وقتی صحبت از کشور ترکیه باشد، ماجرا به سواحل لوکس یا پاساژ و هتل خلاصه نمی‌شود. سفر به ترکیه، سفر به کشوری با بیش از ۱۰ هزار سال تمدن بشری است. جاهای دیدنی ترکیه باشکوه، هیجان‌انگیز و بسیار بیشتر از آن است که فکرش را می‌کنید. از مناظر طبیعی خارق‌العاده گرفته تا معماری‌های ماقبل تاریخ، گنبدهای روم، حکاکی‌های یونان، هنر شرقی ایرانی و عثمانی، در ترکیه می‌توانید ردپای تاریخ را به خوبی تماشا کنید. اما مهم نیست تعطیلات ایده‌آل شما چه شکلی داشته باشد. چه بخواهید در ساحل مدیترانه آفتاب بگیرید، چه بخواهید در طبیعت بکر ماجراجویی کنید یا در جزیره‌ای لوکس اقامت داشته باشید، از سمتی حتی اگر قصد داشته باشید با یه کوله در میان آثار تاریخی بگردید، کشور ترکیه گزینه‌ای هیجان‌انگیز برایتان است. با مجله گردشگری فلای تودی همراه باشید تا شما را با دیدنی های ترکیه آشنا کنیم.

شهرهای دیدنی ترکیه

ترکیه کشوری است که دو قاره را به هم متصل کرده است، کشوری که سواحل دریای سیاه، دریای مرمره و دریای اژه تنها بخشی از زیبایی‌های طبیعی آن هستند. دریاچه‌ها، شهرهای جنگلی، جزایر بی‌نظیر و کوهستان‌های بلند، همه و همه در ترکیبی باشکوه کشوری را شکل داده‌اند که امروز ترکیه نام دارد.

کشوری که قدمتش به دوران ماقبل تاریخ باز می‌گردد و در قلعه‌ها، کلیساها و ساختمان‌هایش می‌توان از ردپای انسان ماقبل تاریخ تا تمدن‌های روم و یونان و عثمانی را مشاهده کرد. از سمتی مدرنیته در کنار فرهنگ شرقی هنوز در هرکجای این کشور به خوبی مشاهده می‌شود. کافه های عثمانی در کنار رستوران های لوکس، مساجدی با نمای رومی در کنار کلیساهایی با معماری اسلامی، ترکیه تلفیقی از تمام جهان است.

بهترین جاهای دیدنی ترکیه

اما برای کشف شگفتی های چند وجهی ترکیه و لذت بردن از مناظر عالی، تجربیات هیجان انگیز و البته غذاهای لذیذ این کشور  نباید به استانبول یا آنتالیا راضی شوید. شهرهای دیدنی ترکیه تنها به استانبول خلاصه نمی‌شود. چه به دنبال سواحل و خلیج های خیره کننده باشید و چه دوست داشته باشید مکان‌های تاریخی ترکیه  و مساجد شگفت انگیز را از نزدیک ببینید، شهرهای دیدنی ترکیه هرگز ناامیدتان نمی کنند.

از سمتی به هرکدام از مکان های دیدنی ترکیه که پا بگذارید غذاهای لذیذ و جمعیتی صمیمی و پذیرا در انتظار شما هستند، میراث فرهنگی غنی این کشور تجربه‌ای فوق‌العاده را برای شما به ارمغان می‌آورد که برای مدت طولانی در خاطرتان باقی خواهد ماند. اما با وجود  گزینه‌های زیادی که برای دیدن و انجام دادن در ترکیه وجود دارد، مسافران به سختی می‌توانند همه چیز را در برنامه سفر به ترکیه جای دهند. در ادامه فهرستی از شهرهای دیدنی ترکیه را معرفی کرده‌ایم، اما فراموش نکنید که بهترین جاهای دیدنی ترکیه فقط به این لیست محدود نمی‌شود!

محبوبترین جاهای دیدنی ترکیه

جاهای دیدنی استانبول | پایتخت فرهنگی ترکیه

وقتی حرف از بهترین جاهای دیدنی ترکیه باشد، نام یک شهر بیشتر از همه به گوش می‌رسد: استانبول! یکی از مهمترین شهرهای دیدنی ترکیه و جهان که هرکسی باید حداقل یک بار در زندگی آن را از نزدیک تجربه کند. شهر استانبول که به عنوان پل بین اروپا و آسیا شناخته می شود، ترکیبی باشکوه از زندگی باستانی و مدرن است. شهری با تاریخ غنی، خیابان‌های پر جنب‌وجوش و شلوغ و مجموعه بی‌پایانی از جواهرات پنهان که در هر گوشه‌ای منتظر چشم‌های ماجراجو هستند.

بهترین جاهای دیدنی استانبول

استانبول کلانشهری پرهیاهو با بیش از ۱۳ میلیون نفر جمعیت است. شهری که در آن می‌توانید با زیباترین معماری های دنیا، ترکیبی از ادیان و آثار به جا مانده از برخی از بزرگترین امپراتوری‌های جهان آشنا شوید. می‌توانید در میان کوچه‌پس‌کوچه‌های سنگ فرش آن ماجراجویی کنید، در برخی از مدرن‌ترین رستوران‌ها بانمای پانوراما از دریا غذا بخورید یا در یک کافه دنج عثمانی باقلوا و قهوه ترک را امتحان کنید. اگر می خواهید با بهترین جاهای دیدنی ترکیه آشنا شوید، مقصد اول را استانبول قرار دهید.

آب انبار باسیلیکا

آب انبار باسیلیکا یکی از محبوب ترین جاهای دیدنی استانبول است. آب انباری با معماری متقارن و حیرت‌انگیز که با قدم زدن در امتداد سکوهای چوبی مرتفع آن، احساس می‌کنید که آب از سقف طاق‌دار می‌چکد و تصاویری شبح‌وار از ماهی‌ها را می‌بینید که در آب شنا می‌کنند. این بنای زیرزمینی در ابتدا به دستور امپراتور ژوستینیانوس و در سال ۵۳۲ ساخته شد.

در حال حاضر  بزرگترین آب انبار بیزانسی باقیمانده در استانبول به حساب می‌آید که با استفاده از ۳۳۶ ستون ساخته شده است. ستون هایی که بسیاری از آن‌ها از معابد ویران شده نجات یافته و دارای سرستون‌های کنده‌کاری شده هستند. معماری متقارن و عظمت این آب انبار در کنار فضای خنک، مرطوب و غار مانندی که دارد، هر بیننده‌ای را حیرت‌زده می‌کند.

مانند بسیاری از جاهای دیدنی استانبول این آب انبار نیز تاریخ جالبی دارد. این بنا در ابتدا به عنوان آب انبار باسیلیکا شناخته می‌شد و برای خدمات رسانی به کاخ بزرگ و ساختمان‌های اطراف آن طراحی شده بود. اما زمانی که امپراتوران بیزانس از کاخ بزرگ نقل مکان کردند، بسته شد. باسیلکیا نزدیک به ۱۰۰۰ سال فراموش شده بود، تا این‌که در سال ۱۵۴۵ یک محقق  آثار باستانی بیزانس آن را کشف کرد. این آب انبار در سال ۱۹۸۵ توسط شهرداری کلانشهر استانبول تمیز، بازسازی و در سال ۱۹۸۷ به روی عموم باز شد.

آب انبار باسیلیکا  ترکیه

مسجد ایاصوفیه استانبول

ایاصوفیه یکی از بهترین جاهای دیدنی ترکیه و یک بنای تاریخی مهم هم برای امپراتوری بیزانس و هم برای امپراتوری عثمانی است. ایاصوفیه زمانی یک کلیسا بوده بعدها به یک مسجد تبدیل شده و اکنون یکی از مناطق دیدنی ترکیه به حساب می‌آید. این بنا نیز، درست مثل باسیلیکا و بسیاری از جاهای دیدنی در ترکیه تاریخ جالبی دارد.

مسجد ایاصوفیه استانبول

ایا صوفیه ۱۵۰۰ سال پیش و به عنوان یک کلیسای مسیحی در شهر استانبول ساخته شد. مانند برج ایفل در پاریس یا پارتنون در آتن، ایاصوفیه هم نمادی جهانی از شهر استانبول است. نقش ایاصوفیه در تاریخ استانبول به هیچ عنوان قابل چشم‌پوشی نیست. ایاصوفیه نقش مهمی در موضوعات مربوط به سیاست بین‌المللی، مذهب، هنر و معماری در طول تاریخ استانبول داشته است. این بنا برای قرن‌ها به عنوان نقطه عطفی برای مسیحیان ارتدوکس و مسلمانان بوده و اهمیت آن هربار با فرهنگ غالب در شهر استانبول تغییر کرد.

بازار بزرگ استانبول

بازار بزرگ یکی از بهترین جاهای دیدنی استانبول برای عکاسی، خرید سوغاتی و آشنایی با فرهنگ شهر است. برای معرفی بازار بزرگ استانبول باید بگوییم که این بازار اولین بار در سال ۱۴۶۰ و به دستور سلطان محمد دوم عثمانی، فاتح استانبول ساخته شد. اما در زمان سلطان سلیمان شکل بزرگ‌تر و محکم‌تری به خود گرفت.

بازار بزرگ استانبول ۶۵ کوچه و ۳۶۰۰ مغازه دارد. به غیر از خرید، چانه زدن و تماشای هنر ترکی می‌توانید در  کافه‌های تاریخی این بازار قهوه یا چای بنوشید و یا در یک رستوران سنتی غذاهای محلی ترکی صرف کنید. از ادویه‌جات، غذا، خشکبار و میوه‌جات گرفته تا صنایع دستی، مس، فرش، جواهرات طلا و نقره، محصولات چرمی، پارچه و غیره هرچیزی را می‌توانید در این بازار عجیب پیدا کنید. اگر اهل ماجراجویی هستید، بازار بزرگ استانبول یکی از جالب‌ترین مکان های تاریخی ترکیه برای شما است.

shopping in istanbul در استانبول کجا خرید کنیم؟

برج گالاتا

برج گالاتا یکی از شناخته‌شده‌ترین جاهای دیدنی استانبول است. این برج در قرن ششم ساخته و در قرن چهاردهم بازسازی شد. گالاتا در مرکز شهر قرار گرفته و در دوره عثمانی یک برج دیدبانی بود. از بالای برج گالاتا می‌توانید نمای پانوراما و بسیار زیبایی از دریا و شهر استانبول را مشاهده کنید. علاوه بر منظره خیره کننده بالای برج، در طبقات گالاتا می‌توانید آثاری متعلق به سه امپراتوری بزرگ روم، روم شرقی و عثمانی را از نزدیک مشاهده کنید.

برج گالاتا استانبول

کاخ توپکاپی

کاخ توپکاپی در قرن پانزدهم به عنوان مقر فرهنگی و اداری دوران عثمانی تاسیس شد. این کاخ تصویری سلطنتی از شکوه کشور ترکیه است و به همین دلیل یکی از بهترین جاهای دیدنی ترکیه به حساب می‌آید. زیبایی کاخ توپکاپی با تمام بناهایی که در استانبول و ترکیه خواهید دید متمایز است. نقاشی‌های زیبا، زیورآلات ارزشمند، حیاط‌ها، حرمسرای مجلل و بسیاری از موارد دیگر شما را به طور کامل مجذوب زیبایی این کاخ می‌کند.

دولما باغچه

دولما باغچه بزرگترین کاخ ترکیه و یکی از زیباترین جاهای دیدنی استانبول است. این کاخ که در قرن ۱۹ ساخته شده، یکی از پر زرق‌وبرق‌ترین کاخ‌های جهان محسوب می شود. دولما باغچه در منطقه بشیکتاش و در ساحل بسفر قرار دارد، کاخی عظیم و زیبا که شش امپراطور آخر عثمانی و همچنین کمال آتاتورک مدتی در آن اقامت داشته‌اند.

دولما باغچه استانبول

کاخ دولما باغچه باغی به وسعت  ۶۰۰ متر دارد. از سمتی تالار بزرگ و باشکوهش با ۵۶ ستون و لوستر کریستالی عظیم ۴٫۵ تنی نمونه‌ای از شگفتی‌های معماری ترکیه برای گردشگران است. اگر به تاریخ عثمانی علاقه دارید، دولما باغچه یکی از بهترین جاهای دیدنی ترکیه برای تماشای شکوه این حکومت پر ماجرا به شمار می رود.

%D8%AC%D8%A7%D9%87%D8%A7%DB%8C %D8%AF%DB%8C%D8%AF%D9%86%DB%8C %D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86%D8%A8%D9%88%D9%84 لیست کامل جاهای دیدنی استانبول

جاهای دیدنی وان ترکیه | مقصد خرید ایرانی ها

وان شهری در شرق ترکیه و یکی از نزدیک ترین شهرهای دیدنی ترکیه به ایران است. این شهر اولین مقصد کسانی است که از راه زمینی به ترکیه می‌روند. البته وان را نباید مقصدی بین راهی در نظر گرفت. شهر وان ویژگی‌های منحصربه فرد و جاهای دیدنی جذابی دارد  که به تنهایی آن را به یکی از مناطق دیدنی ترکیه تبدیل کرده است.

یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد شهر وان گربه‌های نادری هستند که در اطراف دریاچه وان زندگی می‌کنند. رنگ چشم گربه‌های وان زبانزد و عجیب است، یکی کهربایی، یکی آبی و جالب‌تر اینکه گربه‌های وان به شنا در دریاچه وان علاقه زیادی دارند. جدا از گربه‌های عجیب و غریب، شهر وان تاریخ پر فراز و نشیبی دارد. قدمت این شهر به ۵ هزارسال قبل از میلاد بازمی‌گردد و تمدن‌های فراوانی در آن زندگی می کردند.

جاهای دیدنی وان ترکیه

دریاچه وان

دریاچه وان بزرگترین دریاچه ترکیه و دومین دریاچه خاورمیانه است. اما با بازدید از این جاذبه شما فقط از بزرگترین دریاچه ترکیه دیدن نمی‌کنید، دریاچه وان بزرگترین دریاچه سدیم روی زمین محسوب می شود و همین موضوع این دریاچه را به یکی از بهترین جاهای دیدنی ترکیه تبدیل می‌کند.

جالب است بدانید که تنها ماهی دریاچه، شاه ماهی مروارید است که هرسال در یک کوچ عجیب خلاف جهت آب شنا می‌کند و برای تخمگذاری به سمت رودخانه‌های اطراف می‌رود. کوچ ماهی‌ های دریاچه وان یکی از جذاب‌ترین رویدادهای شهر وان است که هرسال گردشگران زیادی را به آن منطقه جذب می‌کند. معروفترین جزایر دریاچه وان آکدامار و آدیر هستند. اگر قصد سفر به وان را دارید، بازدید از این جزایر را در فهرست جاهای دیدنی وان فراموش نکنید.

دریاچه وان

موزه وان

موزه وان آثار زیادی از تاریخ ترکیه را در خود جای داده است. دوران ماقبل تاریخ، دوره اورارتویی و دوران عثمانی را می‌توانید در بخش‌های مختلف این موزه از نزدیک ببیند و درک کنید. یکی از بخش‌های جالب موزه وان، بخش نسل‌کشی نام دارد که در آن  با قتل‌عام‌های خونینی که در منطقه رخ داده، رازهایشان و بسیاری دیگر از جنبه‌های نسل‌کشی آشنا می‌شوید.

در حیاط داخلی موزه می‌توانید لوح‌هایی به خط میخی را ببینید، کتیبه‌ها، سنگ قبرهای اورارتویی، جواهرات، مصنوعات برنزی ، سکه‌های باستانی و نسخه‌های خطی همه و همه برای بازدید توریست‌ها در این موزه وجود دارند. اگر به تاریخ علاقه دارید، موزه وان یکی از جالب‌ترین مکان های تاریخی ترکیه برای شما است.  

قلعه وان

مشرف به ویرانه‌های شهر ۳۰۰۰ ساله اورارتو، قلعه سنگی عظیمی به نام قلعه وان قرار دارد. قلعه وان که بین قرن‌های ۷ تا ۹ قبل از میلاد ساخته شده بزرگترین قلعه سنگی تشکیل شده از سنگ بازالت و آجرهای گلی محسوب می شود. در مجاورت قلعه، برج ساردور قرار دارد که کتیبه‌هایی از آغاز پادشاهی باستانی اورارتو را بر روی آن حک شده است. این کتیبه‌ها به سه زبان فارسی باستان، بابلی و ایلامی توسط خشایار شاه بزرگ در قرن پنجم قبل از میلاد نوشته شده‌اند. این قلعه یکی دیگر از جاهای دیدنی وان برای دوستداران تاریخ محسوب می‌شود.

جزیره آکدامار وان

افسانه‌ها می‌گویند که نام این جزیره از یک ماجرای عشقی متولد شده است. طبق گفته‌ها مردی به نام تامار عاشق یکی از دختران این جزیره بوده و هر شب برای دیدن او از دریاچه وان عبور می‌کرد. تا این که یک شب در طوفان محاصره شده و قایقش غرق می‌شود. در همین زمان معشوقه‌اش که با بی‌تابی در ساحل ایستاده بود، فریاد زده: آخ تامار! نام جزیره آختامار یا آکدامار از این ماجرا سرچشمه گرفته است.

از ساحل وان تا جزیره آکدامار را می‌توانید با قایق در زمان کوتاهی طی کنید. مسیر قایق سواری به سمت جزیره آکدامار یکی از زیباترین مناظر دیدنی وان است. جاذبه اصلی این جزیره، کلیسای صلیب مقدس وان است که قدمت آن به سال ۹۱۵ باز می گردد. معماری کلیسا و آثار هنری روی دیوارهای خارجی به حدی زیبا و قابل‌توجه است که این کلیسا را به یکی از جاهای دیدنی وان تبدیل می‌کند.

جزیره آکدامار وان

قلعه هوساپ وان

قلعه هوساپ، قلعه قرون وسطایی باشکوهی است که در ساحل رودخانه هوساپ قرار دارد. در افسانه های محلی آمده که پس از ساخت قلعه درباریان دست‌های معمار سازنده قلعه را قطع کردند تا دیگر نتواند قلعه‌ای بسازد که رقیب هوساپ باشد. قلعه هوساپ در سال ۱۶۴۳ ساخته شده و به دو قلعه بیرونی و درونی تقسیم می‌شود. معماری، نمای بیرون، داخلی و طبیعت اطراف قلعه هوساپ بسیار زیبا است و همین ویژگی‌ها باعث شده که این قلعه یکی از جاهای دیدنی وان باشد.

قلعه هوساپ وان

جاهای دیدنی ازمیر | اروپایی ترین شهر ترکیه

ازمیر سومین شهر بزرگ ترکیه و یکی از قدیمی‌ترین سکونتگاه‌های دریای مدیترانه است. ازمیر با بیش از ۸۰۰۰ سال تاریخ باستانی نه تنها یکی از مهم‌ترین مکان های تاریخی ترکیه را در خود جای داده، بلکه آب و هوای ساحلی دوست‌داشتنی و طبیعت منحصربه‌فرد دارد. معماری، فرهنگ و حتی غذاهای محلی ازمیر به دلیل تاریخ باستانی و چندلایه‌ای که دارد تحت تاثیرات فرهنگی قبایل محلی آناتولی، رومی‌ها، ایرانی‌ها، یونانی‌ها، ترک‌ها، عثمانی‌ها، یهودیان سفاردی، ارمنی‌ها و لوانتین‌ها (اروپایی‌های بریتانیایی) قرار گرفته است! همین چند لایه بودن ازمیر سفر به این منطقه را جذاب می‌کند.

امروز ازمیر یکی از مهمترین شهرهای دیدنی ترکیه به حساب می آید و جایگزین آرام‌تری برای استانبول محسوب می‌شود. گردشگاه و خیابان‌های نخل‌شده این شهر به شما این حس را می‌دهد که انگار در ترکیبی از محیط بین لس‌آنجلس و یک شهر اروپای غربی هستید. اگر دوست دارید بهترین جاهای دیدنی ترکیه را در شهری به جز استانبول تجربه کنید، ازمیر بهترین انتخاب است.

جاهای دیدنی ازمیر

میدان کوناک و برج ساعت ازمیر

اولین توقف شما در ازمیر باید میدان کوناک واقع در مرکز شهر باشد. میدان کوناک خانه معروف ترین نماد شهر ازمیر یعنی برج ساعت است. این ساعت زیبا هدیه امپراتور آلمان ویلهلم دوم به پادشاه عثمانی و نمادی از شهر ازمیر محسوب می‌شود. میدان کوناک علاوه برا ین به عنوان ورودی بازار قدیمی ازمیر نیز به حساب می‌آید. اگر به دنبال نقطه‌ای برای نشستن در کافه یا قدم زدن و تجربه زندگی شبانه در ازمیر هستید، میدان کوناک یکی از بهترین جاهای دیدنی ازمیر برای شما است.

بازار کمرالتی ازمیر  

بعد از بازدید از میدان کوناک باید به سمت بازار معروفی به نام کمرالتی بروید. این بازار یکی از سنتی ترین بازارهای ترکیه است. کمرالتی بیشتر از آنکه محلی برای خرید باشد، یک جاذبه توریستی است. از غرفه‌های کوچک فروش سبزیجات خشک گرفته تا انواع غذاهای سنتی ترکی، چای‌ و ادویه‌های رنگارنگ یا لباس‌های محلی همه و همه را می توانید در این بازار سنتی ببینید و امتحان کنید. اگر به کمرالتی ازمیر سر زدید، فراموش نکنید که از عتیقه‌فروشی‌ها و صنعتگران محلی که روی فلزات، چرم و جواهرات کار می‌کنند، دیدن کنید.

بازار کمرالتی ازمیر  

پاموکاله ترکیه

نه ایاصوفیه استانبول و نه خرابه های باستانی افسوس و  نه حتی موزه فضای باز کاپادوکیه هیچ کدام به اندازه پاموکاله در ترکیه محبوب نیست. پاموکاله را می توان اولین گزینه در لیست بهترین جاهای دیدنی ترکیه به حساب آورد. این جاذبه توریستی بارها رتبه پربازدیدترین مکان های دیدنی ترکیه را به خود اختصاص داده است.

پاموکاله از حوضچه‌های کلسیمی خیره‌کننده تشکیل شده و مدت‌هاست که یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی در ترکیه محسوب می‌شود. پاموکاله که به زبان ترکی به معنای قلعه پنبه‌ای است، همان‌طور که از نامش پیداست شبیه به یک سرزمین برفی به نظر می‌رسد و نمایی رویایی دارد. این منظره طبیعی از رسوب چشمه‌هایی با ترکیبات بی کربنات کلسیم تشکیل می‌شود. چشمه هایی که به شکل آبشار فرو ریخته و این صخره‌ها تراش‌های خیره کننده و استخرهای طبیعی را به وجود آورده اند. نمایی رویایی که پس از قرن‌ها اکنون به یکی از زیباترین جاهای دیدنی ازمیر تبدیل شده است.

پاموکاله ترکیه

هیراپولیس

هیراپولیس که در نزدیکی پاموکاله واقع شده، یک شهر باستانی است که به دلیل بناها و معماری با شکوهش توجه جهانیان را به خود جلب می کند. هیراپولیس در سال ۲۰۰ قبل از میلاد توسط یومنس دوم ساخته شد. این شهر در حقیقت به عنوان هدیه‌ای به ملکه آمازون هیرا، همسر تلفوس بنیانگذار پرگاموم ساخته شد.

اگرچه شهر پس از زلزله باستانی معماری و نمادهای یونانی خود را تا حد زیادی از دست داد، اما نمای جدیدی به دست آورد که منعکس کننده تاثیر معماری رومی در طول دوره بازسازی است. اگر به تاریخ و  به خصوص معماری‌های یونانی و رومی علاقمند هستید، هیراپولیس را در فهرست مکان های دیدنی ترکیه فراموش نکنید.

قلعه کادیفه کاله ازمیر

قلعه کادیفه یا قلعه مخلمی بهترین نقطه ازمیر برای دیدن دریا و همچنین چشم‌انداز جاهای دیدنی ازمیر است. این قلعه در طول زمان بارها به دست حکومت‌های مختلف افتاد، تخریب شد و مورد بازسازی قرار گرفت. درحال‌حاضر می‌توانید دیوارها، برج‌ها و برخی از آب انبارهای زیرزمینی را در این قلعه تماشا کنید. علاوه‌براین می‌توانید قنات هایی را ببینید که یادآور گذشته باستانی ازمیر هستند.

قلعه کادیفه کاله ازمیر

موزه های ازمیر

از آنجا که ازمیر یکی از تاریخی ترین و البته هنری ترین شهرهای دیدنی ترکیه است، در بازدید از آن نباید از موزه‌ها غافل شد. ازمیر بعد از استانبول بیشترین آمار موزه‌ها را در ترکیه دارد. اگر به موزه‌گردی علاقه دارید، در برنامه بازدید از مناطق دیدنی ترکیه موزه باستان شناسی و قوم شناسی ازمیر، مرکز هنری آرکاس، موزه هنر و مجسمه، موزه تاریخ و هنر، موزه زنان ازمیر، موزه آتاتورک، موزه لوکوموتیو بخار، موزه آگورا، موزه پرگامون و موزه چشمه را نیز در فهرست خود قرار دهید.

 آسانسور تاریخی ازمیر

این آسانسور در اوایل دهه ۱۹۰۰ توسط یک تاجر محلی ساخته شده است. دلیل ساخت این آسانسور سهولت حمل‌ونقل کالا و همچنین مردم به بالای تپه‌های شیب‌دار ازمیر بود. در حال حاضر این آسانسور معروف یکی از نقاط عطف مهم و یکی از بهترین جاهای دیدنی ازمیر برای عکاسی به شمار می‌رود و بازدید از آن کاملا رایگان است.

سایت باستان شناسی افسوس

افسوس یک سایت میراث جهانی یونسکو و  یکی از عجایب هفتگانه جهان باستان است. برای علاقه‌مندان به تاریخ و باستان شناسی افسوس یکی از بهترین جاهای دیدنی ترکیه به حساب می‌آید. در بازدید از افسوس می‌توانید کتابخانه معروف سلسوس، یکی از بزرگترین کتابخانه‌های جهان روم را از نزدیک ببینید. از سمتی خود شهر دارای آثار و مکان های بی نظیری مانند آمفی تئاتر باستانی، معبد هادریان و معبد آرتمیس است.

خانه‌های پلکانی افسوس با موزاییک‌های رنگارنگشان که نمادی از  زندگی مجلل رومیان باستان هستند، هر توریستی را سر ذوق می آورد. در چند کیلومتری افسوس می توانید خان مریم را ببینید که اکنون به زیارتگاه و یکی از جاهای دیدنی ازمیر تبدیل شده است. بر اساس بعضی از نوشته‌ها حضرت مریم ممکن است آخرین سال‌های زندگی خود را در این محل گذرانده باشد.

سایت باستان شناسی افسوس

جاهای دیدنی آنکارا | سفر به پایتخت ترکیه

اگرچه آنکارا پایتخت کشور ترکیه است، اما وقتی حرف از شهرهای دیدنی ترکیه باشد، آنکارا در بسیاری از موارد برنامه سفر توریست‌ها کنار گذاشته می‌شود. اما واقعیت این است که پایتخت ترکیه جاذبه‌هایی بیش از آنچه بیشتر بازدیدکنندگان فکر می‌کنند برای ارائه دارد. اگر یکی از اهداف اصلی شما از سفر به ترکیه کشف گستره وسیع تاریخ این کشور است، جاهای دیدنی آنکارا، یکی از بهترین مکان های دیدنی ترکیه برای بازدید هستند.

جاهای دیدنی آنکارا

 موزه تمدن آناتولی

شاید اغراق‌آمیز به نظر برسد، اما موزه تمدن آناتولی به تنهایی می‌تواند دلیل کافی برای برای گنجاندن آنکارا در برنامه سفر به ترکیه باشد. در بین تمام جاهای دیدنی در ترکیه، این موزه تنها نقطه‌ای است که می‌توانید تاریخ بشری آناتولی را در آن ببینید. مهم‌ترین یافته‌های روستای نوسنگی چاتالهویوک در نزدیکی قونیه، نقاشی دیواری اولین نقشه شهر جهان، مجسمه معروف الهه باروری، مجسمه‌های سنگی و … را می توانید در موزه تمدن آناتولی از نزدیک ببینید.

مقبره آتاتورک

مقبره آتاتورک یکی از پربازدیدترین جاهای دیدنی آنکارا است. آرامگاه آتاتورک (مصطفی کمال)، بنیانگذار دولت ترکیه، بر بالای تپه‌ای، درست در غرب مرکز شهر آنکارا قرار دارد. علاوه بر مقبره آتاتورک که در مرکز میدان وسیعی قرار گرفته، این مجموعه شامل یک موزه بزرگ نیز هست. علاوه‌براین از بالای تپه می‌توانید مناظر بسیاز زیبا و پانورامایی را از آنکارا تماشا کنید.

مقبره آتاتورک

ارگ آنکارا

قدم زدن در میان کوچه‌پس‌کوچه های منطقه ارگ آنکارا یکی از بهترین کارهایی است که در این شهر می‌توانید انجام دهید. قدمت این منطقه به دوران بیزانس باز می‌گردد. در کوچه‌های سنگ‌فرش‌شده این محله می‌توانید خانه‌های بسیار قدیمی دوران عثمانی را ببینید. این منطقه پر از کارگاه‌های صنایع دستی سنتی، عتیقه‌فروشی و کافه‌ است. اگر به دنبال تجربه زندگی شبانه در آنکارا هستید، ارگ یا کاله را در میان جاهای دیدنی آنکارا از دست ندهید.

منطقه تاریخی اولوس

قدمت منطقه تاریخی اولوس به عصر برنز باز می‌گردد. در این منطقه می‌توانید معبد معروف آگوستوس را ببینید. البته مهمترین مجموعه باقی مانده از آنکارا باستان، حمام‌های رومی است. با کمی گشت‌وگذار در این حمام پایه‌های سنگی، قوس‌های رومی و بسیاری از سنگ‌تراشی‌های باستانی را می‌توانید به راحتی مشاهده کنید. منطقه تاریخی اولوس یکی از قدیمی‌ترین جاهای دیدنی آنکارا و مکان های تاریخی ترکیه است.

منطقه تاریخی اولوس آنکارا

مسجد حاجی بایرام ولی

قدمت این مسجد به قرن پانزدهم باز می‌گردد، البته بازدید از این مسجد بیشتر از آن که به دلیل معماری داخلی آن باشد، به دلیل محیط جالب بیرون مسجد است. منطقه اطراف مسجد، با باغ‌ها و عمارت‌های بازسازی‌ شده از دوران عثمانی پر شده و محل خوبی برای استراحت و گذراندن وقت محسوب می‌شود. از این منطقه تا محله ارگ راه زیادی نیست و تمام راه با مغازه‌های سوغاتی، دیوارهای باقی مانده از معبد آگوستوس و … پر شده است.

شهر باستانی خاتوشا

شهر باستانی خاتوشا یا به زبانی ترکی هاتوشا، زمانی پایتخت امپراتوری باستانی هیتی‌ها بوده است. در طول عصر برنز، هیتی‌ها بخش وسیعی از زمین را کنترل می‌کردند و قلمرو فرمانروایی آن‌ها بخش زیادی از ترکیه امروزی و سوریه را در بر می‌گرفت. امروز می‌توانید بقایای مهم ترین شهر هیتی‌ها را در نزدیکی آنکارا مشاهده کنید.

دروازه، شیرهای سنگی و بقایایی از ساختار دفاعی شهر از جمله مواردی هستند که در این ماجراجویی تاریخی مشاهده می‌کنید. تنها در دو کیلومتری ویرانه‌های اصلی خاتوشا، یازیلیکایا (زیارتگاه هیتی ها) قرار گرفته است. صخره‌های این زیارتگاه پر از نقش‌های برجسته‌ حکاکی شده‌اند که تصاویری از پادشاهان هیتی را در حال هدیه دادن به خدایان نشان می‌دهند. خاتوشا یکی دیگر از مکان های تاریخی ترکیه و جاهای دیدنی آنکارا است که نباید در سفر به پایتخت فراموشش کنید.

شهر باستانی خاتوشا

شهر بی‌ پازاری

شهر بی‌پازاری، در ۱۰۲ کیلومتری آنکارا، به عنوان مقصدی برای سفر به آنکارا به مدت یک روز بسیار محبوب است. این شهر پر از ساختمان‌های دوره عثمانی و البته کافه‌ها و غذافروشی‌های فوق‌العاده است. بی‌پازاری در قلب منطقه پرورش هویج ترکیه قرار دارد و این مسئله مهمترین دلیل سفر به این شهر محسوب می شود. بی پازاری یکی از بهترین منطقه ترکیه برای امتحان کردن باقلوای هویج و آب هویج محلی است.

پارک گنچلیک

پارک گنچلیک مرکزی ترین فضای سبز آنکارا است. این پارک یک دریاچه بزرگ و تفرجگاه‌های مختلف دارد که در کنار فواره‌ها و باغ‌های بزرگ قرار گرفته‌اند. علاوه بر مناظر طبیعی، گنچلیک با یک شهربازی مجهز، محل خوبی برای گذراندن تعطیلات آخر هفته و یک روز پرهیجان در پایتخت ترکیه به شمار می رود.  

هامامونو

هامامونو یکی از مناطق قدیمی در مرکز شهر آنکارا است که بیش از هرچیزی به‌خاطر خانه‌های قدیمی و عثمانی‌اش شهرت دارد. اگر اهل کافه‌گردی و پرسه زدن در بوتیک یا گالری‌های هنری در آنکارا هستید، هامامونو یکی از جذاب ترین جاهای دیدنی پایتخت ترکیه برای شما است.

هامامونو یکی از معدود مناطق در مرکز شهر آنکاراست که توانسته معماری خود را حفظ کند، به همین دلیل با قدم زدن در این منطقه می‌توانید حال و هوای آنکارا قبل از دوران مدرن را درک کنید. از سمتی اگر می‌خواهید با غذاها و خوراکی‌های سنتی آناتولی آشنا شوید، کافه‌ها و رستوران‌های هامامونو آنکارا یکی از بهترین مناطق دیدنی ترکیه برای این کار هستند.

هامامونو آنکارا

 دریاچه ایمیر

دریاچه ایمیر و جنگل کاج اطراف آن یکی از محبوب ترین جاهای دیدنی آنکارا برای استراحت در دل طبیعت و فرار از شلوغی پایتخت  است. در تعطیلات آخر هفته منطقه کنار دریاچه مملو از مردم محلی آنکارا است که برای پیک‌نیک به این دریاچه آمده‌اند، اما در روزهای میانی هفته دریاچه ایمیر معمولا خلوت‌تر می‌شود. این منطقه و درختان کاج اطراف آن، محل خوبی برای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری در آنکارا به حساب می‌آید. از سمتی ضلع جنوبی دریاچه با رستوران‌ها و کافه‌های کوچک محل خوبی برای صرف یک وعده غذای خوشمزه ترکی است.

جاهای دیدنی کوشی آداسی | محبوب ترین بندر کشتی های کروز

کوش آداسی محبوب ترین بندر کشتی های کروز در دریای اژه ترکیه است. یک شهر بندری که به فعالیت‌های سرگرم کننده، تفریحات ساحلی و طبیعت زیبا شهرت دارد. علاوه براین کوش آداسی یکی از بهترین جاهای دیدنی ترکیه برای کسانی محسوب می‌شود که به دنبال تعطیلات ساحلی ارزان هستند.

اما کوش آداسی فقط یک منطقه تفریحی نیست. ویرانه های شهر افسوس، یکی از مهمترین مکان های دیدنی ترکیه، تنها ۲۰ دقیقه با کوش آداسی فاصله دارند، از سمتی بسیاری مناطق دیدنی ترکیه مانند پرین، شبه جزیره دیلک و روستاهای بکر و ناشناخته در فاصله چند کیلومتر از کوش آداسی قابل دسترسی هستند.

جاهایی دیدنی کوشی آداسی

شهر قدیمی افسوس

برای اکثر توریست‌های کوش آداسی، تنها دلیل دور شدن از سواحل بکر و زیبا، سفر به افسوس است. شهر قدیمی افسوس در ۱۸ کیلومتری شمال شرقی کوش آداسی قرار دارد. تاریخ این شهر به قرن دهم قبل از میلاد بازمی‌گردد، اگرچه بسیاری از آثار موجود در این شهر مربوط به دوران کلاسیک یونانی-رومی است. اگر به دنبال یکی از بهترین جاهای دیدنی در ترکیه و البته معروف ترین جاذبه کوشی آداسی هستید، کتابخانه تاریخی سلسوس  و آمفی تئاتر عظیم افسوس را از دست ندهید.

جزیره پیگون یا جزیره کبوتر

درست در نزدیکی بندر کوش آداسی، گذرگاهی به طول ۳۵۰ متر  وجود دارد که به جزیره کوچک پیگون می‌رسد. یکی از زیباترین جاهای دیدنی کوشی آداسی که در آن می‌توانید بقایای یک قلعه بیزانسی قرن سیزدهمی را از روی صخره‌ها ببینید. در داخل قلعه، مسیری پیچ در پیچ و بسیار زیبا وجود دارد که از لابه‌لای درختان و گیاهان بومی مانند کاج ترکی و گل تولوشاه عبور می‌کند. جزیره پیگون یکی از آرام ترین مناطق دیدنی ترکیه برای قدم زدن در کنار دریا، نشستن و تحسین مناظر بندر است.

جزیره پیگون یا جزیره کبوتر کوشی آداسی

 ساحل بانوان

ساحل بانوان، در دو کیلومتری شهر، یکی از محبوب‌ترین سواحل و جاهای دیدنی کوش آداسی در بین مسافران است. در این منطقه تفریحات آبی و کافه‌های ساحلی زیادی وجود دارد. اگرچه بانوان معمولا ساحلی شلوغ و پر جنب‌وجوش محسوب می‌شود، اما در ماه‌های خلوت و روزهای وسط هفته می‌توانید آرامش فوق‌العاده‌ای را در این منطقه تجربه کنید.

شهر قدیمی کوش آداسی

بیشتر جاهای دیدنی کوش آداسی در منطقه بندر و در محله کالیچی (شهر قدیمی کوشی آداسی) قرار گرفته اند. در این محله می توانید کاروانسرای قدیمی عثمانی، بقایای باقی مانده از دیوارهای عثمانی شهر قدیمی و همچنین خانه‌های نیمه‌چوبی عثمانی را از نزدیک ببینید. از سمتی می توانید از بازار سنتی کوش آداسی نیز دیدن کنید.   

خیابان های کوشی آداسی

بندر باستانی پرین

اگر به دنبال یک سفر یک روزه و پرماجرا هستید، به شهر پرین بروید. این شهر در ۴۰ کیلومتری کوش آداسی قرار گرفته است. پرین یک بندر باستانی و یکی از قدیمی‌ترین مکان های تاریخی ترکیه به شمار می‌رود. دوران شکوفایی این جزیره بسیار زیبا به ۴۵ تا ۳۰۰ سال قبل از میلاد برمی‌گردد. مهمترین جاذبه ای که در این بندر می توانید ببینید، معبد آتنا با طراحی کلاسیک یونانی و  آمفی تئاتر باستانی با ۶۵۰۰ صندلی است.

 شبه جزیره دیلک

شبه جزیره دیلک با مناظر زیبای کوهستانی و همینطور سواحل بکر تنها  ۲۶ کیلومتری با کوش آداسی فاصله دارد. این جزیره با تمام زیبایی‌هایش باید در صدر جاهای دیدنی کوش آداسی برای طبیعت‌گردها باشد. در جزیره دیلک می‌توانید شنا کرده، آفتاب بگیرید، از غار زئوس دیدن کنید و در مسیرهای جنگلی و بکر قدم بزنید.

 شبه جزیره دیلک کوشی آداسی

جاهای دیدنی ارزروم ترکیه | با تفرجگاه‌های کوهستانی

ارزروم با ارتفاع ۶۲۰۰ فوت از سطح دریا، مرتفع ترین شهر ترکیه است. این شهر که در شرق کشور ترکیه قرار گرفته به دلیل تفرجگاه‌های کوهستانی یکی از شهرهای دیدنی ترکیه به حساب می‌آید. اگر اهل ماجراجویی و طبیعت‌گردی باشید، در ارزروم جاهای دیدنی زیادی در انتظارتان است. از اسکی در زمستان گرفته تا پیاده‌روی در تابستان و البته کاوش در بسیاری از مکان های تاریخی ترکیه را در این شهر از دست ندهید.

جاهای دیدنی ارزروم ترکیه

قلعه ارزروم

قلعه ارزروم یکی از مهمترین مکان های دیدنی ترکیه به شمار می‌رود. این قلعه در قرن یازدهم میلادی و توسط سلجوقیان ساخته و پس از آن بارها توسط فاتحان و سلسه های مختلف اشغال شد. داخل قلعه حیاط کوچکی وجود دارد که پر از گلوله توپ‌های قدیمی است. کمی دورتر از قلعه می‌توانید برخی از ویرانه های باستانی را ببینید. همچنین می‌توانید از برج ساعت در نزدیکی قلعه بالا بروید و مناظر شهر و کوه‌های ارزروم را از بالا تماشا کنید.

مسجد اولو ارزروم

مسجد اولو یکی از قدیمی‌ترین و چشمگیرترین مساجد ترکیه است. این مسجد که در قرن سیزدهم ساخته شد، بیش از هرچیزی به دلیل حکاکی‌های سنگی و موزاییک‌های رنگارنگش معروف است.

مسجد اولو ارزروم ترکیه

موزه باستان شناسی ارزروم

اگر می خواهید در مورد تاریخ یکی از معروفترین شهرهای دیدنی ترکیه بیشتر بدانید، به موزه محلی ارزروم بروید. این موزه یکی از بهترین جاهای دیدنی ارزروم برای دوستداران تاریخ به شمار می‌رود. در این موزه می‌توانید مجموعه‌ای از آثار باستانی را ببینید که به عصر برنز بازمی‌گردد. بازدیدکنندگان می توانند آثار باستانی که شامل جواهرات، سفال و سکه می شود را کشف کنند. این موزه همچنین دارای مجموعه ای از سکه ها و دست نوشته های کمیاب عثمانی است.

پیست اسکی پالاندوکن

پیست اسکی پالاندوکن که در شرق کوه های آناتولی واقع شده، یکی از پیست‌های اسکی برتر ترکیه به شمار می‌رود. این منطقه یکی از معروف ترین جاهای دیدنی در ترکیه برای اسکی کردن از مبتدی تا پیشرفته است. پیست پالاندوکن با چشم اندازهای خیره کننده از کوه‌ها و دره‌های اطراف، مکانی عالی برای گذراندن تعطیلات آخر هفته زمستانی در ترکیه محسوب می‌شود.

پیست اسکی پالاندوکن

کوه های کاچکار

کوه‌های کاچکار رشته‌ کوهی خیره‌کننده در شمال شرقی ترکیه و نزدیک به دریای سیاه است. کوه هایی با ارتفاع بیش از ۳۹۰۰ متری که بهشت کوهنوردان ترکیه به حساب می‌آید. این منطقه همچنین به خاطر دریاچه‌های یخی شفاف، رودخانه‌های خروشان و جنگل‌های سرسبز شهرت دارد.

البته کوه‌های کاچکار از جهت دیگری نیز به عنوان یکی از مکان های دیدنی ترکیه ارزش ماجراجویی دارد. کاچکار یک مرکز فرهنگی مهم به شمار می‌رود، زیرا هزاران سال است که جوامع متنوعی در آن زندگی می‌کنند و میراثی غنی از آداب ترکی، موسیقی و غذاهای سنتی را در این منطقه به جای گذاشته‌اند.

کوه های کاچکار ارزروم

مدرسه اسلامی جفت مناره

مدرسه جفت مناره ارزروم یک مدرسه اسلامی تاریخی است که در مرکز شهر ارزروم و یکی از بهترین مناطق دیدنی ترکیه قرار دارد. این مدرسه که در اوایل قرن سیزدهم ساخته شده، به خاطر مناره‌های دوقلوی متمایزش شهرت یافته که از شناخته‌شده‌ترین جاهای دیدنی ارزروم هستند. مدرسه اسلامی جفت مناره در دوران شکوفایی خود نقش بسزایی در توسعه تعلیم و تربیت اسلامی داشت و شاگردانی را از نقاط مختلف جهان به خود جذب کرد. امروزه مدرسه اسلامی جفت مناره یک جاهای دیدنی در ترکیه و نمادی از میراث فرهنگی شهر ارزروم است.

مدرسه یاکوتیه

مدرسه یاکوتیه یک موسسه آموزشی اسلامی و یکی از مکان های دیدنی ترکیه به شمار می‌رود که در شهر ارزروم قرار دارد. این مدرسه در اواخر قرن چهاردهم در زمان سلطنت جلایریان ساخته و به نام بنیانگذار آن یاکوتیه نامگذاری شد. سبک معماری مدرسه یاکوتیه ترکیبی از سبک‌های سلجوقی و تیموری است.

دیوارهای سنگ تراشی شده، درهایی با کنده‌کاری‌های چوبی و دیوارهای تزئین شده با نقاشی‌های رنگی همه جزئی از زیبایی‌های این بنا هستند. امروزه این مدرسه بازسازی شده و به موزه‌ای تبدیل شده که مجموعه وسیعی از آثار تاریخی از جمله سرامیک، سکه و نسخه‌های خطی را به نمایش می‌گذارد. مدرسه یاکوتیه در حال حاضر یکی از مهم ترین جاهای دیدنی ارزروم به حساب می‌آید.

مدرسه یاکوتیه ارزروم ترکیه

جاهای دیدنی مارماریس ترکیه | تجربه یک تعطیلات مدیترانه ای

مارماریس یکی از بهترین جاهای دیدنی ترکیه است. این شهر تقریبا تمام آنچه را که از یک تعطیلات مدیترانه‌ای می‌خواهید، دارد. اگر اهل ماجراجویی و کمپینگ باشید، می‌توانید در جزایر خالی از سکنه، خلیج‌ها و تپه‌های پوشیده از درخت کاج وقت بگذرانید. اما اگر اهل تفریحات لوکس ساحلی باشید، بازهم مارماریس یکی از شهرهای دیدنی ترکیه برای شما خواهد بود. مارماریس پر از تفریحگاه‌های مدرن، رستوران‌های لوکس، سواحل و پارک‌های آبی فوق‌العاده و البته مکان‌های تاریخی جذاب است. در این بخش با جاهای دیدنی مارماریس بیشتر آشنا می‌شویم.

جاهای دیدنی مارماریس ترکیه

قلعه مارماریس و موزه باستان شناسی

قلعه مارمایس یکی از مهمترین مکان های دیدنی ترکیه و یکی از قدیمی ترین بناهای جهان است. تاریخ ساخت این قلعه به ۳۰۰۰ سال قبل از میلاد باز می‌گردد. البته آنچه که امروز از معماری و به‌طورکلی ساختمان قلعه می‌بینیم به قرن ۱۶ میلادی مربوط می شود. قلعه مارماریس در قرن ۱۶ ام توسط سلطان سلیمان بازسازی شد.

ساحل ایچملر

ساحل ایچملر یکی از بکرترین جاهای دیدنی مارماریس است. مسافران می‌توانند با ۱۵ دقیقه رانندگی از شهر مارماریس به ساحل ایچملر بروند. ساحلی رویایی که میان جنگل های کاج قرار دارد. ساحل ایچملر ساحلی کم عمق با آب بسیار تمیز و شفاف است و همین نکته این منطقه را به یکی از سواحل مناسب برای خانواده و کودکان تبدیل می‌کند.

ساحل ایچملر مارماریس ترکیه

جزیره سدیر یا جزیره کلئوپاترا مارماریس

تضاد بین جزیره مارماریس مدرن و جزیره خالی از سکنه سدیر همان ویژگی مهمی است که گردشگران را به سمت این بهشت پنهان می‌کشاند. برای رفتن به جزیره سدیر از مارماریس باید به روستای چاملی بروید و از آنجا با قایق به سمت سدیر حرکت کنید. مردم مارماریس به این جزیره کلئوپاترا می گویند، چرا که طبق گفته‌ها، کلئوپاترا و مارک آنتونی ۲۰۰۰ سال پیش چند روزی را در این جزیره گذرانده‌اند. تمام جزیره سدیر را می‌توان در عرض چند دقیقه پیاده‌روی طی کرد. جزیره‌ای با ساحل بهشتی و آب‌های فیروزه‌ای که بیشترین عمق آب در نزدیکی آن کمتر از ۱۰۰ متر است.

جزیره سدیر یا جزیره کلئوپاترا مارماریس

مارماریس مارینا

مارماریس مارینا یکی از بهترین جاهای دیدنی مارماریس در نزدیکی مرکز شهر است. اسکله‌های چوبی و جذاب با تعداد زیادی کافه، بوتیک و رستوران بخش مهمی از مارماریس مارینا هستند. این ساحل همچنین نقطه خوبی برای قایق سواری یا ر فتن به سمت جزایر و همچنین رودخانه و شهر دالیان محسوب می‌شود. اگر دوست دارید روی عرشه کشتی به جنگل ها، خلیج زیبا و منظره پانارومایی از مارماریس زیبا نگاه کنید، مارماریس مارینا یکی از بهترین مناطق دیدنی ترکیه برای این کار است.      

چشمه رقص یا فواره های رقصان

چشمه رقص یا فواره‌های رقصان در حقیقت نمایشی از رقص آب و نور است که در مارماریس طرفداران زیادی دارد. اگر به دنبال محلی برای تفریح در شب های مارماریس هستید، فواره های رقصان، میدان و مغازه های اطراف آن یکی از بهترین جاهای دیدنی مارماریس برای تجربه زندگی شبانه است.

header 1068x580 5 در مارماریس کجا بمانیم؟

رودخانه دالیان

منطقه دلتایی دالیان، در حدود ۳۰ کیلومتری شرق مارماریس قرار گرفته و یک منطقه حفاظت شده طبیعی است. این منطقه برای محافظت از لاک‌پشت‌های دریایی تاسیس شده و به ساحل لاک‌پشت‌ها شهرت دارد. آرامش دالیا، تورهای یک روزه قایق سواری در میان رودخانه و ماجراجویی در طبیعت بکر، سفر به دالیا و بازدید از ساحل و رودخانه دالیا را به تجربه‌ای تکرارنشدنی تبدیل کرده است.

در شهر دالیا مارماریس می‌توانید از  چشمه های گوگردی دیدن کنید، شهر باستانی و مقبره های عجیب لیکیا کانوس را ببینید و در نهایت در ساحل لاک پشت‌ها توقف کنید، جایی که می‌توانید دور از هیاهو شنا کرده و آفتاب بگیرید.

رودخانه دالیان ترکیه

بازار بزرگ مارماریس

بازارهای سنتی یکی از معروف ترین مناطق دیدنی ترکیه در هر شهری هستند. اگر روزی سفر به مارماریس را تجربه کردید، حتما بازار بزرگ مارماریس را در فهرست جاهای دیدنی این شهر قرار دهید. این بازار در حقیقت مجموعه از کوچه‌های قدیمی به هم پیوسته زیر سقف‌های طاق‌دار است. یکی از جالب ترین مکان های دیدنی ترکیه که در آن می‌توانید از قالیچه،  سفال، چراغ های رنگارنگ، پاشمینه، تا شیرینی ترکی، قهوه و ادویه‌های دست‌ساز پیدا کنید.

بازار بزرگ مارماریس

قیمت جاهای دیدنی ترکیه

خوشبختانه بسیاری از بهترین جاهای دیدنی ترکیه رایگان هستند و شما به راحتی می توانید از آن ها بازدید کنید. برای مثال در بازدید از شهر استانبول شما هیچ هزینه‌ای برای بازدید از بنای معروفی مثل ایاصوفیه یا مسجد سلطان احمد پرداخت نمی‌کنید. گشت و گذار در میان محله‌های تاریخی و ماجراجویی در کوچه‌پس‌کوچه‌های تکسیم یا محله عثمانی در دیگر شهرهای دیدنی ترکیه نیز هیچ هزینه‌ای ندارد. اما بازدید از بسیاری از کاخ ها، سایت های باستانی و حتی برخی از سواحل در ترکیه رایگان نیست.

در صورتی که قصد داشته باشید از بناهای غیر رایگان مثل برج گالاتا  دیدن کنید، هزینه این کار معمولا برای توریست‌ها مبلغ قابل توجهی است. به طور کلی قیمت جاهای دیدنی ترکیه پایین نیست و اگر قصد دارید از تمام جاهای دیدنی در ترکیه دیدن کنید، پیشنهاد می‌کنیم از گزینه‌های رایگان شروع کنید، قبل از رفتن قیمت بلیط‌ها را بررسی کنید و با توجه به زیاد بودن مناطق دیدنی و همچین قیمت جاهای دیدنی ترکیه اولویت بندی را فراموش نکنید. برای سفر به هر یک از شهرهای ترکیه، فقط باید یک بلیط هواپیما ارزان بخرید و چمدان خود را ببندید.

سوالات متداول درباره جاهای دیدنی ترکیه

بهترین زمان سفر به ترکیه کدام است؟

فصل‌های بهار و پاییز معمولا بهترین زمان برای سفر به ترکیه است. به دلیل طبیعت فوق‌العاده این کشور در بهار زیبایی‌های زیادی برای تماشا وجود دارد، به طور مشابه پاییز نیز زمان مناسبی برای گشت‌وگذار به شمار می رود، اما اگر به دنبال فصل‌های خلوت هستید و با گرمای تابستان مشکلی ندارید، اواسط تابستان زمان خوبی برای بازدید از جاهای دیدنی ترکیه است، چرا که در این بازه نقاط محبوب کمتر از همیشه شلوغ هستند.

جاهای گردشگری ترکیه کدامند؟

جاهای گردشگری ترکیه به ۱۰ یا حتی ۲۰ مورد محدود نمی‌شود، اما اگر قصد دارید بهترین جاهای دیدنی ترکیه را تجربه کنید، از این شهرهای دیدنی ترکیه شروع کنید:
استانبول
ازمیر
کوش آداسی
ارزرم
وان
مارماریس
ترابزون
آنکارا

جاهای دیدنی بخش اروپایی ترکیه کدام است؟

بخش اروپایی ترکیه در حقیقت قسمتی از شهر استانبول محسوب می شود. استانبول تنها شهر دنیا است که بین دو قاره قرار دارد. جاهای دیدنی بخش اروپایی ترکیه شامل قسمتی از استانبول می‌شود که در اروپا جای گرفته است.

جاهای دیدنی بخش آسیایی ترکیه کدام است؟

تمام شهرهای دیدنی ترکیه در بخش آسیایی قرار دارند. از سمتی مهمترین جاهای دیدنی استانبول مانند ایاصوفیه، کاخ دولما باغچه، برج گالاتا و میدان تکسیم هم در بخش آسیایی استانبول قرار دارند.

.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید