودگاه این اطمینان را بدهید که مواد آن‌ها به بیرون نفوذ نکند.

حمل پول در فرودگاه دبی

حمل پول در فرودگاه دبی
حمل پول در فرودگاه دبی

دولت امارات به پولشویی و فعالیت‌های مالی مشکوک بسیار اهمیت می‌دهد، بنابراین اگر قصد حمل پول زیاد به این کشور را دارید حتما باید مقامات فوردگاه را از میزان پولی که با خود حمل می‌کنید آگاه کنید.

حمل غذا در فرودگاه دبی

طبق قوانین فرودگاه دبی و به طور کلی فرودگاه های امارات، برای حمل مواد غذایی به این کشور هم محدودیت‌هایی وجود دارد. هر کدام از مواد غذایی زیر را نباید بیش از مقداری که اجازه دارید با خود به فرودگاه دبی ببرید.

  • ۲۰ کیلوگرم ماست
  • ۵۰ لیتر روغن (مثل روغن زیتون)
  • ۱۰ کیلوگرم از انواع میوه و سبزیجات
  • ۱۰۰ کیلوگرم خرما
  • ۱۰ کیلوگرم نان و شیرینی
  • ۳۰ کیلوگرم غلات و گوشت قرمز
  • ۱۰ کیلوگرم ماهی و غذاهای دریایی
  • ۵۰۰ گرم خاویار
  • ۱۱ کیلوگرم تخم مرغ
  • ۲۰ کیلوگرم عسل و محصولات شکری
  • ۵ کیلوگرم گیاهان دارویی و ادویه جات (مثل گلاب)
  • ۵۰۰ گرم زعفران
  • ۱۰ کیلوگرم غذای خاص مانند غذای کودک
  • ۲۰ لیتر شربت و نوشیدنی مانند آب
  • ۵ کیلوگرم کنسانتره میوه
  • ۲۵ کیلوگرم غذاهای کنسروی

حمل دارو در فرودگاه دبی

حمل دارو در فرودگاه دبی
حمل دارو در فرودگاه دبی

دولت امارات در مورد حمل دارو به گردشگران تذکر جدی می‌دهد و به مسافران اجازه ورود موادی که منع کرده است را نمی‌دهد. برای مثال حمل مواد کدئین دار به امارات ممنوع است، در نتیجه قرص ساده‌ای مثل استامینوفین کدئین دار که حتی ممکن است در کشور خود بدون تجویز پزشک مصرف کنید را نمی‌توانید با خود به دبی ببرید.

برای حمل دارو به دارو حتما باید نسخه پزشک همراهتان باشد و ترجیحا نسخه به زبان انگلیسی باشد تا ماموران فرودگاه دبی بتوانند آن را بررسی کنند.

داروهای زیر را با خود به دبی نبرید:

آلفا متیل فنتانیل فنتانیل متادون مورفین
اکسی کدون ترامادول فنوپریدین اوپیوم
تری مفریدین کتامین کدئین کاتینون
آمفتامین پنتوباربیتال برومازپام ریسپریدون

موادی که حمل آن‌ها در چمدان هنگام سفر به دبی ممنوع است

مواد ممنوعه در سفر به دبی
مواد ممنوعه در سفر به دبی

۱. حمل هر نوع ماده مخدر و قرص‌های اعتیادآور، آرام بخش و مسکن بدون نسخه پزشک

۲. واردات اجناس از کشورهای تحریم شده

۳. عاج و شاخ کرگدن

۴. هر نوع ابزار و ادوات قمار

۵. تورهای ماهیگیری سه لایه

۶. هر نوع کتیبه، نقاشی، تندیس و یا مجسمه با هر ماده‌ای که ساخته شده باشد

۷. مواد رادیو اکتیو

۸. هر گونه مواد چاپی، نقاشی، عکس، کتاب، مجله، تندیس‌های سنگی که خلاف دین اسلام باشند و غیر از این دین را تبلیغ کنند.

۹. هر گونه ماده‌ای که مقامات اماراتی ورود آن را به این کشور قدغن کرده‌اند و با قوانین این کشور مغایرت دارد.

۱۰. ارز جعلی

۱۱. غذاهای پخته شده خانگی

۱۲. سیگار الکترونیک

۱۳. اسلحه و مهمات

۱۴. لوازم آتش بازی و مواد منفجره

۱۵. لوازم تیز مانند چاقو و شمشیر

۱۶. نوشیدنی‌های الکلی برای مسلمانان

۱۷. پرندگان مرده و زنده

۱۸. عطریات و لوازم بهداشتی با ارزش بیش از ۳۰۰۰ درهم

مقررات و قوانین سفر به دبی

مقررات و قوانین سفر به دبی
مقررات و قوانین سفر به دبی

در سفر به دبی توجه داشته باشید که:

۱. حمل هر گونه ماده مخدر در این شهر ممنوع است و حتی حمل کوچک‌ترین موردی جرائم بزرگی به دنبال دارد.

۲. عکاسی از مردم دبی بدون اجازه آن‌ها ممنوع است. باید بگوییم که انجام این کار در دبی پیگرد قانونی دارد و ملزم به پرداخت جریمه ۵۰۰ هزار درهمی و ۶ ماه حبس خواهید شد.

۳. در مکان‌های عمومی، مراکز خرید، مراکز تفریحی و مکان‌های گردشگری این شهر لباس نامناسب نپوشید. به خصوص هنگام بازید از مناطق مذهبی این شهر سعی کنید لباستان شانه‌ها و زانوهای شما را بپوشاند.

۴. اگر در ماه رمضان به دبی سفر می‌کنید از خوردن و آشامیدن اجتناب کنید. مرذم دبی مسلمان هستند و مانند دیگر شهرهای مسلمان نشین جهان، خوردن، آشامیدن و سیگار کشیدن در این ایام در اماکن عمومی شهر دبی ممنوع است.

۵. بی احترامی به دین و فرهنگ مردم دبی جرم محسوب شده و حتی جریمه زندان را در پی خواهد داشت.

۶. عکس گرفتن از صحنه‌های تصادف اتومبیل، ساختمان‌های دولتی و تاسیسات نظامی دبی ممنوع است و در صورت مشاهده به شدت با شما برخورد خواهد شد. به خصوص اگر این عکس‌ها را در فضای مجازی انتشار دهید.

۷. به همراه داشتن، خرید و فروش و نوشیدن مواد الکلی در اماکن عمومی دبی ممنوع است و قوانین محکمی در این خصوص در دبی حکمفرما است.

Link 4 صدور ویزای دبی توسط هواپیمایی امارات

12 نظرات

    • سلام،
      حمل بار مجاز به دبی بستگی به ایرلاینی دارد که با آن سفر می‌کنید. می‌توانید برای درفت جواب با ایرلاینی که از آن بلیط را خریداری کرده‌اید تماس بگیرید.

    • سلام دوست عزیز
      برای سفر به دبی و برای حمل مواد غذایی محدودیت هایی دارید. مثلا ۵ کیلوگرم گیاهان دارویی و ادویه جات (مثل گلاب) رو اجازه دارید تا به همراه داشته باشید و نه بیشتر. درخصوص غذاهای کنسروی، میوه یا شربت هم داخل مطلب توضیح داده شده.

  1. با سلام و عرض ادب:
    بردن فرش دست بافت یا قالیچه ویا تابلو فرش بعنوان سوغاتی تا چه سقفی ومقداری ممکن است؟اصلا بردن اینها ممکن است با هوایپما به دوبی؟برای ایرانیان ازایران؟
    باتشکر

    • سلام دوست عزیز
      قوانین بار مجاز هواپیما به ۲ مورد بستگی داره، اول محدودیت بار در ایرلاین و هواپیمایی که با اون سفر می‌کنید، که ممکنه تفاوت های خیلی جزئی با ایرلاین ها داشته باشه و مورد بعدی هم بستگی به نوع جنسی که قصد دارید با خودتون ببرید داره. تو مطلب بار مجاز هواپیما میتونید خیلی دقیق جواب سوالتون و بگیرید.

  2. سلام ببخشید می تونیم کیف ارایشی را داخل کابین ببریم ؟ چه چیزهایی رو نباید در کیف ارایشی بگذاریم و اگر در چمدان بخواهیم روغن مو و شوینده صورت و سامپو رو در پک مسافرتی که بطری های کوچکی هستند و مارک ندارد می تونیم بگذاریم در چمدان و در بار بدیم مشکلی داره ؟

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید