فرودگاه آنتالیا؛ سومین فرودگاه بزرگ ترکیه

0
4409

درباره فرودگاه آنتالیا

فرودگاه آنتالیا( Antalya Airport) یکی از بزرگترین و مدرن‌ترین فرودگاه‌های کشور ترکیه است که توانسته جایگاه سومین فرودگاه پررفت و آمد ترکیه را به خود اختصاص بدهد. آنتالیا به دلیل قرار داشتن در سواحل دریای مدیترانه یکی از شهرهای توریستی و پرطرفدار در فصل تابستان است، به همین دلیل این فرودگاه به سومین فرودگاه شلوغ و پررفت و آمد در ترکیه تبدیل شده است.

تاریخچه فرودگاه آنتالیا

فرودگاه آنتالیا برای آسایش و راحتی میلیون‌ها مسافر که در فصل تابستان، آنتالیا را برای سفر انتخاب می‌کنند ساخته شد. ساخت ترمینال ۱ فرودگاه سال ۱۹۹۶ شروع و دو سال بعد برای استفاده به پایان رسید. مسئولین فرودگاه بین‌المللی آنتالیا به مرور زمان، بخش‌های گوناگونی را به فرودگاه اضافه کردند و امکانات و تجهیزات آن را گسترش دادند که تمام این اقدامات کمک کرد تا فرودگاه بین‌المللی آنتالیا سال ۲۰۱۱ از طرف «انجمن فرودگاه‌های بین‌المللی» به عنوان بهترین فرودگاه در اروپا انتخاب شود.

خرید بلیط ارزان هواپیما آنتالیا

ترمینال‌ها و امکانات فرودگاه آنتالیا

فرودگاه بزرگ و مدرن آنتالیا، دارای سه ترمینال است که از ترمینال‌های ۱ و ۲ برای پروازهای بین‌المللی و از ترمینال دیگر برای پروازهای داخلی استفاده می‌شود. فرودگاه آنتالیا ۴ نمازخانه، تعدادی مغازه و رستوران دارد که ۲۴ ساعته مشغول خدمت‌رسانی به مسافرین هستند، همچنین در فرودگاه باجه‌های تبدیل ارز، دستگاه خودپرداز، کلینیک، اتاق بازی بچه‌ها و اتاق نوزاد وجود دارد. مسافرین در سالن‌های CIP و VIP می‌توانند از وای‌فای رایگان و در سایر قسمت‌های فرودگاه با پرداخت هزینه از اینترنت استفاده کنند. همچنین در این فرودگاه تعدادی سالن استراحت با امکانات و خدمات رفاهی ویژه برای مسافرین وجود دارد که تمام مسافرین، صرف نظر از نوع بلیط می‌توانند از امکانات سالن‌ها با پرداخت هزینه ورودی استفاده کنند.

ترمینال 2 فرودگاه آنتالیا
ترمینال ۲ فرودگاه آنتالیا

رزرو هتل های آنتالیا با بهترین قیمت

حمل و نقل فرودگاه آنتالیا

فرودگاه بزرگ آنتالیا دسترسی بسیار خوبی به شبکه اتوبوسرانی شهری دارد. اتوبوس‌ها مسافران را به راحتی از این فرودگاه به مرکز شهر می‌رسانند. این اتوبوس‌ها هر ۳۰ دقیقه یکبار حرکت می‌کنند و در مقابل تمام ترمینال‌های فرودگاه ایستگاه دارند.

همچنین از اتوبوس‌های شاتل فرودگاه برای جابجایی بین ترمینال‌ها و تاکسی‌ها برای رفتن به مرکز شهر و مقاصد نزدیک نیز می‌توان استفاده کرد.

حمل و نقل فرودگاه آنتالیا
حمل و نقل فرودگاه آنتالیا

بیشتر بخوانید:

راهنمای سفر به آنتالیا؛ مروارید مدیترانه

معرفی فرودگاه بلگراد نیکولا تسلا

زیباترین فرودگاه های جهان را بشناسید

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید