راهنمای کامل سفر به آنتالیا | مروارید مدیترانه

0
8447
راهنمای سفر به آنتالیا
راهنمای سفر به آنتالیا

مقصد گردشگری که قصد داریم در مجله گردشگری فلای تودی به شما معرفی کنیم، یکی از مهیج ترین راهنماهای سفری خواهد بود که قرار است تمام خستگی‌ها و روزمرگی‌های زندگی را از روی شانه‌هایتان بردارد و آرامش بی‌نظیری را به شما هدیه دهد. این مقصد جذاب، آنتالیا یکی از محبوب‌ترین شهرهای توریستی در ترکیه نام دارد. شهری ساحلی که بخش بزرگی از تاریخ و فرهنگ ترکیه را در خود جای داده و جز اولین سکونتگاه‌های انسانی در ترکیه بوده است. در ادامه این مطلب هر آنچه باید درباره سفر به آنتالیا بدانید را با شما در میان خواهیم گذاشت.

در این مطلب از فلای تودی می‌خوانید... پنهان

چرا به آنتالیا سفر کنیم؟

آنتالیا یکی از شهرهای مهم و توریستی ترکیه محسوب می‌شود که جاذبه های تفریحی و گردشگری آن موجب شده تا مورد توجه گردشگران زیادی قرار بگیرد. بلوارهای شهر که آراسته به درختان نخل و لنگرگاه‌ها هستند، نمای بی‌نظیری به شهر بخشیده‌اند. در بخش قدیمی و تماشایی آن، منطقه قلعه‌ایچی (درون قلعه)، شاهد بافت خاص منطقه که به صورت خیابان‌های کم عرض و پیچ در پیچ است، خواهید بود. از قدمت آنتالیا همین‌قدر بگوییم که مورد توجه پادشاهان یونانی بوده و پس از تصرف حاکم سلجوقی، به یکی از مهم ترین شهرهای منطقه تبدیل شده است.

برای سفر به این شهر می‌توانید بهترین منطقه برای رزرو هتل های آنتالیا را انتخاب کرده و از خدمات متنوع انواع هتل آل و یوآل آن نهایت استفاده را ببرید.

همچنین می توانید مقاله نکات رزرو هتل در آنتالیا را مطالعه کنید.

چرا به آنتالیا سفر کنیم؟

اطلاعات کلی سفر به آنتالیا

پیش از سفر لازم است یکسری اطلاعات مفید و خلاصه شامل کد کشور، ساعت محلی و… را بدانید. در ادامه اطلاعات کلی سفر به آنتالیا آمده است:

  • زبان رسمی: ترکی استانبولی
  • کد کشور: ۹۰+
  • کد تلفن آنتالیا: ۲۴۲
  • واحد پول ترکیه: لیر ترکیه
  • شماره تلفن‌های ضروری:
  • آمبولانس: ۱۱۲
  • آتش‌نشانی: ۱۱۰
  • پلیس: ۱۵۵
  • اختلاف ساعت آنتالیا با تهران: یک ساعت و نیم عقب‌تر از تهران
  • فرودگاه‌های بین‌المللی : فرودگاه آنتالیا

آیا آنتالیا نیاز به ویزا دارد؟

سفر به آنتالیا، زمانی جذاب تر می‌شود که بدانید نیازی به دریافت ویزا ندارید. با توجه به روابط ایران و ترکیه، شهروندان ایرانی برای سفر به ترکیه نیازی به ویزا ندارند و فقط باید پاسپورت آنها ۶ ماه اعتبار داشته باشد. پس به راحتی و بدون صرف هزینه اضافه برای ویزا، با خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل می‌توانید تعطیلات خود را در آنتالیا آغاز کنید.

آیا آنتالیا نیاز به ویزا دارد؟

آب و هوای آنتالیا

آب و هوای آنتالیا به‌طور کلی مدیترانه‌ای بوده که تابستان‌های آن گرم و خشک و زمستان‌های آن معتدل و بارانی است. به عبارت دیگر در فصل زمستان امواج هوای گرم از سوی دریا به طرف ساحل در چرخش بوده و مانع از برودت و سرمای زیاد می‌گردد.

  • آب و هوای آنتالیا در تابستان: هوا گرم و خشک با تابش نور گرم خورشید و میانگین هوا ۳۰ تا ۳۵ درجه است.
  • آب و هوای آنتالیا در زمستان: معتدل و بارانی، در سواحل هوا سرد نمی‌شود و بارش برف در آنتالیا بسیار نادر است. میانگین دمای هوا در زمستان به ۱۵ تا ۱۹ درجه و میانگین رطوبت در این فصل به ۶۴ درصد می‌رسد.
  • آب و هوای آنتالیا درپاییز: هوای آنتالیا در این فصل معتدل اما کمی سرد و با بارش باران‌های سیل آسا همراه است.
  • آب و هوای آنتالیا در بهار: بهترین فصل سفر به آنتالیا بهار است، دمای هوا معتدل و رطوبت به پایین‌تر مقدار خود می‌رسد و اغلب خورشید می‌تابد ولی درجه حرارت زیاد بالا نیست.
آب و هوای آنتالیا

بهترین زمان سفر به آنتالیا

در بهار که رطوبت هوا بسیار کاهش می‌یابد و پاییز که هوا رو به خنکی می‌رود را می‌توان بهترین زمان سفر به آنتالیا معرفی کرد. البته اگر برای شنا و آفتاب گرفتن به آنتالیا می‌روید باید بگوییم تابستان هم محبوبیت خاص خود را دارد.

راه های سفر به آنتالیا

جالب است بدانید برای سفر به آنتالیا هم از راه هوایی و از راه زمینی می‌توانید اقدام کنید. البته که راه زمینی بسیار طولانی است اما تماشای جاده و گذر از شهرهای مختلف ترکیه شاید بتوانید کمی طولانی بودن راه را از بین ببرد. در ادامه بیشتر در مورد راه های سفر به آنتالیا برای شما توضیح می‌دهیم.

سفر زمینی به آنتالیا

سفر زمینی به آنتالیا از سه مرز سرو، بازرگان و رازی صورت می‌گیرد. شما برای رسیدن به آنتالیا باید مسیری حدود ۲۴۴۰ کیلومتر را بپیمایید که حدود یک روز کامل از شما زمان می‌گیرد. اگر با ماشین شصی خود قصد سفر دارید باید گواهینامه بین المللی، پلاک بین المللی، سند مالکیت خودرو، برچسب CD و IR، کاپوتاژ یا مجوز خودرو برای خروج از کشور و بیمه نامه ماشین را به همراه داشته باشید. سفر با ماشین شخصی اصلا به صرفه نیست، زیرا علاوه بر طولانی بودن راه، هزینه های بنزین مخارج سفر شما را بسیار بالا می‌برد.

سفر زمینی به آنتالیا

البته برای سفر به آنتالیا با قطار می‌توانید از طریق قطار تهران-آنکارا، ابتدا به آنکارا بروید و سپس از آنجا خود را به آنتالیا برسانید. راه دیگر سفر زمینی به آنتالیا، سفر با اتوبوس است که بازهم ابتدا باید به آنکارا رفته و سپس با اتوبوس های آنکارا-آنتالیا، به این شهر سفر کنید. فاصله آنکارا تا آنتالیا حدود ۹ ساعت است.

سفر هوایی به آنتالیا

هواپیما به عنوان یکی از بزرگترین اختراعات بشر، سفر به هر نقطه از جهان را برای ما آسان کرده است. با خرید بلیط هواپیما آنتالیا به راحتی و در مدت زمان چهار ساعت و نیم به آنتالیا خواهید رسید. به دلیل محبوبیت آنتالیا، پروازهای تهران آنتالیا در تمامی روزهای هفته انجام می‌شود. با توجه به تنوع ایرلاین‌های، شما، انتخاب‌های زیادی برای خرید بلیط خواهید داشت.

سفر هوایی به آنتالیا

در حال حاضر، ایرلاین های داخلی به آنتالیا پرواز ندارند اما شما می‌توانید ایرلاین های خارجی نظیر پگاسوس، ، تلویند TAILWIND، فری برد FREEBRID را با قیمتی ارزانتر نسبت به هواپیمایی ترکیش خریداری کنید. پروازهای از فرودگاه بین المللی امام خمینی به مقصد فرودگاه بین المللی آنتالیا انجام می‌شود.

چگونه از فرودگاه آنتالیا به مرکز شهر برویم؟

پس از پیاده شدن از هواپیما در فرودگاه آنتالیا و تحویل بارهایتان می‌توانید از طریق تاکسی، ترانسفر هتل، اتوبوس و تراموا خود را به مرکز شهر و یا محل اقامت‌تان برسانید. تاکسی های فرودگاه که به صورت ۲۴ ساعته جلوی درب فرودگاه حضور دارند و شما به راحتی و در کمترین زمان ممکن، اما گرانتر به محل اقامت خود خواهید رسید. برخی هتل های آنتالیا سرویس ترانسفر دارند که باید پیش از سفر و با اعلام شماره پرواز آنها را از زمان رسیدن خود مطلع سازید. اگر مدیریت هزینه های سفر برایتان اولویت است، می‌توانید با تراموا یا اتوبوس خود را به محل اقامتتان برسانید.

هزینه های سفر به آنتالیا چگونه است؟

هزینه های سفر به آنتالیا، تا حد زیادی به خود گردشگران بستگی دارد. شما با رزرو هتل یوآل و خرید بلیط هواپیما ترکیش سفر لوکسی را به آنتالیا تجربه خواهید کرد و یا می‌توانید با هتل چهار یا سه ستاره در آنتالیا، هزینه‌های سفر خودتان را تا حد زیادی کاهش دهید. البته انتخاب تاریخ سفر هم در هزینه های سفرتان نقش بسزایی دارد. در جدول زیر برخی از مهم ترین هزینه سفر به آنتالیا آمده است:

هزینه غذا برای دو نفر۴۴۵ لیر
مک دونالد۹۵ لیر
یک فنجان کاپوچینو۳۵٫۷۴ لیر
کوکا یا پپسی۱۴٫۷۸ لیر
بطری آب کوچک۶٫۱۶ لیر
کرایه بلیط وسایل حمل و نقل عمومی یک طرفه۸ لیر
ورودیه تاکسی۱۰ لیر
کرایه تاکسی به ازای هر کیلومتر۱۲ لیر

هزینه خرید بلیط هواپیما آنتالیا

هزینه خرید بلیط هواپیما آنتالیا، به دو عامل تاریخ و ایرلاین هواپیمایی بستگی دارد. در تعطیلات و یا اواخر هفته که تقاضای مسافران بالا می‌رود، شاهد افزایش قیمت بلیط هواپیما آنتالیا خواهید بود و از طرفی ایرلاینی که انتخاب می‌کنید، هزینه‌های سفر را جابه جا خواهد کرد. در فلای تودی امکان خرید بلیط هواپیما آنتالیا را با ارزانترین نرخ خواهید داشت، کافی است روی لینک زیر کلیک کنید.

هزینه رزرو هتل های آنتالیا

هزینه رزرو هتل های آنتالیا به عوامل مختلفی نظیر موقعیت آن، فاصله تا جاذبه های گردشگری، تعداد ستاره و خدماتی که ارائه می‌دهد، بستگی دارد. در آنتالیا برخی هتل ها یوآل هستند که به دلیل خدمات و امکاناتی که ارائه می‌دهند گرانتر هستند، اما در مقابل هتل های چهار یا سه ستاره و حتی هاستل، قیمت بسیار مناسب‌تری دارند. اگر بخواهیم هتل های لوکس آنتالیا را به شما معرفی کنیم باید به هتل دابل تری باهیلتون آنتالیا و هتل کرون پلازا آنتالیا اشاره کنیم. هتل های آدونیس و هتل گرین بیزا نیز در میان هتل های ارزان و اقتصادی آنتالیا به حساب می‌آیند.

هزینه های سفر به آنتالیا چگونه است؟

خرید سیم کارت در آنتالیا

اصولا برای گردشگران سوال است که با وجود وای فای هتل، ضرورتی به خرید سیم کارت است یا خیر؟ اگر نمی‌خواهید از رومینگ ایرانسل یا همراه او استفاده کنید، بهتر است سیم کارت آنتالیا بخرید. البته با استفاده از سیم کارت های ترکیه در هزینه سفر نیز صرفه جویی خواهید کرد و همواره در طول سفرتان دسترسی به اینترنت و تلفن خواهید داشت.

خرید سیم کارت در آنتالیا

برای دسترسی به اینترنت در آنتالیا باید سیم کارت محلی بخرید یا یک مودم همراه کرایه کنید. سیم کارت الکترونیکی هلافلی (Holafly) دسترسی شما را به اینترنتی نامحدود امکان پذیر می‌سازد، اما باید از قبل مطمئن شوید که تلفن همراه شما این سیم کارت الکترونیکی را پشتیبانی می‌کند. همچنین توجه داشته باشید که هزینه‌های این سیم کارت از ۱۹ یورو شروع می‌شود. راه دیگر اجاره وای فای جیبی است که می‌توانید پیش از سفر آن را رزرو کنید و در هتل یافرودگاه تحویل بگیرید.

کدام سیم کارت در آنتالیا بهتر است؟

برای خرید سیم کارت در ترکیه شما سه انتخاب دارید، ترکسل (Turkcell)، وادافون (Vodafone Turkey) و ترک تلکام (Turk Telekom). در میان این سیم کارت‌ها، ترکسل و وادافون دارای پکیج ویژه توریستی هستند که بعد از رسیدن به فرودگاه آنتالیا یا شعب آنها در سطح شهر، می‌توانید آنها را خریداری کنید.

کدام سیم کارت در آنتالیا بهتر است؟

هزینه وسایل حمل و نقل عمومی آنتالیا

شهرهای بزرگ ترکیه از جمله استانبول و آنتالیا دارای وسایل حمل و نقل عمومی خوب و با کیفیتی هستند تا توریست‌ها بتوانند به راحتی در شهر تردد داشته باشند. شما در آنتالیا می‌توانید از اتوبوس، تاکسی، ترانسفر هتل، قایق و کشتی، موتور، دوچرخه و ماشین‌های کرایه‌ای برای حمل و نقل استفاده کنید. اغلب به دلیل هزینه بالا استفاده از تاکسی پیشنهاد نمی‌شود و اتوبوس به عنوان بهترین وسیله نقلیه عمومی در آنتالیا شناخته می‌شود.

  • اتوبوس: هزینه حمل و نقل با اتوبوس بسیار مقرون به‌صرفه است، برای سوار شدن به اتوبوس باید از کارت‌های شارژی اتوبوس استفاده کرد.ایستگاه‌های اتوبوس در آنتالیا شماره‌گذاری شده‌اند و هر اتوبوس شماره خاصی دارد که نماینده ایستگاه‌های مقصد است و آن را روی تابلوی الکترونیکی که در جلوی اتوبوس نصب شده نشان می‌دهد، به این صورت به راحتی می‌توان اتوبوس و ایستگاه مورد نظر را با هم مطابقت داده و به مقصد رسید.
  • تاکسی: از دیگر وسایل حمل و نقل عمومی در آنتالیا، تاکسی است. اتومبیل‌های نارنجی رنگ تاکسی را می‌توان در تمام نقاط این شهر مشاهده کرد و فقط باید مقصد مورد نظر را به راننده بگویید. هزینه تاکسی با توجه به مسافت متفاوت است و باید با پول نقد (لیر یا دلار) هزینه را پرداخت کرد.
  • ترام: از سال ۲۰۱۰ شهر آنتالیا به سیستم ترام مجهز شد. ترام وسیله‌ای مابین مترو و اتوبوس است، به این معنا که روی زمین حرکت می‌کند و ایستگاه‌هایش زیر زمین نیست اما به نسبت اتوبوس طویل‌تر است. از زمان افتتاح سیستم ترام تا به امروز چند ایستگاه به آن اضافه شده و حالا حدود ۱۶ ایستگاه در سراسر شهر آنتالیا دارد.
هزینه وسایل حمل و نقل عمومی آنتالیا

هزینه بازدید از جاذبه‌ های گردشگری آنتالیا

در آنتالیا، کارهای زیادی برای انجام دادن خواهید داشت. می‌توانید به گشت و گذار در آسپندوس یا بافت قدیمی شهر که پرپیچ و خم است، بپردازید یا از تماشای جاذبه های تاریخی آنتالیا، لذت ببرید و یا حتی اوقات خود را در ساحل سپری کنید. به هرحال با هر قصدی که به آنتالیا سفر می‌کنید، قطعا نیازی به فهرست برترین جاهای دیدنی آنتالیا خواهید داشت. برخی از مهمترین جاهای دیدنی آنتالیا که باید در فهرست سفر خود قرار دهید، عبارتند از:

  • گشت و گذار در خط ساحلی: قدم زدن در خط ساحلی آنتالیا و وزیدن نسیم های دریا، یکی از مفرح ترین جاهای دیدنی آنتالیا به حساب می‌آید.
  • شهر قدیمی کالیجی: کالیجی یکی از قدیمی ترین محله های آنتالیا به حساب می‌آید که پیشترها این محله برای در امان ماندن توسط دیوارهای بلندی محصور شده بود.
  • دروازه هادریان: این بنا با ۸ ستون گرانیتی یکی از قدیمی ترین آثار باستانی به جامانده از زمان روم باستان است.
  • آبشارهای دودن و ماناوگات: آبشارهای دودن و ماناوگات از زیباترین جاذبه های طبیعی در آنتالیا هستند که موردتوجه گردشگران زیادی قرار می‌گیرند. آبشار ماناوگات که به آبشار سبز شهرت دارد، حدود ۴۵ دقیقه تا آنتالیا فاصله دارد. نام آبشار دودن هم به سبب رودخانه های تشکیل دهنده این آبشار است که انتهای رودهای پایینی این آبشار به غار و جنگلی زیبا ختم می‌شود.
  • موزه باستان آنتالیا: موزه باستان شناسی آنتالیا مجموعه‌ای از سکه‌ها، اتاق‌های امپراتوری، مقبره‌ها و نمادهای مسیحیت را می‌توانید تماشا کنید.
  • کوه تاحتالی: به عنوان بلندترین کوه منطقه کمر شناخته می‌شود که طولانی ترین تله کابین جهان از آن می‌گذرد.
  • آسپندوس و ترمسوس: دو شهر قدیمی و باستانی در ترکیه هستند که می‌توانید آثار باستانی به جامانده نظیر ساختمان‌ها، بناهای باستانی و قنات‌های آب را ببینید.
  • آکواریوم آنتالیا: یکی از طولانی ترین تونل‌های زیر آبی جهان است که گونه‌های مختلف آبزیان در آن نگهداری می‌شوند. از امکانات آکواریوم می‌توان به غواصی، کافه، رستوران و… اشاره کرد.
  • برج ساعت: این برج که در قرن نوزدهم ساخته شده، نمادی از ایستادگی و استواری در آنتالیا به حساب می‌آید.
جاذبه‌های گردشگری آنتالیا
راهنمای سفر به آنتالیا

بهترین تفریحات آنتالیا

قطعا در آنتالیا تفریحات هیجان انگیزی را می‌توانید تجربه کنید. اگر به شنا و بازی های آبی علاقه دارید، پارک های آبی آنتالیا را که بیش از ۱۰ پارک آبی هستند، از دست ندهید. اگر هم به دنبال تفریح در طبیعت هستید، پیست اسکی ساکلیکنت و تله کابین الیمپوس که طولانی ترین تله کابین اروپا محسوب می‌شود، پیشنهادات وسوسه انگیزی هستند.

بهترین تفریحات آنتالیا

بهترین رستوران‌های آنتالیا

به خوشمزه ترین بخش سفر به آنتالیا رسیدیم. برای سرو یک میان وعده لذیذ با بهترین و تازه ترین مواد باید بهترین رستوران های آنتالیا را بشناسید. این رستوران‌ها با منظره‌ای فوق العاده به شهر و دریا، لحظات خاطره‌انگیزی را تجربه کنید.

  • رستوران پاناروما: محیط آرام رستوران پاناروما بهترین مکان برای سرو غذاهای خوش طعم و باکیفیت و همچنین قرارهای کاری است. این رستوران در مرکز شهر، بلوار فالز موکی ساکیپ سابانسی قرار دارد و از ساعت ۱۰ صبح الی ۱۱ شب فعالیت می‌کند.
  • رستوران کن کن: جز بهترین رستوران های آنتالیا برای سرو غذاهای محلی ترکیه است که علاوه بر طعم فوق العاده، قیمت مناسبی هم دارد.
  • رستوران ARMA: این رستوران یکی از باکیفیت ترین رستوران های آنتالیا به حساب می‌آید که در آن امکان سفارش انواع غذاهای دریایی، مدیترانه‌ای، اروپایی و بین‌المللی را دارید که منظره بینظیر آن به خلیج و بندر لحظات خوشی را برایتان به ارمغان می‌آورد.
  • رستوران حافظ آنتالیا: یکی از قدیمی ترین رستوران های ایرانی در آنتالیا به حساب می‌آید که در آن علاوه بر غذای ایرانی، غذای ترکی هم سفارش دهید. فضای گرم و صمیمی این رستوران موجب شده تا افراد زیادی این رستوران را سرو غذا انتخاب کنند.
  • رستوران آینالی: فضای بزرگ و چشم انداز رستوران آینالی به بندرگاه علاوه بر غذاهای دریایی و مدیترانه‌ای، موجب شده این رستوران همواره شلوغ باشد. فراموش نکنید که طعم قهوه‌های این رستوران را هیچ کجا نمی‌توانید پیدا کنید.
بهترین رستوران‌های آنتالیا
راهنمای سفر به آنتالیا

پاساژها و مراکز خرید آنتالیا

آنتالیا شهر فراتر از جاذبه های فرهنگی و سواحل بکر دریایی است. این شهر پرجنب و جوش ترکیه بهشتی برای خریدارانی است که عاشق گشت و گذار در خیابان‌ها، مراکز خرید و بازارهای قدیمی آنتالیا هستند. در مراکز خرید آنتالیا می‌توانید بهترین برندهای باکیفیت ترکیه را پیدا کنید، فیلم های ترکی را در سینماهای مراکز خرید ببینید و اگر خسته شدید می‌توانید سری به فودکورت‌های آن بزنید. در لیست زیر می‌توانید فهرستی از بهترین مراکز خرید آنتالیا را مشاهده کنید.

  • مرکز خرید تراسیتی: اگر به دنبال لباس های باکیفیت و برند هستید، مرکز خرید تراسیتی، بهترین مکان برای خرید خواهد بود.
  • مرکز خرید مارک آنتالیا: این مرکز خرید که به تازگی افتتاح شده، مجموعه از برندها را در خود جای داده است که به دلیل قرار گیری در مرکز شهر، از محبوبیت بالایی برخوردار است.
  • مرکز خرید اوت لت دیپو: برای خرید اجناس باکیفیت اما قیمت مناسب، حتما سری به اوت لت دیپو بزنید.
  • مرکز خرید آنتالیا ام میگروس: این مرکز خرید، یک فروشگاه زنجیره‌ای سوئیسی است که درآن کالای متنوع نظیر عطر، محصولات دیجیتال، لباس ورزشی و… را می‌توانید خریداری کنید.
پاساژ ها و مراکز خرید آنتالیا
راهنمای سفر به آنتالیا

نکات مهم سفر به آنتالیا را بدانید

خوب است پیش از سفر به آنتالیا، چند نکته زیر را بدانید:

  • بازه زمانی آوریل یا تا اکتبر (اردیبهشت تا آبان) بهترین زمان برای استفاده از سوحال آنتالیا و شنا محسوب می‌شود.
  • بهتر است از مردم محلی در خیابان عکس نگیرید، مخصوصا زنانی که شال سیاه بر سر دارند.
  • برای ورود به مساجد باید کفش‌هایتان را در بیاورید.
  • حتما به هنگام خرید از فروشندگان تخفیف بگیرید و برسر قیمت چانه بزنید.
  • برای خرید پوشاک و زیور آلات حتما از مغازه‌های معتبر و خاص خریداری کنید و از خرید جواهرات در بازارهای خیابانی خودداری کنید.
  • از پیاده روی‌های شبانه به خصوص در خیابان های خلوت خودداری کنید.

آنتالیا، لوکس ترین مقصد ساحلی برای سفر

شهرت آنتالیا به سواحل فیروزه‌ای، آب و هوای معتدل و پارک های آبی و از همه مهمتر هتل های آل و یو آل خود معروف است. به همین دلیل آنتالیا به عنوان یکی از لوکس ترین مقصد ساحلی برای سفر به حساب می‌آید. ما در راهنمای سفر به آنتالیا تلاش کردیم تا اطلاعات مفید و کاربردی را در اختیارتان قرار دهیم.

اگر شما هم نکته‌ای در رابطه با سفر به آنتالیا دارید با ما و خوانندگانمان به اشتراک بگذارید.

پاسخ به سوالات متداول درباره سفر به آنتالیا

بهترین منطقه آنتالیا برای اقامت کجاست؟

منطقه لارا در آنتالیا به دلیل دسترسی خوبی که به سایر نقاط شهر دارد، جزو بهترین منطقه آنتالیا برای اقامت محسوب می‌شود.

شرایط سفر به آنتالیا چیست؟

برای سفر به آنتالیا نیاز به ویزا ندارد، فقط باید پاسپورت شما ۶ ماه یا بیشتر اعتبار داشته باشد.

جاهای دیدنی آنتالیا کدامند؟

گشت و گذار در خط ساحلی، شهر قدیمی کالیجی، دروازه هادریان، آبشارهای دودن و ماناوگات، موزه آنتالیا و… در میان بهترین جاهای دیدنی آنتالیا به حساب می‌آید.

بهترین فرودگاه های آنتالیا کدامند؟

آنتالیا دارای یک فرودگاه بین المللی است.

غذاهای پرطرفدار آنتالیا چیست؟

لابا (laba)، سالاد پیاز (Taratorlu piyaz)، هیبش (hibeş)، کباب ساج (sac kavurması)،شاکشوکا (saksuka)، کباب تنوری (tandir kebabı) و… جزو غذاهای پرطرفدار آنتالیا هستند.

بهترین هتل های آنتالیا برای اقامت کدامند؟

هتل مردان پالاس آنتالیا (Titanic Mardan Palace)، هتل لند آف پارادایس بیچ آنتالیا، هتل آکرا آنتالیا (Akra Hotel) و… جز بهترین هتل های در آنتالیا برای اقامت محسوب می‌شوند.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید