رشت یکی از توریستی‌ ترین شهرهای شمال ایران است و به دلیل موقعیت جغرافیای ویژه، سالانه افراد زیادی به این شهر سفر می‌کنند. تنوع غذایی در شهرهای شمالی به ویژه رشت، زبانزد خاص و عام است، غذاهایی با سبزی‌های معطر و ویژه که طعمی متفاوت به شما هدیه می‌دهند. برای سفر به این شهر زیبا بد نیست تا با بهترین رستوران های رشت که انواع غذاهای محلی را سرو می‌کنند، بیشتر آشنا شوید. در ادامه با مجله گردشگری فلای تودی همراه باشید.

بهترین رستوران های شهر رشت

از میدان شهرداری رشت با حال و هوای اروپایی‌اش تا خانه امیرکبیر، بازار محلی و بسیاری جاذبه‌های دیگر، مرکز استان گیلان را به یکی از محبوب ترین شهرهای ایران تبدیل کرده است. شهر توریست پذیری مثل رشت، رستوران های زیادی دارد و به طور حتم با هر سلیقه‌ای می‌توانید یک رستوران مناسب پیدا کنید. اما بهترین رستوران های رشت برای صرف غذاهای با کیفیت و منوی محلی را بر اساس نظر مردم به شما معرفی می‌کنیم. رستوران هایی که بنا به دلایل متفاوت، امتیاز بالاتری دریافت کرده‌اند.

۱- رستوران شکم الملوک

یکی از بهترین رستوران های رشت از نظر مردم رستورانی با نام خلاقانه و جالب است که شکم الملوک نام دارد. رستورانی که به غذاهای خوش طعم و با کیفیت بالا معروف شهرت یافته و اگر صرف نظر از کیفیت و طعم غذا به دنبال بهترین رستوران های رشت با موسیقی زنده هستید، هم این رستوران به شما پیشنهاد می‌شود. ‌‎

رستورانی زیبا با موسیقی زنده که جنب هتل کادوس واقع شده است. در رستوران شکم الملوک می‌توانید از منو غذای محلی و یا از غذاهای ایرانی سفارش دهید. انتخاب غذا با شما است ولی ما سینی کباب ملوکانه و یا کباب برگ ملوک پسند را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

رستوران شکم الملوک در رشت
  • شماره تلفن رستوران شکم‌ الملوک: ۰۱۳۳۳۳۳۴۲۵۱
  • آدرس رستوران: بلوار منظریه، جنب هتل بزرگ کادوس

منوی رستوران شکم الملوک

آدرس رستوران شکم‌ الملوک روی نقشه

۲- پارادیزو از بهترین فست فود های رشت

یکی از بهترین فست فود های رشت رستوران پارادیزو است. اگر به رشت سفر کردید دو دلتان یک پاستای ویژه یا پیتزا می‌خواهد، رستوران پارادیزو را انتخاب کنید. جالب است بدانید که پارادیزو اولین رستورانی در رشت بود که پای بسیاری از غذاهای سبک اروپایی را به این شهر باز کرد، به همین دلیل هم شهرت بالایی دارد.

البته کیفیت بالا، طعم متفاوت پاستا و پیتزاها، در کنار محیط دنج و آرام رستوران از دیگر دلایل محبوبیت این رستوران است. پیتزا مخصوص ایتالیایی، پیتزا سبزیجات ایتالیایی، پیتزا پپرونی، پیتزا زبان، پیتزا مارگاریتا، پیتزا میگو، پیتزا یونانی بخشی از غذاهای منوی این رستوران است.

  • شماره تلفن رستوران پارادیزو: ۰۱۳۳۳۷۲۷۷۲۱
  • آدرس رستوران: گلسار، نبش خیابان ۱۱۱

آدرس رستوران پارادیزو روی نقشه:

۳- شورکولی از بهترین رستوران های رشت

رستوران شورکولی یکی دیگر از بهترین رستوران های رشت است. رستورانی که نام آن از یک ماهی به نام کولی شور الهام گرفته شده است. شورکولی در سال ۹۵ به عنوان محبوب‌ ترین رستوران‌ رشت شناخته شد. اگر به صرف غذای محلی در یک خانه با صفا و زیبا علاقه دارید، این رستوران به شما پیشنهاد می‌شود.

رستوران شورکولی خود یکی از جاذبه های گردشگری رشت است، محیطی صمیمی و آرام، با فضایی سنتی که با گل های زیبا زینت داده شده. این رستوران همچنین تنوع غذایی بالایی نیز دارد و می توانید از منوی غذاهای محلی آن استفاده کنید.

شورکولی یکی از بهترین رستوران های شهر رشت از نظر مردم است اما قیمت غذاها کمی بالا بوده و قبل از مراجعه باید حتما میزی برای خود رزرو کنید. اما مطمئن باشید بهترین غذای عمرتان را در این رستوران میل خواهید کرد. منو رستوران شورکولی به خصوص بخش غذاهای محلی به قدری متنوع و هیجان انگیز است که شما را وسوسه می‌کند.

شورکولی از بهترین رستوران های رشت
  • شماره تلفن رستوران شورکولی: ۰۱۳۳۲۱۲۱۷۴۹
  • آدرس رستوران: بلوار گلسار، ابتدای بلوار توحید

آدرس رستوران شورکولی روی نقشه:

۴- رستوران محرم رشت

یکی از قدیمی ترین رستوران های شهر که به عنوان یکی از بهترین رستوران های رشت از نظر مردم نیز شناخته می‌شود، رستوران محرم است. رستورانی که بیش از ۷۰ سال سابقه فعالیت در رشت داشته که خود دلیل محکمی بر کیفیت بالای غذاهای این رستوران محسوب می‌شود.

فضای رستوران محرم بسیار بزرگ بوده و برای مهمانی یا دورهمی های خانوادگی نیز پیشنهاد خوبی است. استفاده از رنگ های زرد و نارنجی در فضاهای داخلی رستوران موجب شده تا فضایی گرم و صمیمی تداعی شود. رستوران محرم از سال ۱۳۲۳ در شهر رشت شروع به فعالیت کرده و به تهیه غذا با مواد اولیه درجه یک شهرت دارد. تقریبا هر غذای محلی شمالی که فکرش را بکنید در این رستوران سرو می‌شود.

رستوران محرم رشت
  • شماره تلفن رستوران محرم: ۰۱۳۳۳۶۶۶۰۹۰
  • آدرس رستوران: بلوار امام خمینی (ره)، روبروی دانشکده دندانپزشکی

آدرس رستوران محرم روی نقشه

۵- رستوران اردشیر در رشت

رستوران اردشیر یکی دیگر از بهترین رستوران های شهر رشت نام دارد. اردشیر نیز یکی از قدیمی‌ ترین رستوران های رشت است که از سال ۱۳۵۱ فعالیت می‌کند. سرآشپز مشهور و حرفه‌ای، پرسنل با تجربه و خاطره یک طعم متفاوت از دلایل محبوبیت این رستوران محسوب می‌شود.

اگر گذرتان به رستوان اردشیر خورد و یک هنرمند یا هنرپیشه معروف را دیدید، تعجب نکنید. رستوران اردشیر شهرت بالایی داشته و میزبان هنرمندان و بازیگران معروف زیادی است. اگر به رستوران اردشیر رفتید، حتما از ماهی سفید یا مرغ شکم پر این رستوران بچشید.

رستوران اردشیر در رشت
  • شماره تلفن رستوران اردشیر: ۰۱۳۳۳۸۳۳۹۹۵ و ۰۱۳۳۳۸۲۰۲۰۱
  • آدرس رستوران: سه راه پاستوریزه، ابتدای خیابان فلسطین، خیابان شهید ایزددوست

منوی رستوران اردشیر رشت

آدرس رستوران اردشیر روی نقشه

۶- گیلانه از بهترین رستوران های شهر رشت

شاید نام گیلانه را بر سردر رستوران های شهرهای مختلف دیده باشید. برندی در رستوران های زنجیره‌ای که اصلی‌ترین شعبه آن در شهر رشت قرار دارد. رستوران بزرگ گیلانه با منوی متنوعی از انواع غذاهای ایرانی و گیلانی از مهمانان پذیرایی می‌کند.

رستورانی که به عنوان یکی از مجلل ترین رستوران های رشت نیز شناخته شده و فضای بزرگ و شیکی دارد. پیشنهاد می‌کنیم که در منوی رستوران بزرگ گیلانه رشت، حتما ماهی سفید را امتحان کرده و از بین کباب ها نیز سینی چلو کباب گیلانه را انتخاب کنید.

  • شماره تلفن رستوران بزرگ گیلانه: ۰۱۳۳۳۷۷۲۰۲۵
  • آدرس رستوران: گلسار، گلایل، خیابان استاد معین (آلمان)، روبروی دیوار فرودگاه.

آدرس رستوران بزرگ گیلانه روی نقشه:

۷- رستوران رازقی رشت

رستوران رازقی یکی از بهترین رستوران های رشت از نظر مردم است. رستورانی مدرن و لوکس که به همین دلیل نیز شهرت دارد. اگر به دنبال یک فضای لوکس و شیک برای برگزاری مراسم های دوستانه و خانوادگی هستید، رستوران رازقی را انتخاب کنید.

رستوران رازقی رشت منوی متنوعی از انواع غذاهای ایرانی، گیلانی و فرنگی داشته و با هر سلیقه‌ای می‌‎توانید غذای مورد علاقه خود را در این رستوران سفارش دهید. یکی از معروف ترین رستوران های رشت با موسیقی زنده که می‌توانید همزمان با صدای دلنواز پیانو، غذای خود را میل کنید.

رازقی از معدود رستوران هایی است که در کنار ناهار و شام، منوی صبحانه نیز دارد. شیشلیک بره خوشمزه ترین پیشنهاد منو این رستوران است. پیشنهاد می‌کنیم قبل از رفتن به این رستوران حتما یک میز رزرو کنید تا معطل نشوید، زیرا رستوران معمولا شلوغ است.

رستوران رازقی رشت
  • شماره تلفن رستوران رازقی: ۰۱۳۳۳۷۲۳۳۲۲
  • آدرس رستوران: گلسار، بلوار سمیه، نبش خیابان ۱۲۳

آدرس رستوران رازقی روی نقشه:

۸- دلیجان از بهترین رستوران های سنتی رشت

اگر به دنبال یک رستوران با فضایی زیبا و چشم‌انداز متفاوت هستید، رستوران دلیجان را انتخاب کنید. رستوران دلیجان رشت سبک ترکیبی سنتی و مدرنیته را در کنار هم حفظ کرده است. کته کباب و ترش شامی از خوشمزه‌ترین غذاهای منو رستوران دلیجان است که به شما پیشنهاد می‌شود.

  • شماره تلفن رستوران دلیجان: ۰۱۳۱۸۸۹۲۶۸۲
  • آدرس رستوران دلیجان: بلوار امام رضا، نبش جاده کوچصفهان رشت، بعد از پمپ بنزین آج بیشه

۹- رستوران دوران رشت

قیمت‌های مناسب در کنار کیفیت بالای و منوی متنوع، ۳ شاخصه اصلی رستوران دوران به عنوان یکی از بهترین رستوران های رشت است. رستورانی که در ردیف بهترین‌ها بوده و به منوی غذاهای سنتی شهرت دارد. دلتان یک دیزی سنگی متفاوت می‌خواهد؟ رستوران دوران رشت پیشنهاد خوبی است.

رستوران دوران رشت فضای گرم و دنجی داشته و داشتن جای پارک دسترسی به رستوران را راحت تر می‌کند. دیزی کلاسیک با گوشت گوسفندی، دیزی کلاسیک با گوشت گوساله، دیزی کنجدی، دیزی زعفرانی و غذاهای محلی گیلان همچون کشک بادمجان برخی از غذاهای منوی رستوران دوران رشت است.

رستوران دوران رشت
  • شماره تلفن رستوران سنتی دوران: ۰۱۳۳۳۵۸۴۷۲۳
  • آدرس رستوران: میدان جهاد، ابتدای رشتیان، ۲۴ متری، جنب پیتزا حاتم

آدرس رستوران سنتی دوران روی نقشه:

۱۰- کباب سرای حاج حسین

با این که کباب را در هر رستورانی می‌توان پیدا کرد، اما طعم کباب های کباب سرای حاج حسین، خیلی متفاوت است. در رشت از هر کسی که سوال کنید، این نکته را تایید می‌کند که یکی از لذیذترین طعم های کباب را در این رستوران پیدا خواهید کرد.

کباب دوش در کنار کباب ترش از معروف ترین غذاهای شمال ایران است که بهترین آن را در رستوران حاج حسین پیدا خواهید کرد. به شما تضمین می‌دهیم که خوردن کباب در یک رستوران تخصصی کباب، حال متفاوتی داشته و شما را مشتری همیشگی این رستوران خواهد کرد.

پیشنهاد می‌کنیم حتما کباب دوش این رستوران را امتحان کنید. البته علاوه بر دوش کباب، در این رستوران انواع کباب های چنجه، کوبیده، جوجه ترش، فیله کباب، کباب کوبیده بناب نیز سرو می‌شود.

  • شماره تلفن کباب سرای حاج حسین: ۰۱۳۳۳۳۴۰۸۱۹
  • آدرس رستوران: میدان زرجوب، جنب پل آهنی

آدرس کباب سرای حاج حسین روی نقشه:

بهترین کافه رستوران های رشت را تجربه کنید!

علاوه بر بهترین رستوران های شهر رشت، تعداد زیادی کافه رستوران نیز در این شهر زیبا، با منوی متنوع آماده پذیرایی از شما هستند. از بهترین کافه رستوران های رشت می توان به کافه رستوران پاییز، کافه سنتی کادوس، خانه کنتاکی، کافه و رستوران برگراد، پائول لانژ و کافه چرخ اشاره کرد. علاوه بر اینها، تعداد زیادی سفره خانه سنتی در رشت نیز وجود دارد که آماده پذیرایی از مسافران هستند. اگر گذرتان به این شهر بارانی افتاد، تجربه چشیدن غذاهایی که همگی از مواد اولیه تازه تهیه شده اند، را از دست ندهید.

شما کدام رستوران در رشت را به خوانندگان ما پیشنهاد می‌کنید؟

سوالات متداول رستوران های رشت

بهترین رستوران های سنتی رشت کدام است؟

رستوران سنتی صداقت و سفره خانه سنتی دانشجو را امتحان کنید.

بهترین کباب سرای رشت چیست؟

کباب سرای حاج حسین از معروف ترین کبابی های رشت است.

معروفترین رستوران رشت با منوی غذاهای محلی کدام رستوران است؟

رستوران شورکولی بدون شک معروف ترین رستوران رشت محسوب می‌شود.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید