پیشرفت و توسعه دبی در چند سال اخیر، آن را به یک کشور مدرن و زیبا تبدیل کرده است. به همین دلیل دبی، یک مقصد جذاب و پرطرفدار در میان گردشگران به شمار می‌رود. از این رو، سوالات زیادی درباره ارز دبی، ویزا، شرایط سفر و… در میان مسافران این شهر ایجاد می‌شود. بنابراین تصمیم گرفتیم در این مقاله از مجله گردشگری فلای تودی، به بررسی واحد پول دبی و ارز مناسب برای سفر به دبی بپردازیم؛ پس همراه ما باشید.

واحد پول دبی و علامت اختصاری آن

پول رایج دبی یا به عبارت دیگر واحد پول دبی درهم است. واحد پول دبی به انگلیسی با علائم اختصاری «DH»،«AED» یا «DHs»شناخته می‌شود. قیمت سکه امارات به ازای هر درهم امارات، ۱۰۰ فلس (پول خرد رایج دبی) ارزش دارد. اسکناس‌های ۵ درهمی، ۱۰ درهمی، ۲۰ درهمی، ۵۰ درهمی، ۱۰۰ درهمی، ۵۰۰ درهمی و ۱۰۰۰ درهمی، از اسکناس های رایج در دبی هستند.

واحد پول دبی 1

سکه های امارات

سکه‌ های رایج در امارات شامل ۵ فلس، ۲۰ فلس، ۵۰ فلس و یک درهمی می‌شوند. سکه های درهم دبی نقره‌ای رنگ همراه با طراحی ظریف و خاص هستند.

سکه‌های رایج دبی از جنس مس، نقره و طلا ساخته می‌شوند و دارای طرح‌های مختلفی هستند. طرح روی سکه‌های یک درهم و دو درهم، پرچم امارات متحده عربی و نام دبی است. طرح روی سکه‌های پنج درهم، ده درهم و بیست درهم، پرچم امارات متحده عربی و تصویری از برج خلیفه، بلندترین ساختمان جهان، است. طرح روی سکه‌های پنجاه درهم و صد درهم، پرچم امارات متحده عربی و تصویری از مسجد شیخ زاید، بزرگترین مسجد خاورمیانه است.

به طور کلی، سکه‌های دبی به دلیل کیفیت بالای ساخت و طرح های زیبایی که دارند، مورد توجه بسیاری از علاقمندان به سکه قرار دارند.

واحد پول دبی به تومان

درهم امارات چند تومان است؟ هر یک درهم امارات (در زمان نگارش این مقاله) برابر ۱۳,۷۰۰ تومان در نظر گرفته می‌شود. پس از خرید بلیط و اخذ ویزای دبی، برای خرید درهم امارات یا اینکه بدانید هر درهم چند تومان است می‌توانید به صرافی‌ها مراجعه کنید.

ارز مسافرتی برای سفرهای هوایی ۵۰۰ یورو اعلام شده است که می‌توانید معادل آن، ارز موردنیاز خود را دریافت نمایید. با مطالعه راهنمای دریافت ارز مسافرتی می‌توانید اطلاعاتی در مورد مقدار ارز مسافرتی در سال ۱۴۰۲ و نحوه دریافت آن را به دست آورید.

به طور کلی، میزان ارز مسافرتی برای مسافرانی که به کشورهای نیازمند ویزای توریستی می‌کنند، ۵۰۰ یورو و برای سفرهای بدون ویزا ۳۰۰ یورو است، که یا همان یورو را به افراد پرداخت می‌کنند یا معادل آن به سایر ارزها پرداخت می‌شود.

واحد پول دبی 2

واحد پول دبی به دلار

با توسعه کشور دبی و افزایش مبادلات تجاری این کشور، ارزش ارز دبی در جهان بالاتر رفته و از این رو، یکی از با ارزش ترین پول های رایج در جهان به حساب می‌آید. قیمت واحد پول دبی معادل ۳٫۶۷ دلار آمریکا (در زمان نگارش این مقاله) در نظر گرفته می‌شود.

واحد پول دبی 3

واحد پول دبی به یورو

با توجه به میزان ارز مسافرتی اعلام شده توسط بانک مرکزی، هر یک درهم برابر با ۳٫۹۴ یورو ارزش دارد. البته به هنگام دریافت ارز مسافرتی می‌توانید با توجه به مقصد موردنظر، ۵۰۰ یورو را به صورت دلار یا یورو دریافت کنید.

برای سفر به دبی چقدر پول لازم است؟

با توجه بالارفتن نرخ پول دبی در برابر ریال، هزینه‌ سفر به دبی برای گردشگران ایرانی بیشتر شده است. هزینه های غذا، وسایل حمل و نقل عمومی و نوشیدنی در دبی به شرح زیر است:

واحد پول دبی 4
  • خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل دبی بدون شک اولین هزینه‌هایی است که برای سفر باید بپردازید.
  • سرو غذا در یک رستوران ارزان در دبی حدود ۴۵ درهم و در رستوران زنجیره‌ای مک دونالد حدود ۳۰ درهم هزینه دارد.
  • هر بطری نوشابه (کوکا یا پپسی) ۴٫۶ درهم و هر بطری آب حدود ۲٫۲۹ درهم، قیمت دارد.
  • بلیط یک طرفه با وسایل حمل و نقل عمومی دبی حدود ۶ درهم و کرایه تاکسی از ۱۵ درهم شروع می‌شود.
  • هزینه بازدید از جاذبه های گردشگری متفاوت خواهد بود.
  • هزینه استفاده از تفریحات دبی هم در تابستان با توجه به کاهش ورود گردشگران نسبت به سایر فصول سال کمتر خواهد بود.

برای سفر به دبی دلار بهتر است یا درهم؟

با توجه به رایج بودن ارز دلار در غالب کشورها بهتر است همراه خود دلار ببرید و در صورت نیاز از طریق صرافی‌های معتبر، قیمت پول دبی را بررسی و دلار را به درهم تبدیل کنید. برای خرید در دبی و تجربه غذا در رستوران های دبی، بهتر است به درهم، هزینه‌ها را بپردازید.

اگر قصد دارید در دبی خرید زیادی کنید، بهتر است درهم با خود داشته باشید. همچنین، اگر می‌خواهید از خدمات بانکی در دبی استفاده کنید، بهتر است حساب درهم داشته باشید. خرید در دبی یکی از محبوبترین سرگرمی‌های مسافران این شهر است. پیشنهاد می‌کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر مطلب بهترین مراکز خرید دبی را در مجله گردشگری فلای تودی مطالعه کنید.

البته، اگر نمی‌توانید درهم تهیه کنید، می‌توانید دلار آمریکا با خود ببرید و آن را در صرافی‌های دبی به درهم تبدیل کنید. اما توجه داشته باشید که کارمزد تبدیل ارز معمولا بین ۱ تا ۳ درصد است.

قوانین حمل پول در فرودگاه دبی امارات

بر اساس ماده ۶ از قوانین فدرال سال ۲۰۰۲ در خصوص جرایم پول‌شویی، بانک مرکزی امارات موظف به تنظیم و ابلاغ مقررات مربوطه در این زمینه به مسافرانی است که مبالغ نقدی بیشتر از سقف مجاز حمل می‌کنند.

براین اساس، بنا به تصمیم بانک مرکزی امارات حداکثر سقف مجاز حمل پول نقد، یکصد هزار درهم امارات و یا معادل آن در ارزهای دیگر (از جمله اسناد مالی) است. اگر مسافر مبلغ نقدی و اسناد مالی بیشتر از سقف مجاز حمل نماید، باید فرم اظهارنامه را تکمیل کند.

واحد پول دبی 5

سفر به دبی با واحد پول امارات

در سال‌های اخیر، دبی تبدیل به یکی از مدرن ترین و پیشرفته ترین کشورهای خاورمیانه شده است، به همین دلیل ارزش درهم امارات هم به نسبت بالا رفته است. با توجه به رایج بودن دلار در جهان، پیشنهاد می‌کنیم به هنگام سفر به دبی و بازدید از جاهای دیدنی دبی، دلار همراه خود ببرید و در صورت نیاز آن را به درهم تبدیل کنید.

شما کدام ارز را پیشنهاد می‌دهید؛ دلار یا درهم؟ تجربه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول درباره واحد پول دبی

برای سفر به دبی دلار بهتر است یا درهم؟

برای سفر به دبی بهتر است دلار همراه خود ببرید ولی برای پرداخت هزینه های سفر در صرافی‌های معتبر پول خود را به درهم تبدیل کنید.

انواع سکه های رایج در امارات کدامند؟

سکه های رایج در امارات به صورت ۵ فلس، ۲۰ فلس، ۵۰ فلس و ۱ درهمی هستند.

واحد پول دبی به تومان چقدر است؟

هر درهم، ۱۳,۷۰۰ تومان است. (۲۰ شهریور ۱۴۰۲)

واحد پول دبی به دلار چقدر است؟

هر دلار آمریکا، ۳.۶۷ درهم است. (۲۰ شهریور ۱۴۰۲)

واحد پول دبی به یورو چقدر است؟

هر یورو، ۳.۹۴ درهم است. (۲۰ شهریور ۱۴۰۲)

واحد پول aed چیست؟

AED علامت اختصاری درهم امارات است.

ارز دبی چیست؟

واحد پول دوبی درهم است.

پول امارات چیست؟

واحد پول رایج در امارات، درهم با علامت اختصاری AED است.

شرایط اخذ ویزای دبی چیست؟

برای دریافت ویزای توریستی دبی کافی است با شماره ۴۲۴۰۵۰۰۰ داخلی ۳ تماس بگیرید.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید