سفر به آنتالیا از آن دسته سفرهای به یادماندنی و کامل است. مروارید مدیترانه با برخورداری از مجموعه‌ای از جاذبه‌های تاریخی، طبیعی، فرهنگی با آب و هوای مدیترانه‌ای دلچسب، سفری خاص برایتان رقم می‌زند. اما قبل از هر تصمیم‌گیری، شاید بهتر باشد هزینه سفر به آنتالیا را بررسی کنید. مانند هر سفر دیگری، سفر به آنتالیا هم هزینه‌هایی به همراه خواهد داشت؛ از خرید بلیط هواپیما تا رزرو هتل، خرید، گردش و غذا بخشی از هزینه‌های سفر به این شهر را شامل می‌شوند. اطلاع از هزینه‌هایی که باید برای این سفر پرداخت شود، برنامه‌ریزی سفر را آسانتر می‌کند. هزینه های سفر به آنتالیا را به طور کامل می‌توانید در این مطلب از مجله گردشگری فلای‌تودی ببینید.

آنتالیا | سفر به زیبایی‌های تاریخی و طبیعی

شهر آنتالیا در غرب ترکیه و در منطقه مدیترانه‌ای قرار دارد. آب و هوای مدیترانه‌ای در تابستان‌ها گرم و خشک، در پاییز خنک و مرطوب و در زمستان هم سرد و مرطوب است. بهار بهترین زمان سفر به آنتالیا به شمار می‌رود. اما اگر به دنبال سفر ارزان به آنتالیا هستید، پیشنهاد ما فصل زمستان است.

سفر به آنتالیا از جهات مختلفی محبوبیت پیدا کرده است؛ از جمله:

  • آنتالیا زیباترین سواحل شامل کِمِر، ساید، بِلِک، آنالیا و لارا بیچ را دارد.
  • برخی از جذاب‌ترین آثار تاریخی مانند پِرگ، ساید، فاسلیس، المپوس و دمر را می‌توانید در آنتالیا مشاهده کنید.
  • این شهر ساحلی ترکیه، جاذبه‌های فرهنگی متنوعی شامل جشنواره اپرا، باله اسپاندوس و جشنواره فیلم پرتغال طلایی دارد.
  • طبیعت زیبا و چشم‌نواز آنتالیا شامل آبشار و کوه و … است.

البته باید به این لیست، هتل های آنتالیا را هم اضافه کنیم. هتل های آنتالیا که از نوع ریزورت هستند و به دو صورت آل و یوآل خدمات می‌دهند، از دلایل اصلی بسیاری از افراد برای سفر به این شهر ترکیه‌ای است. این هتل‌ها مجموعه‌ای از امکانات رفاهی و تفریحی را در اختیار مسافران قرار می‌دهند و اقامتی خاص همراه با تجربه‌های هیجان‌انگیز و ماجراجویی را برای گردشگران می‌سازند.

هزینه سفر به آنتالیا

آنتالیا بعد از استانبول به عنوان دومین شهر پرطرفدار ترکیه شناخته می‌شود و سالانه میزبان تعداد زیادی از گردشگرانی است که می‌خواهند تعطیلات خود را در سواحل آرام و زیبای مدیترانه بگذرانند. پس برنامه سفر خود را بچینید و محاسبات هزینه سفر را انجام دهید.

برای سفر به آنتالیا باید چقدر پول داشته باشیم؟

در محاسبه هزینه های سفر باید در نظر داشته باشید که می‌خواهید چه مدت اقامت داشته باشید، کلاس پرواز و کلاس هتل شما چگونه باشد، مهمتر از همه اینکه چه زمان می‌خواهید سفر کنید. همانطور که گفتیم، فصل زمستان گردشگران کمتری به آنتالیا می‌روند و هزینه‌ها هم کمتر است. اما بهار و تابستان اوج سفر گردشگران به آنتالیا است. هزینه پرواز، هزینه اقامت و غذا به علاوه هزینه گردش و حمل و نقل، هزینه‌های اصلی سفر شما هستند. در ادامه انواع هزینه ها برای سفر به آنتالیا را بررسی می‌کنیم.

باید در نظر داشته باشید که برای سفر علاوه بر هواپیما، گزینه‌های دیگری نیز پیش رو دارید، یعنی سفر با اتوبوس، قطار و ماشین شخصی. ابتدا بیایید پیش از پرداختن به هزینه پرواز آنتالیا، هزینه سفر به آنتالیا با اتوبوس و ماشین شخصی را بررسی کنیم. البته سفر با قطار از تهران به آنکارا تا پیش از همه‌گیری کرونا امکان‌پذیر بوده است، اما با همه‌گیری بیماری کرونا، قطار تهران-آنکارا به فعالیت خود خاتمه داده است.

هزینه سفر به آنتالیا ۱۴۰۲

به طور کلی سفر به آنتالیا با توجه به انتخاب نوع وسیله نقلیه، محل اقامت، میزان خرید، استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی و… هزینه متفاوتی برای هر فرد خواهد داشت. در ادامه، درباره هزینه‌های سفر به آنتالیا در سال ۱۴۰۳ صحبت می‌کنیم.

هزینه سفر به آنتالیا با اتوبوس

از آنجا که اتوبوس مستقیم از تهران به آنتالیا وجود ندارد، ابتدا باید با اتوبوس تهران-آنکارا به آنکارا بروید و سپس از آنجا به آنتالیا سفر کنید. هزینه بلیط اتوبوس تهران-آنکارا نیز در حال حاضر به ازای هر نفر یک میلیون تومان است.

  • هزینه بلیط اتوبوس تهران به آنکارا از ۲ میلیون تومان شروع می‌شود.
  • اتوبوس انکارا به آنتالیا حدودا ۴۴۰ لیر می‌شود.
  • قیمت بلیط اتوبوس استانبول به آنتالیا حدوداً ۷۳۳ لیر می‌شود.

هزینه سفر به آنتالیا با ماشین شخصی

برای سفر به آنتالیا با ماشین شخصی باید هزینه‌های زیر را پرداخت کنید:

  • گواهینامه بین‌المللی یک ساله: ۴۳۰ هزار تومان
  • پلاک بین‌المللی:  حدود ۴۰۰ الی ۸۰۰ هزار تومان
  • دفترچه مالکیت یا کارت مالکیت خودرو: حدود ۵۰۰-۳۰۰ هزار تومان
  • برچسب CD و IR: حدود ۹۰ هزار تومان
  • کاپوتاژ یا مجوز خروج از کشور: حدود ۴۰۰ هزار تومان الی ۸۰۰ هزار تومان
  • بیمه بین‌المللی ماشین: هزینه با توجه به ایرانی یا خارجی بودن ماشین، متفاوت است.

هزینه هر لیتر بنزین در ترکیه هم حدودا ۳۸٫۵۸ لیر ترکیه است.

سفر هوایی به آنتالیا

هزینه بلیط هواپیما آنتالیا

قیمت بلیط هواپیما آنتالیا با توجه به کلاس پرواز، شرکت هواپیمایی و زمان رزرو متفاوت است. برای تهیه بلیط ارزان پرواز آنتالیا پیشنهاد ما این است که روزهای شنبه، سه شنبه و چهارشنبه را برای خرید انتخاب کنید.

با این وجود، بلیط‌های چارتر و لحظه آخری آنتالیا ممکن است قیمت پایین‌تری داشته باشند. همچنین تهیه یک بلیط رفت و برگشت آنتالیا گاهی ارزان‌تر از تهیه دو بلیط یک طرفه تمام می‌شود. بنابراین، اگر زمان سفرتان مشخص است، به جستجوی پروازها در آن تاریخ بپردازید و با مقایسه قیمت‌ها در حوالی آن تاریخ، ارزان‌ترین گزینه را انتخاب کنید.

در زمان نگارش این مطلب قیمت بلیط هواپیما آنتالیا یک طرفه، از حدود ۶ میلیون تومان آغاز می‌شود. البته همانطور که گفته شد، قیمت‌ها بر اساس توقف‌ها (یک توقف یا چند توقف)، ایرلاین، کلاس پرواز (فرست کلاس، بیزنس کلاس یا اکونومی) و نوع خرید (سیستمی، چارتر و لحظه آخری) متفاوت هستند.

هزینه اقامت در آنتالیا | قیمت هتل های آنتالیا

یکی از مهمترین هزینه‌هایی که باید در هزینه سفر به آنتالیا مدنظر داشته باشید، هزینه اقامت است. انتخاب شما از میان یکی از انواع اقامتگاه‌ها شامل هتل لوکس و پنج ستاره، هتل چهار ستاره، هتل سه ستاره، هتل آپارتمان، ویلا، هاستل و … خواهد بود. بر اساس اینکه انتخاب شما کدام مورد است، بودجه‌ای که برای هر شب اقامت باید در نظر بگیرید، نیز متفاوت خواهد بود.

علاوه بر نوع اقامتگاه، منطقه‌ای که هتل در آن واقع شده، دسترسی آن به وسایل حمل و نقل و نزدیکی به اماکن مهم شامل مراکز خرید آنتالیا و جاهای دیدنی شهر در قیمت هتل تاثیرگذار است.

قیمت هتل های پنج ستاره و هتل های لوکس آنتالیا

اگر می‌خواهید در بهترین هتل های آنتالیا اقامت داشته باشید، باید بدانید که هتل‌های پنج ستاره و بسیاری از هتل‌های چهار ستاره آنتالیا، خدمات آل و یوآل به مسافران خود ارائه می‌دهند. منظور از هتل یوآل، هتل‌هایی است که علاوه بر سه وعده غذایی و انواع نوشیدنی، خدماتی مانند اتاق بازی، استخر و ساحل اختصاصی نیز به صورت رایگان در اختیار مسافران قرار می‌دهند.

هتل‌های آل همانند هتل یوآل است، با این تفاوت که استفاده از خدمات رایگان در هتل‌های آل هیچ محدودیت زمانی ندارد، اما در هتل‌های یوآل مسافران تا ساعت مشخصی از شب حق استفاده از خدمات رایگان را دارند و برای استفاده از خدمات پس از ساعت مشخص شده، باید مبلغی پرداخت کنند. این هتل‌ها آن‌قدر جذاب هستند و همه امکانات و تفریحات لازم برای گردشگران را در اختیارشان قرار می‌دهند که دیگر نیازی به بیرون رفتن از هتل ندارند.

در حال حاضر هزینه اقامت در هتل‌های پنج ستاره آنتالیا به طور میانگین از ۲ میلیون و پانصدهزار تومان به ازای هر شب محاسبه می‌شود. همانطور که گفتیم، تفاوت این قیمت‌ها متاثر از محل قرارگیری هتل و امکاناتی است که ارائه می‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر، پیشنهاد می‌کنیم مطلب تفاوت هتل های آل و یوآل را مطالعه کنید.

هتل آنتالیا
برخی از بهترین هتل های ۵ ستاره آنتالیا عبارتند از:

قیمت هتل های چهار ستاره آنتالیا

هتل های چهار ستاره آنتالیا دست کمی از هتل‌های پنج ستاره ندارند، گرچه یک ستاره کمتر دارند! اما تقریبا همان امکانات را به شما ارائه می‌دهند. بنابراین اگر می‌خواهید هتل شما با هتل‌های پنج ستاره برابری کند اما هزینه کمتری داشته باشد، شاید بهتر باشد هتل‌های چهارستاره را انتخاب کنید. قیمت هتل های چهار ستاره آنتالیا هم به طور متوسط از یک میلیون و سیصد هزار تومان به ازای هر شب است.

قیمت هتل های سه ستاره آنتالیا

امکانات و هزینه هتل‌های سه ستاره در حد میانه قرار دارد. یعنی اگر به دنبال امکانات لاکچری نیستید و نمی‌خواهید هزینه خیلی زیادی صرف کنید، هتل‌های سه ستاره می توانند انتظارات شما را برآورده کنند. هم راحتی را تجربه می‌کنید و هم هزینه آنچنانی پرداخت نمی‌کنید. هتل های سه ستاره آنتالیا نیز هزینه‌ای از حدود ۸۵۰ هزار تومان برای هر شب اقامت دارند.

قیمت هتل های دو ستاره آنتالیا

برای کسانی که فقط جایی برای خواب می‌خواهند و به دنبال امکانات خاصی در هتل نیستند، هتل های دوستاره پیشنهاد می‌شود. یک اقامت مقرون به صرفه که هزینه‌ای در حدود شبی از ۸۰۰ هزار تومان خواهد داشت.

 قیمت هتل های یک ستاره و بدون ستاره آنتالیا

این هتل‌ها کمترین امکانات را در اختیار مهمانان خود قرار می‌دهند. هتل آپارتمان‌ها، خوابگاه‌ها و استراحتگاه‌ها در این دسته قرار می‌گیرند و فقط جایی برای خواب و غذا هستند. قیمت هتل های یک ستاره آنتالیا هم از شبی ۷۰۰ هزار تومان شروع می‌شود.

هزینه غذا در آنتالیا | از رستوران تا خرید مواد غذایی

از جذاب‌ترین قسمت‌های سفر، امتحان کردن غذاها و خوراکی‌های آن کشور است. اگر در سفر به آنتالیا، هتل آل و یوآل رزرو کنید، غذاها به صورت رایگان برای شما سرو می‌شوند؛ با این وجود آنتالیا، کافه‌ها و رستوران‌های بسیاری دارد که غذا و دسرهای خوشمزه و باکیفیتی ارائه می‌دهند. به طور معمول تهیه خوراکی و درست کردن آن توسط خودتان، هزینه کمتری خواهد داشت، اما اگر بخواهید غذای رستوران‌ها را امتحان کنید، بهتر است با حدود قیمت‌ها آشنا باشید.

غذا و خوراکی در آنتالیا

قیمت خوراکی‌های سوپرمارکتی در آنتالیا

  • نیم کیلوگرم نان: ۲۱٫۶۷ لیر
  • ۱۲ عدد تخم‌مرغ: ۴۹٫۳۳ لیر
  • یک کیلوگرم پنیر: ۲۳۳٫۲۶ لیر
  • یک لیتر شیر: ۲۶٫۱۸ لیر
  • یک کیلوگرم سیب: ۳۱٫۶۶ لیتر
  • یک کیلوگرم پرتقال: ۳۵٫۵۶ لیر
  • یک کیلوگرم سیب‌زمینی: ۱۸٫۸۶ لیر
  • کاهو: ۲۹٫۳۵ لیر
  • یک کیلوگرم برنج: ۴۶٫۸۵ لیر
  • یک کیلوگرم گوجه‌فرنگی: ۲۷٫۲۶ لیر
  • یک کیلوگرم موز: ۴۳٫۱۷ لیر
  • یک کیلوگرم پیاز: ۱۲٫۱۲ لیر
  • یک کییلوگرم گوشت قرمز: ۴۲۰٫۱۲ لیر
  • بطری ۱٫۵ لیتری آب: ۸٫۰۱ لیر
  • یک کیلوگرم فیله مرغ: ۱۷۹٫۱۳ لیر

متوسط قیمت غذا برای هر نفر در رستوران‌های مختلف آنتالیا

در آنتالیا هزینه یک وعده غذای معمولی حدودا ۲۰۰ لیر است و غذا برای ۲ نفر در رستوران میان رده و برای سه وعده، حدود ۹۰۰ لیر می‌شود. در کافی‌شاپ‌ها هم قیمت یک کاپوچینو حدود ۷۴٫۵۷ لیر و قیمت نوشابه کوکا، ۳۳٫۶۷ لیر است.

هزینه تفریحات آنتالیا

آنتالیا دیدنی‌های بسیاری دارد که نباید از دست داد. برخی مانند دیدن غروب خورشید در ساحل رایگان است، اما بازدید از برخی جاذبه‌ها نیازمند صرف هزینه است. هزینه برخی از معروف‌ترین تفریحات و جاهای دیدنی آنتالیا عبارتند از:

  • پارک آبی آکوا: ۸۰۳ لیر
  • غواصی: شروع قیمت از ۱۰۰-۵۰ لیر
  • موزه باستان‌شناسی: ۱۲۰ لیر
  • تور رفتینگ: ۹۲۰-۵۵۰ لیر
  • کشتی‌سواری: ۷۰ تا ۳۷۰ لیر
  • پارک آبی ریکسوس پریمیوم تروی: ۲۲۰ لیر
  • مرکز اسکی هیپ ناتیک: ۵۰۰ لیر
مناطق دیدنی آنتالیا

برای کسب اطلاعات بیشتر، مطلب پارک های آبی آنتالیا را در مجله گردشگری فلای‌تودی مطالعه کنید.

هزینه حمل و نقل داخلی در آنتالیا

استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی در آنتالیا بسیار به صرفه و کم‌هزینه است. خوشبختانه آنتالیا سیستم حمل و نقل بسیار پیشرفته‌ای دارد. برای استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی باید بلیط الکترونیک داشته باشید که حدود ۲۵ لیر قیمت آن است و هر بار آن را شارژ می‌کنید.

 سفر یک طرفه تراموا و مترو و بلیط اتوبوس حدودا ۱۷ لیر است.

پیشنهاد می‌کنیم به دلیل هزینه‌های بالای تاکسی، تا جای ممکن از تاکسی در آنتالیا استفاده نکنید. شروع قیمت تاکسی در آنتالیا از ۳۱٫۹۲ لیر است و به ازای یک کیلومتر سفر ۲۲٫۹۰ لیر اضافه می‌شود. در صورتی که تاکسی یک ساعت منتظر بماند، ۲۵۴٫۳۲ لیر دریافت می‌کند.

اما در صورتی که دوست داشته باشید با ماشین شخصی در سطح شهر تردد کنید، گزینه اجاره ماشین هم در اختیار دارید. متوسط هزینه اجاره ماشین در آنتالیا ۷۸۸ لیر است. در واقع قیمت‌ها از ۵۱۱ لیر تا ۱۱۰۰ لیر است. البته مبلغ کرایه بستگی به اندازه ماشین و امکانات آن دارد. هزینه اجاره ماشین‌های جمع و جور یا کامپکت ۸۱۷ لیر و ماشین‌های اس یو وی (SUV) 1000 لیر است. هزینه کرایه یک ماشین معمولی و اقتصادی در آنتالیا، ۵۱۱ لیر می‌شود.

اما برای اجاره ماشین‌های لوکس باید حدود ۸۱۷ لیر پرداخت کنید. در مجموع، اجاره یک ماشین برای یک هفته در آنتالیا حدودا ۳۵۰۰ لیر هزینه خواهد داشت.

هزینه خرید پوشاک در آنتالیا

پیشنهاد ما این است که اگر قصد دارید سفری ارزان داشته باشید، از خرید لباس به عنوان سوغاتی در آنتالیا بپرهیزید. بیایید نگاهی به قیمت تعدادی از اقلام پوشاک در آنتالیا بیندازیم.

  • شلوار جین: ۱,۳۸۳٫۷۷ لیر
  • لباس تابستانی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای: ۱,۰۹۷٫۵۵ لیر
  • یک جفت کفش نایک: ۲,۶۵۳٫۷۴ لیر
  • یک جفت کفش چرم مردانه: ۲,۳۳۱٫۹۶ لیر

هزینه سفر به آنتالیا با تور

در حال حاضر موسسات گردشگری، تورهای زیادی به مقصد آنتالیا برای مسافران ایرانی ارائه می‌دهند. این تورها که معمولا ۶ شب و ۷ روزه تدارک دیده می‌شوند، اقامت، پرواز، ترانسفر، راهنمای گردشگری، بیمه، صبحانه و نهار و شام را به مسافران ارائه می‌دهند.

هزینه تورها بر اساس نوع هتل، شرکت هواپیمایی، خدمات ارائه شده و زمان سفر متغیر هستند، اما در حال حاضر این تورها هزینه‌‍ای بین ۱۵ میلیون تا ۵۰ میلیون تومان برای هر نفر دارند.

آبشار آنتالیا

اگر جز آن دسته از افرادی هستید که می‌خواهید اجزای تور را خودتان بچینید، این امکان از طریق فلای تودی برایتان فراهم شده تا گزینه‌های موردنظر خود برای یک تور بی‌نقص و دلخواهتان را انتخاب کرده و تور آنتالیا به صرفه و مناسبی دریافت کنید.

ارزانترین زمان سفر به آنتالیا

ارزان‌ترین زمان سفر به آنتالیا در فصل زمستان است. در این زمان، آب و هوا معمولا معتدل و مرطوب است و دمای هوا به طور متوسط بین ۱۵ تا ۲۵ درجه سانتی‌گراد است. هتل‌ها و پروازها نیز ارزان‌تر هستند.

گران ترین زمان سفر به آنتالیا

گران‌ترین زمان سفر به آنتالیا در فصل تابستان است. در این زمان، آب و هوا گرم و آفتابی است و دمای هوا به طور متوسط بین ۳۰ تا ۳۵ درجه سانتی‌گراد است. این فصل همچنین شلوغ‌ترین فصل است، زیرا بسیاری از مردم برای تعطیلات به آنتالیا می‌روند.

هزینه های قبل از سفر به آنتالیا شامل چه مواردی می‌شود؟

هزینه‌های قبل از سفر به آنتالیا را می‌توان به دو دسته هزینه‌های متغیر و ثابت تقسیم‌بندی کرد که در ادامه به بررسی هریک می‌پردازیم:

هزینه‌های ثابت

  • هزینه گذرنامه
  • هزینه عوارض خروج از کشور

هزینه‌های متغیر

  • بلیط هواپیما آنتالیا
  • رزرو هتل آنتالیا
  • هزینه بیمه مسافرتی

هزینه اینترنت و خدمات موبایل در ترکیه چگونه است؟

اپراتورهای مختلفی در ترکیه مانند Turkcell ،Vodafone و Türk Telekom ارائه دهنده خدمات سیم کارت اعتباری هستند. قیمت سیم کارت‌های اعتباری معمولا بین ۵۰ تا ۱۰۰ لیر است. اپراتورهای موبایل در ترکیه، بسته‌های اینترنتی مختلفی با حجم و قیمت‌های مختلف ارائه می‌دهند. به طور کلی، قیمت بسته‌های اینترنتی از ۲۰ لیر برای ۱ گیگابایت تا ۲۰۰ لیر برای ۲۰ گیگابایت شروع می‌شود.

شما با چه مقدار هزینه‌ به آنتالیا سفر می‌کنید؟

سفر از هر نوع و به هر روشی که باشد، همیشه هیجان و خاطرات بسیاری از خود به یادگار می‌گذارد. اگر تخمین هزینه‌ها و حساب و کتاب‌های سفر هم پیش از حرکت انجام شده باشد، آرامش قبل و حین سفر هم بیشتر خواهد بود و طبعا لذت بیشتری از سفر خواهید برد اگر قبلا به آنتالیا سفر کرده‌اید و دوست دارید تجربیات خود را از هزینه‌های این شهر توریستی با دیگران به اشتراک بگذارید و اگر سوالی در این مورد دارید، بپرسید.

سوالات متداول درباره هزینه سفر به آنتالیا

بهترین روش سفر به آنتالیا کدام است؟

بدون شک خرید بلیط هواپیما آنتالیا بهترین و سریع‌ترین روش سفر به این شهر ترکیه محسوب می‌شود.

چگونه هزینه سفر به آنتالیا را کم کنیم؟

با خرید تور آنتالیا می‌توانید با قیمت مقرون به صرفه‌تری به این شهر سفر کنید.

قیمت هتل های ۵ ستاره یوآل آنتالیا چقدر است؟

برای مشاهده قیمت هتل های یوآل آنتالیا اینجا کلیک کنید.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید