بهترین زمان سفر به آنتالیا

0
6033
بهترین زمان سفر به آنتالیا
بهترین زمان سفر به آنتالیا

بهترین زمان سفر به آنتالیا

با شروع فصل تابستان، سفر به شهرهای ساحلی به اوج خود می‌رسد. یکی از این شهرها که سفر به آن هیچ گردشگری را خسته نمی‌کند آنتالیا است. سواحل و طبیعت بی‌نظیر، جاذبه‌های دیدنی، پارک‌ها و ورزش‌های آبی و هتل‌های لوکس و مجلل، آنتالیا را به یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری در کشور ترکیه تبدیل کرده است. اگر قصد سفر به آنتالیا را دارید، با فلای تودی همراه شوید تا بدانید چه زمانی بهترین زمان سفر به آنتالیا است.

آنتالیا به طور کلی آب و هوایی مدیترانه‌ای دارد. زمستان‌هایش معتدل و گاهی بارانی است و بارش برف به ندرت اتفاق می‌افتد. با شروع پاییز در آنتالیا بارش باران‌های سیل آسا نیز شروع می‌شود. بهار و تابستان آنتالیا کم کم هوا گرم و آفتابی می‌شود اما نسیم خنک دریا و باد تحمل گرما را آسانتر می‌کند.

انتخاب بهترین زمان سفر به آنتالیا با توجه به علاقه‌مندی‌های مسافران متفاوت است اما بسیاری از گردشگران و مسافران فروردین تا اواخر آبان ماه را برای سفر به آنتالیا انتخاب می‌کنند تا بتوانند از سواحل زیبا، شنا، ورزش‌های آبی، فستیوال‌های مختلف، قایق سواری، موج سواری و بسیاری برنامه‌های تفریحی دیگر در این شهر ساحلی لذت ببرند.

در ادامه بهترین زمان سفر به آنتالیا را برای سفر انفرادی، سفر زوجی، سفر سالمندان و سفر با خانواده معرفی می‌کنیم. در ادامه همراه ما باشید تا بهترین زمان سفر خود به آنتالیا را پیدا کنید.

سفر تنها به آنتالیا

بهترین زمان سفر به آنتالیا برای کسانی که تنها سفر می‌کنند

بهترین زمان سفر به آنتالیا برای مسافران تنها، تابستان است. البته در کل تابستان پیک سیزن یا اوج سفر به آنتالیاست و در این زمان آنتالیا پر از گردشگر است. زندگی شبانه هم در تابستان پرشورتر از هر زمان دیگری است.

اما اگر از آن دسته از افرادی هستید که از شلوغی اجتناب می‌کنند، بهتر است در طول ماه‌های می، سپتامبر، اکتبر، نوامبر (اردیبهشت، شهریور، مهر و آبان) به آنتالیا بروید. در این ایام از سال، هوا چندان داغ و مرطوب نیست، اما گرمای هوا به قدری هست که برای شنا مناسب باشد. قیمت‌ها کمتر از تابستان است.

بهترین زمان سفر به آنتالیا برای زوج‌ها

بهترین زمان سفر به آنتالیا برای زوج‌ها، اردیبهشت و شهریور است. در این زمان‌ها، آنتالیا چندان شلوغ نیست و پیدا کردن اتاق در هتل‌ها و یافتن رستوران‌های خلوت، راحتتر است. در این ایام، کم کم مدارس باز می‌شوند و خانواده‌ها و فرزندانشان به خانه برمی‌گردند، بنابراین دیگر صدای شلوغی جمعیت و کودکان را نمی‌شنوید.

سفر زوجین به آنتالیا

بهترین زمان سفر به آنتالیا برای خانواده‌ها همراه با کودک

بهترین زمان برای خانواده‌ها که می‌خواهند همراه با فرزاندانشان به آنتالیا سفر کنند، ماه‌های تابستان است. در این ایام، مدارس تعطیل است و خانواده‌های زیادی برای تعطیلات به آنتالیا می‌روند.

بهترین زمان سفر به آنتالیا برای سالمندان

بهترین زمان برای افراد مسن که می‌خواهند به آنتالیا سفر کنند، پاییز، زمستان و بهار است که هوای آنتالیا معتدل است. به علاوه در این ایام، آنتالیا خیلی شلوغ نیست و قیمت‌ها نیز پایینتر است.

ماه‌های مختلف سال در آنتالیا از لحاظ آب و هوا

همانطور که پیشتر گفتیم، آنتالیا تقریبا در تمام ایام سال، آب و هوای معتدل میترانه‌ای دارد. تابستان‌ها، گرم و خشک و زمستان‌ها، سرد و مرطوب است؛ اما نه تابستان‌ها خیلی داغ می‌شود، و نه زمستان‌ها خیلی یخبندان می‌شود. در ادامه، می‌خواهیم آب و هوای ماه‌های مختلف سال را در آنتالیا بررسی کنیم.

آبشار آنتالیا

آب و هوای آنتالیا در ژانویه (اواسط دی تا اواسط بهمن)

در این ایام توصیه می‌شود که لباس زیاد بپوشید. در این ایام، متوسط دمای هوا در طول روز، ۱۵ درجه سانتیگراد است. شب‌ها دمای هوا به نصف کاهش پیدا می‌کند. در کل، آب و هوای آنتالیا در ژانویه بارانی است. توصیه می‌شود در این ایام در دریا شنا نکنید، زیرا آب به شدت سرد است.

آب و هوای آنتالیا در فوریه (اواخد بهمن تا اواسط اسفند)

آب وهوا در این ایام هم تقریبا شبیه ژانویه است. باید خود را برای بارندگی‌ها آماده کنید. اگر لباس گرم به اندازه کافی بپوشید و بوت به پا کنید، قدم زدن در آنتالیا در این ایام دلچسب خواهد بود. در این ایام هم توصیه می‌شود شنا نکنید.

آب و هوای آنتالیا در مارچ (اواسط اسفند تا اواسط فروردین)

در مارچ، آب و هوای آنتالیا کمی گرمتر از ژانویه و فوریه می‌شود. گرچه هنوز شاید خیلی برای شنا مناسب نباشد، اما می‌توانید از آفتاب ساحل لذت ببرید. یادتان باشد هنوز تابستان نشده و باید لباس گرم همراه داشته باشید.

قایق ها در آنتالیا

آب و هوای آنتالیا در آپریل (اواسط فروردین تا اواسط اردیبهشت)

در این ایام، کم کم آب و هوای آنتالیا رو به گرمی می‌گذارد. دمای هوا در طول روز ۱۶ درجه سانتیگراد می‌شود و می‌توانید روزها را کنار ساحل بگذرانید. هنوز هم دمای آب برای شنا مناسب نیست. یادتان باشد در این ایام هم احتمال بارندگی هست.

آب و هوای آنتالیا در می (اواسط اردیبهشت تا اواسط خرداد)

اگر آب و هوای خیلی سرد یا خیلی گرم دوست ندارید، این زمان بهترین زمان سفر به آنتالیا برای شماست. آب و هوای آنتالیا در این ایام در طول روز، ۲۰ درجه سانتیگراد می‌شود. می‌توانید از آفتاب روز بدون اینکه گرمای شدید احساس کنید، لذت ببرید. از نیمه ماه می هم می‌توانید شنا در دریا را تجربه کنید.

آب و هوای آنتالیا در ژوئن (اواسط خرداد تا اواسط تیر)

این ایام آغاز تابستان است. حتی بعدازظهرها هم لازم است خود را از تابش آفتاب محافظت کنید. بد نیست کرم ضدآفتاب همراه داشته باشید. در این ایام، دمای هوا به ۲۵ درجه سانتیگراد می‌رسد. این ایام برای شنا ایده‌آل است.

طبیعت آنتالیا

آب و هوای آنتالیا در جولای (اواسط تیر تا اواسط مرداد)

جولای، گرمترین ماه در آنتالیا است. متوسط دمای هوا به ۲۸ درجه سانتیگراد می‌رسد. اگر بعدازظهرها برای پیاده‌روی بیرون می‌روید، حتما کرم ضدآفتاب بزنید. حتما آب زیاد بنوشید. گرچه شاید بعدازظهرها برای پیاده‌روی در شهر مناسب نباشد، اما عصرها زمان بهتری است. آب دریا در این ایام گرم است.

آب و هوای آنتالیا در آگوست (اواسط مرداد تا اواسط شهریور)

آب و هوای آنتالیا در آگوست بسیار مشابه جولای است. بهترین فعالیت در بعدازظهرها، شنا کردن در آب دریاست. کرم ضدآفتاب بزنید و آب زیاد بنوشید.

آب و هوای آنتالیا در سپتامبر (اواسط شهریور تا اواسط مهر)

این ماه، شروع پاییز است. به دلیل آب و هوای مدیترانه‌ای آنتالیا، در طول روز هوا ۲۵ درجه سانتیگراد است. بهترین زمان برای شناست. عصرها می‌توانید بدون اینکه عرق بریزید، در شهر راه بروید. ماه سپتامبر ممکن است آنتالیا بارندگی داشته باشد، بنابراین بهتر است یک کت همراه داشته باشید.

شهر آنتالیا

آب و هوای آنتالیا در اکتبر (اواسط مهر تا اواسط آبان)

این ماه هوای آنتالیا گرم است. با این حال، بارندگی هم زیاد است. اگر قصد دارید در شهر پیاده‌روی کنید، حتما کت همراه داشته باشید. شب‌ها دمای هوا به ۲۰ درجه سانتیگراد می‌رسد. اگر می‌خواهید شب‌ها در شهر قدم بزنید، پوشیدن تیشرت و شلوارک گزینه مناسبی نیست.

آب و هوای آنتالیا در نوامبر (اواسط آبان تا اواسط آذر)

هوای آنتالیا در این ماه کاملا سرد است. در طول روز، متوسط دمای هوا ۱۵ درجه سانتیگراد می‌شود. خود را برای بارندگی‌ها آماده کنید. با این حال، آب دریا هنوز گرم است و می‌توانید در آب دریا شنا کنید. شب‌ها هم باید لباس گرم بپوشید.

آب و هوای آنتالیا در دسامبر (اواسط آذر تا اواسط دی)

هوای آنتالیا در این ایام سرد است. دمای هوا در طول روز، ۱۲ درجه سانتیگراد می‌شود. اما آنقدر سرد نیست که سرما اذیتتان بکند. با این حال، باید لباس گرمتری نسبت به تابستان و بهار بپوشید. در این ایام، احتمال بارندگی‌های مداوم وجود دارد.

سفر فردی به آنتالیا

پیک سیزن یا اوج سفر به آنتالیا

اوج سفر به آنتالیا، بین ژوئن و سپتامبر (اواسط خرداد تا اواسط مهر) است. در این ایام، آب و هوای آنتالیا برای انواع فعالیت‌ها ایده‌آل است. می‌توانید شنا کنید، در شهر قدم بزنید، از موزه‌ها و پارک‌ها و آبشارها دیدن کنید و در شب، از تفریحات شبانه لذت ببرید. البته باید بدانید از آنجا که فصل پیک سیزن سفر به آنتالیا بسیار محبوب است، گردشگر زیادی هم دارد و شهر شلوغ می‌شود. اگر دنبال سفر در زمان خلوتی هستید، بهتر است در این ایام به آنتالیا سفر نکنید. قیمت هتل‌های آنتالیا هم در زمان پیک سیزن بسیار بالاست.

آف سیزن یا فصل کم گردشگر آنتالیا

زمستان فصل کم گردشگر آنتالیا است. به دلیل آب و هوای مدیترانه‌ای آنتالیا، زمستان‌ها خیلی سرد و یخبندان نمی‌شود. اما در این ایام بارندگی‌ها زیاد است و ممکن است مزاحم پرسه در شهر شود. آب دریا هم گرم نیست و نمی‌توان شنا کرد. اما بازدید از آنتالیا در ایام آف سیزن، مزایایی نیز دارد. از جمله، شهر چندان شلوغ نیست، بنابراین به راحتی می‌توانید در شهر قدم بزنید. فقط باید لباس گرم بپوشید. در زمستان سفر آرامی به آنتالیا خواهید داشت. مزیت دیگر، قیمت‌هاست. در زمان آف سیزن، قیمت رزرو هتل در آنتالیا بسیار ارزانتر از زمان‌های دیگر است.

تهیه بلیط هواپیما

برای تهیه بلیط پرواز به آنتالیا می‌توان از ایرلاین‌های مختلفی بلیط تهیه کرد. در میان شرکت‌های هواپیمایی، ترکیش ایرلاینز، اطلس گلوبال، پگاسوس، ماهان و ایران ایر از محبوب‌ترین ایرلاین‌ها محسوب می‌شوند. از تهران به آنتالیا پرواز مستقیم وجود ندارد، بنابراین برای رفتن به این شهر باید ابتدا به یکی از فرودگاه‌های شهر استانبول یعنی فرودگاه  بین المللی آتاتورک و یا فرودگاه بین المللی صبیحا گوکچن رفته و پس از توقفی چند ساعته به فرودگاه آنتالیا پرواز کرد.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید