رشت یکی از زیباترین شهرهای ایران به شهر باران معروف است. با سفر به رشت معماری زیبا، رستوران‌ها و غذاهای محلی، تاریخ و طبیعت را با هم تجربه کنید. شاید در این سفر، انتخاب بهترین هتل های رشت کار سختی باشد، اما واقعیت این است که همه چیز به نحوه سفر کردن شما باز می‌گردد. دلتان می‌خواهد در معروف ترین هتل رشت باشید یا یک خانه روستایی؟ دلتان یک شب اقامت در قلب شهر رشت می‌خواهد یا اقامتگاه جنگلی؟

بهترین هتل های رشت از نظر مسافران

در این مطلب از مجله گردشگری فلای تودی تلاش کردیم تا لیستی از بهترین هتل های رشت مطابق با سلیقه‌های مختلف را به شما معرفی کنیم. چه عاشق اقامتگاه‌های چوبی و کلبه‌های جنگلی باشید، چه به دنبال معروف ترین هتل های رشت؛ این مقاله شما را برای سفر به رشت آماده می‌کند.

هتل کادوس | اقامت در تنها هتل پنج ستاره رشت

ااگر می‌خواهید در یکی از بهترین هتل های رشت اقامت داشته باشید، باید هتل کادوس رشت را امتحان کنید. صبح‌ها با بوی نم و شاید بارانی که به پنجره‌های بزرگ و آفتاب‌گیر این هتل می‌خورد، از خواب بیدار می‌شوید. بعد از لذت بردن از بوی باران و طبیعت، وقت خوردن صبحانه است. می‌توانید به یکی از رستوران‌های لوکس هتل بروید، اما اگر یک پیشنهاد بهتر می‌خواهید، باغ هتل با آلاچیق‌های چوبی بهترین انتخاب برای خوردن صبحانه است. در سفر به رشت نباید صبحانه را در فضای بسته بخورید!

بعد از صرف صبحانه، می‌توانید به اتاق شیک هتل برگردید و برای باقی روز تصمیم بگیرید. می‌توانید به استخر بروید یا خودتان را به یک نوشیدنی از مینی‌بار هتل دعوت کنید. البته خوردن یک لیوان چای کنار پنجره هم می‌تواند جذاب باشد. تمام اتاق‌های این هتل مجهز به چای‌ساز هستند. هرچه باشد شما در شمال هستید و چای در هر ساعتی از شبانه‌روز می‌چسبد. بعد از آن می‌توانید به سالن تنیس هتل کادوس رشت بروید یا در محوطه‌ای که این هتل برای پیاده‌روی دارد، کمی قدم بزنید. اما قرار نیست که همه‌ی روز در هتل بمانید!

هتل کادوس بهترین هتل در رشت بوده که درست در قلب این شهر قرار گرفته است. با اقامت در این هتل، فقط چند دقیقه پیاده‌روی تا زیباترین باغ رشت، یعنی باغ محتشم فاصله خواهید داشت. اگر برای ناهار به ماهی فکر می‌کنید، بد نیست سری به بازار رشت بزنید. از هتل کادوس تا بازار بزرگ رشت فقط ۹ دقیقه با ماشین فاصله دارید. پیشنهاد می‌کنیم برای بعدازظهر به سبزه میدان بروید و شب را در میدان شهرداری قدم بزنید، از هتل کادوس رشت تا سبزه میدان به صورت پیاده فقط ۱۰ دقیقه راه دارید. حالا می‌توانید به هتل برگردید و از اقامت در تنها هتل ۵ ستاره رشت لذت ببرید.

بهترین هتل های رشت

اگر هوس دریا کرده‌اید باید گفت از این هتل تا ساحل انزلی با ماشین فقط ۲۵ دقیقه فاصله دارید! البته اگر ۳۰ کیلومتر دیگر به رانندگی ادامه دهید، به مرداب انزلی می‌رسید. جنگل‌های گیلان هم در چند کیلومتری شما هستند. اگر روز شلوغی نباشد، می‌توانید با یک ساعت رانندگی به شهرهای آستارا، فومن، تالش، بندرانزلی و حتی ماسوله و دریا کنار برسید.

توصیه می‌شود برای صرف غذا به هتل برگردید، چراکه رستوران‌های این هتل پنج ستاره رشت غذاهای فوق العاده‌ای دارد. همچنین می‌توانید به چایخانه سنتی آن بروید، از موسیقی زنده در رستوارن سنتی لذت ببرید یا به رستوران فضای باز هتل مراجعه کنید. اگر هم دلتان یک گوشه دنج می‌خواهد کافی شاپ هتل کادوس رشت گزینه مناسبی خواهد بود. هتل کادوس، یکی از بهترین هتل های رشت از نظر مسافران است. به همین دلیل اگر دلتان یک اقامت لوکس در گیلان می‌خواهد، بد نیست سری به این هتل بزنید.

آدرس هتل کادوس رشت روی نقشه گوگل:

هتل شبستان رشت | باشگاه بدنسازی در اتاق خواب

اگر به اقامت طولانی مدت در گیلان فکر می‌کنید، هتل شبستان رشت بهترین گزینه است. بعضی از اتاق‌های این هتل دارای وسایل ورزشی هستند، این یعنی شما یک باشگاه شخصی در اتاقتان دارید. تصور کنید که بعد از یک پیاده‌روی زیر باران در رشت به هتل برگشته‌اید؛ هوا سرد است، شما از گشت و گذار خسته شده و دلتان یک دوش آب گرم می‌خواهد. دراین صورت باید گفت که اتاق‌های هتل شبستان چیزی بیشتر از یک دوش آب گرم را برای ارائه دادن دارند. شما می‌توانید از جکوزی در اتاقتان لذت ببرید، چراکه تمامی اتاق‌های این هتل مجهز به جکوزی هستند. خوب است بدانید برخی از اتاق‌های این مجموعه دارای کابین جکوزی هستند، هنگام رزرو حتما به این موضوع دقت کنید.

علاوه بر این نیازی نیست نگران دغدغه‌هایی مثل اینترنت یا محل پارک ماشین باشید. تمام قسمت‌های هتل شبستان اینترنت پرسرعت دارد. همچنین این هتل چهار ستاره رشت مجهز به پارکینگ اختصاصی نیز است. حالا اگر بعد از یک جکوزی گرم و گشت‌وگذار در رشت، دلتان یک لیوان چای داغ می‌خواهد، بد نیست از چای‌ساز هتل استفاده کنید و یا به کافی‌شاپ بروید. کافی شاپ دنج هتل شبستان یکی از بهترین نقاط برای گذراندن چند ساعت آرام در رشت است. البته می‌توانید سری هم به رستوران این هتل ۴ ستاره در رشت بزنید و از مزه کردن غذاهای محلی گیلانی لذت ببرید.

هتل شبستان رشت

شما در رشت هستید تا از یکی از زیباترین شهرهای ایران لذت ببرید؛ از این رو موقعیت جغرافیایی هتل شبستان این کار را برای شما راحت‌تر می‌کند. اگر بخواهید از این هتل چهار ستاره رشت به هرکدام از جاهای دیدنی رشت، مثل بازار روز، میدان شهرداری، سبزه میدان، پارک ملت یا باغ محتشم بروید، می‌توانید با کمتر از ده دقیقه رانندگی به مقصد برسید. هتل شبستان یکی از هتل های خوب رشت محسوب می‌شود، اگر به دنبال اقامت در رشت با موقعیت جغرافیایی مناسب، امکانات رفاهی و البته لذت بردن از سفر هستید، هتل شبستان را در لیست بهترین هتل های رشت فراموش نکنید.

آدرس هتل شبستان روی نقشه گوگل:

هتل پامچال رشت | سفری که فراموش نمی‌کنید

اگر از پدربزرگتان خاطره سفر به رشت را بپرسید، به احتمال زیاد هتل پامچال را به خاطر می‌آورد. این هتل از سال ۱۳۴۳ تا کنون میزبان مسافرهای رشت بوده است؛ البته نباید فکر کنید که با یک هتل قدیمی سروکار دارید. هتل پامچال یکی از معروف‌ترین هتل های رشت به شمار می‌رود. اگر قصد دارید یک اقامت به‌صرفه در یکی از هتل های لوکس رشت داشته باشید، هتل سه ستاره پامچال را از دست ندهید.

اگر قصد یک سفر خانوادگی به گیلان را دارید، هتل پامچال یکی از بهترین انتخاب‌ها برای شماست. اتاق های دوتخته، سه تخته، چهار تخته و پنج تخته هتل پامچال گزینه مناسبی برای سفر خانوادگی به رشت به حساب می‌آیند! اقامت در این هتل می‌تواند یکی از سفرهای پرخاطره به شمال را برایتان بسازد. سفری که بچه ها و بزرگ‌ترها تا سال‌ها از آن یاد می‌کنند.

هتل پامچال رشت

اگر هم قصد دارید با دوستانتان به رشت بروید، بازهم این هتل ۳ ستاره یکی از بهترین هتل های رشت به شمار می‌رود. اتاق های پنج تخته این هتل سفر دوستانه شما به رشت را به یک خاطره تکرارنشدنی تبدیل می‌کنند. علاوه‌براین چه تنها به رشت آمده باشید و چه با خانواده و دوستان، نباید طعم غذاهای سنتی و محلی گیلان در رستوران هتل پامچال را از دست بدهید. از میرزا قاسمی گرفته تا ماهی سفید همه چیز در هتل پامچال برای لذت بردن از غذاهای گیلانی آماده است.

این هتل در مرکز شهر رشت واقع شده است. اگر قصد پیاده‌روی داشته باشید، خیلی از جاهای دیدنی رشت فقط چند دقیقه با شما فاصله دارند. اگر هم قصد رانندگی داشته باشید، باید گفت هیچ کدام از مکان های دیدنی این شهر مثل میدان شهرداری، باغ محتشم، پارک ملت و دیگر جاذبه های گردشگری رشت بیشتر از ۱۰ دقیقه از شما فاصله ندارند. هتل پامچال یکی از بهترین هتل های رشت است که با توجه به قیمت و خدماتش می‌تواند سفر به رشت را برایتان آسان و خاطره‌انگیز کند.

آدرس هتل پامچال رشت روی نقشه گوگل:

هتل های ساحلی رشت

بیایید یک بار برای همیشه باید این حقیقت روبرو شویم: همه شهرهای استان گیلان به دریا ختم نمی شوند. اگر به نقشه نگاه کنید متوجه می‌شوید که فقط بعضی از شهرهای استان گیلان به دریا راه دارند. پس اگر به دنبال هتل های ساحلی در گیلان هستید رشت انتخاب خوبی نیست.

هتل های ساحلی رشت

برای اقامت در هتل های ساحلی گیلان شما باید در شهرهای بندرانزلی، آستارا، رضوان شهر و قسمت غربی تالش در جستجوی هتل باشید. البته در کنار این شهرها، روستاها و مناطق زیادی وجود دارد که سواحل بکر و بی‌نظیری دارند. اما هتل های رشت نزدیک دریا نیستند و در بهترین حالت حداقل ۳۰ کیلومتر با ساحل فاصله دارند.

هتل های ساحلی رشت

هتل های جنگلی رشت

استان گیلان بیشتر از آن که به دریا شهرت داشته باشد، به جنگل‌های سحرآمیز و بکرش مشهور است. جاده‌های پیچ‌درپیچ سبز، کوه‌های مخملی، جنگل‌هایی که آسمان از بین آن‌ها دیده نمی‌شود و تکه‌های ناشناخته و بکری که شبیه تصویر جادویی از بهشت هستند. اگر به رشت سفر کردید، باید حتما سری به جنگل‌های اطراف این شهر بزنید. البته هیچ هتل جنگلی در رشت وجود ندارد، اما خانه روستایی و کلبه جنگلی در رشت و به طور کلی استان گیلان زیاد است.

هتل های جنگلی رشت

اقامتگاه بومگردی تلارخانه بردبار رشت

اگر به دنبال اقامتگاه روستایی در رشت هستید، اقامتگاه بومگردی تلارخانه بردبار رشت بهترین انتخاب ممکن است. تصور کنید که در یک خانه روستایی دراز کشیده‌اید؛ پشتی‌ها، قالی، طاقچه‌ها و حتی تشکی که روی آن خوابیده‌اید، همه چیز رنگ و بوی روستاهای شمال را دارند. نگاهی به پنجره می‌اندازید، تا چشم کار می‌کند فضای سبز روستا را می‌بینید. بلند می‌شوید و کنار پنجره می‌روید؛ بوی چمن مشامتان را پر می‌کند و صدای مرغ و خروس‌ها از حیاط خانه روستایی بلند می‌شود.

به احتمال زیاد باران نم‌نم می‌بارد و یا شبنم از سقف کاهی خانه روی سرتان می چکد. این تجربه یک روز زندگی در یک خانه روستایی در رشت است؛ جایی که همه‌چیز بوی زندگی می‌دهد. حالا وقت آن رسیده که با صبحانه محلی از خودتان پذیرایی کنید. البته بهتر است که صبحانه را در ایوان خانه بخورید و به محوطه ۲۵۰۰ متری سبز و پر از گل چشم بدوزید.

حالا باید به سراغ گشت‌و‌گذار در روستا بروید. می‌توانید از غذا دادن به حیوانات محلی خانه شروع کنید و چیدن میوه‌ها یا حتی حصیربافی را امتحان کنید. البته طبیعت‌گردی و گشت‌وگذار در کوچه‌پس‌کوچه‌های بکر این روستا را نباید فراموش کرد. پیشنهاد می‌شود برای صرف ناهار به خانه برگردید؛ حتی اگر اشتها هم نداشته باشید، نمی‌توانید در مقابل بوی میرزا قاسمی یا فسنجان پیچیده در حیاط مقاومت کنید. اناربیج، شامی و مرغ ترش، باقالا قاتق یا ماهی سفید و آلومسما، کدام یک را دوست دارید برای ناهار یا شام در یک خانه روستایی مزه کنید؟ همه چیز برای شما آماده است.

اقامتگاه بومگردی تلارخانه بردبار رشت

یکی از بهترین لحظاتی که می‌توانید در این قامتگاه روستایی در رشت تجربه کنید، خوابیدن در فضای باز است. این خانه روستایی یک تراس بزرگ و دلباز دارد که با نرده‌های چوبی تزیین شده است. اگر در تابستان به رشت بروید، خوابیدن زیر پشه‌بند و در فضای باز یک خانه روستایی در گیلان تجربه‌ای است که به این راحتی فراموش نمی‌شود.

اگر می‌خواهید زندگی روستایی و به دور از هیاهو را در این اقامتگاه تجربه کنید، باید به این نکته توجه کنید که شما در یک خانه روستایی هستید. این خانه امکانات لوکس مثل تخت یا حمام‌های اختصاصی ندارد. تمام اتاق‌ها به صورت کف‌خواب هستند و همه آن‌ها سیستم سرمایش و گرمایش مناسب دارند. اما برای اقامت در این خانه روستایی مثل تمام خانه‌ها باید از سرویس بهداشتی و حمام مشترک استفاده کنید. البته طبق نظرات توریست‌های خارجی و ایرانی، نظافت این اقامتگاه امتیاز خوبی دارد.

بعضی از اتاق‌ها امکاناتی مثل تلویزیون و یخچال دارند و برخی دیگر باید از یخچال و تلویزیون مشترک استفاده کنند. از سمتی اگر از گشت‌وگذار در فروشگاه‌های محصولات محلی گیلان لذت می‌برید، بد نیست سری به طبقه پایین این اقامتگاه بزنید. از ترشی سیر و تخم مرغ محلی گرفته تا لباس‌های پولک‌دوزی‌شده زن‌های گیلانی و ظرف‌های حصیری؛هرچه که بخواهید می‌توانید در اینجا پیدا کرده و یادگاری از سفر به گیلان با خود ببرید. این اقامتگاه در روستای مرزدشت شهر خمام قرار دارد. فاصله اقامتگاه بومگردی تلارخانه بردبار تا شهر رشت ۱۷ کیلومتر و تا بندرانزلی ۲۲ کیلومتر است.

آدرس اقامتگاه بومگردی تلارخانه بردبار رشت روی نقشه گوگل:

با وجود این اگر دلتان تجربه بکرتری در طبیعت می‌خواهد یا دنبال هتل های جنگلی در رشت و کمپینگ در جنگل های گیلان هستید، بد نیست که اقامتگاه های جنگلی یا کلبه‌هایی که در جنگل گیسوم، طبیعت ماسال، جنگل صفرابسته، جنگل کیاشهر، جنگل نقله بر و جنگل سراوان هستند را جستجو کنید.

اقامتگاه های ارزان در رشت

اگر به دنبال اقامت ارزان در رشت هستید، بهتر است به دنبال رزرو بهترین مسافرخانه های رشت، هتل های دو ستاره یا اجاره سوییت در رشت باشید. در جدول زیر لیستی از تمام هتل های رشت وجود دارد که شما می توانید با توجه به بودجه و علایقتان بهترین گزینه را انتخاب کنید!

اقامتگاه های ارزان در رشت

لیست هتل های رشت:

لیست هتل‌ های رشتکیفیتموقعیت جغرافیایی
هتل کادوس۵ ستارهبلوار آزادی، منظریه
هتل شبستان۴ ستارهچهارراه گلسار، نبش خیابان بنت الهدی، بن بست اول
هتل پامچال۳ ستارهبلوار امام خمینی ،نبش بلوار آزادی(منظریه)، هتل پردیس
هتل پردیس۳ ستارهمیدان مصلی (توشیبا)، بلوار امام خمینی، خیابان ۱۵ خرداد، هتل پامچال
هتل آپارتمان صبوری۳ ستارهخیابان رسالت، رودبارتان، روبروی پارک شهید گلستانی
هتل اردیبهشت۲ ستارهمیدان شهرداری، جنب مخابرات
هتل پارک۲ ستارهخیابان امام خمینی (ره)، نرسیده به میدان شهرداری، کوچه سینما سعدی

رشت، شهری که در یک سفر خلاصه نمی شود!

وقتی اسم شهر رشت می‌آید، همه ما ناخودآگاه یاد باران، بازار رشت و جاده‌های سبز می‌افتیم. اما واقعیت این است که شهر رشت به جنگل‌ها و روستاهای اطرافش خلاصه نمی‌شود. رشت، تاریخ گیلان را در خودش جا داده است. از بناهای روسی تا خانه میرزا کوچک خان، از سبزه میدان تا عمارت کلاه فرنگی، این شهر ردپای فرهنگ و تاریخ است. رشت چیزی بیشتر از جنگل و دریا در خود دارد. اگر این بار به رشت سفر کردید، در کنار لذت بردن از طبیعت، چند روزی را در شهر رشت وقت گذرانده و ساختمان‌ها و تاریخ گیلان را در کوچه پس کوچه‌های آن از نزدیک تماشا و لمس کنید.

سوالات متداول درباره بهترین هتل های رشت

قیمت بهترین هتل های رشت چقدر است؟

قیمت هتل ها در رشت باتوجه به کیفیت و زمان سفر ممکن است تغییر کند، در حال حاضر قیمت هتل های رشت از شبی ۳۰۰ هزار تومان شروع می‌شود و تا ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان ادامه پیدا می‌کند. البته این قیمت‌ها ممکن است با توجه به نوع اتاق کمی تغییر کند.

بهترین هتل رشت کدام است؟

بهترین و معروف ترین هتل رشت، هتل کادوس است. این هتل تنها هتل پنج ستاره رشت بوده که در منطقه منظریه قرار دارد.

بهترین هتل رشت در مرکز شهر کجاست؟

رشت شهر خیلی بزرگی نیست. به همین دلیل شما در هر کدام از هتل های شهر رشت که اقامت داشته باشید، در بیشترین حالت با ۱۵ دقیقه رانندگی می‌توانید به مرکز شهر برسید.

جاهای دیدنی رشت کجاست؟

اگر روزی به رشت سفر کردید، بازدید از این مکان‌ها را از دست ندهید:
·         میدان شهرداری
·         باغ محتشم
·         محله ساغری سازان
·         بازار رشت
·         پارک ملت
·         آرامگام میزرا کوچک خان
·         پارک جنگلی سراوان

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید